abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_143399780
quote:
11s.gif Op donderdag 14 augustus 2014 00:11 schreef bondage het volgende:
Brannagh vroeg me even door te geven dat ze hier niet meer kan posten vanwege een 48 uur ban.
Stiekem werd het off-topic gehalte ook wel een beetje hoog. Hoewel lachen met mensen ook goed is voor verwerking!
  donderdag 14 augustus 2014 @ 00:21:24 #62
431144 Teydelyk
Bad, for the greater good
pi_143399920
quote:
11s.gif Op donderdag 14 augustus 2014 00:11 schreef bondage het volgende:
Brannagh vroeg me even door te geven dat ze hier niet meer kan posten vanwege een 48 uur ban.
Hoopte persoonlijk dat de mods zouden slapen.
Shake with your right hand but hold a rock in the left.
pi_143403202
Haha paar dagen offline en dan lees ik dit 😎
Tekorten zijn frustrerend ;)

Ik ben terug van paar weekjes backpacken, was te gek!! Paar inkakmomentjes gehad maar die had ik in NL ws ook wel gehad. Toptijd gehad.
En met een jongen uit de 90s gezoend, klinkt alleen al cool hehe 😎

Nu hopen dat ik mijn ex dit weekend niet tegen kom op festival.....
pi_143403871
quote:
0s.gif Op donderdag 14 augustus 2014 08:18 schreef runaway het volgende:

Ik ben terug van paar weekjes backpacken, was te gek!! Paar inkakmomentjes gehad maar die had ik in NL ws ook wel gehad. Toptijd gehad.

Good for you ^O^

Denk dat je dat thuis ook wel gehad zou hebben, misschien nog wel vaker/heftiger omdat je minder afleiding hebt. En ga gewoon genieten van dat festival, laat je ex dat niet voor je verkloten!
pi_143403913
quote:

Echt goed dat je dat hebt gedaan! En ja, een jongen uit de 90s klinkt zeker cool ;)

Met mijn ex en mij blijft het gedoe. Nadat hij met een ander naar bed was gegaan (in de periode dat we "iets probeerden op te bouwen") vind ik het lastig om hem te vertrouwen en ik ben echt vreselijk pissig op hem geweest. Ik ontdekte ook dat hij in die periode op meerdere datingsites zat, dus ik kreeg een beetje het gevoel dat hij mij mooie praatjes verkocht en intussen verder zat te kijken naar andere meisjes. Toen ik hem daarmee confronteerde werd hij boos op mij. Dat ik trust issues heb (gek hè) en hem niet moet lastigvallen met mijn onzekerheid.

Hij is dinsdag op vakantie gegaan, dus ik ben maandagavond nog even langsgegaan om hem een fijne vakantie te wensen en afscheid te nemen. Op Facebook stonden allemaal foto's van hem, een vriend en een meisje, dus ik vroeg "Is dat dat meisje uit Noorwegen? Ziet er gezellig uit", dat vond hij jaloers, waarop ik zei: "Ik denk heus niet dat je zomaar een willekeurige Zweedse chick gaat doen daar hoor". Zijn antwoord: "En als dat nou wel zo is". Zo flauw. Ook als ik hem zie op de foto's lijkt hij zo anders. Hij begint er echt uit te zien als een junk... Ingevallen gezicht, kringen onder z'n ogen. Bah. Ik geloof niet dat ik hier nog zin in heb. Jammer alleen dat ik er zoveel tijd in heb gestopt.
pi_143404039
quote:
1s.gif Op donderdag 14 augustus 2014 09:19 schreef IGotMine het volgende:

[..]

Echt goed dat je dat hebt gedaan! En ja, een jongen uit de 90s klinkt zeker cool ;)

Met mijn ex en mij blijft het gedoe. Nadat hij met een ander naar bed was gegaan (in de periode dat we "iets probeerden op te bouwen") vind ik het lastig om hem te vertrouwen en ik ben echt vreselijk pissig op hem geweest. Ik ontdekte ook dat hij in die periode op meerdere datingsites zat, dus ik kreeg een beetje het gevoel dat hij mij mooie praatjes verkocht en intussen verder zat te kijken naar andere meisjes. Toen ik hem daarmee confronteerde werd hij boos op mij. Dat ik trust issues heb (gek hè) en hem niet moet lastigvallen met mijn onzekerheid.

Hij is dinsdag op vakantie gegaan, dus ik ben maandagavond nog even langsgegaan om hem een fijne vakantie te wensen en afscheid te nemen. Op Facebook stonden allemaal foto's van hem, een vriend en een meisje, dus ik vroeg "Is dat dat meisje uit Noorwegen? Ziet er gezellig uit", dat vond hij jaloers, waarop ik zei: "Ik denk heus niet dat je zomaar een willekeurige Zweedse chick gaat doen daar hoor". Zijn antwoord: "En als dat nou wel zo is". Zo flauw. Ook als ik hem zie op de foto's lijkt hij zo anders. Hij begint er echt uit te zien als een junk... Ingevallen gezicht, kringen onder z'n ogen. Bah. Ik geloof niet dat ik hier nog zin in heb. Jammer alleen dat ik er zoveel tijd in heb gestopt.
Maar wat ga je nou doen? Ga je hem proberen los te laten? Want dan is hem bezoeken en zijn facebook blijven checken nou niet de juiste manier, dat snap je hopelijk...
pi_143406035
quote:
0s.gif Op donderdag 14 augustus 2014 09:24 schreef Inaithnir het volgende:

[..]

Maar wat ga je nou doen? Ga je hem proberen los te laten? Want dan is hem bezoeken en zijn facebook blijven checken nou niet de juiste manier, dat snap je hopelijk...
Haha, ja, dat snap ik. We waren net weer vrienden op Facebook geworden en nadat ik dit zag heb ik hem meteen maar weer ontvolgd. Ik realiseerde me dat ik bezig was als een crazy bitch, dus vandaar dat ik maandag even langsging: als een soort... Teken dat ik wel degelijk normaal kan doen. Nadat hij met dat meisje naar bed was geweest heeft hij wel echt z'n best voor me gedaan, meegegaan naar bezichtigingen van huisjes (ook al had hij koorts) en dat soort dingen, maar ik was alleen maar boos op hem.

Ik vind het gewoon moeilijk om te weten wanneer het echt te laat is, wanneer er echt te veel kapot is en we allebei moeten accepteren dat we niet meer samen verder kunnen. Voor mij is het gewoon: of we proberen er nog een keer 100% voor te gaan en we doen allebei echt ons best of het is klaar. In de paar weken (eind juni/begin juli) dat het goed ging tussen ons waren we allebei echt supergelukkig, we werden echt weer een beetje verliefd enzo en het ging gewoon echt de goeie kant op. Alles was ook uitgepraat, de hele break-up en de periode erna hebben we uitgepraat en het voelde echt als een schone lei. We waren het er ook over eens dat het sowieso nooit uit had moeten gaan, dat er nog te veel dingen waren die wel goed gingen...
  donderdag 14 augustus 2014 @ 18:40:25 #68
416020 K44S
The bearded man
pi_143420618
Ik ben nieuw in dit topic, en ik kom naar mijn gevoel niet verder dan stap 3...... tegen 2 aan.

Hoe in godsnaam.

Het is al een jaar uit en nog steeds als ik berichtjes van FB voor bij zie komen (al is het dat ze met een vriendin ergens heen gaat) voel ik toch soort van somber (dus het idee dat ze daar natuurlijk andere mannen tegen komt).

Ik heb enige tijd (4 maanden terug) soort hints gebracht dat ik eigenlijk nog steeds interesse in d'r heb.
Zij gaf aan dat ze niet meer wil daten (met niemand niet).

Alsnog zit het me dwars. Hoe in godsnaam kom ik over d'r heen! ( ik heb diverse meiden gedatet na haar maar helaas is het allemaal of nét niet of totaal niets.... )
The bearded man: “So many good tunes, I didn't have time to shave!”
pi_143422894
quote:

Oh en dan krijg ik net ineens een berichtje van hem hoe mijn vakantie was, net voor mijn vakantie ook al een berichtje terwijl ik hem heb gevraagd geen contact meer met me op te nemen.

Nu ben ik weer ff van slag, potsamme :{
pi_143430691
Voor zowel K44s en runaway: blokkeren. Gewoon doen, echt. Ook al geef je aan geen contact te willen, ook al probeer je de facebook posts te negeren, de enige manier waarop je zekerheid krijgt is door het heft in eigen hand te nemen. En het is misschien moeilijk, maar echt gewoon nodig.

Ga bij jezelf na: wat je ook leest, hoort of ziet van die persoon, jij voelt je slecht. Maakt niet uit waar het over gaat, jij voelt je slecht. En dé belangrijkste stap in dit hele proces is jezelf voorop stellen. Jij bent het belangrijkst in jouw leven. En soms moet je gewoon egoïstisch zijn.

Voor IGotMine: geen aandacht meer aan besteden. Laat hem gaan. Het klinkt zo cliché, maar wat voor contact ook met hem levert jou alleen maar pijn en/of teleurstelling, en dat is het niet waard. Hij bekommert zich niet om jou (gezien zijn gedrag), dus waarom zou jij dat wel doen? Klinkt hard en gemeen, maar, zoals ik net zei, soms moet je dat gewoon zijn om jezelf te helpen.
pi_143431432
Ik ben het helemaal met Inaithnir eens. :Y
pi_143435321
quote:
0s.gif Op donderdag 14 augustus 2014 22:35 schreef Inaithnir het volgende:
Voor zowel K44s en runaway: blokkeren. Gewoon doen, echt. Ook al geef je aan geen contact te willen, ook al probeer je de facebook posts te negeren, de enige manier waarop je zekerheid krijgt is door het heft in eigen hand te nemen. En het is misschien moeilijk, maar echt gewoon nodig.

Ga bij jezelf na: wat je ook leest, hoort of ziet van die persoon, jij voelt je slecht. Maakt niet uit waar het over gaat, jij voelt je slecht. En dé belangrijkste stap in dit hele proces is jezelf voorop stellen. Jij bent het belangrijkst in jouw leven. En soms moet je gewoon egoïstisch zijn.
Te laat, ik kom net een foto tegen waar hij halfnaakt op staat (boxer met kookschort) met een scharrel terwijl ze snachts na het stappen aan het koken zijn. Blijkt dat het al een tijdje zijn scharrel is, waarschijnlijk zo'n 3-4 weken nadat we uit elkaar waren. Auw........

:'( :'( :'(

edit: per direct ontvriend dus, maar te laaaaat :'(
pi_143435357
Dat je voor dit soort ongein gewoon een stappenplan hebt :')

[ Bericht % gewijzigd door Re op 16-08-2014 12:04:00 ]
  vrijdag 15 augustus 2014 @ 01:31:29 #74
280022 houdjemond
Sicker than the rest.
pi_143436143
Het is echt over en uit hier.

Even kijken hoe of wat met de laatste spullen maar dan is het klaar.

Wou dat ik kon janken, schelden, een vorm van emotie maar er komt gewoon niks uit me.
T2K; "Je posts zijn leuker dan je lijstje"
-Scorpion_17
pi_143442102
Kom dan met die adviezen ipv gaan lachen om het feit dat mensen hiervoor een 'stappenplan' hebben en opmerkingen als 'geen wonder dat het uit is' maken. Deal?
pi_143451073
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 augustus 2014 00:41 schreef runaway het volgende:

[..]

Te laat, ik kom net een foto tegen waar hij halfnaakt op staat (boxer met kookschort) met een scharrel terwijl ze snachts na het stappen aan het koken zijn. Blijkt dat het al een tijdje zijn scharrel is, waarschijnlijk zo'n 3-4 weken nadat we uit elkaar waren. Auw........

:'( :'( :'(

edit: per direct ontvriend dus, maar te laaaaat :'(
Auw, pijnlijk. Inderdaad snel weg met die handel!
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 augustus 2014 01:31 schreef houdjemond het volgende:
Het is echt over en uit hier.

Even kijken hoe of wat met de laatste spullen maar dan is het klaar.

Wou dat ik kon janken, schelden, een vorm van emotie maar er komt gewoon niks uit me.
Misschien een jankfilm opzetten? Soms heb je gewoon net even een zetje nodig, maar het lucht op de een of andere manier wel op.

--

In other news, dat gedoe met mijn ex van de week is alweer aardig weggezakt. Daartegenover stond een berichtje van mijn date dat ze er niet meer in ziet dan een vriendschap. Had zelf ook al een beetje twijfels, maar die wordt 'm dus niet.

[ Bericht 6% gewijzigd door Inaithnir op 15-08-2014 17:07:49 ]
  vrijdag 15 augustus 2014 @ 22:49:34 #77
134630 aeque
Zijne draequeligheid
pi_143463358
Sommige mensen moet je gewoon negeren en anders even een modje aanspreken. Dit is inderdaad niet het topic om grappig te gaan doen in mijn ogen.

Maar goed even OT:

Ik zal nog even duiden dat het niet mijn ex is maar wel een soort van scharrel, maar goed wat ik dus wou zeggen is dat ik me weer kip lekker voel. Het is en was een vreemde situatie maar ik zou nog graag vrienden willen blijven omdat we elkaar goed begrijpen. Maar goed, als iemand niet de moeite wilt doen om je überhaupt te spreken dan moet het maar zo. Ik verdien beter dan dat en zij niet iemand zoals ik. :)
Op dinsdag 22 oktober 2024 17:23 schreef maily het volgende:
Aquequelequ :B
  vrijdag 15 augustus 2014 @ 23:02:26 #78
280022 houdjemond
Sicker than the rest.
pi_143463817
Zelfs de jankfilms deden de truc niet dus helaas.. dinsdag ook een begrafenis, misschien dat het dan loskomt.
T2K; "Je posts zijn leuker dan je lijstje"
-Scorpion_17
  vrijdag 15 augustus 2014 @ 23:19:52 #79
134630 aeque
Zijne draequeligheid
pi_143464540
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 augustus 2014 23:02 schreef houdjemond het volgende:
Zelfs de jankfilms deden de truc niet dus helaas.. dinsdag ook een begrafenis, misschien dat het dan loskomt.
Komt vanzelf wel, moet je je niet druk om maken.
  zaterdag 16 augustus 2014 @ 00:43:07 #80
382191 Brannagh
gentstudent42.2
pi_143467646
Yes ik mag weer posten. Voortaan hou ik het bij tieten.
pi_143472925
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 augustus 2014 23:02 schreef houdjemond het volgende:
Komt wel een keer. Gecondoleerd ook.
  zaterdag 16 augustus 2014 @ 10:30:16 #82
382191 Brannagh
gentstudent42.2
pi_143473130
Wauw. Het eerste obstakel waar ik heel hard tegenop liep nadat ik mijn ex had gedumpt waren de tekorten aan vriendinnen waarmee ik iets leuks kon doen. Tijdens de relatie had ik die vriendschappen een beetje verwaarloosd. Maar na een paar appjes heb ik nu mijn dagen aardig vol zitten :7

En die vriendschappen zijn stuk voor stuk beter dan de relatie die ik had. Er is geen gezeik, er zitten geen moeilijke kanten aan, het is áltijd leuk en gezellig. Iedereen komt zijn afspraken na, en het is gewoon zo prettig om met die dames iets te gaan doen. Er staat niks tegenover op de een of andere manier. Er zijn complimentjes, over mijn haar, kleding, schoenen, lichaam, en natuurlijk krijgen ze die complimentjes net zo hard terug.

Alleen mis ik echt het knuffelen. Omdat ik nu best vaak in de stad ben zie ik ook zat leuke mannen, alleen, hoe leg je er contact mee? Heb van bondage een paar goede tips gekregen die ik ga uittesten, ben benieuwd :9 Als ik een halve seconde oogcontact heb met een creep staat deze binnen nog een halve seconde naast me te hijgen, en als ik oogcontact heb met een knap manspersoon dan duikt er ineens een knap vrouwspersoon op die hem ter plekke bespringt.

Kunnen we niet een soort systeem doen met polsbandjes?
Regenboog = gay
Rood = bezet
Oranje = complicated / happy single
Groen = single

Zou verdomd handig zijn.
pi_143473225
Bijna anderhalf jaar geleden, na een relatie van vier en half jaar, Eindelijk heb ik het gevoel dat ik alles verwerkt heb. Er is zoveel gebeurd dat het lang duurde voordat ik de rust had, om het los te laten.

Ik kan nu zeggen dat ik er overheen ben. Ik had niet verwacht dat ik er zolang mee zou lopen. Laatste maanden al meer lekker genieten van al het moois wat rond loopt. Tijd voor een nieuwe relatie :)
  zaterdag 16 augustus 2014 @ 10:45:58 #84
382191 Brannagh
gentstudent42.2
pi_143473368
quote:
7s.gif Op zaterdag 16 augustus 2014 10:36 schreef MrChocolademelk het volgende:
Bijna anderhalf jaar geleden, na een relatie van vier en half jaar, Eindelijk heb ik het gevoel dat ik alles verwerkt heb. Er is zoveel gebeurd dat het lang duurde voordat ik de rust had, om het los te laten.

Ik kan nu zeggen dat ik er overheen ben. Ik had niet verwacht dat ik er zolang mee zou lopen. Laatste maanden al meer lekker genieten van al het moois wat rond loopt. Tijd voor een nieuwe relatie :)
Wauw, zo lang. Maar jij bent toch nog hartstikke jong?
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_143473987
quote:
5s.gif Op zaterdag 16 augustus 2014 10:45 schreef Brannagh het volgende:

[..]

Wauw, zo lang. Maar jij bent toch nog hartstikke jong?
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik ben 25 :)
En het voelde niet lang ;)
pi_143474491
quote:
16s.gif Op zaterdag 16 augustus 2014 10:30 schreef Brannagh het volgende:
Omdat ik nu best vaak in de stad ben zie ik ook zat leuke mannen, alleen, hoe leg je er contact mee? Heb van bondage een paar goede tips gekregen die ik ga uittesten, ben benieuwd :9 Als ik een halve seconde oogcontact heb met een creep staat deze binnen nog een halve seconde naast me te hijgen, en als ik oogcontact heb met een knap manspersoon dan duikt er ineens een knap vrouwspersoon op die hem ter plekke bespringt.
Ik begrijp het vrijgezellen-leven ook niet altijd hoor haha. 'Is dat nu een hint of niet?', 'Vindtie me interessant of mijn vriendin?'......
Maar over het algemeen lukt flirten wel redelijk :). Vooral op het einde van de avond :')

Misschien te spontaan idee maar drop m toch effe: etentje der gebroken harten @ my place? (of ergens anders...). Als je er voor in hebt, DM maar! Bij genoeg geinteresseerden ga ik wat regelen :)
  zaterdag 16 augustus 2014 @ 13:22:49 #87
382191 Brannagh
gentstudent42.2
pi_143476762
Yes, een heel leuk idee! Had het er even over gehad met bondage (Peter), maar het is helaas vrij duur om helemaal naar Amsterdam af te reizen. Iedereen in dit topic woont vrij verspreid over Nederland, dus wellicht is het een idee om te wachten tot de Hema/Kruidvat/Albert Heijn weer kaartjes in de aanbieding heeft voor een schattig bedrag, en met z'n allen af te spreken in bv. Utrecht?

Heb zelf nog nooit echt een grotere groep mensen gemeet, maar het lijkt me echt heel leuk. Soort van blinde date meet :D
  zaterdag 16 augustus 2014 @ 13:26:41 #88
382191 Brannagh
gentstudent42.2
pi_143476875
quote:
7s.gif Op zaterdag 16 augustus 2014 11:17 schreef MrChocolademelk het volgende:

[..]

Ik ben 25 :)
En het voelde niet lang ;)
Oh, ik ben dus niet zo goed in inschatten. Maar vier jaar is best lang in mijn ogen.

quote:
0s.gif Op vrijdag 15 augustus 2014 22:49 schreef aeque het volgende:
Sommige mensen moet je gewoon negeren en anders even een modje aanspreken. Dit is inderdaad niet het topic om grappig te gaan doen in mijn ogen.

Maar goed even OT:

Ik zal nog even duiden dat het niet mijn ex is maar wel een soort van scharrel, maar goed wat ik dus wou zeggen is dat ik me weer kip lekker voel. Het is en was een vreemde situatie maar ik zou nog graag vrienden willen blijven omdat we elkaar goed begrijpen. Maar goed, als iemand niet de moeite wilt doen om je überhaupt te spreken dan moet het maar zo. Ik verdien beter dan dat en zij niet iemand zoals ik. :)
Hier overheen gelezen, maar: je bent echt zo'n tof persoon, en dat heb je zelf niet door. Komt denk ik ook door dingen uit het verleden, maar zet je daar over heen. Echt. Ik weet hoeveel waarde je hecht aan vriendschap, maar inmiddels heb je hopelijk al ingezien dat zij je dat zelfs niet kan geven. Hou die herinneringen aan haar bij je, wees blij met de tijd die jullie samen hebben gehad, en laat het daarbij. Maar je doet het echt goed :)

Gewoon wat meer gaan doen, zoals dat van laatst. Dan maar alleen op stap of met wie dan ook, maar met thuiszitten ontmoet je nooit nieuwe mensen. En je bent leuk genoeg om op af te stappen ;)
  zaterdag 16 augustus 2014 @ 15:15:57 #89
134630 aeque
Zijne draequeligheid
pi_143479595
quote:
14s.gif Op zaterdag 16 augustus 2014 13:26 schreef Brannagh het volgende:

[..]

Hier overheen gelezen, maar: je bent echt zo'n tof persoon, en dat heb je zelf niet door. Komt denk ik ook door dingen uit het verleden, maar zet je daar over heen. Echt. Ik weet hoeveel waarde je hecht aan vriendschap, maar inmiddels heb je hopelijk al ingezien dat zij je dat zelfs niet kan geven. Hou die herinneringen aan haar bij je, wees blij met de tijd die jullie samen hebben gehad, en laat het daarbij. Maar je doet het echt goed :)

Gewoon wat meer gaan doen, zoals dat van laatst. Dan maar alleen op stap of met wie dan ook, maar met thuiszitten ontmoet je nooit nieuwe mensen. En je bent leuk genoeg om op af te stappen ;)
I know, is niet de eerste keer dat je het me zegt. :@ Al is thuis zitten dit weekend wel lekker in verband met het niet hoeven lopen, kan mijn voet lekker rusten.

Moet wel zeggen dat alleen dingen doen me soms wel 'zwaar' valt, weet niet of meer mensen hier last van hebben..? Zeker omdat ik toch veel zie dat mensen toch vaak weer terug kunnen vallen op en vriendenkring.

Wat betreft een meet, misschien is het handig om te kijken wie er interesse heeft en dan kun je kijken waar het misschien een beter idee is om af te spreken.
  zaterdag 16 augustus 2014 @ 15:22:33 #90
382191 Brannagh
gentstudent42.2
pi_143479795
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 augustus 2014 15:15 schreef aeque het volgende:

[..]

I know, is niet de eerste keer dat je het me zegt. :@ Al is thuis zitten dit weekend wel lekker in verband met het niet hoeven lopen, kan mijn voet lekker rusten.

Moet wel zeggen dat alleen dingen doen me soms wel 'zwaar' valt, weet niet of meer mensen hier last van hebben..? Zeker omdat ik toch veel zie dat mensen toch vaak weer terug kunnen vallen op en vriendenkring.

Wat betreft een meet, misschien is het handig om te kijken wie er interesse heeft en dan kun je kijken waar het misschien een beter idee is om af te spreken.
Dat is ook niet erg, maar het is zonde om straks, als je voet weer beter is, onnodig thuis te blijven. Je bent jong, leef!

Mij valt het ook zwaar, ben echt een mensen-mens alleen ook heel kieskeurig, dus ik heb mazzel met twee goede vriendinnen. Maar daar kan ik ook niet altijd op terug vallen. Ga ook alleen op pad, zie er altijd wat tegenop maar als ik eenmaal op de fiets zit vind ik het wel oké. En in de stad maak ik sneller praatjes met mensen, en dat geeft best voldoening.

Hoop Rotterdam, kunnen we eten bij Bazar en ben ik blij O+
Maar Utrecht is een stuk centraler.

SPOILER

[ Bericht 9% gewijzigd door Brannagh op 16-08-2014 15:46:42 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')