Macht delen met Arabische soennieten, geen probleem, maar een Arabische soenniet als premier aanstellen in een land waar de meerderheid bestaat uit sjiieten zoals jij eerdere voorstelde lijkt mij geen goed idee.quote:
Omdat ze op 29 juni een Kalifaat hebben uitgeroepen en als IS door het leven gaan.quote:Op zaterdag 9 augustus 2014 12:26 schreef Breekfast het volgende:
Waarom wordt ISIS nu opeens overal aangeduid als IS?
Wordt hun kalifaat ook echt erkend wereldwijd.quote:Op zaterdag 9 augustus 2014 12:27 schreef Charismatisch het volgende:
[..]
Omdat ze op 29 juni een Kalifaat hebben uitgeroepen en als IS door het leven gaan.
Natuurlijk niet, maar zelf zullen ze ook nooit lid willen worden van de VN.quote:Op zaterdag 9 augustus 2014 12:29 schreef Malatyali0691 het volgende:
Wordt hun kalifaat ook echt erkend wereldwijd.
Erdogan mag weg inderdaad. Die landverrader die heult met die PKK.quote:Op zaterdag 9 augustus 2014 12:24 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Laten ze eerst de corrupte dictator Erdogan maar eens lozen.
En als ze lid willen worden worden ze toch nooit toegelaten.quote:Op zaterdag 9 augustus 2014 12:29 schreef Charismatisch het volgende:
[..]
Natuurlijk niet, maar zelf zullen ze ook nooit lid willen worden van de VN.
Omdat ze nu de meer algemene Islamitische Staat (IS) zijn en niet meer specifiek in Irak en Syrie. Ze willen ook uitbreiden naar andere landen als Libanon, Israel, Saudi Arabie, Jordanie...quote:Op zaterdag 9 augustus 2014 12:26 schreef Breekfast het volgende:
Waarom wordt ISIS nu opeens overal aangeduid als IS?
Ah zo. Het is niet de meest voor de hand liggende oplossing nee. Maar het zou wel de meest effectieve kunnen zijn om Iraaks-Arabische soennieten er weer bij te krijgen en daarmee ISIS isoleren.quote:Op zaterdag 9 augustus 2014 12:26 schreef Charismatisch het volgende:
Macht delen met Arabische soennieten, geen probleem, maar een Arabische soenniet als premier aanstellen in een land waar de meerderheid bestaat uit sjiieten zoals jij eerdere voorstelde lijkt mij geen goed idee.
Ja, als terroristische organisatie.quote:Op zaterdag 9 augustus 2014 12:29 schreef Malatyali0691 het volgende:
[..]
Wordt hun kalifaat ook echt erkend wereldwijd.
Je vergeet steden, Den Haagquote:Op zaterdag 9 augustus 2014 12:30 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Omdat ze nu de meer algemene Islamitische Staat (IS) zijn en niet meer specifiek in Irak en Syrie. Ze willen ook uitbreiden naar andere landen als Libanon, Israel, Saudi Arabie, Jordanie...
Gaat inderdaad nooit gebeuren. De Arabische soennieten mochten ook geen president leveren, de Koerden eisen die positie voor zichzelf.quote:Op zaterdag 9 augustus 2014 12:31 schreef Aloulou het volgende:
Ah zo. Het is niet de meest voor de hand liggende oplossing nee. Maar het zou wel de meest effectieve kunnen zijn om Iraaks-Arabische soennieten er weer bij te krijgen en daarmee ISIS isoleren. Maar het is maar een idee, en onwaarschijnlijk dat ooit gaat gebeuren.
quote:Op zaterdag 9 augustus 2014 12:29 schreef Malatyali0691 het volgende:
[..]
Erdogan mag weg inderdaad. Die landverrader die heult met die PKK.
Plus heel Noord-Afrika.quote:Op zaterdag 9 augustus 2014 12:30 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Omdat ze nu de meer algemene Islamitische Staat (IS) zijn en niet meer specifiek in Irak en Syrie. Ze willen ook uitbreiden naar andere landen als Libanon, Israel, Saudi Arabie, Jordanie...
Volgens mij willen ze Spanje, India, Maleisië en Indonesië ookquote:
quote:Op zaterdag 9 augustus 2014 12:39 schreef mrstylo het volgende:
Volgens mij willen ze Spanje, India, Maleisië en Indonesië ook
quote:
Libie gaat ook een probleem worden, best kans dat uiteindelijk Obama ook strikes gaat uivoeren daar. Nu in Irak en argumentatie erachter zet in ieder geval een precedent.quote:
Wat mochten de Arabische soennie's wel leveren dan? Behalve president en minister blijft er niet veel over? Minister van Transport ofzo?quote:Op zaterdag 9 augustus 2014 12:35 schreef Charismatisch het volgende:
[..]
Gaat inderdaad nooit gebeuren. De Arabische soennieten mochten ook geen president leveren, de Koerden eisen die positie voor zichzelf.
Probleem is dat je het met alleen raketaanvallen niet oplost.quote:Op zaterdag 9 augustus 2014 12:41 schreef Aloulou het volgende:
[..]
Libie gaat ook een probleem worden, best kans dat uiteindelijk Obama ook strikes gaat uivoeren daar. Nu in Irak en argumentatie erachter zet in ieder geval een precedent.
Parlementsvoorzitter: Saleem al-Jubouri is het geworden.quote:Op zaterdag 9 augustus 2014 12:42 schreef Aloulou het volgende:
Wat mochten de Arabische soennie's wel leveren dan? Behalve president en minister blijft er niet veel over? Minister van Transport ofzo?
Nou genoeg reden voor Maliki om deze burgers niet teleur te stellen.quote:Op zaterdag 9 augustus 2014 12:41 schreef Charismatisch het volgende:
Een paar honderd al-Maliki-aanbidders demonstreren in Bagdad voor een derde termijn voor hun idool:
[ afbeelding ]
Een Kalifaat is gewoon de hele Islamtische wereld verenigd onder een staat. Inclusie mijn land (Turkije) en jouw land (Noord-Irak).quote:Op zaterdag 9 augustus 2014 12:39 schreef mrstylo het volgende:
[..]
Volgens mij willen ze Spanje, India, Maleisië en Indonesië ook
Voor ieder probleem is er een raket.quote:Op zaterdag 9 augustus 2014 12:42 schreef UpsideDown het volgende:
[..]
Probleem is dat je het met alleen raketaanvallen niet oplost.
Tsjaah, niet erg indrukwekkend; parlementsvoorzitterquote:Op zaterdag 9 augustus 2014 12:42 schreef Charismatisch het volgende:
Parlementsvoorzitter: Saleem al-Jubouri is het geworden.
Al-Maliki heeft daar barrelbombs voor, want hij wil niet eens zijn positie aan een mede-sjiiet afgeven, laat staan aan een Arabische soenniet of een Koerd, brrrr.quote:Op zaterdag 9 augustus 2014 12:45 schreef Aloulou het volgende:
Tsjaah, niet erg indrukwekkend; parlementsvoorzitterKan mij voorstellen dat een groep die jarenlang in het centrum van de macht zaten in Irak hier niet genoegen mee neemt.
Je moet het zo zien. Vroeger ging al het budget naar hun toe en nu wordt het budget 'eerlijk' verdeeld. Onder de streep krijgen ze dus minder. Daarom doen ze nu allemaal mee met ISIS.quote:Op zaterdag 9 augustus 2014 12:45 schreef Aloulou het volgende:
[..]
Tsjaah, niet erg indrukwekkend; parlementsvoorzitterKan mij voorstellen dat een groep die jarenlang in het centrum van de macht zaten in Irak hier niet genoegen mee neemt.
Klopt. En dus probeert Amerika allianties te smeden met lokale partijen die het werk af kunnen maken en hen ook verder te bewapenen. Alleen zie ik zowel het Iraakse leger als de Koerden echt niet zomaar diep soennitisch-Iraakse heartland ingaan om ISIS daar te verdrijven omdat de lokale bevolking sowieso van Maliki helemaal niets moet hebben. Tenzij er politieke allianties worden gesloten met soennitische leiders. Links of rechtsom, uiteindelijk is militaire macht niet genoeg en moet de centrale overheid politieke beslissingen nemen om de soennieten tegemoet te komen. Ook als ze menen dat hen al veel tegemoet is gekomen.quote:Op zaterdag 9 augustus 2014 12:42 schreef UpsideDown het volgende:
Probleem is dat je het met alleen raketaanvallen niet oplost.
Ja ik snap het probleem wel. Alleen zijn er ook in andere landen en historie niet veel groepen/minderheden die na meer dan (50?) jaar altijd de grootste rol speelden en bij de centrale macht zaten die rol zomaar weggeven aan een andere groep om vervolgens blij te zijn met een parlementsvoorzittertjequote:Op zaterdag 9 augustus 2014 12:46 schreef mrstylo het volgende:
Je moet het zo zien. Vroeger ging al het budget naar hun toe en nu wordt het budget 'eerlijk' verdeeld. Onder de streep krijgen ze dus minder. Daarom doen ze nu allemaal mee met ISIS.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |