abonnement Unibet Coolblue
pi_143284576
quote:
0s.gif Op zondag 10 augustus 2014 23:20 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Ja, maar hoe werkt het technisch gezien? Het lijkt er op dat tekst wordt omgezet in garbage en garbage terug wordt omgezet in tekst. Waarom ogenschijnlijk zo omslachtig? Dat moet toch gemakkelijker kunnen? Ik weet dat het met compileren te maken heeft en wat compileren precies is maar het lijkt er op dat ze met dit formaat onnodig een extra tussenstap gebruiken.
Waarom zou het met een compiler te maken hebben?
pi_143284744
quote:
0s.gif Op zondag 10 augustus 2014 23:28 schreef Novermars het volgende:

[..]

Waarom zou het met een compiler te maken hebben?
Waarom anders zou je die garbage hebben? Dat voer je niet voor de lol in met de hand. Een compiler zet zinvolle tekst om in garbage. Misschien zit ik er naast maar dat is dus mijn gedachtegang.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_143285055
quote:
0s.gif Op zondag 10 augustus 2014 23:31 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Waarom anders zou je die garbage hebben? Dat voer je niet voor de lol in met de hand. Een compiler zet zinvolle tekst om in garbage. Misschien zit ik er naast maar dat is dus mijn gedachtegang.
Een compiler zet meestal een high-level taal om in assembly, wat alles behalve garbage is!
Een interpreter zet meestal een high-level taal om in een bytecode, wat meestal ook nog te lezen is. (Bij Java dan)

Google zegt mij dat een .smi file een soort HTML/CSS (correcter gezegd, een subset van deze mark-up talen). En aangezien de opmaak wel duidelijk is, denk ik dat iemand willekeurige characters er in heeft geplakt.

Wat zie je als je het bestand 'afspeelt'?
pi_143285179
quote:
0s.gif Op zondag 10 augustus 2014 23:06 schreef MrStalin het volgende:

[..]

moet je nog wat voor die minor doen eigenlijk? Hij staat er wel bij op Osiris onder 'uitschrijven' maar ik heb er verder nog niks over gehoord?
bij die intro vroeg die coordinator of iedereen zich op bb al had ingeschreven voor de minor, maar ik kan het nergens vinden :') verder hoef je niks te doen volgens mij
pi_143285241


_O-
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
pi_143286489
quote:
0s.gif Op zondag 10 augustus 2014 23:37 schreef Novermars het volgende:

[..]

Een compiler zet meestal een high-level taal om in assembly, wat alles behalve garbage is! Een interpreter zet meestal een high-level taal om in een bytecode, wat meestal ook nog te lezen is. (Bij Java dan)
Ik weet het, ik ben vertrouwd met assembly, ik kan het ook lezen (met de nodige moeite). Daarvoor zet een compiler die code toch om in garbage? Zoals ik het begrijp is het verschil tussen een compiler en een interpreter dat een compiler eerst heel de code 'vertaalt' en een interpreter slechts een stuk code 'vertaalt' op het moment dat dit stuk code gebruikt wordt (dus X keer vertalen als het X keer wordt gebruikt wat een nadeel is van een interpreter).

quote:
Google zegt mij dat een .smi file een soort HTML/CSS (correcter gezegd, een subset van deze mark-up talen). En aangezien de opmaak wel duidelijk is, denk ik dat iemand willekeurige characters er in heeft geplakt.
Waarom zou iemand dat doen? Waar zou dan wel de tekst staan? ;)

quote:
Wat zie je als je het bestand 'afspeelt'?
Als ik dat ene bestand selecteer (wat die garbage bevat) dan zie ik enkel die garbage en op de juiste tijdstippen, de tijdscodes uit dat bestand worden dus blijkbaar gebruikt om te bepalen wanneer die garbage wordt getoond. Dat is de reden dat ik besloot om eens te kijken naar de inhoud van het bestand. Ik gebruik een mediaspeler waarbij je van ondertiteling verandert door op de s te drukken, beide types bestanden staan bij de ondertitels. Deze bestanden staan dan weer in een map met tig vide's en srt- en smi-bestanden, op de een of andere manier weet de mediaspeler dus wel dat een specifiek srt- / smi-bestand bij een specifieke video behoort. Een simpel experimentje wat ik uitvoerde wees uit dat de mediaspeler op basis van de naam van het bestand het srt/smi-bestand selecteert en dat als een van de twee bestanden ontbreekt het andere bestand op dezelfde manier de ondertiteling laadt, de mediaspeler kan dus beide bestanden gebruiken maar het srt-bestand moet om de een of andere reden worden omgezet naar een smi-bestand om ervoor te zorgen dat je zinvolle tekst bij de ondertiteling krijgt in plaats van die garbage. De vraag is nu waarom die tekst (de ondertiteling) als garbage in een smi-bestand komt en dat weer wordt omgezet in een srt-bestand en waarom die tekst dan niet gewoon als tekst blijft staan in dat smi-bestand. Ik vermoed dat het antwoord op de eerste vraag is dat iemand een toets indrukt of iets dergelijks op het moment dat de volgende zin gestart moet worden omdat dat gemakkelijker is dan een voor een de tijdstippen met de hand in te voeren.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_143286776
quote:
10s.gif Op zondag 10 augustus 2014 23:41 schreef Rezania het volgende:
[ afbeelding ]

_O-
Vast en zeker een actie om de wat naïevere medemens uit te proberen te leggen dat het minstens zo belangrijk is om na te gaan wat er niet wordt verteld als wat er wordt verteld. ;)
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wat behoorlijk relevant is voor het juist interpreteren van de informatie die onderzoeken opleveren. Als de broodheer een bepaalde uitkomst wil dan kan hij die krijgen door onderzoekers te betalen die die uitkomst geven. Hiervoor hoeft die onderzoeker niet noodzakelijk te liegen, een slimme broodheer kiest de onderzoekers uit die toch al het accent leggen richting die gewenste uitkomst en zodoende krijg je meer onderzoeken die de voordelen van X en de nadelen van Y belichten dan de nadelen van X en de voordelen van Y of iets soortgelijks. Denk aan politici en economen, een insecticide en een buitengewoon hoogleraar van Wageningen Universiteit etc. , alles wat politiek beladen is of waarbij een bepaalde uitkomst gewenst is en die partij voldoende geld kan besteden hieraan.
Dus best wel een slimme actie die poster, deze persoon heeft het goed begrepen. ;)

[ Bericht 6% gewijzigd door Bram_van_Loon op 11-08-2014 00:27:20 ]
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_143286954
Zo ik ga voor de laatste keer intro doen. Afgelopen weekend mijn bier-drink-skills maar even weer getest. Wil niet dat die kiddo's mij eruit drinken :P
pi_143287061
quote:
7s.gif Op maandag 11 augustus 2014 00:26 schreef Dale. het volgende:
Zo ik ga voor de laatste keer intro doen. Afgelopen weekend mijn bier-drink-skills maar even weer getest. Wil niet dat die kiddo's mij eruit drinken :P
Het is niet te hopen dat zij jou als getrainde student onder de tafel drinken - dan zouden zij op veel te jonge leeftijd al veel teveel hebben gezopen - , anderzijds is het niet te hopen voor jou dat jij zo getraind bent. ;)
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
  maandag 11 augustus 2014 @ 01:18:10 #160
344036 MrStalin
lekker gewerkt pik
pi_143288418
quote:
0s.gif Op zondag 10 augustus 2014 23:39 schreef OllieWilliams het volgende:

[..]

bij die intro vroeg die coordinator of iedereen zich op bb al had ingeschreven voor de minor, maar ik kan het nergens vinden :') verder hoef je niks te doen volgens mij
https://blackboard.tudelf(...)b_tab_group_id=_10_1

maar da's alleen voor de vakken volgens mij
  maandag 11 augustus 2014 @ 01:23:54 #161
344036 MrStalin
lekker gewerkt pik
pi_143288543
Ik zit ff die slides door te kijken, ziet er wel ok uit, behalve dan dat we wéér die elektriciteitshit krijgen ;(
pi_143292701
quote:
7s.gif Op maandag 11 augustus 2014 00:26 schreef Dale. het volgende:
Zo ik ga voor de laatste keer intro doen. Afgelopen weekend mijn bier-drink-skills maar even weer getest. Wil niet dat die kiddo's mij eruit drinken :P
Wanneer begint de intro?
Fervent tegenstander van het korps lasergamers.
  maandag 11 augustus 2014 @ 09:42:20 #163
122648 Bravebart
København er på plads ja
pi_143293016
17 augustus!
Op donderdag 22 november 2012 00:14 schreef ondeugend het volgende:
liefdevolle gevoelens voor de duisternis
pi_143293653
Vandaag!
  maandag 11 augustus 2014 @ 12:36:51 #165
403254 Kutmanager
hallo met wie?
pi_143297642
Godverdomme zin in man. Nog een weekje wachten. Daarna ook meteen mijn allerlaatste keer stufi ontvangen. :')
Hier schreef PierreTT het volgende: Ik viel meteen op die kale bats van je O+
Hier schreef UnicornFarts het volgende: Ik ga je misbruiken.
pi_143298069
Introsletjes
Fervent tegenstander van het korps lasergamers.
pi_143298584
Woop. KEI-week. :D
pi_143299442
Moet nog even wat regelen voor het feest donderdagavond.
Fervent tegenstander van het korps lasergamers.
  maandag 11 augustus 2014 @ 13:42:36 #169
344036 MrStalin
lekker gewerkt pik
pi_143299776
quote:
7s.gif Op maandag 11 augustus 2014 13:32 schreef Amoeba het volgende:
Moet nog even wat regelen voor het feest donderdagavond.
  maandag 11 augustus 2014 @ 13:51:24 #170
403254 Kutmanager
hallo met wie?
pi_143300084
quote:
14s.gif Op maandag 11 augustus 2014 12:51 schreef Amoeba het volgende:
Introsletjes
word jij daar niet te oud voor?
Hier schreef PierreTT het volgende: Ik viel meteen op die kale bats van je O+
Hier schreef UnicornFarts het volgende: Ik ga je misbruiken.
pi_143301019
quote:
0s.gif Op maandag 11 augustus 2014 01:18 schreef MrStalin het volgende:

[..]

https://blackboard.tudelf(...)b_tab_group_id=_10_1

maar da's alleen voor de vakken volgens mij
oh vorige keer dat ik daar keek stond alleen de minor van vorig jaar er nog maar
  maandag 11 augustus 2014 @ 14:32:49 #172
122648 Bravebart
København er på plads ja
pi_143301632
quote:
7s.gif Op maandag 11 augustus 2014 13:32 schreef Amoeba het volgende:
Moet nog even wat regelen voor het feest donderdagavond.
Hét feest?
Op donderdag 22 november 2012 00:14 schreef ondeugend het volgende:
liefdevolle gevoelens voor de duisternis
pi_143302271
quote:
10s.gif Op maandag 11 augustus 2014 14:32 schreef Bravebart het volgende:

[..]

Hét feest?
Jaarlijkse lanparty op zijn zolderkamer. Dit jaar gaan ze helemaal los met limo in plaats van water.
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
  maandag 11 augustus 2014 @ 15:17:02 #174
344036 MrStalin
lekker gewerkt pik
pi_143303208
quote:
14s.gif Op maandag 11 augustus 2014 14:49 schreef Rezania het volgende:

[..]

Jaarlijkse lanparty op zijn zolderkamer. Dit jaar gaan ze helemaal los met limo in plaats van water.
  maandag 11 augustus 2014 @ 15:17:39 #175
344036 MrStalin
lekker gewerkt pik
pi_143303226
quote:
0s.gif Op maandag 11 augustus 2014 14:17 schreef OllieWilliams het volgende:

[..]

oh vorige keer dat ik daar keek stond alleen de minor van vorig jaar er nog maar
slides staan er al op, dus je kan het alvast doorkijken
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')