abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_142987578

Vanaf 28 Juni 2014 is het weer zover, Ramadan, vastenmaand van de moslims is dan weer begonnen.

Ramewhattewatdan?!

- Moslims vasten dan van zonsopkomst tot iets na zonsondergang, en mogen dan niet eten, drinken, seks hebben en moeten zich van allerlei soorten fysieke lusten onthouden.

Waarom dan?!

- Meestal krijgt men het antwoord dat de moslims het doen om te weten hoe het is om arm te zijn en met ze mee te leven, dit is één van de vele redenen, maar niet DE reden.

Het vasten in de Islam is een voortzetting van het vasten net zoals in de andere Abrahamitische godsdiensten, alleen dan dat er concretere regels zijn waarvan niet afgeweken mag worden, gedurende een maand:

Vers van de Koran:

quote:
O, gij gelovigen, het vasten is u voorgeschreven, zoals het degenen die voor u waren was

voorgeschreven, opdat gij vroom zult zijn. [al-Baqarah 2:183]
Hadith over het vasten:
quote:
"Allah (c.c.) zegt: alle daden van de zoon van Adam (dus de mens) zijn voor hem zelf, behalve het vasten, dit is voor Mij en Ik zal hem ervoor belonen. Het vasten is een schild. Wanneer een van jullie een dag aan het vasten is, behoort hij alle zinloze gepraat te vermijden en geen rumoer te maken. Mocht iemand hem beschimpen of met hem willen vechten, dan moet hij zeggen: ik ben aan het vasten. Bij God is de adem van een vastende beter dan de geur van muskus"
Iedereen een fijne, gezegende ramadan O+

Dit topic is niet een:

- Bashtopic
- Discussietopic
- Zeur topic.

Maar een plek voor vastende, geïnteresseerden en alle anderen soorten betrokkenen samenkomen om er over te kletsen.
pi_142987614
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 augustus 2014 13:11 schreef TheMagnificent het volgende:

[..]

Die dag dat je zocht, had ik ook even gekeken. Krijg nog steeds advertenties over maxirokken op Facebook. :')

Ik wilde kijken of ik easy chocolate mousse voor dummies kon maken, maar die recepten blijven nog iets moeilijk helaas. ;(
Haaahahaha. :D Typisch he.

Laat eens een van die recepten zien. Vraag me af wat je er precies moeilijk aan vindt.
pi_142987686
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 augustus 2014 13:39 schreef Bortecinem het volgende:

[..]

Haaahahaha. :D Typisch he.

Laat eens een van die recepten zien. Vraag me af wat je er precies moeilijk aan vindt.
Deze...

Op zich niet heel ingewikkeld, volgens mij, maar moet dan gelatinepoeder enzo halen. En ik weet niet of ze dat ook hebben uitsluitend gewonnen uit rund.
pi_142987720
Borte, ik luister trouwens soms nog steeds naar dit nummer...

Als je meer soortgelijke nummers weet (uit Centraal-Azië), mag je delen.
pi_142987806
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 augustus 2014 13:42 schreef TheMagnificent het volgende:

[..]

Deze...

Op zich niet heel ingewikkeld, volgens mij, maar moet dan gelatinepoeder enzo halen. En ik weet niet of ze dat ook hebben uitsluitend gewonnen uit rund.
Ik gebruik nooit gelatine in choco mousse. Maak het altijd met marshmallows (meest easy recept ooit, google/youtube maar), met ei of deze:

http://www.pastrypal.com/2009/08/hello-again-chocolate-mousse/

Lijkt moeilijk op het eerste gezicht door de caramel enzo maar dat is het niet. Tryy it.
pi_142987845
quote:
17s.gif Op zaterdag 2 augustus 2014 13:44 schreef TheMagnificent het volgende:
Borte, ik luister trouwens soms nog steeds naar dit nummer...

Als je meer soortgelijke nummers weet (uit Centraal-Azië), mag je delen.
Jaaa Niginaaa
pi_142987904
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 augustus 2014 13:00 schreef Stimorol- het volgende:

[..]

Helpt dat ook tegen je verrotte innerlijk.

Glapje.
Is wel de bedoeling dat ik mijn innerlijk mee moet verbeteren.
pi_142987980
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 augustus 2014 13:47 schreef Bortecinem het volgende:

[..]

Ik gebruik nooit gelatine in choco mousse. Maak het altijd met marshmallows (meest easy recept ooit, google/youtube maar), met ei of deze:

http://www.pastrypal.com/2009/08/hello-again-chocolate-mousse/

Lijkt moeilijk op het eerste gezicht door de caramel enzo maar dat is het niet. Tryy it.
Hierbij moet je suiker karameliseren enzo. Ik vond die link van mij eenvoudig omdat je alleen je magnetron en keukenrobot nodig hebt. :P Anyway, ik kijk even verder wat ik nog zou kunnen maken...
pi_142988013
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 augustus 2014 13:54 schreef TheMagnificent het volgende:

[..]

Hierbij moet je suiker karameliseren enzo. Ik vond die link van mij eenvoudig omdat je alleen je magnetron en keukenrobot nodig hebt. :P Anyway, ik kijk even verder wat ik nog zou kunnen maken...
Maar het is echt easyy, TM. Je doet alleen dingen smelten en dan bij elkaar mixen. Doe nouuu
pi_142988025
Hatta ik ga dat recept maken vandaag. :9
pi_142988128
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 augustus 2014 13:56 schreef Bortecinem het volgende:

[..]

Maar het is echt easyy, TM. Je doet alleen dingen smelten en dan bij elkaar mixen. Doe nouuu
Ik zal het recept eens doorlezen en als ik genoeg moed weet te verzamelen, misschien waag ik me er dan wel aan...
pi_142988214
quote:
9s.gif Op zaterdag 2 augustus 2014 14:01 schreef TheMagnificent het volgende:

[..]

Ik zal het recept eens doorlezen en als ik genoeg moed weet te verzamelen, misschien waag ik me er dan wel aan...
TM, pics van schort posten he :{w
pi_142988274
quote:
9s.gif Op zaterdag 2 augustus 2014 14:01 schreef TheMagnificent het volgende:

[..]

Is echt makkelijk. Je moet alleen zorgen dat je een pan met een redelijk dikke bodem gebruikt en de suiker regelmatig verdeeld. Daarna kijk je welke stukken het snelst smelten zodat je de rest van de suiker beter kan verdelen (stukken waar de suiker sneller carameliseert meer op doen natuurlijk). En in het begin lijkt het wss ook alsof de suiker niet wil smelten, maar je moet gewoon geduld hebben.
pi_142988277
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 augustus 2014 14:04 schreef Triggershot het volgende:

[..]

TM, pics van schort posten he :{w
:D

Mijn Looney Tunes schort is geweldig. :9

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_142988312
En foto's van eindresultaat. Good or bad. Maak ook foto's waar je denkt dat het mis is gegaan voor feedback.

pi_142988319
quote:
10s.gif Op zaterdag 2 augustus 2014 14:07 schreef sylvesterrr het volgende:

[..]

Mijn Looney Tunes schort is geweldig. :9

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
tuurlijk, tuurlijk, geef de nichtjes schuld van je obsessie :{w
pi_142988414
Mensen die werken met schort. Jullie zn apart.
pi_142988447
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 augustus 2014 14:11 schreef Stimorol- het volgende:
Mijn moeder dwingt mij ook altijd.

Nu ze er niet is heb ik dat ding niet een keer aangeraakt, ha!
pi_142988531
quote:
10s.gif Op zaterdag 2 augustus 2014 14:08 schreef Triggershot het volgende:

[..]

tuurlijk, tuurlijk, geef de nichtjes schuld van je obsessie :{w
O-)

quote:
0s.gif Op zaterdag 2 augustus 2014 14:11 schreef Stimorol- het volgende:
Het hangt een beetje af van de kleren die op dat moment aan heb. Ik ben te lui om me om te kleden wanneer ik in de keuken aan de slag ga. :D
pi_142988702
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 augustus 2014 14:07 schreef Bortecinem het volgende:

[..]

Is echt makkelijk. Je moet alleen zorgen dat je een pan met een redelijk dikke bodem gebruikt en de suiker regelmatig verdeeld. Daarna kijk je welke stukken het snelst smelten zodat je de rest van de suiker beter kan verdelen (stukken waar de suiker sneller carameliseert meer op doen natuurlijk). En in het begin lijkt het wss ook alsof de suiker niet wil smelten, maar je moet gewoon geduld hebben.
Welke room gebruik jij hiervoor? Ik zie dat we het niet in huis hebben.
pi_142988855
Slagroom (35%). Die bekertjes in de koeling bij de supermarkt.

Heavy cream (60%) hebben we hier niet.
pi_142988999
quote:
8s.gif Op zaterdag 2 augustus 2014 14:13 schreef Bortecinem het volgende:

[..]

Mijn moeder dwingt mij ook altijd.

Nu ze er niet is heb ik dat ding niet een keer aangeraakt, ha!
Vind dat zo raar :')

Ik ga zo kippesoep maken. Hoelang kook jij een kip? Ik doe een uur maar mn moeder vind dat te weinig.
pi_142989026
Oké, ik ga zo naar de super en ga het gewoon proberen. Fuck it als het mislukt.
pi_142989103
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 augustus 2014 14:32 schreef TheMagnificent het volgende:
Gewoon nog een keer proberen als het mislukt. :)
pi_142989143
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 augustus 2014 14:32 schreef TheMagnificent het volgende:
Ja want wij kookten vanaf het begin al foutloos.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')