Ja echt he, de verwijzing ook naar dit topicquote:
Die jeugd van Sparta is sowieso erg goed. Aangezien het Ajax de laatste jaren maar niet lukt om goede flankspelers op te leiden is dit een prima aankoop.quote:
Mwah, met Fischer, Kishna en El-Ghazi hebben we toch wel een paar goede talentjes uit de jeugdopleiding van Ajax.quote:Op zondag 10 augustus 2014 20:16 schreef Ruif het volgende:
[..]
Die jeugd van Sparta is sowieso erg goed. Aangezien het Ajax de laatste jaren maar niet lukt om goede flankspelers op te leiden is dit een prima aankoop.
Fischer komt niet uit de Ajax opleiding. Ook Kishna en El ghazi zijn weggeplukt uit andere opleidingen. Ik vind een gekochte speler van 15+ al geen product meer van eigen opleiding.quote:Op zondag 10 augustus 2014 20:21 schreef Tyron het volgende:
[..]
Mwah, met Fischer, Kishna en El-Ghazi hebben we toch wel een paar goede talentjes uit de jeugdopleiding van Ajax.
De UEFA wel.quote:Op maandag 11 augustus 2014 09:15 schreef Ruif het volgende:
Ik vind een gekochte speler van 15+ al geen product meer van eigen opleiding.
Nee hoor. De UEFA geeft daarover geen waardeoordeel. Je krijgt een onkostenvergoeding voor de jaren dat jij in een jonge speler genvesteerd. Maar vind jij El Ghazi dan een voorbeeld van een door Ajax opgeleide jeugdspeler?quote:
Tuurlijk wel. In de Champions League bijvoorbeeld moet je minimaal een x-aantal zelfopgeleide spelers meenemen. Er zijn regels voor wanneer een speler zelf opgeleid is of niet.quote:Op maandag 11 augustus 2014 09:22 schreef Ruif het volgende:
[..]
Nee hoor. De UEFA geeft daarover geen waardeoordeel.
Nee, dat is een beetje ironisch bedoeld, omdat iedereen hier altijd zeurt dat spelers volgens hun geen eigen jeugd is omdat ze niet vanaf hun 8ste bij een club zitten, terwijl dat gewoon is vastgelegd.quote:Op maandag 11 augustus 2014 09:22 schreef Ruif het volgende:
Maar vind jij El Ghazi dan een voorbeeld van een jeugdspeler van Ajax?
Dat is toch geen zeuren? Dat de UEFA deze regels heeft, houdt niet in dat ze juist zijn. Zo hebben clubs als Man City en Chelsea vast heel veel toppers in de jeugdopleiding, maar die spelers komen bijna zonder uitzondering bij andere (buitenlandse) clubs vandaan. De spelers worden op hun 16e gekocht en zijn ze volgens de UEFA ineens 'zelf opgeleide spelers' Ik vind dat onjuist.quote:Op maandag 11 augustus 2014 09:25 schreef GGMM het volgende:
[..]
Tuurlijk wel. In de Champions League bijvoorbeeld moet je minimaal een x-aantal zelfopgeleide spelers meenemen. Er zijn regels voor wanneer een speler zelf opgeleid is of niet.
[..]
Nee, dat is een beetje ironisch bedoeld, omdat iedereen hier altijd zeurt dat spelers volgens hun geen eigen jeugd is omdat ze niet vanaf hun 8ste bij een club zitten, terwijl dat gewoon is vastgelegd.
Als iemand een jaar in de jeugdopleiding speelt stroomt hij als jeugdspeler dus door, natuurlijk is het wat anders dan een Daley Blind maar een jeugdspeler is een jeugdspeler.quote:Op maandag 11 augustus 2014 09:15 schreef Ruif het volgende:
[..]
Fischer komt niet uit de Ajax opleiding. Ook Kishna en El ghazi zijn weggeplukt uit andere opleidingen. Ik vind een gekochte speler van 15+ al geen product meer van eigen opleiding.
Die discussie opzich is wel interessant, maar het constant aanhalen bij elke speler werd op een gegeven moment een beetje vermoeiend.quote:Op maandag 11 augustus 2014 09:34 schreef Ruif het volgende:
[..]
Dat is toch geen zeuren? Dat de UEFA deze regels heeft, houdt niet in dat ze juist zijn. Zo hebben clubs als Man City en Chelsea vast heel veel toppers in de jeugdopleiding, maar die spelers komen bijna zonder uitzondering bij andere (buitenlandse) clubs vandaan. De spelers worden op hun 16e gekocht en zijn ze volgens de UEFA ineens 'zelf opgeleide spelers' Ik vind dat onjuist.
Gelukkig scouten wij jongens ook op een evenwichtige, sterke persoonlijkheid. Iets wat bij andere clubs nog wel eens wordt vergeten.quote:Op maandag 11 augustus 2014 12:20 schreef Gramulanion het volgende:
http://www.at5.nl/artikel(...)ax-wij-zijn-de-beste
Sympathieke jongen.
Denk ook wel een beetje de verdienste van de Boer. Lijkt me een goede peoplemanager.quote:Op maandag 11 augustus 2014 12:42 schreef Drxx het volgende:
Eindelijk een Marokkaan die wl past binnen de cultuur van Ajax?
Ja dat hebben we 4 jaar geleden allemaal kunnen zien.quote:Op maandag 11 augustus 2014 12:24 schreef Mani89 het volgende:
[..]
Gelukkig scouten wij jongens ook op een evenwichtige, sterke persoonlijkheid. Iets wat bij andere clubs nog wel eens wordt vergeten.
Ja en in de jaren 80 ook.quote:Op maandag 11 augustus 2014 18:38 schreef MPC60 het volgende:
[..]
Ja dat hebben we 4 jaar geleden allemaal kunnen zien.
Die is niet door Overmars/de Boer gehaald.quote:Op maandag 11 augustus 2014 18:38 schreef MPC60 het volgende:
[..]
Ja dat hebben we 4 jaar geleden allemaal kunnen zien.
Aisatti ook welquote:Op maandag 11 augustus 2014 12:42 schreef Drxx het volgende:
Eindelijk een Marokkaan die wl past binnen de cultuur van Ajax?
Prima interview.quote:Op maandag 11 augustus 2014 12:20 schreef Gramulanion het volgende:
http://www.at5.nl/artikel(...)ax-wij-zijn-de-beste
Sympathieke jongen.
Aissati.quote:
Het is een beetje de tegenhanger van mensen die bij zo'n El Ghazi zeggen; 'weer een exponent uit de jeugdopleiding van Ajax/Feyenoord/PSV etc' Die jongen speelt pas sinds 2013 bij de Amsterdammers en is wat mij betreft gewoon een prima aankoop, geen opgeleide jeugdspeler. Clubs scouten tegenwoordig massaal op jonge (betaalbare) spelers, stoppen ze een paar jaar in hun jeugdopleiding en roepen dan dat hun opleiding zo geweldig is. Het publiek in Nederland gaat daarin mee. Tegelijkertijd vinden we de jeugd van Chelsea een bij elkaar gekocht zooitje, terwijl die precies hetzelfde doen als wij in Nederland.quote:Op maandag 11 augustus 2014 11:40 schreef GGMM het volgende:
[..]
Die discussie opzich is wel interessant, maar het constant aanhalen bij elke speler werd op een gegeven moment een beetje vermoeiend.
Vind je? Ik had hoge verwachtingen, maar daar kwam niets van terecht...quote:
Frankie-era:quote:"Binnenkort moet ik maar even met de directie om tafel gaan zitten. Ik wil elke week spelen, dus als het niet bij Ajax is, dan bij een andere club."
quote:“Ik zit in hetzelfde schuitje als Mounir El Hamdaoui.” De Boer ziet geen potentie in de Marokkaan en Aissati betreurt dat. “Ik ken Frank de Boer persoonlijk niet en hij mij ook niet. We hebben nog nooit een n-op-n-gesprek gehad. Eigenlijk zit ik in hetzelfde schuitje als Mounir. Daarom trekken we ook heel veel met elkaar op. Hij is een geweldige voetballer, maar vooral ook een fantastisch persoon.”
Zieke goal, 2 invalbeurten en 1 assist en 1 goal. Denk dat het niet lang meer duurt voordat hij de plek van Kishna overneemt.quote:
piep piepquote:Op zondag 17 augustus 2014 14:27 schreef DatZijnTeksten het volgende:
Het is nu al een irritant ventje.
de Boer weet daar wel raad mee.quote:Op zondag 17 augustus 2014 14:27 schreef DatZijnTeksten het volgende:
Alles kits onder de eierdopquote:Op zondag 17 augustus 2014 14:27 schreef DatZijnTeksten het volgende:
quote:El Ghazi: "De Boer heeft me ook al op mijn kloten gegeven"
Anwar El Ghazi is na de wedstrijd tegen AZ (1-3 verlies) tot de orde geroepen door trainer Frank de Boer. De jonge aanvaller lokte zijn tegenstander uit en daar was de oefenmeester van de Amsterdammers absoluut niet blij mee. Na afloop van het duel kreeg El Ghazi dat te horen.
"Dat had ik niet moeten doen", doelde El Ghazi in gesprek met de NOS op het moment waarop hij zijn tegenstander uitlokte door meerdere schaarbewegingen. "Ik had het er net met de trainer over, die heeft me ook al op mijn kloten gegeven. Hij zei dat het juist goed was dat ik die schop kreeg, zodat ik het nooit meer ga doen. Het was stom, ik had dat nooit moeten doen."
Ook het opstootje kwam ter sprake tijdens het interview. "Ik kreeg de bal van Boilesen en wilde die bal gewoon vasthouden. Toen kreeg ik een volle trap op mijn kuit. Toen ben ik gelijk weggegaan. Gelukkig namen mijn teamgenoten het voor mij op. Die probeerde het rustig te krijgen en dat hebben ze ook gedaan", zo vervolgde El Ghazi zijn relaas.
De jonge aanvaller slaagde er tegen AZ ook in om het doel te vinden. "Het is zeker een droom. Vorig jaar keek ik nog samenvattingen, dan is het mooi dat ik er nu zelf kan staan en zo'n schitterend doelpunt kan maken", aldus El Ghazi, die ook alvast vooruit kijkt naar de Champions League. "Daar droom ik van. Als dat uit gaat komen, krijg ik echt kippenvel.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |