Postnl stuurt me een brief over arboned (ik zit thuis ivm een gecompliceerde meervoudige enkelbreuk). Daarop staat mijn huisnummer zonder toevoeging. Dan heb je dus keus uit 7 adressen.quote:Haha details?
Toch een van de betere, hij was al in de buurtquote:Op zaterdag 9 augustus 2014 18:06 schreef V__L_N het volgende:
En dan nog beland die brief dus 5 huizen verder in de brievenbus.
Het mag toch tot 18:00? Dat zou ie dus wel ongeveer moeten redden. Zelf je tijd indelen immers he, blijkbaar had ie geen zin om vroeger te beginnenquote:Op zaterdag 9 augustus 2014 17:40 schreef VixenFromHell het volgende:
Mijn collega... sjongemijn moeder zei net dat ze hem ongeveer 10 minuten nog ergens bezig zag. Die kerel heeft een wijk van 2,5 uur (normaal, dus nu minder), kan om 12.00 beginnen en was nu op een punt waar ie nog 20 tot 30 minuten moest. Snap dus niet waarom ie niet op tijd begint...zeker omdat hij er altijd al 3 uur over doet.
In die tijd heb ik 2 even grote wijken gelopen, tussendoor een half uur pauze gehouden en ik zit nu ook alweer vanaf 17.00 thuis![]()
Waarschijnlijk vrij weinig. Gewone brievenbuspost kan niet getraceerd worden.quote:Op zaterdag 9 augustus 2014 19:28 schreef klaas_th het volgende:
Wat kan ik doen als mijn verzonden envelop niet is aangekomen bij de ontvanger?
Dus in feite kan een postbode deze jatten zonder enige sancties?quote:Op zaterdag 9 augustus 2014 19:31 schreef VixenFromHell het volgende:
[..]
Waarschijnlijk vrij weinig. Gewone brievenbuspost kan niet getraceerd worden.
Klinkt logisch, maar als er staat 'aan de jarige' of 'prettige kerstdagen ' (in mei), dan vind ik het toch verdomd moeilijk om het NIET te lezenquote:Op zaterdag 9 augustus 2014 18:50 schreef VixenFromHell het volgende:
En pas op dat je niks leest van ansichtkaartjes!
dat is veel te kort door de bocht. Als het uitkomt dan zijn de sancties niet mals.quote:Op zaterdag 9 augustus 2014 19:32 schreef klaas_th het volgende:
[..]
Dus in feite kan een postbode deze jatten zonder enige sancties?
Tering lijers
Je kan een klacht indienen. Dat is het enige. En als je envelop niet aan komt hoeft het niet persé aan de bezorger te liggen. Er zitten nog 5 schakels tussen brievenbus en brievenbus.quote:Op zaterdag 9 augustus 2014 19:32 schreef klaas_th het volgende:
[..]
Tering lijers
Een week geleden al... En ik weet zeker dat het adres en postzegels juist waren.quote:Op zaterdag 9 augustus 2014 19:34 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
dat is veel te kort door de bocht. Als het uitkomt dan zijn de sancties niet mals.
Hoeveel dagen geleden had de brief aan moeten komen?
Het is helemaal lullig omdat ik iets heb verzonden via Marktplaats, en dan blijft het natuurlijk ook nog de vraag of de ontvanger eerlijk is. Maar daar ga ik dan wel vannuit.quote:Op zaterdag 9 augustus 2014 19:36 schreef VixenFromHell het volgende:
Als de ontvanger vaker dingen mist, kan de twitter afdeling iig wel een melding maken. Of ze dat bij 1 dingetje al doen weet ik niet, meestal vragen ze of er vaker wat mis gaat.
Mensen kunnen zo lekker jij, jij, jij!quote:Op zaterdag 9 augustus 2014 19:43 schreef posje het volgende:
Vervelend als iets niet aankomt. Melding maken kan altijd, maar de kans dat je envelop daardoor boven water komt is helaas gering. De bezorger wordt er vaak op aangesproken, maar het kan al veel eerder in het proces zijn misgegaan.
Ik vind de reacties van mensen altijd zo mooi als ze realiseren dat jij een bepaalde fout niet gemaakt kunt hebbenquote:Op zaterdag 9 augustus 2014 21:58 schreef Stoplichtjuh het volgende:
[..]
Mensen kunnen zo lekker jij, jij, jij!
Afgelopen donderdag ook weer eentje een oudere vrouw, heb jij de Elsevier bij je? Gelijk er achter aan,
vorige week heb je hem niet bezorgd! Klopt, alleen ben ik vorige week helemaal niet in dit dorp geweest.![]()
Al is het ergens wel een beetje zielig hoor, dacht ze de schuldige te hebben blijk ik een alibi te hebben.
Dat is wel een risico dat je neemt als je spullen verzendt als briefpost. Dat soort stukken zijn niet te traceren en te verzekeren. Een pakket met track & trace is een veiliger optie. Dan kun je zo zien of de ontvanger eerlijk is of niet.quote:Op zaterdag 9 augustus 2014 19:42 schreef klaas_th het volgende:
[..]
Het is helemaal lullig omdat ik iets heb verzonden via Marktplaats, en dan blijft het natuurlijk ook nog de vraag of de ontvanger eerlijk is. Maar daar ga ik dan wel vannuit.
Want de brief springt zo vanuit de oranje brievenbus in de tas van de postbode? Je gaat wel gelijk uit van het slechte in de mens. Een brief kan per ongeluk verkeerd gesorteerd worden door de machine, per ongeluk verkeerd bezorgd worden, etc. Jatten zonder sancties is uiteraard niet aan de orde, bij diefstal volgt er ontslag op staande voet. Uiteraard moet er dan wel bewijs zijn dat je iets gejat hebt, maar dat is logisch.quote:Op zaterdag 9 augustus 2014 19:32 schreef klaas_th het volgende:
[..]
Tering lijers
Ik had het in het algemeen erover, dat jij je aangesproken voelt is een ander verhaal.quote:Op zaterdag 9 augustus 2014 23:44 schreef Rafierafie het volgende:
[..]
Dat is wel een risico dat je neemt als je spullen verzendt als briefpost. Dat soort stukken zijn niet te traceren en te verzekeren. Een pakket met track & trace is een veiliger optie. Dan kun je zo zien of de ontvanger eerlijk is of niet.
En de volgende keer zou ik even nadenken voordat je de mensen die je om hulp vraagt uitscheldt. Niet erg beschaafd.
Nouja, hopelijk komt de brief ergens nog boven water.quote:Op zondag 10 augustus 2014 00:13 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Want de brief springt zo vanuit de oranje brievenbus in de tas van de postbode? Je gaat wel gelijk uit van het slechte in de mens. Een brief kan per ongeluk verkeerd gesorteerd worden door de machine, per ongeluk verkeerd bezorgd worden, etc. Jatten zonder sancties is uiteraard niet aan de orde, bij diefstal volgt er ontslag op staande voet. Uiteraard moet er dan wel bewijs zijn dat je iets gejat hebt, maar dat is logisch.
Je scheldt postbodes uit voor teringlijers, wij zijn postbodes.quote:Op zondag 10 augustus 2014 00:50 schreef klaas_th het volgende:
[..]
Ik had het in het algemeen erover, dat jij je aangesproken voelt is een ander verhaal.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |