abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 4 augustus 2014 @ 23:02:41 #1
373277 IsaacCuenca
Alles was hetzelfde
pi_143070777
Al Arabiya - Al Jazeera Arabic - Al Jazeera English - Al Mayadeen - Al-Monitor - BBC Arabic - CBS News - CNN - Frankfurter Allgemeine Zeitung - Haaretz - Israel National News - Jerusalem Post - Le Monde - Ma'an News - New York Times - RT - Washington Post - Ynet - Zeit

• Bij het citeren van nieuwsberichten graag bronvermelding, liefst door een directe link naar de bron.
• Nog even de herinnering om van deze topics geen plakboek te maken vol met foto's en videofragmenten die niks toevoegen. Bloederige en schokkende afbeeldingen ook niet direct hier plaatsen, maar via een link, voorzien van een waarschuwing. Dank voor de medewerking.
• Emoties kunnen soms hoog oplopen, maar laat jezelf niet verleiden om anderen te kwetsen of te beledigen. Meld misstanden in NWS-feedback of via een topic-report; ga het niet hier lopen uitvechten. Dank voor de medewerking.

Belangrijk
quote:
0s.gif Op maandag 21 juli 2014 19:43 schreef timmmmm het volgende:

Basisschoolniveau hier, met je 'uitgeluld'. Vanaf nu gaan we hier strenger modden. Ik wil weer échte discussies kunnen houden, zonder users die persoonlijk worden of je aanvallen. De regels zijn zo simpel: ga fatsoenlijk met elkaar om, doe normaal

Toch schijnt dat niet zo simpel te zijn, dus ik zal het specificeren:
1 - Het moment dat je iets over een user zegt, in plaats van (inhoudelijk!) over wat hij zegt, zit je fout
2 - Niet schelden
3 - Val andere users niet persoonlijk aan. Diploma niet gehaald, andere jijbakken, nergens voor nodig. Niet alleen zet je jezelf voor lul, je maakt de discussie onmogelijk
4 - Ook al ben je het niet met elkaar eens: aan de andere kant van de computer zitten ook mensen. Als je het 'in het echt' niet tegen iemand zou zeggen, dan hier ook niet.

Er gaan hier meer posts verdwijnen als ze niet aan het bovenstaande voldoen. Kinderachtig zo, ik weet het, maar ik wil graag weer enig niveau terugbrengen.
Operation Protective Edge
Op dinsdag 8 juli is het Israëlische leger begonnen met 'Operation Protective Edge', een militaire operatie in Gaza volgens Israël 'gericht tegen Hamas in reactie op aanhoudende raketbeschietingen'.

Kaarten Israel & Gaza

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Live updates
Ha'aretz - Ynet - The Jerusalem Post - RussiaToday - Al Jazeera - FirstPost

Gaza live stream
http://www.ustream.tv/occupiedair

[ Bericht 2% gewijzigd door IsaacCuenca op 05-08-2014 02:30:20 ]
pi_143070825
quote:
0s.gif Op maandag 4 augustus 2014 22:58 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Ik geloof niet meer dat Israel alleen op militaire doelen richt... Is nu ook wel duidelijk toch.
Nee, dat is het niet.

We WETEN niet wat er allemaal in Gaza is gebeurd, behalve wat de Palestijnen ons vertellen. En hoe vaak moet ik nou nog zeggen dat hun informatie ONBETROUWBAAR is!
quote:
Bovendien heeft Gaza geen militaire doelen..
Je weet wel wat ik bedoel. Wapenopslagplaatsen, bunkers, lanceerinrichtingen, machinegeweerposities etcetera.
Is definitief vertrokken na een ban voor het opstaan tegen slechteriken
pi_143070889
quote:
7s.gif Op maandag 4 augustus 2014 23:03 schreef Karrs het volgende:

[..]

Nee, dat is het niet.

We WETEN niet wat er allemaal in Gaza is gebeurd, behalve wat de Palestijnen ons vertellen. En hoe vaak moet ik nou nog zeggen dat hun informatie ONBETROUWBAAR is!

[..]

Je weet wel wat ik bedoel. Wapenopslagplaatsen, bunkers, lanceerinrichtingen, machinegeweerposities etcetera.
Waarom stempel je al die info al onbetrouwbaar en geloof je wel klakkeloos was het idf of israel zelf zegt dan?

Zowiezo hebben niet alleen Palestijnen dingen gezegd en dat weet jij ook
pi_143071471
Een van de vaak aangeroepen gegevens is dat de Palestijnen burgers bij de wapeninstallaties plaatsen om zo het aantal burgerslachtoffers te maximaliseren. Maar ik vraag me af of dit wel klopt. Ik heb geen enkele deugdelijke bron gevonden waarin dit bevestigd wordt.

In tegendeel zelfs. Volgens Amnesty International is hier geen bewijs van te vinden tijdens het onderzoek en de monitoring door hun waarnemers. Interessant detail is dat de Israëliërs dit tijdens de vorige grote militaire actie tussen 2008-2009, dit wèl deden (gebruikten ook Palestijnen daarvoor) volgens datzelfde Amnesty International en ook volgens UN Human Rights Council.

Iemand met een deugdelijke bron waarin die Palestijnse menselijke schilden bevestigd worden aan Palestijnse kant?
  maandag 4 augustus 2014 @ 23:24:56 #5
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_143071654
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Een terrorist van Hamas hangt twee jongetjes als levende schilden aan een hek op, zodat Israël het gebouw niet kan beschieten.

Er staat nog een vraag voor u open!!
pi_143071664
Volgens mij is die er niet. Heb er nog geen een voorbij zien komen ..
pi_143071667
quote:
0s.gif Op maandag 4 augustus 2014 23:19 schreef Xaobotnik het volgende:

Iemand met een deugdelijke bron waarin die Palestijnse menselijke schilden bevestigd worden aan Palestijnse kant?
pi_143071688
quote:
0s.gif Op maandag 4 augustus 2014 23:24 schreef theguyver het volgende:
SPOILER
Een terrorist van Hamas hangt twee jongetjes als levende schilden aan een hek op, zodat Israël het gebouw niet kan beschieten.

[ afbeelding ]
Waaraan zie je dat dit een Hamas strijder is dan ?
pi_143071744
quote:
SPOILER

[ afbeelding ]
Of haalt hij ze eraf omdat ze zijn opgehangen door de joden???
pi_143071757
quote:
Het is dus niet zo dat ze mensen naar boven dragen en daar vastmaken ...
pi_143071798
quote:
0s.gif Op maandag 4 augustus 2014 23:27 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Het is dus niet zo dat ze mensen naar boven dragen en daar vastmaken ...
Dat die Hamas woordvoerder het niet zegt betekent niet dat het niet zou gebeuren.
pi_143071804
Ik denk dat het een verschil is van Cultuur of religie. Daar gaan staan in de hoop dat ze niet aanvallen en mocht er worden aangevallen dat ze dan tenminste met hun eer zijn gegaan ofzo
  maandag 4 augustus 2014 @ 23:28:53 #13
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_143071808
quote:
0s.gif Op maandag 4 augustus 2014 23:25 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Waaraan zie je dat dit een Hamas strijder is dan ?
het ziet er in ieder geval niet uit als een israelische soldaat ik vond deze op xandernieuws de rest wat er bij stond klopt de helft niet van maar dit is niet ongebruikelijk daar.
pi_143071818
quote:
0s.gif Op maandag 4 augustus 2014 23:28 schreef oksel12 het volgende:

[..]

Dat die Hamas woordvoerder het niet zegt betekent niet dat het niet zou gebeuren.
Er werd gevraagd om bewijs toch ? }:|
pi_143071841
quote:
0s.gif Op maandag 4 augustus 2014 23:28 schreef theguyver het volgende:

[..]

het ziet er in ieder geval niet uit als een israelische soldaat ik vond deze op xandernieuws de rest wat er bij stond klopt de helft niet van maar dit is niet ongebruikelijk daar.
Nee dus eigenlijk kunnen we over deze walgelijke foto niks zeggen. Tenzij die ze er afhaalt...
pi_143071851
quote:
0s.gif Op maandag 4 augustus 2014 23:29 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Er werd gevraagd om bewijs toch ? }:|
Ja, maar hij had het niet over naar boven dragen en vastmaken.
pi_143071879
quote:
0s.gif Op maandag 4 augustus 2014 23:29 schreef oksel12 het volgende:

[..]

Ja, maar hij had het niet over naar boven dragen en vastmaken.
Nee bewijs dat het gebruiken van menselijke schilden door Hamas bevestigd. Dat doet dit filmpje dus niet.
  maandag 4 augustus 2014 @ 23:30:37 #18
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_143071884
quote:
0s.gif Op maandag 4 augustus 2014 23:29 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Nee dus eigenlijk kunnen we over deze walgelijke foto niks zeggen. Tenzij die ze er afhaalt...
yeah true, helaas is het geen filmpje..
al dan niet walgelijk om kinderen ergens aan vast te maken.. bah..
pi_143071902
quote:
0s.gif Op maandag 4 augustus 2014 23:30 schreef theguyver het volgende:

[..]

yeah true, helaas is het geen filmpje..
al dan niet walgelijk om kinderen ergens aan vast te maken.. bah..
Dus dat ... heb de foto al vaker voorbij komen zien en blijf hem super naar vinden.
  maandag 4 augustus 2014 @ 23:31:46 #20
373277 IsaacCuenca
Alles was hetzelfde
pi_143071925
quote:
SPOILER

[ afbeelding ]
Je ziet duidelijk dat ze eraf gehaald worden
pi_143071934
quote:
0s.gif Op maandag 4 augustus 2014 23:30 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Nee bewijs dat het gebruiken van menselijke schilden door Hamas bevestigd. Dat doet dit filmpje dus niet.
:') Hamas zegt in het filmpje dat ze menselijke schilden gebruiken en het effectief is. Dat toont tevens aan dat Israël burgerslachtoffers probeert te vermijden.
  maandag 4 augustus 2014 @ 23:32:37 #22
373277 IsaacCuenca
Alles was hetzelfde
pi_143071954
quote:
Komt die weer hiermee :'), hij vraagt voor een deugdelijke bron waaruit blijkt dat hamas schilden gebruikt.
pi_143071970
quote:
0s.gif Op maandag 4 augustus 2014 23:32 schreef IsaacCuenca het volgende:

[..]

Komt die weer hiermee :'), hij vraagt voor een deugdelijke bron waaruit blijkt dat hamas schilden gebruikt.
Dat is een goede bron, Hamas zelf.
pi_143071995
quote:
0s.gif Op maandag 4 augustus 2014 23:32 schreef oksel12 het volgende:

[..]

:') Hamas zegt in het filmpje dat ze menselijke schilden gebruiken en het effectief is. Dat toont tevens aan dat Israël burgerslachtoffers probeert te vermijden.
Nee ze roepen op dat mensen op het dak gaan staan omdat de verdediging tegen de bezetter helpt. Je moet wel goed de ondertiteling lezen.

Het is ook wel een logische gedachte dat als je burger op je dak gaat staan hoopt dat ze dan niet schieten omdat je daar staat..
pi_143071996
quote:
Thnx.

Al is dit dus niet dat dwangmatige verhaal en ook gaat het niet om wapeninstallaties.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')