Klopt. Maar er is altijd een risico dat het er niet meer van komt. En dat is zo jammer, want die reizen zijn iets wat ik absoluut met mijn leven wil doen. Maar ik ben bezig te accepteren dat het er misschien niet meer van komt..quote:Op dinsdag 5 augustus 2014 10:47 schreef Luigi het volgende:
[..]
Nou nou, dat is ook wat zwaar. Een kind is na een jaar of 15, 16 wel in staat om alleen thuis te blijven. Of desnoods na 18 jaar. Na die tijd kun je ook nog prachtige reizen maken natuurlijk.
Nee. Geloof me maar, dat lijkt me ontzettend zwaar en ik heb ook niet de illusie dat je ouders constant naar je lachen en zeggen hoe dankbaar ze zijn. Eerder andersom, dat je je voeten uit de sloffen rent en nog steeds ziet (en te horen krijgt) dat je te weinig komt.quote:Op dinsdag 5 augustus 2014 10:55 schreef Lienekien het volgende:
Ik denk dat je van mantelzorg ook een tamelijk rooskleurig beeld hebt/veinst.
Wat is hiervan de relevantie voor jouw levensvraag: wil ik wel of geen kinderen?quote:Op dinsdag 5 augustus 2014 10:57 schreef ZuidKardinaal het volgende:
[..]
Nee. Geloof me maar, dat lijkt me ontzettend zwaar en ik heb ook niet de illusie dat je ouders constant naar je lachen en zeggen hoe dankbaar ze zijn. Eerder andersom, dat je je voeten uit de sloffen rent en nog steeds ziet (en te horen krijgt) dat je te weinig komt.
Maar je doet het, want je laat je ouders niet stikken
Ik heb niet het idee dat ik het als taboe behandel, genoeg mensen die beter niet voor kinderen kunnen gaan.quote:Op dinsdag 5 augustus 2014 10:42 schreef motorbloempje het volgende:
Het is en blijft een gevoelig onderwerp, zeker aangezien het niet kiezen voor kinderen nog steeds, zoals weer bewezen wordt hier, als een taboe wordt behandeld.
Persoonlijk kan ik me niet echt verplaatsen in zo'n enorme liefde voor reizen zoals uit jouw posts spreekt dat ik je ook niet echt van advies kan voorzien. Maar wat ik wel denk is dat je je keus al hebt gemaaktquote:Op dinsdag 5 augustus 2014 10:55 schreef ZuidKardinaal het volgende:
[..]
Klopt. Maar er is altijd een risico dat het er niet meer van komt. En dat is zo jammer, want die reizen zijn iets wat ik absoluut met mijn leven wil doen. Maar ik ben bezig te accepteren dat het er misschien niet meer van komt..
Dat als ik eenmaal een kind heb, en het valt me zwaar, dat ik er dan toch met liefde voor zal zorgen..quote:Op dinsdag 5 augustus 2014 10:59 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Wat is hiervan de relevantie voor jouw levensvraag: wil ik wel of geen kinderen?
Jij kunt kiezen voor een kind. Ik kies niet voor hulpbehoevende ouders.quote:Op dinsdag 5 augustus 2014 10:59 schreef ZuidKardinaal het volgende:
[..]
Dat als ik eenmaal een kind heb, en het valt me zwaar, dat ik er dan toch met liefde voor zal zorgen..
Ja.quote:Op dinsdag 5 augustus 2014 10:59 schreef Luigi het volgende:
[..]
Persoonlijk kan ik me niet echt verplaatsen in zo'n enorme liefde voor reizen zoals uit jouw posts spreekt dat ik je ook niet echt van advies kan voorzien. Maar wat ik wel denk is dat je je keus al hebt gemaakt.
Dta klopt, maar het ging hier niet over de keuze, maar of iemand het aan kan, een leven met beperkingen ja of nee.quote:Op dinsdag 5 augustus 2014 11:00 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Jij kunt kiezen voor een kind. Ik kies niet voor hulpbehoevende ouders.
Sowieso. Ik houd zielsveel van mijn ouders, en zij ook van mij, maar er zijn van beide kanten geen verwachtingen dat er onvoorwaardelijk voor ze gezorgd gaat worden op latere leeftijd, in die zin dat mijn vader of moeder écht niet bij ons in zou komen te wonen bij overlijden van één van de twee en matige gezondheid. Ik zou er voor garant staan dat mocht zelfstandig wonen geen optie meer zijn dat de beste zorg mogelijk gegeven zal worden door professionals. Sowieso is de kans zeer groot dat we op een te grote afstand wonen (en dit ook blijven doen) om elke zondag even langs te komen, maargoed. Mijn ouders hebben dan ook het realiteitsbesef dat kinderen uiteindelijk hun eigen leven hebben én liefde niet enkel betekent dat je álles voor je ouders op moet geven. Dat je als ouder kiest voor kinderen en daar dus dingen voor op wilt geven is één ding, maar op zích, ondanks dat je heel veel aan je ouders te danken hebt, als het goed is, heb je als kind nergens om gevraagd, om het maar even heel bot te stellen. Dat maakt liefde voor ouders niet minder, maar betekent niet dat je óók onvoorwaardelijk voor ze MOET zorgen in de zin van alles opgeven. Zeg maar.quote:Op dinsdag 5 augustus 2014 10:55 schreef Lienekien het volgende:
Ik denk dat je van mantelzorg ook een tamelijk rooskleurig beeld hebt/veinst.
Het gaat hier wel degelijk over een keuze.quote:Op dinsdag 5 augustus 2014 11:02 schreef ZuidKardinaal het volgende:
[..]
Dta klopt, maar het ging hier niet over de keuze, maar of iemand het aan kan, een leven met beperkingen ja of nee.
Zeggen dat het ene wat volwassener is dan het andere is niet hetzelfde als het af keuren. Ik keur het ook niet af als mensen op hun 40ste nog elke dag in de kroeg hangen en zichzelf 'lekker maf' noemen, van mij mogen ze, maar erg volwassen vind ik het niet.quote:Op dinsdag 5 augustus 2014 11:02 schreef motorbloempje het volgende:
Maargoed. Als het geen taboe is, en je zo 'open bent naar mensen die geen kinderen willen/zouden moeten krijgen', waarom dan toch zeggen dat je onderontwikkeld bent als je niet voor kinderen kiest? Waarom ben je zo bang om die keuze te maken/forceren?
het lost niks op, maar ik denk wel dat het zorgt dat je de situatie kan handelen.quote:Op dinsdag 5 augustus 2014 11:04 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Het gaat hier wel degelijk over een keuze.
En over jouw verwachting dat de liefde alles wel op zal lossen.
Want mensen die niet voor kinderen kiezen zitten per definitie elke dag in de kroeg en noemen zichzelf 'lekker maf'?quote:Op dinsdag 5 augustus 2014 11:05 schreef ZuidKardinaal het volgende:
[..]
Zeggen dat het ene wat volwassener is dan het andere is niet hetzelfde als het af keuren. Ik keur het ook niet af als mensen op hun 40ste nog elke dag in de kroeg hangen en zichzelf 'lekker maf' noemen, maar erg volwassen vind ik het niet.
En nu hoef je alleen nog maar te stoppen met het slikken van de pil.quote:Op dinsdag 5 augustus 2014 11:05 schreef ZuidKardinaal het volgende:
[..]
het lost niks op, maar ik denk wel dat het zorgt dat je de situatie kan handelen.
Het was maar een voorbeeld, van een andere groep die ik niet per sé keihard af keur, maar die ik wel wat kinderlijk vind..quote:Op dinsdag 5 augustus 2014 11:06 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Want mensen die niet voor kinderen kiezen zitten per definitie elke dag in de kroeg en noemen zich 'lekker maf'?
Ja, voor mensen zonder kinderen zijn er ook weer genoeg clichés.quote:Op dinsdag 5 augustus 2014 11:06 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Want mensen die niet voor kinderen kiezen zitten per definitie elke dag in de kroeg en noemen zichzelf 'lekker maf'?
Makkelijker gezegd dan gedaan. Die broedkamer van jullie is maar beperkt houdbaarquote:Op dinsdag 5 augustus 2014 11:08 schreef erodome het volgende:
Persoonlijk zou ik nooit aan een kind beginnen als dat gevoel er vooraf niet is, als het geen pretty please is.
Zoals ik al zei, het is een soort taboe. Maargoed. Volwassen worden is ook overrated en volgens mij voor een groot deel niet eens te definiëren volgens bepaalde standaarden. Ik heb zelf een koophuis, een baan, een geweldige echtgenoot, leuke hobbies en eigenlijk vooral een heel tof leven. Als iemand dat 'onderontwikkeld' vindt, dan denk ik toch eigenlijk alleen maar "quote:Op dinsdag 5 augustus 2014 11:07 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Ja, voor mensen zonder kinderen zijn er ook weer genoeg clichés.
En als dat gevoel niet komt voordat die broedkamer ermee stopt dan worden het geen kinderen. Dat is niet het einde van de wereld en als je tot je 40ste dat gevoel niet hebt gehad is de kans niet zo groot dat het daarna ineens een erg groot iets gaat worden. Dan heb je misschien een ach was wel leuk geweest, maar we vermaken ons meer dan prima.quote:Op dinsdag 5 augustus 2014 11:10 schreef P8 het volgende:
[..]
Makkelijker gezegd dan gedaan. Die broedkamer van jullie is maar beperkt houdbaar
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |