Laten we dan eerst eens beginnen over de mogelijkheid tot betaling met creditcard. Ik ken meerdere mensen die bijvoorbeeld uit Spanje of ergens uit de UK zijn overgekomen die het absurd vinden dat hier bijna nergens met een creditcard te betalen is.quote:Op zaterdag 9 augustus 2014 18:57 schreef Bar-Le-Duc het volgende:
[..]
Jij hebt het over een rol met geld in een sok ergens op je zolderkamer. Daar ben ik het absoluut mee eens. En contant geld in huis hebben is ook zeker geen overbodige luxe. Als er bijv. landelijke pinstoring is oid.
Het is niet zozeer dat ik contant geld volledig wilt afschaffen, maar ik vind gewoon je anno 2014 gewoon overal moet kunnen pinnen.
Dit zeker ook. Ik denk dat een gemiddelde Nederland toch wat conservatiever is over geldzaken.quote:Op zaterdag 9 augustus 2014 19:03 schreef Bananapeel het volgende:
[..]
Laten we dan eerst eens beginnen over de mogelijkheid tot betaling met creditcard. Ik ken meerdere mensen die bijvoorbeeld uit Spanje of ergens uit de UK zijn overgekomen die het absurd vinden dat hier bijna nergens met een creditcard te betalen is.
Nou moet ik zeggen dat een hoop mensen om mij heen echt totaal niets cash hebben. Gaan er altijd maar van uit dat de bank/pin wel goed is. Daarbij was de gulden ook beter want toen hadden we nog dubbeltjes en die waren te gek.quote:Op zaterdag 9 augustus 2014 19:06 schreef Bar-Le-Duc het volgende:
[..]
Dit zeker ook. Ik denk dat een gemiddelde Nederland toch wat conservatiever is over geldzaken.
Het is allemaal maar eng zo'n pinpas met de pincode enzo. Straks stelen ze mijn bankrekening leeg. Een cc is al helemaal eng. Vroeger met de gulden was alles beter types zeg maar.
Dubbeltjesquote:Op zaterdag 9 augustus 2014 19:08 schreef Bananapeel het volgende:
[..]
Nou moet ik zeggen dat een hoop mensen om mij heen echt totaal niets cash hebben. Gaan er altijd maar van uit dat de bank/pin wel goed is. Daarbij was de gulden ook beter want toen hadden we nog dubbeltjes en die waren te gek.
Jijquote:Op zaterdag 9 augustus 2014 19:12 schreef Rozevla het volgende:
Niet minimaal 1000 euro cash in je zak hebben
Sad
Dat is vooral bij mensen die dus ongeschikt zijn om met (contant) geld om te gaanquote:Op zaterdag 9 augustus 2014 16:55 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
Bij pinnen kan je juist precies terug zien wat je hebt uitgegeven en waar. Bij contant geld vliegt het alle kanten op
En wanneer is er zo'n storing geweest waardoor je geen eten meer zou kunnen kopen?quote:Op zaterdag 9 augustus 2014 18:57 schreef Bar-Le-Duc het volgende:
Als er bijv. landelijke pinstoring is oid.
Cash geld is altijd fijn om bij te hebben, tegenwoordig zijn er zo ontzettend veel storingen met pin automaten en bij de banken zelf.quote:Op zaterdag 9 augustus 2014 19:08 schreef Bananapeel het volgende:
[..]
Nou moet ik zeggen dat een hoop mensen om mij heen echt totaal niets cash hebben. Gaan er altijd maar van uit dat de bank/pin wel goed is. Daarbij was de gulden ook beter want toen hadden we nog dubbeltjes en die waren te gek.
ALS, als in het zou zomaar wellicht ooit misschien mogelijk wie weet een keer kunnen voorkomen.quote:Op zaterdag 9 augustus 2014 19:14 schreef Dagonet het volgende:
[..]
En wanneer is er zo'n storing geweest waardoor je geen eten meer zou kunnen kopen?
New World Order Rothchilds en Staatspropaganda..quote:Op zaterdag 9 augustus 2014 16:38 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[ afbeelding ]
Als er iets is wat vies is dan is het wel contant geld. Bah. Vooral muntjes zijn vies maar papier geld moet ik ook niet hebben. Iedereen zit er aan met z'n ranzige poten etc. Het liefst doe ik klein geld zo snel mogelijk weg en papier geld gaat gewoon naar de bank
Pinpas
Creditcard
Contant geld
Bij de ING is dit vorig jaar 3 maal gebeurd.quote:Op zaterdag 9 augustus 2014 19:14 schreef Dagonet het volgende:
[..]
En wanneer is er zo'n storing geweest waardoor je geen eten meer zou kunnen kopen?
Hoeveel keer heb je gemiddeld in de maand contant geld nodig omdat je geen boodschappen kan doen?quote:Op zaterdag 9 augustus 2014 19:15 schreef JayDeeNow het volgende:
[..]
Cash geld is altijd fijn om bij te hebben, tegenwoordig zijn er zo ontzettend veel storingen met pin automaten en bij de banken zelf.
Ik betaal eigenlijk vaak cash mijn dagelijkse zaken, dus heb er eigenlijk zelf niet zo'n last van.quote:Op zaterdag 9 augustus 2014 19:17 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Hoeveel keer heb je gemiddeld in de maand contant geld nodig omdat je geen boodschappen kan doen?
Je rekeningen kan je toch niet met contant geld betalen dus storingen bij internetbankieren zijn oninteressant.
Ik heb een hele tijd ook nauwelijks contant geld bij me gehad, totdat ik erachter kwam dat er nog best wat gelegenheden zijn anno 2014 waar niet gepind kan worden.quote:Op zaterdag 9 augustus 2014 16:44 schreef Frank_Drebin het volgende:
Probeer het ook altijd te vermijden, pinnen is veel fijner dat het gekut met kleingeld.
Ik denk het want ik doe ook alles met een bankpas en merk nooit iets van storingen eigenlijk.quote:Op zaterdag 9 augustus 2014 19:24 schreef JayDeeNow het volgende:
Mensen om mij heen die alles met de bankpas doen, hoor ik er toch regelmatig over, of het zijn gewoon paupers die geen geld hebben, dat kan ook![]()
Onderhoud wordt altijd wel aangekondigd natuurlijk ne ja, dat gebeurt 's nachts omdat er dan amper iemand bezig is.quote:Storingen als ik iets wil bestellen op internet met i-deal of als ik een rekening wil betalen heb ik zeer regelmatig.
Daarbij heb ik ook vaak last van die onderhoud shit, waardoor je ook niet kunt bankieren, aangezien ik graag in de nacht dingen bestel![]()
Kroegen waar je meteen moet betalen na het halen van een rondje, is iets voor scholierenquote:Op zaterdag 9 augustus 2014 18:36 schreef pijltjegooien het volgende:
[..]
Ik ga regelmatig naar een kroeg. Kwestie van aan het einde afrekenen. Ik ga idd niet naar een kansloze kroeg met louter scholieren.
Fooi geven in een restaurant gaat prima met pin. Gewoon zeggen dat ze de rekening mogen aanpassen naar bedrag X.
Wanneer er onderhoud wordt gepleegd ga ik echt niet bijhouden, bij ING is het wel erg vaak raak moet ik zeggen.quote:Op zaterdag 9 augustus 2014 19:27 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Ik denk het want ik doe ook alles met een bankpas en merk nooit iets van storingen eigenlijk.
[..]
Onderhoud wordt altijd wel aangekondigd natuurlijk ne ja, dat gebeurt 's nachts omdat er dan amper iemand bezig is.
Daarom bewaar ik ook stapels goud op een geheime locatiequote:Op zaterdag 9 augustus 2014 22:19 schreef Dagonet het volgende:
Ja, want een stukje papier, dát is echt!
[ afbeelding ]
Ja, ik bewaar ook pallets goud in mijn luchtballon in lalaland.quote:Op zaterdag 9 augustus 2014 22:20 schreef britneycheers het volgende:
[..]
Daarom bewaar ik ook stapels goud op een geheime locatie
quote:Op zaterdag 9 augustus 2014 16:41 schreef Rozevla het volgende:
Fucking gaylord!
Ekte G's hebben alleen contante money op zak!!!
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |