Hier heb je een punt, dat was een heerlijke trollactie. Had je niet kunnen weten. Als je mij langer kent weet je dat ik helemaal niets met Assad van doen wil hebben en hij niets dan de dood verdient voor zijn grote misdaden.quote:Op maandag 4 augustus 2014 01:28 schreef oksel12 het volgende:
Ow, vorige week was het volgens jou nog een joods complot tegen de recent verkozen legitieme president.
Nee hoor. Er staat alleen dat het Palestijnse vluchtelingenprobleem een "rechtvaardige oplossing moet krijgen". Daar valt over te spreken. Had men gezegd "vluchtelingen terug laten keren is een absolute prioriteit" dan had dat echt wel in het akkoord gestaan en opgenomen geweest.quote:Als ze accepteren dat er niks met die 'Palestijnse vluchtelingen' gaat gebeuren dan moeten ze dat in het voorstel zetten, iedereen snapt dat Israël dat nooit gaat accepteren zelfs niet als links aan de macht zou zijn.
Nee hoor. Ook niet volgens door Israel ondertekende internationale verdragen. Zoals het Israelische Hof in 2005 heeft herhaald dat het bezet gebied is. Want die zeggen dat je bij een oorlog tussen twee natie-staten niet definitief als overwinnaar gebied van de ander in mag lijven. Mocht dat wel dan had Duitsland nu vol gezeten met Amerikaanse nederzettingen en provincies bijvoorbeeld.quote:Nee, dat doe ik niet. Israël heeft het land eerlijk gekregen dankzij oorlogen gestart door de Arabieren, eigen schuld dikke bult.
Allemaal non-argumenten. Het gaat om bezetting en niet welk land meer persoonlijke vrijheden kent.quote:Israël is een seculier en...
Het is wel relevant als je een claim maakt dat een land een volk toekomt wat teruggaat tot de overlevering uit de Bijbel. Want daar komt de lijn terug dat gebied X joden ooit toebehoorde. Dus ook voor jou als atheist die meent dat het "joods land is" moet het relevant zijn indien je integer bent. Als namelijk hedendaagse joden niet kunnen bewijzen dat zij er afstammelingen van zijn is de enige conclusie dat het helemaal niet zeker is dat volgens hun eigen redenatie het land hen toekomt.quote:Ik ben atheïst, dus dat vind ik niet erg relevant.
Hoe ziek kan je zijn denk ik dan.quote:Op maandag 4 augustus 2014 01:38 schreef theunderdog het volgende:
http://basnews.com/en/New(...)-has-Increased/29010
“Before the Mosul attacks, about 200 Kurdish youths were members of ISIS, but now the number has risen to about 400; since the Mosul attacks, the number of Kurdish youths fighting with ISIS has doubled,” said Naqishbandi.
Wat is er mis mee dat Koerden zich bij ISIS aansluiten?quote:Op maandag 4 augustus 2014 01:42 schreef mrstylo het volgende:
[..]
Hoe ziek kan je zijn denk ik dan.
Maar tijdens Saddam tijdperk waren sommige Koerden ook zo(noemde hun xash). In een stad in Koerdistan hadden zij een hele dorp overgenomen. Alle inwoners waren gevlucht en zij bleven daar om dingen te stelen. Amerika gooide 1 bom en we waren gelijk van hun af. Nu moeten we dezelfde tactiek gebruiken eigenlijk.
Heeft te maken met waar zij vandaag komen. Als je Tunesiër, Marokkaan, Turk en Algerijn bent, dan ben je gewoon ziek. Er is geen achtergrond waarom je mee zou doen, want is niet jouw grond en etc.quote:Op maandag 4 augustus 2014 01:44 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Wat is er mis mee dat Koerden zich bij ISIS aansluiten?
Ofja, beter geformuleerd: het is sowieso ziek om je bij ISIS aan te sluiten, maar waarom zou het extra ziekelijk of paradox achtig zijn als een Koerd het doet?
Dat maakt toch niet uit?
Jij bekijkt het allemaal veel te nationalistisch.quote:Op maandag 4 augustus 2014 01:50 schreef mrstylo het volgende:
[..]
Heeft te maken met waar zij vandaag komen. Als je Tunesiër, Marokkaan, Turk en Algerijn bent, dan ben je gewoon ziek. Er is geen achtergrond waarom je mee zou doen, want is niet jouw grond en etc.
Maar voor Koerden is er wel een achtergrond. Jouw volk waar je nu tegen vecht heeft altijd pijn meegemaakt. Worden ze niet uitgemoord door de dictators van die land, dan doen mensen als Al Qaida en andere Arabische stammen het wel. Wij Koerden worden daar gewoon altijd gehaat. Dus als je als Koerd die geschiedenis achter je kan laten en je eigenvolk ook uitmoord, dan ben je nog zieker. Want je moet extra ziek zijn wil je zo je eigen volk aanvallen met zo'n historie.
Geloof boven je nationalisme kiezen mag en kan van mij, mij boeit het niet. Maar vechten tegen je eigen volk is weer anders. Dan heb je gewoon het Stockholm syndroom.quote:Op maandag 4 augustus 2014 01:53 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Jij bekijkt het allemaal veel te nationalistisch.
ISIS interesseert nationalisme niet. De koerden die zich dus aansluiten bij ISIS hebben afscheid genomen van het nationalisme, of hebben in ieder geval de islam boven het nationalisme gezet.
Wat is daar mis mee.
"tegen je eigen volk"..quote:Op maandag 4 augustus 2014 01:57 schreef mrstylo het volgende:
[..]
Geloof boven je nationalisme kiezen mag en kan van mij, mij boeit het niet. Maar vechten tegen je eigen volk is weer anders. Dan heb je gewoon het Stockholm syndroom.
Ik vind het even erg als ze Arabieren doden. Nu is het tegen de Koerden. Als de Koerdische isis malloten dat morgen tegen de Arabieren doen, dan heb ik precies dezelfde mening.quote:Op maandag 4 augustus 2014 01:58 schreef theunderdog het volgende:
[..]
"tegen je eigen volk"..
Kijk, ik begrijp je wel hoor. Maar je moet weten dat er genoeg mensen zijn die niets moeten hebben van dat volks-gedoe.
Irakese leger vond isis malloten met bommen in pampers die ze droegen. Ik weet niet of zulke dingen wel te controleren zijn. Ben dus wel bang.quote:Op maandag 4 augustus 2014 01:58 schreef Che_ het volgende:
Achtergrond maakt niks uit, ik vrees wel voor aanvallen van binnenuit. De KRG heeft gelukkig wel een goede veiligheidsdienst.
Waar het omgaat is dat jij de ISIS-Koerden toch als een soort volksverraders ziet.quote:Op maandag 4 augustus 2014 02:00 schreef mrstylo het volgende:
[..]
Ik vind het even erg als ze Arabieren doden. Nu is het tegen de Koerden. Als de Koerdische isis malloten dat morgen tegen de Arabieren doen, dan heb ik precies dezelfde mening.
Ik snap je hoor. Hun zien zichzelf niet meer als Koerden, dus eigenlijk zou ik ze niet meer als Koerden moeten zien. Ik moet ze beoordelen als de andere isis malloten. Ik snap je echt wel. Alleen vind ik het toch raar. Kan het niet loslaten.quote:Op maandag 4 augustus 2014 02:02 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Waar het omgaat is dat jij de ISIS-Koerden toch als een soort volksverraders ziet.
Maar de ISIS-Koerden zien dit niet zo, voor hen is heel dat nationalistische gewoon irrelevant.
Ik heb het even opgezocht en in het infinitief staat toch echt wat anders dan wat jij beweerdquote:Op maandag 4 augustus 2014 01:40 schreef Aloulou het volgende:
Nee hoor. Er staat alleen dat het Palestijnse vluchtelingenprobleem een "rechtvaardige oplossing moet krijgen". Daar valt over te spreken. Had men gezegd "vluchtelingen terug laten keren is een absolute prioriteit" dan had dat echt wel in het akkoord gestaan en opgenomen geweest.
Ik zie het persoonlijk zo, wat internationale verdragen erover zeggen vind ik zoals ik al eerder zei niet echt relevant. En zoals ik ook al eerder zei, beter annexeren ze die boel gewoon.quote:Nee hoor. Ook niet volgens door Israel ondertekende internationale verdragen. Zoals het Israelische Hof in 2005 heeft herhaald dat het bezet gebied is. Want die zeggen dat je bij een oorlog tussen twee natie-staten niet definitief als overwinnaar gebied van de ander in mag lijven. Mocht dat wel dan had Duitsland nu vol gezeten met Amerikaanse nederzettingen en provincies bijvoorbeeld.
Nee, het gaat erom wie recht heeft op het land.quote:Het gaat om bezetting en niet welk land meer persoonlijke vrijheden kent.
Nee, Israel is inderdaad niet strict seculier, toch kan je het wel seculier noemen. Egypte wordt ook seculier genoemd terwijl Israël duizend maal meer seculier is dan Egypte.quote:Overigens is synagoge en staat totaal niet gescheiden, je kent je feiten niet als je stelt dat Israel seculier is. Israel is nooit seculier geweest en dat zou je moeten weten.
Er is geen civiele wetgeving in familiezaken en trouwrecht bijvoorbeeld, alle joden vallen onder Orthodox joods religieus recht. Zij hebben het alleenrecht in Israel op joods religieuze zaken en wetgeving. Als een vrouw wil scheiden van haar man dan valt zij onder die orthodoxe wetten, die overigens vergeleken bij civiele familiewetten zoals in NL de vrouw véél minder rechten geven en een ondergeschikte positie.Kan je er wel een boek over aanraden als je wil? Nederlandse niet-joodse dame die getrouwd was met een Israelische jood en in Israel woonde en vervolgens in een scheiding kwam te liggen.
Ik heb nooit beweert dat het land om die reden van de Joden zou moeten zijn.quote:Het is wel relevant als je een claim maakt dat een land een volk toekomt wat teruggaat tot de overlevering uit de Bijbel. Want daar komt de lijn terug dat gebied X joden ooit toebehoorde.
Ze zijn islamiet.quote:Op maandag 4 augustus 2014 02:04 schreef mrstylo het volgende:
[..]
Ik snap je hoor. Hun zien zichzelf niet meer als Koerden, dus eigenlijk zou ik ze niet meer als Koerden moeten zien. Ik moet ze beoordelen als de andere isis malloten. Ik snap je echt wel. Alleen vind ik het toch raar. Kan het niet loslaten.
Ja, dat zeker. Het zou me niets verbazen als er in de grote steden in Koerdische gebied aanvallen/aanslagen zullen plaatsvinden. Het wordt een lange, bloederige oorlog in Irak. Baghdad en het Koerdisch gebied zullen niet zomaar veroverd kunnen worden.quote:Op maandag 4 augustus 2014 02:02 schreef mrstylo het volgende:
[..]
Irakese leger vond isis malloten met bommen in pampers die ze droegen. Ik weet niet of zulke dingen wel te controleren zijn. Ben dus wel bang.
De vluchtelingen kunnen niet terug, dat weet ik. In een vredesakkoord (echt vredesakkoord) zou de tekst van de resolution "or if they otherwise wish, provided with compensation" slaan op het feit dat men een eigen staat krijg en daarvoor afzien van die terugkeer. Die staat zou zowel volgens Fatah als Hamas (en dit is niet onbelangrijk) door het Palestijnse volk in een referendum moeten worden aangenomen. Als men dan accepteert "grenzen langs '67 en dus een eigen staat, maar recht op terugkeer van afzien" is het conform dit Arab Peace Initiative. Er is bewust gekozen om in het initiatief te kiezen voor "just settlement of the refugee problem" in plaats van direct en letterlijk als hoogste prioriteit op te tekenen dat "vluchtelingen recht op terugkeer hebben".quote:Op maandag 4 augustus 2014 02:06 schreef oksel12 het volgende:
Ik heb het even opgezocht en in het infinitief staat toch echt wat anders dan wat jij beweerd
and a "just settlement" of the Palestinian refugee crisis based on UN Resolution 194 (which calls for a diplomatic resolution to the conflict and resolves that any refugees "wishing to return to their homes and live at peace with their neighbors" should be able to do so or, if they otherwise wish, should be provided with compensation)
https://en.wikipedia.org/wiki/Arab_Peace_Initiative
Ging jij er zojuist niet prat dat "Israël seculier en democratisch land is met ruimte voor iedereen in tegenstelling tot Palestina en de rest van de Arabische wereld.democratie zojuist"?quote:Ik zie het persoonlijk zo, wat internationale verdragen erover zeggen vind ik zoals ik al eerder zei niet echt relevant. En zoals ik ook al eerder zei, beter annexeren ze die boel gewoon.
Waarom is het dan wel "van de joden" volgens jou? Ben ik wel benieuwd naar dan.quote:Ik heb nooit beweert dat het land om die reden van de Joden zou moeten zijn.
Er is een groot verschil wat je ook hier weer probeert goed te praten. Dat een volk zelf iets gelooft over land wat hen toekomt vanwege bepaalde overleveringen is hun goed recht. Het land van lokale bestaande bewoners op basis daarvan afpakken is onacceptabel. Zo kan elk volk zijn eigen mythes wel centraal stellen en anderen verdrijven. De roma's die in veel Oost-Europese landen zijn vervolgd en een gedeelde cultuur hebben keren "na 1000 jaar" ook niet opeens "terug" naar India om daar lokale Punjabi's van het land te trappen vanwege slechts wat oveleveringen die bij hen (Roma's) al jaren de ronde gaan.quote:Het gaat ook gewoon om geloven dat zij die afstammelingen zijn, net als zij en jij (neem ik aan) geloven in God. Er is geen bewijs voor dat God bestaat.
Je blijft die radicale mensen houden. Eigenlijk wel triest. Kan me nog herinneren dat er een terrorisme hotline was. Als je verdachte zag kon je bellen en hun aangeven. Hoe triest is dat. Dat zo iets gewoon nodig is.quote:Op maandag 4 augustus 2014 02:07 schreef Che_ het volgende:
[..]
Ja, dat zeker. Het zou me niets verbazen als er in de grote steden in Koerdische gebied aanvallen/aanslagen zullen plaatsvinden. Het wordt een lange, bloederige oorlog in Irak. Baghdad en het Koerdisch gebied zullen niet zomaar veroverd kunnen worden.
Verder is het vrijwel zeker dat dit sowieso een lange nasleep zal hebben. Zelfs als ISIS grotendeels wordt verslagen krijg je nog jaren van aanslagen
Gezellig met ze alle.quote:Op maandag 4 augustus 2014 03:36 schreef Eagle_99 het volgende:
een Turkmeense twitteraar meldt dat er tienduizenden Ezidi's, Turkmenen en Koerden de bergen in zijn gevluchtHet is een account die door meerdere wordt gebruikt, een van de gebruikers zit ook tussen de vluchtelingen.
twitter:Fadel_alHadidi twitterde op zaterdag 02-08-2014 om 15:57:12Disturbing: #ISIS militants announces his marriage to this terrified 7 year old in occupied city #Mosul #NO2ISIS http://t.co/mWttUITywo reageer retweet
Hoax.quote:Op maandag 4 augustus 2014 04:39 schreef RensAjacied het volgende:
[ afbeelding ]twitter:Fadel_alHadidi twitterde op zaterdag 02-08-2014 om 15:57:12Disturbing: #ISIS militants announces his marriage to this terrified 7 year old in occupied city #Mosul #NO2ISIS http://t.co/mWttUITywo reageer retweet
Lol.quote:Op maandag 4 augustus 2014 04:48 schreef Eagle_99 het volgende:
Ik hoor van zwakke bronnen dat ISIS Kirkuk is binnengedrongen?
Daarom zeg ik dat het machtige Turkse legerquote:Op maandag 4 augustus 2014 01:08 schreef theunderdog het volgende:
Je kan veel zeggen over ISIS, maar : simultaan het Iraaks, Syrisch en Koerdisch leger een pak rammel geeft, terwijl men van alle kanten bestookt word
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |