Ook als dat het voortbestaan van Israël in gevaar brengt?quote:Op maandag 4 augustus 2014 11:30 schreef oksel12 het volgende:
[..]
Wat moet ik weerleggen dan? Ik heb al een paar keer uitgelegd waarom er zoveel burgerdoden vallen en waarom deze operatie van het IDF nodig is.
Je zou denken dat de nazaten van mensen die de Holocaust hebben meegemaakt, wat voorzichtiger zouden zijn met nazi-tactieken. Moshe Feiglin, een lid van de Knesset stelt voor dat Gaza wordt gezuiverd van Palestijnse elementen omdat het van Israël is en tot de joden toebehoort. Netenyahu staat pal achter illegale nederzettingen die tot gevolg hebben dat Palestijnen "op natuurlijke wijze" worden verdreven uit "Israël". Netenyahu vindt het acceptabel om duizenden Palestijnen in een groot concentratiekamp (Gaza) om het leven te brengen, terwijl de hele wereld spreekt van een wanverhouding. Rabbi's die voorstellen om heel Gaza te verschonen van Palestijnen.quote:Op maandag 4 augustus 2014 11:24 schreef Karrs het volgende:
[..]
Je geschiedkundige besef is schandalig laag - of je hebt werkelijk geen benul wat je nou zegt.
Iets wat ik vaker tegenkom bij, niet geheel ontoevallig, allochtonen of mensen met buitenlandse (niet-Europese of -Amerikaanse) voorouders. Voor wie Hitler en de Holocaust eigenlijk een ver-van-m'n-bed-show was.
Serieus? Netenyahu staat aan het hoofd van Israël. Als staatshoofd is hij eindverantwoordelijk. Hij kiest er steeds voor om door te gaan met de raketaanvallen in een dichtbevolkt gebied. Hij weet dat er kinderen dood zullen gaan bij aanvallen en toch geeft hij de go. Hiermee is hij direct verantwoordelijk voor kindermoord. Dat kun je met geen zeep wegspoelen.quote:
Dat zei je niet. Je zei dat Netanyahu opdracht had gegeven om kinderen te doden. Ik wil graag een bron, of jouw excuses.quote:Op maandag 4 augustus 2014 11:35 schreef Ceberut het volgende:
[..]
Serieus? Netenyahu staat aan het hoofd van Israël. Als staatshoofd is hij eindverantwoordelijk. Hij kiest er steeds voor om door te gaan met de raketaanvallen in een dichtbevolkt gebied. Hij weet dat er kinderen dood zullen gaan bij aanvallen en toch geeft hij de go. Hiermee is hij direct verantwoordelijk voor kindermoord. Dat kun je met geen zeep wegspoelen.
Typisch inderdaad dat de meeste pro-Israël users geen zelfkritiek kennen. Altijd maar in de slachtofferrol en blijven wijzen naar een ander.quote:Op maandag 4 augustus 2014 11:28 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Het is helemaal niet relevant voor zijn bewering of Erdogan kinderbloed aan zijn handen heeft volgens jou.
Je weerlegt niks (dat maakt je een brave Israelfanboy), je begint gewoon over een ander.
Netanyahu is de Hermann Goering van Issrael.
Het gebied waarop de nederzettingen worden gebouwd is in hadden van Israël gevallen na de door Arabieren gestarte Zesdaagse Oorlog.quote:Op maandag 4 augustus 2014 11:33 schreef Ceberut het volgende:
Netenyahu staat pal achter illegale nederzettingen die tot gevolg hebben dat Palestijnen "op natuurlijke wijze" worden verdreven uit "Israël".
Draai de zaak anders nog meer om?quote:Op maandag 4 augustus 2014 11:36 schreef Ceberut het volgende:
[..]
Typisch inderdaad dat de meeste pro-Israël users geen zelfkritiek kennen. Altijd maar in de slachtofferrol en blijven wijzen naar een ander.
Daar trapt men niet meer in anno 2014 en zeker niet nu Israël openlijk en in grote wanverhouding duizenden burgerslachtoffers heeft gemaakt.
Elke opdracht om een 1-ton bom te droppen op een door gezinnen dichtbevolkt gebied is een opdracht om kinderen te doden. Er is niets, helemaal niets wat je kunt inbrengen als tegenargument. Hij accepteert willens en wetens dat er kinderen dood zullen gaan en geeft alsnog de opdracht. Dat is een opdracht om kinderen te vermoorden.quote:Op maandag 4 augustus 2014 11:36 schreef Karrs het volgende:
[..]
Dat zei je niet. Je zei dat Netanyahu opdracht had gegeven om kinderen te doden. Ik wil graag een bron, of jouw excuses.
Het verschil is dat Israeliers normale banen hebben als de holbewoners van Hamas en vergelijkbare lieden in buurlanden rustig blijven.quote:Op maandag 4 augustus 2014 11:33 schreef KoosVogels het volgende:
Maar goed, Israël is flink aan het afglijden, heb ik het idee.
Hamas bestaat voor een groot deel uit extremistische gekken. Maar denk niet dat de mentaliteit onder de Israëli's heel anders is. Veel van hen zijn tegenwoordig minstens zo nationalistisch en meedogenloos als de partij die zij bestrijden.
De apologetische houding in dit topic is van beide partijen nogal sneu en lachwekkend. Hoog en laag wordt beweerd dat <Israel of Hamas/Palestijnen> niets verkeerd doet.quote:
Zit niet zo te janken. Dat jij burgerdoden zo fijn vindt moet je zelf weten, maar beschaafde mensen keuren het af.quote:Op maandag 4 augustus 2014 11:36 schreef Ceberut het volgende:
[..]
Typisch inderdaad dat de meeste pro-Israël users geen zelfkritiek kennen. Altijd maar in de slachtofferrol en blijven wijzen naar een ander.
Daar trapt men niet meer in anno 2014 en zeker niet nu Israël openlijk en in grote wanverhouding duizenden burgerslachtoffers heeft gemaakt.
Met die redenatie zijn de geallieerden in WO2 ook allemaal kindermoordenaars.quote:Op maandag 4 augustus 2014 11:40 schreef Ceberut het volgende:
[..]
Elke opdracht om een 1-ton bom te droppen op een door gezinnen dichtbevolkt gebied is een opdracht om kinderen te doden. Er is niets, helemaal niets wat je kunt inbrengen als tegenargument. Hij accepteert willens en wetens dat er kinderen dood zullen gaan en geeft alsnog de opdracht. Dat is een opdracht om kinderen te vermoorden.
Wanneer biedt jij je excuses aan voor het feit dat je een kindermoordenaar verdedigt?
Even verbeterd voor je.quote:Op maandag 4 augustus 2014 11:36 schreef Ceberut het volgende:
[..]
Typisch inderdaad dat de meestepro-IsraëlPro Hamas users geen zelfkritiek kennen. Altijd maar in de slachtofferrol en blijven wijzen naar een ander.
Daar trapt men niet meer in anno 2014 en zeker niet nu Israël Hamas openlijk en in grote wanverhouding duizenden burgerslachtoffers heeft gemaakt.
Indirect is het de schuld van de omliggende arabische landen dat het zo'n puinhoop is geworden.quote:Op maandag 4 augustus 2014 11:37 schreef oksel12 het volgende:
[..]
Het gebied waarop de nederzettingen worden gebouwd is in hadden van Israël gevallen na de door Arabieren gestarte Zesdaagse Oorlog.
De joden lokten het zeventig jaar geleden zelf uit, bedoel je?quote:Op maandag 4 augustus 2014 11:40 schreef waht het volgende:
[..]
Het verschil is dat Israeliers normale banen hebben als de holbewoners van Hamas en vergelijkbare lieden in buurlanden rustig blijven.
Uiteraard, als je iemand blijft uitdagen lok je een reactie uit. Zestig jaar hetzelfde verhaal.
Offtopic. Reageer nou eens inhoudelijk. Waarom continu wijzen naar anderen? Het gaat om Israël en haar misdaden tegen de menselijkheid en oorlogsmisdaden.quote:Op maandag 4 augustus 2014 11:41 schreef oksel12 het volgende:
[..]
Met die redenatie zijn de geallieerden in WO2 ook allemaal kindermoordenaars.
Inhoudelijk ?quote:Op maandag 4 augustus 2014 11:45 schreef Ceberut het volgende:
[..]
Offtopic. Reageer nou eens inhoudelijk. Waarom continu wijzen naar anderen? Het gaat om Israël en haar misdaden tegen de menselijkheid en oorlogsmisdaden.
Ik hoop de dag te meemaken dat Netenyahu achter het glas in het Internationaal Strafhof terecht staat voor zijn misdaden.
Pardon? volgens mij gaat het om het conflict in het algemeen.quote:Op maandag 4 augustus 2014 11:45 schreef Ceberut het volgende:
[..]
Offtopic. Reageer nou eens inhoudelijk. Waarom continu wijzen naar anderen? Het gaat om Israël en haar misdaden tegen de menselijkheid en oorlogsmisdaden.
Ik hoop de dag te meemaken dat Netenyahu achter het glas in het Internationaal Strafhof terecht staat voor zijn misdaden.
Dus als de NAVO een bommentapijt op Israël gooit zodat ze stoppen met de aan vallen op Gaza is het dus ok.quote:Op maandag 4 augustus 2014 11:41 schreef oksel12 het volgende:
[..]
Met die redenatie zijn de geallieerden in WO2 ook allemaal kindermoordenaars.
Dat is het allang niet meer op dit tempo leven er over een paar maanden geen mensen meer in Gaza.quote:Op maandag 4 augustus 2014 11:47 schreef Bramito het volgende:
[..]
Pardon? volgens mij gaat het om het conflict in het algemeen.
Ik toon daarmee aan dat jouw redenatie belachelijk is.quote:Op maandag 4 augustus 2014 11:45 schreef Ceberut het volgende:
[..]
Het gaat in ieder geval niet om wat de motieven van geallieerden in WO2 waren. Je kunt kindermoord niet goedpraten door te stellen dat anderen het ook deden.quote:Op maandag 4 augustus 2014 11:47 schreef Bramito het volgende:
[..]
Pardon? volgens mij gaat het om het conflict in het algemeen.
Nee.quote:Op maandag 4 augustus 2014 11:49 schreef TeenWolf het volgende:
[..]
Dus als de NAVO een bommentapijt op Israël gooit zodat ze stoppen met de aan vallen op Gaza is het dus ok.
En nu niet komen dar het een vergelding is van dat ene halve 'hamas granaat' wat op leeg terrein valt.
Dat stel ik helemaal niet. Ik zeg dat je redenatie idioot is, er zullen altijd kinderen omkomen in een oorlog. Dat je weet dat dat gebeurt maakt je geen moordenaar.quote:Op maandag 4 augustus 2014 11:51 schreef Ceberut het volgende:
[..]
Het gaat in ieder geval niet om wat de motieven van geallieerden in WO2 waren. Je kunt kindermoord niet goedpraten door te stellen dat anderen het ook deden.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |