quote:Op maandag 4 augustus 2014 20:01 schreef De_Ilias het volgende:
[..]
Noord Irak zit vol aan bronnen die toebehoren tot de sunnieten en niet voor de koerden....
Arameeers? Bestaan ze nog?quote:Op maandag 4 augustus 2014 20:02 schreef scarymovie123 het volgende:
[..]volgens jou is heel het mo voor de arabieren en niet voor de oorspronkelijke bewoners zoals Arameers
quote:Op maandag 4 augustus 2014 20:02 schreef De_Ilias het volgende:
[..]
Daarom mag ISIS peshermga ratten afmaken.....
Nee ISIS heeft een grote fout gemaakt en daar boeten ze nu voor. Wat denk Bagdadie nou? Het heeft geen nut om meer fronten te openen, daarmee maakt hij zichzelf alleen zwakker om de val van Bagdad te realiseren.quote:Op maandag 4 augustus 2014 20:03 schreef theunderdog het volgende:
[..]![]()
In dit hele conflict worden gebieden overgenomen en je gaat janken omdat peshermga nu hun slag slaat?
Moet ik nu alle soennieten haten dan? Simpele ziel.quote:Op maandag 4 augustus 2014 20:00 schreef BluesRebel het volgende:
[..]
Rudaw English Twitter (onafhankelijke Koerdische nieuwszender, vooral nieuws over Irak )
Deze twitter: https://twitter.com/mutludc (Koerd uit Turkije in Amerika, vooral nieuws over Syri)
http://basnews.com/en/Home/ (ligt er nu vaak uit, te veel bezoekers denk ik)
Koerden zijn gewoon baas en jij haat daar op.quote:Op maandag 4 augustus 2014 20:04 schreef De_Ilias het volgende:
[..]
Nee ISIS heeft een grote fout gemaakt en daar boeten ze nu voor. Wat denk Bagdadie nou? Het heeft geen nut om meer fronten te openen, daarmee maakt hij zichzelf alleen zwakker om de val van Bagdad te realiseren.
Welke "sunnieten"?quote:Op maandag 4 augustus 2014 20:01 schreef De_Ilias het volgende:
Noord Irak zit vol aan bronnen die toebehoren tot de sunnieten en niet voor de koerden....
Whut?quote:Op maandag 4 augustus 2014 20:05 schreef Stimorol- het volgende:
[..]
Moet ik nu alle soennieten haten dan? Simpele ziel.
Koerden baas? Waar is hun staat dan? Koerden hadden zonder Maliki niks tegen ISIS kunnen doen, het is dankzij die luchsteun dat ze Sinjaar weer terug hebben genomen.quote:Op maandag 4 augustus 2014 20:05 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Koerden zijn gewoon baas en jij haat daar op.
Dat mag hoor, daar niet van.
zeg dat maar tegen de 10.000 peshmerga die daar zittenquote:Op maandag 4 augustus 2014 20:06 schreef De_Ilias het volgende:
[..]
Koerden baas? Waar is hun staat dan? Koerden hadden zonder Maliki niks tegen ISIS kunnen doen, het is dankzij die luchsteun dat ze Sinjaar weer terug hebben genomen.
Ze hebben geen eigen staat omdat de rest van de wereld hun dat misgunt, vooral de arabieren zijn laffe dwazen.quote:Op maandag 4 augustus 2014 20:06 schreef De_Ilias het volgende:
[..]
Koerden baas? Waar is hun staat dan? Koerden hadden zonder Maliki niks tegen ISIS kunnen doen, het is dankzij die luchsteun dat ze Sinjaar weer terug hebben genomen.
Grappigtwitter:ghazishami twitterde op maandag 04-08-2014 om 19:52:51Lool someone in #IS better be following these #TwitterKurds, they're giving all info about Peshmerga positions/arms freely. #Iraq #Syria reageer retweet
Ik snap niet wat dat met mijn post te maken heeft en waarom ik simpele ziel word genoemd door jou? Iemand vroeg om nieuwsbronnen en ik gaf drie mogelijke nieuwsbronnen. Koerdische, omdat ik geen Arabisch kan. Dus nogmaals: whut?quote:Op maandag 4 augustus 2014 20:09 schreef Stimorol- het volgende:
[..]
Alevieten werden op grote schaal gedood/mishandeld/verbrand door soennieten.
twitter:Mr_Robinson95 twitterde op maandag 04-08-2014 om 20:01:57Hope current adversity faced by Iraq's Yezidi population opens all Iraqi's eyes pervasiveness of nasty discriminatory rhetoric (1) reageer retweet
twitter:Mr_Robinson95 twitterde op maandag 04-08-2014 om 20:02:47On multiple occasions in Basra heard Yezidis described as filthy devil worshippers by Basrawi Shia (2) reageer retweet
twitter:Mr_Robinson95 twitterde op maandag 04-08-2014 om 20:03:16In predominantly Sunni provinces heard Sufis described to their faces as 'snake worshippers' (3) reageer retweet
Zeker niet onafhankelijk:quote:Op maandag 4 augustus 2014 20:00 schreef BluesRebel het volgende:
Rudaw English Twitter (onafhankelijke Koerdische nieuwszender, vooral nieuws over Irak )
De onwetendheid van die mensen.... vuur en slangen spelen een rol in hun religie maar ze aanbidden die dingen nietquote:Op maandag 4 augustus 2014 20:12 schreef Charismatisch het volgende:
twitter:Mr_Robinson95 twitterde op maandag 04-08-2014 om 20:01:57Hope current adversity faced by Iraq's Yezidi population opens all Iraqi's eyes pervasiveness of nasty discriminatory rhetoric (1) reageer retweet
twitter:Mr_Robinson95 twitterde op maandag 04-08-2014 om 20:02:47On multiple occasions in Basra heard Yezidis described as filthy devil worshippers by Basrawi Shia (2) reageer retweet
twitter:Mr_Robinson95 twitterde op maandag 04-08-2014 om 20:03:16In predominantly Sunni provinces heard Sufis described to their faces as 'snake worshippers' (3) reageer retweet
Ik begrijp het ff niet. Geven Irakezen toe dat ze niet begrepen wat hun geloof precies inhield of denken ze nu allemaal dat ze duivel aanbidden?quote:Op maandag 4 augustus 2014 20:12 schreef Charismatisch het volgende:
Onafhankelijk in de zin van dat zij geen partij propaganda uitzenden (zoals Kurdistan TV en KurdSat). Ik heb het in ieder geval nog nooit gemerkt. Maar geen enkel medium in het Midden-Oosten kan te kritisch op de politiek zijn dus dat zijn ze ook niet. Ze zijn in dit conflict toch wel redelijk goed bezig.quote:Op maandag 4 augustus 2014 20:12 schreef oksel12 het volgende:
[..]
Zeker niet onafhankelijk:
The Kurdistan Tribune reported in 2012 that Rudaw is closely linked to the ruling KDP, particularly Nechirvan Barzani, KDP deputy president and Premier.
Die man geeft aan dat Jezidi's door sommige sjiieten in Basra als duivelsaanbidders worden gezien, en in soennitische gebieden zien sommige van de soennieten de soefi's als slangenaanbidders. Dus het probleem is groter dan IS.quote:Op maandag 4 augustus 2014 20:13 schreef mrstylo het volgende:
Ik begrijp het ff niet. Geven Irakezen toe dat ze niet begrepen wat hun geloof precies inhield of denken ze nu allemaal dat ze duivel aanbidden?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |