En voor de wetenschappelijke onderbouwing de conclusies van 2 onderzoeken (via Pubmed opgesnord):quote:Hmm..oké... Tis dus de bedoeling dat je t ballonnetje steeds een beetje verder op kunt blazen zodat je bekkenbodem vast went aan de grootte van t hoofdje.. ach, t idee is leuk zullen we maar zeggen. Hij wordt bij ons in de praktijk in ieder geval zelden gebruikt... tot een half jaartje terug: Kreeg mijn collega rond middernacht een telefoontje van iemand met ruim bloedverlies na gebruik van de epi no... Wat bleek, ze had de gebruiksaanwijzing nooit gelezen en was zelf aan de slag gegaan, ze liet de opgeblazen balon dan ook steeds "geboren worden" begrijpende dat dat de bedoeling was... Ik weet niet bij wélke grootte t mis ging, maar mis ging t in ieder geval. Mijn collega kon dus 's nachts een vrouw hechten die ergens in de komende 4 weken nog moest gaan bevallen leve de Epi no!
quote:CONCLUSIONS:
This pilot randomised controlled trial showed a nonsignificantly lower incidence of pelvic floor muscle injury in women who used the Epi-No device from 37 weeks onwards.
Bron: Int Urogynecol J. 2011 Dec;22(12):1521-8
CONCLUSIONS:
Training with EPI-NO increases significantly the likelihood of having an intact perineum and reduces the episiotomy rate.
Bron: Aust N Z J Obstet Gynaecol. 2009 Oct;49(5):478-83
quote:Op donderdag 7 augustus 2014 20:47 schreef Phaidra het volgende:
Ik heb het even opgezocht. Originele post uit 2009:
[..]
En voor de wetenschappelijke onderbouwing de conclusies van 2 onderzoeken (via Pubmed opgesnord):
[..]
Met van die olie.. dat is toch alleen maar extra weekmaken? Of niet? Ben ook wel benieuwd wat daar de ervaringen mee zijn. Is dat vanaf nu een nieuw klusje voor Blei trouwens?quote:Op donderdag 7 augustus 2014 23:52 schreef Stormqueen het volgende:
En perineummassage, beste verloskundigen?
nee, dat doe ik zelf welquote:Op donderdag 7 augustus 2014 23:55 schreef Radyhyn het volgende:
[..]
Met van die olie.. dat is toch alleen maar extra weekmaken? Of niet? Ben ook wel benieuwd wat daar de ervaringen mee zijn. Is dat vanaf nu een nieuw klusje voor Blei trouwens?
Geen emmer nemenquote:Op vrijdag 8 augustus 2014 08:09 schreef Crumpette het volgende:
Morgen!
Qua interessante tips, wat is nou een goeie luieremmer?
Wat wij als luieremmer bij het badje kregen doet nu dienst als emmer om het badje te vullen!quote:Op vrijdag 8 augustus 2014 08:09 schreef Crumpette het volgende:
Morgen!
Qua interessante tips, wat is nou een goeie luieremmer?
Dit.quote:Op vrijdag 8 augustus 2014 08:12 schreef BlueEyes het volgende:
[..]
Geen emmer nemen
Dat was de tip die ik kreeg en bevalt prima
Balkon!quote:Op vrijdag 8 augustus 2014 08:21 schreef JufMariska het volgende:
En stel nou dat je 2 hoog woont en je luiers dus echt handiger ergens kunt verzamelen, want geen grijze bak in de tuin?
Gewoon na elke luier ff met de trap naar boven beneden, hou je ook tenminste nog je conditie op peil!quote:Op vrijdag 8 augustus 2014 08:21 schreef JufMariska het volgende:
En stel nou dat je 2 hoog woont en je luiers dus echt handiger ergens kunt verzamelen, want geen grijze bak in de tuin?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Zwemmen was gister ook weer top, ik ben om
Oh bij poepluiers had ik als tip ook ergens de action luierzakjes gelezen, die zouden fijn zijn en niet duur.
+1 idd. ik zoek naar een iets grotere verzamelunit die niet al te heftig ruikt, zodat ik niet elke dag naar de hoek van de straat hoef te lopen met een zak luiers. in de prullenbak doen in de keuken lijkt me geen optiequote:Op vrijdag 8 augustus 2014 08:21 schreef JufMariska het volgende:
Oh dat is wel fijn!quote:Op vrijdag 8 augustus 2014 08:41 schreef Hilmo het volgende:
Hmm burdie, ik heb nog wel van Weleda amandal gezichtsolie, normaal gesproken is dat puur natuur spul, van weleda, maar geen idee of ik daarmee ook 'beneden' kan gaan smeren/masseren. Zou wel schelen want ik gebruik het nauwelijks op mijn gezicht![]()
Zoë, deze man was ook wel rustig en vroeg telkens of het ging, in zoverre voelde ik me wel prettig bij hem. Over een maand of wat, ben ik het hopelijk weer vergeten en ga ik er weer heen maar dan een beetje met wat ik kan verwachten. Hij was wel heel voorzichtig met de buik, daar hield hij wel absoluut rekening mee, maar hij zal inderdaad wat sport dingen hebben gebruikt. En ik wou nog zo absoluut niet naar een kraker haha
Natusan 1+1 gratis bij kruidvat voordeelpas waar er vandaag een mail van is gestuurd. Zijn daar nog aan te raden producten van (billendoekjes en zoogkompressen tellen niet mee staat erbij).
Voor E. gebruiken wij al vanaf het begin Natusanquote:Op vrijdag 8 augustus 2014 08:41 schreef Hilmo het volgende:
Hmm burdie, ik heb nog wel van Weleda amandal gezichtsolie, normaal gesproken is dat puur natuur spul, van weleda, maar geen idee of ik daarmee ook 'beneden' kan gaan smeren/masseren. Zou wel schelen want ik gebruik het nauwelijks op mijn gezicht![]()
Zoë, deze man was ook wel rustig en vroeg telkens of het ging, in zoverre voelde ik me wel prettig bij hem. Over een maand of wat, ben ik het hopelijk weer vergeten en ga ik er weer heen maar dan een beetje met wat ik kan verwachten. Hij was wel heel voorzichtig met de buik, daar hield hij wel absoluut rekening mee, maar hij zal inderdaad wat sport dingen hebben gebruikt. En ik wou nog zo absoluut niet naar een kraker haha
Natusan 1+1 gratis bij kruidvat voordeelpas waar er vandaag een mail van is gestuurd. Zijn daar nog aan te raden producten van (billendoekjes en zoogkompressen tellen niet mee staat erbij).
had je ook t gevoel of ze ter hoogte zat waar ''normaal'' een tampon zitquote:Op vrijdag 8 augustus 2014 10:45 schreef Spees_Eend het volgende:
Had ik een paar dagen geleden ook LT. Gedurende een dag of twee. Idd misselijk en kippenvel ervan. Niet zo gek dat je dat even niet zo leuk vindt
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Born to Lose, but Built to Win.
oh dat heb ik nog niet gehad, maar dat klinkt behoorlijk pijnlijkquote:Op vrijdag 8 augustus 2014 10:46 schreef krijgerrtje het volgende:
LT, hier is het soms ook even vervelend, als ze net te hard tegen m'n ribben aantrapt of als ze aan het draaien is en letterlijk m'n hele buik meebeweegt![]()
Soms dan schrik ik er zelfs van!
quote:Op vrijdag 8 augustus 2014 10:53 schreef LadyTagliatelle het volgende:
[..]
had je ook t gevoel of ze ter hoogte zat waar ''normaal'' een tampon zitik ben van schrik op mn bed rare houdingen gaan aannemen in de hoop dat ze ging verplaatsen.
Ja heel laag, alsof ze met een mesje in mn baarmoedermond aan het steken wasSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.. Maar dat komt veel voor hoor!
Okequote:Op vrijdag 8 augustus 2014 10:58 schreef Spees_Eend het volgende:
[..]
Ja heel laag, alsof ze met een mesje in mn baarmoedermond aan het steken was. Maar dat komt veel voor hoor!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Born to Lose, but Built to Win.
Ja, en omdat ik alleenstaand ben, kan ik mezelf ook nog de hele dag gek makenquote:Op vrijdag 8 augustus 2014 11:07 schreef Crumpette het volgende:
Ah LT, kan me voorstellen dat je je dan extra druk maakt.![]()
Amsel die zijn leuk! Werken goed? Stankgewijs?
Ok ik heb dus net 15 min gewandeld, men wat is dat oncomfortabel aan de buik! Echt een zwaar gevoel, op het randje van pijnlijk. Is dat normaal? Nu al?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op vrijdag 8 augustus 2014 11:14 schreef krijgerrtje het volgende:
Gefeliciteerd amsel!![]()
En LT, kan me dan heel goed voorstellen dat je je zorgen maaktiemand met wie je je angsten een beetje kunt delen of bespreken?
Hier kan mijn dag niet meer stuk!Ja, mijn zus wel, zij is kraamverpleegkundige. Maar dat is soms ook niet echt ideaal.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
oh wat heerlijk voor jullieGefeliciteerd
Born to Lose, but Built to Win.
Geen idee, ik ging voor de kleurquote:Op vrijdag 8 augustus 2014 11:07 schreef Crumpette het volgende:
Amsel die zijn leuk! Werken goed? Stankgewijs?
Uh.. Met wat?quote:
Same here! Spijkerbroeken geen probleem, jurkjes ondersteunen voor geen meter. En met een buik die helemaal aan de voorkant groeit en na een wandeling van 5 minuten al 'trekt' heb ik daarom deze gekocht:quote:Op vrijdag 8 augustus 2014 12:20 schreef DevilsAndDust het volgende:
Crumpette, ik heb dat zware gevoel als ik een stuk loop zonder dat mijn buik goed ondersteund wordt, bijvoorbeeld in een losvallend jurkje. Ik heb buikbanden gekocht die ik er in dat soort gevallen nu onder draag.
Precies dit wilde ik ook zeggen! Dus ik doe even onbeschaamd een +1quote:Op vrijdag 8 augustus 2014 12:31 schreef Razztwizzle het volgende:
En yay voor de uitgerekendedagdames! Marel gefeliciteerd met de verjaardag van je kleintje! Sicilia sterkte met het gipsarmpje, hopelijk blijft het lekker koel. Krijgerrtje gefeliciteerd met de baan van je vriend, dat geeft vast rust!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |