Iedere gevonden missing link, levert twee nieuwe op nietwaar?quote:Op woensdag 8 oktober 2014 18:33 schreef Halcon het volgende:
[..]
Dat is lastig te zeggen zonder dat die missing links gevonden zijn. Niemand hier heeft een glazen bol.
Same here.quote:Op woensdag 8 oktober 2014 21:51 schreef Halcon het volgende:
Tot 1.00 gekomen. Morgen verder kijken.
Aan onze cellen is nog steeds te zien dat we (onze cellen) uiteindelijk vanuit het bacteriële leven voortgekomen zijn. Net als alle andere eukaryote levensvormen (waaronder alle andere dieren, schimmels en planten). Zonder de endosymbiose waren er geen eukaryote levensvormen geweest.quote:Op woensdag 8 oktober 2014 18:33 schreef Halcon het volgende:
[..]
Dat is lastig te zeggen zonder dat die missing links gevonden zijn. Niemand hier heeft een glazen bol.
Dat zou kunnen, dan zou je een cel moeten hebben gehad die kon overleden op de Aarde van destijds en in staat was tot evolutie. Ook die cel komt ergens vandaan.
Voor mij vanavond weer, ik heb het nodige te doen vandaag. Vanzelfsprekend heb ik hem al geheel gezien, dus ik ben sowieso wel benieuwd wat je ervan vindt!quote:Op vrijdag 10 oktober 2014 08:56 schreef Halcon het volgende:
[..]
Ik heb 'm nu bijna helemaal bekeken. Ik zet zo het laatste deel aan.
Indrukken tot nu toe:quote:Op vrijdag 10 oktober 2014 09:23 schreef Molurus het volgende:
[..]
Voor mij vanavond weer, ik heb het nodige te doen vandaag. Vanzelfsprekend heb ik hem al geheel gezien, dus ik ben sowieso wel benieuwd wat je ervan vindt!
Niet alles gaat over de wetenschap achter evolutie, aan de andere kant lijkt de maatschappelijke discussie daar omheen me ook niet onbelangrijk. (Anders hadden we deze discussie wel in W&T.)
Wat zijn je indrukken?
men had onmogelijk kunnen bedenken dat alles een begin en een einde heeft?quote:Op vrijdag 10 oktober 2014 11:10 schreef TheMagnificent het volgende:
De klassiek (atheïstisch-)materialistische visie is dat het heelal altijd al heeft bestaan en zal bestaan, terwijl het de Abrahamitische religies waren die met de claim kwamen dat het heelal een beginpunt heeft en een einde zal hebben en dat het tot die tijd uit zal breiden (Koran 51:47), wat de moderne wetenschap nu ook heeft aangetoond, maar wat men in de tijd van de openbaring van deze religies onmogelijk had kunnen weten.
Begin en eind is nog bijzonder breed omschreven. En zelfs dan, omdat ze dat ene punt goed hebben is die hele religie gevalideerd?quote:Op vrijdag 10 oktober 2014 11:10 schreef TheMagnificent het volgende:
De klassiek (atheïstisch-)materialistische visie is dat het heelal altijd al heeft bestaan en zal bestaan, terwijl het de Abrahamitische religies waren die met de claim kwamen dat het heelal een beginpunt heeft en een einde zal hebben en dat het tot die tijd uit zal breiden (Koran 51:47), wat de moderne wetenschap nu ook heeft aangetoond, maar wat men in de tijd van de openbaring van deze religies onmogelijk had kunnen weten.
Definieer 'heelal'...quote:Op vrijdag 10 oktober 2014 11:10 schreef TheMagnificent het volgende:
Zo kun je in alle mythologieën wel iets vinden.quote:Op vrijdag 10 oktober 2014 11:10 schreef TheMagnificent het volgende:
50% kans. Of wel of niet.quote:Op vrijdag 10 oktober 2014 12:19 schreef Mr.44 het volgende:
[..]
men had onmogelijk kunnen bedenken dat alles een begin en een einde heeft?
Er is 50% kans dat je een alien tegenkomt, dat je moeder zwanger wordt van een kudde tijgers, en dat de wereld morgen vergaat. Of wel, of niet.quote:
De wereld vergaat ooit of niet. Mensen kunnen ooit dieren bevruchten of niet. Etcquote:Op vrijdag 10 oktober 2014 19:26 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Er is 50% kans dat je een alien tegenkomt, dat je moeder zwanger wordt van een kudde tijgers, en dat de wereld morgen vergaat. Of wel, of niet.
Juist.quote:Op vrijdag 10 oktober 2014 19:30 schreef Halcon het volgende:
[..]
De wereld vergaat ooit of niet. Mensen kunnen ooit dieren bevruchten of niet. Etc
Oh, dat kan ik hier en nu ook constateren hoor.quote:Op vrijdag 10 oktober 2014 19:32 schreef Halcon het volgende:
Nee, dat is geen blinde gok. Er zijn een x-aantal prijzen en een x-aantal loten.
Als ik nu stel dat er ergens nog leven is, is dat gewoon een gok i.p.v. dat over honderden jaren geconstateerd moet worden dat ik een visionair of genie was.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |