Dat laatste klopt echt niet.quote:Op vrijdag 8 augustus 2014 15:52 schreef J0kkebr0k het volgende:
Waar ik meer op doel is dat ze ISIS gelijkstellen aan Soennieten. M.a.w. alle Soennieten staan achter ISIS.
Absoluut niet.quote:Op vrijdag 8 augustus 2014 15:48 schreef J0kkebr0k het volgende:
Matthew How zegt op CNN min of meer dat de Amerikanen nu partij kiezen voor Koerden en Sjiieten door aanvallen op de Soennieten. Dus hij schaart alle Soennieten min of meer achter ISIS.
Is dat reëel?
Vond het ook al vreemd, maar dat is toch echt wat die kerel stelde.quote:Op vrijdag 8 augustus 2014 15:54 schreef Perrin het volgende:
[..]
Dat laatste klopt echt niet.
Ja, de soennieten in de steden die door ISIS onder de voet gelopen worden doen natuurlijk meteen alsof ze ISIS geweldig vinden.. da's best verstandig als je geen kogels in je achterhoofd wil.
twitter:Pontifex twitterde op vrijdag 08-08-2014 om 14:00:16I ask all men and women of goodwill to join me in praying for Iraqi Christians and all vulnerable populations. reageer retweet
Lijkt op een man.quote:Op vrijdag 8 augustus 2014 16:12 schreef scarymovie123 het volgende:
[ afbeelding ]
In Erbil/Hawler is in ieder geval geen paniek of isis te zien, heel rustig niemand bang
Je lijkt zelf op een man.quote:
eigenlijk wat is jouw probleem? waarom mag jij koerden niet? jij bent pro israel israel mag de koerden wel en steunen de koerden ook jij kapt ze alleen maar afquote:
hahaha tot nu toe heeft ze geen redding nodigquote:Op vrijdag 8 augustus 2014 16:15 schreef Mani89 het volgende:
[..]
Je lijkt zelf op een man.
Ik wil haar redden.
Ik ben pro Israël. Maar de Koerden zijn gewoon achterbaks.quote:Op vrijdag 8 augustus 2014 16:15 schreef scarymovie123 het volgende:
[..]
eigenlijk wat is jouw probleem? waarom mag jij koerden niet? jij bent pro israel israel mag de koerden wel en steunen de koerden ook jij kapt ze alleen maar af
tazzzz spreek voor jezelf jongequote:Op vrijdag 8 augustus 2014 16:17 schreef hafez1234 het volgende:
[..]
Ik ben pro Israël. Maar de Koerden zijn gewoon achterbaks.
Pro-iets zijnquote:Op vrijdag 8 augustus 2014 16:17 schreef hafez1234 het volgende:
[..]
Ik ben pro Israël. Maar de Koerden zijn gewoon achterbaks.
quote:Op vrijdag 8 augustus 2014 16:12 schreef scarymovie123 het volgende:
[ afbeelding ]
In Erbil/Hawler is in ieder geval geen paniek of isis te zien, heel rustig niemand bang
hahaha syrische nog mooier hoorquote:Op vrijdag 8 augustus 2014 16:18 schreef Smoofie het volgende:
Koerdische vrouwen zijn vaak wel mooi.
Dat sowieso. Syrische en perzische vrouwen zijn godinnen.quote:Op vrijdag 8 augustus 2014 16:21 schreef scarymovie123 het volgende:
[..]
hahaha syrische nog mooier hoor![]()
![]()
![]()
maar koerdische ook hoor
Grondtroepen? Dan heeft ISIS veel meer kans. De Amerikanen hebben dat in het verleden gemerkt.quote:Op vrijdag 8 augustus 2014 16:23 schreef Smoofie het volgende:
Trouwens, IS denkt toch niet echt dat ze kunnen winnen van de Amerikanen als de US troepen stuurt?
FSA is inderdaad nauwelijks meer wat van over. Al Nusra ten westen en IS ten oosten.quote:Op vrijdag 8 augustus 2014 16:26 schreef hafez1234 het volgende:
De VS helpt indirect Assad met hun aanvallen op ISIS. De 'rebellen' in Syrië zijn nu voornamelijk ISIS-leden.
Ze zullen vast bedroefd zijn om jouw teleurstelling.quote:Op vrijdag 8 augustus 2014 16:22 schreef hafez1234 het volgende:
Ben wel teleurgesteld in Peshmerga dat ze hulp nodig hebben van de VS en het Iraakse leger om hun hoofdstad te redden.
Hoezo? Er zijn natuurlijk veel amerikanen omgekomen, 6k in Afghanistan en Iraq maar er zijn 20x zoveel taliban/insurgents omgekomen.quote:Op vrijdag 8 augustus 2014 16:28 schreef lDDQD het volgende:
[..]
Grondtroepen? Dan heeft ISIS veel meer kans. De Amerikanen hebben dat in het verleden gemerkt.
Goeie indirecte peshmerga/koerden bashquote:Op vrijdag 8 augustus 2014 16:26 schreef Smoofie het volgende:
EIgenlijk zou IS met hun praatjes Israël moeten aanvallen. Dan zullen ze voelen hoe een echt leger is.
Tactische meesterzet, Peshmerga terugtrekken, Jezidi's richting de bergen sturen, Koerdisch parlementslid laten janken in het Iraaks parlement, Koerdische lobby inzetten om Washington te dwingen om de genocide te stoppen, niet meer afhankelijk zijn van al-Maliki voor luchtsteun, hafez1234 boos maken.quote:Op vrijdag 8 augustus 2014 16:22 schreef hafez1234 het volgende:
Ben wel teleurgesteld in Peshmerga dat ze hulp nodig hebben van de VS en het Iraakse leger om hun hoofdstad te redden.
tja klopt. bij mijn familie ( ik ben syrisch ) mijn zus kijkt niet om naar nederlandse mannen of andere mannen alleen syrische mannen verder niemand of ze moeten suryoyo of Chaldeeën zijn ( die zijn te vinden in syrie irak libanon jordanie etc )quote:Op vrijdag 8 augustus 2014 16:22 schreef Smoofie het volgende:
Jammer dat veel Syrissche en Perzische in Nederland niet buiten hun kringen kijken qua mannen
die gasten zijn zo gehersenspoeld die denken dat ze iedereen kunnen afmakenquote:Op vrijdag 8 augustus 2014 16:23 schreef Smoofie het volgende:
Trouwens, IS denkt toch niet echt dat ze kunnen winnen van de Amerikanen als de US troepen stuurt?
Waarom eigenlijk? Kwart-indisch met arabische achternaam is ook een nee voor je zus?quote:Op vrijdag 8 augustus 2014 16:33 schreef scarymovie123 het volgende:
[..]
tja klopt. bij mijn familie ( ik ben syrisch ) mijn zus kijkt niet om naar nederlandse mannen of andere mannen alleen syrische mannen verder niemand of ze moeten suryoyo of Chaldeeën zijn ( die zijn te vinden in syrie irak libanon jordanie etc )
Meesterlijk inzicht inderdaad, ik zie de cortisolniveaus stijgenquote:Op vrijdag 8 augustus 2014 16:33 schreef Charismatisch het volgende:
[..]
Tactische meesterzet, Peshmerga terugtrekken, Jezidi's richting de bergen sturen, Koerdisch parlementslid laten janken in het Iraaks parlement, Koerdische lobby inzetten om Washington te dwingen om de genocide te stoppen, niet meer afhankelijk zijn van al-Maliki voor luchtsteun, hafez1234 boos maken.
waarom? cultuur wij trouwen niet met buitenstaanders dat is gewoon zo bepaald in onze cultuur, ze moeten dezelfde afkomst hebben, armenen mogen opzich ook nog wel trouwen met onsquote:Op vrijdag 8 augustus 2014 16:34 schreef Smoofie het volgende:
[..]
Waarom eigenlijk? Kwart-indisch met arabische achternaam is ook een nee voor je zus?
Gewoon in 2 zinnen maak je mijn droom kapotquote:Op vrijdag 8 augustus 2014 16:35 schreef scarymovie123 het volgende:
[..]
waarom? cultuur wij trouwen niet met buitenstaanders dat is gewoon zo bepaald in onze cultuur, ze moeten dezelfde afkomst hebben, armenen mogen opzich ook nog wel trouwen met onsverder is de kans heel klein dat je een syrische vrouw krijgt
De VS beschoot twee doelen nadat zij op Erbil hadden geschoten met artillerie. Ze zijn niet 24/7 bezig met beschietingen.quote:Op vrijdag 8 augustus 2014 16:33 schreef Charismatisch het volgende:
[..]
Tactische meesterzet, Peshmerga terugtrekken, Jezidi's richting de bergen sturen, Koerdisch parlementslid laten janken in het Iraaks parlement, Koerdische lobby inzetten om Washington te dwingen om de genocide te stoppen, niet meer afhankelijk zijn van al-Maliki voor luchtsteun, hafez1234 boos maken.
Ook niet met andere Midden-Oosterse mannen? Libanezen, Turken of Iraniërs?quote:Op vrijdag 8 augustus 2014 16:35 schreef scarymovie123 het volgende:
Op vrijdag 8 augustus 2014 16:34 schreef Smoofie het volgende:
[..]
Waarom eigenlijk? Kwart-indisch met arabische achternaam is ook een nee voor je zus?
waarom? cultuur wij trouwen niet met buitenstaanders dat is gewoon zo bepaald in onze cultuur, ze moeten dezelfde afkomst hebben, armenen mogen opzich ook nog wel trouwen met ons verder is de kans heel klein dat je een syrische vrouw krijgt
Turken sowieso niet lijkt mijquote:Op vrijdag 8 augustus 2014 16:38 schreef Intellectueel het volgende:
[..]
Ook niet met andere Midden-Oosterse mannen? Libanezen, Turken of Iraniërs?
kan wel maar dan mogen het geen moslims zijn, daar kicken we niet zo op qua geschiedenis niet dat we geen moslims mogen ofzo maar iraniërs nahh libanezen kan wel maar zoals ik zei moeten ze een soortelijke achtergrond hebben qua aramees etc en turken nope zeker nietquote:Op vrijdag 8 augustus 2014 16:38 schreef Intellectueel het volgende:
[..]
Ook niet met andere Midden-Oosterse mannen? Libanezen, Turken of Iraniërs?
SA vindt het kut, diep van binnen.quote:Op vrijdag 8 augustus 2014 16:44 schreef hafez1234 het volgende:
Vraag me af wat de Arabische Golfstaten vinden van de aanvallen van de VS.
De V.S. zelf ook.quote:Op vrijdag 8 augustus 2014 16:44 schreef Smoofie het volgende:
[..]
SA vindt het kut, diep van binnen.
twitter:LavieJanRoos twitterde op vrijdag 08-08-2014 om 16:43:15Obama bombardeert ISIS, Timmermans maakt een foto van een toetje. http://t.co/aheDxQwPjR reageer retweet
Kut dat terroristen die de Saudi king en co willen doodmaken aangepakt worden?quote:Op vrijdag 8 augustus 2014 16:44 schreef Smoofie het volgende:
[..]
SA vindt het kut, diep van binnen.
je weet zelf wel dat ze S-A niet echt zullen aanvallen -.-quote:Op vrijdag 8 augustus 2014 16:54 schreef lDDQD het volgende:
[..]
Kut dat terroristen die de Saudi king en co willen doodmaken aangepakt worden?
Onderdanen doden hun koning meestal niet.quote:Op vrijdag 8 augustus 2014 16:54 schreef lDDQD het volgende:
[..]
Kut dat terroristen die de Saudi king en co willen doodmaken aangepakt worden?
quote:
quote:Op vrijdag 8 augustus 2014 15:46 schreef Drxx het volgende:
Ik vraag het me af. De leiders daar, vooral in S-A, zijn ook geen 'goede' moslims en zullen ook wel onthoofd worden als ISIS groter wordt.
Ook al? Ik zie wel een demonstratie op zondag, twee posts boven je, maar dat is niet door Koerden maar door Nederlanders georganiseerd.quote:Op vrijdag 8 augustus 2014 17:22 schreef BluesRebel het volgende:
Er is morgen ook een demonstratie van Koerden in Den Haag hoorde ik? Iemand die hier iets meer van weet?
Volgens mij gaat die echt uit de hand lopen ...quote:Op vrijdag 8 augustus 2014 17:08 schreef JerryWesterby het volgende:
Dit weekend trouwens demonstratie tegen ISIS:
http://www.omroepwest.nl/(...)haagse-schilderswijk
vermoeiend, die foute berichtgevingenquote:De eerste aanval vond plaats in de Noord-Iraakse stad Erbil, waar Koerdische troepen in gevecht zijn met strijders van de soennitische terreurbeweging Islamitische Staat (IS)
http://www.nu.nl/politiek(...)-strijders-irak.htmlquote:'Onderzoek betrokkenheid Nederlandse IS-strijders Irak'
CDA-Kamerlid Pieter Omtzigt wil weten wat voor consequenties het kabinet trekt als blijkt dat Nederlandse strijders van IS (voorheen ISIS) betrokken zijn bij de verdrijving en verhongering van de leden van de religieuze Yezidi-minderheid in Noord-Irak.
'Onderzoek betrokkenheid Nederlandse IS-strijders Irak'
Foto: ANP
“Als in Noord-Irak sprake is van genocide, raakt dit de Europese Unie recht in het hart. IS telt namelijk honderden strijders met een Duits, Frans, Brits en Nederlands paspoort”, zegt Omtzigt tegenover NU.nl.
Hij wil van minister Frans Timmermans (Buitenlandse Zaken) weten of hij zich aansluit bij de woorden van de Amerikaanse president Barack Obama die de bedreigende situatie waarin de Yezidi’s zich bevinden “mogelijk genocide” noemde.
Volgens Omtzigt zijn de afgelopen weken alle tekenen van en pre-genocidale fase voorbij gekomen. “Bezittingen zijn onteigend, personen zijn gebrandmerkt en graven zijn vernield. IS is bezig de geschiedenis van de Yezidi’s te wissen.”
Hij vindt dat het nu tijd wordt voor Timmermans om duidelijk stelling te nemen. "Niet handelen is ook handelen. In Rwanda spraken we ook onze afschuw uit.” De tijd van internationale afschuw en veroordelingen is voorbij, zegt de CDA’er. "De kogel of uithongering maakt niet uit. Het blijft genocide."
Europese Unie
Omtzigt heeft geen goed woord over voor de houding van de EU. Dat terwijl Europese onderdanen, uit onder andere Frankrijk, Duitsland en Nederland, nauw betrokken zijn bij de operaties van ISIS. "Ashton (de EU-buitenlandcoördinator red.) en Barroso (voorzitter Europese Commissie red.) zijn totaal afwezig."
De EU zou zich bij de Amerikanen moeten aansluiten en de Yezidi’s van noodhulp moeten voorzien in de vorm van voedseldroppings in de bergtoppen van Noord-Irak.
Vrijdagmiddag hebben de Amerikanen ook militair ingegrepen. Amerikaanse gevechtsvliegtuigen voerden een luchtaanval uit op de strijders van IS in de buurt van Arbil, de hoofdstad van Iraaks Koerdistan. De Franse president Francois Hollande steunt de luchtaanval en is bereid zijn verantwoordelijkheid te nemen.
President Barack Obama gaf donderdag toestemming voor luchtaanvallen in Irak op strijders van IS. "Als we in een situatie verzeild raken waarin onschuldige mensen worden bedreigd met vreselijk geweld, hebben we een mandaat van de Iraakse regering om in te grijpen'", zei de president.
Donderdag komt de VN-Veiligheidsraad bijeen om de gestage terreinwinst van IS in Irak te bespreken.
Bron aubquote:Op vrijdag 8 augustus 2014 17:31 schreef primakov het volgende:
[..]
Weinig slagvaardig dit, eenieder die zich begeeft naar Irak/Syrie teneinde mee te doen met ISIS, facilitair of voorop in de strijd, dient m.i als staatsgevaarlijk te worden beschouwd en het liefst hun nationaliteit ontnomen te worden, voorzover dit juridisch bezien kan. Daarnaartoe is Europese nationaliteit kwijt, laat de EU zich hierover maar eens eensgezind uitspreken.
Wat een kleuter die twitteraarquote:Op vrijdag 8 augustus 2014 16:53 schreef scarymovie123 het volgende:
[ afbeelding ]twitter:LavieJanRoos twitterde op vrijdag 08-08-2014 om 16:43:15Obama bombardeert ISIS, Timmermans maakt een foto van een toetje. http://t.co/aheDxQwPjR reageer retweet
![]()
https://www.facebook.com/(...)type=regular&fref=nfquote:Op vrijdag 8 augustus 2014 17:27 schreef Drxx het volgende:
[..]
Ook al? Ik zie wel een demonstratie op zondag, twee posts boven je, maar dat is niet door Koerden maar door Nederlanders georganiseerd.
Waarom denk je dat?quote:Op vrijdag 8 augustus 2014 17:30 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Volgens mij gaat die echt uit de hand lopen ...
Ik zie veel Turkse namen die gaan. Zouden dat Turkse Koerden zijn, of gewoon sympathisanten?quote:Op vrijdag 8 augustus 2014 17:33 schreef BluesRebel het volgende:
[..]
https://www.facebook.com/(...)type=regular&fref=nf
De EU ziet IS als een terroristische organisatie. Steun daaraan door EU-burgers lijkt me prima strafbaar. Verder is de luie EU inderdaad weer eens volop afwezig.quote:Op vrijdag 8 augustus 2014 17:31 schreef primakov het volgende:
[..]
http://www.nu.nl/politiek(...)-strijders-irak.html
Weinig slagvaardig dit, eenieder die zich begeeft naar Irak/Syrie teneinde mee te doen met ISIS, facilitair of voorop in de strijd, dient m.i als staatsgevaarlijk te worden beschouwd en het liefst hun nationaliteit ontnomen te worden, voorzover dit juridisch bezien kan. Daarnaartoe is Europese nationaliteit kwijt, laat de EU zich hierover maar eens eensgezind uitspreken.
Turkse Koerden aangezien het een FB pagina voor Turkse Koerden is. Maar ik hoorde het eerst van mijn ouders en die zitten niet op Facebook, ben dus benieuwd hoe groot het gaat worden.quote:Op vrijdag 8 augustus 2014 17:35 schreef Drxx het volgende:
[..]
Ik zie veel Turkse namen die gaan. Zouden dat Turkse Koerden zijn, of gewoon sympathisanten?
Staat inderdaad in schil contrast met de EU, waaronder dus Nederland, dat waarschijnlijk actief steun verleent aan ISIS in de vorm van mensen met een Nederlands paspoort.quote:Op vrijdag 8 augustus 2014 15:19 schreef JerryWesterby het volgende:
Ja gelukkig is Amerika er nog. Niet eerst weken lang debatteren en emmeren en gezamenlijke verklaringen opstellen die rekening houden met alle mogelijke nuances totdat het allemaal te laat is, maar gelijk actie.
quote je nou jezelf?quote:Op vrijdag 8 augustus 2014 17:38 schreef JerryWesterby het volgende:
[..]
Staat inderdaad in schil contrast met de EU, waaronder dus Nederland, dat waarschijnlijk actief steun verleent aan ISIS in de vorm van mensen met een Nederlands paspoort.
Omdat ze een wijk in gaat met veel islamitische bewoners er tussen de mensen die aan de demo mee doen waarschijnlijk mensen tussen zitten die van de mogelijkheid gebruik gaan maken om ook hun haat tegen de Islam zelf te uiten.quote:
Ja, als niemand anders het doet....quote:
Misschien ook wel eens goed om die sympathisanten hier te ontmaskeren en de confrontatie aan te gaan.quote:Op vrijdag 8 augustus 2014 17:39 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Omdat ze een wijk in gaat met veel islamitische bewoners er tussen de mensen die aan de demo mee doen waarschijnlijk mensen tussen zitten die van de mogelijkheid gebruik gaan maken om ook hun haat tegen de Islam zelf te uiten.
Heb al paar keer de reactie's op die fb gelezen en vele waren niet alleen tegen de isis gericht.
Wedden dat die nergens te vinden zijn?quote:Op vrijdag 8 augustus 2014 17:41 schreef UpsideDown het volgende:
[..]
Misschien ook wel eens goed om die sympathisanten hier te ontmaskeren en de confrontatie aan te gaan.
Op die momenten zijn ze vaak opvallend stil inderdaad.quote:Op vrijdag 8 augustus 2014 17:42 schreef JerryWesterby het volgende:
[..]
Wedden dat die nergens te vinden zijn?
Doe het wel vaker hoor, werkt prima ;-)quote:
Wtfquote:Op vrijdag 8 augustus 2014 17:40 schreef JerryWesterby het volgende:
[..]
Ja, als niemand anders het doet....
Helaasch. Zulks een utopie. Zulks een onwaarschijnlijkheid.quote:Op vrijdag 8 augustus 2014 17:43 schreef Nielsch het volgende:
Anyhow, dat de Amerikaanse luchtmacht maar snel meer bommen op die IS-varkens gooit. Hopelijk kunnen de Irakese, Iranese en Libische troepen daarna het grondwerk opknappen. Dan kan de EU daarna heel hard foei zeggen tegen Europese IS-strijders.
Het zijn enkele tientallen, plus een paar zwakzinnigen achter een PC. Alleen die laatste zijn eventueel gevaarlijk.quote:Op vrijdag 8 augustus 2014 17:44 schreef UpsideDown het volgende:
[..]
Op die momenten zijn ze vaak opvallend stil inderdaad.
quote:Op vrijdag 8 augustus 2014 15:43 schreef JerryWesterby het volgende:
Wat interessant en nodig is is achterhalen wie de financiers, bevoorraders en ondersteuners zijn van ISIS.
En dan lees ik dit:quote:
Hoe betrouwbaar zal deze informatie van de VS zijn?quote:The U.S. Treasury Department said Wednesday it placed sanctions on three Kuwaitis for allegedly financing the activities of the Islamic State of Iraq and Sham, and of al-Qaeda-linked al-Nusra Front in Syria and Iraq.
Bron: Sabah
Nou precies wat ik denk. Rijke families uit Arabische oliestaten, met geld dat ze van ons hebben gekregen voor olie. Laat de wetenschap nu eens een alternatieve energiebron vinden, dan zijn we van een hoop verschillende ellende in de wereld in een keer af.quote:Op vrijdag 8 augustus 2014 17:49 schreef Drxx het volgende:
[..]
[..]
En dan lees ik dit:
[..]
Hoe betrouwbaar zal deze informatie van de VS zijn?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |