abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 7 augustus 2014 @ 11:27:22 #61
391721 Druppelss
Ich komme auf Ihr Gesicht
pi_143158403
quote:
0s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 15:44 schreef Spongeboss het volgende:
doe mij maar de spice girls.
lekker door mel c in je reet laten batsen he bolle...
aandeel Fok! hier te krijgen , pm voor vraagprijs
  donderdag 7 augustus 2014 @ 11:32:28 #63
419250 Spongeboss
Middelpunt van de wereld.
pi_143158496
quote:
0s.gif Op donderdag 7 augustus 2014 11:29 schreef Thezappa het volgende:

[..]

lekker door mel c in je reet laten batsen he bolle...
Het leven is een vijand die je niet met een uppercut kan slaan.
Kapotte topics van een kapotte jongen - Spongeboss
Het belangrijkste wordt onderdrukt als in de kelder van Fritzl, de duivel woont naast de deur, geloof me, dat is het stigma van mensen.
pi_143158660
quote:
Vier jaargetijden van Vivaldi zijn idd geweldig. Heb hem meteen weer opgezet.
pi_143158936
quote:
0s.gif Op donderdag 7 augustus 2014 11:02 schreef Gewas het volgende:

[..]

LOL

Ik luister nu al een aantal jaar naar klassieke muziek dus het is niet iets tijdelijks.
flinke baard groeien duurt ook wel even.. :P
okee, je houdt van klassiek, dat kan. ik had een vader die ervan hield. door overvloed tijdens mijn jeugd, is het niet echt meer aan mij besteed.
elke fucking ochtend bij het ontbijt, klassieke muziek op.

maar verder, chopin is okee, en de meer oost-europese componisten/ stukken, met slavische invloeden.

en ik vind/vond horowitz altijd mooi om te zien spelen, en die oude opnamen van maria callas zijn geweldig omdat ze natuurlijk prachig zingt, maar dan ook nog met die slechte ouderwetse opname kwaliteit/ oversturing. daar krijg ik echt kippevel van.

[ Bericht 17% gewijzigd door pokkerdepok op 07-08-2014 11:53:09 ]
pi_143160213
quote:
0s.gif Op donderdag 7 augustus 2014 07:37 schreef Gewas het volgende:

[..]

:D

Probleem met Pink Floyd is dat veel van hun albums het 'net niet' zijn (vind ik). Vooral Dark Side of the Moon komt me ondertussen echt me neus uit. Dan vind ik hun vroegere experimentele albums nog het leukst.

[..]

Voorbeelden? :) (ik ken eigenlijk geen trance :P )
quote:
0s.gif Op donderdag 7 augustus 2014 08:48 schreef KreKkeR het volgende:

[..]

Voorbeelden?
quote:
1s.gif Op donderdag 7 augustus 2014 09:27 schreef tja77 het volgende:

[..]

Ik ken alleen Magik Journey van Tiesto zo opnoemen, maar dat was volgens mij Geert Huinink die daar ook was bij betrokken.
Geert Huinink was/is idd de man achter vele klassieke producties van Tiesto en Armin. Schrijft nog steeds vele prima stukken ^O^

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En zo kan ik nog wel even doorgaan _O_

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 07-08-2014 12:33:21 ]
  donderdag 7 augustus 2014 @ 12:34:44 #68
401892 Helsinki
Avec persévérance.
pi_143160298
Vind ik fijn om naar te luisteren als ik auto rijd :@.
pi_143160463
Ok nog eentje dan.

Waarlijk geniaal _O_

[ Bericht 12% gewijzigd door #ANONIEM op 07-08-2014 12:39:50 ]
pi_143166518
quote:
0s.gif Op donderdag 7 augustus 2014 12:34 schreef Helsinki het volgende:
Vind ik fijn om naar te luisteren als ik auto rijd :@.
Volgens dit artikel:

Muziek beïnvloedt rijgedrag

ben je dan rustiger in het verkeer. :P
pi_143166773
quote:
Mooi. :)

Kwam net toevallig deze opname op Youtube tegen:

Mijn favoriete Wagner opera. :9 Ik heb een originele LP-opname uit 1942.
  donderdag 7 augustus 2014 @ 15:46:06 #72
64831 2NutZ
Non-profit paardenstylist.
pi_143166885
ALleen de TT gelezen.
Er valt niets te snappen aan muziek, muziek is gevoel dat moet je voelen met je ziel en lichaam.
Gezever over je snapt mijn muziek niet blablabla is uit de hoogte gelul van plebejers.
* Je mag wel een iets normalere toon aanslaan. Realiseer je goed dat dit slechts jouw mening is.
pi_143167259
quote:
0s.gif Op donderdag 7 augustus 2014 15:46 schreef 2NutZ het volgende:
ALleen de TT gelezen.
Er valt niets te snappen aan muziek, muziek is gevoel dat moet je voelen met je ziel en lichaam.
Gezever over je snapt mijn muziek niet blablabla is uit de hoogte gelul van plebejers.
Dat was de insteek van dit topic helemaal niet.
  donderdag 7 augustus 2014 @ 16:00:09 #74
64831 2NutZ
Non-profit paardenstylist.
pi_143167309
quote:
0s.gif Op donderdag 7 augustus 2014 15:58 schreef Gewas het volgende:

[..]

Dat was de insteek van dit topic helemaal niet.
Daarom dekte ik mijzelf ook alvast in met de 1e regel.
* Je mag wel een iets normalere toon aanslaan. Realiseer je goed dat dit slechts jouw mening is.
pi_143167355
quote:
0s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 15:33 schreef Gewas het volgende:
Vrijwel alle mensen in mijn omgeving krijgen jeuk van klassieke muziek. Sommige mensen die ik ken worden er zelfs agressief van. :') En als er een feestje is moet er altijd Fleetwood Mac of Pink Floyd aan want "Bach is begrafenismuziek".
Ik heb helemaal niks met klassieke muziek, maar Pink Floyd is toch wel de slaapverwekkendste saaie kutmuziek die ik ooit gehoord heb.
pi_143171908
Ik ben nu al een paar uur deze opname aan het luisteren. :9

Duitser dan Duits _O_

Helaas geen enkele opname te vinden op Youtube.
  donderdag 7 augustus 2014 @ 18:58:47 #77
401892 Helsinki
Avec persévérance.
pi_143172884
quote:
0s.gif Op donderdag 7 augustus 2014 15:34 schreef Gewas het volgende:

[..]

Volgens dit artikel:

Muziek beïnvloedt rijgedrag

ben je dan rustiger in het verkeer. :P
Klopt bij mij in ieder geval wel :).
  donderdag 7 augustus 2014 @ 19:22:40 #78
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_143173546
Ik snap klassieke muziek prima maar vind er gewoon geen reet aan
pi_143176645
quote:
0s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 16:18 schreef tijnhet het volgende:

[..]

Holst vind ik mooi. Vooral omdat hij met sommige stukken ook met één been buiten de romantiek lijkt te staan, het heeft iets verfrissends. Romantiek op zich is soms net iets teveel 'stramien' nog voor mij (maar dat is met barok nog véél erger).

Mooi vind ik Stravinski, Prokofiev, Bach, Holst, maar ook modernere experimentele dingen zoals Penderecki durf ik nog wel eens gaaf te vinden. En minimalistische stukken van bijv. Steve Reich en Simeon ten Holt (canto! :) ) vind ik prachtig. Mag je dat ook nog klassiek noemen?
Canto Ostinato, prachtig. En tja. Klassiek is hetveigenlijk niet meer. Dat is het vervelende. Veel filmmuziek wordt bijvoorbeeld ook geduid als klassiek, wat natuurlijk pure waanzin is.
"Two guys destroyed your bike with a crowbar and a bat. One of 'em wasn't me."
pi_143176871
quote:
1s.gif Op donderdag 7 augustus 2014 09:24 schreef tja77 het volgende:

[..]

William Orbit heeft de eerste versie gemaakt (op basis van het origineel), Ferry Corsten en Tiesto remixde het. Tiesto draaide het oa tijdens de openingsceremonie van de Olympische spelen van 2004.
quote:
Adagio for Strings is een compositie van de Amerikaanse componist Samuel Barber. Adagio for Strings is een van zijn bekendste werken.

Barbers Adagio for Strings is een bewerking voor strijkorkest van het tweede deel van zijn Eerste Strijkkwartet uit 1936. In januari 1938 stuurde Barber de partituur naar de dirigent Arturo Toscanini. Toscanini stuurde het stuk terug zonder commentaar, waardoor Barber geagiteerd raakte. Hierop liet Toscanini (die om zijn fenomenaal geheugen bekend stond) via een vriend weten dat hij het stuk al in zijn geheugen op had geslagen. De première vond plaats op 5 november 1938 in New York. De première werd verzorgd door het NBC Symfonieorkest onder leiding van Toscanini.

Door de langzame, slepende strijkerslijnen en de mineur-toonsoort waarin het staat klinkt het stuk droevig. Het wordt wel beschouwd als één van de droevigste muziekstukken ooit gecomponeerd.

Barber bewerkte het stuk in 1967 ook voor een achtstemmig koor op de tekst van het Agnus Dei. Dit muziekstuk is ook zeer bekend dankzij de film Platoon van Oliver Stone.

Het stuk wordt ook gebruikt in het game-of-the-year 1999 computerspel Homeworld, waar het voornamelijk wordt gespeeld gedurende de tussenfilmpjes.

Populariteit in de popmuziek

Een danceuitvoering werd gemaakt door William Orbit die later bewerkt werd door Ferry Corsten en DJ Tiësto. Tiësto speelde dit nummer ook bij de openingsceremonie van de Olympische Spelen 2004.
Het stuk is ook gebruikt door o.a. The Beatles, Deep Purple en P. Diddy.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Adagio_for_Strings
Is dus niet 'daarna slecht gejat en klassiek van gemaakt. ' maar was eerst klassiek en daarna trance van gemaakt :)
Krekker is de bom!
pi_143184918
quote:
0s.gif Op donderdag 7 augustus 2014 20:51 schreef KreKkeR het volgende:

[..]

[..]

Is dus niet 'daarna slecht gejat en klassiek van gemaakt. ' maar was eerst klassiek en daarna trance van gemaakt :)
Ik denk dat hij sarcastisch was :P
pi_143185177
Dacht trouwens dat Tiesto de oorspronkelijke dance/trance versie had? Maar dat was dus William Orbit. Zeker prima in ieder geval _O_ En uiteraard vele malen beter dan de hedendaagse 'dance'.

pi_143186810
quote:
Vrijwel alle mensen in mijn omgeving krijgen jeuk van klassieke muziek. Sommige mensen die ik ken worden er zelfs agressief van. :') En als er een feestje is moet er altijd Fleetwood Mac of Pink Floyd aan want "Bach is begrafenismuziek".

Klacht: mensen die haten op klassieke muziek.
Ik vind sommige stukken erg mooi, al moet je me soms niet vragen naar de namen en de componisten.
Maar het komt wel eens voordat ik op een zondag of zo weleens uren naar een goed uitvoering op de radio kan luisteren.
Verder moet ik er wel bij vermelden dat het typisch muziek voor een selecte groep is.
Voor gezelligheid in groepsverband veel te serieus en statig.
pi_143186897
quote:
En als er een feestje is moet er altijd Fleetwood Mac of Pink Floyd aan
Gast. Ben blij dat je vrienden hebt die deze muziek nog waarderen. Die van mij willen alleen naar hiphop en dubstep luisteren. :')
pi_143189101
quote:
1s.gif Op donderdag 7 augustus 2014 09:14 schreef tja77 het volgende:

[..]

Samuel Barbers adagio for strings, mooi stukje trancemuziek, daarna slecht gejat en klassiek van gemaakt.

Overgens, kan het ook gewoon zijn dat mensen iets wel snappen, maar gewoon niet mooi vinden. Smaken verschillen nou eenmaal.
Zeg je nu serieus in deze reactie dat dat nummer eerst trancemuziek was, en daarna pas een klassiek stuk werd?

Ik hoop dat ik je verkeerd lees, want anders voel ik nu toch echt plaatsvervangende schaamte voor mijn medemens.
"Pools are perfect for holding water"
pi_143189571
Weet iemand trouwens waar dit sampletje vandaan komt? Is geloof ik ook uit een klassiek stuk.

vrijdag 8 augustus 2014 @ 05:43:04 #87
432457 lntel
Freek in het bos
pi_143189576
Terrechte klacht
ik ben hans van de frietkoerier
  vrijdag 8 augustus 2014 @ 09:31:30 #88
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_143191281
quote:
0s.gif Op donderdag 7 augustus 2014 23:54 schreef MAHL het volgende:
Dacht trouwens dat Tiesto de oorspronkelijke dance/trance versie had? Maar dat was dus William Orbit. Zeker prima in ieder geval _O_ En uiteraard vele malen beter dan de hedendaagse 'dance'.

Ja ik dacht bij zijn eerste post ook dat het ironisch bedoeld was, maar toen hij er in een volgende post op verder ging leek het alsof hij het echt dacht :)
Krekker is de bom!
  vrijdag 8 augustus 2014 @ 09:33:50 #89
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_143191324
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 augustus 2014 05:41 schreef MAHL het volgende:
Weet iemand trouwens waar dit sampletje vandaan komt? Is geloof ik ook uit een klassiek stuk.

Helaas, http://www.whosampled.com/ kan hier ditmaal helaas niet bij helpen ;(
Krekker is de bom!
pi_143201457

Ik ben vandaag de Brandenburgse Concerten aan het luisteren. Heb net op internet eindelijk een cd kunnen vinden met de eerste 3 (die ik nog miste).
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')