abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 5 augustus 2014 @ 17:17:23 #26
241970 R0N1N
Live free or die trying
pi_143093272
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 16:34 schreef theguyver het volgende:
Nou ik denk niet dat een naam van een forum verschil zal brengen in peeps die hier posten, de oude users komen namelijk niet verder dan dit topic. ;)
Dus wat heeft het voor nut om de naam aan te passen, mensen die de titel al lezen en er niks mee hebben bladeren gewoon verder.
Aansluit.

Bovendien dekt het hierboven voorgestelde "esotherie" nog niet een kwart van de lading die TRU wel dekt. (UFO's, Ooparts, alternatieve genezing, alien ontvoeringen, enz, enz.)

Je raakt er eerder je laatste user (mij) mee kwijt. :P
The truth may be out there, but the lies are in your head.
  dinsdag 5 augustus 2014 @ 17:27:56 #27
241970 R0N1N
Live free or die trying
pi_143093636
quote:
14s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 11:26 schreef jogy het volgende:
Die piek was dromenvanger :P en verder terug kan niet op de site waar ik het vandaan heb. http://www.thuisserver.net/fokdagcijfers/
Weet wel dat 2009 en 2010 drukker was dan 2011. Bovendien hadden we in 2010 meerdere pieken, maar waarschijnlijk niet zo hoog als de 5 berichten per minuut typende dromenvanger/topspin/hunter enz. & dan ook nog elk bericht 3x aanpassen :P

... maar toen hadden we dat andere 'fenomeen': Bassos.

Of was je die al weer vergeten?
Pipo
  dinsdag 5 augustus 2014 @ 18:59:15 #28
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_143096454
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 17:27 schreef R0N1N het volgende:

[..]

Weet wel dat 2009 en 2010 drukker was dan 2011. Bovendien hadden we in 2010 meerdere pieken, maar waarschijnlijk niet zo hoog als de 5 berichten per minuut typende dromenvanger/topspin/hunter enz. & dan ook nog elk bericht 3x aanpassen :P

... maar toen hadden we dat andere 'fenomeen': Bassos.

Of was je die al weer vergeten?
Pipo
Bassos de Bankfurt van TRU _O_
Er staat nog een vraag voor u open!!
  dinsdag 5 augustus 2014 @ 19:34:56 #29
241970 R0N1N
Live free or die trying
pi_143097682
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 augustus 2014 19:13 schreef jajablahblah het volgende:
Je claimt in ieder geval niet meer de waarheid te hebben :D
Indirekt doe je dat toch & iedere poster claimt de waarheid te hebben/kennen. Daar zijn geen sceptici voor nodig. (hooguit om te vertellen dat je er naast zit :P )

TRU gaat dan ook niet om het claimen van 'waarheid' (al lijkt het in de praktijk daar wel verdacht vaak op), maar het zoeken er naar (& ontdekken).

Naast het delen van ervaringen op gebieden waar je dus (indirekt) waarheid claimt te kennen. (spiritualiteit, aliens, alternatieve genezing enz.) Zonder daar over te willen praten. (je goed recht, maar anderen willen dat wel.)

quote:
2s.gif Op zaterdag 2 augustus 2014 22:02 schreef Bill_E het volgende:
precies zoals ik het ervaar. Vol met trollen en on-onderbouwde argumenten.
:{w Aan on-onderbouwde argumenten dankt TRU z'n hele bestaansrecht. :P
  woensdag 6 augustus 2014 @ 11:08:58 #30
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_143117823
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 19:34 schreef R0N1N het volgende:

[..]

Indirekt doe je dat toch & iedere poster claimt de waarheid te hebben/kennen. Daar zijn geen sceptici voor nodig. (hooguit om te vertellen dat je er naast zit :P )

TRU gaat dan ook niet om het claimen van 'waarheid' (al lijkt het in de praktijk daar wel verdacht vaak op), maar het zoeken er naar (& ontdekken).

Naast het delen van ervaringen op gebieden waar je dus (indirekt) waarheid claimt te kennen. (spiritualiteit, aliens, alternatieve genezing enz.) Zonder daar over te willen praten. (je goed recht, maar anderen willen dat wel.)

[..]

:{w Aan on-onderbouwde argumenten dankt TRU z'n hele bestaansrecht. :P
En hier hebben we gelijk het grote verschil tussen BNW en TRUTH te pakken. :Y
Er staat nog een vraag voor u open!!
pi_143118022
Dus een topic over voodoo zou hier kunnen?
pi_143118054
quote:
0s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 11:16 schreef tailfox het volgende:
Dus een topic over voodoo zou hier kunnen?
Jazeker.
pi_143118098
quote:
0s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 11:18 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Jazeker.
nu heb ik laatste tijd niet echt spiritualiteit ervaren.
Behalve meditatie en ki- aikido.
Misschien ooit gaan posten
pi_143118139
quote:
1s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 11:19 schreef tailfox het volgende:

[..]

nu heb ik laatste tijd niet echt spiritualiteit ervaren.
Behalve meditatie en ki- aikido.
Misschien ooit gaan posten
Ja, zou je best kunnen doen. Over je ervaringen hiermee vertellen :)
pi_143118168
quote:
0s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 11:21 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Ja, zou je best kunnen doen. Over je ervaringen hiermee vertellen :)
nou misschien is er nog hoop dan
pi_143118179
quote:
1s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 11:22 schreef tailfox het volgende:

[..]

nou misschien is er nog hoop dan
Er is altijd hoop
pi_143128672
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 11:42 schreef Spellmeista het volgende:
Hallo..ken je user Arcee toevallig? Die schijnt die statistieken wel te hebben..die kan alles regelen namelijk..
Oh....ik zoek nog een professionele

;)

On topic:

Het zal toch wel goedkomen met TRU uiteindelijk. Menig sub-fora heeft mindere tijden overleeft dus waarom TRU niet.

[ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 06-08-2014 16:52:57 ]
pi_143128746
quote:
10s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 16:51 schreef Iwanius het volgende:

[..]

Oh....ik zoek nog een professionele

[ afbeelding ]

;)

On topic:

Het zal toch wel goedkomen met TRU uiteindelijk. Menig sub-fora heeft mindere tijden overleeft dus waarom TRU niet.
En zo is het ook :Y
pi_143128785
Ik zag net een UFO!
pi_143128853
OT: met al die camera's en HD enzo zou je toch verwachten dat er meer vreemde dingen worden waargenomen, maar mensen geloven tegenwoordig niet meer alles wat ze zien.

Misschien is het hele gebeuren een beetje dood.
  woensdag 6 augustus 2014 @ 17:03:33 #41
405781 jajablahblah
bedoelt het goed
pi_143129148
quote:
0s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 16:56 schreef JDx het volgende:
OT: met al die camera's en HD enzo zou je toch verwachten dat er meer vreemde dingen worden waargenomen, maar mensen geloven tegenwoordig niet meer alles wat ze zien.

Misschien is het hele gebeuren een beetje dood.
ik heb wel beeld maar dat ga ik hier dus niet delen.
De doodsteek van TRU is het getroll wat mij betreft.
Der Zauber halt nur eine Nacht lang. Wir tanzen in den Sonnenaufgang, und wir fliegen auf den Mond.
Heute scheint ein Vollmond. Für dich und mich, sicherlich für dich und mich
pi_143129307
quote:
1s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 17:03 schreef jajablahblah het volgende:

[..]

Jij hebt beelden van een UFO, maar die ga je hier niet delen?
  woensdag 6 augustus 2014 @ 17:25:52 #43
405781 jajablahblah
bedoelt het goed
pi_143129805
quote:
0s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 17:08 schreef JDx het volgende:

[..]

Jij hebt beelden van een UFO, maar die ga je hier niet delen?
Nee van een geest.
En die ga ik niet delen idd omdat ik ontzettend geen zin heb om getrolld te worden.
Der Zauber halt nur eine Nacht lang. Wir tanzen in den Sonnenaufgang, und wir fliegen auf den Mond.
  woensdag 6 augustus 2014 @ 17:32:27 #44
241970 R0N1N
Live free or die trying
pi_143129994
quote:
1s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 17:03 schreef jajablahblah het volgende:
Vandaar dat de leegloop pas echt begon nadat de grootste trollen weg waren.

De doodsteek van TRU is het gebrek aan doorzetters. (die maling hebben aan wat trolletjes er zoal van vinden.)
  woensdag 6 augustus 2014 @ 17:38:31 #45
241970 R0N1N
Live free or die trying
pi_143130136
quote:
1s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 17:25 schreef jajablahblah het volgende:
Nee van een geest.
En die ga ik niet delen idd omdat ik ontzettend geen zin heb om getrolld te worden.
De enige rede om een foto van een vermeende geest te posten op internet (TRU) is als:
Kijk: bewijs. Ik heb een geest op de foto. (ook al zeg je het niet met zoveel woorden)

... met direkt daarop de discussie over wat er nou echt op die foto te zien is.
of hoe jij weet dat het een geest is. (met zijdelings uiteraard de discussie of geesten wel bestaan.)

Als je geen discussie met sceptici (mensen die je niet op je mooie zwarte lettertjes geloven) wil, moet je dat vooral niet doen nee. Lijkt me vanzelfsprekend. Niet alleen op TRU.
  woensdag 6 augustus 2014 @ 19:43:21 #46
405781 jajablahblah
bedoelt het goed
pi_143134513
quote:
0s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 17:32 schreef R0N1N het volgende:

[..]

Vandaar dat de leegloop pas echt begon nadat de grootste trollen weg waren.

De doodsteek van TRU is het gebrek aan doorzetters. (die maling hebben aan wat trolletjes er zoal van vinden.)
Die maling komt ook pas bij een bepaalde fase in je leven. Toen had ik TRU ook niet meer nodig. ;)
Dat hele gedoe rondom bewijs zou er niet moeten zijn.

Maar, ik deel alleen mijn eigen ervaringen hoor, en hoe ik er over denk.
Het was bij toeval dat ik dit topic zag, en verder is het voor mij eerlijk gezegd niet zo heel belangrijk.
Ik kom op fok voor m'n plezier en niet om een doorzetter te zijn, en zéker niet om afgezeken te worden.
  donderdag 7 augustus 2014 @ 13:13:08 #47
241970 R0N1N
Live free or die trying
pi_143161533
quote:
1s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 19:43 schreef jajablahblah het volgende:
Die maling komt ook pas bij een bepaalde fase in je leven. Toen had ik TRU ook niet meer nodig. ;)
Dat is persoonsafhankelijk. Er zijn er hier b.v. wel een paar die er geen moeite mee hebben om de troll-opmerkingen te negeren. Zelf lees ik er ook met redelijk gemak overheen, al stoor ik me er wel geregeld aan.
quote:
Dat hele gedoe rondom bewijs zou er niet moeten zijn.
Dat is nu eenmaal inherend aan de alhier besproken zaken.
Of je dat wil is dus ook per persoon anders. Wil je het niet, moet je er gewoon niet in mee gaan.
quote:
Maar, ik deel alleen mijn eigen ervaringen hoor, en hoe ik er over denk.
Het was bij toeval dat ik dit topic zag, en verder is het voor mij eerlijk gezegd niet zo heel belangrijk.
Ik kom op fok voor m'n plezier en niet om een doorzetter te zijn, en zéker niet om afgezeken te worden.
Agreed, maar doorzetten betekend ook (of hier: juist) dat je je plezier (rondzwerven op TRU) niet laat ontnemen door onplezierige personages.
  donderdag 7 augustus 2014 @ 15:17:32 #48
405781 jajablahblah
bedoelt het goed
pi_143165949
Je post geeft precies aan waarom ik persoonlijk dus geen zin meer had in TRU.
Ik had geen behoefte aan bewijzen. Ik wilde liever van anderen weten hoe ze nou een geest herkennen, wát ze nou zien/ervaren en hoe dat geïnterpreteerd wordt. Ervaringen uitwisselen, leren van elkaar.
Of iemand mij gelooft zal me worst zijn.

Ik was uiteindelijk alleen maar bezig met beargumenteren en daar kom ik dus niet voor. Ik wil iets leren van anderen in mijn ontwikkeling en iedereen die ooit een geest gevoeld heeft weet wel dat het verrekte lastig is om aan een skepticus uit te leggen wat er dan gebeurt of waarom je dingen zo zeker weet.
Ik kreeg er echt zo'n ontzettende bak negatieve energie van dat het mijn leven vergalde. Echt, serieus.
Zeker als dat soort figuren je gaan achtervolgen.
Het ter discussie stellen van mijn intelligentie was aan de orde van de dag. Dat draagt er niet toe bij dat het een prettige omgeving is hier.

That's why, TRU was (en is, vermoed ik) einde oefening.

Blijkbaar moest ik hier een les leren en die heb ik geleerd. Waarvoor dank :)
  donderdag 7 augustus 2014 @ 16:14:44 #49
241970 R0N1N
Live free or die trying
pi_143167768
quote:
0s.gif Op donderdag 7 augustus 2014 15:17 schreef jajablahblah het volgende:
Je post geeft precies aan waarom ik persoonlijk dus geen zin meer had in TRU.
Ik had geen behoefte aan bewijzen. Ik wilde liever van anderen weten hoe ze nou een geest herkennen, wát ze nou zien/ervaren en hoe dat geïnterpreteerd wordt. Ervaringen uitwisselen, leren van elkaar.
Of iemand mij gelooft zal me worst zijn.
Sorry hoor, maar uit wat je nu zegt blijkt dat je een (misplaatste) antipathie tegen het woord "bewijs" hebt. Hoe herken je een geest / wat zie je nou precies / hoe ervaar je dat / hoe interpreteer je dat enz. heeft ALLES te maken met wetenschap & bewijsvoering.

DE drijvende kracht achter ieder onderzoek is de vraag: Hoe werkt dat dan? (& je gelijk daarin kun je enkel aantonen met bewijs)

quote:
Ik was uiteindelijk alleen maar bezig met beargumenteren en daar kom ik dus niet voor.
Dan moet je er ook niet op ingaan.

quote:
Ik wil iets leren van anderen in mijn ontwikkeling en iedereen die ooit een geest gevoeld heeft weet wel dat het verrekte lastig is om aan een skepticus uit te leggen wat er dan gebeurt of waarom je dingen zo zeker weet.
Vooral dat laatste ja. Vind je dat vreemd?
Hier komt diezelfde vraag namelijk weer boven: Hoe kan/werkt dat dan?
& iedereen weet (of zou moeten weten) dat je "gevoel" je vaker bedriegt dan dat het "waarheid" spreekt. Gevoel alleen kan/mag NOOIT een rede zijn om iets voor waar aan te nemen. Geschiedenis boeken vol met hoe dat fout kan gaan. Heel erg fout.

quote:
Ik kreeg er echt zo'n ontzettende bak negatieve energie van dat het mijn leven vergalde. Echt, serieus.
Zeker als dat soort figuren je gaan achtervolgen.
Het ter discussie stellen van mijn intelligentie was aan de orde van de dag. Dat draagt er niet toe bij dat het een prettige omgeving is hier.
Omdat je er op ingaat. Zoals velen.
Neemt niet weg dat ik me kan voorstellen dat het bepaald niet fijn is als je er eenmaal in zit.
Dergelijke figuren kunnen we dan ook allemaal missen als kiespijn.

quote:
That's why, TRU was (en is, vermoed ik) einde oefening.

Blijkbaar moest ik hier een les leren en die heb ik geleerd. Waarvoor dank :)
Die dank moet je richten aan de figuren waar je het hierboven over hebt.
Die waren er op uit je een "lesje te leren" & weg te jagen. Is ze dus nog gelukt ook.
pi_143175006
quote:
0s.gif Op donderdag 7 augustus 2014 16:14 schreef R0N1N het volgende:

[..]

Sorry hoor, maar uit wat je nu zegt blijkt dat je een (misplaatste) antipathie tegen het woord "bewijs" hebt. Hoe herken je een geest / wat zie je nou precies / hoe ervaar je dat / hoe interpreteer je dat enz. heeft ALLES te maken met wetenschap & bewijsvoering.

DE drijvende kracht achter ieder onderzoek is de vraag: Hoe werkt dat dan? (& je gelijk daarin kun je enkel aantonen met bewijs)
[...]
Vooral dat laatste ja. Vind je dat vreemd?
Hier komt diezelfde vraag namelijk weer boven: Hoe kan/werkt dat dan?
& iedereen weet (of zou moeten weten) dat je "gevoel" je vaker bedriegt dan dat het "waarheid" spreekt. Gevoel alleen kan/mag NOOIT een rede zijn om iets voor waar aan te nemen. Geschiedenis boeken vol met hoe dat fout kan gaan. Heel erg fout.

Laten we eerlijk zijn, ondanks je inzet, blijkt in dit deel en het vorige deel dat de meeste recente (ex)bezoekers alleen maar topics willen zoals:
-"Ik ben zojuist een geest tegen gekomen"
-"Oh ja, joh, wat toevallig, mijn oma is ook teruggekeerd en doet het licht aan en uit"
-"Ja, hier heb je een foto van de geest"
-"Oh ja, die vlek is inderdaad je oma, ik zie het meteen"
-"Mooi hè, dat leven na de dood.."
-"Ja, inderdaad"
-Einde topic, op naar een nieuw topic, maar dan over die vlek in de lucht.

Met andere woorden, een forum met mensen die óf al overtuigd zijn van het onderwerp in kwestie, óf mensen die op zoek zijn naar meer informatie, als deze zoektocht maar geen kritische vragen inhoudt, men wil blijkbaar niet ingaan op de vraag of het iets anders kan zijn, men wil horen dat ze gelijk hebben. Het fenomeen trolls niet negerend, maar de meeste lijken kritische users ook meteen als troll te beschouwen en willen niet ingaan op vragen zoals "hoe weet je dat het je oma is en niet een stofdeeltje?".
En daar is niets mis mee, de TS zijn/haar goed recht om niet in te gaan op die vragen. Vraag me wel af wat voor forum je dan krijgt en of dat de bezoekersaantallen omhoog gaat helpen..
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')