quote:Op zondag 3 augustus 2014 17:44 schreef Psy-freak het volgende:
omdat ik er een gratis glas bij kreeg.
Jezus, wat ben ik voor halve gare
quote:
Toch is er in Duitsland beter te krijgen....quote:Op zondag 3 augustus 2014 18:12 schreef speknek het volgende:
Waar heb je het over, HJ witbier is samen met korenwolf het beste Nederlandse witbier.
Weizen is geen witbier zoals het belgische witbierquote:Op zondag 3 augustus 2014 18:12 schreef speknek het volgende:
Waar heb je het over, HJ witbier is samen met korenwolf het beste Nederlandse witbier.
Een Helles lijkt ook op Pilsner, maar is het niet, net zo min als Kölsch dat isquote:Weizenbier of Weißbier is een tarwebier van Zuid-Duitse of Beierse oorsprong. Dit tarwebier wordt gebrouwen volgens hoge gisting. Tarwebieren gebruiken naast gerstemout ook minstens 55% tarwemout als grondstof. De gebruikte gisten produceren veel esters, verantwoordelijk voor de fruitige, kruidige smaken, vergelijkbaar met banaan en kruidnagel. Wat naam betreft zou je vermoeden dat het van oorsprong Belgische witbier en het Duitse weizenbier ongeveer hetzelfde zijn, maar toch is er een duidelijk verschil. In weizenbier wordt minder hop gebruikt, waardoor de smaak minder bitter is, en worden er geen kruiden toegevoegd. Bovendien is de tarwe in witbier niet gemout.
Er bestaan vier verschillende soorten weizenbier:
Hefeweizen: blond, met gist, dus ongefilterd. Bijvoorbeeld Paulaner Hefe-Weißbier, Franziskaner Hefe-Weissbier, Weihenstephaner Hefeweissbier en Hoepfner
Dunkelweizen: donker, ongefilterd.
Kristallweizen: blond, gefilterd, zoals Weihenstephaner Kristall en het kristalweizen van de uitvinders van het biertype: Edelweissbrauerei Farny.
Weizenbock: extra sterk (rond de 8 procent). Bijvoorbeeld Schneider Hopfen-Weisse (blond) en Schneider Aventinus (donker).
Weizenbier, in het bijzonder de hefeweizenvariant, is een populair biertype dat thans in heel Duitsland wordt gebrouwen. Ook in Nederland, Oostenrijk, Tsjechië, de Scandinavische landen en Noord-Amerika zijn er diverse brouwerijen die weizenbier produceren.
zeker,maar ik ben een mak schaappie dat zo'n aanbieding kooptquote:Op zondag 3 augustus 2014 18:06 schreef Zapata het volgende:
kreeg? das een goedkoop glas dan, goed gedaan. en Hertog Jan weizener is een uitstekend wit bier.
Zie je nou wel dat je niet spoort.quote:Op zondag 3 augustus 2014 17:44 schreef Psy-freak het volgende:
omdat ik er een gratis glas bij kreeg.
Jezus, wat ben ik voor halve gare consument die daarin trapt
DAAR KLAAG IK TOCH OOK NIET OVER HALVE GAREquote:
Waar zeg ik dat dan?quote:Op zondag 3 augustus 2014 18:20 schreef Psy-freak het volgende:
[..]
DAAR KLAAG IK TOCH OOK NIET OVER HALVE GARE
DAT INSINUEER JEquote:
okquote:Op zondag 3 augustus 2014 18:23 schreef roodborst het volgende:
[..]
Dat interpreteer jij zo. Ik zeg alleen maar dat het lekker is.
en mooi dattie is, net een geil wijfquote:Op zondag 3 augustus 2014 18:24 schreef Willoow het volgende:
Je kan in ieder geval lekker drinken uit je nieuwe glas.
Kölsch is wel lekker <3quote:Op zondag 3 augustus 2014 18:16 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Weizen is geen witbier zoals het belgische witbier
[..]
Een Helles lijkt ook op Pilsner, maar is het niet, net zo min als Kölsch dat is
Da's inderdaad een mooi glas.quote:
maar hoe smaak jij?quote:
quote:
quote:
quote:Op zondag 3 augustus 2014 17:47 schreef Psy-freak het volgende:
[..]
ik vind mens ook lekker op z'n tijd
ik bedoel je poesjequote:
kristallweizen is mijn favorietquote:Op zondag 3 augustus 2014 18:16 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Weizen is geen witbier zoals het belgische witbier
[..]
Een Helles lijkt ook op Pilsner, maar is het niet, net zo min als Kölsch dat is
Eet die ook maar niet op. Ik hou mijn lichaamsdelen graag intact.quote:
Ik vind het donkere, zwarte weizen het lekkerstquote:
ik wil alleen maar likkenquote:Op zondag 3 augustus 2014 19:07 schreef Willoow het volgende:
[..]
Eet die ook maar niet op. Ik hou mijn lichaamsdelen graag intact.
Lik je biertje maarquote:
wat doe je moeilijk, het is maar beffenquote:
Jij bent daar een goed voorbeeld vanquote:Op zondag 3 augustus 2014 17:45 schreef CarltonBanks het volgende:
Beta's zullen nooit Alpha's worden
Wat is dat nou weer voor bekrompen gedoe? Jij komt zeker ergens uit het oosten van 't land. Waar je alleen een echte man bent wanneer je de hele dag onder de olie zit en pakjes zware shag leeg rookt onder het genot van lauw merkloos bier om een echte vent te zijn.quote:
klopt...quote:Op maandag 4 augustus 2014 10:31 schreef Bananapeel het volgende:
[..]
Wat is dat nou weer voor bekrompen gedoe? Jij komt zeker ergens uit het oosten van 't land. Waar je alleen een echte man bent wanneer je de hele dag onder de olie zit en pakjes zware shag leeg rookt onder het genot van lauw merkloos bier om een echte vent te zijn.
KOM VECHTEN DANquote:Op maandag 4 augustus 2014 10:37 schreef Le_Professeur het volgende:
[..]
Triest debieltje ben je ook he.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |