Plaats hier dus je op/aan merking weetenswaardigheidjes enz.. ook screenshots van je park kunnen hier gepost worden.
De contest wordt gehouden in dit topic FOK! Rollercoaster Tycoon 2 Contest? en is nog volop in ontwikkeling.
De scenario's van deel 1 zijn nu ook voor deel 2 de downloaden op
rollercoastertycoon2.com
ps. Vanavond weer wat screens, van de ingang .. met een soort "Hotel"
schrok me kapot met mijn 1280-960 resolutie
Het oude spel heb ik erg veel gespeeld maar denk niet dat ik dat met dit ga doen, zie je maar hoe verwend we zijn geraakt de laatste jaren;)
quote:De grafische kwaliteit is juist de charme van het spel .. leker basic zodat iedereen het kan spelen op zowat elke PC. De gameplay is lekker het zelfde gebleven , en je hoeft je niet te storen aan zware lichteffecten die ook nergens op slaan bij een sim spel als RCT 2.
Op woensdag 23 oktober 2002 09:12 schreef planethugo het volgende:
ik heb get spel gister voor de eerste keer gespeeld, het kan dan wel vernieuwend zijn kwa inhoud maar de graphics zijn dus echt niet meer om aan te zien anno 2002, ze hadden er wel een nieuwe schil over heen kunnen zetten.schrok me kapot met mijn 1280-960 resolutie
Het oude spel heb ik erg veel gespeeld maar denk niet dat ik dat met dit ga doen, zie je maar hoe verwend we zijn geraakt de laatste jaren;)
quote:tis idd zo dat deze graphics er een beetje bij horen maar een beetje vernieuwing had geen kwaad gekund imo
Op woensdag 23 oktober 2002 09:23 schreef Mister_Orange het volgende:
Nou, dat ligt aan jou dan, want ik vind deze graphics gewoon horen bij rollercoasterBeter dan 3d iig.
Ziet er allemaal erg dos uit, maarja ik wens toch wel iedereen veel speelplezier want dat is er toch nog altijd aan te beleven
ps. wel erg leuk trouwens dat ze ook bestaande parken als Six Flags etc. erin gedaan hebben
quote:Klopt de six flags zitten er in behalve alle loony toons atracties aangezien ze de copyrights niet kregen
Op woensdag 23 oktober 2002 09:41 schreef planethugo het volgende:[..]
tis idd zo dat deze graphics er een beetje bij horen maar een beetje vernieuwing had geen kwaad gekund imo
Ziet er allemaal erg dos uit, maarja ik wens toch wel iedereen veel speelplezier want dat is er toch nog altijd aan te beleven
ps. wel erg leuk trouwens dat ze ook bestaande parken als Six Flags etc. erin gedaan hebben
Eigenlijk is het een uitgebreidere versie van deel 1 met alle add-ons.. en de editors die er standaard bij zitten zijn perfect.
quote:komen er aan ,, heb de screenshot al
Op woensdag 23 oktober 2002 12:34 schreef Aneurism het volgende:
LD ik wacht nog steeds op die vommit stats van die achtbaan toren
Ben je niet vergeten hoor.
quote:ik heb ze al gezien met waarden die boven de 20 liggen .. Ultra Extreem en zo .. daar kom je groen uit
Op woensdag 23 oktober 2002 13:08 schreef Aneurism het volgende:Oki, als ik het spel heb (en mijn vriendin het niet in gijzeling neemt) dan zal ik de maximale vommit rating proberen te krijgen.
En ik wil meeste onder de grond doen
[Dit bericht is gewijzigd door Aneurism op 23-10-2002 13:19]
quote:Geen idee of dat kan , dat zou je uit moeten proberen
Op woensdag 23 oktober 2002 13:16 schreef Aneurism het volgende:
Ik wil zo'n toren maken, die niet naar beneden loopt maar meteen een achterwaartse loop maakt naar beneden
quote:lijkt me niet bevordelijk voor de weke delen van je lichaam
Op woensdag 23 oktober 2002 14:33 schreef Aneurism het volgende:
Is 9 g niet dodelijk?
quote:jawel, maar dit was meer om te kijken of het werkte, en verdomd
Op woensdag 23 oktober 2002 14:32 schreef Lord Dreamer het volgende:
Jammer dat de waardeering amuzements waarde zo laag ligt , die moet je juist zo hoog mogenlijk krijgen![]()
hoe hoer hoe meer mensen er in willen ..
quote:Die is er in ja , maar niet compleet omdat een van de scenario's is de ontbrekende achtbanen aan te vullen . en je mist veel sceneries van warner bross.
Op woensdag 23 oktober 2002 14:52 schreef Young_David het volgende:
Six Flags Holland zit toch ook in RCT2? Heeft iemand daar een screenie van? (voor de bijdehandjes ... de versie die in het spel zit dan he)
uit een ander forum :
quote:
SFH is mooi nagebouwd, maar er zitten een aantal foutjes in
- Het pad naar de ingang van Goliath loopt niet langs el condor maar voorbij space-shot
- De kleuren van de supports van goliath hadden net de andere paars moeten hebben
- De treintjes van goliath zijn groen en paars, die in rct2 zijn beide paars
- Dit kon waarschijnlijk niet, maar looney tunes land zit er niet in, evenals smtr.
- ook de go-karts zitten er niet in
- voor de rest klopt alles wel aardig denk ik
---------
quote:Hopelijk is je vraag zo voldoende beantwoord
Ten eerste kun je superman the ride niet meer in RCT 2 maken omdat de lanceerstukken(magneten)uit het spel zijn gehaald.
Ten tweede ze heebben alle looney tunes gebieden, achtbanen met namen zoals superman, batman etc. eruit gelaten omdat Chris Sawyer geen rechten heeft gekregen van DC. Comics en Warner Brothers. dus zijn al die achtbanen en gebieden weggelaten.
quote:Lol zet wel ff je maten op metric dat leest wat makkelijker
Op woensdag 23 oktober 2002 14:55 schreef Mister_Orange het volgende:[..]
jawel, maar dit was meer om te kijken of het werkte, en verdomd
K denk dat die vrije val van 80 meter ook wel ziek was
quote:heb ik al gedaan, dit was de 1e coaster die ik gebouwd heb na het spel gekregen te hebben... staat nu op metric, is idd wat makkelijker
Op woensdag 23 oktober 2002 15:08 schreef Lord Dreamer het volgende:[..]
Lol zet wel ff je maten op metric dat leest wat makkelijker
quote:toppie ..
Op woensdag 23 oktober 2002 15:13 schreef Mister_Orange het volgende:[..]
heb ik al gedaan, dit was de 1e coaster die ik gebouwd heb na het spel gekregen te hebben... staat nu op metric, is idd wat makkelijker
-edit- traage server + beetje veel KB's per picture. Denk om de modem ppls
[Dit bericht is gewijzigd door Raven op 23-10-2002 17:57]
mede die-hard RCT fans
beste optie van RCT2 so far vind ik trouwens de optie om geld uit te zetten, zodat je gewoon leuk een park kan bouwen
de stats van die achtbaan toren voor Aneurism en een probeersel voor een soort hotel bij de ingang
Ook maar als url ivm modemers.
http://www.dreamersweb.nl/images/Scr7.jpg
http://www.dreamersweb.nl/images/Scr8.jpg
quote:Dat hotel ziet er wel mooi uit, Denk dat ik ik ook nog een hotel ga maken in mijn park
Op woensdag 23 oktober 2002 19:03 schreef Lord Dreamer het volgende:
Lol ..de stats van die achtbaan toren voor Aneurism en een probeersel voor een soort hotel bij de ingang
Ook maar als url ivm modemers.
http://www.dreamersweb.nl/images/Scr7.jpg
http://www.dreamersweb.nl/images/Scr8.jpg
Ik wil de tuin/water/piraten/pagode's scenery gaan combineren ...
Kan ik eindelijk eens kijken naar wat jullie allemaal gezegt hebben!!!
Let's play RCT2!!!
quote:
Op donderdag 24 oktober 2002 10:11 schreef Wurmie het volgende:
Ik heb hem eindelijk!!!![]()
Kan ik eindelijk eens kijken naar wat jullie allemaal gezegt hebben!!!
Let's play RCT2!!!
quote:Oke heb ze ff geupload:
Op donderdag 24 oktober 2002 13:13 schreef inkie1010 het volgende:
Gaaaaaf hoor!! Dat hotel heeft me weer helemaal geinspireerd. Ik zal zo ook wat linkjes naar screens van mijn Inkie Pinkie Park posten
INKIE PINKIE PARK
Plaatje van Ancient Egypt
http://home.iae.nl/users/ingevane/rct/rct1.jpg
Plaatje van Snow World
http://home.iae.nl/users/ingevane/rct/rct2.jpg
Plaatje van Wonderland
http://home.iae.nl/users/ingevane/rct/rct3.jpg
Plaatje van Castle World
http://home.iae.nl/users/ingevane/rct/rct4.jpg
Plaatje van Pirate World
http://home.iae.nl/users/ingevane/rct/rct5.jpg
Park is gelukkig nog lang niet vol
quote:Impressed
Op donderdag 24 oktober 2002 13:21 schreef inkie1010 het volgende:[..]
Oke heb ze ff geupload:
INKIE PINKIE PARK
Plaatje van Snow World
Plaatje van Wonderland
Plaatje van Castle World
Plaatje van Pirate World
vooral het kasteel gedeelte vind ik erg leuk gemaakt... toppie hoor.
quote:ziet er wel leip uit
Op donderdag 24 oktober 2002 13:21 schreef inkie1010 het volgende:[..]
Oke heb ze ff geupload:
INKIE PINKIE PARK
http://home.iae.nl/users/ingevane/rct/rct1.jpgPlaatje van Snow World
http://home.iae.nl/users/ingevane/rct/rct2.jpgPlaatje van Wonderland
http://home.iae.nl/users/ingevane/rct/rct3.jpgPlaatje van Castle World
http://home.iae.nl/users/ingevane/rct/rct4.jpgPlaatje van Pirate World
http://home.iae.nl/users/ingevane/rct/rct5.jpgPark is gelukkig nog lang niet vol
Hoe maken jullie die hoge muren?
Zoals bij dat hotel bijvoorbeeld.
quote:Hou de shift-toets ingedrukt en dan bouwen maar
Op donderdag 24 oktober 2002 14:31 schreef deGVR het volgende:
Zien er goed uit die screenshots... ben zel fook lekker aan het experimenteren. Maar nog niet zo ver als sommigen van jullie.Hoe maken jullie die hoge muren?
Zoals bij dat hotel bijvoorbeeld.
veel fun ermee , en ben beniuewd naar je creaties
quote:Thanks!
Op donderdag 24 oktober 2002 14:49 schreef Lord Dreamer het volgende:[..]
Hou de shift-toets ingedrukt en dan bouwen maar
![]()
.. dat werkt met alles , zo kun je ook daken boven je voetpaden maken etc
veel fun ermee , en ben beniuewd naar je creaties
*aan de slag gaat*
Ps, zijn er al trainers die het mogelijk maken om alle attracties in de scenario editor bruikbaar te maken???
quote:Er is er één in de beta fase .. ik denk een weekje nog dan zou die klaar moeten zijn,
Op donderdag 24 oktober 2002 14:55 schreef Ajaxno1 het volgende:
Watspel, eindelijk beginen meer en meer developers te kijken naar de functionaliteit van een game en niet naar hoe maak ik een zo zwaar mogelijk 3d game.
Ps, zijn er al trainers die het mogelijk maken om alle attracties in de scenario editor bruikbaar te maken???
quote:Hehehe
Op donderdag 24 oktober 2002 13:44 schreef existenz het volgende:
Die castle World and Wonderland zien er zeer mooi uit. Van dat snowpark is het beetje jammer dat de bergen min of meer vierkante blokken zijn, maar voor de rest ziet die er ook wel kewl uit
Ik hou jullie up to date met m'n park
quote:Ijsblokken zitten er in als het goed is
Op donderdag 24 oktober 2002 15:04 schreef inkie1010 het volgende:[..]
Hehehe
Het idee van die vierkante blokken waren ijsblokken
Maar ik moet snow world zowiezo nog een beetje bijwerken!
Bedankt voor de tipIk hou jullie up to date met m'n park
12 G... daar zegt zelfs een astronaut nog U tegen
De snelheid is gewoon off the scale!!
(klik om de hele ride te zien, tis de oranje, en ja, dat is een powered launch lift hill )
quote:Deze zit inderdaad al erbij. Bij de watertheming
Op donderdag 24 oktober 2002 15:07 schreef Lord Dreamer het volgende:[..]
Ijsblokken zitten er in als het goed is
of in de waterpartij of al in de winterpartij. en idd met de landschaptool kun je de hoekpunten van een blok bijwerken en zo afschuinen.
Ik heb gisteren gewoon niet kunnen spelen, en ik heb ontwennings verschijnselen nu.... niet goed
Het zal wel even duren voordat ik aan het daadwerkelijke pretpark begin.
quote:Waaaaa Tijn!!! arme mensjes die daarin zouden moeten
Op donderdag 24 oktober 2002 15:17 schreef Tijn het volgende:
Extreme rides maken is cool!12 G... daar zegt zelfs een astronaut nog U tegen
De snelheid is gewoon off the scale!!
(klik om de hele ride te zien, tis de oranje, en ja, dat is een powered launch lift hill
)
quote:Dan speel je toch gewoon op No Money?
Op donderdag 24 oktober 2002 15:38 schreef Paperclipjes het volgende:
Weet iemand al een trainer te vinden voor alle dingen en onbeperkt geld?
quote:weekje wachten
Op donderdag 24 oktober 2002 15:44 schreef Paperclipjes het volgende:
Ja maar ik wil ook alle atracties
---------
Tijn -> excitement rating low ..das jammer
Die wil ik altijd zo hoog als het maar kan hebben
quote:Mja, dat komt waarschijnlijk omdat 'ie zo misselijkmakend is dat niemand het meer leuk vindt
Op donderdag 24 oktober 2002 15:50 schreef Lord Dreamer het volgende:[..]
Tijn -> excitement rating low ..das jammer
![]()
![]()
![]()
Die wil ik altijd zo hoog als het maar kan hebben
Please meldt je daar vanavond gaat het van start , maar ook later aanmelden kan altijd
..
quote:klopt .. maar theming helpt vaak wel
Op donderdag 24 oktober 2002 15:53 schreef Tijn het volgende:[..]
Mja, dat komt waarschijnlijk omdat 'ie zo misselijkmakend is dat niemand het meer leuk vindt
hoogte valt mee ik denk idd dat het door de misselijkheid komt van de G-krachten
En toch blijft scenarios maken het allerleukste, imho. Jammer dat je er geen coasters en shops in kan zetten met de scenario editor... dan was ik echt happy geweest.
K wil denk ik later voor rollercoaster tycoon 4 scenarios gaan bouwen.. misschien wel in 3d
quote:Mwah... 60 meter zo'n beetje
Op donderdag 24 oktober 2002 15:54 schreef Lord Dreamer het volgende:[..]
hoogte valt mee
![]()
quote:die van mij had 82 meter
Op donderdag 24 oktober 2002 17:01 schreef Tijn het volgende:[..]
Mwah... 60 meter zo'n beetje
maar da was een probeerseltje
quote:Maar de vraag is: gingie ook 164 km/u?
Op donderdag 24 oktober 2002 17:15 schreef Mister_Orange het volgende:[..]
die van mij had 82 meter
maar da was een probeerseltje
quote:142.4 maar dat was geen lancering ofzo he, allemaal zwaartekracht
Op donderdag 24 oktober 2002 17:18 schreef Tijn het volgende:[..]
Maar de vraag is: gingie ook 164 km/u?
verder ook geweldig: Toyland
edit: ohja ook Oriental Style is
quote:Mijne zijn Toyland en Pirates
Op donderdag 24 oktober 2002 17:25 schreef DaafAzuil het volgende:
trouwens, mijn favoriete muziekjes:
- Urban Style
![]()
- Mechanical Style
![]()
verder ook geweldig: Toyland
edit: ohja ook Oriental Style is
![]()
![]()
quote:Dat geld is in rct niet eens moeilijk , als je bij die parken de entree prijs vehoogd naar ¤of$5 dan zullen ze al naar de eerste attractie die je neer gezet heb zeggen dat je je prijs kan vehogen , ik hej rct1 + addons en benner nog lang niet meej uitgespeeld
Op woensdag 23 oktober 2002 17:18 schreef DaafAzuil het volgende:
ik vind 't echtom jullie screens te zien
mede die-hard RCT fans
beste optie van RCT2 so far vind ik trouwens de optie om geld uit te zetten, zodat je gewoon leuk een park kan bouwen
quote:we zijn d'r inmiddels achter hoe 't nog veel makkelijker is, lees maar eens een stukje terug
Op donderdag 24 oktober 2002 17:53 schreef PaRoDiUzZ het volgende:[..]
Dat geld is in rct niet eens moeilijk , als je bij die parken de entree prijs vehoogd naar ¤of$5 dan zullen ze al naar de eerste attractie die je neer gezet heb zeggen dat je je prijs kan vehogen , ik hej rct1 + addons en benner nog lang niet meej uitgespeeld
nooid geld prob eiglk alleen dak soms een minuut 0f 10 moet wachten voorda'k weer een nieuwe zchtbaan kan bouwen {trouwens nog nooit met een negatieve company waarde gefinished
}
De upload van het scenario is er ... Let the game begin..
quote:Dit kan dus wèl. Maar alleen met een omweg.
Op donderdag 24 oktober 2002 16:33 schreef Mister_Orange het volgende:
En toch blijft scenarios maken het allerleukste, imho. Jammer dat je er geen coasters en shops in kan zetten met de scenario editor... dan was ik echt happy geweest.
Je bouwt je scenario. Saved het. Opent een game met dat scenario. Speelt het. Bouwt het vol met iedere achtbaan, shop en draaimolen die je wilt hebben. Save Game. En doe dan in het hoofdmenu. 'Convert save game to scenario' (of iets dergelijks)
En hoppa... je hebt een scenario inclusief achtbanen en dergelijke.
Beetje een lastige omweg... maar het kan dus wel.
quote:Goede tip.
Op vrijdag 25 oktober 2002 09:41 schreef deGVR het volgende:[..]
Dit kan dus wèl. Maar alleen met een omweg.
Je bouwt je scenario. Saved het. Opent een game met dat scenario. Speelt het. Bouwt het vol met iedere achtbaan, shop en draaimolen die je wilt hebben. Save Game. En doe dan in het hoofdmenu. 'Convert save game to scenario' (of iets dergelijks)
En hoppa... je hebt een scenario inclusief achtbanen en dergelijke.
Beetje een lastige omweg... maar het kan dus wel.
quote:vanavond weer .. dan gaat ik weer prutsen en van het weekend.
Op vrijdag 25 oktober 2002 11:11 schreef Aneurism het volgende:
Iemand nog screenies?
Heb RCT1 ook al van het begin af aan gespeeld tot een jaar terug dus dit zal wel weer addictie worden als ik die screens zo zie.
Ik hoop alleen dat mijn comp het trekt zit net boven de min systeem eisen. Anders moet ik nog langer wachten want krijg met kerst pas een nieuwe comp.
quote:Ik heb ze in het contest topic geplaatst!
Op vrijdag 25 oktober 2002 11:11 schreef Aneurism het volgende:
Iemand nog screenies?
lekker lang weekend gamen
Kan ik dat park niet meer zien en ook niet opslaan !
quote:* DaafAzuil leeft met je mee
Op zaterdag 26 oktober 2002 12:14 schreef Aneurism het volgende:
2 uur aan mijn ingang gezeten, wat denk je... Druk ik per ongeluk op resolutie 1000 etc...Kan ik dat park niet meer zien en ook niet opslaan
!
quote:Echt alles in tip top gemaakt, bijv. zand onder plavuisjes gedaan als grond soort en daarnaast een gras zodat het leek alsof het echt mooi was aangelegd... Klote werk... Na een tijdje afgekoeld ga ik weer verder...
Op zaterdag 26 oktober 2002 12:16 schreef DaafAzuil het volgende:[..]
* DaafAzuil leeft met je mee
quote:echt kut is dat ja, super veel werk voor gedaan
Op zaterdag 26 oktober 2002 14:18 schreef Aneurism het volgende:[..]
Echt alles in tip top gemaakt, bijv. zand onder plavuisjes gedaan als grond soort en daarnaast een gras zodat het leek alsof het echt mooi was aangelegd... Klote werk... Na een tijdje afgekoeld ga ik weer verder...
maarja life goes on zullen we maar zeggen he?
quote:als het in godsnaam is zal je moeten bidden
Op zaterdag 26 oktober 2002 19:04 schreef Nadientje het volgende:
hoe haal ik in godsnaam die ronde van de park value van 500000
quote:nou ik had de park value van 500000 maar je moet ook nog es de lening aflossen van 30000 en met 32 handymans wil dat nie zo lukken
Op zaterdag 26 oktober 2002 19:09 schreef PaRoDiUzZ het volgende:[..]
als het in godsnaam is zal je moeten bidden
quote:hmmz de tactiek is bij mij over het algemeen om pas veel handymans in te zetten als de mensen echt beginnen te zeiken anders hejje er aan een stuk of 10 genoeg , en doe je gewoon drag&drop , een paar hiegh entertaining riides zijn veel belangrijker voor je waarden nl
Op zaterdag 26 oktober 2002 19:26 schreef Nadientje het volgende:[..]
nou ik had de park value van 500000 maar je moet ook nog es de lening aflossen van 30000 en met 32 handymans wil dat nie zo lukken
Grtz Ceriel
quote:Ik ben 't niet met je eens.
Op zondag 27 oktober 2002 01:04 schreef Ceriel het volgende:
Mwaah... ik was helemaal fan van RC tycoon.
heb het spel zooooo enorm lang en vaak gespeeld.
Ik zeg het niet graag en ben altijd redelijk positief ingesteld, alleen ik vind dit tweede deel beschamend, hoor!
het is meer een veredelde uitbreiding ! :S
49 euro moet men er voor neertellen.
Nou ben ik absoluut geen krent en zeikerd, maar ik heb spijt van mijn aankoop: ik kan net zo goed deel 1 gaan spelen.Grtz Ceriel
Grtz Ceriel
Anyway, ik heb hulp nodig...
Ik zit maar te lezen over tunnels, maar nergens staat hoe je tunnels in gebergten kan maken en hierdoor achtbanen kan laten rijden.
quote:klasse
Op zondag 27 oktober 2002 18:27 schreef Aneurism het volgende:
Ah, gevonden!
En wat heeft deze persoon als eerste gedaan: hij is naar Six Flags Holland geweest, voor het eerst in zijn leven (ben er wel geweest toe het nog Walibi was, dus het was wel weer een feest van herkenning een beetje), tiswat.....
quote:Dan kan ik je nog uitnodigen voor de contest
Op zondag 27 oktober 2002 21:54 schreef Verfokker het volgende:
Kheb 'm ook, kheb 'm ook, kheb 'm ook.En wat heeft deze persoon als eerste gedaan: hij is naar Six Flags Holland geweest, voor het eerst in zijn leven (ben er wel geweest toe het nog Walibi was, dus het was wel weer een feest van herkenning een beetje), tiswat.....
Waar ook te vinden is waar je het scenario kan downloaden zodat je aan de slag kan
quote:dank je
Op maandag 28 oktober 2002 08:54 schreef Paperclipjes het volgende:
Door shift in te drukken.... en dat staat allemaal in de handleiding op blz. 92.
quote:Dan heb je de verkeerde gedownd ..trouwens de handleiding is in pdf formaat gewoon van de officiele site te halenn
Op maandag 28 oktober 2002 09:14 schreef wolliewobbel het volgende:[..]
dank je
En een handleiding leverden ze helaasniet mee met de gedownloade versie
http://home.wanadoo.nl/tegelaer/SCR1.jpg
http://home.wanadoo.nl/tegelaer/SCR2.jpg
http://home.wanadoo.nl/tegelaer/SCR3.jpg
http://home.wanadoo.nl/tegelaer/SCR4.jpg
http://home.wanadoo.nl/tegelaer/SCR5.jpg
http://home.wanadoo.nl/tegelaer/SCR6.jpg
en de laatste net gemaakt:
http://home.wanadoo.nl/tegelaer/SCR7.jpg
je ziet de vooruitgang
[Dit bericht is gewijzigd door werkeend op 28-10-2002 10:06]
quote:ziet er goed uit!!
Op maandag 28 oktober 2002 09:44 schreef werkeend het volgende:
plaatjes van mijn contest parkhttp://home.wanadoo.nl/tegelaer/SCR1.jpg
http://home.wanadoo.nl/tegelaer/SCR2.jpg
http://home.wanadoo.nl/tegelaer/SCR3.jpg
http://home.wanadoo.nl/tegelaer/SCR4.jpg
http://home.wanadoo.nl/tegelaer/SCR5.jpg
http://home.wanadoo.nl/tegelaer/SCR6.jpgje ziet de vooruitgang
eej we hebben hier toch ook een apart FOK! Rollercoaster Tycoon 2 Contest? voor
quote:ik show gewoon lekker overal off
Op maandag 28 oktober 2002 09:51 schreef DaafAzuil het volgende:[..]
ziet er goed uit!!
eej we hebben hier toch ook een apart FOK! Rollercoaster Tycoon 2 Contest? voor
quote:
Op maandag 28 oktober 2002 09:52 schreef werkeend het volgende:[..]
ik show gewoon lekker overal off
quote:Ziet er goed uit hoor
Op maandag 28 oktober 2002 09:52 schreef werkeend het volgende:[..]
ik show gewoon lekker overal off
Om de laatste stand te zien moet je ff op F5 rammen
[sub]Wil je ook een poll creëren, kom dan langs op DubbelF.com[/sub]
quote:Ik ben te lui om steeds me screenies te uploaden
Op maandag 28 oktober 2002 09:55 schreef DaafAzuil het volgende:[..]
![]()
Daarna weer lekker verder met me parkje, ff een piraten en water stuk maken, en een leuke winkel promenade .
btw, hebben jullie wel eens gezien, als je een tijdje lang iemand volgt in zo'n schermpje, dan zegt ie op een gegeven moment van: 'I have the weird feeling someone is watching me'
quote:Ga er maar eentje gewoon vasthouden een langere tijd dan gaat die ook gillen
Op maandag 28 oktober 2002 12:22 schreef Mister_Orange het volgende:[..]
Ik ben te lui om steeds me screenies te uploaden
daarnaast weinig rct2 gespeeld, eigenlijk alleen maar Hitman2
En die draait alleen op me oude pc
Dus ga strax ff me nieuwere pc ernaast in pluggen, proggie zoeken waardoor ik op 1 scherm 2 screens kan hebben, en los
Daarna weer lekker verder met me parkje, ff een piraten en water stuk maken, en een leuke winkel promenade
.
btw, hebben jullie wel eens gezien, als je een tijdje lang iemand volgt in zo'n schermpje, dan zegt ie op een gegeven moment van: 'I have the weird feeling someone is watching me'
quote:ja dat zag ik gister ook!
Op maandag 28 oktober 2002 12:22 schreef Mister_Orange het volgende:[..]
Ik ben te lui om steeds me screenies te uploaden
daarnaast weinig rct2 gespeeld, eigenlijk alleen maar Hitman2
En die draait alleen op me oude pc
Dus ga strax ff me nieuwere pc ernaast in pluggen, proggie zoeken waardoor ik op 1 scherm 2 screens kan hebben, en los
Daarna weer lekker verder met me parkje, ff een piraten en water stuk maken, en een leuke winkel promenade
.
wat ik trouwens ook eenleuke nieuwe feature vind, is dat de mensjes ook vaak naar constructies van nieuwe 8banen staan te kijken, dus
"watching construction of blabla"
of
"watching monorail 1"
staan ze daar een beetje te kijken en foto's te maken
quote:en je krijgt complimenten bij een leuke scenery ..
Op maandag 28 oktober 2002 12:31 schreef DaafAzuil het volgende:[..]
ja dat zag ik gister ook!
wat ik trouwens ook eenleuke nieuwe feature vind, is dat de mensjes ook vaak naar constructies van nieuwe 8banen staan te kijken, dus
"watching construction of blabla"
of
"watching monorail 1"
staan ze daar een beetje te kijken en foto's te maken
quote:Ik heb ontiegelijk veel hekjes, bankjes, prullebankjes, lantaarnpaaltjes, boompjes, bloempjes ... maar dat moet je allemaal tussendoor doen. Beetje bij beetje. 't lijkt mij namenlijk geen leuk idee om achteraf 100 x 100 vlakjes park up te daten met hekjes en bankjes.
Op maandag 28 oktober 2002 12:37 schreef werkeend het volgende:
je ziet het jammer genoeg niet goed op de screenies maar ik heb naast ALLE paden hekjes staandat is btw een kut karwei zeg! niet te zuinig
quote:klopt, ik doe dat bijna ook allemaal gelijk als ik een paadje aanleg.
Op maandag 28 oktober 2002 12:42 schreef Young_David het volgende:[..]
Ik heb ontiegelijk veel hekjes, bankjes, prullebankjes, lantaarnpaaltjes, boompjes, bloempjes ... maar dat moet je allemaal tussendoor doen. Beetje bij beetje. 't lijkt mij namenlijk geen leuk idee om achteraf 100 x 100 vlakjes park up te daten met hekjes en bankjes.
trouwens, mijn parkrating is bijna áááltijd boven de 975 en meestal zelfs 999
quote:als ik echt met een scenario bezig ben, dus de doelstelling halen.... dan doe ik het niet voor minder dan 999
Op maandag 28 oktober 2002 12:50 schreef DaafAzuil het volgende:[..]
klopt, ik doe dat bijna ook allemaal gelijk als ik een paadje aanleg.
trouwens, mijn parkrating is bijna áááltijd boven de 975 en meestal zelfs 999
![]()
(tip, zorg voor voldoende schoonmakers, dat scheelt echt een hele boel!)
quote:klopt wat betreft die schoonmakers, en 't mooie is, nu we zonder geld spelen, je kan fokking veel schoonmakers in dienst nemen, aangezien 't toch niets kost!
Op maandag 28 oktober 2002 13:13 schreef Mister_Orange het volgende:[..]
als ik echt met een scenario bezig ben, dus de doelstelling halen.... dan doe ik het niet voor minder dan 999
Minder is voor mij gewoon slecht.
Heb bij deel1 en de twee uitbreidingen nog nooit een park gehaald met lager dan 999... strebertje he![]()
(tip, zorg voor voldoende schoonmakers, dat scheelt echt een hele boel!)
quote:jij snapt het .. financiën mochten geen belemmering zijn voor het ontwerpen van je ideale park
Op maandag 28 oktober 2002 13:43 schreef DaafAzuil het volgende:[..]
klopt wat betreft die schoonmakers, en 't mooie is, nu we zonder geld spelen, je kan fokking veel schoonmakers in dienst nemen, aangezien 't toch niets kost!
quote:kheb te veel personeel
Op maandag 28 oktober 2002 14:21 schreef Lord Dreamer het volgende:[..]
jij snapt het .. financiën mochten geen belemmering zijn voor het ontwerpen van je ideale park
quote:wat is de max dan?
Op maandag 28 oktober 2002 14:23 schreef werkeend het volgende:[..]
kheb te veel personeel
![]()
ik mag niet meer inhuren
quote:ik gok 100?
Op maandag 28 oktober 2002 14:24 schreef Mister_Orange het volgende:[..]
wat is de max dan?
quote:250 ofzo
Op maandag 28 oktober 2002 14:28 schreef DaafAzuil het volgende:[..]
ik gok 100?
quote:valt me zat mee
Op maandag 28 oktober 2002 14:33 schreef werkeend het volgende:[..]
250 ofzo
Overigens vind ik die lift zo maar een lelijk pokkending :/
quote:ja! vind ik ook!
Op maandag 28 oktober 2002 15:58 schreef existenz het volgende:
Er is overigens nog iets nieuws!
Dat viel me gistren op, Als er meer mannetjes in een karretje of zo zitten. Is het karretje ook daadwerkelijk zwaarder waardoor ze langzamer gaan. Dat was in deel 1 nietWel grappig detail.
Overigens vind ik die lift zo maar een lelijk pokkending :/
quote:das wel slim.. werkt het ook ?
Op maandag 28 oktober 2002 17:21 schreef DaafAzuil het volgende:
jemig, ik ben nou bezig met alle mechanics te reorganiseren.
Dus dat ze allemaal maar 2 vakjes ofzo hebben waarop ze bewegenbeetje zielig, maarja, dan worden de rides tenminste wel snel gemaakt
quote:ik doe het ook maar ik kan je zeggen dat het niet echt werkt
Op maandag 28 oktober 2002 18:57 schreef Lord Dreamer het volgende:[..]
das wel slim.. werkt het ook ?
quote:Maar ze worden wel snel gefixt.
Op maandag 28 oktober 2002 18:59 schreef werkeend het volgende:[..]
ik doe het ook maar ik kan je zeggen dat het niet echt werkt
ze checken bijnan ooit en altijd gaan m'n rides gewoon stuk
Ik heb trouwens nog wel enkele ideeen, maar daar ga ik vandeweek wel mee aan de slag.
quote:LOL deel 2 onder het stof vandaan
Op maandag 28 oktober 2002 23:06 schreef Vork het volgende:
Zow ik heb dit spel na een hele lange tijd niet te hebben gespeeld maar weer eens onder het digitale stof vandaan getoverd.. en nee.. alleen een parkje met bankjes en een ijskraampje, daar past geen 'ik ga 6 keer over m'n nek' 8baan bij... ze vertikte het gewoon om erin te stappen.. doe je daar dan al die moeite voor.Ik heb trouwens nog wel enkele ideeen, maar daar ga ik vandeweek wel mee aan de slag.
Cross postje
quote:hoezo annie ??????
Op dinsdag 29 oktober 2002 18:45 schreef Aneurism het volgende:Lekker dan...
* Aneurism past zijn ontwerp maar eens aan...
quote:mooi :d
Op dinsdag 29 oktober 2002 21:29 schreef snoeki het volgende:
Joehoe, mijn rollercoasters deel 2 zijn ook binnen (1 voor vriendin en 1 voor mijzelf). Mijn vriendin heeft inmiddels de eerste wildwaterbaan up and running, ik ga hem ook zo op mijn pc zetten. Lekker stel zijn wij!
quote:Laat ik eerst maar eens mijn mannetje mijn piratenschrip repareren, als hij al niet wil luisteren! Als ik meedoe, dan hebben jullie in iedergeval wat te lachen!
join Fok! Rollercoaster Tycoon 2 contest (Deel 2)
Ik oefen nog maar even...
quote:De jouwe is vast wel mooier, de mijn was 3 min werk
Op woensdag 30 oktober 2002 01:34 schreef Aneurism het volgende:
Omdattik ook zo'n fok logo had...
quote:lol ik heb hem nu in bloemen en in steen gezien :d .. hoe je hem ook maakt .. hij blijft leuk..
Op woensdag 30 oktober 2002 01:34 schreef Aneurism het volgende:
Omdattik ook zo'n fok logo had...
toch best origineel als verschillende mensen er aan denken om bv het fok logo er in te bouwen ..is toch leuk ?
http://www.ftpip.com/~picserver/getpicture.php?id=23585
het gaat dus om dat grote gebouw rechtsonder waar die achtbaan doorheen loopt.
tnx.
Maar ipv je nou gelijkte flamen met RTFM ... gebruik de shift toets om voorwerpen te stapelen.
Meer details in de handleiding die óók op rollercoastertycoon2.com staat.
quote:zal ik die vanavond als ik thuis ben maar meteen gaan lezen dan
Op woensdag 30 oktober 2002 10:12 schreef Young_David het volgende:
Het stáát in de handleiding ....Maar ipv je nou gelijkte flamen met RTFM ... gebruik de shift toets om voorwerpen te stapelen.
Meer details in de handleiding die óók op rollercoastertycoon2.com staat.
dank
8 nieuwe 'classic' scenarios te downloaden op Rollercoastertycoon2.com. De volledige lijst is nu:
Barony Bridge
Bumbly Beach
Canary Mines
Crumbly Woods
Dynamite Dunes
Evergreen Gardens
Forest Frontiers
Ivory Towers
Karts & Coasters
Leafy Lake
Millenium Mines
Paradise Pier
Rainbow Valley
Thunder Rock
White Water Park
Voor de nieuwelingen raad ik Forest Frontiers aan, dat was het eerste park in RCT1 en nog steeds een van mijn favorieten
quote:Ze houden hun woord dus wel
Op woensdag 30 oktober 2002 15:57 schreef Young_David het volgende:
-=] Newsflash [=-8 nieuwe 'classic' scenarios te downloaden op Rollercoastertycoon2.com. De volledige lijst is nu:
Barony Bridge
Bumbly Beach
Canary Mines
Crumbly Woods
Dynamite Dunes
Evergreen Gardens
Forest Frontiers
Ivory Towers
Karts & Coasters
Leafy Lake
Millenium Mines
Paradise Pier
Rainbow Valley
Thunder Rock
White Water ParkVoor de nieuwelingen raad ik Forest Frontiers aan, dat was het eerste park in RCT1 en nog steeds een van mijn favorieten
Zo ja, waar kan ik die vandaan halen ?
quote:kan je gewoon zelf maken met de scenario edittor ..
Op zondag 3 november 2002 19:12 schreef jackson het volgende:
Is er ook ergens een scenario te downen waarbij je geen doel hebt. Maar gewoon lekker kan bouwen. Geld limit van 10.000 of 25.000 vind ik nie erg!
Zo ja, waar kan ik die vandaan halen ?
Mooi die scenarios, rot dat ik nu op het werk zit, dat wordt mooi vanavond! Wat een wereldspel is dit toch.
quote:bij sommige parken kan je geen ingangsprijs vragen, dus moet je daar inkomsten genereren uit de coasters en rides
Op maandag 4 november 2002 17:47 schreef f.vanderlaan het volgende:
Als ik een nieuw scenario start kan ik de admission price niet instellen, in tegenstelling tot bijv 'real parks'.
Volgens de handleiding kan het in sommige gevallen niet.
WTF??? Zal ik het dus bij sommige parken helemaal niet kunnen: een admission price instellen, of moet ik eerst 10 attracties bouwen ofzo??
quote:Gelukkig kan ja dan de ride admission wel een stuk hoger zetten. $ 5 of euro voor een coaster kan makkelijk.
Op maandag 4 november 2002 18:18 schreef Mister_Orange het volgende:[..]
bij sommige parken kan je geen ingangsprijs vragen, dus moet je daar inkomsten genereren uit de coasters en rides
succes.
quote:idd ..
Op maandag 4 november 2002 18:39 schreef Miwe het volgende:[..]
Gelukkig kan ja dan de ride admission wel een stuk hoger zetten. $ 5 of euro voor een coaster kan makkelijk.
quote:Ziet er inderdaad wel aardig uit. Alleen houd ik zelf meer van afgeronde bergen met bergen erin en niet van kliffen of stijle rotswanden zoals jij hebt gemaakt, daar loop ik niet zo warm voor.
Op woensdag 25 december 2002 01:26 schreef Marvin het volgende:
[afbeelding]
Wat vinden jullie van mijn watervalletje? Wel aardig al zeg ik t zelf...
quote:Verklaar u nader...
Op woensdag 25 december 2002 02:21 schreef existenz het volgende:[..]
Ziet er inderdaad wel aardig uit. Alleen houd ik zelf meer van afgeronde bergen met bergen erin en niet van kliffen of stijle rotswanden zoals jij hebt gemaakt, daar loop ik niet zo warm voor.
Als je alles schuin naar beneden af wilt werken ben je veel meer veld kwijt, dan af en toe een klifje te maken...
BTW die waterval kan je ook breder langer enz. maken naar eigen wens...
quote:Dat klopt, wat ik mooier vind neemt meer plaats in beslag
Op woensdag 25 december 2002 02:30 schreef Marvin het volgende:[..]
Verklaar u nader...
Als je alles schuin naar beneden af wilt werken ben je veel meer veld kwijt, dan af en toe een klifje te maken...
BTW die waterval kan je ook breder langer enz. maken naar eigen wens...
quote:Volgens mij heeft dat geen consequenties... Maar ik ben ook nog bezig met dat level...
Op zondag 10 november 2002 12:44 schreef Perfect het volgende:
Ik heb een half uur geleden mijn eerste park klaar gekregen, maar het was moeilijker zonder, die entree prijs, en als je schulden hebt, die hoef je niet terug te betalen volgens mij, of heeft dat nog verder consequenties voor verder in het spel??
http://members.lycos.nl/sitethief/I-SCR1.BMP
http://members.lycos.nl/sitethief/I-SCR2.BMP
http://members.lycos.nl/sitethief/I-SCR3.BMP http://members.lycos.nl/sitethief/I-SCR4.BMP
quote:Ziet er wel lachuh uit.. alleen beetje veel themes door elkaar heen. Persoonlijk deel ik het liever in bepaalde area's in.. maar dat is een kwestie van smaak.
Op zaterdag 28 december 2002 20:00 schreef Sitethief het volgende:
Mijn beginende parkjehttp://members.lycos.nl/sitethief/I-SCR1.BMP
http://members.lycos.nl/sitethief/I-SCR2.BMP
http://members.lycos.nl/sitethief/I-SCR3.BMP http://members.lycos.nl/sitethief/I-SCR4.BMP
quote:Dat was ik ook aan het doen als je goed kijkt.
Op zaterdag 28 december 2002 20:21 schreef Marvin het volgende:[..]
Ziet er wel lachuh uit.. alleen beetje veel themes door elkaar heen. Persoonlijk deel ik het liever in bepaalde area's in..
quote:Ik bedoelde meer een Snow World, een Pirate World, een Panda World etc. dus niet area's van een paar blokjes maar gewoon t hele veld indelen in 4 grote themes. Dat bedoelde ik
Op zondag 29 december 2002 08:31 schreef Sitethief het volgende:[..]
Dat was ik ook aan het doen als je goed kijkt.
Loop over de muur van China, bekijk de Taj Mahal én lunch onder de Eiffel Toren, op de zelfde dag! Vanaf nu kan je de meest exotische attracties van over de hele wereld gebruiken om jou amusement park te maken! RCT 2; Wacky World bied je nieuwe rides, scenario's én thema's van over de hele wereld, zelf antartica!
Pak je tas! RCT 2 brengt je een wereldreis in de nieuwe uitbreiding! Nieuwe Rides, thema's en attracties gebaseerd op de 7 continenten van de aarde!
- Vul je park met beroemde dingen, bijvoorbeeld de Eiffel toren, de Big Ben, de muur van China, de toren van Pisa en nog veel meer!
- 21 nieuwe scenario's gebaseerd op locaties van over de wereld
- Meer dan 50 (!) nieuwe type rides, om je gasten te vermaken
- 250 nieuwe spel elementen!
[Dit bericht is gewijzigd door XxxPimxxX op 15-03-2003 12:00]
Build Incredible Amusement Parks Around the World!
Find your passport and pack your bags! RollerCoaster Tycoon® 2 is taking gamers on the ultimate trip around the globe in the all-new expansion pack, RollerCoaster Tycoon® 2: Wacky Worlds!
Travel the globe to create high-flying roller coasters and exciting theme parks. Include exotic rides, profitable concessions and the most famous landmarks known to man including the Eiffel Tower, Big Ben, Statue of Liberty, Great Wall of China and more! Each location is packed with opportunities for success, fun and unique challenges.
Game Features:
All new rides, scenery and attractions based on the Earths seven continents:
Africa, Antarctica, Asia, Australia, Europe, North America and South America
Fill your parks with famous and exotic landmarks including the Eiffel Tower, Big Ben, Great Wall of China and more!
Over 50 new rides types from around the world to thrill your park guests.
17 new scenarios based on real-world locations.
Over 200 new game elements that integrate into RollerCoaster Tycoon® 2.
Het is geen slecht spel, maar ik ben jaren verslaaf aan deel 1 geweest, werken ze er 5/6 jaar aan ik had enorme verwachtingen en ik ben er 3 weken zoet mee geweest,
dus no way dat ik de expansion koop
quote:Kweenie hoor maar zo lang zijn ze niet bezig geweest met deel 2. Deel 1 is maar een jaar of 3 oud.
Op maandag 5 mei 2003 15:02 schreef HomerJ het volgende:
Mischien is Rollercoaster tycoon 2 mijn grootste teleurstelling ooit van Games,Het is geen slecht spel, maar ik ben jaren verslaaf aan deel 1 geweest, werken ze er 5/6 jaar aan ik had enorme verwachtingen en ik ben er 3 weken zoet mee geweest,
dus no way dat ik de expansion koop
Daarnaast denk ik dat veel mensen zich vergissen in het spel. Ze hebben heel veel tijd gestoken in het officieel namaken van de rides van de Six Flags parken. Daarom zijn de graphix erbij in geschoten. Daarnaast zou ik ook geen RCT in 3D willen. Het zou gewoon niet werken.
Maar ik geef wel toe dat ik er meer van verwacht had dan dat in werkelijkheid is uitgekomen....
wat jij wil Strollie
[Dit bericht is gewijzigd door Quintony op 06-07-2003 18:52]
maar zijn er ook cheats voor dit spel voor meer geld of zo???
quote:Avault.com en dan een trainer uitzoeken voor RCT2.
Op zondag 13 juli 2003 13:39 schreef Riann het volgende:
ik heb nu ook rollercoaster tycoon 2 gedownloadmaar zijn er ook cheats voor dit spel voor meer geld of zo???
quote:iemand?
Op zaterdag 5 juli 2003 22:41 schreef Quintony het volgende:
Is er een mogelijkheid om bijvoorbeeld 4 Motion Simulators tegen elkaar te zetten en dan voor die 4 een ingang en een uitgang te hebben. En dus ook maar een wachtrij? Er staat altijd een heel lange rij bij die dingen, en er iedere keer maar naastbouwen kost zo gigantisch veel ruimte. (vooral de wachtrij).wat jij wil Strollie
quote:Ik geloof niet dat dat mogelijk is, een ingang en een uitgang zijn namelijk een niet losmakelijk deel van een attractie. Misschien dat het met een trainer oid. moet kunnen, anders zou ik het ook niet weten.
Op zondag 13 juli 2003 15:12 schreef Quintony het volgende:[..]
iemand?
Ps.
Met welke attractie heb je die monsterwinst van hierboven behaald?
quote:jammers, want al die wachtijden daar wordt ik niet vrolijk van, die leveren niks op en maken mensen alleen maar ontevreden.
Op donderdag 17 juli 2003 21:17 schreef NJ het volgende:[..]
Ik geloof niet dat dat mogelijk is, een ingang en een uitgang zijn namelijk een niet losmakelijk deel van een attractie. Misschien dat het met een trainer oid. moet kunnen, anders zou ik het ook niet weten.
Ps.
Met welke attractie heb je die monsterwinst van hierboven behaald?
Die winst heb ik gemaakt met zo'n 'ladybird' achtbaan (weet even de preciese naam niet).
Maar ik heb inmiddels weer een hoger winst gecreeerd
quote:Je kunt denk ik beter een soort van ruimte maken met iets meer dan alleen maar 4 MS'en naast mekaar. Kun je het niet thematiseren en daar de wachtrijen doorheen laten lopen. Kost wel meer ruimte maar dan zijn je gasten ook niet zo snel ontevreden.
Op zaterdag 5 juli 2003 22:41 schreef Quintony het volgende:
Is er een mogelijkheid om bijvoorbeeld 4 Motion Simulators tegen elkaar te zetten en dan voor die 4 een ingang en een uitgang te hebben. En dus ook maar een wachtrij? Er staat altijd een heel lange rij bij die dingen, en er iedere keer maar naastbouwen kost zo gigantisch veel ruimte. (vooral de wachtrij).wat jij wil Strollie
Het is trouwens alweer een tijdje geleden dat ik RCT2 geinstalleerd had....
Missschien toch maar weer eens installeren......
Maar de 2de is niet zo goed naar het schijnt...
Groetjes,
Husserl
quote:Het moet een gesloten baan zijn: een rondje. Je kan dus niet een treintje van een station naar een andere laten rijden en dan over hetzelfde traject terug.
Op maandag 28 juli 2003 16:37 schreef Husserl het volgende:
Heb nog een vraagje!!!Hoe kun je bvb zo een monorail maken of zo een treintje???Omdat als ik dat station dan wil openen hij zegt dat het zowel bij een station moet beginnen als eindigen ofzoiets...en dat is dus wel het geval...snap het niet... :-(
Raar,want is toch echt sluitend hoor...is ook al eens 1 keer gelukt,toen deed ik net hetzelfde :s
Groete
quote:Hmmm, volgens mij heb ik het nooit geprobeerd met 1 station. Weet je zeker dat ie overal aansluit? Kan je in bouw-modus met de rode pijl-knopjes door je hele baan heenbrowsen? Als ie sluitend is en er zitten 2 stations in, moet ie het wel doen iig. Met 1 ook wel, denk ik, maar dat heb ik dus nooit geprobeerd.
Op dinsdag 29 juli 2003 00:21 schreef Husserl het volgende:
Ja,lijkt me logisch,maar 1 station is toch genoeg e???Ik heb ook eens een "rondje" gemaakt met 2 stations maar lukte niet,overlaatst nog eens met 1 station en lukte ook niet :sRaar,want is toch echt sluitend hoor...is ook al eens 1 keer gelukt,toen deed ik net hetzelfde :s
Groete
quote:Bedankt Strolie75
Op zaterdag 9 augustus 2003 16:02 schreef Strolie75 het volgende:[..]
-zucht-
Het Grote Rollercoaster Tycoon 2 Topic (Deel 2)
Hoe krijg je rollercoaster tycoon 2 nederlands?
Heb hem al opnieuw geinstalleerd en dat helpt niet
quote:download een sandbox, een lege kaart waar je praktisch onbeperkt geld hebt en je dus mooi zelf landschap kunt bouwen ed.
Op zondag 13 juli 2003 13:39 schreef Riann het volgende:
ik heb nu ook rollercoaster tycoon 2 gedownloadmaar zijn er ook cheats voor dit spel voor meer geld of zo???
quote:Op zondag 14 maart 2004 16:36 schreef XxxPimxxX het volgende:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
theme park worldquote:Op zondag 14 maart 2004 16:48 schreef webfreaky het volgende:
net dat andere pretpark-bouw-spel... hoe heet het ook al weer ?
Tja, het is óók 3D, maar ik vind dat je toch wel her en der die RCT feeling terug ziet. Nu maar hopen dat ze een goede interface / bouwmodus kunnen bedenken.quote:Op zondag 14 maart 2004 16:48 schreef webfreaky het volgende:
net dat andere pretpark-bouw-spel... hoe heet het ook al weer ?
Rides maak je toch gewoon zelfquote:Op vrijdag 16 april 2004 16:38 schreef Ajaxfan het volgende:
Weet iemand naast RCTHolland.nl de beste plek om rides en zo vandaan te halen voor RCT 2 zonder add-ons
Precies!quote:Op zaterdag 17 april 2004 23:26 schreef Komakie het volgende:
[..]
Rides maak je toch gewoon zelf
Niets geeft zo veel voldoening als zelf een vette ride bouwen en dan zien dat je simmetjes em ook helemaal fantastisch vinden
Probeer hem niet te hard te laten gaan! En gebruik schuine bochten zodat ze niet teveel G krachten op zich krijgen! Ik weet zeker dat het dan wel gaat lukken!quote:Op zondag 18 april 2004 11:02 schreef Ajaxfan het volgende:
Bij mij zijn het of te intensieve achtbanen of te saai zodat niemand hem leuk vind.
Snelheid is niet echt een probleem, dat vinden mensen net spannend. Je moet er vooral voor zorgen dat je niet teveel bochten maakt met hoge snelheden.quote:Op zondag 18 april 2004 11:12 schreef McGilles het volgende:
[..]
Probeer hem niet te hard te laten gaan! En gebruik schuine bochten zodat ze niet teveel G krachten op zich krijgen! Ik weet zeker dat het dan wel gaat lukken!
Precies ja. Het gaat eigenlijk allemaal om de snelheid waarmee je door bochten en loopings en dergelijken gaat. Ik denk dat veel mensen gewoon in 1 ruk een baan bouwen en dan erachter komen dat niemand erin wil. Dat is dan ook niet gek als je met 5 G's je stoeltje in wordt gedrukt. Je moet juist je baan een stukje bouwen, dan een aansluiting maken naar de achterkant en dan een test doen. Dan kijk je in het grafiekje naar de G krachten, ik geloof dat alles onder de 2 G's wel ok is. Gaat het te hard, dan gebruik je remmen of je verhoogt de baan.quote:Op zondag 18 april 2004 11:36 schreef Quintony het volgende:
[..]
Snelheid is niet echt een probleem, dat vinden mensen net spannend. Je moet er vooral voor zorgen dat je niet teveel bochten maakt met hoge snelheden.
Hij komt in september uitquote:Op maandag 12 juli 2004 11:07 schreef Draz het volgende:
Ik wil het weer gaan spelen
En als ik die screenshosts van deel 3 (?) zie...... *kwijl*
Er is al een RCT3 topic.quote:Op maandag 12 juli 2004 11:11 schreef BMWM3 het volgende:
Ik denk dat ik nu eenhele mooie OP voor RCT 3D ga maken
Dat verdiend dit spel wel
Fuck! Al geopendquote:Op maandag 12 juli 2004 11:12 schreef ShaoliN het volgende:
[..]
Er is al een RCT3 topic.
Sorry... Ik heb hem echt niet gezienquote:Op maandag 12 juli 2004 11:42 schreef ShaoliN het volgende:
RollerCoaster Tycoon 3
Mijn 10.000e post verpest aan Daggla zijn forum.
Openingspost is ook geweldig. Misschien dat jouw topic mag dienen als deel 2, wanneer deel1 vol is ofzo. Maar dat moet die Griek maar bepalen.quote:Op maandag 12 juli 2004 11:50 schreef BMWM3 het volgende:
[..]
Sorry... Ik heb hem echt niet gezien
Nu heb ik hem al geopend!![]()
Wat doe je !quote:Op maandag 12 juli 2004 21:28 schreef Young_David het volgende:
Krasje op m'n RCT2 Ceedee![]()
Bij mij waren ze juist de hele tijd aan het grasmaaien terwijl de paden vuiler en vuiler werden. Vandaar dat in rct2 het grasmaaien standaard uit staat. Who cares about gras?quote:Op zondag 18 juli 2004 16:45 schreef DaafAzuil het volgende:
is een van jullie wel eens tegen het feit aangelopen dat schoonmakers die je in een bepaald gebied hebt ingezet om te grasmaaien alleen maar over 't pad lopen ipv 't gras? die van mij blijven heeeel irritant op 't pad lopen
oh ik vind 't mooi staan, vers gemaaid grasquote:Op zondag 18 juli 2004 17:22 schreef Miwe het volgende:
[..]
Bij mij waren ze juist de hele tijd aan het grasmaaien terwijl de paden vuiler en vuiler werden. Vandaar dat in rct2 het grasmaaien standaard uit staat. Who cares about gras?
Met RCT1 had je een trainer. en dan druk je op F4 (ofzoiets) en dan is het hele park gemaaidquote:Op zondag 18 juli 2004 17:51 schreef DaafAzuil het volgende:
[..]
oh ik vind 't mooi staan, vers gemaaid gras
Doe ik als ik thuis kom gelijk ffquote:Op zondag 18 juli 2004 19:49 schreef BMWM3 het volgende:
Oproep:
Post nu hier je park screenshots, waar je nu mee bezig bent!
tis gewoon een tijdloos spel. zeker nu er een opvolger aan zit te komen, die 3d wordt, is dit over een tijdje een spel van de 'oude garde' die geweldig blijftquote:Op maandag 19 juli 2004 10:18 schreef Komakie het volgende:
Misschien ga ik em ook maar weer eens installeren
Is 1 van de weinige spellen die me lange tijd kon boeien....
kzie nietsquote:Op maandag 19 juli 2004 18:06 schreef BMWM3 het volgende:
Parkfoto's komen er vanavond aan
Mijne zijn ook misluktquote:Op maandag 19 juli 2004 22:59 schreef DaafAzuil het volgende:
[..]
kzie niets![]()
mijne zijn mislukt, morgen opnieuw proberen
Nou dat is best wel botanisch!quote:Op zondag 12 maart 2006 23:40 schreef eBay het volgende:
Ik bouw ook afentoe wat in Rct2
[afbeelding]
gewoon doen, volgens mij heb je voor 15 euro RCT2 + 2 uitbreidingen helemaal legaal. tenminste dat heb ik er voor betaald bij de Bart Smitquote:Op woensdag 15 maart 2006 23:36 schreef DeHovenier het volgende:
Ik ga hem mss ook kopen
Deel 1 was wel vet
Je zult er toch aan moeten toegevenquote:
ik heb toevallig met een vriend iets vreemds opgemerkt met RCT 1: de oude versie (met kopieerbeveiliging) doet het niet onder XP, het totally rollercoaster pakket werkt WEL onder XP en vista , maar daar zit dan ook geen beveiliging op..quote:Op woensdag 25 juni 2008 16:37 schreef Zero2Nine het volgende:
Ik ga het binnenkort denk ik wel weer spelen. heb rct2 + uitbreidingen liggen en RCT1 zonder uitbreidingen. Heb laatst ook 3 aangeschaft maar ik heb meer zin in de oude RCT look-n-feel.
Voor 5 euro zag ik trouwens ook deel 1 inclusief uitbreidingen liggen bij de Intertoys, deel 1 zonder heb ik voor 2 euro gekocht
Ik speel soms RCT3 nog wel eens. Ik heb heel lang 1 en 2 gespeeld en ik deed nog wel eens mee aan de "wedstrijdjes" die we hier deden om een zo mooi mogelijk park te maken.quote:Op dinsdag 12 september 2006 14:02 schreef Zero2Nine het volgende:
Wel ka uu tee dat net mijn vakantie weer over is en de colleges weer begonnen zijn maarja voor RTC MAAK je tijdZijn er trouwens onder jullie ook fanatieke RTC3ers? ik heb dat spel zelf alleen eventjes kort gespeeld op een beurs maar ik vind het te traag en te onoverzichtelijk in vergelijking met 1 en 2. Je hebt genoeg vrijheid met de ouderwetsche 4 camerahoeken en grafisch ziet het er echt niet slecht uit. RTC4 moet gewoon op een hard opgevoerde RTC2 engine worden gebouwd met simpelweg MEER MEER MEER ( meer scenario's meer banen grotere parken ) en iets gedailleerdere graphics maar wel zo dat het nog steeds lekker loopt. weg met 3D in RCT!
Ja die combinatie snap ik ook niet helemaal. Een scenario dat je zelf maakt is niet veel anders dan een origineel scenario, al kun je dus wel het aantal bezoekers dat je moet halen en het startbudget instellen. Je moet ook een doelstelling hebben anders wordt het toch weer een soort sandbox.quote:Op zondag 29 juni 2008 17:45 schreef Komakie het volgende:
Je wilt niet scenario's doen maar je wilt wel de uitdaging. Een beetje zoiets als een scenario, maar dan toch niet
Ja ik snap 'm zelf ook niet helemaalquote:Op zondag 29 juni 2008 18:33 schreef Zero2Nine het volgende:
[..]
Ja die combinatie snap ik ook niet helemaal. Een scenario dat je zelf maakt is niet veel anders dan een origineel scenario, al kun je dus wel het aantal bezoekers dat je moet halen en het startbudget instellen. Je moet ook een doelstelling hebben anders wordt het toch weer een soort sandbox.
Je kunt ook gewoon je eigen scenario maken. Kun je helemaal zelf instellen hoe of wat je wilt. Bijvoorbeeld dat je met een bepaald bedrag begint en van daar uit bouwt.quote:Op zondag 29 juni 2008 19:03 schreef Eva4Evah het volgende:
[..]
Ja ik snap 'm zelf ook niet helemaalIk wil iig beginnen met een bepaald bedrag en dat je ook moet oppassen dat je niet failliet gaat, dus sowieso wil ik geen sandbox. Maar als dat wel kan, heb ik waarschijnlijk niet goed gekeken bij die scenario's (want wat ik zag, zag er niet zo aantrekkelijk uit dus vandaar).
Ooohquote:Op maandag 30 juni 2008 16:52 schreef Komakie het volgende:
[..]
Je kunt ook gewoon je eigen scenario maken. Kun je helemaal zelf instellen hoe of wat je wilt. Bijvoorbeeld dat je met een bepaald bedrag begint en van daar uit bouwt.
Nadeel vind ik dan altijd dat je ook aan die rating van je park moet voldoen (minimaal 600 of 700) en dat is gaar. Op die manier kun je nooit een echt vet park bouwen...
In 2 maakte ik die altijd door dinghy slides verzonken in te bouwen.quote:Op donderdag 11 oktober 2007 13:09 schreef Jerruh het volgende:
http://www.rct-guide.nl/forum/dload.php?action=file&file_id=90
leuke website waar je ook objecten zoals schuine watervalletjes kan downloaden! ik ben momenteel bezig met een scenario te bouwen, waarbij je buiten het park een parkeerplaats hebt en hotels! beetje realistisch maken!
Verslavend he!quote:Op dinsdag 1 juli 2008 20:29 schreef Dagonet het volgende:
[..]
In 2 maakte ik die altijd door dinghy slides verzonken in te bouwen.
Mooie aankoopquote:Op woensdag 2 juli 2008 15:47 schreef LordLynx het volgende:
Net voor 7,50 bij de FRS RTC2 met de uitbreidingen gehaald, ben benieuwd of ik het nog steeds zo leuk vind als vroegah.
Hoeft niet per sé. Je kunt ook met vlak land beginnen. betekent wel dat je veel geld moet uitgeven aan landscaping op het moment dat je begint en je wilt iets bouwen wat niet vlak op de grond staat.quote:Op dinsdag 1 juli 2008 19:04 schreef Zero2Nine het volgende:
Moet je ook zelf het landschap maken, dat is wel veel werkDus bezint eer ge begint.
Dat vond ik nu juist de charme van 2. Bij 1 was elk level een eitje qua financiën. Als je dat wilt kun je net zo goed met een geldcheat spelen.quote:Op donderdag 3 juli 2008 10:05 schreef Komakie het volgende:
[..]
Hoeft niet per sé. Je kunt ook met vlak land beginnen. betekent wel dat je veel geld moet uitgeven aan landscaping op het moment dat je begint en je wilt iets bouwen wat niet vlak op de grond staat.
Bij 1 vond ik het altijd het vetste gedaan. Daar zaten altijd echt gave levels in.
2 heb ik nooit veel scenario gespeeld. Ik vond het gruwelijk irritant dat je moest kiezen tussen betalen voor het park of voor de attracties. Op gegeven moment was ik ergens in een level waar ik gewoon niet door heen kwam omdat je betalen bij de ingang van het park had. Te weinig geld dus in de min uitkomen enzo
1 is de meest nostalgische.quote:Op donderdag 3 juli 2008 20:44 schreef Eva4Evah het volgende:
Wat is volgens jullie de vetste Rollercoaster Tycoon? 1, 2 of 3?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |