Vervolg van
Fok! Dieetclub
Fok! Dieetclub II
Fok! Dieetclub III
Fok! Dieetclub IV
Fok! Dieetclub V
Aanvulling op dit topic:
"dieet' recepten
Fok! Dieetclub Meeting
Overzichtje topics over lijnen en andere tips op Fok!:
Met succes gewicht verliezen
Mijn hongerdieet dagboek
TE DIK! Lijnen, maar hoe?
Bloedgroepen en verwante karaktertrekken/ dieten?
Afvallen
(On)gezonde levensstijl (qua eten), vòel jij dat?
Hoe de laatste kilotjes snel kwijt raken?
Hoe raak ik zo snel mogelijk mijn buikje kwijt!
Superhongerdieet! :)
Herbalife
Het grote dieet-topic!
Hoe lang ben je en hoeveel weeg je?
Vetvrij vet
ervaring met Appelslank?
Nou, als daar niet voldoende tips bij staan om af te vallen dan weet ik het niet meer
quote:Links:
Het Fok! Dieetclubje bestaat uit:Atrimar(1m86) was 91 kg is nu 87,2 kg en wil graag zo'n 85 kg wegen -3,8
Bijou(1m76) was 77 kg, is nu 76 kg wil graag 70 kg wegen (en liefst 65)-1
Bolletje(1m80) is nu 83,5 kg en wil graag 75 kg wegen
Brad (1m78) was 92 kg, is nu 82 kg en wil graag 75 kg wegen -10
Brighteyes (1m72), was 82 kg, is nu 78 kg en wil graag 72 kg wegen -4
chrisie(1.72), woog 111 kilo nu 92,5, wil graag 75, is tevreden < 90 kg -19,5
Danny (1m77), was 92,5, is nu 87 kg en wil graag 75 kg wegen -5,5
delapoko, weegt nu 85, wil 75 kg worden.
Esk (1m72), was 90 kg, is nu 87,3 en wil graag 80 en liefst 65 kg wegen -2,7
Flying_Vee(1m73) woog 82.5 kilo, is nu 75,5 kg en wl graag 73 kg wegen -8
Gia (1m72), was 91 kg, is nu 88 kg wil graag 68 kg wegen, tevreden bij 74 kg -3
Glossy (1m68), was 115 kg, is nu 99,5 kg en wil graag 65 kg wegen -15,5
HiZ(1m80) was ooit 121 kg, is nu 114,7 en wil graag <80 kg wegen -6,3
Isabeau (1m67) was 93,6 kg, is nu 87 kg en wil graag 'onder de 70' kg wegen -6,6
Jessie, was 111 kg, is nu 95 en wil graag eerst 80 kg wegen en uiteindelijk 72 -16
Jojogirl (1m72), was 92 kg, is nu 84,1 kg en wil graag 80 kg wegen -7,9
killar_fairy(1m65) woog 70kg, is nu 62 kg en wil graag zo'n 60 kg wegen -8
Kleintje (1m63) was 71 kg, is nu 66,4 kg en wil graag 60 kg wegen -4,6
Knorretje (1m74) was 67,5 kg, is nu 63 wil graag 60 kg wegen, tevreden met 62,5 kg -4,5
LEiPiE(1m85) is nu 95 kg en wil graag zo'n 80 a 85 wegen
Lilithu (1m68) was 110,4 kg, is nu 101,4 en wil graag minder dan 80 kg wegen -9
Lurky (1m65), was 78 kg, nu 75 kg, wil graag 65 kg wegen -3
Luvstruck(1m98) is nu 108,2 en wil graag 96 kg wegen
m1tch (1m75), was 85 kg, is nu 84 en wil naar 75 kg -1
Nausicaa(1m75), was 79 kg, is nu 78 streefgewicht(en): (1) 72 kg (2) 67kg (3) 62 kg -1
Ngiri (1m60) was 94,3 kg, is nu 74,3 kg en wil graag 64 kg wegen -20
Nyame(1m62) was 77,8 kg is nu 76,5 en wil graag 70 en uiteindelijk ca. 62 kg wegen -1,3
poep(1m69) was ooit 86, is nu 65 kg en wil graag 60-62 kg wegen -21
stinkie(1,86 m), was 94 kg, wil vetpercentage 10-12 (nu 16,8%)
Swatkat(1m76) is 92 kg en wil graag 70 kg wegen
TMoose (1m76), was 110 kg, is nu 104 kg en wil graag onder de 90 kg wegen -6
Vork (1m82) was 92 kg, is nu 83 kg en wil graag 75 kg wegen -9Natuurlijk zijn er veel meer Fok!kers in het topic die tips geven en ook meedoen. Om op dit lijstje te komen moet je dat in je post expliciet aangeven! Als je het dus niet wilt, kom je ook niet in deze eerste post te staan. Deze post wordt zoveel mogelijk bijgehouden.
Bedenk dat mensen hierboven op verschillende momenten zijn begonnen! Sommigen zijn al maanden bezig en anderen zijn vandaag begonnen. Op deze manier hebben we best veel ervaringsdeskundigen die je tips en steun kunnen geven.
www.overgewicht.nl - bereken of je te zwaar bent en je kan er je voeding online voor elke dag invoeren!
Voedingsmiddelentabel - wat heb je nou per dag eigenlijk nodig?
www.jojoclub-afslanken.com - erg leuke en volledige site!
www.opdieet.nl - zeer nuttige link over alles wat maar met lijnen te maken heeft
www.opdieet.nl/beweging.htm - alles over beweging/sport en lijnen
www.opdieet.nl/erfelijkheid.htm - gewicht en erfelijkheid
www.opdieet.nl/obesitas.htm - bereken hier of je te zwaar bent
www.sportjefit.nl/ - prima sporttips/sportplan voor wie wil afvallen en sporten
De voedingssite van gezondheidsplein.nl - uitgebreide site over alles wat met voeding te maken heeft
Site van het voedingscentrum - niet zo'n uitgebreide site over afvallen
Libelle Dieet ABC - Libelle Dieet ABC, best nuttig en uitgebreid
Diëtistensite - medisch advies van/over diëtisten
www.digitale-dietist.nl/ - met online caloriëntabel, hoeveel verbruik je met sporten knop en voedingswijzer!
www.gezondgewicht.be/nl/index.asp - redelijk informatieve site
www.smulweb.nl/afslanken.html - leuke site met veel recepten en dagmenu's voor 10 weken
Nederlandse Obesitas Vereniging - site van de Nederlandse Obesitas Vereniging
http://onlijnclub.com/ - online dieetclub, lijkt me gratis, maar zie het zo snel niet
Yahoo group over lijnen/ - uitwisselingsmogelijkheid voor info en recepten (net als dit, maar dan anders)
Recepten!! - heel veel slanke recepten! (kijk bij de subgroep slank)
Dieten informatie - uitstekende printbare uitleg (en hoe je het moet volgen) over veel verschillende bekende en onbekende diëten
Engelse sites:
www.fitday.com - houd hier je eigen dieetdagboek bij (gratis)
www.weight-loss-diet-i.com/ - heeeel erg veel dieet advies!
Oxygen Health - site van oxygen.com om in 52 stappen af te vallen
http://how-can-i-lose-weight.com/ - ook veel info en met allemaal online calorie rekenapparaatjes e.d.
www.realage.com - test hier hoe gezond je eigenlijk bezig bent en hoe je dat kan verbeteren!
http://www.ivillage.com/diet/ - zeeeer overzichtelijke en volledige site
Recipefinder - heel veel recepten die je op een overzichtelijke manier kunt zoeken
http://www.3fatchicks.com/ - geweldig leuke site met een enorme hoeveelheid links naar (slanke) receptensites (en een enorm groot dieet-forum)
Dieetrecepten!!! - site met de meeste dieetrecepten wat ik tot nu toe heb gezien
caloriefreak.com - veel produkten met voedingswaarde
Commercieel:
www.thermocare.nl/ - over Herbalife
www.slank-klup.nl/index.html - de site van Slankklub Nederland
www.weightwatchers.com/international/netherlands/ - weight watchers
www.afslanken.com/afslankenonline/index - afslankclub online (duur!) en ik zag niets wat wij je ook niet kunnen bieden (gratis!)
www.weightcare.nl/index.htm - site van weightcare, met wat tips om af te vallen
www.eganederland.nl/- site van E.G.A (afslankclubs die een stuk goedkoper zijn dan bijv. weight watchers)
www.slimfast.nl - met veel light recepten
www.bodysolution.nl - enkele Fok!kers doen aan bodysolution. Wat is dat nou precies?
En nogmaals: dit is een topic voor mensen die gewicht willen kwijtraken! Als je te licht bent en wat wilt aankomen zijn dit misschien topics voor je:
ik wil aankomen help me!
Hoe snel aankomen?
Niet afvallen, maar aankomen
Ik ben te licht....
Welke guys wegen te weinig?
Ik ben te licht....
Snel dikker worden?
Tips om aan te komen
Ik wil gewicht winnen!
Heb je ook nog een link die je regelmatig gebruikt? Laat het even weten!
[sub]Mensen die tegen afvallen zijn, of van dik houden of gewoon flauw, denigrerend of vervelend zijn mogen wegblijven. Je berichten kunnen worden verwijderd en bij herhaling volgt een waarschuwing. [/sub]
[Dit bericht is gewijzigd door Isabeau op 31-10-2002 12:41]
Maar het gaat mij niet om de kilo's idd om de kleren die je dan weer aankan, maar ik weet dat toendertijd, (toen ik dus ook regelmatig sportte) ik 70 woog, en daarbij de juiste maten had
quote:Grappig, dit schreef je vorige week ook en ook nu herinnerde jij me eraan dat ik ook moet trainen (softball) vanavond. Laatste weken alleen maar afgelast vanwege weer en ik moet zeggen dat ik er dus ook geen zin meer in heb in deze tijd van het jaar, even een break hoor!
Op woensdag 23 oktober 2002 14:23 schreef Jojogirl het volgende:* Jojogirl gaat nu maar even fitnessen (want ik heb er weinig vertrouwen in dat m'n softballtraining vanavond doorgaat gezien het weer).
quote:Jaja
En de wekelijkse schop onder de kont gaat deze week naar.....
Gia
TMoose
Bolletje
Ikzelf
(ja,ja, smoesjes, verslapen, vergeten.. blablabla)maar gelukkig zakt m'n broek wel van m'n kont.. (ik loop de hele dag te hijsen.. )
Vorige week dus de hele week weggeweest, 10 uur per dag lezingen aan moeten horen, en uitgebreid ontbijtbuffet, lunchbuffet en dinerbuffet. En dat gevombineerd met 0,0 sport..
Dus maandagavond op de weegschaal... 104 1.5 kilo erbij !!
Gelukkig had ik maandag niet gesport, bij de vorige wegingen had ik net 1 uur gezwommen, en ruim een uur gefitnessed. Dat kan best wel eens een kilo schelen..
Maar goed. Momenteel ff druk aan het stressen, in ieder geval tot komende maandag, dus dan verwacht ook geen wonderen, maar als ik door deze periode heen ben, kan ik me weer op m levensritme (inc. eetpatroon en sport) concentreren.
Gelukkig vanavond weer wel tijd gemaakt om te gaan sporten
success iedereen .
Een buurmeisje is hier 10 kilo mee afgevallen in 3 weken...weet iemand of hier ook nog nadelen aan verbonden zijn? wil het namelijk ook doen als het geen bijwerkingen oid heeft.
thnx
quote:zal wel aan die 500 calorieën liggen, ipv aan die injecties.
Op woensdag 23 oktober 2002 15:39 schreef Aardige_Jongen het volgende:
zijn er mensen bekend met deze kuur?
http://www.svenskasol.nl/hcg.htm
zie DE HCG-KUUREen buurmeisje is hier 10 kilo mee afgevallen in 3 weken...weet iemand of hier ook nog nadelen aan verbonden zijn? wil het namelijk ook doen als het geen bijwerkingen oid heeft.
thnx
quote:Ten eerste heb ik nog nooit gehoord van de werking van hcg om af te vallen en ten tweede vind ik het heel interessant dat ze kunnen aangeven dat je kilo's er alleen op wenselijke plaatsen afgaan. Alsof een hormoon precies weet: oh, oeps, geen vet daar weghalen!
DE HCG-KUURHet Humane Chorion Gonadotrophine is een hormoon dat vrouwen gedurende de eerste 4 à 5 maanden van de zwangerschap aanmaken in een hoeveelheid van wel 150.000 eenheden per dag. Mannen en vrouwen hebben dit hormoon al inzich, alleen dan in hele kleine hoeveelheden. Tijdens de kuur die 23 dagen duurt krijgt u dagelijks een injectie, deze is nagenoeg pijnloos en wordt in het vet geprikt. (De injectie kunt u ook zelf doen, zodat u niet elke dag langs hoeft te komen.) De injectie bevat een hele kleine hoeveelheid HCG, waardoor het hongergevoel compleet verdwijnt en de juiste vetten worden aangepakt. Het strukturele vet, het vet dat in de spieren zit, bijvoorbeeld de wangspieren, zullen niet verdwijnen. Hierdoor voorkom je het nare "ingevallen toetje". Naast deze injectie gaat u een 500 kcal dieet volgen om te zorgen dat u ook daadwerkelijk gaat afvallen. Mannen kunnen 10% tot 12% van lichaamsgewicht afvallen en vrouwen 8% tot 10%. Het is de ideale methode voor mensen met een overgewicht en in het bijzonder voor mensen met de verkeerde vetverdeling Voor mensen die maar +/- 4 kilo willen afvallen kunnen ook een Halve kuur doen, die duurt 13 dagen.
Het duurt 23 dagen en je eet 500 kcal per dag?? Ik ben binnen een maand 7,5 kg afgevallen met meer kcal per dag (meer dan dubbele) en geen HCG-injecties. Wat klinkt dit nep zeg.
quote:*zucht*
Bringing fat into the skin by massaging, rubbing or other means is not really smart. It brings fat that has been removed by the Simeons cure back into the body.
Patients who follow a Simeons cure should not concurrently use face cream, make up, or body lotions nor any other stuff to bring fat through the skin into the body.
Fat soap will not be a problem when it is immediately washed off. Fat materials simply should not be allowed the time to penetrate the skin. So avoid fat lotions in the bath-tub
Maar wat een complete bull**** dit weer zeg,.... je word er gewoon naar van hoe ze misbruik willen maken van "wanhopige" mensen.
quote:Je kan het hele artikel hier http://vm.cfsan.fda.gov/~dms/cos-822.html nalezen (gaat ook over andere 'snelle' methodes om af te vallen)
This deceptive practice is injection with HCG (human chorionic gonadotropin). HCG is a hormone extracted from urine of pregnant women. It is approved by FDA for treatment of certain problems of the male reproductive system and in stimulating ovulation in women who have had difficulty becoming pregnant. No evidence has been presented, however, to substantiate claims for HCG as a weight-loss aid.An article in JAMA (Journal of the American Medical Association) in 1974 stated:
"No convincing scientific evidence exists that human chorionic gonadotropin has any pharmacologic effect in weight reduction. Hence, claims to the public that such effects do occur are a misrepresentation of the scientific facts."
FDA requires all labeling and advertising of HCG to state that it has not been demonstrated to be effective in the treatment of obesity. The ads must also state that HCG is not approved by FDA as safe and effective in treatment of obesity of weight control.Yet the use of HCG for weight loss continues. For instance, advertisements for weight-loss clinics using HCG appeared in the Chicago area in the summer of 1982. The ads included the required disclaimer, but in type much smaller than that used to extol the virtues of the clinics' program.
The pill or shot to enable a person to lose weight without danger and without eating less has not been formulated. And the garment or other device to let one firm up or lose inches without moving a muscle has yet to be invented.
It looks like those who want to be slim will have to resort to those old, unglamorous standbys--eating less and exercising more--to shake those excess pounds.
At least until the next waving of the magic wand.
Judith Willis is editor of FDA's Drug Bulletin, a periodical for health professionals
quote:
Op woensdag 23 oktober 2002 15:58 schreef Isabeau het volgende:
Dit stond trouwens op een andere website over dit produkt (een commerciele website):
quote:Zeggen ze hier nou echt dat je dik wordt van dagcreme en massageolie?
Bringing fat into the skin by massaging, rubbing or other means is not really smart. It brings fat that has been removed by the Simeons cure back into the body.
Patients who follow a Simeons cure should not concurrently use face cream, make up, or body lotions nor any other stuff to bring fat through the skin into the body.
Fat soap will not be a problem when it is immediately washed off. Fat materials simply should not be allowed the time to penetrate the skin. So avoid fat lotions in the bath-tub
quote:Of alleen in combinatie met die onzinkuur,.... nee, ik geloof niet dat je dik kan worden van je dagcreme,.. en anders zou ik een heel dik gezicht moeten hebben aangezien ik dit al gebruik sinds mijn 16e
Op woensdag 23 oktober 2002 16:30 schreef Brighteyes het volgende:[..]
[..]Zeggen ze hier nou echt dat je dik wordt van dagcreme en massageolie?
Ben ik voor het eerst blij dat mijn vent me niet zo vaak masseert als ik zou willen anders zou ik vast nog veel dikker geweest zijn.
Ik wilde toch even kwijt dat steeds als ik de verhalen lees van ieder, ik een ontzettende motivatie kick krijg
Voorheen had ik nog wel eens last vanhet: Ik-schuif-het-nog-een-dagje-voor-me-uit-"dieet".
Ken je dat, dan ga je die avond nog lekker ff schransen, in de veronderstelling dat je dan morgen ECHT gaan beginnen, maar zodra de ochtend gloren aanbreekt, zit je al weer aan de gebakken eieren met spek (bij wijze van spreken) en 's avonds lekker weer een toetje met wat slagroom. Een viscieuze cirkel dus.
Maar ik sport lekker mee (Ripley, mijn dank voor de hometrainer verhalen, want daardoor staat er hier nu ook een) en schrijf iedere dag op wat ik binnen krijg.
*neemt nu een lekker fruitig tussendoortje*
Ik hou jullie nog op de hoogte.
quote:Vahlto wil je spreken..
Op woensdag 23 oktober 2002 16:35 schreef goudappeltje het volgende:
Hoi,
het gaat niet zo goed hier. Heb de laatste weken wat teveel toegegeven aan chocola. Maar heb nu wel mijn exacte gewicht: 60,7 kg. Ik wil er toch nog een paar kilo's af, dus ik ga proberen mijn best te doen. Ook wil ik mijn buikje kwijt...Ik hou jullie nog op de hoogte.
quote:Hm, zie ICQ, nu hier verder ontopic.
Op woensdag 23 oktober 2002 16:36 schreef ED2 het volgende:[..]
Vahlto wil je spreken..
(Over een etentje (echt waar!))
quote:Cool. Ik fiets nog steeds 2 uur per dag en het gaat als een speer. Jij klinkt ook als iemand die heel positief ingesteld is, dus het lukt je vast om snel die extra kilootjes kwijt te raken.
Op woensdag 23 oktober 2002 16:35 schreef Babybuikje het volgende:
Joehoe...Ik wilde toch even kwijt dat steeds als ik de verhalen lees van ieder, ik een ontzettende motivatie kick krijg
Voorheen had ik nog wel eens last vanhet: Ik-schuif-het-nog-een-dagje-voor-me-uit-"dieet".
Ken je dat, dan ga je die avond nog lekker ff schransen, in de veronderstelling dat je dan morgen ECHT gaan beginnen, maar zodra de ochtend gloren aanbreekt, zit je al weer aan de gebakken eieren met spek (bij wijze van spreken) en 's avonds lekker weer een toetje met wat slagroom. Een viscieuze cirkel dus.Maar ik sport lekker mee (Ripley, mijn dank voor de hometrainer verhalen, want daardoor staat er hier nu ook een) en schrijf iedere dag op wat ik binnen krijg.
*neemt nu een lekker fruitig tussendoortje*
Wat betreft die enge manieren om af te vallen: je weet nooit echt zeker waar je mee bezig bent. Weet je nog die tabletten die zo goed hielpen waar je hartproblemen van bleek te krijgen? Gewoon natuurlijk afvallen door minder/beter eten en meer ebwegen is altijd het beste. En het makkelikste vol te houden. Mensen moeten alleen reeel blijven: je kan niet in 2 weken 10 kilo afvallen. Of het kan misschien wel, maar het is niet gezond.
quote:Idd... 22 kilo in 10 mnd, klinkt dat wel reeël? *hoopvolkijkt*
Op woensdag 23 oktober 2002 16:41 schreef Ripley het volgende:[..]
Cool. Ik fiets nog steeds 2 uur per dag en het gaat als een speer. Jij klinkt ook als iemand die heel positief ingesteld is, dus het lukt je vast om snel die extra kilootjes kwijt te raken.
Wat betreft die enge manieren om af te vallen: je weet nooit echt zeker waar je mee bezig bent. Weet je nog die tabletten die zo goed hielpen waar je hartproblemen van bleek te krijgen? Gewoon natuurlijk afvallen door minder/beter eten en meer ebwegen is altijd het beste. En het makkelikste vol te houden. Mensen moeten alleen reeel blijven: je kan niet in 2 weken 10 kilo afvallen. Of het kan misschien wel, maar het is niet gezond.
Dat ik gewoon op mijn verjaardag mijn witte gala jurk weer aankan!!! WOEHOEEE!!!
(oja, ik kan hem wel aan hoor(rekbaar),... maar dat ziet er ZEEeeeeeeeeeeer charmant uit zelfs mijn lievelings paarse broek krijg ik aan en dicht,... maar je wil niet weten hoe dat voelt en hoe dat eruit ziet!
)
* Swatkat is wel positief gestemt, en is nog er hoopvol
Vraag zal al gesteld zijn, maar wat kost nou zo'n hometrainer? (wat ik laatst een keer zag was schrikbarend duur)
Wij hebben er pas eentje gekocht van de Wehkamp en die was 99 euro en blauw:)
De kijkshop en de neckerman waren goedkoper zag ik achteraf weer en ook nog es zwart van kleur. (er staat nu een foeilelijk blauw geval midden in de slaapkamer )
Maar hij is het dubbel en dwars waard deze prijs, want ik vermaak me er prima op.
Enne Swatkat: 2 kilo per week vind ik juist reëel
quote:[lekker offtopic] Bij welke club speel je?
Op woensdag 23 oktober 2002 15:11 schreef Brighteyes het volgende:[..]
Grappig, dit schreef je vorige week ook en ook nu herinnerde jij me eraan dat ik ook moet trainen (softball) vanavond. Laatste weken alleen maar afgelast vanwege weer en ik moet zeggen dat ik er dus ook geen zin meer in heb in deze tijd van het jaar, even een break hoor!
[/lekker offtopic]
Wat gaat dit topic hard zeg. Ben even wezen fitnessen en meteen al 20 posts in het nieuwe deel. Het fitnessen was wel even lekker. Kan nu ook eindelijk met de crosstrainer overweg (had altijd het idee dat dat ding met mij aan de loop ging ipv andersom, maar sinds ze maandag het nivo voor me hebben aangepast nav de fitnessevaluatie is het een stuk beter).
Verder een vreemd verschijnsel; als ik buikspieroefeningen moet doen (aan het eind van een aerobics les of na eerst cardio gedaan te hebben) krijg ik onwijze gaapaanvallen. Niet handig, want ik kan die oefeningen niet doen als ik niet fatoenlijk kan ademen door het gapen. Snap er helemaal niks van, zal wel komen door de plotselinge ontspanning van het liggen oid.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |