Gefeliciteerd met jullie huwelijksdag!quote:Op donderdag 21 augustus 2014 17:25 schreef knoblaucha6 het volgende:
HHH is nog niet joepie maar eet wel weer (kipfilet met rijst en bouillon en dat telkens in hele kleine porties de hele dag door met inmiddels telkens en geleidelijk iets van haar eigen voer er doorheen. Vannacht paar keer met haar buiten geweest maar ze liep steeds weer naar binnen, heel stoïceins. DA gebeld vanmorgen, als ze haar eten een uur binnenhield mocht de Dex.
Net heeft ze een soort van gepoept, week en nat maar wel met iets aan een poging tot vastigheid (ik omschrijf het ook zo lekker smakelijk)
Ze begint wel weer praatjes te krijgen, bij vlagen maar wilde niet op haar buitenkussen in de tuin waar ik bezig was, ze ligt liever onder de trap. Laat maar betijen zolang ze maar goed drinkt..
Ze reageerde matjes op een buurvrouw waar ze idolaat van is dus de buren leven mee![]()
We laten haar gewoon haar ding doen en prutsen er niet aan maar zorgen enkel dat ze het naar haar zin heeft.
Man en ik hadden net een discussie: ik denk dat ze de jaarwisseling niet gaat halen, man en da wel maar ik ken mijn haarbal, ze tobt net iets te veel en wordt er zo moe van.
En ik hoop dat ik ooit nog kan zeggen dat ik poep praat nu. We zullen het zien, als ze maar een blij ei is vind ik alles best en ben blij met haar natte koude neus en haar kletpraatjes. Zeker vandaag want man is vandaag al 28 jaar gelukkig en ik al 28 jaar getrouwd![]()
![]()
quote:Op donderdag 21 augustus 2014 18:08 schreef Candaasje het volgende:
Even heel snel lomp-offtopic antwoord:Fijn dat het goed gaat! En zo te horen heb je een leuke stage!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Nope, ik ben heel erg van pluspunten en minpunten afwegen (en wat het allemaal gaat kostenquote:Op donderdag 21 augustus 2014 17:35 schreef Candaasje het volgende:
Hoe doe jij dat Digida? Of heb jij inmiddels ook al een complete dierentuin thuis?). Heb nu 1 doggie, die 3 dagen per week naar de hondenschool wil (educatie is belangrijk
) en verder wil zij natuurlijk ook geborsteld, geknuffeld en uitgelaten worden. Voorlopig geen tijd/geld voor nog meer dieren.
Beterschap en gefeliciteerd!quote:Op donderdag 21 augustus 2014 17:25 schreef knoblaucha6 het volgende:
HHH is nog niet joepie maar eet wel weer (kipfilet met rijst en bouillon en dat telkens in hele kleine porties de hele dag door met inmiddels telkens en geleidelijk iets van haar eigen voer er doorheen. Vannacht paar keer met haar buiten geweest maar ze liep steeds weer naar binnen, heel stoïceins. DA gebeld vanmorgen, als ze haar eten een uur binnenhield mocht de Dex.
Net heeft ze een soort van gepoept, week en nat maar wel met iets aan een poging tot vastigheid (ik omschrijf het ook zo lekker smakelijk)
Ze begint wel weer praatjes te krijgen, bij vlagen maar wilde niet op haar buitenkussen in de tuin waar ik bezig was, ze ligt liever onder de trap. Laat maar betijen zolang ze maar goed drinkt..
Ze reageerde matjes op een buurvrouw waar ze idolaat van is dus de buren leven mee![]()
We laten haar gewoon haar ding doen en prutsen er niet aan maar zorgen enkel dat ze het naar haar zin heeft.
Man en ik hadden net een discussie: ik denk dat ze de jaarwisseling niet gaat halen, man en da wel maar ik ken mijn haarbal, ze tobt net iets te veel en wordt er zo moe van.
En ik hoop dat ik ooit nog kan zeggen dat ik poep praat nu. We zullen het zien, als ze maar een blij ei is vind ik alles best en ben blij met haar natte koude neus en haar kletpraatjes. Zeker vandaag want man is vandaag al 28 jaar gelukkig en ik al 28 jaar getrouwd![]()
![]()
Ja, het is echt heel tof! Zowel de assistenten als de dierenartsen trekken gewoon veel tijd voor mij uit, roepen me er ook regelmatig bij of vragen of ik die of die taak - naast alle andere werkzaamheden - wil verzorgen. (De ene dag is dat het instrumentarium beheren, de andere dag is dat dus het voorbereiden van een OK en/of de opname verzorgen. Dus heel wisselend.) En vorige week riep een van de DA's me nog even erbij om te laten zien hoe hij de röntgenfoto las. Toon je inzet, dan krijg je er gewoon ontzettend veel voor terug. Heel fijn!quote:Op donderdag 21 augustus 2014 19:49 schreef DigitaleDierenArts het volgende:
[..]
Fijn dat het goed gaat! En zo te horen heb je een leuke stage!
Herkenbaarquote:Nope, ik ben heel erg van pluspunten en minpunten afwegen (en wat het allemaal gaat kosten). Heb nu 1 doggie, die 3 dagen per week naar de hondenschool wil (educatie is belangrijk
) en verder wil zij natuurlijk ook geborsteld, geknuffeld en uitgelaten worden. Voorlopig geen tijd/geld voor nog meer dieren.
Nee, daarom heeft de dierenarts zelf het geld maar voor 1 hondquote:Op donderdag 21 augustus 2014 19:59 schreef Cici het volgende:
De dierenarts berekend mij niks voor een controle!
Ik wel hoorquote:Op donderdag 21 augustus 2014 20:15 schreef knoblaucha6 het volgende:
bepaald niet zo'n bonbonschootjesmeut met mijn hond hoor.
Ik zou geen diarree-remmende middelen bij Lotje gebruiken. Wel eventueel probiotica. En eventueel tijdelijk Royal canin sensitivity control of Hills z/d, dat zijn lichtverteerbare brokken. Stuur je even een dmquote:Op vrijdag 22 augustus 2014 11:51 schreef knoblaucha6 het volgende:
Nog steeds aan de dunne, ze eet wel en drinkt gewoon en staat af en toe bij haar la te bedelen (die mooi dicht blijft), ze graaft na het poepen als een bezetene en het staartje hangt niet de hele tijd omlaag, ze is niet sloom en lusteloos of zo .
Vanmorgen heeft ze met beetjes wat normaal voer gekregen en ze verslond het want ze kon geen kip meer zien , gisteren wel de hele dag beetjes kip met rijst met bij de laatste kleine portie een beetje gewoon voer.
Normaliter knapt ze bij diarree eerder op van voorzichtig "gewoon" eten dan van even vasten en kip/rijst maar gezien alles van de laatste tijd ben ik wat voorzichtiger.
Heb jij verder nog tips voor me, ik weet dat er zgn "stop"tabletten bestaan maar ik rommel niet graag met zulke dingen.
Ik ken dierenpraktijken die al geld kosten als je de voordeur open doet....quote:Op vrijdag 22 augustus 2014 11:34 schreef DigitaleDierenArts het volgende:
[..]
Nee, daarom heeft de dierenarts zelf het geld maar voor 1 hond
Nee hoor, tijdelijk kan het geen kwaad. Een volwassen hond zonder nierproblemen kan week of 6 zonder problemen op dit voer. Langer geven kan leiden tot te kort aan eiwit en fosfaat. Als je het meng met gewoon compleet voer, dan kan je het uiteraard wel nog langer geven.quote:Op vrijdag 22 augustus 2014 12:01 schreef oh-oh het volgende:
Oh ik heb nog een vraagje. Kan het kwaad om de kuipjes Integra protect nieren op te voeren aan de andere honden hier? Ik heb nog een shitload van die kuipjes staan, net nieuwe stash gekocht, dat dure spul kreeg alleen de oude keizer. De chihuahua heeft nu ook voor een jaar nature diet in de kast staan nogHoeft ze niet aan het vieze rauwe spul voorlopig, dat at ze met lange tanden
quote:Op vrijdag 22 augustus 2014 13:39 schreef DigitaleDierenArts het volgende:
[..]
Nee hoor, tijdelijk kan het geen kwaad. Een volwassen hond zonder nierproblemen kan week of 6 zonder problemen op dit voer. Langer geven kan leiden tot te kort aan eiwit en fosfaat. Als je het meng met gewoon compleet voer, dan kan je het uiteraard wel nog langer geven.
Ja dûh, het paste er niet in 1 keer op, mijn inhoudelijke reaktie op jouw DM dus feitelijk was het wel degelijk 1 dmquote:
Het is belangrijk om een goede klik te hebben met je zorgverlenerquote:Op vrijdag 22 augustus 2014 13:44 schreef knoblaucha6 het volgende:
Dan maar liever een stukje rijden ipv een korte wandeling, betrokkenheid en lieve, geduldige aandacht voor HHH vind ik net zo belangrijk als kundigheid.
Praten moet met elke zorgverlener.quote:Op vrijdag 22 augustus 2014 13:56 schreef DigitaleDierenArts het volgende:
[..]
Het is belangrijk om een goede klik te hebben met je zorgverlenerOf het nou een dierenarts is of je eigen arts. Ik rij liever ook wat verder om voor een fijne tandarts die wel tijd voor mij heeft
![]()
Het is wel belangrijk als je switcht van de dierenarts (en je mag switchen, het is een vrije markt), je wel de patiëntenkaart opvraagt en dat aan je nieuwe dierenarts geeft. Veel mensen durven dat helaas niet te doen omdat zij geen confrontatie willen met hun oude DA. Wees niet bang, DA's zijn eigenlijk nét mensen, praten helpt altijd
Zolang Chico rustig en met lievigheid thuis afscheid van zijn leven heeft mogen nemen zal die rekening jouw kennende je worst wezen.quote:Op vrijdag 22 augustus 2014 14:21 schreef oh-oh het volgende:
Ik had dus echt nooit een fijn gevoel bij de da die dinsdag Chico in is komen slapen thuis maar ze was nu voor het eerst echt heel erg aardig en lief, ik ben wel benieuwd naar de rekening
Ja idd.quote:Op vrijdag 22 augustus 2014 13:44 schreef knoblaucha6 het volgende:
Toffe dierenarts heb je CiCi (en oma's)
Ik heb een dierenarts om de hoek maar dat is een geldwolf met nogal weinig hart voor dieren in zijn manier van doen. Misschien is het een hele goede dierenarts maar hij is gewoon niet betrokken. Veel buurtgenoten gaan daarom ook niet naar hem maar net als ik naar een da die eerst op het dorp zat maar nu een 20 minuten rijden verderop, bijna iedereen is meegegaan. Ze werken daar nu met 3 dierenartsen die alle 3 even kundig maar ook lief en geduldig zijn , de 3 assistentes idem, geweldig team is het. Ik zie bij elk bezoek wel een bekend gezicht uit ons dorp en uit mijn wijkje.
Nadeel dat hij zelf het duidelijk drukker heeft nu hij van eenmanspraktijk naar een grotere is gegaan je wel wat verschil merkt in bepaalde dingen maar ze nemen allemaal evengoed altijd uitgebreid de tijd voor hun patiëntjes (en hun baasjes).
Dan maar liever een stukje rijden ipv een korte wandeling, betrokkenheid en lieve, geduldige aandacht voor HHH vind ik net zo belangrijk als kundigheid.
quote:Op vrijdag 22 augustus 2014 15:40 schreef RenRen- het volgende:
Helleu!
Mijn kitten plast graag op het dekbed. Dat is de enige plek waar hij plast.
Ik denk niet dat katten uberhaupt iets doen om je te pestenquote:Dat deed hij al toen we hem kregen, met 10 weken.
Hij wordt in september 6 maanden en dan ga ik hem laten castreren. Zal dat hiertegen helpen, of is het gewoon gedrag dat ik er nooit uit ga krijgen? Ik heb namelijk niet het idee dat hij het doet om te pesten
Het klinkt wel erg vreemd hoor. Het lijkt op een passieve incontinentie, dus dat hij urine laat lopen terwijl hij ligt? Het kan zijn dat er iets mis is met de sluitspier van zijn blaas.quote:of om te markeren, hij gaat liggen, ook op zijn zij, en dan komt het eruit, soms zit hij zelf helemaal onder. Daarom denk ik niet dat het markeren is...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |