Armeense genocide is een hoax.quote:Op maandag 4 augustus 2014 00:12 schreef De_Ilias het volgende:
Ottomaanse kalifaat was niet vies van genocides, zijn we de armenen nu al vergeten?
Ze moeten capituleren dus voor de nederzettingspolitiek tot op de dag van vandaag. Dat weigert men, bezetting en kolonisatie mag niet lonen. Zo simpel ligt het.quote:Op maandag 4 augustus 2014 00:29 schreef oksel12 het volgende:
Nee, als er een vredes akkoord komt tussen de Palestijnen en Isral. Kerry's plan:
The division of Jerusalem, though without going into specifics;
A gradual Israeli withdrawal from most of the "West Bank," while retaining control over large Jewish settlement blocs;
A limited land swap to compensate the Palestinians for the settlement blocs;
Recognition of Israel as a "Jewish state"; and
Compensation for so-called "Palestinian refugees," but no "right of return" to Israel-proper.
Ze krijgen dus wat gebied van Isral dat bevolkt wordt door Arabieren.
Denk jij dat Abbas hiervoor het gewapende verzet heeft opgegeven en ook maar 1 procent haar op zijn hoofd tevreden mee is? Je geeft gewoon aan dat voor een Palestijn als Abbas eigenlijk het gewapende verzet opgeven totaal zijn doel niet dientquote:Geen sancties en geen bommen.
Precies. En zodoende doen veel (maar zeker niet alle) Palestijnen dat ook niet dus.quote:Veel Isralirs zouden dat niet doen
Redelijk in de ogen van alleen Israeliers. De hele internationale gemeenschap staat achter de grenzen van 67 op zijn minst. En ook het Israelische Rechtshof erkent gewoon dat de Westbank bezet is door Israel, heb je de uitspraak laten zien. En in strijd met internationaal recht en verdragen.quote:Maar de vergelijking gaat niet op, Isreal biedt een redelijk en realistisch vredesvoorstel aan maar die accepteren de Palestijnen niet.
Laat joodse Israeliers maar eerst eens met solide bewijs komen dat zij allen de nakomelingen zijn van het volk wat in het religieuze boek de Bijbel (Oude Testament) voorkomt. Alleen dit kan men al niet, laat staan dat men een claim legt op een land van meer dan 2000 geleden.quote:Natuurlijk, ze willen het land dat hun toebehoord.
Ze streven dus naar een salafistisch kalifaat, wat ze als een islamitisch kalifaat presenteren, of in ieder geval de enige juiste islamitische interpretatie. De gewapende groepen die nu strijden zijn voornamelijk salafistisch-jihadistisch, logisch dat ze hun eigen interpretatie van de islam opleggen, en niet de soefi's uitnodigen om de regels op te stellen.quote:Op maandag 4 augustus 2014 00:23 schreef Aloulou het volgende:
We dwalen nu af van waar het over ging maar ik vind het wel ok en interessant. Ik snap echt wel hoe salafisten hun Kalifaat zien en tekstueel verantwoorden. In ieder geval is de conclusie dat een ISIS-kalifaat voor ook andere soennieten (inclusief genoeg salafi-geleerden) extreem intolerant is. Nergens kan je een argument aanhalen wat de kalifaten in het verleden betreft omdat die gewoon een andere ideologie en interpretatie hadden. Toendertijd - ondanks wat salafisten je willen doen geloven - bestond die hele salafistische stroming nog niet zo. Behalve ergens ver weg diep in de woestijn. Er is tot in de moderniteit dus nog nooit zo'n salafi-kalifaat geweest.
Bijvoorbeeld, ja. Een echte vriend zou nu toch wel moeten ingrijpen.quote:Je bedoelt dat Hizbullah ook Israel aanvalt?
Iran hoeft niet hun beste wapens naar Gaza te vervoeren als dat te moeilijk is. Zuid-Libanon is goed genoeg. Zie het voorbeeld van hoe Rusland de separatisten in Oekrane bewapent, en hoe die separatisten al meerdere helikopters neer hebben gehaald. Een goed voorbeeld van wat de mogelijkheden zijn als een land de wil heeft om echt te helpen.quote:Welke mogelijkheden nog meer?
En wat is de reden waarom Iran het enige land is dat het Palestijnse verzet overeind houdt? Ik constateer dat Iran niet genoeg helpt, en al die andere landen doen al helemaal niks. Dit betekent niet dat je je hierbij moet neerleggen.quote:Er is zeker meer dan Iran kan doen. Alleen het feit blijft (hate it or not) dat Iran gewoon het enige land is dat het Palestijnse verzet overeind houdt en actief met wapens steunt. Dit staat los van de Iraanse keuze om Bashar in het zadel te houden.
Legitiem punt. De kans zit er wel in dat ze dan allebei ten onder gaan aangezien Hizbullah al druk bezig is bij de andere buren van Libanon. En als beiden sneuvelen heeft ook Hamas daar niet veel aan.quote:Op maandag 4 augustus 2014 00:46 schreef Charismatisch het volgende:
Bijvoorbeeld, ja. Een echte vriend zou nu toch wel moeten ingrijpen.
Iran heeft al moeite om de grote wapens naar Zuid-Libanon te krijgen zonder dat Israel het bombardeert. Vaak genoeg en recent ook Israel aanvallen gedaan op wat men stelde dat "wapenleveranties zijn". En waarvan het aannemelijk is dat dat zeker zo kan zijn aangezien Syrie daarin een essentiele rol speelt.quote:Iran hoeft niet hun beste wapens naar Gaza te vervoeren als dat te moeilijk is. Zuid-Libanon is goed genoeg. Zie het voorbeeld van hoe Rusland de separatisten in Oekrane bewapent, en hoe die separatisten al meerdere helikopters neer hebben gehaald. Een goed voorbeeld van wat de mogelijkheden zijn als een land de wil heeft om echt te helpen.
Hier ben ik het met je eens overigens.quote:En wat is de reden waarom Iran het enige land is dat het Palestijnse verzet overeind houdt? Ik constateer dat Iran niet genoeg helpt, en al die andere landen doen al helemaal niks. Dit betekent niet dat je je hierbij moet neerleggen.
Joden hebben genetisch per definitie meer gemeen met andere Joden, dan met niet-Joden.quote:Op maandag 4 augustus 2014 00:46 schreef De_Ilias het volgende:
Bijna alle ashkenazi Joden zijn bekeerlingen en hebben geen bloedverwante relatie met de oude Isralirs.
Dat zegt niet veel. De vraag is om te bewijzen dat de hedendaagse Israelische jood een directe afstammeling van het volk is wat in het oude Testament van de Bijbel (voor Christenen Oud Testament dan) voorkomt en waar men claimt vanaf te stammen.quote:Op maandag 4 augustus 2014 00:54 schreef theunderdog het volgende:
Joden hebben genetisch per definitie meer gemeen met andere Joden, dan met niet-Joden.
De optie waar we hadden over hadden was dan ook:quote:Op maandag 4 augustus 2014 00:44 schreef Aloulou het volgende:
Ze moeten capituleren dus voor de nederzettingspolitiek tot op de dag van vandaag. Dat weigert men, bezetting en kolonisatie mag niet lonen. Zo simpel ligt het.
Nee, hij zal er vast niet tevreden mee zijn omdat hij niet realistisch is, vrede is eigenlijk helemaal niet goed voor Fatah (of Hamas). Na vrede komen er andere politieke partijen op en wordt Fatah uit het zadel geholpen.quote:Denk jij dat Abbas hiervoor het gewapende verzet heeft opgegeven en ook maar 1 procent haar op zijn hoofd tevreden mee is? Je geeft gewoon aan dat voor een Palestijn als Abbas eigenlijk het gewapende verzet opgeven totaal zijn doel niet dientAbbas krijgt de ene na de andere nieuwe nederzetting om zijn oren van "partner for peace Netanyahu".
Daarom is het ook beter dat ze die stukken waar de nederzettingen worden gebouwd officieel annexeren.quote:Redelijk in de ogen van alleen Israeliers. De hele internationale gemeenschap staat achter de grenzen van 67 op zijn minst. En ook het Israelische Rechtshof erkent gewoon dat de Westbank bezet is door Israel, heb je de uitspraak laten zien. En in strijd met internationaal recht en verdragen.
Ik zou het initiatief nog eens bekijken als ik jou was. Alleen de GCC, Egypte en Libanon waren het eens met dat initiatief. Je vriendje Assad was er dus ook tegen. Abdoellah presenteerde het op een bijeenkomst van de Arabische Liga, dat betekent niet dat de hele Arabische Liga het er mee eens is.quote:En laat nou net de hele Arabische Liga in 2002 dat Arab Peace Initiative hebben aangeboden aan Israel voor complete normalisering van betrekkingen.
Nee, daar hoeven wij helemaal niet over te praten.quote:Op maandag 4 augustus 2014 00:57 schreef Aloulou het volgende:
[..]
Dat zegt niet veel. De vraag is om te bewijzen dat de hedendaagse Israelische jood een directe afstammeling van het volk is wat in het oude Testament van de Bijbel (voor Christenen Oud Testament dan) voorkomt en waar men claimt vanaf te stammen.
Vervolgens kunnen we pas praten over land en wie/welk volk dat toekomt op basis van wat.
Die kans bestaat ja, maar ik denk dat ze meer bereiken als ze tegelijkertijd aanvallen i.p.v. apart.quote:Op maandag 4 augustus 2014 00:52 schreef Aloulou het volgende:
Legitiem punt. De kans zit er wel in dat ze dan allebei ten onder gaan aangezien Hizbullah al druk bezig is bij de andere buren van Libanon. En als beiden sneuvelen heeft ook Hamas daar niet veel aan.
Toen ze met sancties te maken kregen bestond Hamas/Hezbollah niet eens.quote:Op maandag 4 augustus 2014 00:55 schreef Peunage het volgende:
Iran doet niet genoeg? Al die jaren van straffen, embargos en blokkades is voor hun steun aan Hezbollah en Hamas.
De sancties van nu gaan heus niet meer over dat Ambassade gedoe. Het ging destijds ook meer om hoe ze tegenover Isral staan.quote:Op maandag 4 augustus 2014 01:04 schreef Charismatisch het volgende:
[..]
Toen ze met sancties te maken kregen bestond Hamas/Hezbollah niet eens.
http://en.wikipedia.org/w(...)Iran#Legal_framework
We kunnen in rondjes blijven draaien. Jij meent dat ondanks internationale verdragen, aangehouden grenzen en uitspraak van het Israelische Hof de Westbank toch joods Israel toekomt. Ik stel vast dat met het doorbouwen van nederzettingen het doodnormaal is dat Palestijnen daarvoor niet willen capituleren. Jij verkoopt vrede maar bedoelt capitulatie. Het iets meer land krijgen is onzin, totale onzin. De grenzen van '67 zijn breed aangehouden als het uitgangspunt behalve wat (niet allemaal overigens) Israelische joden en politici. Elk meer land dat men gedwongen wordt af te staan en wat jij verkoopt als "land ruilen voor zogenaamde vrede" is bezetting en kolonisatie van afgelopen jaren belonen. Dat gebeurt niet en mag neit gebeuren als je enig rechtvaardigheidsgevoel hebt als mens.quote:Op maandag 4 augustus 2014 00:59 schreef oksel12 het volgende:
De optie waar we hadden over hadden was dan ook:
1. 'Capituleren' voor de 'bezetting' en iets meer land krijgen (dan wat ze nu hebben), en dus vrede krijgen en veel en veel betere levensomstandigheden.
Abbas zal als de Palestijnse staat bij de grenzen van 67 er eindelijk staat een rotzorg zijn of hij nog politieke toekomst heeft. Hij is er ontevreden mee omdat hij zoals alle Palestijnen ziet hoe de bezetting agressief doorzet en meer land steelt ondanks zijn pacifistische houding. Eigenlijk geef je zelf aan met je "hij krijgt tenminste geen sancties en raketten naar zijn hoofd" aan dat passief verzet totaal niet loont. Want het doel voor elke Palestijn ook die niet meer willen vechten is hun rechten halen; eigen staat langs de grenzen van '67 met Oost-Jeruzalem als hoofstad. Zoals de internationale gemeenschap het al jaren eens is.quote:Nee, hij zal er vast niet tevreden mee zijn omdat hij niet realistisch is, vrede is eigenlijk helemaal niet goed voor Fatah (of Hamas). Na vrede komen er andere politieke partijen op en wordt Fatah uit het zadel geholpen.
Assad is mijn vriendje nietquote:Ik zou het initiatief nog eens bekijken als ik jou was. Alleen de GCC, Egypte en Libanon waren het eens met dat initiatief. Je vriendje Assad was er dus ook tegen. Abdoellah presenteerde het voor op een bijeenkomst van de Arabische Liga, dat betekent niet dat de hele Arabische Liga het er mee eens is.
In het initiatief wordt die kwestie dan ook opengelaten. Accepteer je het nu wel eventueel? Of moet je weer agressief meer land aan het uitverkoren volk toezeggen omdat het in de eigen mythen "ons joden toekomt". Zoals ik eerder zei, bewijs nou eens dat de hedendaahse Israelische jood direct afstamt van het volk in het Oude Testamentquote:'Palestijnse vluchtelingen' Isral binnen laten is totaal niet realistisch en bedreigd Isral als staat.
Daar moeten we nodig over praten. Er is namelijk een volk wat een fundamentele claim doet op een groot grondgebied enkel en alleen omdat zij "afstammelingen zijn van dat volk in het Oude Testament". En het gaat zelfs zo ver dat ze daarom meer nederzettingen bouwen. Dus laten we niet politiek correct doen maar het er eens serieus over hebben; leg die bewijzen neer dat je ervan afstamt aub.quote:Op maandag 4 augustus 2014 00:59 schreef theunderdog het volgende:
Nee, daar hoeven wij helemaal niet over te praten.
Bewijzen - Midden-Oosten.quote:Op maandag 4 augustus 2014 01:10 schreef Aloulou het volgende:
[..]
Daar moeten we nodig over praten. Er is namelijk een volk wat een fundamentele claim doet op een groot grondgebied enkel en alleen omdat zij "afstammelingen zijn van dat volk in het Oude Testament". En het gaat zelfs zo ver dat ze daarom meer nederzettingen bouwen. Dus laten we niet politiek correct doen maar het er eens serieus over hebben; leg die bewijzen neer dat je ervan afstamt aub.
De reden waarom Iran berhaupt in staat is om Hamas en co een beetje te helpen, is omdat ze onafhankelijker werden na de revolutie van 1979. Het probleem is dus dat de Amerikanen niet willen dat Iran een onafhankelijke koers vaart die tegen Amerikaanse belangen ingaat. Iraanse steun aan Hamas is maar n onderdeel van waarom ze gestraft worden met sancties. Hun nucleaire programma is nog een reden. En alle andere zaken die te maken hebben met het feit dat Iran wil uitgroeien tot een onafhankelijke regionale macht.quote:Op maandag 4 augustus 2014 01:07 schreef Peunage het volgende:
De sancties van nu gaan heus niet meer over dat Ambassade gedoe. Het ging destijds ook meer om hoe ze tegenover Isral staan.
Kom op, niet zo politiek correct. Ben ik niet van je gewend. Is er n andere staat in het M-Oosten dat zo veel privileges, geld, hulp en een totale vrije hand krijgt van o.a. Nederland (en Amerika) terwijl het aan de andere kant alle claims op land direct verbindt aan het "afstammen van het volk dat in het Oude Testament uit dit gebied kwam en daarom het ons land is"?quote:Op maandag 4 augustus 2014 01:11 schreef theunderdog het volgende:
Bewijzen - Midden-Oosten.
Zie je de paradox?
Gast... je bent volkomen onnozel als je denkt dat ze dat kunnen bewijzen. Sterker nog, ze weten dat ze dat niet kunnen bewijzen. Want heel dat bijbel-nakolingen gedoe is irrelevant.quote:Op maandag 4 augustus 2014 01:18 schreef Aloulou het volgende:
[..]
Kom op, niet zo politiek correct. Ben ik niet van je gewend. Is er n andere staat in het M-Oosten dat zo veel privileges, geld, hulp en een totale vrije hand krijgt van o.a. Nederland (en Amerika) terwijl het aan de andere kant alle claims op land direct verbindt aan het "afstammen van het volk dat in het Oude Testament uit dit gebied kwam en daarom het ons land is"?
Zou je niet in je broek zeiken van het lachen als ze niet eens kunnen bewijzen dat ze die nakomelingen daarvan zijn?
Als het nou om een geloofsovertuiging ging, Godsopvatting, of wat dan ook dan is het tussen jou en waar je ingelooft. Maar nee, het gaat om een directe claim op land. Dus nu ben ik wel benieuwd, bewijs het eerst eens dat je van hen afstamt. Dan praten we daarna over het land hoe en wat.
Ik heb hier in het andere topic ook al op gereageerd zowel tegen jou als tegen anderen, lijkt me niet nodig om mijn mening weer te herhalen.quote:Op maandag 4 augustus 2014 01:08 schreef Aloulou het volgende:
We kunnen in rondjes blijven draaien. Jij meent dat ondanks internationale verdragen, aangehouden grenzen en uitspraak van het Israelische Hof de Westbank toch joods Israel toekomt. Ik stel vast dat met het doorbouwen van nederzettingen het doodnormaal is dat Palestijnen daarvoor niet willen capituleren. Jij verkoopt vrede maar bedoelt capitulatie. Het iets meer land krijgen is onzin, totale onzin. De grenzen van '67 zijn breed aangehouden als het uitgangspunt behalve wat (niet allemaal overigens) Israelische joden en politici. Elk meer land dat men gedwongen wordt af te staan en wat jij verkoopt als "land ruilen voor zogenaamde vrede" is bezetting en kolonisatie van afgelopen jaren belonen. Dat gebeurt niet en mag neit gebeuren als je enig rechtvaardigheidsgevoel hebt als mens.
Ah, je ziet hem als een wereldverbeteraar. Erg naef. Hij zit er ook gewoon voor eigen gewin/prestige net als elke andere president.quote:Abbas zal als de Palestijnse staat bij de grenzen van 67 er eindelijk staat een rotzorg zijn of hij nog politieke toekomst heeft.
Ow, vorige week was het volgens jou nog een joods complot tegen de recent verkozen legitieme president.quote:Assad is mijn vriendje nietLiever wat lood door dat lange hoofd van hem.
Als ze accepteren dat er niks met die 'Palestijnse vluchtelingen' gaat gebeuren dan moeten ze dat in het voorstel zetten, iedereen snapt dat Isral dat nooit gaat accepteren zelfs niet als links aan de macht zou zijn.quote:In het initiatief wordt die kwestie dan ook opengelaten.
Nee, dat doe ik niet. Isral heeft het land eerlijk gekregen dankzij oorlogen gestart door de Arabieren, eigen schuld dikke bult. Isral is een seculier en democratisch land met ruimte voor iedereen in tegenstelling tot Palestina en de rest van de Arabische wereld. Alleen al daarom heeft Isral meer recht daarop.quote:Accepteer je het nu wel eventueel?
Ik ben athest, dus dat vind ik niet erg relevant.quote:Zoals ik eerder zei, bewijs nou eens dat de hedendaahse Israelische jood direct afstamt van het volk in het Oude Testament
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |