Juist niet beperkt, vergeleken met de standaardmodellen van de grote merken (Sony, Dell, Asus etc.)quote:Op vrijdag 8 augustus 2014 19:55 schreef Bart het volgende:
Wat zijn je eisen? Misschien dat iemand anders hier wel iets kan vinden. Zelf laptop samenstellen is bij mijn weten beperkt qua mogelijkheden.
Juist niet, BTO en XNB zijn barebones waar je zelf kan bepalen wat voor processor en videokaart je er in wil hebben. Sneller dan je nu in de laptops kan kopen die in de Media Markt liggen.quote:Op vrijdag 8 augustus 2014 19:55 schreef Bart het volgende:
Wat zijn je eisen? Misschien dat iemand anders hier wel iets kan vinden. Zelf laptop samenstellen is bij mijn weten beperkt qua mogelijkheden.
Dat is zo. Niet beperkt in vergelijking met de grote merken, maar ook weer niet zo flexibel als een zelfbouw pc. Het hangt van de eisen afquote:Op vrijdag 8 augustus 2014 19:59 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Juist niet beperkt, vergeleken met de standaardmodellen van de grote merken (Sony, Dell, Asus etc.)
De ervaringen die je (ook zelf) op internet kunt vinden over BTO zijn overwegend goed.
En de kwaliteit?quote:Op vrijdag 8 augustus 2014 19:59 schreef Dubbeldrank het volgende:
[..]
Juist niet, BTO en XNB zijn barebones waar je zelf kan bepalen wat voor processor en videokaart je er in wil hebben. Sneller dan je nu in de laptops kan kopen die in de Media Markt liggen.
Een vriend van mij heeft een BTO gehad, het zijn prima solide laptops. Al is het wel een jaar of 4 geleden, maar wat ik zo op internet lees zijn mensen er overwegend positief over.quote:
Huh? Ik was ook op zoek naar een Sony - heb ik altijd gehad en uitermate tevreden over - maar wat er volgens mij op de Sony site staat is een rest-voorrraad; ze hebben Vaio toch afgestoten?quote:Op vrijdag 8 augustus 2014 20:27 schreef __Saviour__ het volgende:
Zelf zat ik eerst ook te kijken naar zo'n BTO.
Maar uiteindelijk vond ik dat ik op de Sony Vaio site zelf ook flink kon sleutelen aan de configuratie.
Snellere processor, sterkere kaart met meer geheugen, Full HD, Blu-ray brander, verlicht toetsenbord. Ik kon het allemaal als extra aanvinken bovenop de standaardconfiguratie. Dus toen ben ik gewoon daarvoor gegaan. Lange levertijd wel, omdat het dus geen standaardmodel betrof maar in elkaar gezet moest worden.
Ah, figures.quote:Op vrijdag 8 augustus 2014 20:55 schreef __Saviour__ het volgende:
Mijn aankoop dateert dan ook alweer van 2011 geleden.
Ja, dahaaag.quote:
Je begint niet aan kleppie eraf en voorzichtig uitzuigen/blazen ? Meer is het niet.quote:Op vrijdag 8 augustus 2014 22:07 schreef static het volgende:
[..]
Ja, dahaaag.
Daar begin ik niet aan.
quote:
Overwegend vind ik niet echt positief eerlijk gezegd.quote:
Wat verwacht je dan. Over iedere fabrikant of ieder product wordt wel eens geklaagd. Ook over Apple, Dell of Sony (waarvan ik persoonlijk de goedkopere laptops redelijk bagger vind). Of over de zeer populaire Kobo e-readers. Of over BMW of de hemelse Panasonic plasma tv's. Dat is nou eenmaal menselijk.quote:Op vrijdag 8 augustus 2014 22:58 schreef static het volgende:
[..]
[..]
Overwegend vind ik niet echt positief eerlijk gezegd.
De goedkopere laptops van Sony hebben inderdaad mindere jaren gehad. Maar aan het eind was het wel in orde. Geen robuuste bouw, maar wel goed qua afwerking en feel, en mogelijkheden voor backlight en een FullHD scherm. Ik had voor een oom van me een courante i3 met 17" FullHD en backlit toetsen, voor 650 euro. En standaard 2 jaar pickup and return garantie. Ook de S-serie met die glitterende was wel ok, hoewel het spec-wise wat tegenviel. Maar goed, Sony was, zeker in het lage segment, wel vaak duurder dan gemiddeld. Op de site hadden ze wel interessante acties.quote:Op vrijdag 8 augustus 2014 23:12 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Wat verwacht je dan. Over iedere fabrikant of ieder product wordt wel eens geklaagd. Ook over Apple, Dell of Sony (waarvan ik persoonlijk de goedkopere laptops redelijk bagger vind). Of over de zeer populaire Kobo e-readers. Of over BMW of de hemelse Panasonic plasma tv's. Dat is nou eenmaal menselijk.
Zoals je weet is men ook eerder geneigd iets negatiefs te vermelden dan iets positiefs.
Ervaringen hier op Fok, niet van een sufkut die klaagt over een verkeerd ingepakte zending. Zullen we anders het forum maar opheffen?quote:
Kijk dan gewoon op Tweakers manquote:Op vrijdag 8 augustus 2014 23:56 schreef static het volgende:
[..]
Ervaringen hier op Fok, niet van een sufkut die klaagt over een verkeerd ingepakte zending. Zullen we anders het forum maar opheffen?
Je hebt nogal wat tegenstrijdige eisen. Je wilt het licht/draagbaar hebben maar wel een groot scherm, dedicated GPU, numeriek eiland en een DVD brander (serieus ? Het is 2014 ..)quote:Op vrijdag 8 augustus 2014 20:16 schreef static het volgende:
Dit was het lijstje (van anderhalf jaar oud alweer), dus is alweer wat aangepast en dat zal ook voor de processor gelden.
Trol zeker?quote:Op zaterdag 9 augustus 2014 18:44 schreef borbit het volgende:
Misschien een ipad? Als je er een los toetsenbord bij koopt is het net een laptopje. Kun je gewoon alles op doen dat je nodig hebt. Heb je ook geen gezeik met Android of windows.
Je kunt alles op een Ipad. Sinds ik er een heb gaat de PC bijna nooit meer aan. Enkel als ik iets moet printen. En printen is met een laptop sowieso niet mogelijk. (laptops hebben tegenwoordig geen seriële poort meer)quote:Op zaterdag 9 augustus 2014 19:46 schreef totalvamp het volgende:
[..]
Trol zeker?
Je kunt niks op een ipad
Laten we even:quote:Op zaterdag 9 augustus 2014 20:37 schreef borbit het volgende:
[..]
Je kunt alles op een Ipad. Sinds ik er een heb gaat de PC bijna nooit meer aan. Enkel als ik iets moet printen. En printen is met een laptop sowieso niet mogelijk. (laptops hebben tegenwoordig geen seriële poort meer)
Je gebruikt 'm niet en je laptop wordt er een stuk groter/zwaarder van en/of gaat ten koste van de ruimte voor de accu.quote:Op zaterdag 9 augustus 2014 18:35 schreef static het volgende:
En wat is er in godsnaam mis met een DVD brander?
quote:Op zaterdag 9 augustus 2014 20:37 schreef borbit het volgende:
[..]
Je kunt alles op een Ipad. Sinds ik er een heb gaat de PC bijna nooit meer aan. Enkel als ik iets moet printen. En printen is met een laptop sowieso niet mogelijk. (laptops hebben tegenwoordig geen seriële poort meer)
Zelf heb ik ruim twee jaar geleden een laptop bij BTO samengesteld, deze gebruik ik dagelijks, en ben er nog steeds tevreden mee.quote:Op vrijdag 8 augustus 2014 19:47 schreef static het volgende:
Ben al een tijdje op zoek naar een laptop als vervanger voor mijn huidige; maar kan eigenlijk niets vinden dat (compleet) aansluit bij mij verlanglijstje.
Nu zag ik BTO en XNB voorbijfietsen waar je zelf je laptop kunt configureren, iemand ervaring met die toko's en de laptops die ze afleveren? Is het een beetje kwaliteit?
Je kan printen met een iPad als je printer AirPrint ondersteund (vrijwel alle A-merk printers met netwerk ondersteuning kunnen dit).quote:Op zaterdag 9 augustus 2014 20:37 schreef borbit het volgende:
[..]
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |