ziggyziggyziggy, mag je de schuld geven van vertraging in het Noorden. Dr_Flash, Grootste AnsaldoBredaFanBoy met Zugzwang van de Lage Landen. Scarlet_Dragonfly, random betweter die een hekel heeft aan OV-chipkaart-haters. James1988, geilt op treinenbouwer Alstom, hogesnelheidstreinen, SNCF en Duitsland. (Brabant ). DriekOplopers, zet zich in om dingen voor de reiziger te verbeteren. Yreal, vindt de infrastructuur/logistiek interessant en wordt sowieso opgewonden van alles met meer dan 1000 pk. greavy, vindt de OV-chipkaart maar niks en ziet i.p.v. het huidige materieel liever overal SLT's rijden. bork, voor alle mooie plaatjes, kloppende info en kindvriendelijke verhalen. Crientj, Ginger, Servexmeisje en inspiratieloos. Eet graag 714's. Darkwing_Duck, der Nahverkehrsprofi. Parijskenner en liefhebber van kleine spoorlanden. Flodder450, Is een keer komen aanlopen en is sindsdien van de partij in deze reeks! b2py, Alcoholist, onheilsprofeet en zeurpiet met een spoorhobby. Verliefd op PKP IC. Ireyon, de Baas van Roosendaal, die het wel weet. (Brabant ). Peterselieman, PSM voor intimi, voor al uw kruidvatkaartjes over de grens. dennistd, Fantacolist Zug-Chef, Arrivalover die alle badslipperexpressen hekelt Mr_Klaasje, voor alle juiste antwoorden JDude, voor overbodige feitjes over parttime-treinforensen in Brabant. (Brabant ).
• In dit topic vinden we vrijwel alles interessant wat met rails te maken heeft. Goederentreinen, trams en metro's zijn hier ook allemaal welkom, evenals informatie over vervoersbedrijven en materieelsoorten. Twijfel je of iets in dit topic thuishoort? Plaats het gerust en je merkt het vanzelf wel.
• Afkortingen en nummertjes om o.a. stations en treinen aan te duiden, zijn niet wenselijk. Zo heet station Gvc hier Den Haag Centraal en is trein 3626 gewoon de Intercity van Roosendaal naar Zwolle van 07:50 uur. Treinstelnummers mogen gewoon genoemd worden, maar dan wel graag met materieelsoort erbij vermeld.
• Als je hier komt zeiken op het verkeerde bedrijf, lachen we je uit. Een sein- of wisselstoring is vrijwel nooit de schuld van de Nederlandse Spoorwegen en het uitvallen van een IC Direct is niet de schuld van AnsaldoBreda. Terechte klachten kun je natuurlijk wel altijd hier kwijt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En hier verder! Vanaf nu elk nieuw topic beginnen met frontseinen en gaarne een fraaie anaalplaat in de sluitpost.
Gepubliceerd op 6 aug. 2014De winnaars van de NS Ontwerpwedstrijd zijn bekend: Steffen de Jonge (25) en Michiel van Sinderen (26), beide studerend aan de TU Delft, hebben de eerste prijs gewonnen met hun ontwerp voor de buitenkant van de #groenetrein. De jury (o.a. Daan Roosegaarde, Jelle Brandt Corstius, Erik Kessels en Hans Ubbink) koos voor het concept met een verrassend effect van de Delftse studenten Industrieel Ontwerpen. De tweede prijs gaat naar Rob Kitzmann (35, Academie Beeldende Vorming) en derde prijs naar de 17-jarige Danny Klootwijk (Koning Willem I college). Het ontwerp van Steffen en Michiel wordt op 20 september onthuld en zal straks tussen de windmolens en de tulpen te bewonderen zijn. Maar voordat het zover is gaan zij met verschillende specialisten aan tafel om de puntjes op de i te zetten zodat het concept straks toepasbaar is op een dubbeldekker intercity. Daar hoort onder andere een gesprek met de technische uitvoerders van Fleetshield uit Vianen bij. Kijk voor meer informatie, ook van de andere winnaars op ns.nl/groenetrein.
Dus ik heb trein 5110 naar Valence TGV vanaf Marne la Vallee. En jup. De trein is met pech langs de kant gezet en zitten zonder klimanlage al een uur te niksen. Ga ik eens op vakantie.
Op donderdag 7 augustus 2014 10:18 schreef Darkwing_Duck het volgende: Dus ik heb trein 5110 naar Valence TGV vanaf Marne la Vallee. En jup. De trein is met pech langs de kant gezet en zitten zonder klimanlage al een uur te niksen. Ga ik eens op vakantie.
Gelukkig is het geen 40 graden vandaag
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
Winkels op nieuw Rotterdam Centraal niet winstgevend
Amper vijf maanden na de officiële opening van het Centraal Station in Rotterdam sluiten de eerste winkels al hun deuren. Hunkemöller, Desigual en Shoeby blijken niet winstgevend en NS trekt voortijdig de stekker eruit.
De Paperchase, Rituals, I Am, Hunkemöller, Desigual en Shoeby maken deel uit van een proef, om het succes van winkelketens op stations te testen. Als de zaken succesvol zijn in Rotterdam blijven ze open en volgen nieuwe filialen op andere stations in Nederland.
NS is hierbij de franchisenemer. De testperiode zou twee jaar duren maar Shoeby, Desigual en Hunkemöller halen de eindstreep niet. Desigual is al gesloten, Shoeby volgt over drie weken en Hunkemöller eind september.
'Dat hoort bij ondernemerschap. Je denkt dat iets werkt en probeert het uit. Als het niet blijkt te werken, als de omzet niet stijgt, moet je de knoop doorhakken. Dan heeft het geen zin om een proef uit te zitten', licht Inge Rijgersberg van exploitant NS Stations de beslissing toe.
De filiaalmanager van Hunkemöller vindt het niet eerlijk dat 'haar' winkel nu al moet sluiten. 'De proef duurt veel te kort. Iedere ondernemer weet dat het langer dan twee jaar duurt om een zaak te laten draaien. Het station is pas net klaar, het ziet er pas een paar maanden fatsoenlijk uit. De omzet steeg net.'
Medewerkers van Shoeby zijn niet tevreden over hoe NS Stations de sluiting afwikkelt. 'Officieel zijn wij in dienst van NS. We krijgen daarom alternatief werk aangeboden. Ik kan aan de slag bij snackbar Smullers, in een hele andere stad. Patat bakken is toch niet vergelijkbaar met mode verkopen?', zegt een werknemer. Een ander vraagt al weken hulp van NS Stations bij het aanvragen van een WW-uitkering, maar krijgt nul op het rekest. 'Terwijl ik geen uitkering krijg zonder medewerking van NS.'
Cadeautje Over de toekomst van sieradenwinkel I Am en luxe papierwarenzaak Paperchase is nog geen beslissing genomen. De testperiode van Rituals is wegens succes al beëindigd. De winkel blijft. 'Nog even een cadeautje of iets lekkers voor in bad kopen' blijkt aan te sluiten bij wat NS wil bereiken op de spoorwegstations. 'Op het station is nu veel meer te halen dan je trein' lees je op posters in de stationshal, tussen de roltrappen naar de treinsporen, bij eetgelegenheden, kledingwinkels en badschuimzaken.
Hunkemöller, Shoeby en Desigual trekken niet voldoende klanten. 'Dan kunnen hier beter winkels komen waar mensen echt behoefte aan hebben', vindt Rijgersberg.
Het is de vraag welke formules de lege plekken zullen vullen. Rijgersberg: 'Het is nog niet beslist of het een van onze eigen ketens wordt, zoals Smullers, Kiosk of Julia's. Externe huurders mogen zich melden.'
Volgens de filiaalmanager van Hunkemöller wilde de lingerieketen de winkel op het station graag overnemen, als directe huurder in plaats van in een franchiseconstructie. 'Maar de huur is te hoog. Deze winkel kost 130.000 euro per jaar. Vind je het gek dat het moeilijk is om een hoge winst te behalen?'
ik snap het idee van een hunkemoller ook niet op het station....
oh trein heeft 10 minuten vertraging laat ik eens wat nieuw ondergoed kopen?
quote:
Medewerkers van Shoeby zijn niet tevreden over hoe NS Stations de sluiting afwikkelt. 'Officieel zijn wij in dienst van NS. We krijgen daarom alternatief werk aangeboden. Ik kan aan de slag bij snackbar Smullers, in een hele andere stad. Patat bakken is toch niet vergelijkbaar met mode verkopen?', zegt een werknemer. Een ander vraagt al weken hulp van NS Stations bij het aanvragen van een WW-uitkering, maar krijgt nul op het rekest. 'Terwijl ik geen uitkering krijg zonder medewerking van NS.'
want als ze de uitkering wel zou krijgen denkt ze dat ze wel zelf mag kiezen welk werk ze wel of niet accepteert?
oh trein heeft 10 minuten vertraging laat ik eens wat nieuw ondergoed kopen?
[..]
want als ze de uitkering wel zou krijgen denkt ze dat ze wel zelf mag kiezen welk werk ze wel of niet accepteert?
UVW werkt simpel, als je contract niet verlengd wordt of beeindigd wordt en je krijgt daar een aanzegging van, dan kan je WW aanvragen, krijg je alternatief werk aangeboden om in dienst te blijven heb je feitelijk geen onderbreking van je dienstverband en dus geen recht op WW. Ik denk dat ze wil dat NS het contract ontbind, sja, of 70% of friet bakken tegen 100%, en in de tussentijd wat anders zoeken, ik zou het wel weten.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
En ik maar denken dat Summer Deal de Engelse vertaling van Zomeraanbieding is
En nog zoiets: Roosendaal - Antwerpen vv via NMBS (Biljet Roosendaal): ¤12,20 Roosendaal - Antwerpen vv via NS-International: ¤11,40
Het blijft toch apart hoe een identiek vervoersbewijs voor exact hetzelfde traject met exact dezelfde trein op exact dezelfde tijstippen zoveel verschillende prijzen kan hebben.
Ik vond het al opvallend dat de Desigual z'n deuren had gesloten, nu begrijp ik waarom. De huurprijzen die NS vraagt zijn wel schofterig hoog, ik snap wel dat Hunkemöller niet bereid is om dat neer te leggen, zo groot is die ruimte nu ook weer niet.
Ik ben benieuwd wat er in de plaats gaat komen, lijkt me niet dat er behoefte is aan nog een Julia's of Starbucks?