quote:Op maandag 4 augustus 2014 16:07 schreef raulbouli het volgende:
Het is een huurhuis, lekker laten zitten. Je weet nooit wat je eronder aantreft.
Je meubels en apparaten, die zijn brandgevaarlijk. De rest is brandbaar. Je plafond afwerken met brandwerend materiaal is een beetje overkill. Zal de verhuurder ook nooit doen.quote:Op maandag 4 augustus 2014 16:15 schreef Sunshine1982 het volgende:
Kaart het aan bij de woningbouw, het is nogal brandgevaarlijk ...
Daar vergis je je in. In de jaren '90 hebben complete woonwijken in Rotterdam nieuwe plafonds gekregen omdat de plafonds te brandbaar waren.quote:Op maandag 4 augustus 2014 16:17 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
Je meubels en apparaten, die zijn brandgevaarlijk. De rest is brandbaar. Je plafond afwerken met brandwerend materiaal is een beetje overkill. Zal de verhuurder ook nooit doen.
En je huurbaas uitnodigen. Die gaat z'n mooiste glimlach opzetten als je hier aan begint. Prachtige manier om de verantwoordelijkheid van een renovatie in de schoenen van een ander te schuivenquote:Op maandag 4 augustus 2014 17:06 schreef Barney-Stinson het volgende:
Er kan ook nog stro achter zitten. TS BEGIN HIER NIET AAN! als je het toch doet laat je vrouw dan de eerste 10 min filmen. Ik wil je gezicht wel zien
Dat wist ik heul niet.quote:Op maandag 4 augustus 2014 16:22 schreef FredvZ het volgende:
[..]
Daar vergis je je in. In de jaren '90 hebben complete woonwijken in Rotterdam nieuwe plafonds gekregen omdat de plafonds te brandbaar waren.
Tgenwoordig dacht ik dat de hele woning één compartiment was (vroeger elke verdieping) en geldt er geen brandvertragingstijd voor plafonds. Overigens zou ik zachtboard en kunstsof schrootjes (waar praten we over TS) wel verwijderen; houten schrootjes niet.quote:
Je kunt er natuurlijk weer gipsplaten onder de schrootjes timmeren op een ragelwerk, maar dan nog steek je tijd en geld in iets wat uiteindelijk niet van jou zelf isquote:Op maandag 4 augustus 2014 17:19 schreef verygoodmorning het volgende:
Het is wel duidelijk jongens, dat wordt schrootjes verven.
Dit hoor ik van meer mensen (vooral geen geld besteden aan een huurhuis) maar daar ben ik het niet mee eens. Ik zou niet weten waarom je dat niet zou doen, tenzij je echt ergens in trekt waar je van plan bent binnen een paar maanden weer te vertrekken. Waarom zou je een huurhuis, waar je meerdere jaren in leeft, niet wat opknappen voordat je er in trekt? Tuurlijk moet je daar geen duizenden euro's aan besteden en er een nieuwe keuken en badkamer in gaan zetten, maar een vloer die me niet bevalt vervang ik en alle kamers verf ik in de kleur die ik wil. Lijkt me niet meer dan normaal.quote:Op maandag 4 augustus 2014 18:41 schreef Vonkenboer het volgende:
[..]
maar dan nog steek je tijd en geld in iets wat uiteindelijk niet van jou zelf is
Opknappen of renoveren ?quote:Op maandag 4 augustus 2014 19:36 schreef Stampie22 het volgende:
[..]
Dit hoor ik van meer mensen (vooral geen geld besteden aan een huurhuis) maar daar ben ik het niet mee eens. Ik zou niet weten waarom je dat niet zou doen, tenzij je echt ergens in trekt waar je van plan bent binnen een paar maanden weer te vertrekken. Waarom zou je een huurhuis, waar je meerdere jaren in leeft, niet wat opknappen voordat je er in trekt? Tuurlijk moet je daar geen duizenden euro's aan besteden en er een nieuwe keuken en badkamer in gaan zetten, maar een vloer die me niet bevalt vervang ik en alle kamers verf ik in de kleur die ik wil. Lijkt me niet meer dan normaal.
En dan komt de boel omlaag als er geen goed regelwerk onder zit. Gipsplaten zitten idealiter om de 30 hoh afstand vast op een stevige lat....Doe je dat niet is de kans op doorhangen zeer aanwezig.quote:Op dinsdag 5 augustus 2014 12:54 schreef appelepent het volgende:
Gewoon gipsplaten tegen de schrootjes schroeven. Misschien betaald de huurbaas het materiaal als jij er uren in stopt.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |