Binnenkort krijg ik een lease auto van de baas. Het is geen gloednieuwe, dus ik kan bij de leverende dealer geen inruil bewerkstelligen. Nu wil ik mijn auto dus verkopen, maar heb eerlijk gezegd niet direct zin aan gezeur aan de deur. Dit om twee redenen:
1. Thuis moeten blijven voor allerlei types die moeilijk komen doen aan de deur. Afspreken voor een bedrag en dan weer onderhandelen, niet komen opdagen etc. etc.
2. Alhoewel mijn auto eind april nog is gekeurd voor de APK, is er een probleem met de auto. Ofwel de nokkenassensor is defect of de nokkenasversteller. Verder ken ik de staat van de auto niet (alleen optisch en die is prima). Ik wil niet aan een particulier verkopen die -behalve genoemd probleem- na een maand een defect vindt en gaat zeuren om garantie, korting of wat dan ook.
Kortom: ik heb geen zin in veel gezeur.
Als ik de auto verkoop bij een garagebedrijf of bij een inkoper (inclusief de bekende sites), dan kan ik dit defect gewoon aangeven en krijg ik er passend geld voor. Klaar.
Nu is eigenlijk mijn vraag: wat moet ik zien als redelijke prijs voor mijn auto?
De bovaglijst geeft me een inkoopprijs van ¤2700, de ANWB verkoopservice spiegelt een indicatie van ¤3400 voor, maar die lijkt me vooral bedoeld om mensen te lokken voor hun betaalde dienst, net als webuyanycar.com (¤3350). Zit dit allemaal redelijk qua prijs?
Ik zou het defect kunnen laten verhelpen (tussen de 100 en 750 euro), maar vindt dat bij deze waarde discutabel als ik hem toch ga verkopen. Ik verwacht geen waardestijging die de kosten overtreft.
[ Bericht 9% gewijzigd door Anne op 23-08-2014 18:07:45 ]