lekker door mel c in je reet laten batsen he bolle...quote:
quote:Op donderdag 7 augustus 2014 11:29 schreef Thezappa het volgende:
[..]
lekker door mel c in je reet laten batsen he bolle...
flinke baard groeien duurt ook wel even..quote:Op donderdag 7 augustus 2014 11:02 schreef Gewas het volgende:
[..]
LOL
Ik luister nu al een aantal jaar naar klassieke muziek dus het is niet iets tijdelijks.
quote:Op donderdag 7 augustus 2014 07:37 schreef Gewas het volgende:
[..]![]()
Probleem met Pink Floyd is dat veel van hun albums het 'net niet' zijn (vind ik). Vooral Dark Side of the Moon komt me ondertussen echt me neus uit. Dan vind ik hun vroegere experimentele albums nog het leukst.
[..]
Voorbeelden?(ik ken eigenlijk geen trance
)
quote:
Geert Huinink was/is idd de man achter vele klassieke producties van Tiesto en Armin. Schrijft nog steeds vele prima stukkenquote:Op donderdag 7 augustus 2014 09:27 schreef tja77 het volgende:
[..]
Ik ken alleen Magik Journey van Tiesto zo opnoemen, maar dat was volgens mij Geert Huinink die daar ook was bij betrokken.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En zo kan ik nog wel even doorgaan
[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 07-08-2014 12:33:21 ]
Volgens dit artikel:quote:Op donderdag 7 augustus 2014 12:34 schreef Helsinki het volgende:
Vind ik fijn om naar te luisteren als ik auto rijd.
Mooi.quote:
Dat was de insteek van dit topic helemaal niet.quote:Op donderdag 7 augustus 2014 15:46 schreef 2NutZ het volgende:
ALleen de TT gelezen.
Er valt niets te snappen aan muziek, muziek is gevoel dat moet je voelen met je ziel en lichaam.
Gezever over je snapt mijn muziek niet blablabla is uit de hoogte gelul van plebejers.
Daarom dekte ik mijzelf ook alvast in met de 1e regel.quote:Op donderdag 7 augustus 2014 15:58 schreef Gewas het volgende:
[..]
Dat was de insteek van dit topic helemaal niet.
Ik heb helemaal niks met klassieke muziek, maar Pink Floyd is toch wel de slaapverwekkendste saaie kutmuziek die ik ooit gehoord heb.quote:Op woensdag 6 augustus 2014 15:33 schreef Gewas het volgende:
Vrijwel alle mensen in mijn omgeving krijgen jeuk van klassieke muziek. Sommige mensen die ik ken worden er zelfs agressief van.En als er een feestje is moet er altijd Fleetwood Mac of Pink Floyd aan want "Bach is begrafenismuziek".
Klopt bij mij in ieder geval welquote:Op donderdag 7 augustus 2014 15:34 schreef Gewas het volgende:
[..]
Volgens dit artikel:
Muziek beïnvloedt rijgedrag
ben je dan rustiger in het verkeer.
Canto Ostinato, prachtig. En tja. Klassiek is hetveigenlijk niet meer. Dat is het vervelende. Veel filmmuziek wordt bijvoorbeeld ook geduid als klassiek, wat natuurlijk pure waanzin is.quote:Op woensdag 6 augustus 2014 16:18 schreef tijnhet het volgende:
[..]
Holst vind ik mooi. Vooral omdat hij met sommige stukken ook met één been buiten de romantiek lijkt te staan, het heeft iets verfrissends. Romantiek op zich is soms net iets teveel 'stramien' nog voor mij (maar dat is met barok nog véél erger).
Mooi vind ik Stravinski, Prokofiev, Bach, Holst, maar ook modernere experimentele dingen zoals Penderecki durf ik nog wel eens gaaf te vinden. En minimalistische stukken van bijv. Steve Reich en Simeon ten Holt (canto!) vind ik prachtig. Mag je dat ook nog klassiek noemen?
quote:Op donderdag 7 augustus 2014 09:24 schreef tja77 het volgende:
[..]
William Orbit heeft de eerste versie gemaakt (op basis van het origineel), Ferry Corsten en Tiesto remixde het. Tiesto draaide het oa tijdens de openingsceremonie van de Olympische spelen van 2004.
Is dus niet 'daarna slecht gejat en klassiek van gemaakt. ' maar was eerst klassiek en daarna trance van gemaaktquote:Adagio for Strings is een compositie van de Amerikaanse componist Samuel Barber. Adagio for Strings is een van zijn bekendste werken.
Barbers Adagio for Strings is een bewerking voor strijkorkest van het tweede deel van zijn Eerste Strijkkwartet uit 1936. In januari 1938 stuurde Barber de partituur naar de dirigent Arturo Toscanini. Toscanini stuurde het stuk terug zonder commentaar, waardoor Barber geagiteerd raakte. Hierop liet Toscanini (die om zijn fenomenaal geheugen bekend stond) via een vriend weten dat hij het stuk al in zijn geheugen op had geslagen. De première vond plaats op 5 november 1938 in New York. De première werd verzorgd door het NBC Symfonieorkest onder leiding van Toscanini.
Door de langzame, slepende strijkerslijnen en de mineur-toonsoort waarin het staat klinkt het stuk droevig. Het wordt wel beschouwd als één van de droevigste muziekstukken ooit gecomponeerd.
Barber bewerkte het stuk in 1967 ook voor een achtstemmig koor op de tekst van het Agnus Dei. Dit muziekstuk is ook zeer bekend dankzij de film Platoon van Oliver Stone.
Het stuk wordt ook gebruikt in het game-of-the-year 1999 computerspel Homeworld, waar het voornamelijk wordt gespeeld gedurende de tussenfilmpjes.
Populariteit in de popmuziek
Een danceuitvoering werd gemaakt door William Orbit die later bewerkt werd door Ferry Corsten en DJ Tiësto. Tiësto speelde dit nummer ook bij de openingsceremonie van de Olympische Spelen 2004.
Het stuk is ook gebruikt door o.a. The Beatles, Deep Purple en P. Diddy.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Adagio_for_Strings
Ik denk dat hij sarcastisch wasquote:Op donderdag 7 augustus 2014 20:51 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
[..]
Is dus niet 'daarna slecht gejat en klassiek van gemaakt. ' maar was eerst klassiek en daarna trance van gemaakt
Ik vind sommige stukken erg mooi, al moet je me soms niet vragen naar de namen en de componisten.quote:Op woensdag 6 augustus 2014 15:33 schreef Gewas het volgende:
Vrijwel alle mensen in mijn omgeving krijgen jeuk van klassieke muziek. Sommige mensen die ik ken worden er zelfs agressief van.En als er een feestje is moet er altijd Fleetwood Mac of Pink Floyd aan want "Bach is begrafenismuziek".
Klacht: mensen die haten op klassieke muziek.
Gast. Ben blij dat je vrienden hebt die deze muziek nog waarderen. Die van mij willen alleen naar hiphop en dubstep luisteren.quote:Op woensdag 6 augustus 2014 15:33 schreef Gewas het volgende:
En als er een feestje is moet er altijd Fleetwood Mac of Pink Floyd aan
Zeg je nu serieus in deze reactie dat dat nummer eerst trancemuziek was, en daarna pas een klassiek stuk werd?quote:Op donderdag 7 augustus 2014 09:14 schreef tja77 het volgende:
[..]
Samuel Barbers adagio for strings, mooi stukje trancemuziek, daarna slecht gejat en klassiek van gemaakt.
Overgens, kan het ook gewoon zijn dat mensen iets wel snappen, maar gewoon niet mooi vinden. Smaken verschillen nou eenmaal.
Ja ik dacht bij zijn eerste post ook dat het ironisch bedoeld was, maar toen hij er in een volgende post op verder ging leek het alsof hij het echt dachtquote:Op donderdag 7 augustus 2014 23:54 schreef MAHL het volgende:
Dacht trouwens dat Tiesto de oorspronkelijke dance/trance versie had? Maar dat was dus William Orbit. Zeker prima in ieder gevalEn uiteraard vele malen beter dan de hedendaagse 'dance'.
Helaas, http://www.whosampled.com/ kan hier ditmaal helaas niet bij helpenquote:Op vrijdag 8 augustus 2014 05:41 schreef MAHL het volgende:
Weet iemand trouwens waar dit sampletje vandaan komt? Is geloof ik ook uit een klassiek stuk.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |