abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_143167397

Dit topic is voor alle hardlopers, van hardlopende beginners tot helden van de RoPaRun. Het maakt niet uit of je nou met Evy loopt, je eigen schema volgt of bij een vereniging loopt: Iedereen is hier welkom! Je kan in dit topic praten over hoe het gaat, welke kleding je wil dragen, hoe zwaar/makkelijk het allemaal gaat..Je kan het zo gek niet verzinnen. Stel ook gerust vragen, we zijn hier om elkaar te helpen :).
----------------------------------------------------------------------------------------------------------
Er zijn 2 hardlooptopics gaande:
[LIF] Topicreeks: Hardlopen voor beginners (heet inmiddels Hardlopen) :
Alles over hardlopen! Kleding, schema's, lappenmandopvang, motivatie, wedstrijdjes..you name it!
[SPT] Topicreeks: Centraal topic voor amateurhardlopers :
Dit topic is voor de hardlopers die geen beginners meer zijn, al aardig wat wedstrijden lopen, flink op de tijden letten maar toch nog amateurs zijn.

Kijk en post gezellig mee in het topic wat voor jou van toepassing is :)
----------------------------------------------------------------------------------------------------------

Gebruik je Endomondo om je voortgang bij te houden? Meld je dan aan bij het Fok! Endomondo team en laat zien dat Fok!kers ook buiten komen *O* Stuur EERST even een PM/DM naar mosselmossel en meld je DAARNA aan op Endomondo :)

SPOILER: Schema's
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Diverse links
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Apps voor op telefoons
SPOILER: Wedstrijdtijden voorspellen
SPOILER: Wie loopt er waar en wanneer?
SPOILER: 2014 Challenge
SPOILER: Verlopen Challenges
SPOILER: Formule voor het berekenen van je maximale hartslag
SPOILER: PRs bijhouden
SPOILER: Ten commandments for the runner
SPOILER: Why we run
SPOILER: Blogs van enkele vaste posters

[ Bericht 0% gewijzigd door Nanook24 op 07-08-2014 21:03:44 ]
"De loper kent slechts één leven; gelukkig dat we geen sprinters zijn, dan was het gauw over!" - Jan Knippenberg
pi_143167462
Hmm...misschien had waar loop jij beter geweest. Nouja, volgende keer beter.

Voor de DtD by night mensen. De starttijden zijn bekend. (Moeten we alleen nog wel even een startnummer krijgen!)

http://www.damloop.nl/damloop-by-night/start-finish/
"De loper kent slechts één leven; gelukkig dat we geen sprinters zijn, dan was het gauw over!" - Jan Knippenberg
pi_143167521
quote:
0s.gif Op donderdag 7 augustus 2014 15:57 schreef Danter het volgende:

[..]

Polder.. O+ lekker lopen door de polder.. in alle rust.. lekker vlak.. gezellige koetjes en kassen.. als ik bij mijn ouders ben dan vind ik het heerlijk! Ben wat dat betreft wel echt een kind van de Polder haha hoewel in nu lopen in het Centrum van Amsterdam ook super leuk vind!
Zeker, heerlijk. Ook om te fietsen O+
Werk wel in Amsterdam, maar dit trekt mij nu niet echt om er rustig te gaan lopen.
| Ubernerdus Prutserus | Kwalitatief Uitermate Teleurstellend |
| DeviantArt: Soliquenl | Last.fm: SoliqueNL | Geocaching: Solique
pi_143167570
quote:
0s.gif Op donderdag 7 augustus 2014 16:06 schreef Solique het volgende:

[..]

Zeker, heerlijk. Ook om te fietsen O+
Werk wel in Amsterdam, maar dit trekt mij nu niet echt om er rustig te gaan lopen.
Rennen in Amsterdam went.. ik loop s'ochtends of s'avonds langs de rand van t centrum en dan via artis O+ naar huis.. of n rondje Amstel.. altijd druk dus je rondje is zo voorbij.. wel kan je nooit echt lekker op "snelheid" komen als je het centrum loopt omdat er altijd wel een voetganger/stoplicht/fietser of toerist op je pad komt
pi_143167783
Stad < polder <<< Veluwe O+
pi_143167884
quote:
0s.gif Op donderdag 7 augustus 2014 16:08 schreef Danter het volgende:

[..]

Rennen in Amsterdam went.. ik loop s'ochtends of s'avonds langs de rand van t centrum en dan via artis O+ naar huis.. of n rondje Amstel.. altijd druk dus je rondje is zo voorbij.. wel kan je nooit echt lekker op "snelheid" komen als je het centrum loopt omdat er altijd wel een voetganger/stoplicht/fietser of toerist op je pad komt
Werk in Westpoort :')
Als het ergens dood is, is het daar wel.

Sowieso zolang mijn knie nog in puin blijft gaan blijf ik voorlopig wel binnen de sportschool lopen.
Fiets wel door de polder, etc.
  donderdag 7 augustus 2014 @ 16:19:33 #7
326858 Toekito
Fietst zich de pleuris
pi_143167925
Ik woon in Plopsaland
PS4-tag: TJDoornbos// Origin: Toek85
Sporten voor Sophia
pi_143167932
Ik mag ook heel graag door de polder lopen, maar die bij m'n ouders is gewoon echt niet mooi.
  donderdag 7 augustus 2014 @ 16:20:21 #9
22930 Wolve000
Het loopt wel los
pi_143167954
Om de vraag te beantwoorden: geen van beide!

Heuvels en landelijk! O+
NT650V - XJR1300 - R1100GS - GTR1000 - XL600R - ZZR600
pi_143167966
quote:
99s.gif Op donderdag 7 augustus 2014 16:19 schreef Toekito het volgende:
Ik woon in Plopsaland
Welke van de 5 :+
  donderdag 7 augustus 2014 @ 16:23:01 #11
326858 Toekito
Fietst zich de pleuris
pi_143168043
quote:
0s.gif Op donderdag 7 augustus 2014 16:20 schreef Nanook24 het volgende:

[..]

Welke van de 5 :+
Coevorden
PS4-tag: TJDoornbos// Origin: Toek85
Sporten voor Sophia
pi_143168050
quote:
0s.gif Op donderdag 7 augustus 2014 16:18 schreef Solique het volgende:

[..]

Werk in Westpoort :')
Als het ergens dood is, is het daar wel.

Sowieso zolang mijn knie nog in puin blijft gaan blijf ik voorlopig wel binnen de sportschool lopen.
Fiets wel door de polder, etc.
Ohja dat is ook nog Amsterdam natuurlijk ;) dat is inderdaad wel een beetje dooie boel!

Fietsen door de polder is ook mooi! leuk door de polder alle verschillende dorpjes om leiden aandoen.. fietsen langs de ringvaart is ook erg leuk!

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 07-08-2014 16:25:09 ]
pi_143168163
quote:
99s.gif Op donderdag 7 augustus 2014 16:23 schreef Toekito het volgende:

[..]

Coevorden
En ik maar denken dat je bij Murmeli om de hoek woonde. :)
pi_143168236
Bovenop 'n heuvel 8-)
Ja doei.
pi_143168454
Dit is echt onvoorstelbaar :o

quote:
DO NOT be rude to volunteers. Thank them for being there and show your appreciation. Acknowledge them. I have seen some appalling rudeness at stations, such as a runner yelling at a volunteer to get out of a chair because he wanted to sit down, or another runner yelling because she had to wait a few moments for the soup pot to be refilled. This is totally unacceptable. Those helping out at aid stations are people, volunteering their personal time for you. Treat them with the respect they deserve.

En deze dat dat ook nog genoemd moet worden :{

quote:
DO NOT lose sight of your humanity. If a runner rolls an ankle, take the time to offer your help. If someone is struggling, ask if he or she needs water or salt or if there is anything you can do. If someone is in distress, dont forget that this is a hobby. Do not become numb to your fellow racers. Once, during a 50-mile race, I came upon a competitor who, at 25K, had fallen and possibly broken a bone. I was with a friend, who stayed with him, and I ran ahead to the aid station to alert them. During Western States 2013, I saw one of my top competitors, Cameron Clayton, take the wrong road. Letting him make that mistake would certainly be no way to win. We all yelled to get him back on course. There are certain graces that must always be maintained, in racing as in life, even among your toughest competitors.
Ja doei.
pi_143168691
quote:
0s.gif Op donderdag 7 augustus 2014 16:36 schreef motorbloempje het volgende:
Dit is echt onvoorstelbaar :o

[..]

En deze dat dat ook nog genoemd moet worden :{

[..]

Zat mensen die alles doen om te winnen ja... :N Gelukkig zelf nog nooit iemand zien verongelukken, maar al wel wat lopers voor me het goede pad opgestuurd. :) En altijd een gezellig praatje maken bij de verzorgingsposten :D
pi_143168781
Verongelukken is ook wel meteen héél erg :o
Ja doei.
pi_143168804
quote:
^O^ Dit lijken me tips die voor het grootste deel (behalve misschien het deel over voeding) niet alleen voor ultra's maar voor alle hardloopwedstrijden van toepassing zijn.
  donderdag 7 augustus 2014 @ 16:55:50 #21
50430 Yuki
Student Midwife
pi_143169028
Oh. Yeah. *O*

Training van gisteravond ingehaald. Voor het eerst een volwaardige intervaltraining in m'n eentje gedaan. Lekker warm moment van de dag, dus dwars door Clingendael gecrosst om redelijk uit de zon te blijven.

10 min inlopen
2x (2'-4'-6'-2') / T = 10km / P = 1' / SP = 5'
11 min uitlopen

Laatste serie ging wat constanter dan de eerste, zie ik aan de laptimes. Maar vooral: lekker gelopen, trots dat ik in m'n eentje wel degelijk kan intervallen en blij met weer bijna 9km in de benen.

SPOILER
♥ || Baby catcher in training || ♥
pi_143169051
quote:
0s.gif Op donderdag 7 augustus 2014 16:23 schreef Danter het volgende:

[..]

Ohja dat is ook nog Amsterdam natuurlijk ;) dat is inderdaad wel een beetje dooie boel!

Fietsen door de polder is ook mooi! leuk door de polder alle verschillende dorpjes om leiden aandoen.. fietsen langs de ringvaart is ook erg leuk!
Net aan :P

Genoeg plaatsjes en paden. Voor mij is Braassemer wat dichterbij.

quote:
17s.gif Op donderdag 7 augustus 2014 16:55 schreef Yuki het volgende:
Oh. Yeah. *O*

Training van gisteravond ingehaald. Voor het eerst een volwaardige intervaltraining in m'n eentje gedaan. Lekker warm moment van de dag, dus dwars door Clingendael gecrosst om redelijk uit de zon te blijven.

10 min inlopen
11 min uitlopen

Laatste serie ging wat constanter dan de eerste, zie ik aan de laptimes. Maar vooral: lekker gelopen, trots dat ik in m'n eentje wel degelijk kan intervallen en blij met weer bijna 9km in de benen.

SPOILER
Lekker bezig geweest ^O^
pi_143169643
quote:
17s.gif Op donderdag 7 augustus 2014 16:55 schreef Yuki het volgende:
Oh. Yeah. *O*

10 min inlopen
11 min uitlopen

SPOILER
Goed dat het je lukt om een volgens mij zware intervaltraining in je eentje te lopen. Ik heb daar altijd wel moeite mee.

1 minuut pauze bij intervallen op 10km tempo lijkt me behoorlijk pittig. Wij deden gisteren een beetje een vergelijkbare training maar dan met 2 x zo lange pauze. En dat was al zwaar. Inderdaad goed bezig dus ^O^

[ Bericht 0% gewijzigd door Mr.B. op 07-08-2014 17:30:53 ]
pi_143170899
Zo, even mijn irritaties uit de WLWW gehaald. ;) Er stonden wat [code]'s te veel en een [/b] te weinig.

Staat iedereen er in met de loopjes die ze er in willen hebben?
  donderdag 7 augustus 2014 @ 17:55:33 #25
50430 Yuki
Student Midwife
pi_143170939
quote:
14s.gif Op donderdag 7 augustus 2014 17:13 schreef Mr.B. het volgende:

[..]

Goed dat het je lukt om een volgens mij zware intervaltraining in je eentje te lopen. Ik heb daar altijd wel moeite mee.

1 minuut pauze bij intervallen op 10km tempo lijkt me behoorlijk pittig. Wij deden gisteren een beetje een vergelijkbare training maar dan met 2 x zo lange pauze. En dat was al zwaar. Inderdaad goed bezig dus ^O^
Thanks! :)

Ik heb gedaan wat op programma van Haag stond :+ Dus kan wel kloppen dat het vergelijkbaar was ;)
♥ || Baby catcher in training || ♥
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')