abonnement Unibet Coolblue
pi_143043744
Welkom in het topic voor vragen en discussie over Google Adsense en aanverwante services en diensten.

Google Adsense is een internet-advertentiemakelaar, eigendom van Google. De dienst biedt webmasters de mogelijkheid geld te verdienen met hun website door relevante advertenties op de website te plaatsen. Tot de mogelijke advertentieformaten behoren banners, tekstuele links en zoekvensters. De webmaster krijgt telkens een geldbedrag (enkele eurocenten tot tientallen euro's) wanneer een bezoeker de link naar de andere website volgt.
Google Adsense is afhankelijk van Google Adwords, dat bedrijven in staat stelt hun advertenties via het AdSense-netwerk te verspreiden.

:7 Hét IRC-kanaal

- IRC AdSense kanaal

:7 Handige sites

- Webmaster World

:7 Handige relevante reeksen op Fok!

- Topicreeks: Google Adsense
- Topicreeks: Algemeen Wordpress topic
- Topicreeks: HTML, CSS, JS voor dummies
- Topicreeks: PHP/(My)SQL voor dummies
- Topicreeks: Javascript voor dummies

:7 Interessante artikelen

- What is SEO? Aanrader voor basisbegrippen en dergelijke!
- http://www.webpublishingb(...)ee-online-dating.htm
- http://www.webpublishingb(...)ner-markus-frind.htm
Heb je een interessant artikel? Geef dit door aan JortK! of de TS

Deze OP staat hier: http://wiki.fok.nl/index.php/OP/Google_Adsense_%26_dergelijke
met dank aan JortK

Ons uit eindelijke doel


Deze OP staat hier: http://wiki.fok.nl/index.php/OP/Google_Adsense_%26_dergelijke
met dank aan JortK

Dit is niet het show-hier-je-analytics-stats-of-hoe-snel-is-mijn-website-geindexeerd-topic..

DIG / Google AdSense & dergelijke #96 Money on my mind! <--- het vorige deel
pi_143043776
Laatste 3 berichten:

quote:
0s.gif Op zondag 3 augustus 2014 20:52 schreef AciD_Nightmare het volgende:
Juli opzich geen slechte maand. Ruim 11 K Adsense opgehaald. Veel mensen zijn op vakantie :) Denk dat augustus niet veel meer zal worden maar mag niet klagen. Ben nu bezig met een andere Nederlandse grote site en Facebookpage die mijn adsense hopelijk spoedig naar de 15K tillen.

PS. Ik zal iedereen die mij een prive bericht heeft gestuurd proberen te antwoorden aankomende week. Ben heel erg druk met bier drinken en van de zon genieten en zit weinig achter de pc en ook weinig op FOK! :D
quote:
0s.gif Op zondag 3 augustus 2014 21:29 schreef YoshiBignose het volgende:
Mooie bedragen c_/
quote:
0s.gif Op maandag 4 augustus 2014 09:34 schreef JDx het volgende:
Master! _O_
  maandag 4 augustus 2014 @ 11:05:42 #3
107951 JortK
Immer kwaliteitsposts
pi_143045433
quote:
0s.gif Op zondag 3 augustus 2014 20:52 schreef AciD_Nightmare het volgende:
Juli opzich geen slechte maand. Ruim 11 K Adsense opgehaald. Veel mensen zijn op vakantie :) Denk dat augustus niet veel meer zal worden maar mag niet klagen. Ben nu bezig met een andere Nederlandse grote site en Facebookpage die mijn adsense hopelijk spoedig naar de 15K tillen.

PS. Ik zal iedereen die mij een prive bericht heeft gestuurd proberen te antwoorden aankomende week. Ben heel erg druk met bier drinken en van de zon genieten en zit weinig achter de pc en ook weinig op FOK! :D
Ik me nog herinneren dat je vroeger vooral YouTube deed? Is dat nog steeds zo?
pi_143045473
quote:
0s.gif Op maandag 4 augustus 2014 11:05 schreef JortK het volgende:

[..]

Ik me nog herinneren dat je vroeger vooral YouTube deed? Is dat nog steeds zo?
Ik dacht dat dat iemand anders was, was dat niet die gast met dat Jinek en Concordia filmpje enzo? Steeds filmpjes van het laatste nieuws uploaden.
  maandag 4 augustus 2014 @ 14:58:27 #5
107951 JortK
Immer kwaliteitsposts
pi_143073816
quote:
14s.gif Op maandag 4 augustus 2014 14:58 schreef JortK het volgende:

Hoe zijn jullie ervaringen?
Niet te gericht en specifiek adverteren op doelgroepen, hou het ruim en dan loont het. Bij een project kreeg ik voor circa ¤25 150 likes in 5 dagen erbij.
  dinsdag 5 augustus 2014 @ 07:51:50 #7
107951 JortK
Immer kwaliteitsposts
pi_143078262
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 00:17 schreef WebBeestje het volgende:

[..]

Niet te gericht en specifiek adverteren op doelgroepen, hou het ruim en dan loont het. Bij een project kreeg ik voor circa ¤25 150 likes in 5 dagen erbij.
Maar zijn dat ook likes van mensen die posts delen en liken? Of ook veel uit de "ontwikkelingslanden"?
pi_143079269
quote:
0s.gif Op maandag 4 augustus 2014 11:05 schreef JortK het volgende:

[..]

Ik me nog herinneren dat je vroeger vooral YouTube deed? Is dat nog steeds zo?
Nee, ik doe niet aan youtube. Ik haal traffic uit Facebook. Door Facebook heb ik 1,5 miljoen bezoekers per maand op mijn sites. Voor Facebook had ik maar iets van 50.000 bezoekers per maand :D
pi_143079315
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 00:17 schreef WebBeestje het volgende:
oepen, hou het ruim en dan loont het. Bij een pro
Hoe bedoel je niet te gericht adverteren? Je moet JUIST gericht adverteren. Dan loont het. Als ik zeg maar Nederlandse website heb over modeltreinen dan ga ik adverteren op:

- Locatie: Nederland
- Leeftijdsgroep 20-40 en 50-70 jaar ( testen welke beste converteert)
- Geslacht: man
- interesses: treinen, modeltreinen, marklin, nog meer treinmerken blablabla

Je wil toch immers likes hebben van mensen die echt interesse hebben? Wat moet ik met likes van mensen die niks met mijn pagina hebben. Je wil maximale interactie. Ik zit nu ruim over de 120 K likes en ik haal soms echt grote reaches met mijn posts.
  dinsdag 5 augustus 2014 @ 09:59:21 #10
107951 JortK
Immer kwaliteitsposts
pi_143079871
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 09:26 schreef AciD_Nightmare het volgende:

[..]

Hoe bedoel je niet te gericht adverteren? Je moet JUIST gericht adverteren. Dan loont het. Als ik zeg maar Nederlandse website heb over modeltreinen dan ga ik adverteren op:

- Locatie: Nederland
- Leeftijdsgroep 20-40 en 50-70 jaar ( testen welke beste converteert)
- Geslacht: man
- interesses: treinen, modeltreinen, marklin, nog meer treinmerken blablabla

Je wil toch immers likes hebben van mensen die echt interesse hebben? Wat moet ik met likes van mensen die niks met mijn pagina hebben. Je wil maximale interactie. Ik zit nu ruim over de 120 K likes en ik haal soms echt grote reaches met mijn posts.
Dat lijkt mij dus ook inderdaad :)
  dinsdag 5 augustus 2014 @ 11:40:34 #11
406136 Le_Professeur
Arsène Charles Ernest Wenger.
pi_143082418
Ongeveer 50 dagen bezig nu met Youtube en zit op zo'n 150 dollar. Niet slecht voor de eerste periode dacht ik zo. :)

Iedere dag een standaard 30-50 nieuwe subscribers.
pi_143084585
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 09:22 schreef AciD_Nightmare het volgende:

[..]

Nee, ik doe niet aan youtube. Ik haal traffic uit Facebook. Door Facebook heb ik 1,5 miljoen bezoekers per maand op mijn sites. Voor Facebook had ik maar iets van 50.000 bezoekers per maand :D
Maar dat lijken me geen evergreen niches dan? Ik neem aan dat je wel dagelijks iets moet posten om de traffic op gang te houden. Maargoed, met 11K adsense moet je daar genoeg motivatie voor krijgen :)
pi_143103004
Iemand trouwens nog interesse in linkruil. Ik zoek links voor mijn website over Nederland (wat te doen, toerisme, activiteiten, etc..). Kan teruglinken van allerlei websites.
pi_143111054
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 09:26 schreef AciD_Nightmare het volgende:

[..]

Hoe bedoel je niet te gericht adverteren? Je moet JUIST gericht adverteren. Dan loont het. Als ik zeg maar Nederlandse website heb over modeltreinen dan ga ik adverteren op:

- Locatie: Nederland
- Leeftijdsgroep 20-40 en 50-70 jaar ( testen welke beste converteert)
- Geslacht: man
- interesses: treinen, modeltreinen, marklin, nog meer treinmerken blablabla

Je wil toch immers likes hebben van mensen die echt interesse hebben? Wat moet ik met likes van mensen die niks met mijn pagina hebben. Je wil maximale interactie. Ik zit nu ruim over de 120 K likes en ik haal soms echt grote reaches met mijn posts.
De keren dat ik gericht adverteerde kreeg ik likes uit voornamelijk exotische landen. Het aantal likes bleven ook ver achter de verwachting die Facebook gaf. Tenzij ik iets verkeerd deed maar ik richtte me vooral op mannen, 25 tot 50 jaar en met een aantal interesses.
  woensdag 6 augustus 2014 @ 00:53:57 #15
340341 Blester
Membre très utile
pi_143111368
quote:
1s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 00:39 schreef WebBeestje het volgende:

[..]

De keren dat ik gericht adverteerde kreeg ik likes uit voornamelijk exotische landen. Het aantal likes bleven ook ver achter de verwachting die Facebook gaf. Tenzij ik iets verkeerd deed maar ik richtte me vooral op mannen, 25 tot 50 jaar en met een aantal interesses.
Deze context komt een beetje verkeerd over, mannen tussen de 25 en 50 jaren met een aantal interesses uit exotische landen.... Dan kan iedereen wel raden welke interesses :D
~ Love comes unseen; we only see it go
pi_143114155
Ik ben ook weer een nieuwe FB advertentie gestart, tot nu lijken het echte likes, maar houdt jullie op de hoogte.
pi_143115060
quote:
1s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 00:53 schreef Blester het volgende:

[..]

Deze context komt een beetje verkeerd over, mannen tussen de 25 en 50 jaren met een aantal interesses uit exotische landen.... Dan kan iedereen wel raden welke interesses :D
Interesses uit exotische landen heb ik hier nooit geplaatst ;)

Weet iemand wat voor een type ad dit is van Google, halverwege de pagina de tekstbanners:

http://www.iex.nl/Aandeel-Koers/11889/SBM-Offshore.aspx
pi_143115505
google udate geweest?

major keyword van plek 4 naar 48...

gaat me 100 euro per dag... 8)7 8)7
pi_143115570
Niks van gemerkt... misschien een penalty op je site of artikel?

quote:
0s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 09:34 schreef trekker25 het volgende:
google udate geweest?

major keyword van plek 4 naar 48...

gaat me 100 euro per dag... 8)7 8)7
pi_143116216
Zie niks in de webmaster tools...
pi_143117994
quote:
0s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 10:05 schreef trekker25 het volgende:
Zie niks in de webmaster tools...
Ja maar dat zie je daar niet altijd. Geen vreemde links naar de website bijgekomen? Of is thin content?
  woensdag 6 augustus 2014 @ 11:21:59 #22
406136 Le_Professeur
Arsène Charles Ernest Wenger.
pi_143118154
quote:
0s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 09:34 schreef trekker25 het volgende:
google udate geweest?

major keyword van plek 4 naar 48...

gaat me 100 euro per dag... 8)7 8)7
Ben je mooi klaar mee.
pi_143120128
denk ook thin client... maar ineens zo'n zakker had ik niet verwacht... Pas nog paar mooie PR6 backlinks geregeld, hopelijk zorgen die op termijn voor weer een stijging...
pi_143126594
Mijn Disqus reageerbox kost me bijna 0,5% crt. Ook reageert maar 0,01% van mijn bezoekers, dus ik zit te twijfelen om het weg te mikken of in een spoiler te zetten. Maar als ik het in een spoiler zet, krijg ik dan geen problemen op seo gebied?
pi_143126680
quote:
0s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 12:34 schreef trekker25 het volgende:
denk ook thin client... maar ineens zo'n zakker had ik niet verwacht... Pas nog paar mooie PR6 backlinks geregeld, hopelijk zorgen die op termijn voor weer een stijging...
Thin affiliate bedoel je? hoeveel woorden heb je er op staan? Het kan net zo goed overoptimization zijn, PR6 links zijn leuk maar als al je backlinks dezelfde anchor hebben ga je ook zakken.
pi_143129419
quote:
0s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 15:59 schreef Stokkie_ het volgende:

[..]

Thin affiliate bedoel je? hoeveel woorden heb je er op staan? Het kan net zo goed overoptimization zijn, PR6 links zijn leuk maar als al je backlinks dezelfde anchor hebben ga je ook zakken.
thin content, spelletjes met maar weinig beschrijving.

kan zijn dat ik overal dezelfde anchor heb, hoe check ik dat het makkelijkste? En dus veel diverse anchor tekst? Kijken of ik die nog kan laten wijzigen!
pi_143129715
quote:
0s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 17:12 schreef trekker25 het volgende:

[..]

thin content, spelletjes met maar weinig beschrijving.

kan zijn dat ik overal dezelfde anchor heb, hoe check ik dat het makkelijkste? En dus veel diverse anchor tekst? Kijken of ik die nog kan laten wijzigen!
Er zijn veel discussies over hoe vaak je keyword in anchors moet voorkomen maar ik zou zeggen zo'n max 30%.

Je kan je site bekijken bij bijv. majesticseo.com, wel even een account maken en je site verifieren anders kan je weinig zien en ben je snel door je usage limit heen.
  woensdag 6 augustus 2014 @ 18:25:01 #28
340341 Blester
Membre très utile
pi_143131586
Waarom hechten nog steeds zoveel mensen waarde aan high PR backlinks? _O-

Ik zie het steeds vaker, een website over fietsen die maar al te blij is met een PR 6 backlink van een website over rotte komkommers. En vaak ervoor betalen ook nog :') :') :')
~ Love comes unseen; we only see it go
pi_143133729
quote:
0s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 17:23 schreef Stokkie_ het volgende:

[..]

Er zijn veel discussies over hoe vaak je keyword in anchors moet voorkomen maar ik zou zeggen zo'n max 30%.

Je kan je site bekijken bij bijv. majesticseo.com, wel even een account maken en je site verifieren anders kan je weinig zien en ben je snel door je usage limit heen.
bedoel je dan met anchor tekst met wat tussen de <a href>...</a> staat? (de puntjes)
pi_143154695
quote:
0s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 18:25 schreef Blester het volgende:
Waarom hechten nog steeds zoveel mensen waarde aan high PR backlinks? _O-

Ik zie het steeds vaker, een website over fietsen die maar al te blij is met een PR 6 backlink van een website over rotte komkommers. En vaak ervoor betalen ook nog :') :') :')
Dit snap ik ook niet. Ik zoek altijd relevante links, dus links in artikelen die gaan over waar ze naartoe linken. Verder kijk ik niet veel naar PR maar naar de kwaliteit van de website. Als ik zie dat het een blog is die regelmatig onderhouden word en erg leuke artikelen heeft dan geloof ik vanzelf wel dat die PR er komt. En vergis je niet, relevantie is vaak belangrijker als PR.
pi_143156735
quote:
Weet iemand wat voor een type ad dit is van Google, halverwege de pagina de tekstbanners:

http://www.iex.nl/Aandeel-Koers/11889/SBM-Offshore.aspx
Bump :)
pi_143165521
quote:
1s.gif Op donderdag 7 augustus 2014 10:17 schreef WebBeestje het volgende:

[..]

Bump :)
Aangepast breedte en hoogte denk ik? Staat ook tussen de mogelijkheden.
pi_143219996
quote:
0s.gif Op donderdag 7 augustus 2014 15:05 schreef JupilerXL het volgende:

[..]

Aangepast breedte en hoogte denk ik? Staat ook tussen de mogelijkheden.
Ik had al lang geen nieuwe banners gemaakt dus zag ze nu staan. Is er niet overzichtelijker van geworden. Misschien wel eens wat andere formaten gaan testen.
  zaterdag 9 augustus 2014 @ 21:55:09 #34
432130 Martgod
AKA Mart Smeets
pi_143243091
Vraagje. Ik zoek een simpele Wordpress theme (het liefst gratis), om Adsense op te zetten. Hebben jullie wellicht een idee? Mijn huidige theme (gekocht) is qua SEO niet echt heel erg optimaal. ;(
  Moderator zaterdag 9 augustus 2014 @ 22:13:11 #35
42184 crew  DaMart
pi_143243765
quote:
5s.gif Op zaterdag 9 augustus 2014 21:55 schreef Martgod het volgende:
Vraagje. Ik zoek een simpele Wordpress theme (het liefst gratis), om Adsense op te zetten. Hebben jullie wellicht een idee? Mijn huidige theme (gekocht) is qua SEO niet echt heel erg optimaal. ;(
Ik gebruik zelf het gratis Suffusionthema en vooa de SEO de 'Wordpress SEO'-plugin :).
Winterwonderland (een kerstverhaal) | Gevangen in sepia (kort verhaal)
Forumsmileys | Het is patat!
pi_143271367
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 12:50 schreef Stokkie_ het volgende:

[..]

Maar dat lijken me geen evergreen niches dan? Ik neem aan dat je wel dagelijks iets moet posten om de traffic op gang te houden. Maargoed, met 11K adsense moet je daar genoeg motivatie voor krijgen :)
Ja je moet wel elke dag wat posten op facebook maar daar ben ik in totaal maar een half uurtje a een uurtje per dag aan kwijt. Dat is opzich niet heel veel :)

Ben nu bezig met een heel groot telecom project samen met paar gasten. Het doel is om de grootste van Nederland te worden dus zit echt superveel werk in maar goed dit is toch mijn werk :)

Iemand anders nog die met een nieuw project bezig is?
  zondag 10 augustus 2014 @ 19:50:59 #37
340341 Blester
Membre très utile
pi_143273875
quote:
0s.gif Op zondag 10 augustus 2014 18:53 schreef AciD_Nightmare het volgende:

[..]

Ja je moet wel elke dag wat posten op facebook maar daar ben ik in totaal maar een half uurtje a een uurtje per dag aan kwijt. Dat is opzich niet heel veel :)

Ben nu bezig met een heel groot telecom project samen met paar gasten. Het doel is om de grootste van Nederland te worden dus zit echt superveel werk in maar goed dit is toch mijn werk :)

Iemand anders nog die met een nieuw project bezig is?
Denk dat ik je telecombranche wel weet, hoeveel zoekopdrachten +- op main?
~ Love comes unseen; we only see it go
  maandag 11 augustus 2014 @ 09:53:55 #38
107951 JortK
Immer kwaliteitsposts
pi_143293229
Ik wil hier een stelling neerzetten nav een hoop lezen het afgelopen weekend:

quote:
Private Blog Network: Overrated, of juist van toegevoegde waarde?
Uiteraard met een beetje onderbouwing :)
pi_143293246
In Webmaster Tools staat niks over enorm veel bezoekers via Google/Organic ongeveer 2 weken geleden.

Niks van terug te zien, zal wel een bot ofzo zijn die lijkt op Google/Organic ofzo.
  Moderator maandag 11 augustus 2014 @ 09:59:30 #40
42184 crew  DaMart
pi_143293320
quote:
0s.gif Op zondag 10 augustus 2014 18:53 schreef AciD_Nightmare het volgende:

Iemand anders nog die met een nieuw project bezig is?
Nee, de websites staan momenteel even op een laag pitje bij me. Af en toe plaats ik een update op bestaande sites en ik heb laatst op een site de banners wat verplaatst, wat de ctr ten goede lijkt te zijn gekomen. Maar geen nieuwe sites in de planning.

Sterker nog, ik overweeg om er een paar samen te voegen: mijn fotoblog, mijn boekenblog en mijn verhalenblog. Halen ieder voor zich maar een handjevol bezoekers, wellicht dat het dan beter is om dat op één site te houden, die daardoor wat actiever wordt en mogelijk meer bezoekers aantrekt waardoor de inkomsten iets stijgen :).
Winterwonderland (een kerstverhaal) | Gevangen in sepia (kort verhaal)
Forumsmileys | Het is patat!
  maandag 11 augustus 2014 @ 10:31:12 #41
340341 Blester
Membre très utile
pi_143294033
quote:
0s.gif Op maandag 11 augustus 2014 09:59 schreef DaMart het volgende:

[..]

Nee, de websites staan momenteel even op een laag pitje bij me. Af en toe plaats ik een update op bestaande sites en ik heb laatst op een site de banners wat verplaatst, wat de ctr ten goede lijkt te zijn gekomen. Maar geen nieuwe sites in de planning.

Sterker nog, ik overweeg om er een paar samen te voegen: mijn fotoblog, mijn boekenblog en mijn verhalenblog. Halen ieder voor zich maar een handjevol bezoekers, wellicht dat het dan beter is om dat op één site te houden, die daardoor wat actiever wordt en mogelijk meer bezoekers aantrekt waardoor de inkomsten iets stijgen :).
Zit je nog steeds net op die drempel van ¤70 P/M dan? Met een goed maandje werk kun je die zo ophogen naar het dubbele per maand lijkt mee..
~ Love comes unseen; we only see it go
  Moderator maandag 11 augustus 2014 @ 10:50:46 #42
42184 crew  DaMart
pi_143294513
quote:
0s.gif Op maandag 11 augustus 2014 10:31 schreef Blester het volgende:

[..]

Zit je nog steeds net op die drempel van ¤70 P/M dan? Met een goed maandje werk kun je die zo ophogen naar het dubbele per maand lijkt mee..
Gemiddeld zit ik op zo'n 40 a 50 euro per maand nu. Maar het zijn vrijwel allemaal gewoon hobbywebsites. Eentje is internationaal gericht, over een tv-serie, en die trekt wel aardig wat bezoekers. Vorige maand heb ik daar na 15 jaar de Motigo Webstats (voorheen Nedstat) toch maar afgegooid, omdat die meerdere weken niet bereikbaar waren maar nieuwe bezoekers wel een irritante pop-up kregen van hen. Ik heb het idee dat het aantal kliks daarna iets is toegenomen ook.
Winterwonderland (een kerstverhaal) | Gevangen in sepia (kort verhaal)
Forumsmileys | Het is patat!
  maandag 11 augustus 2014 @ 11:02:28 #43
340341 Blester
Membre très utile
pi_143294883
quote:
0s.gif Op maandag 11 augustus 2014 10:50 schreef DaMart het volgende:

[..]

Gemiddeld zit ik op zo'n 40 a 50 euro per maand nu. Maar het zijn vrijwel allemaal gewoon hobbywebsites. Eentje is internationaal gericht, over een tv-serie, en die trekt wel aardig wat bezoekers. Vorige maand heb ik daar na 15 jaar de Motigo Webstats (voorheen Nedstat) toch maar afgegooid, omdat die meerdere weken niet bereikbaar waren maar nieuwe bezoekers wel een irritante pop-up kregen van hen. Ik heb het idee dat het aantal kliks daarna iets is toegenomen ook.
Nooit aan gedacht commerciële websites op te gaan zetten dan? Verdien je toch wat meer aan.
~ Love comes unseen; we only see it go
pi_143295373
quote:
0s.gif Op zondag 10 augustus 2014 19:50 schreef Blester het volgende:

[..]

Denk dat ik je telecombranche wel weet, hoeveel zoekopdrachten +- op main?
Keyword is geen EDM maar een keyword zoals gsminfo.nl . Wanneer de site af is zal ik hem hier wel ff droppen :)
pi_143295469
quote:
14s.gif Op maandag 11 augustus 2014 09:53 schreef JortK het volgende:
Ik wil hier een stelling neerzetten nav een hoop lezen het afgelopen weekend:

[..]

Uiteraard met een beetje onderbouwing :)
Voor mijn telecom netwerk heb ik een private network van ongeveer 50 HIGH PR websites. (t/m PR 5). Mijn websites ranken allemaal in top 5 op belangrijke keyworden en daarmee versla ik vodafone, kpn, tele2, studentmobiel etc etc. Superzware concurrentie maar de juice die van dat private network af komt is flink krachtig ;) aanrader dus!
  maandag 11 augustus 2014 @ 11:26:12 #46
340341 Blester
Membre très utile
pi_143295615
quote:
0s.gif Op maandag 11 augustus 2014 11:20 schreef AciD_Nightmare het volgende:

[..]

Voor mijn telecom netwerk heb ik een private network van ongeveer 50 HIGH PR websites. (t/m PR 5). Mijn websites ranken allemaal in top 5 op belangrijke keyworden en daarmee versla ik vodafone, kpn, tele2, studentmobiel etc etc. Superzware concurrentie maar de juice die van dat private network af komt is flink krachtig ;) aanrader dus!
Heb het idee dat ik jou als webmaster ken, haha :)
~ Love comes unseen; we only see it go
  Moderator maandag 11 augustus 2014 @ 11:26:48 #47
42184 crew  DaMart
pi_143295623
quote:
0s.gif Op maandag 11 augustus 2014 11:02 schreef Blester het volgende:

[..]

Nooit aan gedacht commerciële websites op te gaan zetten dan? Verdien je toch wat meer aan.
Jawel, maar het ontbreekt me een beetje aan inspiratie daarvoor. Heb wel een poging gedaan, maar het ontbreekt me aan tijd om die bij te houden, buiten dat er amper bezoekers zijn. Die site kost me dus meer dan het oplevert en die zal op termijn dus waarschijnlijk weer verdwijnen :).

Het probleem is vooral dat ik meerdere hobby's heb waar aardig wat tijd in gaat zitten, dus ik moet die tijd al een beetje verdelen over verschillende bezigheden. Vandaar dat ik me nu even beperk tot wat ik heb :).
Winterwonderland (een kerstverhaal) | Gevangen in sepia (kort verhaal)
Forumsmileys | Het is patat!
  maandag 11 augustus 2014 @ 11:28:13 #48
340341 Blester
Membre très utile
pi_143295664
quote:
0s.gif Op maandag 11 augustus 2014 11:26 schreef DaMart het volgende:

[..]

Jawel, maar het ontbreekt me een beetje aan inspiratie daarvoor. Heb wel een poging gedaan, maar het ontbreekt me aan tijd om die bij te houden, buiten dat er amper bezoekers zijn. Die site kost me dus meer dan het oplevert en die zal op termijn dus waarschijnlijk weer verdwijnen :).

Het probleem is vooral dat ik meerdere hobby's heb waar aardig wat tijd in gaat zitten, dus ik moet die tijd al een beetje verdelen over verschillende bezigheden. Vandaar dat ik me nu even beperk tot wat ik heb :).
Stuur me eens je interesses toe, zal ik wel even (proberen) een leuke niche voor je te zoeken waar je aan kunt verdienen.
~ Love comes unseen; we only see it go
pi_143301818
quote:
0s.gif Op maandag 11 augustus 2014 11:20 schreef AciD_Nightmare het volgende:

[..]

Voor mijn telecom netwerk heb ik een private network van ongeveer 50 HIGH PR websites. (t/m PR 5). Mijn websites ranken allemaal in top 5 op belangrijke keyworden en daarmee versla ik vodafone, kpn, tele2, studentmobiel etc etc. Superzware concurrentie maar de juice die van dat private network af komt is flink krachtig ;) aanrader dus!
Heb je veel betaald voor die PR sites?
pi_143304922
quote:
0s.gif Op maandag 11 augustus 2014 14:37 schreef JupilerXL het volgende:

[..]

Heb je veel betaald voor die PR sites?
Ik heb alle domeinen gekocht. Per domein betaal ik zo'n 100-500 euro maar je kan ze ook zelf opzoeken met XENU link sleuth. Dan zijn ze gratis maar moet je wel flink goed zoeken. Mijn compagnon heeft een tool gemaakt die automatisch domeinen checkt of ze weer vrij zijn. Ideaal!
  maandag 11 augustus 2014 @ 17:33:51 #51
107951 JortK
Immer kwaliteitsposts
pi_143307782
quote:
0s.gif Op maandag 11 augustus 2014 11:20 schreef AciD_Nightmare het volgende:

[..]

Voor mijn telecom netwerk heb ik een private network van ongeveer 50 HIGH PR websites. (t/m PR 5). Mijn websites ranken allemaal in top 5 op belangrijke keyworden en daarmee versla ik vodafone, kpn, tele2, studentmobiel etc etc. Superzware concurrentie maar de juice die van dat private network af komt is flink krachtig ;) aanrader dus!
En hoe erg hou je er rekening mee dat alle domeinen op een apart C block staan voor wat betreft IP adres?

Ik zie namelijk dat dat nogal belangrijk is? Of zijn je ervaringen anders?
pi_143315304
quote:
1s.gif Op maandag 11 augustus 2014 17:33 schreef JortK het volgende:

[..]

En hoe erg hou je er rekening mee dat alle domeinen op een apart C block staan voor wat betreft IP adres?

Ik zie namelijk dat dat nogal belangrijk is? Of zijn je ervaringen anders?
Ik heb een stuk of 20 verschillende hostings en ik heb ook nog een speciale SEO hosting met heel veel verschillende ip's. Maar sommige private network sites kunnen wel op 1 hosting maar elke site linkt weer naar andere telecom websites.
  maandag 11 augustus 2014 @ 21:47:11 #53
107951 JortK
Immer kwaliteitsposts
pi_143318537
quote:
0s.gif Op maandag 11 augustus 2014 20:43 schreef AciD_Nightmare het volgende:

[..]

Ik heb een stuk of 20 verschillende hostings en ik heb ook nog een speciale SEO hosting met heel veel verschillende ip's. Maar sommige private network sites kunnen wel op 1 hosting maar elke site linkt weer naar andere telecom websites.
Duidelijk!

Ik heb je nog een DM gestuurd, mocht je tijd en zin hebben om te reageren dan hoor ik het graag
  maandag 11 augustus 2014 @ 21:47:45 #54
107951 JortK
Immer kwaliteitsposts
pi_143318571
Iemand trouwens hier die zijn spullen op een VPS heeft draaien en tevreden is over de ISP?

Mag uiteraard ook weer niet teveel kosten :P
pi_143318910
quote:
0s.gif Op maandag 11 augustus 2014 21:47 schreef JortK het volgende:
Iemand trouwens hier die zijn spullen op een VPS heeft draaien en tevreden is over de ISP?

Mag uiteraard ook weer niet teveel kosten :P
DigitalOcean.

Wel wat instelwerk. Je krijgt een kale bak.
  maandag 11 augustus 2014 @ 22:07:17 #56
107951 JortK
Immer kwaliteitsposts
pi_143319620
quote:
0s.gif Op maandag 11 augustus 2014 21:53 schreef Drawer het volgende:

[..]

DigitalOcean.

Wel wat instelwerk. Je krijgt een kale bak.
Is er een bewuste keuze geweest voor deze partij? Waarom bijvoorbeeld niet CloudVPS? Die leveren eigenlijk dezelfde dienst maar dan in Nederland.
pi_143322173
quote:
0s.gif Op maandag 11 augustus 2014 22:07 schreef JortK het volgende:

[..]

Is er een bewuste keuze geweest voor deze partij? Waarom bijvoorbeeld niet CloudVPS? Die leveren eigenlijk dezelfde dienst maar dan in Nederland.
Qua klantvriendelijkheid, service en gebruikersgemak ga je het nergens beter vinden, zeker niet voor deze prijs. En ik zit op een server in Amsterdam, kun je voor kiezen. Amsterdam, New York, Londen of Singapore uit m'n hoofd.
pi_143330598
quote:
0s.gif Op maandag 11 augustus 2014 20:43 schreef AciD_Nightmare het volgende:

[..]

Ik heb een stuk of 20 verschillende hostings en ik heb ook nog een speciale SEO hosting met heel veel verschillende ip's. Maar sommige private network sites kunnen wel op 1 hosting maar elke site linkt weer naar andere telecom websites.
Allen anoniem gehost dan neem ik aan?
pi_143330619
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 augustus 2014 09:09 schreef JupilerXL het volgende:

[..]

Allen anoniem gehost dan neem ik aan?
Kijkt Google ook naar de domein gegevens?
pi_143330726
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 augustus 2014 09:11 schreef xaban06 het volgende:

[..]

Kijkt Google ook naar de domein gegevens?
Jazeker, als al de domeinnamen geregistreerd staan op dezelfde persoon dan heeft het minder nut om ze allen naar je hoofdsite te linken.
pi_143331325
Ik had tot voor kort niet zo te klagen over mijn gemiddelde CPC bij Adsense maar in twee weken tijd afgegleden met ongeveer 35% dus dat scheelt nogal. Dan maar de minimumtarieven van OpenX aanpassen en meer vertoningen daaruit halen :)

Heeft hier iemand ervaring met Hostnet?
  woensdag 13 augustus 2014 @ 20:09:01 #62
340341 Blester
Membre très utile
pi_143389485
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 augustus 2014 09:55 schreef WebBeestje het volgende:
Ik had tot voor kort niet zo te klagen over mijn gemiddelde CPC bij Adsense maar in twee weken tijd afgegleden met ongeveer 35% dus dat scheelt nogal. Dan maar de minimumtarieven van OpenX aanpassen en meer vertoningen daaruit halen :)

Heeft hier iemand ervaring met Hostnet?
Ik heb wel redelijk wat ervaring met Hostnet. Naar mijn mening zijn de medewerkers wel echt vaklui, direct problemen oplossen en eventuele vragen beantwoorden. Heb daar een aantal jaar een flink aantal domeinnamen gehad, ben ze nu langzaam over aan het huizen. Kreeg als 'grootgebruiker' daar al leuke kortingen, telefonisch valt heel wat te regelen met dat bedrijf :)
~ Love comes unseen; we only see it go
pi_143390621
Bedankt voor de reactie, mijn indruk is ook goed maar ik heb nog geen besluit genomen. Groot voordeel van hun voorstel is dat pieken in verkeer makkelijk opgevangen kunnen worden. Alleen de pieken worden dan extra in rekening gebracht maar dan blijft wel alles online. Één van de statistieken uit het eerste halfjaar dat bij Neostrada voor problemen zorgde: 9 miljoen hits in januari. Dat moet binnenkort dus voorbij zijn dat alles er dan uit klapt.
pi_143390887
Mja die pieken zijn zelf ook hendig op te vangen met een servertje van bijvoorbeeld DigitalOcean.
Begin eens met Nginx en php5-fpm en eventueel kun je daar nog varnish overheen gooien met een ttl van 24+ uur. Dan worden statische pagina's maar 1x uit je db opgehaald en zit je dus enkel te kijken met wat bandwith. En juist die bandwith is vaak 't probleem niet is mijn ervaring.
  woensdag 13 augustus 2014 @ 21:33:03 #65
4259 JK
In for a penny, in for a pound
pi_143392833
Toch maar een FB pagina maken voor mijn site, eens zien of dat extra bezoekers trekt.
  woensdag 13 augustus 2014 @ 22:41:04 #66
340341 Blester
Membre très utile
pi_143395874
quote:
0s.gif Op woensdag 13 augustus 2014 20:40 schreef WebBeestje het volgende:
Bedankt voor de reactie, mijn indruk is ook goed maar ik heb nog geen besluit genomen. Groot voordeel van hun voorstel is dat pieken in verkeer makkelijk opgevangen kunnen worden. Alleen de pieken worden dan extra in rekening gebracht maar dan blijft wel alles online. Één van de statistieken uit het eerste halfjaar dat bij Neostrada voor problemen zorgde: 9 miljoen hits in januari. Dat moet binnenkort dus voorbij zijn dat alles er dan uit klapt.
Bel ze morgen eens en leg het voor, die gasten doen je een passend voorstel.
~ Love comes unseen; we only see it go
pi_143398539
Jullie mogen mij ook wel bellen, ik wil ook wel wat servers inrichten voor een klein bedrag per maand :P 5+ jaar ervaring bij een hoster en werk als senior engineer :)
pi_143399104
Hebben jullie ook dat de RPM echt hard daalt deze maand? Ik heb 30 verschillende niches --> juli was het 6,15, in augustus is het nu 5,26...
  donderdag 14 augustus 2014 @ 00:04:03 #69
4259 JK
In for a penny, in for a pound
pi_143399491
Hij stijgt nu weer hier, misschien vanwege zomervakantie dat men minder wil geven voor een klik? Youtube was ook ietsje lager, naast mijn sites.
pi_143400103
quote:
0s.gif Op woensdag 13 augustus 2014 20:47 schreef Drawer het volgende:
Mja die pieken zijn zelf ook hendig op te vangen met een servertje van bijvoorbeeld DigitalOcean.
Begin eens met Nginx en php5-fpm en eventueel kun je daar nog varnish overheen gooien met een ttl van 24+ uur. Dan worden statische pagina's maar 1x uit je db opgehaald en zit je dus enkel te kijken met wat bandwith. En juist die bandwith is vaak 't probleem niet is mijn ervaring.
Zo technisch ben ik niet maar doorgaans is er dagelijks ongeveer 3GB aan bandbreedte dat gebruikt wordt.
pi_143400128
quote:
1s.gif Op woensdag 13 augustus 2014 22:41 schreef Blester het volgende:

[..]

Bel ze morgen eens en leg het voor, die gasten doen je een passend voorstel.
Ja al enkele keren al gebeld en een testomgeving in gebruik, bevalt me al hoe ze met hun klanten omgaan.
  donderdag 14 augustus 2014 @ 14:31:39 #72
406136 Le_Professeur
Arsène Charles Ernest Wenger.
pi_143412754
Zo, vandaag een CPM van 8,24 dollar gehad. _O_
pi_143415323
Weet iemand nog een goede advocaat als het gaat om het world wide web? :) In het verleden is hier wel eens een advocaat genoemd die één van jullie had gesommeerd iets te verwijderen van een website, de naam of url van de website mag ook per privébericht worden gestuurd.
pi_143458672
quote:
0s.gif Op donderdag 14 augustus 2014 15:43 schreef WebBeestje het volgende:
Weet iemand nog een goede advocaat als het gaat om het world wide web? :) In het verleden is hier wel eens een advocaat genoemd die één van jullie had gesommeerd iets te verwijderen van een website, de naam of url van de website mag ook per privébericht worden gestuurd.
Als je een juridisch probleem hebt op internetgebied zou je contact kunnen opnemen met internetjurist Arnoud Engelfriet van http://blog.iusmentis.com/
pi_143462010
Nog mensen hier die verdienen via clickbank?
pi_143463092
Pfoe, weer even 3 topics bijgelezen. Lekker! Nog 2 maanden bezig met afstuderen, maar motivatie is nu even heel ver. Inhoudelijk was scriptie prima, alleen taalkundig een drama. Ik heb het in feite ook in 2 nachten doorhalen uitgetypt. Nu kan ik dus 70 pagina's gaan teruglezen en nagenoeg alles herschrijven.
Daarna eindelijk aan een projectje beginnen waar ik uiteindelijk wel op XXX ;per maand kan uitkomen. Leuke domeinnaam + een groot publiek op FB, doelgroep enorm breed. Dan heb ik ook de tijd en rust om nachten door te halen en te klooien aan de website.
- Met zuidelijke groet -
pi_143475248
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 augustus 2014 20:50 schreef LeefNu het volgende:

[..]

Als je een juridisch probleem hebt op internetgebied zou je contact kunnen opnemen met internetjurist Arnoud Engelfriet van http://blog.iusmentis.com/
Engelfriet is inderdaad een van de autoriteiten op dit gebied. Hij is overigens momenteel op vakantie, dus je kunt wellicht contact opnemen met een van zijn collega's?

Of je zet je vraag hier neer en we kijken of we je kunnen helpen. Dat is natuurlijk het idee van een forum ;) en er zijn hier ook mensen met juridische kennis.
pi_143475570
quote:
0s.gif Op donderdag 14 augustus 2014 15:43 schreef WebBeestje het volgende:
Weet iemand nog een goede advocaat als het gaat om het world wide web? :) In het verleden is hier wel eens een advocaat genoemd die één van jullie had gesommeerd iets te verwijderen van een website, de naam of url van de website mag ook per privébericht worden gestuurd.
Ik moest mijn volledige website en domein afstaan. Kreeg wel gewoon de gemaakte kosten vergoed (domein, hosting en tijd wat ik in de website had gestoken).
  zaterdag 16 augustus 2014 @ 13:16:41 #79
340341 Blester
Membre très utile
pi_143476641
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 augustus 2014 12:28 schreef xaban06 het volgende:

[..]

Ik moest mijn volledige website en domein afstaan. Kreeg wel gewoon de gemaakte kosten vergoed (domein, hosting en tijd wat ik in de website had gestoken).
Uren dus flink overdrijven :)
~ Love comes unseen; we only see it go
pi_143525830
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 augustus 2014 12:16 schreef Thvd het volgende:

[..]

Engelfriet is inderdaad een van de autoriteiten op dit gebied. Hij is overigens momenteel op vakantie, dus je kunt wellicht contact opnemen met een van zijn collega's?

Of je zet je vraag hier neer en we kijken of we je kunnen helpen. Dat is natuurlijk het idee van een forum ;) en er zijn hier ook mensen met juridische kennis.
Ik beheer een forum en ergens anders is iemand die verbannen is zijn onvrede aan het uitten, al contact gehad met een advocaat en die zegt dat het laster is. Echter hij kan er een zaak van maken waarvan nog niet zeker is of onkosten verhaald kunnen worden en dan begint het bedrag bij ¤2.000 tot ¤2.500 8)7
  maandag 18 augustus 2014 @ 09:53:12 #81
418662 Noordsestern
vliegt het verst
pi_143544305
Mensen die met Adsense hun geld verdienen, merken jullie ook de bewegingen in de economie?

Wordt er, als het tij economisch mee zit, dan ook (merkbaar) meer betaald voor kliks?
pi_143544367
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 augustus 2014 13:16 schreef Blester het volgende:

[..]

Uren dus flink overdrijven :)
Ben gewoon eerlijk geweest, ze stonden in hun recht en ik vond het al heel erg wat dat ze mijn onkosten wilden vergoeden. Onkosten vergoeden is waarschijnlijk goedkoper dan rechtszaak kosten.
pi_143544391
quote:
0s.gif Op zondag 17 augustus 2014 20:40 schreef WebBeestje het volgende:

[..]

Ik beheer een forum en ergens anders is iemand die verbannen is zijn onvrede aan het uitten, al contact gehad met een advocaat en die zegt dat het laster is. Echter hij kan er een zaak van maken waarvan nog niet zeker is of onkosten verhaald kunnen worden en dan begint het bedrag bij ¤2.000 tot ¤2.500 8)7
Maar heb je er ook echt last van? Of is het meer een principe kwestie.
pi_143544688
quote:
1s.gif Op maandag 18 augustus 2014 09:57 schreef xaban06 het volgende:

[..]

Maar heb je er ook echt last van? Of is het meer een principe kwestie.
Het is vooral een principekwestie omdat het dezelfde persoon is die dit een paar keer per jaar doet. Er veel last van hebben doe ik niet meer omdat het ging om een 'concurrent' waar ondertussen bijna niemand meer komt ;)

Iets anders, heeft iemand nog een tegoedbon voor Adwords of waar kun je die vinden? Ik heb wel eens een bon gezien in een tijdschrift maar kom ze al een tijd niet meer tegen.
  maandag 18 augustus 2014 @ 11:13:56 #85
340341 Blester
Membre très utile
pi_143546071
quote:
0s.gif Op maandag 18 augustus 2014 10:13 schreef WebBeestje het volgende:

[..]

Het is vooral een principekwestie omdat het dezelfde persoon is die dit een paar keer per jaar doet. Er veel last van hebben doe ik niet meer omdat het ging om een 'concurrent' waar ondertussen bijna niemand meer komt ;)

Iets anders, heeft iemand nog een tegoedbon voor Adwords of waar kun je die vinden? Ik heb wel eens een bon gezien in een tijdschrift maar kom ze al een tijd niet meer tegen.
Je gaat gebruikers toch geen rechtszaak aan de broek hangen _O-

Als je jezelf al druk maakt om 1 user die boos is op het forum, dan ben je in mijn ogen geen serieus forum.
~ Love comes unseen; we only see it go
pi_143547332
quote:
0s.gif Op maandag 18 augustus 2014 11:13 schreef Blester het volgende:

[..]

Je gaat gebruikers toch geen rechtszaak aan de broek hangen _O-

Als je jezelf al druk maakt om 1 user die boos is op het forum, dan ben je in mijn ogen geen serieus forum.
Nu nog een keer beter lezen :)
pi_143551700
quote:
0s.gif Op zondag 17 augustus 2014 20:40 schreef WebBeestje het volgende:

[..]

Ik beheer een forum en ergens anders is iemand die verbannen is zijn onvrede aan het uitten, al contact gehad met een advocaat en die zegt dat het laster is. Echter hij kan er een zaak van maken waarvan nog niet zeker is of onkosten verhaald kunnen worden en dan begint het bedrag bij ¤2.000 tot ¤2.500 8)7
De eerste vraag is de manier waarop betrokkene zijn onvrede uit. In beginsel heeft hij daartoe het recht in het kader van meningsuiting, ook al is hij sterk kritisch over de gang van zaken. Dat wordt iets anders als jouw goede naam en faam door valse beschuldigingen beschadigd zouden worden. Er is een grijs gebied en daarom denk ik dat die advocaat heeft gesteld dat het niet zeker is dat de kosten worden verhaald. In het algemeen zou ik zelf pas als allerlaatste middel naar de rechter stappen.

Is 'ergens anders' de site van betrokkene zelf of is die site van iemand anders? Als het de site van de betrokkene zelf is, kun je eerst eens proberen of zijn internetprovider bereid is tot de door jou gewenste medewerking en als het de site van iemand anders is, bijvoorbeeld een ander forum, kun je proberen de eigenaar van die site te bewegen tot de door jou gewenste medewerking, bijvoorbeeld door de berichten te laten verwijderen, dan wel door jou de kans te geven jouw visie op de zaak onder het negatieve bericht te doen publiceren.
  maandag 18 augustus 2014 @ 14:13:59 #88
340341 Blester
Membre très utile
pi_143552728
quote:
1s.gif Op maandag 18 augustus 2014 11:58 schreef WebBeestje het volgende:

[..]

Nu nog een keer beter lezen :)
Dat je alleen al contact hebt opgenomen met je advocaat daarover zegt genoeg lijkt me :)
~ Love comes unseen; we only see it go
pi_143552952
quote:
0s.gif Op zondag 17 augustus 2014 20:40 schreef WebBeestje het volgende:

[..]

Ik beheer een forum en ergens anders is iemand die verbannen is zijn onvrede aan het uitten, al contact gehad met een advocaat en die zegt dat het laster is. Echter hij kan er een zaak van maken waarvan nog niet zeker is of onkosten verhaald kunnen worden en dan begint het bedrag bij ¤2.000 tot ¤2.500 8)7
Natuurlijk kan hij er een civiele zaak van maken, maar een strafrechtelijke zaak is meer voor de hand liggend (al verdient hij daar niets aan, dus logisch dat hij dat niet voorstelt)...

Laster is immers een strafrechtelijke definitie. Je zou dus aangifte bij de politie kunnen doen indien er is voldaan aan alle delictsbestanddelen van laster (opzettelijk, goede eer/naam aantasten, doel van ruchtbaarheid en eventueel (het verschil tussen smaad en laster): weten dat het in strijd met de waarheid is). Dit is de gemakkelijke manier, want je hoeft enkel aangifte te doen en het kost niets. Of de politie er iets mee doet is natuurlijk een tweede. Doen ze niets, kun je nog naar het Gerechtshof om vervolging af te dwingen. Dit alles kun je zelf doen (of eventueel met hulp van een goedkoper persoon dan een advocaat).

De civiele weg houdt in dat je óf via een kort geding staking/rectificatie van dergelijke uitlatingen vraagt (op straffe van een dwangsom), óf via een normale procedure schadevergoeding (en eventueel staking/rectificatie). Het eerste is snel, maar zonder schadevergoeding (dat kan niet in een kort geding). Het tweede duurt lang, maar schadevergoeding is wel mogelijk. Beiden zijn ze duur én je advocaatkosten ga je enkel forfaitair terugkrijgen bij winst (en dat zijn bij lange na niet de bedragen die je noemt). Er is maar één winnaar in een dergelijke procedure: je advocaat.

Ach ja, je kunt je natuurlijk sowieso afvragen of dit alles de moeite waard is, maar dat heb je zelf natuurlijk al gedaan. Ik zou sowieso in eerste instantie de strafrechtelijke weg kiezen.
  maandag 18 augustus 2014 @ 14:25:22 #90
131603 Afwazig
Serious business
pi_143553285
quote:
0s.gif Op maandag 18 augustus 2014 14:13 schreef Blester het volgende:

[..]

Dat je alleen al contact hebt opgenomen met je advocaat daarover zegt genoeg lijkt me :)
Wat ben jij toch ook een verschrikkelijk sneu ventje zeg :')

:)
pi_143554907
Ik kan het wel in het kort meer toelichten, de persoon die laster pleegt doet dat op een forum dat door een ander beheerd is. Het bedrijf achter dat forum staat er niet zo goed voor en heeft weinig capaciteit om hun forum te onderhouden, de forumbeheerder zou deze week van vakantie terug zijn en dan waarschijnlijk ingrijpen.

De laster is te vergelijken met dat ik ontevreden ben over bijvoorbeeld een webshop maar geen gegronde reden heb om te klagen, etc. Die webshop dan ergens anders onbetrouwbaar, lasterlijk, etc. noemen zonder een reden (buiten dat ik misschien de eigenaar van die webshop niet mag) is niet een reden om iemands goede naam en eer aan te tasten. Dat Blester dat anders ziet maakt mij niet uit, ik ben benieuwd hoe hij zou reageren als het hem overkwam door een wildvreemde die geen reden heeft om zoiets te plaatsen ;)
  maandag 18 augustus 2014 @ 15:46:04 #92
340341 Blester
Membre très utile
pi_143556198
quote:
0s.gif Op maandag 18 augustus 2014 14:25 schreef Afwazig het volgende:

[..]

Wat ben jij toch ook een verschrikkelijk sneu ventje zeg :')

:)
Haha :D

:)

Wat ben ik toch blij dat ik geen advocaat ben, je zou je maar met dat soort kleine zaakjes bezig moeten houden :D En als dan de rekening komt nadat de zaak verloren is nog prijsgezeik krijgen ook :D :D

Maargoed, gewoon je rechtsbijstand laten regelen voor zover het kan. Voor dit soort zaakjes heb je geen advocaat nodig.

[ Bericht 5% gewijzigd door Blester op 18-08-2014 15:55:47 ]
~ Love comes unseen; we only see it go
pi_143559994
quote:
0s.gif Op maandag 18 augustus 2014 15:08 schreef WebBeestje het volgende:
Ik kan het wel in het kort meer toelichten, de persoon die laster pleegt doet dat op een forum dat door een ander beheerd is. Het bedrijf achter dat forum staat er niet zo goed voor en heeft weinig capaciteit om hun forum te onderhouden, de forumbeheerder zou deze week van vakantie terug zijn en dan waarschijnlijk ingrijpen.

De laster is te vergelijken met dat ik ontevreden ben over bijvoorbeeld een webshop maar geen gegronde reden heb om te klagen, etc. Die webshop dan ergens anders onbetrouwbaar, lasterlijk, etc. noemen zonder een reden (buiten dat ik misschien de eigenaar van die webshop niet mag) is niet een reden om iemands goede naam en eer aan te tasten. Dat Blester dat anders ziet maakt mij niet uit, ik ben benieuwd hoe hij zou reageren als het hem overkwam door een wildvreemde die geen reden heeft om zoiets te plaatsen ;)
Oei. Ik vermoed dat de strafrechtelijke weg je weinig of niets gaat opleveren en de civielrechtelijke weg evenmin. Hoe dacht je hard te maken dat je door een, als ik het goed begrijp, ongenuanceerde reactie van een boos figuur daadwerkelijke schade hebt opgelopen? Daar komt nog bij dat als de rechter een voor jou gunstige uitspraak zou doen (hoewel het niet ondenkbaar is dat hij een en ander als digitale borrelpraat beschouwt), je het risico loopt dat je forumleden misschien medelijden krijgen met het boze ex-forumlid... Hoe dat soort dingen in de praktijk loopt, is van tevoren moeilijk in te schatten.

Bovendien, als de forumbeheerder een dezer dagen weer bereikbaar is, kun je het probleem toch simpel oplossen?
En anders zijn er wellicht mensen die onder het bericht van de boze figuur willen opmerken dat diens opmerkingen over jouw forum of jouzelf zwaar gekleurd zijn door diens boosheid en weinig of niets met jouw forum of jou te maken hebben?

[ Bericht 8% gewijzigd door LeefNu op 18-08-2014 18:23:00 ]
pi_143614706
Hebben jullie ook al profijt van het slechtere weer :+? Bezoekersaantallen zitten hier weer in de lift. Ik koop er alleen weinig van. T.o.v. vorig jaar heb ik +70% bezoekers en -30% Adsense inkomsten, ongelofelijk.

En ik heb in de tussentijd nog wel een tweede Adsense blok toegevoegd, hier heb ik ook een AB test voor gedaan om te kijken of dit niet ten koste van mijn eerste blok zou gaan en dit was niet het geval.

Het is puur CPC en een beetje CRT dat er voor zorgt dat ik met veel meer bezoekers, veel minder verdien. Gelukkig is het gewoon allemaal hobby, maar toch jammer.
pi_143620093
Gebruiken jullie tekstschrijvers voor content? Ik zoek namelijk betaalbare schrijvers, omdat ik een enorme hoeveelheid aan titels heb die ik niet allemaal zelf kan schrijven. Het is allemaal erg simpel schrijfwerk, maar mijn budget is beperkt:P
pi_143620993
quote:
0s.gif Op woensdag 20 augustus 2014 00:04 schreef jeronald het volgende:
Hebben jullie ook al profijt van het slechtere weer :+? Bezoekersaantallen zitten hier weer in de lift. Ik koop er alleen weinig van. T.o.v. vorig jaar heb ik +70% bezoekers en -30% Adsense inkomsten, ongelofelijk.

En ik heb in de tussentijd nog wel een tweede Adsense blok toegevoegd, hier heb ik ook een AB test voor gedaan om te kijken of dit niet ten koste van mijn eerste blok zou gaan en dit was niet het geval.

Het is puur CPC en een beetje CRT dat er voor zorgt dat ik met veel meer bezoekers, veel minder verdien. Gelukkig is het gewoon allemaal hobby, maar toch jammer.
Inderdaad ik merk het nu ook weer en natuurlijk doordat de vakantieperiode over is, dus mensen zitten lekker weer op hun werk te internetten.

quote:
0s.gif Op woensdag 20 augustus 2014 09:35 schreef JupilerXL het volgende:
Gebruiken jullie tekstschrijvers voor content? Ik zoek namelijk betaalbare schrijvers, omdat ik een enorme hoeveelheid aan titels heb die ik niet allemaal zelf kan schrijven. Het is allemaal erg simpel schrijfwerk, maar mijn budget is beperkt:P
Ik laat weleens door wat vaste tekstschrijvers e.e.a. schrijven, tegen prijzen van ongeveer 2 cent per woord en ik ben tevreden met de teksten. Op zich is er best veel concurrentie in de markt dus sommige schrijven echt voor lage bedragen. Maar je moet wel opletten, iemand nam een keer contact met me op voor 1.5 cent per woord, maar zelfs in z'n PM stonden al 5 spelfouten. Daar heb je dus niet zoveel aan :')
Facts don't care about your feelings
pi_143625890
quote:
0s.gif Op woensdag 20 augustus 2014 00:04 schreef jeronald het volgende:
Hebben jullie ook al profijt van het slechtere weer :+? Bezoekersaantallen zitten hier weer in de lift. Ik koop er alleen weinig van. T.o.v. vorig jaar heb ik +70% bezoekers en -30% Adsense inkomsten, ongelofelijk.

En ik heb in de tussentijd nog wel een tweede Adsense blok toegevoegd, hier heb ik ook een AB test voor gedaan om te kijken of dit niet ten koste van mijn eerste blok zou gaan en dit was niet het geval.

Het is puur CPC en een beetje CRT dat er voor zorgt dat ik met veel meer bezoekers, veel minder verdien. Gelukkig is het gewoon allemaal hobby, maar toch jammer.
Ik zou gewoon meer banners gebruiken, sommige banners vallen niet eens enorm op in een layout en kunnen wel klikjes genereren. Neem bijvoorbeeld naast afbeeldingbanners ook tekstbanners.

Bij mij zit het nog steeds in een stijgende lijn maar ik had de afgelopen weken ook een dipje met Adsense, gelukkig blijven paginavertoningen op een zelfde niveau dus met OpenX ruimschoots gecompenseerd.
  woensdag 20 augustus 2014 @ 14:00:27 #98
406136 Le_Professeur
Arsène Charles Ernest Wenger.
pi_143627305
-

[ Bericht 73% gewijzigd door Le_Professeur op 20-08-2014 19:09:20 ]
pi_143629699
Ik ben sindskort ook bezig met het maken van een website en wil hierop ook gaan adverteren met Adsense. Van al jullie verhalen steek ik enorm veel op en ik hoop dat jullie me in de nabije toekomst op weg kunnen helpen met enkele vraagstukken.

Keep it going! Cheers :)
  woensdag 20 augustus 2014 @ 18:13:54 #100
406136 Le_Professeur
Arsène Charles Ernest Wenger.
pi_143636726
quote:
0s.gif Op woensdag 20 augustus 2014 15:05 schreef Martinofiets het volgende:
Ik ben sindskort ook bezig met het maken van een website en wil hierop ook gaan adverteren met Adsense. Van al jullie verhalen steek ik enorm veel op en ik hoop dat jullie me in de nabije toekomst op weg kunnen helpen met enkele vraagstukken.

Keep it going! Cheers :)
Op de eerste dag verdien je 20 euro, de week erop 2000 en na een maand hark je 20k per maand binnen. Dit blijft dan zo, waarop je na een jaar tegen het miljoen aanzit.
pi_143637368
Daar zeg ik geen nee tegen uiteraard!;) Tot die tijd vind ik het een leuke bezigheid om af en toe met mijn website bezig te zijn en steeds wat uit te bereiden. Best leerzaam zo alles bij elkaar, mijn dank is groot :P
  woensdag 20 augustus 2014 @ 19:10:21 #102
406136 Le_Professeur
Arsène Charles Ernest Wenger.
pi_143639016
Zit nu op 165 dollar in de afgelopen 30 dagen, totaal 250 dollar. 3 maandjes onderweg. :)

lol, dat moeten natuurlijk 2 maandjes zijn. :D
pi_143668612
Als ik wil inloggen op een pagina om een domein opnieuw in te sturen voor keuring (domein heb ik n half jaar geleden ingestuurd maar is nooit geaccepteerd (logish wel.. :P)

Nu wil ik dus een ander domein indienen maar ik kan nergens vinden hoe ik mijn oude domein er uit haal :{
pi_143678931
quote:
2s.gif Op donderdag 21 augustus 2014 16:15 schreef d4v1d het volgende:
Als ik wil inloggen op een pagina om een domein opnieuw in te sturen voor keuring (domein heb ik n half jaar geleden ingestuurd maar is nooit geaccepteerd (logish wel.. :P)

Nu wil ik dus een ander domein indienen maar ik kan nergens vinden hoe ik mijn oude domein er uit haal :{
Als je eenmaal een volledig goedgekeurd Adsense-account hebt, hoef je je volgende sites niet ter keuring aan te bieden. Die kan je eenvoudig toevoegen aan je bestaande account.
pi_143682869
quote:
0s.gif Op donderdag 21 augustus 2014 20:43 schreef LeefNu het volgende:

[..]

Als je eenmaal een volledig goedgekeurd Adsense-account hebt, hoef je je volgende sites niet ter keuring aan te bieden. Die kan je eenvoudig toevoegen aan je bestaande account.
Die heb ik dus niet he.
pi_143697552
quote:
2s.gif Op donderdag 21 augustus 2014 22:01 schreef d4v1d het volgende:

[..]

Die heb ik dus niet he.
Volgens een TopBijdrager op het Google Adsense-forum op: https://productforums.goo(...)sense-nl/5KvDbC9rPHw zou je het kunnen proberen met een nieuw-Adsense-account met een afwijkend mailadres.
pi_143704219
De laatste dagen liep Adsense in de ochtend wat achter en rond de middag trok het weer bij maar op dit moment is de RPM ongeveer 25% van normaal :s misschien maar wachten tot later vandaag. Heeft iemand er ook last van of verder niks bijzonders?
pi_143737019
iemand serieuze interesse om een youtube kanaal over te nemen? laatste jaar: 5 miljoen views, ¤25k inkomsten, letterlijk 0 minuten werk.

punt van aandacht: het zijn filmpjes waar ik de rechten niet voor heb, maar het gaat al jaren goed.
  zaterdag 23 augustus 2014 @ 21:54:45 #109
406136 Le_Professeur
Arsène Charles Ernest Wenger.
pi_143754019
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 augustus 2014 12:10 schreef Deeltjesversneller het volgende:
iemand serieuze interesse om een youtube kanaal over te nemen? laatste jaar: 5 miljoen views, ¤25k inkomsten, letterlijk 0 minuten werk.

punt van aandacht: het zijn filmpjes waar ik de rechten niet voor heb, maar het gaat al jaren goed.
Waarom verkopen? Om welk kanaal gaat het?

EDIT: Oh, hij heeft een ban. Zou dit de reden zijn?

Merkwaardig, waarom zou je iets dat 20k per jaar oplevert zomaar verkopen.. zoiets is namelijk gewoon legaal, aangezien het materiaal blijkbaar niet geclaimd is.

[ Bericht 8% gewijzigd door Le_Professeur op 23-08-2014 22:11:53 ]
pi_143788876
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 augustus 2014 21:54 schreef Le_Professeur het volgende:

[..]

Waarom verkopen? Om welk kanaal gaat het?

EDIT: Oh, hij heeft een ban. Zou dit de reden zijn?

Merkwaardig, waarom zou je iets dat 20k per jaar oplevert zomaar verkopen.. zoiets is namelijk gewoon legaal, aangezien het materiaal blijkbaar niet geclaimd is.
Dat laatste gaat niet op, als ik in de nacht 200km/h rij op de snelweg en ik word niet gepakt dan is het niet automatisch toegestaan ;)
  zondag 24 augustus 2014 @ 21:30:36 #111
406136 Le_Professeur
Arsène Charles Ernest Wenger.
pi_143791610
quote:
0s.gif Op zondag 24 augustus 2014 20:50 schreef WebBeestje het volgende:

[..]

Dat laatste gaat niet op, als ik in de nacht 200km/h rij op de snelweg en ik word niet gepakt dan is het niet automatisch toegestaan ;)
Maar ook niet per definitie strafbaar, degene zet immers materiaal online zonder dit te claimen. Het materiaal kan altijd op ieder moment weer geclaimd worden. Krijg er zelf ook regelmatig mee te maken, maar het enige dat er dan gebeurd is dat op dat moment de inkomsten naar de eigenaar gaan.

Ik dacht zelf ook dat het niet mocht, totdat Zoomin.tv mij erbij wilde hebben en zei dat dit met bovengenoemde reden volkomen legaal is. Een partner maakt dit dus mogelijk, via Youtube zou ik mij er niet aan wagen.

Het is uiteraard verre van netjes, dat is het sowieso niet. Aan de andere kant vragen producers mij om hun zaakje te promoten, die zijn er juist blij mee.
  maandag 25 augustus 2014 @ 08:33:05 #112
77130 star_gazer
Aussie Aussie Aussie, Oy oy oy
pi_143805143
Zijn er hier meer mensen die geld verdienen via facebook pagina's, danwel traffic halen uit facebook?
"End this war against drugs. Legalise the drug against wars."
-
[b]Op donderdag 28 september 2006 09:12 schreef Rio het volgende:[/b]
Uiteindelijk is dit een star_gazer-krijgt-een-keiharde-lul-van-zichzelf-omdat-hij-zichzelf-verheven-voelt topic.
pi_143806089
quote:
0s.gif Op zondag 24 augustus 2014 21:30 schreef Le_Professeur het volgende:

[..]

Maar ook niet per definitie strafbaar, degene zet immers materiaal online zonder dit te claimen. Het materiaal kan altijd op ieder moment weer geclaimd worden. Krijg er zelf ook regelmatig mee te maken, maar het enige dat er dan gebeurd is dat op dat moment de inkomsten naar de eigenaar gaan.

Ik dacht zelf ook dat het niet mocht, totdat Zoomin.tv mij erbij wilde hebben en zei dat dit met bovengenoemde reden volkomen legaal is. Een partner maakt dit dus mogelijk, via Youtube zou ik mij er niet aan wagen.

Het uploaden van materiaal waarvan jij niet de vereiste rechten bezit, is in Nederland wel degelijk strafbaar. En ook via het civiel recht kun je in de problemen komen. Ook als je de rechten op publicatie van het materiaal niet claimt.

In Amerika kent men iets als 'fair use', dus 'redelijk gebruik', maar het Nederlandse recht kent een dergelijke constructie niet. Dat je zelden via je clips op youtube juridische problemen oploopt, is een ander verhaal. Maar het zonder toestemming uploaden van andermans materiaal mag dus niet. E als de getroffene naar de rechter stapt en een schadevergoeding eist, ben je mogelijk de pineut. Lees bijvoorbeeld ook: https://support.google.com/youtube/answer/2797449 en https://www.youtube.com/yt/copyright/nl/ En mocht je nog meer achtergrondinformatie wensen, kijk je hier: http://www.iusmentis.com/auteursrecht/nl/vvv/beperkingen/
pi_143806333
quote:
5s.gif Op maandag 25 augustus 2014 08:33 schreef star_gazer het volgende:
Zijn er hier meer mensen die geld verdienen via facebook pagina's, danwel traffic halen uit facebook?
Lees even terug, Acid dacht ik met vrij grote bedragen.
Facts don't care about your feelings
  maandag 25 augustus 2014 @ 11:32:16 #115
406136 Le_Professeur
Arsène Charles Ernest Wenger.
pi_143808124
quote:
0s.gif Op maandag 25 augustus 2014 09:53 schreef LeefNu het volgende:

[..]

Het uploaden van materiaal waarvan jij niet de vereiste rechten bezit, is in Nederland wel degelijk strafbaar. En ook via het civiel recht kun je in de problemen komen. Ook als je de rechten op publicatie van het materiaal niet claimt.

In Amerika kent men iets als 'fair use', dus 'redelijk gebruik', maar het Nederlandse recht kent een dergelijke constructie niet. Dat je zelden via je clips op youtube juridische problemen oploopt, is een ander verhaal. Maar het zonder toestemming uploaden van andermans materiaal mag dus niet. E als de getroffene naar de rechter stapt en een schadevergoeding eist, ben je mogelijk de pineut. Lees bijvoorbeeld ook: https://support.google.com/youtube/answer/2797449 en https://www.youtube.com/yt/copyright/nl/ En mocht je nog meer achtergrondinformatie wensen, kijk je hier: http://www.iusmentis.com/auteursrecht/nl/vvv/beperkingen/
Kan zijn, maar in de praktijk zijn er ontzettend veel kanalen die heel veel geld verdienen met materiaal van anderen. En upload nagenoeg ieder kanaal wel iets van een ander. In theorie loopt ook een PewDiePie gevaar.

En rechtszaken.. zoiets kost handenvol geld. Nee, normaliter wordt er gewoon bezwaar gemaakt bij degene die het geclaimed heeft via de desbetreffende partner of via Youtube zelf.

Verder mag jij jezelf wel afvragen of een rechter een Youtube-zaak serieus neemt.. dat betwijfel ik ten zeerste. Dan zouden honderdduizenden kanalen berecht kunnen worden.
pi_143808287
Voor mijn Android app maak ik gebruik van ads via Google (voorheen Admob), maar sinds Google een extra click op banners heeft geintroduceerd ter preventie van onbedoelde clicks (fat fingers) zijn mijn inkomsten met 75% gedaald.

Ik vroeg mezelf nu dan ook af of er betere alternatieven zijn voor het tonen van ads die meer opleveren. Ik heb zelf even gekeken naar verschillende ad networks, maar dat zijn er zoveel dat het lastig is om hier een goede keuze tussen te maken. Dus nu vroeg ik me af of iemand hier mij wat goede tips zou kunnen geven.

Het gaat om een app met voor 99% aan Nederlandse gebruikers. Het voordeel van ads via Google is dat het vaak Nederlandstalige ads zijn, en ik ben bang dat als ik voor een ander ad network ga dit misschien niet meer zo zal zijn. Maar misschien is dit wel helemaal niet het geval?
  maandag 25 augustus 2014 @ 12:21:04 #117
77130 star_gazer
Aussie Aussie Aussie, Oy oy oy
pi_143809370
quote:
0s.gif Op zondag 10 augustus 2014 18:53 schreef AciD_Nightmare het volgende:

[..]

Ja je moet wel elke dag wat posten op facebook maar daar ben ik in totaal maar een half uurtje a een uurtje per dag aan kwijt. Dat is opzich niet heel veel :)

Ben nu bezig met een heel groot telecom project samen met paar gasten. Het doel is om de grootste van Nederland te worden dus zit echt superveel werk in maar goed dit is toch mijn werk :)

Iemand anders nog die met een nieuw project bezig is?
Ikke ^O^

Heb redelijk ervaring met online marketing. Heb de nodige 10k maanden gehad (adsense + affiliate), maar vanwege luiheid eigenlijk nooit voortgezet. Ik ken het 'klappen van de zweep' dus wel. Zit jij toevallig in Brabant? Ik ken wel iemand daar die ook met een paar vrienden aan een telecom project werkt.

[ Bericht 2% gewijzigd door star_gazer op 25-08-2014 15:08:09 ]
"End this war against drugs. Legalise the drug against wars."
-
[b]Op donderdag 28 september 2006 09:12 schreef Rio het volgende:[/b]
Uiteindelijk is dit een star_gazer-krijgt-een-keiharde-lul-van-zichzelf-omdat-hij-zichzelf-verheven-voelt topic.
pi_143810822
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 augustus 2014 21:54 schreef Le_Professeur het volgende:

Merkwaardig, waarom zou je iets dat 20k per jaar oplevert zomaar verkopen.. zoiets is namelijk gewoon legaal, aangezien het materiaal blijkbaar niet geclaimd is.
Nou..weet je dat wel heel zeker? (copyright materiaal van een ander op YT als je eigen claimen als ik het goed heb begrepen) Maar v.w.b. zijn voorstel zeg ik altijd: "Mensen geven nooit zo maar iets weg uit eigen beweging. Er zit altijd een addertje onder het gras."

[ Bericht 9% gewijzigd door #ANONIEM op 25-08-2014 13:14:36 ]
pi_143812745
quote:
0s.gif Op maandag 25 augustus 2014 11:32 schreef Le_Professeur het volgende:

[..]

Kan zijn, maar in de praktijk zijn er ontzettend veel kanalen die heel veel geld verdienen met materiaal van anderen. En upload nagenoeg ieder kanaal wel iets van een ander. In theorie loopt ook een PewDiePie gevaar.

En rechtszaken.. zoiets kost handenvol geld. Nee, normaliter wordt er gewoon bezwaar gemaakt bij degene die het geclaimed heeft via de desbetreffende partner of via Youtube zelf.

Verder mag jij jezelf wel afvragen of een rechter een Youtube-zaak serieus neemt.. dat betwijfel ik ten zeerste. Dan zouden honderdduizenden kanalen berecht kunnen worden.
Een rechter is ook verplicht om een youtube-zaak serieus te nemen.

Als ik auteursrechten op bepaald materiaal heb en ik kom erachter dat iemand anders met mijn materiaal geld verdient, dan krijgt hij netjes een voorstel om het te schikken. Is het een (grote) commerciële partij, dan is dat voorstel hoger dan wanneer het een argeloze particulier is. Aangezien ik regelmatig controleer, heb ik al een flink aantal voorstellen verstuurd.

Zou iemand niet schikken, dan ga ik naar de rechter. Die moet dat gewoon serieus nemen, want ik heb schade geleden. Proceskosten kan ik terugvragen bij winst, dus dat is geen reden om het niet te doen.
  maandag 25 augustus 2014 @ 14:15:12 #120
77130 star_gazer
Aussie Aussie Aussie, Oy oy oy
pi_143812831
Ik ben voerigens wel redelijk nieuw in de Facebook-arena. Hoeveel fans moet een pagina gemiddeld hebben om wat op te leveren op het gebied van affiliate offers?
"End this war against drugs. Legalise the drug against wars."
-
[b]Op donderdag 28 september 2006 09:12 schreef Rio het volgende:[/b]
Uiteindelijk is dit een star_gazer-krijgt-een-keiharde-lul-van-zichzelf-omdat-hij-zichzelf-verheven-voelt topic.
  maandag 25 augustus 2014 @ 14:20:01 #121
406136 Le_Professeur
Arsène Charles Ernest Wenger.
pi_143812983
quote:
0s.gif Op maandag 25 augustus 2014 14:12 schreef Thvd het volgende:

[..]

Een rechter is ook verplicht om een youtube-zaak serieus te nemen.

Als ik auteursrechten op bepaald materiaal heb en ik kom erachter dat iemand anders met mijn materiaal geld verdient, dan krijgt hij netjes een voorstel om het te schikken. Is het een (grote) commerciële partij, dan is dat voorstel hoger dan wanneer het een argeloze particulier is. Aangezien ik regelmatig controleer, heb ik al een flink aantal voorstellen verstuurd.

Zou iemand niet schikken, dan ga ik naar de rechter. Die moet dat gewoon serieus nemen, want ik heb schade geleden. Proceskosten kan ik terugvragen bij winst, dus dat is geen reden om het niet te doen.
Dat is toch ook geen probleem? Zodra jij aangeeft dat je hier niet mee eens bent, wordt het desbetreffende materiaal verwijderd.
  maandag 25 augustus 2014 @ 14:26:25 #122
406136 Le_Professeur
Arsène Charles Ernest Wenger.
pi_143813188
quote:
2s.gif Op maandag 25 augustus 2014 13:13 schreef Iwanius het volgende:

[..]

Nou..weet je dat wel heel zeker? (copyright materiaal van een ander op YT als je eigen claimen als ik het goed heb begrepen) Maar v.w.b. zijn voorstel zeg ik altijd: "Mensen geven nooit zo maar iets weg uit eigen beweging. Er zit altijd een addertje onder het gras."
Partner heeft mij zelf gezegd dat je materiaal kan claimen waar geen claim op staat, dat materiaal staat namelijk in theorie ter beschikking voor iedereen op het moment dat het op youtube staat.

Alle bekende/grote producers hebben een label, dat materiaal is geclaimed, en daar kan je automatisch niets aan verdienen. Wanneer jij materiaal gebruikt waar een claim op zit, ben jij eigenlijk aan het verdienen en promoten voor hen, meer niet.

Producers kunnen altijd bezwaar maken, maar in de praktijk doen zij dit zelden, het is namelijk gewoon reclame voor de desbetreffende maker. Voor mij geldt voornamelijk dat ze dit juist toejuichen, krijg berichten of ik hun nummer wil gebruiken en bedanken hartelijk.

Verder verdien ik niet aan het materiaal zelf, maar aan de advertenties erop. Dat is een groot verschil. Ik gebruik het materiaal om mensen te lokken, maar het materiaal zelf zorgt niet direct de inkomsten, dat doet de reclame op de video.
pi_143813229
quote:
0s.gif Op maandag 25 augustus 2014 14:20 schreef Le_Professeur het volgende:

[..]

Dat is toch ook geen probleem? Zodra jij aangeeft dat je hier niet mee eens bent, wordt het desbetreffende materiaal verwijderd.
Tot op dat moment heeft wel iemand anders geld verdiend met mijn materiaal. Ik loop daardoor inkomsten mis.

Aangezien ik overigens voornamelijk geschreven content heb (die nogal overnamegevoelig is kennelijk), reken ik het hele redelijke bedrag van 37 cent per onterecht overgenomen woord.

Laten we eerlijk zijn: ik schrijf enkele uren aan een artikel. Iemand die het kopieert doet dat in een halve minuut. Waarom zou ik hem zijn inkomsten van dat artikel laten houden als hij het verwijdert op mijn verzoek?
  maandag 25 augustus 2014 @ 14:28:43 #124
406136 Le_Professeur
Arsène Charles Ernest Wenger.
pi_143813253
quote:
0s.gif Op maandag 25 augustus 2014 14:27 schreef Thvd het volgende:

[..]

Tot op dat moment heeft wel iemand anders geld verdiend met mijn materiaal. Ik loop daardoor inkomsten mis.

Aangezien ik overigens voornamelijk geschreven content heb (die nogal overnamegevoelig is kennelijk), reken ik het hele redelijke bedrag van 37 cent per onterecht overgenomen woord.

Laten we eerlijk zijn: ik schrijf enkele uren aan een artikel. Iemand die het kopieert doet dat in een halve minuut. Waarom zou ik hem zijn inkomsten van dat artikel laten houden als hij het verwijdert op mijn verzoek?
Maar dit gaat niet over youtube begrijp ik?

Verder loop jij natuurlijk geen inkomsten mis, die waren er namelijk helemaal niet geweest. Tenzij je stelt dat hij jouw klanten weg trekt met jouw eigen teksten, maar dit is niet hard te maken.
pi_143813543
quote:
0s.gif Op maandag 25 augustus 2014 14:28 schreef Le_Professeur het volgende:

[..]

Maar dit gaat niet over youtube begrijp ik?
Nee, hoewel dat voor Youtube waarschijnlijk naar analogie daarvan opgaat. Je gebruikt materiaal van iemand anders die daar geen toestemming voor heeft gegeven.

Daarnaast gebruik je het op Youtube als zijnde materiaal van jezelf om er geld mee te verdienen. Het auteursrecht hoeft niet geclaimd te worden, ook niet op Youtube, waardoor een rechthebbende je gewoon kan aanspreken.

Dat de inkomsten uit advertenties komen en niet uit het product zelf is daarbij in mijn ogen niet relevant.

quote:
Verder loop jij natuurlijk geen inkomsten mis, die waren er namelijk helemaal niet geweest. Tenzij je stelt dat hij jouw klanten weg trekt met jouw eigen teksten, maar dit is niet hard te maken.
Ik loop in feite inkomsten van het kopen van mijn materiaal ter herpublicatie mis (want dat doet men niet), ik loop inkomsten mis doordat mijn materiaal niet exclusief meer is voor mijn lezers, ik loop om seo-redenen inkomsten mis (duplicate content) et cetera.

Ik kan dat inderdaad niet keihard maken, maar ik hoef dat juridisch gezien ook niet keihard te maken. Mijn 37 cent per woord zijn juridisch gezien heel erg redelijk en zullen in een procedure naar alle waarschijnlijkheid gewoon worden toegewezen.
  maandag 25 augustus 2014 @ 14:49:15 #126
406136 Le_Professeur
Arsène Charles Ernest Wenger.
pi_143813858
quote:
0s.gif Op maandag 25 augustus 2014 14:38 schreef Thvd het volgende:

[..]

Nee, hoewel dat voor Youtube waarschijnlijk naar analogie daarvan opgaat. Je gebruikt materiaal van iemand anders die daar geen toestemming voor heeft gegeven.

Daarnaast gebruik je het op Youtube als zijnde materiaal van jezelf om er geld mee te verdienen. Het auteursrecht hoeft niet geclaimd te worden, ook niet op Youtube, waardoor een rechthebbende je gewoon kan aanspreken.

Dat de inkomsten uit advertenties komen en niet uit het product zelf is daarbij in mijn ogen niet relevant.

Het is een grijs gebied. Fair Use is dat ook. Wanneer ik tracks gebruik en deze aanpas en in een mix verwerk, dan is dat toegestaan volgens die regel. Verder zegt mijn partner dat niet zomaar, ik zit bij één van de grootste en zij zeiden heel duidelijk dat dit volkomen legaal is.

Hoe veel tracks bevatten wel niet stukken, vocals, van andere bekende nummers.. bootlegs zijn ook legaal.

Daarbij zit er wel degelijk een verschil in verdiensten uit reclame en verdiensten uit het aanbod zelf.
pi_143814304
quote:
0s.gif Op maandag 25 augustus 2014 14:49 schreef Le_Professeur het volgende:

[..]

Het is een grijs gebied. Fair Use is dat ook. Wanneer ik tracks gebruik en deze aanpas en in een mix verwerk, dan is dat toegestaan volgens die regel. Verder zegt mijn partner dat niet zomaar, ik zit bij één van de grootste en zij zeiden heel duidelijk dat dit volkomen legaal is.

Hoe veel tracks bevatten wel niet stukken, vocals, van andere bekende nummers.. bootlegs zijn ook legaal.

Daarbij zit er wel degelijk een verschil in verdiensten uit reclame en verdiensten uit het aanbod zelf.
Vooropgesteld dat ik slechts weinig kennis het van het Amerikaanse auteursrecht, weet ik wel dat de tracks met samples van andere bekende nummers meestal afgekochte rechten betreffen (denk bijvoorbeeld aan Hung up van Madonna, dat een sample van Gimme Gimme Gimme van Abba heeft. Wikipedia zegt: "The pair agreed to let Madonna use the sample only after making a copyright agreement that entitled them to a significant share of the royalties from subsequent sales and airplay.") Er worden zelfs veel rechtszaken over gevoerd, denk aan de erven van Marvin Gaye die Robin Thicke hebben aangesproken.

Dat jij een dergelijke mix maakt, wil nog niet zeggen dat die legaal is. Dat artiesten dergelijke mixes mogen draaien in de club waar ze draaien, komt doordat de club via een BumaStemra-licentie een fee betaalt daarvoor (en de artiesten zichzelf door BumaStemra of een andere club laten vertegenwoordigen). Dat geldt ook voor tv-programma's of radio. Heb jij echter die licentie niet en zet je zoiets op je eigen website, dan ga je in Nederland in elk geval waarschijnlijk voor de bijl.

Wat is precies het verschil tussen verdiensten uit reclame en verdiensten uit het aanbod zelf? Wederom: ik weet niet hoe het in de VS zit, maar hier in Nederland maakt dat niets uit naar mijn weten. Iemand die mijn materiaal verkoopt krijgt een net zo hoge claim als iemand die het weggeeft en aan advertenties verdient. Beiden zijn immers businessmodellen.

Zijn we het overigens wel eens dat het onethisch is om zonder toestemming materiaal (geluid, beeld of tekst) over te nemen van anderen?

[ Bericht 7% gewijzigd door Thvd op 25-08-2014 15:10:11 ]
pi_143816451
Overigens, even terzijde van het bovenstaande: ik heb een aanbod liggen om bij een grote partij te gastbloggen.

Het probleem is het volgende: ik heb eigenlijk helemaal geen tijd hiervoor. Wat ze me daarom voorstelden was dat ik artikelen mocht doorplaatsen, eerst op mijn eigen website, daarna op die van hun. Voor mijn naamsbekendheid is dat wel erg interessant, dus ik overweeg om dat te doen.

Hoewel dat duplicate content is, zal google in elk geval zien dat mijn website als eerste met de content kwam. Hoe kijken jullie daar seo-technisch tegenaan?
pi_143818383
@ Le Professeur, Thvd heeft op een zeer groot aantal punten gelijk over wat hij schrijft over de mogelijkheid dat iemand die andermans (ook het ongeclaimde) materiaal uploadt, ongeacht of het op youtube of of elders is, tot een flinke schadevergoeding kan worden veroordeeld. Dit is bepaald geen grijs gebied.

Geen idee wie jouw 'grote partner' is, maar heb je de kleine lettertjes van jullie overeenkomst gelezen? Wie draait op voor eventuele schade? Ik wed dat dit niet je partner is, maar jij, omdat jij hoogstwaarschijnlijk hebt ingestemd met een clausule waarin staat dat jij opdraait voor alle gerechtskosten waarmee je partner in het kader van jullie overeenkomst te maken krijgt...
pi_143821726
quote:
0s.gif Op maandag 25 augustus 2014 16:10 schreef Thvd het volgende:
Overigens, even terzijde van het bovenstaande: ik heb een aanbod liggen om bij een grote partij te gastbloggen.

Het probleem is het volgende: ik heb eigenlijk helemaal geen tijd hiervoor. Wat ze me daarom voorstelden was dat ik artikelen mocht doorplaatsen, eerst op mijn eigen website, daarna op die van hun. Voor mijn naamsbekendheid is dat wel erg interessant, dus ik overweeg om dat te doen.

Hoewel dat duplicate content is, zal google in elk geval zien dat mijn website als eerste met de content kwam. Hoe kijken jullie daar seo-technisch tegenaan?
Dat is wel een goede vraag, aangezien je zegt grote partij neem ik aan dat deze website wel een flinker hogere autoriteit heeft dan jouw website. In dat geval zal hij zeker op de korte termijn hoger ranken dan jij op deze blog. Ik weet niet hoe actueel gerelateerd het is. Maar ik denk dat, ondanks jouw website het als eerste plaatst, jij toch minder profijt ervan kan hebben dan hij.
- Met zuidelijke groet -
pi_143829443
Van gastbloggen heb je sowieso profijt door linkjes en naamsbekendheid, als je de content dan ook nog eens eerst op je eigen blog mag plaatsen is het helemaal mooi. Als je weinig tijd hebt kan je toch ook 3 blogs per jaar o.i.d. schrijven.
pi_143836485
quote:
0s.gif Op maandag 25 augustus 2014 19:07 schreef De-Hamster het volgende:

[..]

Dat is wel een goede vraag, aangezien je zegt grote partij neem ik aan dat deze website wel een flinker hogere autoriteit heeft dan jouw website. In dat geval zal hij zeker op de korte termijn hoger ranken dan jij op deze blog. Ik weet niet hoe actueel gerelateerd het is. Maar ik denk dat, ondanks jouw website het als eerste plaatst, jij toch minder profijt ervan kan hebben dan hij.
De grote partij is aanzienlijk groter dan ik inderdaad. Ze bloggen echter nog niet zo lang en hebben maar 1/5 van het aantal unieke bezoekers per maand als ik heb (het betreft een grote dienstverlener met 150.000 klanten). Ik blog momenteel dagelijks, dus met één bericht per maand of per twee weken, zou 5 tot 10% van mijn berichten worden doorgeplaatst. Ik ben enkel bang dat dat ook invloed heeft op de ranking van de overige 90%....

quote:
0s.gif Op maandag 25 augustus 2014 22:09 schreef jeronald het volgende:
Van gastbloggen heb je sowieso profijt door linkjes en naamsbekendheid, als je de content dan ook nog eens eerst op je eigen blog mag plaatsen is het helemaal mooi. Als je weinig tijd hebt kan je toch ook 3 blogs per jaar o.i.d. schrijven.
Mijn overweging om het te doen is inderdaad ook vanwege de naamsbekendheid.

3 blogs per jaar schrijven kan ook, maar ik heb eigenlijk écht geen tijd. Ik heb al een aantal grote websites waar ik 2 of 3 stukken per jaar voor schrijf en waarvan ik vond dat ik ze niet kon weigeren toen ze mij vroegen om een stuk te schrijven.
pi_143866005
quote:
0s.gif Op maandag 25 augustus 2014 11:38 schreef Resd het volgende:
Voor mijn Android app maak ik gebruik van ads via Google (voorheen Admob), maar sinds Google een extra click op banners heeft geintroduceerd ter preventie van onbedoelde clicks (fat fingers) zijn mijn inkomsten met 75% gedaald.

Ik vroeg mezelf nu dan ook af of er betere alternatieven zijn voor het tonen van ads die meer opleveren. Ik heb zelf even gekeken naar verschillende ad networks, maar dat zijn er zoveel dat het lastig is om hier een goede keuze tussen te maken. Dus nu vroeg ik me af of iemand hier mij wat goede tips zou kunnen geven.

Het gaat om een app met voor 99% aan Nederlandse gebruikers. Het voordeel van ads via Google is dat het vaak Nederlandstalige ads zijn, en ik ben bang dat als ik voor een ander ad network ga dit misschien niet meer zo zal zijn. Maar misschien is dit wel helemaal niet het geval?
Bump. Niemand met wat ideeën?
pi_143873234
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 augustus 2014 22:49 schreef Resd het volgende:

[..]

Bump. Niemand met wat ideeën?
Ik gebruik zelf applovin en chartboost voor mijn (iOS) games. Werkt erg goed. Eenvoudige SDK en mooie ads :)
Vaak wel engelstalig, maar ik zie niet waarom dat een probleem zou moeten zijn.

[ Bericht 6% gewijzigd door eipmal op 27-08-2014 10:05:13 ]
pi_143881099
Ik heb 1 augustus mijn lay-out responsive gemaakt. Echt zijn er nog veel pagina's (de meerderheid) met grote afbeeldingen of andere objecten die ik nog niet responsive heb gemaakt.

Hier in ieder geval wat resultaten:

Relatief aantal bezoekers:
Mobiel +1%
Tablet -1%
Ik hoop/denk dat dit komt omdat de meeste pagina's nog niet responsive zijn.

Pagina's per bezoek:
Mobiel: +27% :-)
Tablet: +11%

Tijd op site:
Mobiel: +38% :-)
Tablet: +14%

Adsense CTR:
Mobiel: van 1,08% naar 1,80% :-)
Tablet: van 1,88% naar 2,41% :-)
Al moet ik eerlijk toegeven dat mijn desktop CTR ook is gestegen. (Ook door de responsive ads of gewoon door het advertentieaanbod ...?)

In ieder geval was het de moeite waard om de lay-out responsive te maken, nu de pagina's nog ...
pi_143887113
quote:
0s.gif Op woensdag 27 augustus 2014 09:34 schreef eipmal het volgende:

[..]

Ik gebruik zelf applovin en chartboost voor mijn (iOS) games. Werkt erg goed. Eenvoudige SDK en mooie ads :)
Vaak wel engelstalig, maar ik zie niet waarom dat een probleem zou moeten zijn.
Applovin ziet er wel goed uit, ik zal er binnenkort eens wat beter naar kijken. Bedankt voor de tip.
pi_143924687
Hier komt weer een goede maand aan, met name door OpenX. Van alle advertentievertoningen is slechts 25% voor OpenX maar de inkomsten zijn ongeveer 42% van het totaal. Op naar een mooi najaar.
  vrijdag 29 augustus 2014 @ 11:43:14 #138
406136 Le_Professeur
Arsène Charles Ernest Wenger.
pi_143946942
Eerste maand 9 euro, 2e maand 65 euro, 3e maand kom ik op 100+ uit. Niet slecht. :)
pi_143949859
Is er weer een update geweest?

Van ~60 bezoekers per dag naar 100 bezoekers per dag gestegen, bijna een verdubbeling. Dit sinds afgelopen dinsdag.
  vrijdag 29 augustus 2014 @ 14:11:32 #140
340341 Blester
Membre très utile
pi_143951761
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 13:24 schreef xaban06 het volgende:
Is er weer een update geweest?

Van ~60 bezoekers per dag naar 100 bezoekers per dag gestegen, bijna een verdubbeling. Dit sinds afgelopen dinsdag.
Er komt over een paar dagen een flinke update, dit is al de voorbereiding. Zoals gewoonlijk niets gemerkt tot nu toe.
~ Love comes unseen; we only see it go
pi_143956098
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 13:24 schreef xaban06 het volgende:
Is er weer een update geweest?

Van ~60 bezoekers per dag naar 100 bezoekers per dag gestegen, bijna een verdubbeling. Dit sinds afgelopen dinsdag.
Bij mij is het vooral omdat de meeste bezoekers weer aan het werk gaan. Maandag nog de mail bijwerken, etc. en vanaf dinsdag vanaf de werkplek internetten ;)
pi_143976018
Vreemd. Mijn website die eind april ineens van 5000 naar 900 bezoekers ging, is sinds dinsdag weer gestegen naar 4000+. Google update? ftw Oo
pi_143976954
Ik ben weer een beetje theme-moe. Iemand die nog aanraders heeft? Mag ook iets kosten hoor, als ze maar kwaliteit bieden. Geen dertien in een dozijn theme of technisch slecht op SEO gebied.
- Met zuidelijke groet -
  zaterdag 30 augustus 2014 @ 09:49:37 #144
340341 Blester
Membre très utile
pi_143981789
Een van mijn concurrenten in niet meer te vinden in Google _O- Stond al jaren op de eerste pagina en nu foetsie al een paar dagen :D
~ Love comes unseen; we only see it go
  zaterdag 30 augustus 2014 @ 12:32:17 #145
406136 Le_Professeur
Arsène Charles Ernest Wenger.
pi_143984543
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 augustus 2014 00:31 schreef Kemestry het volgende:
Vreemd. Mijn website die eind april ineens van 5000 naar 900 bezoekers ging, is sinds dinsdag weer gestegen naar 4000+. Google update? ftw Oo
Met zo veel bezoekers kan je er van leven of niet? :o
pi_143984886
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 augustus 2014 12:32 schreef Le_Professeur het volgende:

[..]

Met zo veel bezoekers kan je er van leven of niet? :o
Niet van deze ene site. Want hoewel er nu weer 4000+ bezoekers zijn levert het maar een euro of 15 gemiddeld per dag op. Maar samen met andere websites sta ik wel ingeschreven als eenmanszaak en met een parttime baan van 8 uur er nog naast kan ik daar wel van leven. Helaas ben ik stom geweest en heb ik afgelopen 2 jaar startersaftrek en zelfstandigenaftrek geclaimd waar ik geen recht op heb en moet ik dat nu allemaal terug betalen.. Dus als nu mijn sites niet héél snel omhoog gaan nu moet ik al mijn sites verkopen en/of me failliet laten verklaren -O-
pi_143984941
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 augustus 2014 12:45 schreef Kemestry het volgende:

[..]Helaas ben ik stom geweest en heb ik afgelopen 2 jaar startersaftrek en zelfstandigenaftrek geclaimd waar ik geen recht op heb en moet ik dat nu allemaal terug betalen.. Dus als nu mijn sites niet héél snel omhoog gaan nu moet ik al mijn sites verkopen en/of me failliet laten verklaren -O-
damn.. was er geen regeling mogelijk?
..///
  zaterdag 30 augustus 2014 @ 12:59:18 #148
340341 Blester
Membre très utile
pi_143985233
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 augustus 2014 12:45 schreef Kemestry het volgende:

[..]

Niet van deze ene site. Want hoewel er nu weer 4000+ bezoekers zijn levert het maar een euro of 15 gemiddeld per dag op. Maar samen met andere websites sta ik wel ingeschreven als eenmanszaak en met een parttime baan van 8 uur er nog naast kan ik daar wel van leven. Helaas ben ik stom geweest en heb ik afgelopen 2 jaar startersaftrek en zelfstandigenaftrek geclaimd waar ik geen recht op heb en moet ik dat nu allemaal terug betalen.. Dus als nu mijn sites niet héél snel omhoog gaan nu moet ik al mijn sites verkopen en/of me failliet laten verklaren -O-
Steek je niet meer dan 25 uur per week in je websites dan?
~ Love comes unseen; we only see it go
pi_143985591
Dat is idd behoorlijk zuur, voor mij is het nu gewoon een lekkere bijbaan. Laatst uitgerekend naar uurloon van de afgelopen 4 maanden. Toch een net uurloon waar menig starter al blij mee zou zijn.

Aantal websites van mij lijken langzamer. Zijn er manieren om te ontdekken welk aspect van de website het vertraagt? Gebruik namelijk bij een aantal dezelfde plug-ins, themes maar ook host. Dus is het een beetje lastig inschatten.
- Met zuidelijke groet -
pi_143985697
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 augustus 2014 12:59 schreef Blester het volgende:

[..]

Steek je niet meer dan 25 uur per week in je websites dan?
Veel meer, maar urenregistratie 2012 en 2013 is niet op orde...
pi_143985820
Op http://tools.pingdom.com/fpt/ of http://developers.google.com/speed/pagespeed/insights/ krijg je meer informatie over het laden van een website.
  zaterdag 30 augustus 2014 @ 15:45:05 #152
340341 Blester
Membre très utile
pi_143990249
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 augustus 2014 13:16 schreef Kemestry het volgende:

[..]

Veel meer, maar urenregistratie 2012 en 2013 is niet op orde...
Ja, dat is vervelend dan inderdaad.
~ Love comes unseen; we only see it go
pi_144003317
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 augustus 2014 13:16 schreef Kemestry het volgende:

[..]

Veel meer, maar urenregistratie 2012 en 2013 is niet op orde...
Kon je niet achteraf opmaken? Natuurlijk niet bij de controle al melden... meestal zijn ze vrij coulant erin als je het op een slimme manier brengt. Heb het bij verschillende klanten gehad. Bij eentje wist ik het nog zover te krijgen dat haar agenda kwijt was geraakt en die konden we dan nog zoeken. Maar ja, als je echt niets hebt, geen agenda of bewijzen dan is het ook vrijwel onmogelijk om nog uren te gaan reconstrueren van voorgaande jaren. Zijn wel grote bedragen helaas ;(
Facts don't care about your feelings
pi_144004378
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 augustus 2014 22:27 schreef YoshiBignose het volgende:

[..]

Kon je niet achteraf opmaken? Natuurlijk niet bij de controle al melden... meestal zijn ze vrij coulant erin als je het op een slimme manier brengt. Heb het bij verschillende klanten gehad. Bij eentje wist ik het nog zover te krijgen dat haar agenda kwijt was geraakt en die konden we dan nog zoeken. Maar ja, als je echt niets hebt, geen agenda of bewijzen dan is het ook vrijwel onmogelijk om nog uren te gaan reconstrueren van voorgaande jaren. Zijn wel grote bedragen helaas ;(
Wel.. ik had 8 maanden in het eerste jaar wel genoteerd maar verder niet. En ik zit in een vof en mijn partner had al helemaal niks. En zowel hij als ik zijn slecht in bluffen of de waarheid verdraaien, dus we vielen meteen door de mand :) Agenda kwijt of harde schijf gecrasht is zo cliché. Dus gewoon eigen schuld dikke bult, en hopen dat ik een goede betalingsregeling kan treffen zodat ik niet de schuldsanering oid in hoef. En omdat ik toch geen aftrek krijg hoef ik ook niet meer aan het urencriterium te voldoen dus kan ik op zoek naar meer werk er naast. Anyway genoeg over mij, back ontopic. AdSense... Ik wordt gek van die aanbevelingen die ze altijd voor sites doen. Zit haast nooit iets tussen dat echt goed werkt.
pi_144004730
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 augustus 2014 22:53 schreef Kemestry het volgende:

[..]

Wel.. ik had 8 maanden in het eerste jaar wel genoteerd maar verder niet. En ik zit in een vof en mijn partner had al helemaal niks. En zowel hij als ik zijn slecht in bluffen of de waarheid verdraaien, dus we vielen meteen door de mand :) Agenda kwijt of harde schijf gecrasht is zo cliché. Dus gewoon eigen schuld dikke bult, en hopen dat ik een goede betalingsregeling kan treffen zodat ik niet de schuldsanering oid in hoef. En omdat ik toch geen aftrek krijg hoef ik ook niet meer aan het urencriterium te voldoen dus kan ik op zoek naar meer werk er naast. Anyway genoeg over mij, back ontopic. AdSense... Ik wordt gek van die aanbevelingen die ze altijd voor sites doen. Zit haast nooit iets tussen dat echt goed werkt.
Is urenregistratie het enige waardoor je het hard kan maken dan?

Je hebt toch logs? Een database met wellicht een historie?
pi_144019276
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 augustus 2014 23:03 schreef xaban06 het volgende:

[..]

Is urenregistratie het enige waardoor je het hard kan maken dan?

Je hebt toch logs? Een database met wellicht een historie?
Nee er zijn geen goede bewijzen die het aantal uur aantonen dat ik aan het werk ben. En dat de inkomsten in 2 jaar maar nauwelijks gestegen zijn (veel tegenslagen met google updates enzo) helpt ook niet mee voor de geloofwaardigheid. En ook omdat met affiliate/google de inkomsten door gaan op het moment dat je niet werkt is het onvoldoende te bewijzen hoeveel uren ik nou echt gemaakt heb. Het is nu wachten op de brief/aanslag en dan ga ik met hulp van een belastingadviseur een bezwaarschrift indienen, maar ik verwacht daar niet veel van.
pi_144019635
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 augustus 2014 13:19 schreef Kemestry het volgende:
Op http://tools.pingdom.com/fpt/ of http://developers.google.com/speed/pagespeed/insights/ krijg je meer informatie over het laden van een website.
In hoeverre hebben hosts invloed op de snelheid van het laden van je pagina en is daar ook informatie over of te vergelijken?
pi_144027460
quote:
0s.gif Op zondag 31 augustus 2014 13:16 schreef Kemestry het volgende:

[..]

Nee er zijn geen goede bewijzen die het aantal uur aantonen dat ik aan het werk ben. En dat de inkomsten in 2 jaar maar nauwelijks gestegen zijn (veel tegenslagen met google updates enzo) helpt ook niet mee voor de geloofwaardigheid. En ook omdat met affiliate/google de inkomsten door gaan op het moment dat je niet werkt is het onvoldoende te bewijzen hoeveel uren ik nou echt gemaakt heb. Het is nu wachten op de brief/aanslag en dan ga ik met hulp van een belastingadviseur een bezwaarschrift indienen, maar ik verwacht daar niet veel van.
Geen bewijs met lage inkomsten dan is het inderdaad niet geloofwaardig, helaas. Had je toch gewoon van te voren in excel iedere dag moeten bijhouden, maar goed dat zul je vast nu wel doen. Bezwaar indienen heeft geen zin, misschien als ze je een boete geven dat je daar nog bezwaar op kunt maken of in ieder geval verlagen.
Facts don't care about your feelings
pi_144052148
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 14:11 schreef Blester het volgende:

[..]

Er komt over een paar dagen een flinke update, dit is al de voorbereiding. Zoals gewoonlijk niets gemerkt tot nu toe.
Oh, de stijging was maar tijdelijk zie ik :(

25 aug: 59 bezoekers
26 t/m 30 aug: 90+ bezoekers
31 aug: weer een drop naar 65 bezoekers

had dus in die 5 dagen een stijging van +50%, maar is al weer teruggelopen.
pi_144053760
@xaban06, kwamen ze op een specifieke pagina binnen? Misschien was een bepaalde zoekwoordcombinatie waar jij op scoort even populair ;-). Al staat Google er uiteraard ook om bekend om de rankings vaak aan te passen.

Augustus is weer ten einde. Qua bezoekers heb ik een record (+11% t.o.v. vorige record). Maar inkomsten -42% t.o.v. record :'), desalniettemin redelijk t.o.v. andere maanden dit jaar.
pi_144115451
ik wil een winactie opzetten voor een website waar reviews geplaatst kunnen worden. iedere maand maak je dan per review kans. zitten daar nog bepaalde haken of ogen aan wat wetgeving betreft? voor zover ik het begrijp valt het niet onder de kansspelwetgeving. wat zou een leuke prijs zijn? 50 euro? 100? zou het veel verschil uitmaken qua conversie?
..///
pi_144130821
http://www.nu.nl/internet(...)meinnaam-online.html

Nou is het hek wel een beetje van de dam. Vroeger was er nog duidelijkheid, dit is niet meer te volgen straks. Kan iedereen zomaar een naam aanvragen?

.fc voor voetbalclubs, .dre voor Drenthe? Dan wil ik dr.dre!
pi_144134926
quote:
0s.gif Op woensdag 3 september 2014 11:56 schreef JDx het volgende:
http://www.nu.nl/internet(...)meinnaam-online.html

Nou is het hek wel een beetje van de dam. Vroeger was er nog duidelijkheid, dit is niet meer te volgen straks. Kan iedereen zomaar een naam aanvragen?

.fc voor voetbalclubs, .dre voor Drenthe? Dan wil ik dr.dre!
Ik heb er destijds ook gekeken naar het registreren van een eigen top level domain, maar de kosten daarvan zijn 185.000 euro. Dat werpt natuurlijk wel een flinke drempel op (en dat was voor mij uiteraard ook reden om af te haken).

Daarnaast: gaan ze wel echt aanslaan? We hebben ook al een tijd .eu, maar over het algemeen heeft men toch liever de .nl of de .com domeinnaam.
pi_144135429
quote:
0s.gif Op woensdag 3 september 2014 14:17 schreef Thvd het volgende:

[..]

Ik heb er destijds ook gekeken naar het registreren van een eigen top level domain, maar de kosten daarvan zijn 185.000 euro. Dat werpt natuurlijk wel een flinke drempel op (en dat was voor mij uiteraard ook reden om af te haken).

Daarnaast: gaan ze wel echt aanslaan? We hebben ook al een tijd .eu, maar over het algemeen heeft men toch liever de .nl of de .com domeinnaam.
Maar krijg jij daarna de rechten om ze te verkopen? Een .fc domein is best vet, alle clubs in de wereld willen dat wel voor een klein bedrag.
  Moderator woensdag 3 september 2014 @ 14:35:59 #165
42184 crew  DaMart
pi_144135479
Was dit al bekend? Google wil websites met een veiligheidscertificaat hoger in de ranking gaan plaatsen.

quote:
3 vragen + antwoorden over Google's laatste algoritmewijziging

Zoals bekend wijzigt Google op gezette tijden het algoritme van haar zoekmachine. Eerder dit jaar gaf Google al meer voorrang aan zoekresultaten die bestaan uit vragen en antwoorden. Nu heeft de zoekmachine-gigant bekend gemaakt beveiligde sites hoger in de zoekresultaten te zullen gaan plaatsen. Drie vragen aan SEO-expert Lennart Ruigrok over hoe ernstig eigenaren van websites deze maatregel moeten nemen.

Eigenaren van een website die al gebruik maken van een beveiligingscertificaat (het bekende sleuteltje) zitten goed. Zij hoeven zich geen zorgen te maken over de jongste wijziging van Google.

Om de gevolgen van de nu aangekondigde wijziging goed in te schatten, heeft De Zaak een deskundige geraadpleegd.

Drie vragen aan Lennart Ruigrok van online marketing adviesbureau Booming:

1. Moet ik als website-eigenaar nou meteen maatregelen nemen?

Ruigrok: "In principe moet je elke aangekondigde maatregel van Google in het vizier houden en doorvoeren. Maar je moet alleen een afweging maken op het gebied van impact van de aanpassing op de ranking binnen Google en de impact op jouw tijd als ondernemer/organisatie. In dit specifieke geval is het ervan afhankelijk hoe complex het voor jou als website is om een SSL-certificaat te implementeren. Dit kan per partij verschillen. Overleg dus altijd met je hosting provider/shop leverancier om hier een beeld van te krijgen. Op de korte termijn zal het hebben (of niet hebben) van een certificaat geen grote impact op je ranking hebben. Ik heb verschillende getallen voorbij zien komen, maar ga uit dat je dit tussen de één en drie procent beter gaat laten ranken ten opzichte van partijen die op de overige criteria van het algoritme hetzelfde scoren als jij."

2. Verschijnt mijn onbeveiligde website nu meteen lager in de zoekresultaten?

Ruigrok: "Dat hangt sterk af van je branche en het verschil in SEO "volwassenheid" van jou en je concurrenten. In een sterk concurrerende markt zoals bijvoorbeeld de reismarkt waar jij en je concurenten de techniek op orde hebben, identiek linkprofiel hebben en interne linkwaarde verdeling juist hebben ingestoken, kan elke procent het verschil maken voor je ranking. Ben je actief in een niche waarbij alle bovengenoemde zaken nog niet strak staan, dan is dit niet de eerste prioriteit."

3. Welke prioriteit moet ik nou als ondernemer hier aan geven?

"Ik denk dat iedereen deze aanpassing op zijn 'lijstje' moet zetten. De impact van deze wijziging op je ranking is nu nog dusdanig klein dat ik mij eerst op grotere quick wins zou focussen, mocht je organische vindbaarheid hoog op de agenda hebben staan. Denk hierbij aan:
de technische indexatie van je website,
juiste gebruik van 'headers' in je pagina's,
het hebben van relevante content die past bij je aanbod.

De meer doorgewinterde ondernemingen hebben dit vaak al redelijk op orde. Kleinere ondernemers kunnen zich beter eerst hier op focussen. De juiste 'header' boven een pagina heeft een veel grotere impact dan het doorvoeren van dit certificaat."
Winterwonderland (een kerstverhaal) | Gevangen in sepia (kort verhaal)
Forumsmileys | Het is patat!
  woensdag 3 september 2014 @ 15:07:28 #166
340341 Blester
Membre très utile
pi_144136516
quote:
0s.gif Op woensdag 3 september 2014 14:35 schreef DaMart het volgende:
Was dit al bekend? Google wil websites met een veiligheidscertificaat hoger in de ranking gaan plaatsen.

[..]

Dat was al bekend ja. Binnenkort maar eens 50 van die certificaten kopen, kan ik alvast wat websites overzetten.
~ Love comes unseen; we only see it go
  Moderator woensdag 3 september 2014 @ 15:15:43 #167
42184 crew  DaMart
pi_144136790
quote:
0s.gif Op woensdag 3 september 2014 15:07 schreef Blester het volgende:

[..]

Dat was al bekend ja. Binnenkort maar eens 50 van die certificaten kopen, kan ik alvast wat websites overzetten.
Betalen voor mijn Google-ranking zie ik niet echt zitten eigenlijk. Zijn die certificaten niet ook gratis te krijgen?
Winterwonderland (een kerstverhaal) | Gevangen in sepia (kort verhaal)
Forumsmileys | Het is patat!
  woensdag 3 september 2014 @ 15:23:38 #168
406136 Le_Professeur
Arsène Charles Ernest Wenger.
pi_144137045


Vet!
pi_144138968
quote:
0s.gif Op woensdag 3 september 2014 15:15 schreef DaMart het volgende:

[..]

Betalen voor mijn Google-ranking zie ik niet echt zitten eigenlijk. Zijn die certificaten niet ook gratis te krijgen?
Je kan ze zelf genereren maar dan zijn ze niet van een erkende instantie. Ik neem aan dat dat niet goed genoeg is voor google.
  Moderator woensdag 3 september 2014 @ 16:22:05 #170
42184 crew  DaMart
pi_144139124
quote:
0s.gif Op woensdag 3 september 2014 16:17 schreef Stokkie_ het volgende:

[..]

Je kan ze zelf genereren maar dan zijn ze niet van een erkende instantie. Ik neem aan dat dat niet goed genoeg is voor google.
En als je niet met een https-site werkt heb je er toch ook eigenlijk weinig aan? :@.
Winterwonderland (een kerstverhaal) | Gevangen in sepia (kort verhaal)
Forumsmileys | Het is patat!
pi_144139611
quote:
0s.gif Op woensdag 3 september 2014 16:22 schreef DaMart het volgende:

[..]

En als je niet met een https-site werkt heb je er toch ook eigenlijk weinig aan? :@.
Yup maar google ziet het liefste alle sites op https.
  Moderator woensdag 3 september 2014 @ 16:40:40 #172
42184 crew  DaMart
pi_144139699
quote:
0s.gif Op woensdag 3 september 2014 16:38 schreef Stokkie_ het volgende:

[..]

Yup maar google ziet het liefste alle sites op https.
Eerst maar eens uitzoeken hoe ik zoiets zou moeten implementeren en wat de voordelen zijn. Op dit moment zie ik die nog niet echt namelijk voor mijn websites. Heb ook even gekeken wat het kost bij de hosting partij waar ik mijn websites heb ondergebracht en om nou per maand 8 tot 10% van die paar tientjes die ik met Adsense verdien daaraan uit te geven, vind ik eigenlijk zonde ;).
Winterwonderland (een kerstverhaal) | Gevangen in sepia (kort verhaal)
Forumsmileys | Het is patat!
  woensdag 3 september 2014 @ 17:46:46 #173
340341 Blester
Membre très utile
pi_144142023
quote:
0s.gif Op woensdag 3 september 2014 16:40 schreef DaMart het volgende:

[..]

Eerst maar eens uitzoeken hoe ik zoiets zou moeten implementeren en wat de voordelen zijn. Op dit moment zie ik die nog niet echt namelijk voor mijn websites. Heb ook even gekeken wat het kost bij de hosting partij waar ik mijn websites heb ondergebracht en om nou per maand 8 tot 10% van die paar tientjes die ik met Adsense verdien daaraan uit te geven, vind ik eigenlijk zonde ;).
Ik doe het ook alleen voor de echte cashwebsites voorlopig, je hebt ze al vanaf ¤4 per jaar zag ik, kleine investering lijkt me.
~ Love comes unseen; we only see it go
pi_144143135
Ik zag onderstaand bericht in mijn Adsense dashboard, wat doen jullie ermee?

Uitgevers ondersteunen met cookietoestemming

Er is een nieuwe site gelanceerd waarmee u uw bezoekers toestemming kunt vragen voor cookies. Ga voor meer informatie naar www.cookiechoices.org.
pi_144153909
Iemand nog tips voor artikeldirectories?
  donderdag 4 september 2014 @ 13:17:51 #176
428903 RasmusKlump
Jeg elsker pandekager
pi_144166191
quote:
0s.gif Op woensdag 3 september 2014 17:46 schreef Blester het volgende:

[..]

Ik doe het ook alleen voor de echte cashwebsites voorlopig, je hebt ze al vanaf ¤4 per jaar zag ik, kleine investering lijkt me.
Is het als je die hebt, daarna een kwestie van SSL aanvinken in wordpress? :@
pi_144166305
quote:
0s.gif Op donderdag 4 september 2014 13:17 schreef RasmusKlump het volgende:

[..]

Is het als je die hebt, daarna een kwestie van SSL aanvinken in wordpress? :@
was het maar zo eenvoudig :P
..///
pi_144178540
quote:
0s.gif Op woensdag 3 september 2014 22:56 schreef Poepz0r het volgende:
Iemand nog tips voor artikeldirectories?
pi_144226797
quote:
0s.gif Op woensdag 3 september 2014 22:56 schreef Poepz0r het volgende:
Iemand nog tips voor artikeldirectories?
Wees eens iets specifieker? :D
pi_144226970
Om artikeltjes te plaatsen met 1 a 2 linkjes erin :)
pi_144227413
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 september 2014 00:26 schreef Poepz0r het volgende:
Om artikeltjes te plaatsen met 1 a 2 linkjes erin :)
Maar ik snap je vraag niet. Heb je al een artikel directory? Of wil je er een starten?
pi_144227870
Nee zoek directories om artikelen te plaatsen juist
pi_144228921
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 september 2014 00:52 schreef Poepz0r het volgende:
Nee zoek directories om artikelen te plaatsen juist
Over het algemeen krijgen die directories 100'en artikelen per dag er bij en is de seo waarde dus ook nagenoeg 0
pi_144229776
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 september 2014 01:32 schreef Stokkie_ het volgende:

[..]

Over het algemeen krijgen die directories 100'en artikelen per dag er bij en is de seo waarde dus ook nagenoeg 0
Niet allemaal. Zijn er een aantal die gewoon hoge PA/DA hebben
pi_144229932
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 september 2014 02:25 schreef Poepz0r het volgende:

[..]

Niet allemaal. Zijn er een aantal die gewoon hoge PA/DA hebben
Maar.. die kan je dus niet zelf vinden? Diegene die er zijn, zijn niche related of zitten achter een paywall.
pi_144231065
Wat ik over viral gaan begrepen is dat een controversieel onderwerp aansnijden en op emotie inspelen helpt. Wat vinden jullie hiervan: ? Potentie om geshared te gaan worden?
  zaterdag 6 september 2014 @ 09:48:08 #187
4259 JK
In for a penny, in for a pound
pi_144232119
Komt er nou ooit nog een PR update? Na bijna een jaar nog steeds op 0, na een naamswijziging (met 301). Had onderhand al PR4 moeten hebben. Niet dat het waarde heeft, maar het staat aardig.
  zaterdag 6 september 2014 @ 12:14:15 #188
406136 Le_Professeur
Arsène Charles Ernest Wenger.
pi_144234620
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 september 2014 07:09 schreef JupilerXL het volgende:
Wat ik over viral gaan begrepen is dat een controversieel onderwerp aansnijden en op emotie inspelen helpt. Wat vinden jullie hiervan: ? Potentie om geshared te gaan worden?
En waarom denk je dat mensen zoiets gaan sharen? Geen inhoud, te kort, een hoog fake-gehalte.
  zaterdag 6 september 2014 @ 12:57:46 #189
340341 Blester
Membre très utile
pi_144235796
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 september 2014 07:09 schreef JupilerXL het volgende:
Wat ik over viral gaan begrepen is dat een controversieel onderwerp aansnijden en op emotie inspelen helpt. Wat vinden jullie hiervan: ? Potentie om geshared te gaan worden?
What-the-fuck...

Een nep filmpje maken dat 'viraal' zou moeten gaan? _O- _O- _O- _O- _O- _O-
~ Love comes unseen; we only see it go
pi_144248996
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 september 2014 02:36 schreef Stokkie_ het volgende:

[..]

Maar.. die kan je dus niet zelf vinden? Diegene die er zijn, zijn niche related of zitten achter een paywall.
Nee krijg ze niet gevonden, misschien weet jij er een paar?
pi_144249353
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 september 2014 19:47 schreef Poepz0r het volgende:

[..]

Nee krijg ze niet gevonden, misschien weet jij er een paar?
Nee, ben ze nog nooit tegengekomen. Dat soort sites staan altijd te vol met artikelen om nut te hebben. Ik koop links of leg contact met andere webmasters in m'n niche
pi_144249488
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 september 2014 19:58 schreef Stokkie_ het volgende:

[..]

Nee, ben ze nog nooit tegengekomen. Dat soort sites staan altijd te vol met artikelen om nut te hebben. Ik koop links of leg contact met andere webmasters in m'n niche
Contact leggen is in bepaalde niches helemaal niet handig helaas. Linkruilen doet anno 2014 niet veel. Beste voor je DA/PA is gewoon een artikel op een andere website, maar dan mag die inderdaad niet te vol staan. Links kopen nooit meer na een Google penalty 2 jaar terug :(
pi_144250439
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 september 2014 20:01 schreef Poepz0r het volgende:

[..]

Contact leggen is in bepaalde niches helemaal niet handig helaas. Linkruilen doet anno 2014 niet veel. Beste voor je DA/PA is gewoon een artikel op een andere website, maar dan mag die inderdaad niet te vol staan. Links kopen nooit meer na een Google penalty 2 jaar terug :(
Ruilen kan wel hoor zolang jij maar niet linkt naar de site waar jouw backlink ook staat. Wellicht kan je hem met een andere site helpen. Soms is een gratis link ook geen probleem overigens als je een leuk artikel aan kan leveren. Er zijn echt genoeg mogelijkheden
pi_144250617
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 september 2014 20:20 schreef Stokkie_ het volgende:

[..]

Ruilen kan wel hoor zolang jij maar niet linkt naar de site waar jouw backlink ook staat. Wellicht kan je hem met een andere site helpen. Soms is een gratis link ook geen probleem overigens als je een leuk artikel aan kan leveren. Er zijn echt genoeg mogelijkheden
In mijn geval niet. Gaat om een webwinkel en op een winkel links plaatsen is not done naar mijn idee. Komt ook totaal onprofessioneel over. Meeste websites die ik benader vragen direct $$$ voor een stukje ook al vinden ze de producten tof etc (uniek niche product). Misschien is mijn manier van benadering verkeerd? Zou ook kunnen. Hoe mail jij dit soort websites? Voorbeeldje van zo'n mail?
pi_144251277
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 september 2014 20:23 schreef Poepz0r het volgende:

[..]

In mijn geval niet. Gaat om een webwinkel en op een winkel links plaatsen is not done naar mijn idee. Komt ook totaal onprofessioneel over. Meeste websites die ik benader vragen direct $$$ voor een stukje ook al vinden ze de producten tof etc (uniek niche product). Misschien is mijn manier van benadering verkeerd? Zou ook kunnen. Hoe mail jij dit soort websites? Voorbeeldje van zo'n mail?
Webwinkels heb ik geen ervaring mee, maar verkopende partijen die mij benaderd hebben wilden allemaal een bedrag per maand betalen of mij een percentage per sale geven. Zelf zou ik een webwinkel marketen via social media. Met een beetje publiek krijg je dan vanzelf natuurlijke links en ook nog eens wat sales. En likes verkrijgen d.m.v. acties op facebook ect. Je zal eerst wel wat likes moeten kopen d.m.v. facebook advertising om zoiets goed op gang te krijgen.
pi_144251365
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 september 2014 20:37 schreef Stokkie_ het volgende:

[..]

Webwinkels heb ik geen ervaring mee, maar verkopende partijen die mij benaderd hebben wilden allemaal een bedrag per maand betalen of mij een percentage per sale geven. Zelf zou ik een webwinkel marketen via social media. Met een beetje publiek krijg je dan vanzelf natuurlijke links en ook nog eens wat sales. En likes verkrijgen d.m.v. acties op facebook ect. Je zal eerst wel wat likes moeten kopen d.m.v. facebook advertising om zoiets goed op gang te krijgen.
Dat is allemaal al aan de gang, maar wil voornamelijk op wat blogjes komen :) Overigens stoppen winacties binnenkort op Facebook aangezien Facebook dat gaat verbieden.
pi_144251491
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 september 2014 20:39 schreef Poepz0r het volgende:

[..]

Dat is allemaal al aan de gang, maar wil voornamelijk op wat blogjes komen :) Overigens stoppen winacties binnenkort op Facebook aangezien Facebook dat gaat verbieden.
Zonder betaling of percentage per sale gaat dat haast niet denk ik. Of zelf blogjes op gaan zetten natuurlijk :) en bombarderen met links, daar heeft je webwinkel geen last van.
pi_144251631
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 september 2014 20:42 schreef Stokkie_ het volgende:

[..]

Zonder betaling of percentage per sale gaat dat haast niet denk ik. Of zelf blogjes op gaan zetten natuurlijk :)
Ja PBN bedoel je :) Was ik al mee bezig inderdaad.
  dinsdag 9 september 2014 @ 12:04:22 #199
107951 JortK
Immer kwaliteitsposts
pi_144344805
Langzaam maar zeker komt mijn PBN ook tot leven. 6 verschillende hosting partijen, dus alle IP ellende ben ik vanaf :)

Wat is wat betreft link structuur binnen een PBN het best?

Situatie 1:



Of Situatie 2:

pi_144347288
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 september 2014 12:04 schreef JortK het volgende:
Langzaam maar zeker komt mijn PBN ook tot leven. 6 verschillende hosting partijen, dus alle IP ellende ben ik vanaf :)

Wat is wat betreft link structuur binnen een PBN het best?

Situatie 1:

[ afbeelding ]

Of Situatie 2:

[ afbeelding ]
2 zou ik sowieso niet doen, dat linkt dan toch weer alle 4 de sites aan elkaar.
pi_144368820
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 september 2014 12:04 schreef JortK het volgende:
Langzaam maar zeker komt mijn PBN ook tot leven. 6 verschillende hosting partijen, dus alle IP ellende ben ik vanaf :)

Wat is wat betreft link structuur binnen een PBN het best?

Situatie 1:

[ afbeelding ]

Of Situatie 2:

[ afbeelding ]
Waarom je PBN niet gebruiken om 1 webwinkel of 2 bijvoorbeeld te promoten? In plaats van allemaal naar elkaar te linken (iets wat op een gegeven moment ook op gaat vallen). Overigens is verschillende hosters niet eens nodig, zolang je huidige hoster maar unieke ip adressen wil verstrekken.
pi_144376082
Het doorlinken niet proberen op te laten vallen voor Google is denk ik niet zo simpel. Je mag volgens mij maar één Adsense account hebben waarin je al je websites aangeeft. Dan weet Google dus al voldoende ;)

Verder is Adsense niet meer het grootste deel van mijn inkomsten. Openx en Adsense hebben nu ongeveer 50-50 in pageviews maar inkomsten zijn nu 80-20.
  donderdag 11 september 2014 @ 10:38:08 #203
107951 JortK
Immer kwaliteitsposts
pi_144414562
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 september 2014 21:46 schreef Poepz0r het volgende:

[..]

Waarom je PBN niet gebruiken om 1 webwinkel of 2 bijvoorbeeld te promoten? In plaats van allemaal naar elkaar te linken (iets wat op een gegeven moment ook op gaat vallen). Overigens is verschillende hosters niet eens nodig, zolang je huidige hoster maar unieke ip adressen wil verstrekken.
Laten de meeste hosters nu niet echt gul zijn met het uitdelen van IP4 adressen ;(
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 september 2014 23:52 schreef WebBeestje het volgende:
Het doorlinken niet proberen op te laten vallen voor Google is denk ik niet zo simpel. Je mag volgens mij maar één Adsense account hebben waarin je al je websites aangeeft. Dan weet Google dus al voldoende ;)

Verder is Adsense niet meer het grootste deel van mijn inkomsten. Openx en Adsense hebben nu ongeveer 50-50 in pageviews maar inkomsten zijn nu 80-20.
Klopt wat je zegt over het doorlinken. Maar toch zie ik resultaten als ik een nieuwe site aansluit in het "netwerk". Backlinks vliegen je direct om de oren en als je uit de Sandbox bent zie je de rankings ook omhoog schieten.
pi_144422115
@JortK, ik doe er zelf eigenlijk heel weinig aan en volgens mij is de impact pas groot als het om tientallen backlinks gaat, misschien wel honderden om meetbaar verschil te zien.

Even weer iets over Adsense, voor mij layout overweeg ik een 970x90 banner i.p.v. een 728x90. Normaal gesproken tipt Google je over betere formaten maar deze heb ik nooit eerder als alternatief gezien. Op de plek van een 970x90 banner past namelijk ook een 728x90 banner.
pi_144450249
quote:
0s.gif Op donderdag 11 september 2014 15:18 schreef WebBeestje het volgende:

Even weer iets over Adsense, voor mij layout overweeg ik een 970x90 banner i.p.v. een 728x90. Normaal gesproken tipt Google je over betere formaten maar deze heb ik nooit eerder als alternatief gezien. Op de plek van een 970x90 banner past namelijk ook een 728x90 banner.
Is er een reden waarom je geen gebruik maakt van responsieve advertenties? (en dus ook niet van een responsieve layout?)
pi_144456461
Mijn website is min of meer responsive, Wordpress en phpbb zijn beiden anders op verschillende apparaten maar ik heb me er eerlijk gezegd niet echt in verdiept. Ik heb voor phpbb wel een mobiel-thema en ook mobiele banners waarvan twee responsive. Ik wil het liefste vooraf bepaalde formaten gebruiken want het oog wil ook wat :)
pi_144494229
Niet echt met adsense te maken, maar ik ben een website aan het opzetten, waar je een bepaald product kan vergelijken.

Ik ben nu ergens op zoek naar, maar weet niet op welke keywords ik moet zoeken.

Ga bijvoorbeeld naar: http://tweakers.net/categorie/496/laptops/producten/

Aan de linkerkant heb je allemaal opties, je kan bijvoorbeeld schuiven tussen de min en max prijs. Veel websites hebben dit. Zoiets heb ik dus ook nodig.

Op welke keywords moet ik googlen?
  zondag 14 september 2014 @ 03:14:51 #208
214255 Convergence
Procrastinator
pi_144507157
html slider
html range slider
html min max slider
Zat van de huidige Fok! layout? Alternatief hier.
pi_144515240
quote:
0s.gif Op zondag 14 september 2014 03:14 schreef Convergence het volgende:
html slider
html range slider
html min max slider
Range slider inderdaad, thanks ^O^
Maar dat is maar 1 onderdeel, ook opties Ja/nee kunnen veranderen, maar ik kom hiermee al een eindje, thanks!
pi_144516982
Leuk voor wie een financiële vergelijkingssite heeft en door de AFM als bemiddelaar wordt gezien, dan mag je nu een vergunning gaan aanvragen :)

http://www.afm.nl/nl/prof(...)rgelijkingssite.aspx

Ik verwacht dat er hier wel een aantal zijn die een dergelijke website hebben, dus ook leads ontvangen, valt hieronder. Ben je mooi klaar mee :{

Edit: nog een aanvulling, die vegunning is nog prijzig ook en er zijn jaarlijkse kosten:

Wat kost een vergunning van de AFM?

Aan een vergunningaanvraag zijn kosten verbonden. Daarnaast zijn er kosten als de AFM toetsingen moet uitvoeren, zoals in ieder geval de betrouwbaarheidstoetsing en de geschiktheidstoetsing. Een vergunningaanvraag voor adviseurs en bemiddelaars kost in 2013 ¤2000. Deze kosten worden ook in rekening gebracht als de aanvraag door de AFM wordt afgewezen of buiten behandeling wordt gesteld, dan wel als de aanvraag wordt ingetrokken. Ook betaalt een onderneming jaarlijks een bedrag aan de AFM aan heffingen.
pi_144518386
quote:
0s.gif Op zondag 14 september 2014 16:07 schreef WebBeestje het volgende:
Leuk voor wie een financiële vergelijkingssite heeft en door de AFM als bemiddelaar wordt gezien, dan mag je nu een vergunning gaan aanvragen :)

http://www.afm.nl/nl/prof(...)rgelijkingssite.aspx

Ik verwacht dat er hier wel een aantal zijn die een dergelijke website hebben, dus ook leads ontvangen, valt hieronder. Ben je mooi klaar mee :{

Edit: nog een aanvulling, die vegunning is nog prijzig ook en er zijn jaarlijkse kosten:

Wat kost een vergunning van de AFM?

Aan een vergunningaanvraag zijn kosten verbonden. Daarnaast zijn er kosten als de AFM toetsingen moet uitvoeren, zoals in ieder geval de betrouwbaarheidstoetsing en de geschiktheidstoetsing. Een vergunningaanvraag voor adviseurs en bemiddelaars kost in 2013 ¤2000. Deze kosten worden ook in rekening gebracht als de aanvraag door de AFM wordt afgewezen of buiten behandeling wordt gesteld, dan wel als de aanvraag wordt ingetrokken. Ook betaalt een onderneming jaarlijks een bedrag aan de AFM aan heffingen.
quote:
Wanneer bemiddelt een vergelijkingssite?

Van bemiddelen is in ieder geval sprake als meer dan alleen contactgegevens van een klant aan een aanbieder worden doorgegeven. Een vergelijkingssite bemiddelt ook als aan al deze twee voorwaarden is voldaan:

De website vraagt andere relevante gegevens dan naam, adres, woonplaats, telefoonnummer en e-mailadres van een klant op en maakt op basis hiervan een vergelijking.

Er is een overeenkomst tussen een vergelijkingssite en een aanbieder, bemiddelaar of klant die tot doel heeft klant en aanbieder of bemiddelaar met elkaar in contact te brengen. Is er geen schriftelijke overeenkomst, dan is een betaling van een vergoeding een aanwijzing voor het bestaan van zo’n overeenkomst.
Vergelijkingswebsites vragen niet om contact gegevens.
pi_144518489
@Xaban:

Wanneer bemiddelt een vergelijkingssite?

Van bemiddelen is in ieder geval sprake als meer dan alleen contactgegevens van een klant aan een aanbieder worden doorgegeven. Een vergelijkingssite bemiddelt ook als aan al deze twee voorwaarden is voldaan:

De website vraagt andere relevante gegevens dan naam, adres, woonplaats, telefoonnummer en e-mailadres van een klant op en maakt op basis hiervan een vergelijking.

Er is een overeenkomst tussen een vergelijkingssite en een aanbieder, bemiddelaar of klant die tot doel heeft klant en aanbieder of bemiddelaar met elkaar in contact te brengen. Is er geen schriftelijke overeenkomst, dan is een betaling van een vergoeding een aanwijzing voor het bestaan van zo’n overeenkomst.
pi_144518533
quote:
0s.gif Op zondag 14 september 2014 16:58 schreef WebBeestje het volgende:
@Xaban:

Wanneer bemiddelt een vergelijkingssite?

Van bemiddelen is in ieder geval sprake als meer dan alleen contactgegevens van een klant aan een aanbieder worden doorgegeven. Een vergelijkingssite bemiddelt ook als aan al deze twee voorwaarden is voldaan:

De website vraagt andere relevante gegevens dan naam, adres, woonplaats, telefoonnummer en e-mailadres van een klant op en maakt op basis hiervan een vergelijking.

Er is een overeenkomst tussen een vergelijkingssite en een aanbieder, bemiddelaar of klant die tot doel heeft klant en aanbieder of bemiddelaar met elkaar in contact te brengen. Is er geen schriftelijke overeenkomst, dan is een betaling van een vergoeding een aanwijzing voor het bestaan van zo’n overeenkomst.
Je copy paste wat er in mijn quote staat...
Vergelijkingswebsites voldoen daar niet aan, hoeveel van die sites ken jij waar er om contact/persoonlijke gegevens worden gevraagd?
pi_144518638
Ik zie het, er moet worden voldaan aan beide voorwaarden, niet één van de twee. Toevallig ken ik maar één vergelijkingssite voor dergelijke producten en die vraagt om naw-gegevens, etc. Zouden sites als Independer hier ook onder vallen en gaat het ook op voor sites die energieprijzen vergelijken?
pi_144519005
quote:
0s.gif Op zondag 14 september 2014 17:02 schreef WebBeestje het volgende:
Ik zie het, er moet worden voldaan aan beide voorwaarden, niet één van de twee. Toevallig ken ik maar één vergelijkingssite voor dergelijke producten en die vraagt om naw-gegevens, etc. Zouden sites als Independer hier ook onder vallen en gaat het ook op voor sites die energieprijzen vergelijken?
Ik vind het vrij logisch dat je een vergunning moet hebben wanneer je om NAW-gegevens vraagt.
Independer vast wel, je sluit namelijk direct verzekeringen bij ze af. Zij zijn niet alleen een vergelijker maar ook een tussenpersoon.
pi_144541418
Ik zit in m'n hoofd met een idee en vraag me af hoe jullie daarover denken. Ik weet redelijk veel over een bepaald onderwerp en heb de mogelijkheid om de content in drie talen te schrijven. Dus nu heb ik het idee om 3 domeinen te registreren (<keyword>.COM, <keyword>.NL en <keyword>.FR) en daar soortgelijke content op te zetten. Ik kan de layout e.d. van de website 1-op-1 kopieeren en de content hoef ik alleen te herschrijven in een andere taal, afbeeldingen kan ik herbruiken. Dus relatief veel minder werk en voor elke website grotendeels een ander publiek.

Hoe kijken jullie hier tegenaan? En denken jullie dat het beter is om 3 verschillende domeinen te gebruiken of de verschillende talen te integreren op 1 website?
Pain is temporary, pride is forever
pi_144570317
Een klikje vandaag van ¤20,81 dat maakt het wel een erg hoge RPM voor een hele dag ;) je zult zoiets als adverteerder maar verkeerd ingesteld hebben. Totdat het straks ingetrokken is :')
pi_144587955
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 augustus 2014 00:31 schreef Kemestry het volgende:
Vreemd. Mijn website die eind april ineens van 5000 naar 900 bezoekers ging, is sinds dinsdag weer gestegen naar 4000+. Google update? ftw Oo
En na enkele weken super draaien is het aantal bezoekers nu weer van de een op andere dag gezakt naar 1000. Om gek van te worden zo'n site. Gewoon van de een op de andere dag met de belangrijkste keywords 40-50 plaatsen gezakt.
  woensdag 17 september 2014 @ 20:16:46 #219
17882 Razor21
Sinds 2001 op Fok!
pi_144635287
Ben er ook weer :-)
Na verkoop Utopia site (Nederlandse) bezig met de .com variant. Doe er amper iets aan. 2000 zoekopdrachten per dag op 1 bepaald woord. En dan nog 3 Amerikanen zo gek gekregen die deze week willen schrijven voor mij. Erachter gekomen dat in het Engels bloggen lastiger is dan ik dacht
:-)

Wat wel opmerkelijk is bijna al mijn bezoekers komen via Yahoo binnen iets van 55 procent. Ongeveer 10 procent via Google.

Verdiensten nu per dag ongeveer 15 tot 30 euro. Mag niet klagen. Kan veel hoger, maar heb (nog) geen zin om meer te schrijven. Wil hem eigenlijk weer door trekken richting de 80 per dag.

[ Bericht 15% gewijzigd door Razor21 op 17-09-2014 20:29:34 ]
Zo Razor21 misschien kunnen we de conducteurs afluisteren" vervolgens hoor je keihard door die trein GRRGG...Hallo hier ...blalblalb @#$%%@.....en iedereen kijkt dan onze kant op ook mijn kant..
pi_144635913
quote:
0s.gif Op woensdag 17 september 2014 20:16 schreef Razor21 het volgende:
Ben er ook weer :-)
Na verkoop Utopia site (Nederlandse) bezig met de .com variant. Doe er amper iets aan. 2000 zoekopdrachten per dag op 1 bepaald woord. En dan nog 3 Amerikanen zo gek gekregen die deze week willen schrijven voor mij. Erachter gekomen dat in het Engels bloggen lastiger is dan ik dacht
:-)

Wat wel opmerkelijk is bijna al mijn bezoekers komen via Yahoo binnen iets van 55 procent. Ongeveer 10 procent via Google.

Verdiensten nu per dag ongeveer 15 tot 30 euro. Mag niet klagen. Kan veel hoger, maar heb (nog) geen zin om meer te schrijven. Wil hem eigenlijk weer door trekken richting de 80 per dag.
Zag al een torrent voorbij komen met S01E01, dat soort zooi loopt daar beter dan hier, Big Brother S16E01 zag ik laatst voorbij schieten. Dus een goeie zet, hoop dat het gaat lukken!
  woensdag 17 september 2014 @ 20:34:20 #221
17882 Razor21
Sinds 2001 op Fok!
pi_144636001
quote:
0s.gif Op woensdag 17 september 2014 20:32 schreef JDx het volgende:

[..]

Zag al een torrent voorbij komen met S01E01, dat soort zooi loopt daar beter dan hier, Big Brother S16E01 zag ik laatst voorbij schieten. Dus een goeie zet, hoop dat het gaat lukken!
Ja bedankt. Van de week weer een opzet maken met de NL Utopia heb diverse namen vastgelegd. Gaat een jaar verder. Ga ik daar alles weer op inzetten. Wel mega veel werk.
Zo Razor21 misschien kunnen we de conducteurs afluisteren" vervolgens hoor je keihard door die trein GRRGG...Hallo hier ...blalblalb @#$%%@.....en iedereen kijkt dan onze kant op ook mijn kant..
pi_144638802
quote:
0s.gif Op woensdag 17 september 2014 20:34 schreef Razor21 het volgende:

[..]

Ja bedankt. Van de week weer een opzet maken met de NL Utopia heb diverse namen vastgelegd. Gaat een jaar verder. Ga ik daar alles weer op inzetten. Wel mega veel werk.
Veel werk = veel geld.

Momenteel meer ingezet op m'n vaste job, bijna 45% op vooruit gegaan afgelopen 2 jaar, mooi zekere inkomsten, straks weer ff tijd voor eigen dingen. Heb weer genoeg ideeën en leer alleen maar meer.
pi_144645577
Maar wel de leon weggedaan? ;(
Facts don't care about your feelings
pi_144651131
quote:
0s.gif Op woensdag 17 september 2014 23:49 schreef YoshiBignose het volgende:
Maar wel de leon weggedaan? ;(
Yep, maar wel met winst ;)

In de winter ga ik er toch niet mee rijden, was puur hobby, dus nu even extra sparen en dan rond mijn verjaardag in April heb ik als het goed is rond de 12k voor een Impreza WRX, Scirocco of Golf R32 :P

Of een Infiniti FX, maar die SUV's zijn zo verrekte zwaar...
pi_144653948
Die nieuwe Infinity Q50 vind ik wel mooi.
Facts don't care about your feelings
pi_144657242
quote:
0s.gif Op donderdag 18 september 2014 11:46 schreef YoshiBignose het volgende:
Die nieuwe Infinity Q50 vind ik wel mooi.
Mooi idd, maar dan moet ik wel heel wat meer klikjes krijgen haha.
pi_144660249
quote:
0s.gif Op donderdag 18 september 2014 09:50 schreef JDx het volgende:

[..]

Yep, maar wel met winst ;)

In de winter ga ik er toch niet mee rijden, was puur hobby, dus nu even extra sparen en dan rond mijn verjaardag in April heb ik als het goed is rond de 12k voor een Impreza WRX, Scirocco of Golf R32 :P

Of een Infiniti FX, maar die SUV's zijn zo verrekte zwaar...
Doorsparen en voor een E46 M3 gaan :Y
pi_144660544
Turkenbak :')
Facts don't care about your feelings
pi_144661157
Ik hoef idd geen E46 meer, man wat had ik daar veel gezeik mee.

En ik leek idd net een turk :P

http://jdx.nl/bmw/

Was een 318, okee, maar het ziet er niet anders uit. R32 zie ik trouwens ook helaas teveel turks in.
pi_144661554
quote:
0s.gif Op donderdag 18 september 2014 16:02 schreef JDx het volgende:
Ik hoef idd geen E46 meer, man wat had ik daar veel gezeik mee.

En ik leek idd net een turk :P

http://jdx.nl/bmw/

Was een 318, okee, maar het ziet er niet anders uit. R32 zie ik trouwens ook helaas teveel turks in.
Pardon, het ziet er niet anders uit? Ja doei :P

Niks mis dat Turken er ook in rijden toch, ze hebben tenminste smaak :P
pi_144661570
quote:
0s.gif Op donderdag 18 september 2014 15:43 schreef YoshiBignose het volgende:
Turkenbak :')
Turken hebben geen geld voor een echte M3 :D
pi_144661718
quote:
1s.gif Op donderdag 18 september 2014 16:15 schreef xaban06 het volgende:

[..]

Pardon, het ziet er niet anders uit? Ja doei :P

Niks mis dat Turken er ook in rijden toch, ze hebben tenminste smaak :P
Helaas wel, ze verpesten alle mooie auto's. Je krijgt er zo'n vooroordeel van.
pi_144670676
quote:
1s.gif Op donderdag 18 september 2014 16:15 schreef xaban06 het volgende:

[..]

Turken hebben geen geld voor een echte M3 :D
Oh ja :P M stickertje alleen
Facts don't care about your feelings
pi_144712605
Lol, die titels van de advertenties op Sitedeals worden steeds gekker: http://www.sitedeals.nl/websites/280011-adsense-topper-000-a.html

Titel: Adsense topper met 10.000+ bezoekers en inkomsten

Open je de advertentie blijkt die site het afgelopen jaar 10.000+ advertentievertoningen te hebben gehad en de inkomsten van de afgelopen 6 maanden ¤ 10,- te zijn ... :s
pi_144715605
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 september 2014 00:43 schreef jeronald het volgende:
Lol, die titels van de advertenties op Sitedeals worden steeds gekker: http://www.sitedeals.nl/websites/280011-adsense-topper-000-a.html

Titel: Adsense topper met 10.000+ bezoekers en inkomsten

Open je de advertentie blijkt die site het afgelopen jaar 10.000+ advertentievertoningen te hebben gehad en de inkomsten van de afgelopen 6 maanden ¤ 10,- te zijn ... :s
kun jij de CTR hoger krijgen? Zo ja, dan kun je flink verdienen!

:D
pi_144716907
De sites op sitedeals hebben altijd 'enorm veel potentie'.

In de praktijk komt dat erop neer dat de koper er veel tijd in moet steken om die potentie eruit te halen. Waarom zou je daar als koper voor betalen? Je betaalt voor wat er al is, niet voor wat je nog zelf moet doen.

Niet dat ik ooit een website heb gekocht of verkocht, maar elke website heeft 'enorm veel potentie'.
pi_144717000
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 september 2014 10:32 schreef Thvd het volgende:
De sites op sitedeals hebben altijd 'enorm veel potentie'.

In de praktijk komt dat erop neer dat de koper er veel tijd in moet steken om die potentie eruit te halen. Waarom zou je daar als koper voor betalen? Je betaalt voor wat er al is, niet voor wat je nog zelf moet doen.

Niet dat ik ooit een website heb gekocht of verkocht, maar elke website heeft 'enorm veel potentie'.
op sitedeals.nl wordt altijd veel gebakken lucht aangeboden. nu ook weer met van die vergelijkingssites met standaard vergelijkingsmodules |:(
..///
pi_144717148
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 september 2014 10:36 schreef wipes66 het volgende:

[..]

op sitedeals.nl wordt altijd veel gebakken lucht aangeboden. nu ook weer met van die vergelijkingssites met standaard vergelijkingsmodules |:(
Inderdaad, maar daardoor krijg je dus ook lage prijzen, want kopers vermoeden al dat het wel prut zal zijn.

Ik heb ooit mijn website aangeboden op Sitedeals. Hoewel dat een grote website was én er veel maandelijkse bezoekers op af kwamen, leverde hij nog niet de helft van mijn 'reserve' op.

Websites die hun potentie al (voor een groot gedeelte) hebben waargemaakt kun je sowieso beter niet op Sitedeals verkopen denk ik. Er zijn nauwelijks verkopen boven de 5000 euro.

Uiteindelijk heb ik de website zelf gehouden en steek ik er nog steeds met plezier een aantal uren per dag in.
pi_144717443
Ik snap sommige mensen op sitedeals ook niet, maar als dit de gemiddelde adsense gebruiker is dan is het vrij triest.
Facts don't care about your feelings
pi_144717576
En ik had het idee om mijn website op Sitedeals aan te bieden, komt het niet bij mijn gewenste bedrag dan niet en anders wil ik er misschien wel vanaf. Alleen als verkopen boven de ¤5000 al moeilijk is heeft het weinig zin, dat is in enkele maanden al terugverdiend. Zijn er nog andere websites om je website te verkopen waar dan geen paupers komen? ;)
pi_144718645
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 september 2014 11:05 schreef WebBeestje het volgende:
En ik had het idee om mijn website op Sitedeals aan te bieden, komt het niet bij mijn gewenste bedrag dan niet en anders wil ik er misschien wel vanaf. Alleen als verkopen boven de ¤5000 al moeilijk is heeft het weinig zin, dat is in enkele maanden al terugverdiend. Zijn er nog andere websites om je website te verkopen waar dan geen paupers komen? ;)
Je hebt natuurlijk de internationale alternatieven (flippa en zo). Volgens mij is er in NL nauwelijks iets.

Je kunt op sitedeals trouwens gewoon sorteren op prijs, dan zie je dat er ooit één de 70.000 euro heeft gehaald, één de 20.000 euro, een stuk of 8 tussen de 10.000 en 20.000 en iets van 25 stuks tussen de 5.000 en 10.000.

Overigens is de helft ervan niet verkocht (dus het bod was te laag). Er zitten op sitedeals simpelweg niet voldoende kapitaalkrachtige particulieren/bedrijven om dergelijke websites op te kopen om een redelijke slagingskans te hebben als je het verkoopt.

Een koper moet voldoen aan een aantal voorwaarden:
-Interesse in de niche (omdat hij moet blijven investeren in tijd);
-Verstand van de niche en van de (on)mogelijkheden (zodat hij een goede waardeinschatting kan maken, niet enkel op basis van adsense);
-Genoeg geld (anders gaat het nooit lukken);
-Niet voor een dubbeltje op de eerste rang willen zitten (want dat kan niet met grote websites, ik doe mijn website niet weg voor 10x winst per maand, indien ik al jaren een stabiele zaak heb).

Helaas zitten er op sitedeals weinig mensen die voor mijn website aan punt 1 en 2 voldoen. De enkeling die dat wel doet, heeft óf niet genoeg geld, of wil voor het dubbeltje op de eerste rang zitten.

Op zichzelf niet erg, maar dat gaat niet tot een verkoop leiden...
pi_144719920
Hmm, dan zou het dus al voor sitedeals redelijk uniek zijn als ik mijn beoogde bedrag er voor kan krijgen. Tienmaal de maandelijkse inkomsten is ook onzinnig, daar zou ik het ook niet voor verkopen. In de 2,5 jaar dat ik Adsense heb op mijn website is het alleen maar aan het stijgen, ondertussen ook niet eens meer de helft van mijn inkomsten uit Adsense. Dan nog een beetje affiliate en zoals hier op Fok bezoekers met betaalde accounts. Misschien dan eens een internationale site proberen.
pi_144720527
Jullie bekijken de zaak alleen vanuit je eigen kant. Waarom zou ik 30x de maandwinst betalen tegen 0.0 zekerheid.

Zo een bedrag zal alleen je directe concurrent betalen.
pi_144720816
Dertig keer de maandwinst is denk ik weer teveel en als ik een serieuze bieder heb mag die alle stats weten. 0,0 zekerheid heb je denk ik alleen bij websites met weinig bezoekers, dan kan alles snel in elkaar zakken. Met een paar duizend unieke bezoekers per dag zie ik dat niet snel gebeuren. Verder heb ik nooit aan linkbuilding gedaan en aan SEO kan ook nog wat worden gedaan.
pi_144721775
las dat iemand hier bezig was met openx als alternatief voor adsense.

http://openx.com/product/ad-server/

kom ik hier op uit of mis ik wat?
pi_144722100
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 september 2014 13:51 schreef trekker25 het volgende:
las dat iemand hier bezig was met openx als alternatief voor adsense.

http://openx.com/product/ad-server/

kom ik hier op uit of mis ik wat?
Dat was/ben ik en je hebt de juiste pagina.
pi_144722558
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 september 2014 13:10 schreef xaban06 het volgende:
Jullie bekijken de zaak alleen vanuit je eigen kant. Waarom zou ik 30x de maandwinst betalen tegen 0.0 zekerheid.

Zo een bedrag zal alleen je directe concurrent betalen.
Wat heet 0,0 zekerheid?

Ik kan aantonen:

1. Dat de bezoekersaantallen al jaren zeer stabiel zijn;
2. Dat ik niet afhankelijk ben van keiharde rankings omdat vrijwel al het verkeer op long tail binnenkomt;
3. Dat mijn onderwerp erg evergreen is;
4. Dat ik expert ben in het onderwerp, dus dat de website waarde heeft en blijft hebben voor bezoekers;
5. Dat ik nooit links heb gekocht of andere blackhat technieken heb gebruikt.
6. Dat ik niet alles heb geoptimaliseerd voor SEO (want dat kan verkeerd uitpakken bij algortimewijzigingen).

Waarom zou ik dan akkoord gaan met 10x de maandwinst? Als er een tweede website was zoals die van mij, dan zou ik 30x maandwinst betalen, zonder meer.
pi_144788944
Weet iemand een goed Wordpress thema dat een opmaak in kolommen heeft en dus eigenlijk lijkt op bijvoorbeeld een krant? Bij voorkeur met veel mogelijkheden tot aanpassen en ook nog responsive (gratis of betaald maakt niet uit).
pi_144806206
PinBoard
pi_144815049
Heeft iemand van jullie wel eens een artikel in de krant of op tv over zijn/haar website gehad? Zo ja, leverde dit iets op? Volgens mij is ouderwetse media -> internet niet echt super.
pi_144818447
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 september 2014 10:03 schreef JDx het volgende:
Heeft iemand van jullie wel eens een artikel in de krant of op tv over zijn/haar website gehad? Zo ja, leverde dit iets op? Volgens mij is ouderwetse media -> internet niet echt super.
Ik heb daar wel ooit over gelezen en heb even gezocht: http://www.bloggenenlogge(...)e-blog-blogpromotie/

Het werkt niet echt goed dus, volgens deze blogger. 100 extra bezoekers nadat je in de Telegraaf staat is niet echt top. Ik kan me wel voorstellen dat dit inderdaad niet goed werkt. Radio schijnt beter te zijn.

Ik ben ooit gevraagd om op radio Rijnmond te komen en ben een keer benaderd door Nieuwsuur. Of het nu bezoekers oplevert of niet, het is gewoon 'cool' om daaraan mee te werken. Overigens mocht ik dat niet van mijn werkgever (daar waren speciaal met mij afspraken over gemaakt) in verband met imagorisico...
pi_144818495
Ik ben dus benaderd om een verhaaltje te doen in een krant en eventueel een talkshow, heb daar niet echt zin in, maar dacht wellicht kan ik er nog wat mee opschieten door reclame te maken. Maar neh, hoef ook niet met m'n kop op tv voor de aandacht :P
  dinsdag 23 september 2014 @ 13:07:01 #253
17882 Razor21
Sinds 2001 op Fok!
pi_144820009
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 september 2014 10:03 schreef JDx het volgende:
Heeft iemand van jullie wel eens een artikel in de krant of op tv over zijn/haar website gehad? Zo ja, leverde dit iets op? Volgens mij is ouderwetse media -> internet niet echt super.
In april 2 a4tjes over Utopia en mijn website in de Veronica gids. Weet niet of dat extra bezoek opleverde. Vond het zelf wel gaaf dat ik in een tijdschrift stond.

Paar jaar geleden op Shownieuws geweest. Gezeik met de advocaat van Ome Willem ivm site : defilmvanomewilders.nl was zo kwaad dat ik er een broodje poep op heb gezet en dat kwam in shownieuws. :')
Zo Razor21 misschien kunnen we de conducteurs afluisteren" vervolgens hoor je keihard door die trein GRRGG...Hallo hier ...blalblalb @#$%%@.....en iedereen kijkt dan onze kant op ook mijn kant..
pi_144820410
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 september 2014 13:07 schreef Razor21 het volgende:

[..]

In april 2 a4tjes over Utopia en mijn website in de Veronica gids. Weet niet of dat extra bezoek opleverde. Vond het zelf wel gaaf dat ik in een tijdschrift stond.

Paar jaar geleden op Shownieuws geweest. Gezeik met de advocaat van Ome Willem ivm site : defilmvanomewilders.nl was zo kwaad dat ik er een broodje poep op heb gezet en dat kwam in shownieuws. :')
Haha, achja heb al een paar keer in een magazine gestaan met wat werk van me CAD Magazine en wat amerikaanse blaadjes, dus dat is niet zo speciaal meer. Maar wel lache op zich, dat van shownieuws haha :P
pi_144820829
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 september 2014 12:12 schreef JDx het volgende:
Ik ben dus benaderd om een verhaaltje te doen in een krant en eventueel een talkshow, heb daar niet echt zin in, maar dacht wellicht kan ik er nog wat mee opschieten door reclame te maken. Maar neh, hoef ook niet met m'n kop op tv voor de aandacht :P
Ach, waarom niet? Ik zou dat gewoon doen, zeker als je ze zo gek krijgt om ook je website even te linken op hun website. Zijn toch sterke backlinks over het algemeen, toch?

Heeft Google trouwens weer een algoritmewijziging doorgevoerd? Gisteren had ik 60% meer bezoekers dan mijn vorige record (en ze kwamen via Google).
  dinsdag 23 september 2014 @ 18:23:05 #256
17882 Razor21
Sinds 2001 op Fok!
pi_144829591
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 september 2014 13:31 schreef Thvd het volgende:

[..]

Ach, waarom niet? Ik zou dat gewoon doen, zeker als je ze zo gek krijgt om ook je website even te linken op hun website. Zijn toch sterke backlinks over het algemeen, toch?

Heeft Google trouwens weer een algoritmewijziging doorgevoerd? Gisteren had ik 60% meer bezoekers dan mijn vorige record (en ze kwamen via Google).
Nee laatste wijzigingen kun je hier bekijken : http://moz.com/google-algorithm-change
Zo Razor21 misschien kunnen we de conducteurs afluisteren" vervolgens hoor je keihard door die trein GRRGG...Hallo hier ...blalblalb @#$%%@.....en iedereen kijkt dan onze kant op ook mijn kant..
  dinsdag 23 september 2014 @ 20:26:59 #257
340341 Blester
Membre très utile
pi_144833735
Verzoeken van interviews standaard afwijzen ^O^ Laat ze maar eens wat leuks bieden, of het moet inderdaad voor een noemenswaardig blad zijn :)
~ Love comes unseen; we only see it go
pi_144834445
Al aantal keer gehad voor mijn winkel http://www.hondensteps.nl zie kopje media. Geen noemenswaardige bezoekers erbij ofzo, wel hier en daar iemand die de artikelen had gelezen enz.
pi_144839601
Ik beheer ook de site van een sportclub waar regelmatig een stukje over staat in een lokale krant, maar je merkt er weinig van.
  woensdag 24 september 2014 @ 13:38:17 #260
17882 Razor21
Sinds 2001 op Fok!
pi_144852523
Zie dat het topic Sitechecks 2 jaar terug voor het laatst is gebruikt. Dus daarom even hier. Hebben jullie misschien nog feedback / tips / advies voor mijn nieuwe site?

Ga eens geen adsense gebruiken op deze , maar affliates via Zanox. Adsense loopt wel door op mijn andere sites. Wil nu eens voor de kick ooit eens wat verdienen via affliates.
Zo Razor21 misschien kunnen we de conducteurs afluisteren" vervolgens hoor je keihard door die trein GRRGG...Hallo hier ...blalblalb @#$%%@.....en iedereen kijkt dan onze kant op ook mijn kant..
pi_144854283
@Razor21: Afbeeldingen in je berichten laden meestal pas later dan de tekst. Als je via de code wel al aangeeft hoe groot je afbeelding wordt, dan verspringt de structuur van de website niet meer. Nu verspringt die wel zodra de afbeelding eenmaal geladen is. Geen heel groot issue omdat menig internetverbinding de afbeeldingen al heel snel laadt.

Verder valt me op dat je de merknaam Apple gebruikt en daarnaast ook een deel van Frankwatching.nl, ik weet niet of je hiermee geen problemen kan krijgen. Mij valt het persoonlijk op dat je berichten wel allemaal erg kort zijn. Je zit al in een niche die al extreem vol is, als je dan nog wil gevonden worden op de long tail lijkt me langere stukken net iets beter werken.

Ik zou de social bookmarking knopjes onder de artikelen iets minder doorzichtig maken. In een snelle oogopslag lijken het net witte hokjes.

Verder lijkt het me een moeilijk project omdat je hier vrijwel onmogelijk hoog kan scoren op je meest gewenste zoektermen. Ook denk ik niet dat je met affliate veel kan verdienen in deze branche.
- Met zuidelijke groet -
  woensdag 24 september 2014 @ 14:37:42 #262
17882 Razor21
Sinds 2001 op Fok!
pi_144854529
quote:
0s.gif Op woensdag 24 september 2014 14:31 schreef De-Hamster het volgende:
@Razor21: Afbeeldingen in je berichten laden meestal pas later dan de tekst. Als je via de code wel al aangeeft hoe groot je afbeelding wordt, dan verspringt de structuur van de website niet meer. Nu verspringt die wel zodra de afbeelding eenmaal geladen is. Geen heel groot issue omdat menig internetverbinding de afbeeldingen al heel snel laadt.

Verder valt me op dat je de merknaam Apple gebruikt en daarnaast ook een deel van Frankwatching.nl, ik weet niet of je hiermee geen problemen kan krijgen. Mij valt het persoonlijk op dat je berichten wel allemaal erg kort zijn. Je zit al in een niche die al extreem vol is, als je dan nog wil gevonden worden op de long tail lijkt me langere stukken net iets beter werken.

Ik zou de social bookmarking knopjes onder de artikelen iets minder doorzichtig maken. In een snelle oogopslag lijken het net witte hokjes.

Verder lijkt het me een moeilijk project omdat je hier vrijwel onmogelijk hoog kan scoren op je meest gewenste zoektermen. Ook denk ik niet dat je met affliate veel kan verdienen in deze branche.
Bedankt voor de feedback. Dat van FrankWatching heb ik nooit bij stil gestaan. We wilden eerst een site over Applewatches en deze variant was nog vrij. Heb wel eerder met merken gewerkt tot op heden nooit problemen gehad. Als ik inderdaad zie hoe groot de concurrentie is dan lijkt het mij dit best wel een lastig project.

Wellicht dat ik inderdaad in long tail moet gaan zitten. Verder bedankt voor de tips / advies.
Zo Razor21 misschien kunnen we de conducteurs afluisteren" vervolgens hoor je keihard door die trein GRRGG...Hallo hier ...blalblalb @#$%%@.....en iedereen kijkt dan onze kant op ook mijn kant..
  woensdag 24 september 2014 @ 16:16:17 #263
17882 Razor21
Sinds 2001 op Fok!
pi_144858619
Gaat lekker voor een site waar ik eigenlijk niets mee doe.Soms uitschieter naar 30 per dag. Als ik maar 5 euro haal per dag ben ik al tevreden.

Zo Razor21 misschien kunnen we de conducteurs afluisteren" vervolgens hoor je keihard door die trein GRRGG...Hallo hier ...blalblalb @#$%%@.....en iedereen kijkt dan onze kant op ook mijn kant..
pi_144863481
Vandaag weer op een recordmaand uitgekomen en de maand is pas op 80% :)
pi_144864765
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 september 2014 14:05 schreef WebBeestje het volgende:

[..]

Dat was/ben ik en je hebt de juiste pagina.
niet iedereen kan zich er easy voor registreren, of kijk ik er zo over heen... :)
pi_144884439
quote:
0s.gif Op woensdag 24 september 2014 18:53 schreef trekker25 het volgende:

[..]

niet iedereen kan zich er easy voor registreren, of kijk ik er zo over heen... :)
Belangrijkste is dat je dan al 5 miljoen pageviews per maand hebt ;) of in ieder geval een aantal miljoen pageviews en een interessante niche (oftewel een niche waar adverteerders veel betalen).
pi_144884613
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 september 2014 13:10 schreef xaban06 het volgende:
Jullie bekijken de zaak alleen vanuit je eigen kant. Waarom zou ik 30x de maandwinst betalen tegen 0.0 zekerheid.

Zo een bedrag zal alleen je directe concurrent betalen.
Schoot mij nog te binnen dat wanneer je een website koopt voor bijvoorbeeld 18 maal de maandelijkse inkomsten en je de inkomsten op peil kunt houden en na 18 maanden weer voor hetzelfde bedrag kunt verkopen er bruto 100% winst is. Dan zou je ook kunnen afvragen of 18 maal de maandelijkse inkomsten niet (veel) te laag is.
pi_144901392
quote:
0s.gif Op donderdag 25 september 2014 10:04 schreef WebBeestje het volgende:

[..]

Belangrijkste is dat je dan al 5 miljoen pageviews per maand hebt ;) of in ieder geval een aantal miljoen pageviews en een interessante niche (oftewel een niche waar adverteerders veel betalen).
Ik heb ook even naar OpenX gekeken, maar de CPM is redelijk laag, waardoor je meestal beter uit zult zijn met adsense.

OpenX is enkel interessant (denk ik zo) in niches waar weinig geklikt wordt en/of een klik weinig geld oplevert. Ik denk eigenlijk voornamelijk aan fora en spelletjeswebsites.

Overigens had ik die eis van 5 miljoen pageviews per maand niet gezien. Ik kom niet eens in de buurt daarvan :')
pi_144904948
Ja voor fora is het denk ik ideaal, ik denk sowieso voor websites waar veel terugkerende bezoekers zijn en die ook nog redelijk wat pagina's bekijken. Volgens Analytics heb ik dagelijks net geen 20% nieuwe bezoekers en de bezoekers bekijken ruim 10 pagina's per bezoek. Veel terugkerende bezoekers worden ook advertentieblind dus ik denk dat OpenX voor mij ideaal is.
  vrijdag 26 september 2014 @ 08:12:18 #270
131603 Afwazig
Serious business
pi_144915490
Een bekende van mij heeft een sportgerelateerd forum waar Adsense op is gebanned door plaatjes van blote wijven. Hij verkoop nu ads direct aan partijen, zou OpenX hier misschien ook een idee voor zijn? betreft een Nederlands forum overigens. Zijn er voldoende Nederlands ads?
pi_144916384
Zat gisteren in de auto, opeens had ik echt een super idee. Probleem is, dat ik het sowieso niet kan gaan uitwerken omdat ik de technische/programmeer skills er niet voor heb. De vraag is alleen hoe ik dit idee kan uitwerken. Als ik op zoek ga naar iemand die het kan programmeren loop ik altijd het risico dat hij met het idee er vandoor gaat.
- Met zuidelijke groet -
pi_144916509
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 september 2014 09:14 schreef De-Hamster het volgende:
Zat gisteren in de auto, opeens had ik echt een super idee. Probleem is, dat ik het sowieso niet kan gaan uitwerken omdat ik de technische/programmeer skills er niet voor heb. De vraag is alleen hoe ik dit idee kan uitwerken. Als ik op zoek ga naar iemand die het kan programmeren loop ik altijd het risico dat hij met het idee er vandoor gaat.
Ik werk nu al jaren als programmeur en zoek al een tijd een project. Vroeger had ik zoveel ideeën, nu de kennis en geen ideeën meer, je kan altijd het idee anders formuleren ofzo, zeg maar...
pi_144923153
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 september 2014 09:20 schreef JDx het volgende:

[..]

Ik werk nu al jaren als programmeur en zoek al een tijd een project. Vroeger had ik zoveel ideeën, nu de kennis en geen ideeën meer, je kan altijd het idee anders formuleren ofzo, zeg maar...
Het klinkt heel interessant, maar no offence, ook bij jou heb ik geen poot om op te staan mocht jij het idee uitwerken en er zelf mee aan de haal gaan. Ik ben aan het kijken of ik niet ergens het een en ander kan vastleggen om het te beschermen zodat ik deze website n kan laten opzetten. Heb al sinds gisteravond rondgezocht maar het bestaat nog helemaal niet.
- Met zuidelijke groet -
pi_144923381
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 september 2014 13:43 schreef De-Hamster het volgende:

[..]

Het klinkt heel interessant, maar no offence, ook bij jou heb ik geen poot om op te staan mocht jij het idee uitwerken en er zelf mee aan de haal gaan. Ik ben aan het kijken of ik niet ergens het een en ander kan vastleggen om het te beschermen zodat ik deze website n kan laten opzetten. Heb al sinds gisteravond rondgezocht maar het bestaat nog helemaal niet.
Je kunt natuurlijk het een en ander contractueel vastleggen, maar ook dat biedt geen zekerheid. Het enige dat 100% zekerheid biedt, is als je zelf leert programmeren (en zolang het om html/css/php/javascript/jQuery gaat, kan dat prima).

Overigens loop je dan na lancering (afhankelijk van je idee) wel weer het risico dat iemand anders het namaakt (en eventueel zelfs beter doet). Niet alles is immers beschermd door intellectueel eigendomsrecht.

Ondernemen is risico's nemen, want je kunt niet alles alleen.
pi_144925152
Ik heb ook nog een idee, kent iemand Partyflock nog? Ik wil zoiets maken, maar dan voor iets anders dan feestjes. Heb iemand nodig die eventueel wil helpen. En iemand met kennis om erover na te denken of het winstgevend kan zijn.
pi_144936664
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 september 2014 08:12 schreef Afwazig het volgende:
Een bekende van mij heeft een sportgerelateerd forum waar Adsense op is gebanned door plaatjes van blote wijven. Hij verkoop nu ads direct aan partijen, zou OpenX hier misschien ook een idee voor zijn? betreft een Nederlands forum overigens. Zijn er voldoende Nederlands ads?
Ads direct aan adverteerders verkopen is niet heel makkelijk en tijdrovend. OpenX is denk ik een goed alternatief en ik heb de laatste weken ongeveer 50% vertoningen van ads door OpenX en 50% door Adsense. Ik zie nooit ads die niet Nederlands zijn dus daar hoef je geen zorgen om te maken. Verder Is OpenX eigenlijk een platform waar adverteernetwerken van gebruik maken zoals AppNexus, Turn, Mediamath,DoubleClick Bidmanager, etc. Moeilijkste horde is denk ik de 5 miljoen pageviews per maand. Meer info kan ook via een dm worden gevraagd.
  zaterdag 27 september 2014 @ 21:07:23 #277
434823 HopsieFlopsieTovernaar
gaat van 100 bezoekers naar 10
pi_144965879
Hallo, Ik ben nieuw hier maar volg jullie al geruime tijd.
Heb wat sites afgegoogled maar uiteindelijk ben ik er nog niet achter hoe je nou snel een hogere pagerank krijgt.
Ik ben wel druk bezig met het aanpassen van de seo maar mis toch nog de bezoekers die ik eigenlijk zou willen krijgen.
www.stopmetrokennuhetnogkan.nl
  zaterdag 27 september 2014 @ 21:17:15 #278
340341 Blester
Membre très utile
pi_144966407
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 september 2014 21:07 schreef HopsieFlopsieTovernaar het volgende:
Hallo, Ik ben nieuw hier maar volg jullie al geruime tijd.
Heb wat sites afgegoogled maar uiteindelijk ben ik er nog niet achter hoe je nou snel een hogere pagerank krijgt.
Ik ben wel druk bezig met het aanpassen van de seo maar mis toch nog de bezoekers die ik eigenlijk zou willen krijgen.
Pagerank is iets anders dan een hogere ranking binnen Google. Als je net begint zou ik niet teveel waarde hechten aan pagerank (eigenlijk sowieso niet).

Misschien kun je de url (met een shorter) even delen, dan kunnen we advies geven. Het is voor ons zo moeilijk om te bepalen wat je wel of niet hebt aangepast en waar winst te behalen is.
~ Love comes unseen; we only see it go
  zaterdag 27 september 2014 @ 21:29:41 #279
434823 HopsieFlopsieTovernaar
gaat van 100 bezoekers naar 10
pi_144967004
haha sorry,

hier
www.stopmetrokennuhetnogkan.nl
pi_144991671
quote:
quote:
Heb jij besloten op te stoppen met roken of zou jij graag willen stoppen ..
Dat was de eerste tikfout. En zo zijn er meer.
Controleer je teksten, of laat ze nakijken. Staat een stuk beter en overtuigender,
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En wat doet dat Googleding onderin je footer?

Niet om te zeiken, maar puur uit goede bedoelingen uiteraard ;)
  zondag 28 september 2014 @ 19:36:52 #281
434823 HopsieFlopsieTovernaar
gaat van 100 bezoekers naar 10
pi_144992634
Dankjewel, ik ga meteen beginnen met mijn teksten nakijken. Ben nogal van snel snel en 4 dingen tegelijkertijd.

En dat googleding onderaan sla mij dood ga ik maar even er af halen
www.stopmetrokennuhetnogkan.nl
pi_144992817
quote:
0s.gif Op zondag 28 september 2014 19:36 schreef HopsieFlopsieTovernaar het volgende:
Dankjewel, ik ga meteen beginnen met mijn teksten nakijken. Ben nogal van snel snel en 4 dingen tegelijkertijd.

En dat googleding onderaan sla mij dood ga ik maar even er af halen
Geen probleem ;)
pi_145004619
Mooie domeinnaam wel haha
Facts don't care about your feelings
  maandag 29 september 2014 @ 01:11:33 #284
406136 Le_Professeur
Arsène Charles Ernest Wenger.
pi_145007308
quote:
Site nodigt totaal niet uit om verder te snuffelen.
  maandag 29 september 2014 @ 07:54:53 #285
434823 HopsieFlopsieTovernaar
gaat van 100 bezoekers naar 10
pi_145008804
Zo een vermoeden had ik al, ik ga komende week eens kijken hoe ik dat ga veranderen
www.stopmetrokennuhetnogkan.nl
pi_145010287
Waar slaat dit trouwens op: gaat van 100 bezoekers naar 10

:')
Facts don't care about your feelings
  maandag 29 september 2014 @ 11:30:31 #287
406136 Le_Professeur
Arsène Charles Ernest Wenger.
pi_145013105
quote:
0s.gif Op maandag 29 september 2014 07:54 schreef HopsieFlopsieTovernaar het volgende:
Zo een vermoeden had ik al, ik ga komende week eens kijken hoe ik dat ga veranderen
Lay-out moet aantrekkelijk zijn, binnen een paar seconde bepaal je of je blijft of niet. Dat is het allerbelangrijkste.
  maandag 29 september 2014 @ 21:04:07 #288
4259 JK
In for a penny, in for a pound
pi_145032750
quote:
Er gaat een menu (top) over een Google ad heen. Krijg je gezeik mee ooit.
  maandag 29 september 2014 @ 21:13:18 #289
434823 HopsieFlopsieTovernaar
gaat van 100 bezoekers naar 10
pi_145033157
Dankjewel, Dat soort dingen ben ik nog niet helemaal van op de hoogte dus alles is mooi meegenomen
www.stopmetrokennuhetnogkan.nl
pi_145039554
Google kondigt schermvullende reclame op smartphones aan http://nu.nl/internet/389(...)ame-smartphones.html
  dinsdag 30 september 2014 @ 09:37:08 #291
17882 Razor21
Sinds 2001 op Fok!
pi_145044733
Ik wil even het volgende delen met jullie (iets offtopic) de meeste gebruiken volgens mij net als ik ook Wordpress voor je website.

Deze site geeft een zeer duidelijke uitleg over SEO 2014 in combinatie met de Yoast SEO Plugin

Yoast SEO Title tag : http://stallion-theme.co.(...)utorial/#maincontent

Yoast review : http://stallion-theme.co.(...)in-review/#seo-title deze gast gaat wat dieper op de plugin en legt wat nadelen uit over de Plugin vooral over het deel no en do follow. (ander advies dan Yoast).

De tutorial van Yoast kun je er als naslag er ook bij gebruiken :

https://yoast.com/articles/wordpress-seo/

Het is even wat leesvoer, maar als je het e.e.a. goed instelt pluk je de vruchten ervan.

Meteen even een vraagje als je veel zaken aanpast m.b.t. de titels is het dan handig om je sitemap opnieuw in te dienen bij Google Hulpprogramma's? Ik doe het meestal wel voor de zekerheid. Voor mijn gevoel worden de nieuwe titels dan sneller opgepakt door Google.

[ Bericht 7% gewijzigd door Razor21 op 30-09-2014 09:53:10 ]
Zo Razor21 misschien kunnen we de conducteurs afluisteren" vervolgens hoor je keihard door die trein GRRGG...Hallo hier ...blalblalb @#$%%@.....en iedereen kijkt dan onze kant op ook mijn kant..
pi_145068847
Na jaren tevreden gebruik te hebben gemaakt van een licht aangepaste variant op de Google Analytics overzichtspagina die (volgens mij) JDx hier ooit gepost heeft ben ik overnieuw begonnen met het ontwikkelen hiervan.

Het geheel staat nu op GitHub en is voor een ieder te bekijken, gebruiken en te vebeteren.
Input is welkom!

https://github.com/Noveres/GAOverview

Thanks JDx. :)
pi_145071582
Hoe kan ik een voorbeeld zien?
Facts don't care about your feelings
pi_145073117
Je kunt het gewoon hosten zoals je de rest van je sites host. Het is als privé site bedoeld. Dus waarschijnlijk gooi je 't geheel achter een .htpasswd-protected map.
pi_145082871
Gebruik 'm zelf ook nog steeds, thanks voor de thanks :P

Zit er nog ergens een credit in de code? ;)
pi_145084378
Ik gebruikte altijd nog die simpele van JDx maar dit is inderdaad veel beter :D :P :)
Facts don't care about your feelings
pi_145090609
Deze vraag gaat niet over adsense, maar aangezien hier de personen zitten met de grote websites, vraag ik het hier.

Ik heb bij Neostrada een zogenaamde 'cloudserver' (volgens mij gewoon een VPS).

1 vCPU/VM
1024 MB

Daar staan enkele websites op:

• Totaal zo'n 2500 bezoekers per dag.
• Gewoon wordpress: html, css, wat javascript/jquery en php.
• Geen plaatjes of filmpjes.
• Ik gebruik servercaching.
• Pieken van 30-35 bezoekers tegelijk volgens Google Analytics.
• Maandelijks zo'n 20 gb bandbreedteverbruik, dus per dag minder dan die 1024 mb aan geheugen in mijn cloudserver.

Omdat ik niets van webservers weet, heb ik ook c-panel afgenomen. Het beheer doet Neostrada dan.

Af en toe crasht de server echter opeens. Daar kom ik soms pas na enkele uren achter, wat natuurlijk niet echt prettig is en waardoor ik inkomsten misloop. Herstarten et cetera en dan doet hij het weer.

Contact met Neostrada: 'Je server gaat out of memory', wellicht door bruteforce-aanvallen op mijn Wordpress. Ik heb wordpress beveiligd met iThemes Security die ook bruteforce tegengaat, dus het lijkt mij sterk.

Nu willen ze me gaan upgraden naar een hogere server, om te kijken of het is opgelost. Ja, prima, maar dat kost mij uiteindelijk natuurlijk weer extra geld.

Ik betaal nu 240 euro per jaar, dus die 120 euro extra op jaarbasis is niet erg als het echt nodig is, maar dat betwijfel ik dus. Ik weet dat hosts vaak bezig zijn met overselling en ik heb niet het idee dat mijn websites zo zwaar zijn dat ze een snellere server nodig hebben.

Heb ik voor bovenstaande websites echt een snellere server nodig met meer geheugen? Wie kan daar iets zinnigs over zeggen?
  woensdag 1 oktober 2014 @ 14:50:02 #298
17882 Razor21
Sinds 2001 op Fok!
pi_145091916
quote:
0s.gif Op woensdag 1 oktober 2014 14:08 schreef Thvd het volgende:
Deze vraag gaat niet over adsense, maar aangezien hier de personen zitten met de grote websites, vraag ik het hier.

Ik heb bij Neostrada een zogenaamde 'cloudserver' (volgens mij gewoon een VPS).

1 vCPU/VM
1024 MB

Daar staan enkele websites op:

• Totaal zo'n 2500 bezoekers per dag.
• Gewoon wordpress: html, css, wat javascript/jquery en php.
• Geen plaatjes of filmpjes.
• Ik gebruik servercaching.
• Pieken van 30-35 bezoekers tegelijk volgens Google Analytics.
• Maandelijks zo'n 20 gb bandbreedteverbruik, dus per dag minder dan die 1024 mb aan geheugen in mijn cloudserver.

Omdat ik niets van webservers weet, heb ik ook c-panel afgenomen. Het beheer doet Neostrada dan.

Af en toe crasht de server echter opeens. Daar kom ik soms pas na enkele uren achter, wat natuurlijk niet echt prettig is en waardoor ik inkomsten misloop. Herstarten et cetera en dan doet hij het weer.

Contact met Neostrada: 'Je server gaat out of memory', wellicht door bruteforce-aanvallen op mijn Wordpress. Ik heb wordpress beveiligd met iThemes Security die ook bruteforce tegengaat, dus het lijkt mij sterk.

Nu willen ze me gaan upgraden naar een hogere server, om te kijken of het is opgelost. Ja, prima, maar dat kost mij uiteindelijk natuurlijk weer extra geld.

Ik betaal nu 240 euro per jaar, dus die 120 euro extra op jaarbasis is niet erg als het echt nodig is, maar dat betwijfel ik dus. Ik weet dat hosts vaak bezig zijn met overselling en ik heb niet het idee dat mijn websites zo zwaar zijn dat ze een snellere server nodig hebben.

Heb ik voor bovenstaande websites echt een snellere server nodig met meer geheugen? Wie kan daar iets zinnigs over zeggen?
Herkenbaar probleem. Met mijn oude Utopia site had ik dat ook (host bij Transip op een shared server zat ik). Had pieken van 1500 users op het hoogtepunt en gemiddeld continu 300 bezoekers online. Ook vaak down tijdens de piek van 1500. Had zelf gemiddeld 15.000 tot 20.000 bezoekers per dag. Waren mooie tijden trouwens met adsense :D

Transip heeft voor mij toen de volgende oplossing geboden (werkte perfect). Wellicht is dit ook een oplossing voor jouw website en zou je dit even aan je hosting kunnen vragen.

En ik zou ook even hier kijken https://developers.google.com/speed/pagespeed/insights/ krijg je prima advies waar eventueel een "bottleneck"zit.

Oplossing Transip

De afgelopen dagen hebben wij meermalen contact gehad over de problemen
> die speelden met uw site utopiatvshow.nl en de populariteit daarvan.
>
> Naar aanleiding hiervan hebben wij caching door middel van Varnish
> ingeschakeld. Omdat ook dynamische content wordt gecachet, kan dit wel als
> gevolg hebben dat publicaties op uw site niet direct zichtbaar zijn. Het
> kan tot ongeveer 10 minuten duren voordat deze zichtbaar zijn.
>
> De positieve verbetering met betrekking tot het belasten van onze
> webhostingserver is echter duidelijk merkbaar.
>
> Wij hopen u hiermee een passende oplossing verschaft te hebben, mocht u
> nog vragen hebben dan zien wij deze graag tegemoet. Voor nu wens ik u nog
> een prettige dag.

Hier staat ook nog veel uitleg om je site sneller te maken (waardoor crashen wellicht iets minder kan worden) https://yoast.com/speed-up-wordpress/

[ Bericht 2% gewijzigd door Razor21 op 01-10-2014 14:57:42 ]
Zo Razor21 misschien kunnen we de conducteurs afluisteren" vervolgens hoor je keihard door die trein GRRGG...Hallo hier ...blalblalb @#$%%@.....en iedereen kijkt dan onze kant op ook mijn kant..
pi_145092317
out of memory kan ook een script/plugin zijn die niet goed werkt. dan heeft een upgrade van je server ook weinig nut. met 2500 bezoekers per dag heb je ook geen indrukwekkende vps nodig volgens mij, vooral als php/mysql een beetje up-to-date en goed ingesteld is. ik heb bv de backend van wordpress uit de apc cache gehaald, en meer van dat soort dingen, om er voor te zorgen dat een upgrade voor mij overbodig is :P
..///
  woensdag 1 oktober 2014 @ 15:55:33 #300
17882 Razor21
Sinds 2001 op Fok!
pi_145094150
Misschien leuk om het nieuwe topic uit te breiden. Weet niet of jullie dat wat lijkt? Met de volgende onderwerpen desnoods:

- Adsense / en inkomsten etc
- SEO vragen
- Eventueel sitechecks

Dan hebben we 1 groot topic reeks voor alle site gerelateerde vragen en zaken.
Zo Razor21 misschien kunnen we de conducteurs afluisteren" vervolgens hoor je keihard door die trein GRRGG...Hallo hier ...blalblalb @#$%%@.....en iedereen kijkt dan onze kant op ook mijn kant..
pi_145098055
vol
“It's gonna be legend-... wait for it... and I hope you're not lactose intolerant because the second half of that word is DAIRY!”
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')