quote:
Ik las het vanmiddag, hoofdschuddend.

Zulke mensen zijn ronduit gevaarlijk. Ze zien kennelijk het verschil niet tussen de onverbloemde Jodenhaat - roepen dat Joden dood moeten - en kritiek van autochtone Nederlanders op de uitwassen van de islam.
Idioten zoals die Rotterdamse SP-leider hebben heel dringend een reality check nodig. De islam "een achterlijke godsdienst" vinden, is een mening die je in dit land gewoon mag hebben. Net zoals moslims ook het jodendom of christendom "achterlijk" mogen vinden. Maar wat er aan de hand is, is heel wat anders: moslims die oproepen tot het doden van Joden. En moslims die sympathie betuigen aan de terreurbeweging ISIS en zelfs een Islamitische Staat in de Schildersbuurt uitroepen.
Die SP-leider "is niemand tegengekomen die het kalifaat ondersteunt". Dat is dan zijn tekortkoming. Het barst in dit land van de moslims die zo'n constructie prima vinden. AIVD-rapporten maken duidelijk melding van toenemende radicalisering onder moslimjongeren. Uit onderzoeken van onder meer het SCP blijkt ook dat er een enorme kloof is qua opvattingen tussen moslims en niet-moslims in dit land.
Ik ageer ertegen dat deze man het woord "islamofobie" gebruikt. Veel te vaak wordt kritiek op moslims en hun houding afgedaan met dat soort dooddoeners. Terwijl de vraag gewoon heel prangend is: Waarom staat het tuig daar met stenen te gooien? Waarom staan ze met ISIS-vlaggen te wapperen? Waar zijn de ouders? Waarom heeft de opvoeding zo gefaald?
En dan komt er nog eens bij dat er helemaal geen noodzaak is om het voor moslims op te nemen. Er wordt geen enkele druk op Nederlandse moslims uitgeoefend. Ze genieten in Nederland bijzonder veel (misschien wel TE veel) religieuze vrijheid en er wordt ze geen strobreed in de weg gelegd. Er is geen enkele groepering - zelfs de meest extreem-rechtse rakkers niet - die oproept tot het doden van moslims.
Tot zover mijn kritiek op deze SP'er, die dit ongetwijfeld wegzet als "SP-fobie".
[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 11-08-2014 19:19:52 ]