abonnement Unibet Coolblue
pi_143012192
Alle mensen met wie ik bv. whatsapp, hebben allemaal hun tijd een uur vroeger ingesteld staan. Ook al staan hun instellingen op: GMT +1+1 (zomertijd).
pi_143012200
quote:
0s.gif Op zondag 3 augustus 2014 12:22 schreef Domnivoor het volgende:
Kunnen we nu werkelijk uitsluiten dat die foto van Lisanne op 2 april gemaakt is?
Want als je een camera instelt op een andere tijdzone dan kan het heel makkelijk gebeuren dat de datum één dag verschuift: de camera geeft dan '1 april 13:00' aan terwijl het precies een dag later is. Zo hoef je niet alle getuigenverklaringen overboord te gooien.
Ik heb geen idee hoe die meiden dachten, maar ik stel mijn camera nooit opnieuw in, als ik reis. Blijft altijd op Colombiaanse/Panamese tijd staan.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
  zondag 3 augustus 2014 @ 12:27:39 #28
225600 Joanne35
learn to fly butterfly
pi_143012271
Joh, denken jullie nou werkelijk dat de onderzoekers bij het uitpluizen van de gegevens in die telefoon geen rekening houden met tijdzones en verkeerd ingestelde klokken? Dat is waarschijnlijk 1 van de eerste dingen waar ze juist wel rekening mee houden.

Als er nu naar buiten gebracht wordt dat ze daar om 13:00 al stonden op 1 april, ga er dan maar van uit dat het klopt. Het maakt het ook veel logischer waarom ze doorgelopen zijn verder het pad op.

Dat getuigenverklaringen hoogst onbetrouwbaar zijn is geen nieuws. De ouders van Kris gaven in een eerder interview ook al aan dat ze bij hun eerste bezoek daar regelmatig dachten dat ze hun eigen dochters zagen lopen. Kris en Lisanne waren echt niet de enige westerse meiden die daar rondliepen.

Daar komt nog bij dat al die verklaringen via de pers naar buiten worden gebracht. Ik heb zelf regelmatig met journalisten te maken, en het gebeurt maar zelden dat ze precies goed opschrijven wat ik gezegd had. De autoriteiten zelf hebben waarschijnlijk veel beter zicht op wat wel en niet klopt van de verhalen die rondzingen.
"All mankind is divided into three classes: those that are immovable, those that are movable, and those that move." - Benjamin Franklin
pi_143012326
quote:
0s.gif Op zondag 3 augustus 2014 12:27 schreef Joanne35 het volgende:
Joh, denken jullie nou werkelijk dat de onderzoekers bij het uitpluizen van de gegevens in die telefoon geen rekening houden met tijdzones en verkeerd ingestelde klokken? Dat is waarschijnlijk 1 van de eerste dingen waar ze juist wel rekening mee houden.

Als er nu naar buiten gebracht wordt dat ze daar om 13:00 al stonden op 1 april, ga er dan maar van uit dat het klopt. Het maakt het ook veel logischer waarom ze doorgelopen zijn verder het pad op.

Dat getuigenverklaringen hoogst onbetrouwbaar zijn is geen nieuws. De ouders van Kris gaven in een eerder interview ook al aan dat ze bij hun eerste bezoek daar regelmatig dachten dat ze hun eigen dochters zagen lopen. Kris en Lisanne waren echt niet de enige westerse meiden die daar rondliepen.

Daar komt nog bij dat al die verklaringen via de pers naar buiten worden gebracht. Ik heb zelf regelmatig met journalisten te maken, en het gebeurt maar zelden dat ze precies goed opschrijven wat ik gezegd had. De autoriteiten zelf hebben waarschijnlijk veel beter zicht op wat wel en niet klopt van de verhalen die rondzingen.
pi_143012384
quote:
0s.gif Op zondag 3 augustus 2014 12:27 schreef Joanne35 het volgende:
De autoriteiten zelf hebben waarschijnlijk veel beter zicht op wat wel en niet klopt van de verhalen die rondzingen.
_O- _O-

De autoriteiten zijn nu juist de allergrootste falers geweest (eens wat je zegt over journalisten hoor, daar niet van):

Now the "score" is:
4 remains found by Feliciano and friends - remains in June
1 remain found by local rice farmers - backpack
1 remain (or set of remains) found by the parents (or at least their expedition) - bones
0 remains by multimillion dollar Search and Rescue teams (Sinaproc and other amateurs)
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
  zondag 3 augustus 2014 @ 12:34:00 #31
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_143012393
quote:
0s.gif Op zondag 3 augustus 2014 12:27 schreef Joanne35 het volgende:
Joh, denken jullie nou werkelijk dat de onderzoekers bij het uitpluizen van de gegevens in die telefoon geen rekening houden met tijdzones en verkeerd ingestelde klokken? Dat is waarschijnlijk 1 van de eerste dingen waar ze juist wel rekening mee houden.

Als er nu naar buiten gebracht wordt dat ze daar om 13:00 al stonden op 1 april, ga er dan maar van uit dat het klopt. Het maakt het ook veel logischer waarom ze doorgelopen zijn verder het pad op.
De enige reden dat ze doorlopen verder jungle in is omdat ze dachten dat ze rondje terug naar Boquette zouden maken. Daarbij is die ene foto gewoonweg niet om 1 uur genomen, tenzij iemand een relatief lange schaduw van Lisannes hoofd over haar nek en borst heeft geshopt.

quote:
Dat getuigenverklaringen hoogst onbetrouwbaar zijn is geen nieuws. De ouders van Kris gaven in een eerder interview ook al aan dat ze bij hun eerste bezoek daar regelmatig dachten dat ze hun eigen dochters zagen lopen. Kris en Lisanne waren echt niet de enige westerse meiden die daar rondliepen.

Daar komt nog bij dat al die verklaringen via de pers naar buiten worden gebracht. Ik heb zelf regelmatig met journalisten te maken, en het gebeurt maar zelden dat ze precies goed opschrijven wat ik gezegd had. De autoriteiten zelf hebben waarschijnlijk veel beter zicht op wat wel en niet klopt van de verhalen die rondzingen.
Getuigenverklaringen kunnen idd onbetrouwbaar zijn, maar hier lijken ze behoorlijk consisent te zijn en prima in het verhaal te passen.
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
pi_143012434
Gelukkig zijn er nu nog meer botresten gevonden ! Ik hoop dat ze iets van een schedel hebbden gevonden of ieder geval iets waar ze uit kunnen afleiden wat de doodsoorzaak is. Al zal dat moeilijk worden. Wel goed van die ouders hoor dat ze er druk achter zijn blijven zetten want als het aan Panama had gelegen dat waren ze nooit meer die jungle in gegaan. :N
pi_143012443
Als ze er idd al om 13.00 stonden dan is het ook heel logisch dat ze zijn doorgelopen om zo terug naar Boquete te komen. Niks naiefs of doms aan. Er is dus ,gezien de noodoproepen vlak daarna iets gebeurd en abacadabra zijn hun resten vele kilometers verder maanden later gevonden.
We zijn allemaal speurneuzen maar welke speurneus kan daar de meest logische verklaring voor geven??!
pi_143012465
quote:
2s.gif Op zondag 3 augustus 2014 12:34 schreef Falco het volgende:
Daarbij is die ene foto gewoonweg niet om 1 uur genomen, tenzij iemand een relatief lange schaduw van Lisannes hoofd over haar nek en borst heeft geshopt.
Hoe kom je daar toch bij? Kijk naar de zon, die staat hoog. In de OP staat de positie van de zon aangegeven.

Ik had die foto ook rond (net ervoor met een ander uitzichtspunt en net erna met de Mirador) het middaguur gezet. 13:00 lijkt logisch op die foto. En het wordt bevestigd in de media, wat daarvan waar is is natuurlijk de vraag.

quote:
Getuigenverklaringen kunnen idd onbetrouwbaar zijn, maar hier lijken ze behoorlijk consisent te zijn en prima in het verhaal te passen.
Ja, maar niet met de foto samen. Daar hebben we ongeveer een heel deel van dit topic aan gewijd.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
  zondag 3 augustus 2014 @ 12:38:10 #35
225600 Joanne35
learn to fly butterfly
pi_143012484
quote:
2s.gif Op zondag 3 augustus 2014 12:34 schreef Falco het volgende:

[..]

De enige reden dat ze doorlopen verder jungle in is omdat ze dachten dat ze rondje terug naar Boquette zouden maken. Daarbij is die ene foto gewoonweg niet om 1 uur genomen, tenzij iemand een relatief lange schaduw van Lisannes hoofd over haar nek en borst heeft geshopt.
Panama ligt bijna op de evenaar. Dat betekent dat rond het middaguur de zon recht van boven komt. Dat is consistent met de lange schaduwen die bijna recht van boven lijken te vallen op die foto, let maar op haar linkerborst (voor de kijker rechts).
"All mankind is divided into three classes: those that are immovable, those that are movable, and those that move." - Benjamin Franklin
  zondag 3 augustus 2014 @ 12:39:58 #36
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_143012529
quote:
0s.gif Op zondag 3 augustus 2014 12:36 schreef jackie12 het volgende:
Als ze er idd al om 13.00 stonden dan is het ook heel logisch dat ze zijn doorgelopen om zo terug naar Boquete te komen. Niks naiefs of doms aan. Er is dus ,gezien de noodoproepen vlak daarna iets gebeurd en abacadabra zijn hun resten vele kilometers verder maanden later gevonden.
We zijn allemaal speurneuzen maar welke speurneus kan daar de meest logische verklaring voor geven??!
Als je vanaf het El Mirador-punt doorloopt, kom je nooit in Boquette maar na zo'n zes dagen doorstruinen over een slecht begaanbaar pad ergens bij de Caribische Zee terecht. Zelfs als ze om 1 uur daar stonden (wat m.i. bullshit is als je naar die foto kijkt) en doorliepen kan het verdwaalscenario plausibel zijn.
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
pi_143012533
quote:
0s.gif Op zondag 3 augustus 2014 12:36 schreef jackie12 het volgende:
Als ze er idd al om 13.00 stonden dan is het ook heel logisch dat ze zijn doorgelopen om zo terug naar Boquete te komen. Niks naiefs of doms aan. Er is dus ,gezien de noodoproepen vlak daarna iets gebeurd en abacadabra zijn hun resten vele kilometers verder maanden later gevonden.
We zijn allemaal speurneuzen maar welke speurneus kan daar de meest logische verklaring voor geven??!
Het ligt iets complexer. Het spijkerbroekje van Kris lag niet al te ver van de Mirador, maar wel ver van haar eigen bekkenbot.

Op WS werd gesuggereerd dat Lisanne in het water viel en Kris haar broekje uittrok om haar te helpen (vooralsnog zijn daar geen foto's van :P ). Dat zou een reden kunnen zijn waarom dat broekje daar lag. Maar dan heeft Kris dus dagenlang zonder iets aan door de wildernis gezworven, wist ze wel de rugzak te redden, maar niet haar eigen broekje en is het nog steeds een raadsel hoe de resten van Kris (bekkenbot) samen met de resten van Lisanne (schoen) gevonden kunnen zijn. Achter een boom (zie video waar Feliciano de plek aanwijst).
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_143012542
quote:
0s.gif Op zondag 3 augustus 2014 12:38 schreef Joanne35 het volgende:

[..]

Panama ligt bijna op de evenaar. Dat betekent dat rond het middaguur de zon recht van boven komt. Dat is consistent met de lange schaduwen die bijna recht van boven lijken te vallen op die foto, let maar op haar linkerborst (voor de kijker rechts).
Yess.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
  zondag 3 augustus 2014 @ 12:40:49 #39
225600 Joanne35
learn to fly butterfly
pi_143012549
quote:
11s.gif Op zondag 3 augustus 2014 12:33 schreef El_Matador het volgende:

[..]

De autoriteiten zijn nu juist de allergrootste falers geweest
Ik ontken niet dat er mogelijk fouten zijn gemaakt en zet ook grote vraagtekens bij de zoekinspanningen. Maar we hebben het nu specifiek over de mensen die de gegevens in die telefoons uitpluizen, waarschijnlijk een stel techneuten. Ik ga er van uit dat die echt wel weten waar ze mee bezig zijn.
"All mankind is divided into three classes: those that are immovable, those that are movable, and those that move." - Benjamin Franklin
pi_143012571
quote:
2s.gif Op zondag 3 augustus 2014 12:39 schreef Falco het volgende:

[..]

Als je vanaf het El Mirador-punt doorloopt, kom je nooit in Boquette maar na zo'n zes dagen doorstruinen over een slecht begaanbaar pad ergens bij de Caribische Zee terecht. Zelfs als ze om 1 uur daar stonden (wat m.i. bullshit is als je naar die foto kijkt) en doorliepen kan het verdwaalscenario plausibel zijn.
Maar als je er eerst 2 uur over hebt gedaan om van het begin van de Pianista naar de Mirador te komen, merk je toch na een uur of 3 wel dat je niet teruggaat naar Boquete, helemaal met daglicht?

Ga jij dan over kabels (of door de vrij droge rivierbedding) onbekende rivieren oversteken omdat je mogelijk bij Boquete uit zou kunnen komen?
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_143012598
quote:
0s.gif Op zondag 3 augustus 2014 12:40 schreef Joanne35 het volgende:

[..]

Ik ontken niet dat er mogelijk fouten zijn gemaakt en zet ook grote vraagtekens bij de zoekinspanningen. Maar we hebben het nu specifiek over de mensen die de gegevens in die telefoons uitpluizen, waarschijnlijk een stel techneuten. Ik ga er van uit dat die echt wel weten waar ze mee bezig zijn.
Ze zouden in ieder geval een hoop moeten kunnen zien. Alle harde data trouwens, want op geen enkele andere manier zijn tijden vast te stellen.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_143012606
Telegraaf meldt net dat er wéér resten zijn gevonden in Panama, vermoedelijk van de meiden.

Bron: http://www.telegraaf.nl/b(...)is_en_Lisanne__.html
pi_143012637
quote:
Telegraaf meldt net dat er wéér resten zijn gevonden in Panama, vermoedelijk van de meiden.

Bron: http://www.telegraaf.nl/b(...)is_en_Lisanne__.html
Zo blijkt bijvoorbeeld uit onderzoek van het Nederlands Forensisch Instituut dat er na de verdwijning nog is geprobeerd te bellen met de telefoons van de vrouwen. Ook zijn er nog foto's gemaakt met de digitale camera's.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_143012670
Ik doe niet aan tunnelvisie,ben geen sensatiezoeker maar is niet de meest simpele verklaring (als het klopt wat Hans Kremers zegt) dat ze vlak na de Mirador in de problemen zijn gekomen omdat ze in een bedreigde situatie plotseling terecht waren gekomen. En nee geen slangebeet of ongeluk of verdwalen want dan ga je niet daarna ook nog eens moeilijk allerlei rivieren oversteken maar ga je juist terug.
pi_143012687
quote:
19s.gif Op zondag 3 augustus 2014 12:40 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Het ligt iets complexer. Het spijkerbroekje van Kris lag niet al te ver van de Mirador, maar wel ver van haar eigen bekkenbot.

Op WS werd gesuggereerd dat Lisanne in het water viel en Kris haar broekje uittrok om haar te helpen (vooralsnog zijn daar geen foto's van :P ). Dat zou een reden kunnen zijn waarom dat broekje daar lag. Maar dan heeft Kris dus dagenlang zonder iets aan door de wildernis gezworven, wist ze wel de rugzak te redden, maar niet haar eigen broekje en is het nog steeds een raadsel hoe de resten van Kris (bekkenbot) samen met de resten van Lisanne (schoen) gevonden kunnen zijn. Achter een boom (zie video waar Feliciano de plek aanwijst).
haar broekje uit trok en dat spoelde toen snel weg ? of kwam er een vogel die met dat broekje weg vloog ? :?
"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."
pi_143012701
quote:
19s.gif Op zondag 3 augustus 2014 12:40 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Het ligt iets complexer. Het spijkerbroekje van Kris lag niet al te ver van de Mirador, maar wel ver van haar eigen bekkenbot.

Op WS werd gesuggereerd dat Lisanne in het water viel en Kris haar broekje uittrok om haar te helpen (vooralsnog zijn daar geen foto's van :P ). Dat zou een reden kunnen zijn waarom dat broekje daar lag. Maar dan heeft Kris dus dagenlang zonder iets aan door de wildernis gezworven, wist ze wel de rugzak te redden, maar niet haar eigen broekje en is het nog steeds een raadsel hoe de resten van Kris (bekkenbot) samen met de resten van Lisanne (schoen) gevonden kunnen zijn. Achter een boom (zie video waar Feliciano de plek aanwijst).
Dat is echt wel een idiote theorie. Dan zie je dus je vriendin in het water vallen; die heeft hulp nodig en dan "ja! Ik kom! Ff mijn toch al korte spijkerbroek uitdoen, das makkelijker!".
Whut? Nee man, die hou je aan en je springt meteen die rivier in (en ja: been there done that met mijn jongere zusje op een wandeling).
  zondag 3 augustus 2014 @ 12:48:58 #47
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_143012747
quote:
19s.gif Op zondag 3 augustus 2014 12:37 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Hoe kom je daar toch bij? Kijk naar de zon, die staat hoog. In de OP staat de positie van de zon aangegeven.

Ik had die foto ook rond (net ervoor met een ander uitzichtspunt en net erna met de Mirador) het middaguur gezet. 13:00 lijkt logisch op die foto. En het wordt bevestigd in de media, wat daarvan waar is is natuurlijk de vraag.
Allereerst kunnen jij en ik die zon niet zien op die foto ;). Als ik het zo zie, lijkt de zon van rechts opzij te komen als je de relatief lange schaduw van Lisannes hoofd volgt op haar nek en borst.

quote:
Ja, maar niet met de foto samen. Daar hebben we ongeveer een heel deel van dit topic aan gewijd.
Ik vind het nog ongeloofwaardiger dat alle getuigenverklaringen allemaal niet kloppen ipv dat een foto om 1 uur gemaakt zou zijn. Denk dat de media ook hier loopt te suffen.

quote:
0s.gif Op zondag 3 augustus 2014 12:38 schreef Joanne35 het volgende:

[..]

Panama ligt bijna op de evenaar. Dat betekent dat rond het middaguur de zon recht van boven komt. Dat is consistent met de lange schaduwen die bijna recht van boven lijken te vallen op die foto, let maar op haar linkerborst (voor de kijker rechts).
Als de zon recht van boven komt zou het bovenste gedeelte van Lisannes linkerwang (rechts voor de kijker) toch ook verlicht moeten zijn. Alles heeft het ervan weg dat deze foto laat in de middag is gemaakt.
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
pi_143012750
quote:
1s.gif Op zondag 3 augustus 2014 12:47 schreef silliegirl het volgende:

[..]

Dat is echt wel een idiote theorie. Dan zie je dus je vriendin in het water vallen; die heeft hulp nodig en dan "ja! Ik kom! Ff mijn toch al korte spijkerbroek uitdoen, das makkelijker!".
Whut? Nee man, die hou je aan en je springt meteen die rivier in (en ja: been there done that met mijn jongere zusje op een wandeling).
Jongens de rivier stond zowat droog. Een ongeluk op 1 april waar ze dan beiden aan zijn overleden lijkt me heeeeeeel klein
  zondag 3 augustus 2014 @ 12:51:52 #49
225600 Joanne35
learn to fly butterfly
pi_143012822
quote:
2s.gif Op zondag 3 augustus 2014 12:48 schreef Falco het volgende:
Als de zon recht van boven komt zou het bovenste gedeelte van Lisannes linkerwang (rechts voor de kijker) toch ook verlicht moeten zijn. Alles heeft het ervan weg dat deze foto laat in de middag is gemaakt.
Maar dat is ook verlicht, de schaduw begint pas onder de bolling van haar linkerwang. Precies wat je zou verwachten bij een zon die bijna recht van boven valt.
"All mankind is divided into three classes: those that are immovable, those that are movable, and those that move." - Benjamin Franklin
pi_143012823
quote:
1s.gif Op zondag 3 augustus 2014 12:47 schreef silliegirl het volgende:

[..]

Dat is echt wel een idiote theorie. Dan zie je dus je vriendin in het water vallen; die heeft hulp nodig en dan "ja! Ik kom! Ff mijn toch al korte spijkerbroek uitdoen, das makkelijker!".
Whut? Nee man, die hou je aan en je springt meteen die rivier in (en ja: been there done that met mijn jongere zusje op een wandeling).
Theorie is een groot woord, maar inderdaad, ik worstel ook met dat soort zaken. Jouw verhaal klinkt idd veel logischer (gelijk erin springen).
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')