En dan nog een eng dictatortje, ipv een coole.quote:
Ditquote:Op zondag 10 augustus 2014 12:57 schreef micebec het volgende:
Van de drie kandidaten is naar mijn mening Erdogan ook de beste (de beste van alle slechte opties). Zolang de oppositie in Turkije zichzelf belachelijk blijft maken zal de AKP altijd een grote hoeveel stemmen binnen halen.
De oppositie moet eens af van al die oude mannetjes die na iedere nederlaag bij iedere verkiezing keer op keer hun stoel blijven zitten. De oppositie heeft jong bloed nodig die actief bijdraagt aan de Turkse politiek. Het anti-politiek van de oppositie moet eens een keer ophouden.
Hopelijk worden ze na deze verkiezingen eindelijk wakker en schoppen ze die partijleiders van hun tronen en zorgen ze voor jonge dynamische partijleiders.
En ja, misschien stopt hij geld in z'n zakken verrijkt hij zijn familie. Dat deden politieke leiders voor hem ook. maar Erdogan doet tenminste ook nuttige dingen voor Turkije.quote:Op zondag 10 augustus 2014 13:43 schreef Bilge het volgende:
Persoonlijk beschouw ik Erdoğan juist als een democratische hervormer en mensenrechtenkampioen. Hij heeft het leger en de Gülen-beweging KO geslagen en de rechten van religieuze en etnische minderheden hersteld. In 12 jaar tijd heeft hij de Turkse economie verviervoudigd. Het onderwijsbudget is met 642,6% toegenomen. ALLE buurlanden van Turkije zitten diep in de shit, Griekenland, Egypte, Oekraïne, Irak, Syrië, noem maar op. Alleen al uit Syrië heeft Turkije 1 miljoen vluchtelingen opgevangen, en toch zet Erdogan zulke groeicijfers neer. Wie weet hoe goed Turkije het zou doen met stabiele buurlanden als Duitsland, Frankrijk en Engeland. Mijn enige kritiekpunt is zijn buitenlandse beleid: daar is hij te idealistisch. Het kan beter, maar al met al ben ik bijzonder tevreden met hem en hoop ik dat hij de nieuwe president wordt.
Een ander nuance is dat Erdogan's projecten iig daadwerkelijk bestaan en geld opbrengen voor het land, als voor 'zijn familie', zijn omgeving. De politieke leiders die dit voor hem deden hebben zo een 121 banken en bedrijven letterlijk in rook laten opgaan.quote:Op zondag 10 augustus 2014 14:09 schreef Ceberut het volgende:
[..]
En ja, misschien stopt hij geld in z'n zakken verrijkt hij zijn familie. Dat deden politieke leiders voor hem ook. maar Erdogan doet tenminste ook nuttige dingen voor Turkije.
Puntje van kritiek voor mij zijn z'n bemoeienissen met andere landen. Toch bij België is dat regelmatig gebeurd. Dat hij geen Turkse pleegkinderen bij autochtone Belgen wou hebben want zij zouden hen wel eens christelijk of atheïstisch op kunnen voeden. Dat ze de Turkse normen en waarden moesten meekrijgen.quote:Op zondag 10 augustus 2014 13:43 schreef Bilge het volgende:
Persoonlijk beschouw ik Erdoğan juist als een democratische hervormer en mensenrechtenkampioen. Hij heeft het leger en de Gülen-beweging KO geslagen en de rechten van religieuze en etnische minderheden hersteld. In 12 jaar tijd heeft hij de Turkse economie verviervoudigd. Het onderwijsbudget is met 642,6% toegenomen. ALLE buurlanden van Turkije zitten diep in de shit, Griekenland, Egypte, Oekraïne, Irak, Syrië, noem maar op. Alleen al uit Syrië heeft Turkije 1 miljoen vluchtelingen opgevangen, en toch zet Erdogan zulke groeicijfers neer. Wie weet hoe goed Turkije het zou doen met stabiele buurlanden als Duitsland, Frankrijk en Engeland. Mijn enige kritiekpunt is zijn buitenlandse beleid: daar is hij te idealistisch. Het kan beter, maar al met al ben ik bijzonder tevreden met hem en hoop ik dat hij de nieuwe president wordt.
Belgie, - Brussel - is dan wel het slechtste voorbeeld wat je kunt gebruiken als het gaat om internationale bemoeienis.quote:Op zondag 10 augustus 2014 14:20 schreef Lothiriel het volgende:
[..]
Puntje van kritiek voor mij zijn z'n bemoeienissen met andere landen. Toch bij België is dat regelmatig gebeurd. Dat hij geen Turkse pleegkinderen bij autochtone Belgen wou hebben want zij zouden hen wel eens christelijk of atheïstisch op kunnen voeden. Dat ze de Turkse normen en waarden moesten meekrijgen.
Dan had ik echt zoiets van man bemoei je met je eigen zaken___!
Wat een manke vergelijking, haha. Brussel bemoeit zich enkel met de EU-landen. Dat is trouwens wettelijk zo vastgelegd. Er is geen enkele wet die zegt dat Turkije eventjes België de wet mag komen spellen. Maar die nuance is te lastig neem ik aanquote:Op zondag 10 augustus 2014 14:22 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Belgie, - Brussel - is dan wel het slechtste voorbeeld wat je kunt gebruiken als het gaat om internationale bemoeienis.
Watquote:Op zondag 10 augustus 2014 14:24 schreef Lothiriel het volgende:
[..]
Wat een manke vergelijking, haha. Brussel bemoeit zich enkel met de EU-landen. Dat is trouwens wettelijk zo vastgelegd. Er is geen enkele wet die zegt dat Turkije eventjes België de wet mag komen spellen. Maar die nuance is te lastig neem ik aan
De EU wetgeving en Belgische wetgeving zijn aan elkaar onderworpen, laten we dat wel even voorop stellen, daarnaast gebruikt Belgie regelmatig het feit dat het parlement in Brussel staat ook voor internationale betrekkingen.quote:Overigens, 'Brussel' in de Europese betekenis die jij bedoelt heeft helemaal niks te maken met België. Als het parlement enzo in Amsterdam had gestaan dan had dat ook niks te maken met Nederland. Men zegt ook Den Haag zegt dat ... als het over het Internationaal Strafhof gaat, om maar iets te zeggen.
Goh goh je leest het ook slechts zoals je het wilt lezen natuurlijkquote:Op zondag 10 augustus 2014 14:27 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Wat
Ja, Turkije, Ukraine, Syrie en Palestina zijn echt EU landen, laat staaaaaaan Israel.
Ik weet niet welke nieuwsberichten jij leest, maar Brussel, als in de EU gaat wel verder dan de EU Lidstaten.
[..]
De EU wetgeving en Belgische wetgeving zijn aan elkaar onderworpen, laten we dat wel even voorop stellen, daarnaast gebruikt Belgie regelmatig het feit dat het parlement in Brussel staat ook voor internationale betrekkingen.
Mwuah, een rechtstreeks te verkiezen president stond sinds 2008 al in besprekingen, Erdogan heeft eerder wetten veranderd om zijn premierschap mogelijk te maken, had hij ook nu weer kunnen doen. Erdogan wil richting een federaal bestuur. De voormalige vorm van presidentsverkiezingen was een wijze wat is opgelegd door de militaire coup van 1980, langzamerhand wil hij al die coup-wetten veranderen.quote:Op zondag 10 augustus 2014 14:25 schreef Re het volgende:
zoals ik het begrijp probeert hij de macht van de premier in te binden zodat de president meer macht krijgt, wel toevallig als je niet meer als premier gekozen mag worden...
Twitter werd verboden omdat er valse plaatjes werden getweet tijdens de Gezi protesten, plaatjes wat in Italie, Duitsland en Argentinie was gebeurd en gefotoshopt als iets wat in Turkije gebeurde, links naar gelekte uitspraken en opnamen van de geheime dienst etc, toen Twitter weigerde dezen te verwijderen en weigerde om een kantoor in Turkije te vestigen werd het verboden, iets wat door - Erdogan's eigen - rechter ongedaan is gemaakt.quote:dat vind ik wat bepaalde trekjes hebben, dat het volk hem verder zal kiezen lijkt me weinig mis mee verder maar dingen als twitter verbieden en andere ongein spreken me niet echt aan als democratisch
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |