abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_143194969
Al Arabiya - Al Jazeera Arabic - Al Jazeera English - Al Mayadeen - Al-Monitor - BBC Arabic - CBS News - CNN - Frankfurter Allgemeine Zeitung - Haaretz - Israel National News - Jerusalem Post - Le Monde - Ma'an News - New York Times - RT - Washington Post - Ynet - Zeit

• Bij het citeren van nieuwsberichten graag bronvermelding, liefst door een directe link naar de bron.
• Nog even de herinnering om van deze topics geen plakboek te maken vol met foto's en videofragmenten die niks toevoegen. Bloederige en schokkende afbeeldingen ook niet direct hier plaatsen, maar via een link, voorzien van een waarschuwing. Dank voor de medewerking.
• Emoties kunnen soms hoog oplopen, maar laat jezelf niet verleiden om anderen te kwetsen of te beledigen. Meld misstanden in NWS-feedback of via een topic-report; ga het niet hier lopen uitvechten. Dank voor de medewerking.

Belangrijk
quote:
0s.gif Op maandag 21 juli 2014 19:43 schreef timmmmm het volgende:

Basisschoolniveau hier, met je 'uitgeluld'. Vanaf nu gaan we hier strenger modden. Ik wil weer échte discussies kunnen houden, zonder users die persoonlijk worden of je aanvallen. De regels zijn zo simpel: ga fatsoenlijk met elkaar om, doe normaal

Toch schijnt dat niet zo simpel te zijn, dus ik zal het specificeren:
1 - Het moment dat je iets over een user zegt, in plaats van (inhoudelijk!) over wat hij zegt, zit je fout
2 - Niet schelden
3 - Val andere users niet persoonlijk aan. Diploma niet gehaald, andere jijbakken, nergens voor nodig. Niet alleen zet je jezelf voor lul, je maakt de discussie onmogelijk
4 - Ook al ben je het niet met elkaar eens: aan de andere kant van de computer zitten ook mensen. Als je het 'in het echt' niet tegen iemand zou zeggen, dan hier ook niet.

Er gaan hier meer posts verdwijnen als ze niet aan het bovenstaande voldoen. Kinderachtig zo, ik weet het, maar ik wil graag weer enig niveau terugbrengen.
Operation Protective Edge
Op dinsdag 8 juli is het Israëlische leger begonnen met 'Operation Protective Edge', een militaire operatie in Gaza volgens Israël 'gericht tegen Hamas in reactie op aanhoudende raketbeschietingen'.

Kaarten Israel & Gaza

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Live updates
Ha'aretz - Ynet - The Jerusalem Post - RussiaToday - Al Jazeera - FirstPost

Gaza live stream
http://www.ustream.tv/occupiedair
Is definitief vertrokken na een ban voor het opstaan tegen slechteriken
pi_143194980
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 augustus 2014 12:04 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Nee. Alsof er al niet genoeg kinderen zijn omgekomen.
Het kan waar zijn hoor, maar het is wel weer enorm toevallig allemaal.

Het is weer eens info uit Gaza.
pi_143195009
quote:
7s.gif Op vrijdag 8 augustus 2014 12:07 schreef Karrs het volgende:

[..]

Het kan waar zijn hoor, maar het is wel weer enorm toevallig allemaal.

Het is weer eens info uit Gaza.
Laten we hopen dat hierbij voorlopig blijft. Vast niet maar toch.
pi_143195086
Kan iemand mij uitleggen waarom het uitmaakt dat er kinderen dood gaan in dit conflict?

Natuurlijk, het is erg, verschrikkelijk. Maar het is toch niet bijzonder? Of ben ik nu te eerlijk, en moet ik meegaan in het "ooohh weer een kind, kut Israel !! " retoriek?
pi_143195108
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 augustus 2014 12:10 schreef theunderdog het volgende:
Kan iemand mij uitleggen waarom het uitmaakt dat er kinderen dood gaan in dit conflict?

Natuurlijk, het is erg, verschrikkelijk. Maar het is toch niet bijzonder? Of ben ik nu te eerlijk, en moet ik meegaan in het "ooohh weer een kind, kut Israel !! " retoriek?
:{

Kinderen hebben toch geen schuld aan dit conflict ?
pi_143195143
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 augustus 2014 12:11 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Dus?

Het gaat om de evidentie. Bij een bombardement komen naar alle waarschijnlijkheid ook kinderen om, zeker als die plek zo drukbevolkt is als Gaza.
pi_143195167
quote:

Is inderdaad niet erger. In tegendeel, een twintig jarige burger, vrouw of man is eigenlijk erger. Omdat die al een leven heeft opgebouwd en waar al geld ingestoken is.
pi_143195184
En
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 augustus 2014 12:13 schreef Bozepiemel het volgende:

[..]

Is inderdaad niet erger. In tegendeel, een twintig jarige burger, vrouw of man is eigenlijk erger. Omdat die al een leven heeft opgebouwd en waar al geld ingestoken is.
Dat bedoel ik niet, maar leuk geprobeerd.
  vrijdag 8 augustus 2014 @ 12:14:17 #9
382016 Brum_brum
Brum brum bruuuum
pi_143195193
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 augustus 2014 12:11 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Ze mogen van jou wel mishandeld worden dus wat maakt jou dat nou weer uit?
pi_143195216
@ Yasmin, niet happen, gewoon niet doen.....
pi_143195225
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 augustus 2014 12:14 schreef theunderdog het volgende:
@ Yasmin, niet happen, gewoon niet doen.....
Doe ik niet *O*
  vrijdag 8 augustus 2014 @ 12:15:31 #12
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_143195250
quote:

Loop je nog steeds moe e en ongeinteresseert het topic vol te spammen.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_143195253
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 augustus 2014 12:12 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Dus?

Het gaat om de evidentie. Bij een bombardement komen naar alle waarschijnlijkheid ook kinderen om, zeker als die plek zo drukbevolkt is als Gaza.
Nou als je dat dus al van te voren weet, misschien op een andere manier reageren ?
pi_143195259
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 augustus 2014 12:14 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Doe ik niet *O*
Goedzo, met zelfcontrole kan dit conflict ook opgelost worden. ;)
pi_143195274
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 augustus 2014 12:15 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Nou als je dat dus al van te voren weet, misschien op een andere manier reageren ?
Kan, of Hamas moet stoppen met provoceren.

Het is maar hoe je het ziet.
  vrijdag 8 augustus 2014 @ 12:16:29 #16
382016 Brum_brum
Brum brum bruuuum
pi_143195287
Yasmin is iemand die zich liever op de goede kanten concentreert van mensen die zo harteloos zijn dat ze kunnen hakken in baby's. Behalve als ze joods zijn natuurlijk.
pi_143195300
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 augustus 2014 12:16 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Kan, of Hamas moet stoppen met provoceren.

Het is maar hoe je het ziet.
Beide. Al hou ik toch hoop dat Israël meer beschaafd is. Maar ja dat hebben ze ook niet echt laten zien ...
pi_143195302
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 augustus 2014 12:14 schreef theunderdog het volgende:
En

[..]

Dat bedoel ik niet, maar leuk geprobeerd.
Wat bedoel je dan? Simpelweg dat er nou eenmaal onschuldige burgers, waar kinderen deel van uitmaken omkomen. Dat het een feit is en geen nieuws?
pi_143195311
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 augustus 2014 12:12 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Dus?

Dat drukbevolkte is ook een drogreden. Als er een gebouw wordt gebombardeerd en jij staat een straat verderop gebeurt er niks met je.

En zó klein is Gaza ook weer niet.
pi_143195321
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 augustus 2014 12:17 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Beide. Al hou ik toch hoop dat Israël meer beschaafd is. Maar ja dat hebben ze ook niet echt laten zien ...
Die hoop heb ik niet, maar zo zou het wel moeten zijn inderdaad.
  vrijdag 8 augustus 2014 @ 12:18:05 #21
343860 UpsideDown
Baas Boven Baas
pi_143195326
Kinderen, bejaarden, iedereen is slachtoffer in een oorlog.
Say what?
pi_143195352
quote:
15s.gif Op vrijdag 8 augustus 2014 12:17 schreef Karrs het volgende:

[..]

Dat drukbevolkte is ook een drogreden. Als er een gebouw wordt gebombardeerd en jij staat een straat verderop gebeurt er niks met je.

En zó klein is Gaza ook weer niet.
Dat is helemaal geen drogredenering. Gaza is misschien net wat groter dan Texel.

Als Israel dingen gaat bombarderen, dan lopen ze het risico dat daar onschuldige burgers bij vallen. En ja, ook kinderen. Erg, verschrikkelijk, maar bijzonder? allerminst lijkt mij.
pi_143195361
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 augustus 2014 12:18 schreef UpsideDown het volgende:
Uhu, behalve de machthebbers.

En zelfs die soms.
  vrijdag 8 augustus 2014 @ 12:23:26 #24
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_143195464
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 augustus 2014 12:18 schreef UpsideDown het volgende:
Behalve de leiders.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_143195510
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 augustus 2014 12:17 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Natuurlijk zijn ze dat wel. Als Israël net zo barbaars was geweest als Hamas en hun huidige vuurkracht hadden gehad, was Gaza één grote verkoolde vlakte geweest met een barbecuegeur erboven.

Heb het al eerder betoogd, maar de Palestijnen hebben nog relatief mazzel met Israël. Had het Syrische leger er maar eens neergezet... die had met helicopters vuilnisbakken vol met explosief rotzooi boven een wijk losgelaten in plaats van met een surgical strike één gebouw op te blazen... als ze niet gewoon gas in de hele buurt hadden gepompt. :')
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')