Toch wel handig als je ze in de praktijk kunt testen, nietwaar?quote:Op dinsdag 5 augustus 2014 14:58 schreef zuchtje het volgende:
[..]
Dat maakt toch vrij weinig uit qua wapenontwikkeling?
Weet ik veel.quote:En stel, Elbit maakt een slimme raket die alleen mensen met een geweer doodmaakt. Zou Israël het toestaan om deze te verkopen aan een Saudi Arabië of Libanon?
Ik neem aan dat die mening gebaseerd is op de berichten over de hoeveelheid slachtoffers en de schijnbare willekeur die Israël heeft toegepast.quote:De Iron Dome is wel een puur (of iig erg belangrijke) Israëlisch wapen. En erg nuttig. Maar ik denk niet dat de ontwikkeling van een puur offensief wapen bij voorkeur in Israël moet gebeuren.
Moet je even [ img] en [ /img] omheen zetten. (Zonder spaties!)quote:Op dinsdag 5 augustus 2014 15:20 schreef Yasmin23 het volgende:
nah mijn plaatje doet het niet gelijk
jeps..quote:Op dinsdag 5 augustus 2014 15:30 schreef truthortruth het volgende:
Hoe Hamas wegkomt met opofferen van burgers.
<deleted>
Hm...premium content?
Je maakt een grapje hoop ik?quote:Op dinsdag 5 augustus 2014 14:37 schreef tapirrr het volgende:
[..]
Het gebruik van mensen als schild door Hamas is nooit aangetoond.
Hebben we het vannacht al over gehad.. Ze geven toe dat ze het aanmoedigen ..quote:Op dinsdag 5 augustus 2014 15:32 schreef ThePlaneteer het volgende:
[..]
Je maakt een grapje hoop ik?
Ze geven het zelfs toe in een filmpje.
Ik wacht nog steeds op een filmpje waar het IDF moedwillig gerichte acties uitvoeren om zoveel mogelijk burgers te vermoorden.quote:Op dinsdag 5 augustus 2014 15:33 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Hebben we het vannacht al over gehad.. Ze geven toe dat ze het aanmoedigen ..
Ik wacht nog steeds op een filmpje waar ik een Hamaslid een burger daar vast zie binden op het dak
Met je laatste punt ben ik het helemaal eens !quote:Op dinsdag 5 augustus 2014 15:37 schreef ThePlaneteer het volgende:
[..]
Ik wacht nog steeds op een filmpje waar het IDF moedwillig gerichte acties uitvoeren om zoveel mogelijk burgers te vermoorden.
Zo kunnen we nog wel een tijdje doorgaan.
Feit blijft dat zowel Hamas als IDF geen al te hoge prioriteit geven aan onschuldige burgerdoden. Dat hoeven we echt niet te ontkennen.
Saudi-Arabië en Israël werken achter de schermen goed samen dus waarom niet?quote:Op dinsdag 5 augustus 2014 14:58 schreef zuchtje het volgende:
Zou Israël het toestaan om deze te verkopen aan een Saudi Arabië of Libanon?
mooi dat nederlandse politici israelische standpunten blijven herhalenquote:Op dinsdag 5 augustus 2014 15:23 schreef Yasmin23 het volgende:
Minister Timmermans noemt in een ingezonden stuk in NRC Handelsblad het grote aantal burgerslachtoffers in de Gazastrook waar Israël voor verantwoordelijk is, onaanvaardbaar. Timmermans erkent het recht op zelfverdediging van Israël, maar hij schrijft dat ondanks de modernste wapens een zeer hoog aantal burgers is omgekomen.
De beschietingen op VN-scholen en een ziekenhuis is evenzeer onaanvaardbaar en in strijd met de zorgvuldige handelwijze die Israël zegt na te streven, schrijft de minister. Hij verlangt daarover een onafhankelijk onderzoek.
"Onbereikbare doelen"
Over Hamas schrijft Timmermans dat die beweging bereid is de levens van onschuldige burgers op te offeren in een poging "onbereikbare" politieke doelen na te streven. Hij stelt de vraag hoe de Gazastrook er nu voor zou staan als de miljoenen die zijn uitgegeven voor raketten en tunnels in de ontwikkeling van Gaza zouden zijn gestoken.
De Palestijnse Autoriteit moet in Gaza in een regering van nationale eenheid de leiding op zich nemen en gesteund door de VN verantwoordelijk worden voor de veiligheid en de grensbewaking. Voor het streven naar vrede is geen alternatief, betoogt Timmermans. Anders zal de huidige menselijke ellende zich steeds herhalen, en dat vindt Timmermans onaanvaardbaar.
Emoties
De minister erkent dat het conflict heftige emoties oproept, ook in Nederland. Hij voegt daar aan toe dat onverzoenlijke polarisatie in Nederland geen voet aan de grond mag krijgen. Uitingen van antisemitisme bij demonstraties noemt hij onaanvaardbaar. "Dit is geen strijd van Joden en moslims", beklemtoont Timmermans.
http://nos.nl/artikel/683100-timmermans-kritiek-over-gaza.html
Vond je wel mooi om te zien zeker.quote:Op dinsdag 5 augustus 2014 15:39 schreef Yasmin23 het volgende:
Heb trouwens wel het filmpje gezien waar die 4 kleine Palestijnse kinderen op het strand koelbloedig worden vermoord...
Omdat Saudi-Arabië misschien ook andere dingen achter de schermen doet? En dat er ook nog een wereld voor de schermen is.quote:Op dinsdag 5 augustus 2014 15:39 schreef oksel12 het volgende:
[..]
Saudi-Arabië en Israël werken achter de schermen goed samen dus waarom niet?
Uhh ?quote:Op dinsdag 5 augustus 2014 15:47 schreef Bozepiemel het volgende:
[..]
Vond je wel mooi om te zien zeker.
Wat doen ze dan?quote:Op dinsdag 5 augustus 2014 15:47 schreef zuchtje het volgende:
[..]
Omdat Saudi-Arabië misschien ook andere dingen achter de schermen doet? En dat er ook nog een wereld voor de schermen is.
Het punt wat ik probeerde te maken is dat een 'neutraal' land zoals Zweden iets makkelijker de hele wereld kan voorzien van 'humanere' raketten dan Israël. Die hebben te maken met een iets andere politieke achterban die waarschijnlijk geen wapenhandel met Iran willen. Ook al zijn het raketten die minder burgerslachtoffers maken.
Zweden kan ook achter de schermen andere dingen doen, je punt?quote:Op dinsdag 5 augustus 2014 15:51 schreef zuchtje het volgende:
[..]
Geen idee, ik kan niet achter de schermen kijken..
Dit is natuurlijk onzin, het moment dat jij raketten tussen burgers afschiet gebruik je ze al impliciet als schild en hoef je ze niet voor je uit te binden, als dan vervolgens blijkt dat tijdens een offensief dat al meer dan 3 weken gaande is de mensen nog steeds niet in schuilkelders zijn gestopt of van de linie af zijn gehaald en ze nog steeds hun raketten van daaruit afschieten dan kan je er gewoon logica op toe passen:quote:Op dinsdag 5 augustus 2014 14:37 schreef tapirrr het volgende:
[..]
Het gebruik van mensen als schild door Hamas is nooit aangetoond. Aan de andere kant kun je stellen dat Israel er voor kiest burgerdoden te maken bij een grondoffensief zoals we de laatste weken hebben gezien.
Dat kan ik je blijkbaar niet duidelijk maken.quote:Op dinsdag 5 augustus 2014 15:53 schreef oksel12 het volgende:
[..]
Zweden kan ook achter de schermen andere dingen doen, je punt?
Door militairen?quote:Op dinsdag 5 augustus 2014 15:39 schreef Yasmin23 het volgende:
Heb trouwens wel het filmpje gezien waar die 4 kleine Palestijnse kinderen op het strand koelbloedig worden vermoord...
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |