abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_143054903
Binnenkort krijgen we een nieuw huurhuis. Net als in ons huidige huis, zitten er in de woonkamer houten schrootjes op het plafond. Erg lelijk, vinden we. In ons huidige huis hebben we de schrootjes wit geverfd. Dit lost een deel van het probleem op, er valt mee te leven, maar het zijn en blijven schrootjes.
Nu is ons plan om in ons nieuwe huis de schrootjes te verwijderen. Heeft iemand hier ervaring mee en wat troffen jullie onder de schrootjes aan? En hoe zijn schrootjes over het algemeen bevestigd: zijn ze aan het plafond geschroefd of zit er een frame aan de muur vast? Of is het verwijderen van schrootjes iets waar je niet aan moet beginnen, omdat het plafond er onder bijna altijd ellendig slecht is en het handenvol geld kost om dat te repareren?
pi_143054976
Het is een huurhuis, lekker laten zitten. Je weet nooit wat je eronder aantreft.
Op donderdag 13 november 2008 15:34 schreef De_Ananas het volgende:
Één ding beloof ik jullie mijn lieve fokkertjes, als er vettax komt dan ga ik mij aan het hek van het binnenhof vastketenen met een frituur naast me, dit mogen jullie quoten :W
pi_143055011
quote:
0s.gif Op maandag 4 augustus 2014 16:07 schreef raulbouli het volgende:
Het is een huurhuis, lekker laten zitten. Je weet nooit wat je eronder aantreft.
[b]Op dinsdag 10 februari 2004 14:36 schreef Malawi het volgende:[/b]
Het in den oren stoppen van kiwi's is dus een probaat tijgeraanvalafweermiddel
pi_143055017
Ik heb schrootjes op een muur in m'n keuken. Ik laat het lekker zitten, want het is een huurhuis uit de 60s, en ik weet niet welke ellende eronder vandaan komt.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
  maandag 4 augustus 2014 @ 16:08:48 #5
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_143055025
Ik heb ooit eens schrootjes verwijderd in een woning... Noooooooit aan beginnen als het niet je eigen huis is. Wat een drama kwam daar achter vandaan.
So we just called him Fred
  PR/Manusje van alles maandag 4 augustus 2014 @ 16:13:54 #6
148800 crew  Surveillance-Fiets
Toezicht is gezond!
pi_143055174
kan je er nog beter een plaat overheen zetten.
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
pi_143055212
Kaart het aan bij de woningbouw, het is nogal brandgevaarlijk ...
pi_143055265
Das duidelijke taal.

Heb gelezen dat die schrootjes mode waren in de jaren '70, vanwege een 'terug naar de natuur-hype'. Lekker je hele huis met hout betimmeren. Onze hoop is dat er onder de schrootjes een gaaf, zij het wat afgebladderd plafond zit. Vol authentieke ornamenten enzo, die ze in de jaren '70 verafschuwden :P Zeker als dat frame van die schrootjes aan de muur bevestigd zou zijn en er een cm of 30 ruimte zit tot het plafond. Maar als ik het zo lees kan het vooral ellende zijn. Denk dat we één schrootje weghalen om een stiekeme blik te werpen.
  PR/Manusje van alles maandag 4 augustus 2014 @ 16:17:10 #9
Toezicht is gezond!
pi_143055282
quote:
0s.gif Op maandag 4 augustus 2014 16:15 schreef Sunshine1982 het volgende:
Kaart het aan bij de woningbouw, het is nogal brandgevaarlijk ...
Je meubels en apparaten, die zijn brandgevaarlijk. De rest is brandbaar. Je plafond afwerken met brandwerend materiaal is een beetje overkill. Zal de verhuurder ook nooit doen.
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
pi_143055324
Ooit een muur van schrootjes in mn ouderlijke woning verwijderd en netjes met gipsplaten afgewerkt.
Het is even werk, maar goed te doen.

Alleen zou ik het in een huur woning lekker laten zitten, tenzij het je echt stoort en je er van plan bent lang te blijven zitten.
pi_143055342
Jawel. Plafonds behoren tegenwoordig enigsinds brandwerend te zijn geloof ik.
Alleen dat geld voor verbouwingen/wijzigingen; dus tot die tijd geen verplichting.

Zelfde als dat zachtboard plafonds bij verbouwing verwijderd dienen te worden.
  maandag 4 augustus 2014 @ 16:22:23 #12
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_143055456
quote:
10s.gif Op maandag 4 augustus 2014 16:17 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
Je meubels en apparaten, die zijn brandgevaarlijk. De rest is brandbaar. Je plafond afwerken met brandwerend materiaal is een beetje overkill. Zal de verhuurder ook nooit doen.
Daar vergis je je in. In de jaren '90 hebben complete woonwijken in Rotterdam nieuwe plafonds gekregen omdat de plafonds te brandbaar waren.
So we just called him Fred
pi_143055606
Bij huur niet aan sloop beginnen tenzij het netjes op een frame is bevestigd of je je er echt aan stoort en je er geen moeite mee hebt er tijd en geld in te stoppen. Ligt ook een beetje aan hoe lang je er wilt wonen.

Het is best mogelijk dat onder de schroten nog zachtboard zit, zeker bij oudere huizen en dan ben je van de regen in de drup.

Wellicht kun je met de huurder wat afspreken? bijv. dat jij het plafond hersteld voor lagere huur?

Ik heb inmiddels twee schrootjesplafonds (verschillende huizen) vermoord.

Onder de ene vond ik een plafond met al het electrawerk in PVC buizen schots en scheef tegen het kale betonnen plafond geschroefd dus die heb ik weggegewerkt met een frame en gipsplaat.

Onder de andere vond ik zachtboard met lijmklodders (de schroten zaten erop gelijmd) in de kleur vochtplekken bruin met groen en daaronder als het eerste plafond. Dus daar heb ik twee plafond verwijderd en weer opnieuw opgebouwd.

Niettemin zal ik ook bij mijn nieuwe huis het (in dit geval span-) plafond verwijderen omdat het gewoon erg lelijk en brandbaar is en er misschien wel wat moois onder zit. Dat was overigens 2x huur en de laatste is koop.
Supra Groningam Nihil
Postjubilea: 10.000 15.000 20.000 25.000
Sit jou kop in die koei se kont en wag tot die bul jou kom holnaai
Wat niemand je vertelt over de bioindustrie, geen bloed maar feiten
pi_143056016
PVC buizen, zachtboard.. Goed mogelijk dat we dus zoiets aantreffen?

Nee, denk dat we hier niet aan moeten beginnen. Mijn hoop was/is dat die schrootjes met een soort frame aan de muur zitten en het plafond erboven verder intact is gelaten. Maar wie weet is dat wel helemaal verwijderd (waarom zou je zoiets trouwens doen, vraag ik me af). Een schrootje verwijderen kan geen kwaad om even te kijken natuurlijk. We willen er in principe lang blijven wonen, we gaan van een tweede verdieping-appartement (en daarvoor een flatje) naar een prima benedenhuis met een tuin.
Met de huisbaas willen we nog bespreken, omdat we redelijk wat aan het huis willen doen, dat er de komende jaren geen huurverhoging komt. Bijdragen aan het opknappen van de woning (of huurverlaging) wil hij niet, dit hebben we al gevraagd. We mogen wel aanpassen wat we willen (tussenmuurtje verwijderen o.a.).
pi_143056961
Er kan ook nog stro achter zitten. TS BEGIN HIER NIET AAN! als je het toch doet laat je vrouw dan de eerste 10 min filmen. Ik wil je gezicht wel zien O-)
pi_143057225
quote:
1s.gif Op maandag 4 augustus 2014 17:06 schreef Barney-Stinson het volgende:
Er kan ook nog stro achter zitten. TS BEGIN HIER NIET AAN! als je het toch doet laat je vrouw dan de eerste 10 min filmen. Ik wil je gezicht wel zien O-)
En je huurbaas uitnodigen. Die gaat z'n mooiste glimlach opzetten als je hier aan begint. Prachtige manier om de verantwoordelijkheid van een renovatie in de schoenen van een ander te schuiven :')

[ Bericht 0% gewijzigd door Dingflofbips op 04-08-2014 17:37:20 ]
pi_143057406
Het is wel duidelijk jongens, dat wordt schrootjes verven.
  PR/Manusje van alles maandag 4 augustus 2014 @ 17:22:01 #18
Toezicht is gezond!
pi_143057500
quote:
0s.gif Op maandag 4 augustus 2014 16:22 schreef FredvZ het volgende:

[..]

Daar vergis je je in. In de jaren '90 hebben complete woonwijken in Rotterdam nieuwe plafonds gekregen omdat de plafonds te brandbaar waren.
Dat wist ik heul niet. :D
pi_143058156
quote:
14s.gif Op maandag 4 augustus 2014 17:22 schreef Surveillance-Fiets het volgende:

[..]

Dat wist ik heul niet. :D
Tgenwoordig dacht ik dat de hele woning één compartiment was (vroeger elke verdieping) en geldt er geen brandvertragingstijd voor plafonds. Overigens zou ik zachtboard en kunstsof schrootjes (waar praten we over TS) wel verwijderen; houten schrootjes niet.

In m'n eerste koophuis heb ik schrootjes in de woonkamer verwijderd (inderdaad...je had de zooi moeten zien) en daaarna in de gang/overloop netjes wit geschilderd. Klaar en strak.
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
  Moderator maandag 4 augustus 2014 @ 18:41:43 #20
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_143060138
quote:
6s.gif Op maandag 4 augustus 2014 17:19 schreef verygoodmorning het volgende:
Het is wel duidelijk jongens, dat wordt schrootjes verven.
Je kunt er natuurlijk weer gipsplaten onder de schrootjes timmeren op een ragelwerk, maar dan nog steek je tijd en geld in iets wat uiteindelijk niet van jou zelf is ;)
pi_143061998
quote:
0s.gif Op maandag 4 augustus 2014 18:41 schreef Vonkenboer het volgende:

[..]

maar dan nog steek je tijd en geld in iets wat uiteindelijk niet van jou zelf is ;)
Dit hoor ik van meer mensen (vooral geen geld besteden aan een huurhuis) maar daar ben ik het niet mee eens. Ik zou niet weten waarom je dat niet zou doen, tenzij je echt ergens in trekt waar je van plan bent binnen een paar maanden weer te vertrekken. Waarom zou je een huurhuis, waar je meerdere jaren in leeft, niet wat opknappen voordat je er in trekt? Tuurlijk moet je daar geen duizenden euro's aan besteden en er een nieuwe keuken en badkamer in gaan zetten, maar een vloer die me niet bevalt vervang ik en alle kamers verf ik in de kleur die ik wil. Lijkt me niet meer dan normaal.
pi_143081173
quote:
0s.gif Op maandag 4 augustus 2014 19:36 schreef Stampie22 het volgende:

[..]

Dit hoor ik van meer mensen (vooral geen geld besteden aan een huurhuis) maar daar ben ik het niet mee eens. Ik zou niet weten waarom je dat niet zou doen, tenzij je echt ergens in trekt waar je van plan bent binnen een paar maanden weer te vertrekken. Waarom zou je een huurhuis, waar je meerdere jaren in leeft, niet wat opknappen voordat je er in trekt? Tuurlijk moet je daar geen duizenden euro's aan besteden en er een nieuwe keuken en badkamer in gaan zetten, maar een vloer die me niet bevalt vervang ik en alle kamers verf ik in de kleur die ik wil. Lijkt me niet meer dan normaal.
Opknappen of renoveren ?

Een muurtje een kleurtje geven en een vloertje erin leggen vind ik opknappen. Een compleet Gipsplafond erin, wat de waarde van de woning doet stijgen, dat is renoveren. En bij een huurhuis is dat gewoon dom en geld weggooien.
Op donderdag 13 november 2008 15:34 schreef De_Ananas het volgende:
Één ding beloof ik jullie mijn lieve fokkertjes, als er vettax komt dan ga ik mij aan het hek van het binnenhof vastketenen met een frituur naast me, dit mogen jullie quoten :W
pi_143081476
Dit was bij mij het resultaat:

Let wel: die eerste foto lijkt nog netjes, maar dit is na het verwijderen van alle cv- en elektrabuizen die verstopt zaten in het verlaagde plafond. Het originele plafond dat tevoorschijn kwam was dusdanig slecht dat ik alles eruit gesloopt heb. Heeeuuul veeul werk. Maar eindresultaat wel fraai :-)

Wat je kan doen is proberen een klein deel weg te halen en proberen te zien wat er boven de schrootjes zit. Met een huurhuis zou ik er NIET aan beginnen :{w
pi_143084719
Gewoon gipsplaten tegen de schrootjes schroeven. Misschien betaald de huurbaas het materiaal als jij er uren in stopt.
pi_143094820
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 12:54 schreef appelepent het volgende:
Gewoon gipsplaten tegen de schrootjes schroeven. Misschien betaald de huurbaas het materiaal als jij er uren in stopt.
En dan komt de boel omlaag als er geen goed regelwerk onder zit. Gipsplaten zitten idealiter om de 30 hoh afstand vast op een stevige lat....Doe je dat niet is de kans op doorhangen zeer aanwezig.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')