abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 1 augustus 2014 @ 20:27:51 #1
412559 floodz
You have to be someone
pi_142968183
Wat is jullie FOK!ers mening, Evolutietheorie of Scheppingtheorie?
Natuurwetenschap of God?
I'd rather be hated for who I am, than loved for who I am not.
pi_142968423
Evolutietheorie gaat tegen de natuurwetenschappen in.
pi_142968485
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 augustus 2014 20:33 schreef
jatochneetoch
het volgende:

Evolutietheorie gaat tegen de natuurwetenschappen in.
Trolol trolololol
pi_142968523
Evolutie is bewijsbaar, schepping niet.
  vrijdag 1 augustus 2014 @ 20:36:10 #5
412559 floodz
You have to be someone
pi_142968532
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 augustus 2014 20:34 schreef t4rt4rus het volgende:

[..]

Trolol trolololol
trolololol, naja ik heb hier een boek liggen, ''Raadsel van alles wat leeft'' van Jan Paul Schutten.
Ik ben niet bekend op dit gebied dus ik zeg ook maar wat, maar ik ben benieuwd wat jullie er van denken:')
pi_142968729
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 augustus 2014 20:34 schreef t4rt4rus het volgende:

[..]

Trolol trolololol
http://nl.wikipedia.org/wiki/Entropie
pi_142968766
Iets wat bewezen, heb je het door hoe werkt. Je kunt het gebruiken voor iets. Dan is geen schepping meer, maar je bent er bewust van.

Iets wat niet kan bewezen en je begrijpt niet hoe dat zit of werkt. Je bent nog altijd aan leren begrijpen.
Je kunt het nog niet gebruiken voor iets.
Dan is voor schepping, je bent nog niet bewust van en je bent op ontdekkingsreis.

Als je alles weet (letterlijk en figuurlijk), dan ben je een god. Anders niet.
Al die ontdekkingsreizen door mensen, ze hebben nooit tegenhouden door domheid van mensen
pi_142968995
Zeker en vast, de paus had een drukke week.
pi_142969111
Ik heb me er nooit in verdiept maar de bijbel is een sprookjesboek met mooie verhalen die never nooit echt gebeurd kunnen zijn. Dat is wat ik het eerst dacht toen ik godsdienst kreeg op school. Mijn leraar destijds zei altijd dat alles wat je denkt en doet vanuit onze lieve heer komt. Toen ie me betrapte met een spiekbriefje in de bijbel dacht ie er ineens anders over toen ik zei dat god wilde dat ik spiekte. Ik kreeg toch een één voor de moeite en mocht de klas uit.
pi_142969126
quote:
Evolutie is niet in strijd met de tweede wet van de thermodynamica, simpelweg omdat het universum uitdijt. Stel dat het universum een bol is met straal R, en die straal wordt steeds groter. De maximale "toegestane" entropie stijgt dan proportioneel met R2, de feitelijke entropie stijgt echter langzamer. Vergelijk het met een afgesloten kamer met een dichte deur. In die kamer is de entropie maximaal, maar wanneer je de deur open zet is de ruimte opeens veel groter en stijgt de entropie dus nog verder ondanks dat hij daarvoor al maximaal was, terwijl er ondertussen dus ook delen in de ruimte "geordend" zullen zijn. Orde en entropie die moet toenemen sluiten elkaar dus niet uit.
pi_142969982
quote:
Ja ik weet wat dat is, ik ben natuurkunde student.
  vrijdag 1 augustus 2014 @ 21:28:27 #13
36858 Semisane
Iemand nog een koekje?
pi_142970296
quote:
quote:
De ongelijke verdeling van macroscopische grootheden in een geïsoleerd systeem (dat wil zeggen met een vast volume, zonder dat er energie in of uit kan) neigt dus op statistische gronden tot afvlakken van die ongelijkmatigheden.
Je begrijpt het dik gedrukte gewoon niet zo goed?

Verder TS, de evolutietheorie verklaart de biodiversieteit om deze planeet, maar sluit eventuele goddelijke entiteit niet uit. Afhankelijk van je definitie van een goddelijke entiteit en de eigenschappen die je dat toedicht sluit de wetenschap zoiets niet uit.

Hoe dan ook, het is niet bepaald een keuze zo makkelijk als jij het voorstelt.

Als je iets over biologie wilt leren, dan zal je gewoon de evolutietheorie moeten accepteren. :)
Putting the Fun back into Fundamentally Wrong since 1975.
"Yes, of course, I knew you would volunteer, Mr. Feynman, but I was wondering if there would be anybody else."
pi_142970681
Evolutietheorie en scheppingstheorie hebben eigenlijk niet zoveel met elkaar te maken. Bij de evolutietheorie gaat het om de verandering van leven door mutatie en/of verandering van omgeving, terwijl de scheppingstheorie richt op het ontstaan van leven. Theoretisch gezien zouden ze allebei kunnen bestaan.
ROBODEMONS..................|:(
pi_142970715
Geen van beide, gewoon genieten want morgen kan het al afgelopen zijn.
  vrijdag 1 augustus 2014 @ 21:49:34 #16
429181 ToetjeMetChocola
En etiam mea signature
pi_142971049
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 augustus 2014 21:40 schreef Nober het volgende:
Geen van beide, gewoon genieten want morgen kan het al afgelopen zijn.
Dat is zeker waar als je dit soort video's ziet...
Het beste voor de mens is: Biddend in je gemoed uitsluitend Jezus volgen, daarin volharden, daaruit alles laten voortvloeien, daarop terugvallen.
pi_142971301
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 augustus 2014 20:41 schreef Captain_Ghost het volgende:
Iets wat bewezen, heb je het door hoe werkt. Je kunt het gebruiken voor iets. Dan is geen schepping meer, maar je bent er bewust van.

Iets wat niet kan bewezen en je begrijpt niet hoe dat zit of werkt. Je bent nog altijd aan leren begrijpen.
Je kunt het nog niet gebruiken voor iets.
Dan is voor schepping, je bent nog niet bewust van en je bent op ontdekkingsreis.

Als je alles weet (letterlijk en figuurlijk), dan ben je een god. Anders niet.
En voor hetzelfde geld is "onze waarheid" een illusie.

Hoe ga je dat dan bewijzen?
  vrijdag 1 augustus 2014 @ 22:31:50 #18
412559 floodz
You have to be someone
pi_142972594
J
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 augustus 2014 21:39 schreef Morrigan het volgende:
Evolutietheorie en scheppingstheorie hebben eigenlijk niet zoveel met elkaar te maken. Bij de evolutietheorie gaat het om de verandering van leven door mutatie en/of verandering van omgeving, terwijl de scheppingstheorie richt op het ontstaan van leven. Theoretisch gezien zouden ze allebei kunnen bestaan.
Ja, maar de evolutietheorie zegt dat de mens dus door mutatie is ontstaan uit een eencellig iets en in de jaren is ontwikkeld , terwijl de scheppingstheorie de mens op de 6e dag is ontwikkeld, zomaar uit het niets zonder mutatie. dat is wel een verschil. volgens de scheppingstheorie is de wereld die we nu kennen in 6 dagen gemaakt.

Ook is volgens de bijbel de aarde een paar duizend jaar oud. En er is bewijs dat de aarde/heelal dus al miljarden jaren bestaat.
pi_142973131
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 augustus 2014 22:31 schreef floodz het volgende:
J

[..]

Ja, maar de evolutietheorie zegt dat de mens dus door mutatie is ontstaan uit een eencellig iets en in de jaren is ontwikkeld , terwijl de scheppingstheorie de mens op de 6e dag is ontwikkeld, zomaar uit het niets zonder mutatie. dat is wel een verschil. volgens de scheppingstheorie is de wereld die we nu kennen in 6 dagen gemaakt.

Ook is volgens de bijbel de aarde een paar duizend jaar oud. En er is bewijs dat de aarde/heelal dus al miljarden jaren bestaat.
Er is niet zoiets als de scheppingstheorie. Het bijbelse verhaal is slechts een van vele duizenden. Bovendien zijn veel christenen het er tegenwoordig wel over eens dat het scheppingsverhaal uit Genesis niet letterlijk genomen dient te worden. Evolutietheorie sluit de letterlijke bijbelse versie inderdaad uit, maar evolutie sluit een hogere macht die aan het begin van het universum stond en voor abiogenese gezorgd heeft bv niet uit. Niet dat er ook maar enige reden is om aan te nemen dat zo'n macht er is, maar dat is een ander verhaal.
  zaterdag 2 augustus 2014 @ 02:50:34 #20
224960 highender
Travellin' Light
pi_142981647
quote:
15s.gif Op zaterdag 2 augustus 2014 02:50 schreef highender het volgende:
Alsof een verhaal en een theorie ook maar enigszins vergelijkbaar zijn.
Een theorie is ook verhaal :')
  zaterdag 2 augustus 2014 @ 03:20:35 #22
250282 fluitbekzeenaald2.0
Oi u luzi chervona kalyna
pi_142981862
Wij hebben het begrip 'evolutie' bedacht cq geschapen. En de manier waarop die bewezen is volgens de door ons geschapen regels van logica. In die zin scheppen wij onze eigen werkelijkheid. Proberen orde te scheppen in de door ons gevonden chaos. Pogen het bestaan te vangen in wiskunde.

Maar als je gewoon een antwoord wilt: evolutietheorie.
Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
  zaterdag 2 augustus 2014 @ 09:06:26 #23
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_142983018
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 augustus 2014 20:50 schreef OllieWilliams het volgende:

[..]

Evolutie is niet in strijd met de tweede wet van de thermodynamica, simpelweg omdat het universum uitdijt. Stel dat het universum een bol is met straal R, en die straal wordt steeds groter. De maximale "toegestane" entropie stijgt dan proportioneel met R2, de feitelijke entropie stijgt echter langzamer. Vergelijk het met een afgesloten kamer met een dichte deur. In die kamer is de entropie maximaal, maar wanneer je de deur open zet is de ruimte opeens veel groter en stijgt de entropie dus nog verder ondanks dat hij daarvoor al maximaal was, terwijl er ondertussen dus ook delen in de ruimte "geordend" zullen zijn. Orde en entropie die moet toenemen sluiten elkaar dus niet uit.
Aangezien dit toch een kansloos topic is, even een vraagje over entropie aan iemand die er kennelijk verstand van heeft:

Wat is entropie precies? In de informatiewetenschap is het maximale chaos, een systeem zo random dat je uit geen enkele informatie andere informatie kunt afleiden. Maar ik heb eens gelezen dat maximale entropie in de natuurkunde inhoudt dat er een perfect gelijke verdeling van energie is, waardoor er geen impuls meer is om energie te gelijkschakelen en dus geen beweging meer (Maxwell's demon etc.). Kun jij me daar wat meer over vertellen?
  zaterdag 2 augustus 2014 @ 09:08:07 #24
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_142983028
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 augustus 2014 09:06 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Aangezien dit toch een kansloos topic is, even een vraagje over entropie aan iemand die er kennelijk verstand van heeft:

Wat is entropie precies? In de informatiewetenschap is het maximale chaos, een systeem zo random dat je uit geen enkele informatie andere informatie kunt afleiden. Maar ik heb eens gelezen dat maximale entropie in de natuurkunde inhoudt dat er een perfect gelijke verdeling van energie is, waardoor er geen impuls meer is om energie te gelijkschakelen en dus geen beweging meer (Maxwell's demon etc.). Kun jij me daar wat meer over vertellen?
Health In Harmony is een non-profitorganisatie die regenwoudgemeenschappen helpt met gezondheidszorg en duurzame inkomens in ruil voor bosbescherming, en zo tegelijk klimaatverandering en armoede aanpakt. - https://www.healthinharmony.org/
  zaterdag 2 augustus 2014 @ 09:15:16 #25
36858 Semisane
Iemand nog een koekje?
pi_142983069

[ Bericht 41% gewijzigd door Semisane op 02-08-2014 09:26:44 ]
"Yes, of course, I knew you would volunteer, Mr. Feynman, but I was wondering if there would be anybody else."
  zaterdag 2 augustus 2014 @ 09:27:25 #26
7957 Chevalric
The things I do for love...
pi_142983160
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 augustus 2014 02:55 schreef Smack10 het volgende:

[..]

Een theorie is ook verhaal :')
Um, nee....

Een theorie in het niet-wetenschappelijk taalgebruik is een idee dat in iemands hoofd leeft, en niet een uitleg gebaseerd op experimenten en observatie. Iedereen kan er voor kiezen om dat wel of niet te geloven.

Een wetenschappelijke theorie (zoals de evolutietheorie) is een uitleg van een aspect van de wereld om ons heen die bewezen is door herhaalde experimenten en/of tests. Het wordt door bijna alle wetenschappers geaccepteerd als feit.

Daarom is het ook pertinent onjuist om over de scheppingstheorie te spreken. Het scheppingsverhaal uit de bijbel (en uit een heleboel andere religieuze teksten) is niet meer dan een verhaal. Er zijn geen bewijzen voor dat het echt zo gebeurd is, net zoals er geen wetenschappelijk bewijs is voor het bestaan van een goddelijke entiteit.
pi_142983657
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 augustus 2014 09:27 schreef Chevalric het volgende:

[..]

Um, nee....

Een theorie in het niet-wetenschappelijk taalgebruik is een idee dat in iemands hoofd leeft, en niet een uitleg gebaseerd op experimenten en observatie. Iedereen kan er voor kiezen om dat wel of niet te geloven.

Een wetenschappelijke theorie (zoals de evolutietheorie) is een uitleg van een aspect van de wereld om ons heen die bewezen is door herhaalde experimenten en/of tests. Het wordt door bijna alle wetenschappers geaccepteerd als feit.

Daarom is het ook pertinent onjuist om over de scheppingstheorie te spreken. Het scheppingsverhaal uit de bijbel (en uit een heleboel andere religieuze teksten) is niet meer dan een verhaal. Er zijn geen bewijzen voor dat het echt zo gebeurd is, net zoals er geen wetenschappelijk bewijs is voor het bestaan van een goddelijke entiteit.
Dat laatste ben ik met je eens.

Een wetenschappelijke theorie wordt onderbouwt met experimenten. Maar iemand die een experiment uitvoert beïnvloed ook de uitkomst van dat experiment.

Wat is een feit en zou dat niet voor de één anders kunnen zijn dan voor een ander? Door het verschil in bewustzijn?
pi_142983933
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 augustus 2014 10:14 schreef Smack10 het volgende:
Een wetenschappelijke theorie wordt onderbouwt met experimenten. Maar iemand die een experiment uitvoert beïnvloed ook de uitkomst van dat experiment.

Wat is een feit en zou dat niet voor de één anders kunnen zijn dan voor een ander? Door het verschil in bewustzijn?
Voor een goede toelichting van de begrippen 'theorie', 'feit', 'wet', 'hypothese', etc, zie de laatste video in mijn vorige post.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_142984172
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 augustus 2014 10:30 schreef Molurus het volgende:

[..]

Voor een goede toelichting van de begrippen 'theorie', 'feit', 'wet', 'hypothese', etc, zie de laatste video in mijn vorige post.
Dank voor de link.

Als ik het goed begrijp zeggen ze in dat filmpje ook dat een feit maar een relatief begrip is?

Als iets vaak geconstateerd wordt gaan mensen dat automatisch als een feit zien (de zon die opkomt), maar dit is dus alleen een waarneming?
  zaterdag 2 augustus 2014 @ 10:55:17 #31
36858 Semisane
Iemand nog een koekje?
pi_142984312
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 augustus 2014 10:14 schreef Smack10 het volgende:

[..]

Dat laatste ben ik met je eens.

Ik vind dit altijd een vrij makkelijke gemaakt argument, in de QM bestaat dit fenomeen kennelijk waarbij degene die de observatie doet ook het "gedrag" van het geobserveerde beïnvloed (zover ik QM begrijp).

Enkel dat kan, volgens mij, niet zomaar doorgetrokken worden naar de "niet-QM" wereld. Ten eerste is de QM en "niet-QM" wereld significant anders (of in ieder geval gedragen subatomaire deeltjes zich totaal anders in vergelijking met atomaire deeltjes) en ook de kennis over QM van degene die dat roepen is niet altijd even betrouwbaar in mijn ervaring. (Maar goed, wellicht zit ik mis, ik begrijp maar weinig van QM)

Hoe dan ook, ik wens je veel succes om een experiment met je bewustzijn te beïnvloeden...bijvoorbeeld het experiment wat er gebeurd als je met grote snelheid de positie van een een solide object probeert in te nemen. :+

Er bestaat overigens in experimenten altijd wel experimental-bias, die de interpretatie van resultaten behoorlijk kunnen beïnvloeden. Maar dat is ook de reden waarom experimenten herhaalbaar moeten zijn binnen de wetenschap, zodat anderen het na kunnen bootsen. Als men dan werkelijk, significant andere resultaten ziet, dan schort er gewoon wat aan het experiment of de interpretatie van de resultaten. Op die manier filtert de wetenschap de slecht onderbouwde hypotheses er vanzelf uit. :)
pi_142984347
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 augustus 2014 10:46 schreef Smack10 het volgende:

Als ik het goed begrijp zeggen ze in dat filmpje ook dat een feit maar een relatief begrip is?
Klopt... een 'feit' is voor een wetenschapper zoals ze zegt een bevestigde waarneming. Een meting. En in sommige gevallen niet eens bevestigd.

Meetgegevens zijn het startpunt van de wetenschap, maar op zichzelf niet zo interessant.

quote:

Als iets vaak geconstateerd wordt gaan mensen dat automatisch als een feit zien (de zon die opkomt), maar dit is dus alleen een waarneming?
Strikt genomen komt de zon niet op. :) Dat is een beeldspraak die vermoedelijk stamt uit de tijd dat men nog niet wist dat dag/nacht het gevolg is van de rotatie van de aarde. De zon blijft gewoon waar hij is.

Dag / nacht is de waarneming. De verklaring is de opbouw van het zonnestelsel en de rotatie van de aarde.
  zaterdag 2 augustus 2014 @ 10:59:06 #33
36858 Semisane
Iemand nog een koekje?
pi_142984370
quote:

[..]

Dank voor de link.

Een feit is niks anders dan een (bevestigde) waarneming. :)

Als jij aan geeft dat je de zon hebt zien opkomen en je bedenkt daar een verklaring voor, is het op komen van de zon het feit wat je op dat moment aan het onderzoeken bent. :)

Een feit hoeft op zich niet eens geobserveerd te zijn geweest lijkt me, de beschrijving ervan zal genoeg zijn. Donkere energie is nooit geobserveerd, maar wel beschreven...meer als een theoretische constructie, dat wel, maar het kan als feit worden beschouwd lijkt me...tot dat zoiets werkelijk van tafel wordt geveegd. :)
pi_142984920
quote:
2s.gif Op zaterdag 2 augustus 2014 10:55 schreef Semisane het volgende:

[..]

Ik vind dit altijd een vrij makkelijke gemaakt argument, in de QM bestaat dit fenomeen kennelijk waarbij degene die de observatie doet ook het "gedrag" van het geobserveerde beïnvloed (zover ik QM begrijp).

Enkel dat kan, volgens mij, niet zomaar doorgetrokken worden naar de "niet-QM" wereld. Ten eerste is de QM en "niet-QM" wereld significant anders (of in ieder geval gedragen subatomaire deeltjes zich totaal anders in vergelijking met atomaire deeltjes) en ook de kennis over QM van degene die dat roepen is niet altijd even betrouwbaar in mijn ervaring. (Maar goed, wellicht zit ik mis, ik begrijp maar weinig van QM)

Hoe dan ook, ik wens je veel succes om een experiment met je bewustzijn te beïnvloeden...bijvoorbeeld het experiment wat er gebeurd als je met grote snelheid de positie van een een solide object probeert in te nemen. :+

Er bestaat overigens in experimenten altijd wel experimental-bias, die de interpretatie van resultaten behoorlijk kunnen beïnvloeden. Maar dat is ook de reden waarom experimenten herhaalbaar moeten zijn binnen de wetenschap, zodat anderen het na kunnen bootsen. Als men dan werkelijk, significant andere resultaten ziet, dan schort er gewoon wat aan het experiment of de interpretatie van de resultaten. Op die manier filtert de wetenschap de slecht onderbouwde hypotheses er vanzelf uit. :)
Ik denk dat als je een experiment uitvoert, dat alle uitkomsten mogelijk kunnen zijn.

Dat wij dat (nog) niet kunnen bevatten wil niet zeggen dat het niet mogelijk is.

Het is ook goed mogelijk dat we in een gesumileerd universum leven, maar goed dat is een ander onderwerp.

Of ook weer niet? Want het is mogelijk dat wij geprogrameerd, aangezien DNA bijvoorbeeld gigantische hoeveelheden data bevat..
pi_142985068
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 augustus 2014 11:34 schreef Smack10 het volgende:

[..]

Ik denk dat als je een experiment uitvoert, dat alle uitkomsten mogelijk kunnen zijn.

Dat wij dat (nog) niet kunnen bevatten wil niet zeggen dat het niet mogelijk is.

Het is ook goed mogelijk dat we in een gesumileerd universum leven, maar goed dat is een ander onderwerp.

Of ook weer niet? Want het is mogelijk dat wij geprogrameerd, aangezien DNA bijvoorbeeld gigantische hoeveelheden data bevat..
Mogelijkheden benoemen is an sich niet interessant zolang dat niet leidt tot toetsbare uitspraken. Het aantal onfalsificeerbare uitspraken dat je zou kunnen doen is vrijwel eindeloos. En veruit de meeste daarvan zijn toch niet waar.
pi_142985122
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 augustus 2014 11:43 schreef Molurus het volgende:

[..]

Mogelijkheden benoemen is an sich niet interessant zolang dat niet leidt tot toetsbare uitspraken. Het aantal onfalsificeerbare uitspraken dat je zou kunnen doen is vrijwel eindeloos. En veruit de meeste daarvan zijn toch niet waar.
Maar wat als ik dan een uitspraak kan staven met een meting/controle die jij niet kunt zien?
pi_142985204
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 augustus 2014 11:45 schreef Smack10 het volgende:

[..]

Maar wat als ik dan een uitspraak kan staven met een meting/controle die jij niet kunt zien?
Als jij de enige mens bent die die meting kan doen dan is die meting voor mij niet iets dat een verklaring vraagt. Het enige dat dan om een verklaring vraagt is jouw uitspraak dat je iets hebt waargenomen dat niemand anders kan zien.

En dat lijkt me een redelijke basis voor de hypothese dat dat voornamelijk in jouw hoofd zit. :)
  zaterdag 2 augustus 2014 @ 12:26:57 #38
36858 Semisane
Iemand nog een koekje?
pi_142986007
quote:

[..]

"De wetenschap" beseft wel degelijk dat alle uitkomsten mogelijk zijn bij een experiment, maar dat betekent nog niet dat elke uitkomst ook even waarschijnlijk is. De wetenschap probeert dus in feite enkel de waarschijnlijkheid van verschillende uitkomsten te voorspellen en te toetsen.

Dat is ook wat een verklaring is, het is de meest waarschijnlijke uitkomst van een observatie of voorspelling.

quote:

Het is niet zo relevant of we ons leven of universum een simulatie is. De simulatie werkt kennelijk met een aantal "regels" die leiden tot waarschijnlijke uitkomsten als we observaties aan de hand van die regels toetsen.

Binnen onze simulatie zijn nog steeds bepaalde uitkomsten waarschijnlijker dan anderen. :)
pi_142986688
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 augustus 2014 20:27 schreef floodz het volgende:
Wat is jullie FOK!ers mening, Evolutietheorie of Scheppingtheorie?
Natuurwetenschap of God?
er zijn genoeg wetenschappers binnen de evolutietheorie die geloven in God
het is dus niet Natuurwetenschap of God

Daarnaast geef je met evolutietheorie of schepping twee opties waarvan niet vast staat dat als de ene niet waar is de andere automatisch wel waar is.
Dus klopt het verhaal van de schepping met alle observeerbare data waar we toegang toe hebben?
Nee, maar dat zou niet automatisch betekenen dat evolutietheorie waar is.
Geeft de evolutietheorie een goede beschrijving van de wereld?
Grotendeels, met hier en daar wat probleempjes, maar zelfs als de evolutietheorie niet waar is klopt er nog steeds niets van het scheppingsverhaal.
pi_142987891
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 augustus 2014 11:45 schreef Smack10 het volgende:

[..]

Wat als ik die uitspraak onderuit haal met een meting/controle die jij niet kunt zien?
Conscience do cost.
pi_142990792
Even wat rommel verwijderd. :)
pi_142991534
Evolutie slaat nergens op en omdat het fake is zal het altijd boven water komen.....Darwin zei zelf dat als er iets in het menselijk lichaam gevonden kan worden wat op intelligent duidt,dan zou hij in God geloven en aantal jaren terug was dat ook het geval.....weet ff niet meer hoe dat geval heet....
pi_142991595
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 augustus 2014 16:16 schreef Doedelzak77 het volgende:
Evolutie slaat nergens op en omdat het fake is zal het altijd boven water komen.....Darwin zei zelf dat als er iets in het menselijk lichaam gevonden kan worden wat op intelligent duidt,dan zou hij in God geloven en aantal jaren terug was dat ook het geval.....weet ff niet meer hoe dat geval heet....
Jaja... evolutie slaat nergens op, vanwege iets dat jij je nu even niet kunt herinneren. Kom nog s terug als het je te binnen schiet. ;)

Dat terzijde: Darwin wordt tegenwoordig niet gezien als een autoriteit op het gebied van evolutie. Hij heeft veel betekent voor de wetenschap, maar een hedendaagse eerstejaarsstudent biologie weet al ruim meer dan hij ooit heeft geweten.
  zaterdag 2 augustus 2014 @ 16:27:04 #44
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_142991808
quote:
Dit is volledig ongeloofwaardig. Als je op basis van slechte argumenten in het scheppingsverhaal wilt geloven, moet je dat gewoon doen. Maar ga geen leugens op basis van niet-gespecificeerde hearsay posten. Dat is geen domheid meer, dat is moedwillige kwaadaardigheid.
pi_142991846
quote:
Wat?
De christen Darwin is voor zijn val van geloof op de evolutietheorie gekomen.
De val van geloof had vooral te maken met de dood van een dochter en het probleem van het lijden.
Waarom zou Darwin dan zeggen weer te gaan geloven als zijn theorie fout is?
  zaterdag 2 augustus 2014 @ 16:40:32 #46
36858 Semisane
Iemand nog een koekje?
pi_142992141
quote:
Zoek het eens op hoe dat heet? En ook direct even uitspraak waarin Darwin dit beweerd...en wellicht ook meteen de uitspraak van degene die beweerd dat Darwin dit heeft gezegd. Kan ik ook weer eens lachen. :D

:')
  zaterdag 2 augustus 2014 @ 16:41:39 #47
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_142992164
quote:
10s.gif Op zaterdag 2 augustus 2014 16:40 schreef Semisane het volgende:

[..]

Zoek het eens op hoe dat heet? En ook direct even uitspraak waarin Darwin dit beweerd...en wellicht ook meteen de uitspraak van degene die beweerd dat Darwin dit heeft gezegd. Kan ik ook weer eens lachen. :D

:')
Wedden dat ergens in zijn antwoord de naam 'Ken Ham' valt?
pi_142992579
simpel god bestaat niet, evolutie wel.

Ebola bijvoorbeeld:

quote:
Divergence Times Among Ebola Virus Strains and
Between Ebola and Marburg Viruses

The divergence times among Ebola virus strains
and between Ebola and Marburg viruses were estimated
on the assumption that these viruses had evolved at almost
the same substitution rate. Ebola virus strains are
known to be classified into four subtypes: Zaire, Sudan,
Reston, and Ivory Coast subtypes (fig. 1). From the
analysis of the rate of nonsynonymous substitutions for
the GP gene of Ebola virus, we estimated that the Zaire
and Ivory Coast subtypes diverged 700-1,300 years
ago
, the Sudan and Reston subtypes diverged 1,400-
1,600 years ago
, and these two clusters diverged
l,000-2,100 years ago. Moreover, the divergence time
between Ebola and Marburg viruses was estimated to be
7,100-7,900 years ago.
http://mbe.oxfordjournals.org/content/14/8/800.long
Weten wat men weet en weten wat men niet weet: dat is kennis - Confucius
pi_142992784
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 augustus 2014 09:06 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Ik ben geen expert op het gebied (nog niet althans :+), maar wat je zegt is juist. In een compleet geïsoleerd systeem zal van alle mogelijke macrotoestanden van het systeem de macrotoestand waarbij er thermodynamisch evenwicht is de maximale entropie hebben. Een systeem is in thermodynamisch evenwicht wanneer er een thermisch en mechanisch evenwicht en een evenwichtsreactie is. Het systeem is dan volledig in balans en zal onveranderd blijven zolang er geen impuls van buitenaf komt. Zo zullen er bijv. geen deeltjes meer tegen elkaar botsen, immers gaat hierbij energie verloren in de vorm van warmte en zal de entropie verder toenemen.
pi_142993526
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 augustus 2014 17:01 schreef de_tevreden_atheist het volgende:
simpel god bestaat niet, evolutie wel.

Ebola bijvoorbeeld:

[..]

http://mbe.oxfordjournals.org/content/14/8/800.long
Jouw post slaat nerges op, simpel.

Want "evolutie" betekent gewoon ontwikkeling. :')
pi_142993567
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 augustus 2014 17:37 schreef Smack10 het volgende:

[..]

Er zijn in elk geval geen goden voor nodig om de empirische werkelijkheid te verklaren, inclusief leven. ;)

Maar dat sluit het bestaan van goden natuurlijk niet uit. De vraagstelling van dit topic is dan ook een valse tegenstelling.

[ Bericht 7% gewijzigd door Molurus op 02-08-2014 17:47:03 ]
pi_142995015
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 augustus 2014 17:37 schreef Smack10 het volgende:

[..]

Geen engels geleerd op school zeker.

(... en Nederlands ook niet zie ik)
pi_142996097
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 augustus 2014 18:40 schreef de_tevreden_atheist het volgende:

[..]

Geen engels geleerd op school zeker.

(... en Nederlands ook niet zie ik)
Oh daar ben je weer eentje :') _O-

zaterdag 2 augustus 2014 @ 19:29:59 #54
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_142996219
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 augustus 2014 17:08 schreef OllieWilliams het volgende:

[..]

Ik ben geen expert op het gebied (nog niet althans :+), maar wat je zegt is juist. In een compleet geïsoleerd systeem zal van alle mogelijke macrotoestanden van het systeem de macrotoestand waarbij er thermodynamisch evenwicht is de maximale entropie hebben. Een systeem is in thermodynamisch evenwicht wanneer er een thermisch en mechanisch evenwicht en een evenwichtsreactie is. Het systeem is dan volledig in balans en zal onveranderd blijven zolang er geen impuls van buitenaf komt. Zo zullen er bijv. geen deeltjes meer tegen elkaar botsen, immers gaat hierbij energie verloren in de vorm van warmte en zal de entropie verder toenemen.
Thanks! Ik snap alleen de term 'entropie' niet. In informatietheorie is dat dus chaos, terwijl het in de natuurkunde voor gelijkheid staat. Dat lijkt me het tegenovergestelde van chaos.

Maar goed, wetenschappelijke termen zijn niet altijd logisch. :P
  zaterdag 2 augustus 2014 @ 19:31:21 #55
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_142996253
quote:
10s.gif Op zaterdag 2 augustus 2014 19:26 schreef Smack10 het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Ik denk dat de meeste atheïsten wel degelijk in religies geloven. Sterker nog, ik als atheïst zou het extreem stupide vinden om het bestaan van religie te ontkennen.
  zaterdag 2 augustus 2014 @ 19:58:41 #56
224960 highender
Travellin' Light
pi_142996932
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 augustus 2014 21:39 schreef Morrigan het volgende:
Jij bent wel heel diplomatiek hè :D . Er bestaat geen scheppingstheorie en het scheppingsverhaal claimt zich te richten op het ontstaan van leven, maar inhoudelijk verklaart het 0,0 (enkel abiogenese doet een poging, en dat weet jij ook wel). Het claimen dat een god het leven heeft geschapen is exact hetzelfde als stellen dat je het niet weet en maar wat loopt te fantaseren, dat mag best gezegd worden.
pi_142998136
quote:

[..]

[ afbeelding ]
heb je weer eentje bedoel je zeker?

Atheisme is geen religie, niet-postzegels verzamelen is ook geen hobby.
Ik ben ook a-kabouterist. :P
pi_142998794
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 augustus 2014 19:58 schreef highender het volgende:

[..]

Jij bent wel heel diplomatiek hè :D . Er bestaat geen scheppingstheorie en het scheppingsverhaal claimt zich te richten op het ontstaan van leven, maar inhoudelijk verklaart het 0,0 (enkel abiogenese doet een poging, en dat weet jij ook wel). Het claimen dat een god het leven heeft geschapen is exact hetzelfde als stellen dat je het niet weet en maar wat loopt te fantaseren, dat mag best gezegd worden.
Ik gaf alleen aan dat de evolutietheorie niet het bewijs is dat het scheppingsverhaal niet kan.
  zaterdag 2 augustus 2014 @ 20:58:00 #59
36858 Semisane
Iemand nog een koekje?
pi_142998814
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 augustus 2014 19:29 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Thanks! Ik snap alleen de term 'entropie' niet. In informatietheorie is dat dus chaos, terwijl het in de natuurkunde voor gelijkheid staat. Dat lijkt me het tegenovergestelde van chaos.

Maar goed, wetenschappelijke termen zijn niet altijd logisch. :P
Entropie is wellicht beter te begrijpen als je in termen van orde versus wanorde denkt. Chaos klopt wel, maar meer dat er geen enkele structuur is.

Het Universum heeft nu structuur omdat er inderdaad geen volledige gelijkheid bestaat qua energie en temperatuur. Zou het Universum dat wel hebben, dan is volledige entropie bereikt (en daarmee eigenlijk volledige chaos) en dat zal er ook nooit meer iets kunnen veranderen.

Althans zo begrijp ik het dan...maar ik ben geen natuurkundige. (Vind enkel entropie een prachtig en bijna poëtisch concept. :D)
pi_142998904
quote:

[..]

[ afbeelding ]
Dat plaatje klopt niet helemaal. Atheïsme is hoogstens het ontbreken van geloof in goden. Echter kunnen atheïsten wel een religie aanhangen. Alleen heeft dat niet zoveel met hun atheïsme te maken, maar juist met hun levensstijl. Sowieso zijn geloven in goden en een religie aanhangen twee verschillende dingen.
pi_142999044
En het vervolg is ook onzin, dus het hele plaatje is onzin. :)

Bovendien zou het mij verbazen als Fishburne deze uitspraken zou doen.
  zaterdag 2 augustus 2014 @ 21:09:39 #62
36858 Semisane
Iemand nog een koekje?
pi_142999145
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 augustus 2014 21:05 schreef Molurus het volgende:

Die foto komt uit de film matrix...en is gewoon iets wat gebruikt wordt voor meme's. Zo zijn er ook meme's met die foto die geloof wegzetten als onzin...tja. :')
pi_142999309
quote:
2s.gif Op zaterdag 2 augustus 2014 21:09 schreef Semisane het volgende:

[..]

Die foto komt uit de film matrix...en is gewoon iets wat gebruikt wordt voor meme's. Zo zijn er ook meme's met die foto die geloof wegzetten als onzin...tja. :')
  zaterdag 2 augustus 2014 @ 21:21:14 #64
36858 Semisane
Iemand nog een koekje?
pi_142999490
  zaterdag 2 augustus 2014 @ 21:22:49 #65
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_142999545
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 augustus 2014 21:05 schreef Molurus het volgende:

Het is een meme, bro. Dat woord zou jij als fervent atheïst toch moeten kennen.
pi_142999590
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 augustus 2014 21:22 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Dat snap ik ook wel, maar dat maakt het niet minder belachelijk. :P
pi_142999796
quote:
Leuk
  zaterdag 2 augustus 2014 @ 21:33:00 #68
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_142999861
quote:
Niet die oude dooddoener. Telkens als ik iemand hoor zeggen dat ze niet conventioneel slim zijn, maar wel straatslim, word ik een stukje moordlustiger. ;(
pi_143000232
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 augustus 2014 21:33 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Niet die oude dooddoener. Telkens als ik iemand hoor zeggen dat ze niet conventioneel slim zijn, maar wel straatslim, word ik een stukje moordlustiger. ;(
Ik doelde eigenlijk op bijbelstudie.
  zaterdag 2 augustus 2014 @ 22:02:55 #70
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_143000702
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 augustus 2014 21:45 schreef de_tevreden_atheist het volgende:

[..]

Ik doelde eigenlijk op bijbelstudie.
Ah, op die manier. Dat is bijna hetzelfde. Dat is beide claimen slimmer te zijn omdat je kennis hebt die volkomen nutteloos is.
pi_143001272
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 augustus 2014 21:22 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

_O-
  zaterdag 2 augustus 2014 @ 22:19:29 #72
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_143001303
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 augustus 2014 22:18 schreef Smack10 het volgende:

[..]

_O-
Je lacht, maar je hebt geen idee wat ik wilde zeggen.
pi_143001443
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 augustus 2014 22:19 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Je lacht, maar je hebt geen idee wat ik wilde zeggen.
Ik niet, Hij wel.
pi_143002782
Mensen ontkennen maar wat ze willen. Evolutie, zwaartekracht, elektriciteit, ik vind het allemaal prima. Ik kijk ernaar en lach erom.
pi_145335297
quote:
1s.gif Op woensdag 8 oktober 2014 17:03 schreef Halcon het volgende:

[..]

Je hebt gelijk, maar snapt denk ik wel wat ik bedoelde.
Ik sluit me aan bij wat Ser_Ciappelletto daarover schreef:

quote:
0s.gif Op woensdag 8 oktober 2014 17:06 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Nee, feitelijk niet. Want zeggen dat de evolutietheorie niet bewezen is, lijkt verdacht veel op een suggestie dat het onzin is. Wat bedoel je dan wel?
pi_145335515
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 augustus 2014 20:35 schreef hoas het volgende:
Evolutie is bewijsbaar, schepping niet.
Waar zijn dan de fossielen van miljarden tussenvorm van een eencellige tot de mens?
  woensdag 8 oktober 2014 @ 17:22:36 #77
pi_145335655
quote:
1s.gif Op woensdag 8 oktober 2014 17:17 schreef Halcon het volgende:

[..]

Waar zijn dan de fossielen van miljarden tussenvorm van een eencellige tot de mens?
Jij denkt dat alles wat dood gaat een fossiel wordt? En dat elk fossiel bewaard blijft en dan ook nog op een plek die ons uitkont weer naar boven komt om ontdekt te worden?
Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
  woensdag 8 oktober 2014 @ 17:23:22 #78
pi_145335682
Overigens blijkt uit het fossielenbestand overweldigend bewijs voor de evolutietheorie.
pi_145335684
quote:

[..]

In de gesteentelagen? :?
pi_145335724
quote:

[..]

Er zijn hier drie belangrijke dingen die je je moet realiseren:

1) fossilisatie is een buitengewoon zeldzaam verschijnsel. Meestal gebeurt dat niet, en zeker eencelligen fossilliseren nooit.
2) de evolutietheorie is geenszins afhankelijk van bewijzen in de vorm van fossielen
3) er is niet zoiets als een 'tussenvorm', of beter gezegd: alles is een tussenvorm. Onze indeling in soorten is gebaseerd op de soorten die nu bestaan, en grotendeels arbitrair.

Er zijn echter wel ontzettend veel feiten die goed worden verklaard door, in overeenstemming zijn met en voorspeld zijn door de evolutietheorie. Er zijn maar weinig theorieen die dusdanig stevig gegrond zijn in de emperische werkelijkheid.

Dit is wat dat betreft wel een fraai overzicht:

http://www.talkorigins.org/faqs/comdesc/

Er is dusdanig veel feitenmateriaal dat ik niet weet waar ik uberhaupt zou moeten beginnen. :)
pi_145335755
quote:
1s.gif Op woensdag 8 oktober 2014 17:22 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:

[..]

Jij denkt dat alles wat dood gaat een fossiel wordt? En dat elk fossiel bewaard blijft en dan ook nog op een plek die ons uitkont weer naar boven komt om ontdekt te worden?
Je zou iets van bewijs verwachten.

Wat wel gevonden is:

- In Zuid-Afrika is een gegroefde metalen bol gevonden uit het precambische tijdperk.
- In Antelope, Springs, Utah, werd een schoenafdruk gevonden uit het Cambrium.
- In Dorchester, Massachusetts, is een metalen vaas gevonden uit het precambische tijdperk.
- In Schotland is een ijzeren spijker gevonden, die stamt uit het Devoon.
- Een gouden draad in een steen is gevonden in Tweed, Engeland uit het Carboon.
- Een ijzeren pot is gevonden in Wilburton, Oklahoma, ook uit het Carboon.
  woensdag 8 oktober 2014 @ 17:25:33 #82
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_145335763
quote:
1s.gif Op woensdag 8 oktober 2014 17:16 schreef Halcon het volgende:

[..]

Dat het niet zeker is dat het exact zo gegaan is.
Ligt eraan wat je met 'zeker' bedoelt. Als je met 'zeker' bedoelt dat het onomstotelijk vaststaat, dan heb je gelijk. Maar dat is ook een triviale opmerking: de evolutietheorie pretendeert niet onomstotelijk vast te staan, noch leent het wetenschappelijke concept 'theorie' zich voor zo'n mate van zekerheid.
Als je met 'zeker' bedoelt dat er nog twijfel bestaat over de juistheid van de evolutietheorie, dan heb je echter ongelijk. Geen enkele gerespecteerde bioloog twijfelt er nog aan of evolutie werkelijk plaats heeft gevonden (en nog steeds plaatsvindt!). Sommige details, zoals de juistheid van de red queen hypothesis, moeten nog worden gladgestreken en dat is waar biologen over steggelen. Maar geen enkele bioloog vermoedt dat de principes van evolutie niet waar zijn.

Kortom: staat het 100% vast dat het zo gebeurd is? Nee. Is er ook maar enige twijfel dat het niet zo gebeurd is? Ook nee.
pi_145335879
quote:
1s.gif Op woensdag 8 oktober 2014 17:25 schreef Halcon het volgende:

[..]

Wat wel gevonden is:

- In Zuid-Afrika is een gegroefde metalen bol gevonden uit het precambische tijdperk.
- In Dorchester, Massachusetts, is een metalen vaas gevonden uit het precambische tijdperk.
Een paar goede bronnen hiervan zou wel fijn zijn.

Dat even terzijde: wil je zeggen dat dit aanleiding geeft om te denken dat de menselijke soort niet 200.000 jaar oud is, maar 500 miljoen? Dat idee heeft nogal wat problemen lijkt me.
  † In Memoriam † woensdag 8 oktober 2014 @ 17:28:57 #84
230491 Zith
pls tip
pi_145335899
In 2014 nog hierover discussieren :')

Trouwens TS, waarom noem je alleen deze twee mogelijkheden en niet alle andere beginselen van de duizenden andere geloven die ooit bestonden? Of is het verhaal van God geloofwaardiger dan die van de Vikingen ehh? :s)
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
pi_145335911
quote:

[..]

Wat wel gevonden is:

Er zijn nog nooit schoenafdrukken gevonden uit het cambrium
er is nooit een metalen vaas gevonden uit het pre cambrium
en de rest is ook nooit gevonden
  † In Memoriam † woensdag 8 oktober 2014 @ 17:32:09 #86
230491 Zith
pls tip
pi_145336009
Hij bedoelt waarschijnlijk (onderandere) dit: http://en.wikipedia.org/wiki/Dorchester_Pot

...Wat natuurlijk enorme onzin is.

quote:
"it is difficult to understand why anyone might take this report seriously"
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
pi_145336027
quote:
0s.gif Op woensdag 8 oktober 2014 17:24 schreef Molurus het volgende:

[..]

Er zijn hier drie belangrijke dingen die je je moet realiseren:

1) fossilisatie is een buitengewoon zeldzaam verschijnsel. Meestal gebeurt dat niet, en zeker eencelligen fossilliseren nooit.
2) de evolutietheorie is geenszins afhankelijk van bewijzen in de vorm van fossielen
3) er is niet zoiets als een 'tussenvorm', of beter gezegd: alles is een tussenvorm. Onze indeling in soorten is gebaseerd op de soorten die nu bestaan, en grotendeels arbitrair.

Er zijn echter wel ontzettend veel feiten die goed worden verklaard door, in overeenstemming zijn met en voorspeld zijn door de evolutietheorie. Er zijn maar weinig theorieen die dusdanig stevig gegrond zijn in de emperische werkelijkheid.

Dit is wat dat betreft wel een fraai overzicht:

http://www.talkorigins.org/faqs/comdesc/

Er is dusdanig veel feitenmateriaal dat ik niet weet waar ik uberhaupt zou moeten beginnen. :)
Er zijn ook genoeg sites te vinden met bewijzen tegen de evolutie. Die kan ik hier ook wel even neergooien, maar zo komt er nooit een discussie natuurlijk. Als zelfs wetenschappers na intensief onderzoek al niets sluitend kunnen bewijzen...

De vraag is dan ook nog waar de gemeenschappelijke voorouder van de mens en de aap vandaan is gekomen.
  † In Memoriam † woensdag 8 oktober 2014 @ 17:34:27 #88
230491 Zith
pls tip
pi_145336078
quote:
1s.gif Op woensdag 8 oktober 2014 17:32 schreef Halcon het volgende:

[..]

Er zijn ook genoeg sites te vinden met bewijzen tegen de evolutie. Die kan ik hier ook wel even neergooien, maar zo komt er nooit een discussie natuurlijk. Als zelfs wetenschappers na intensief onderzoek al niets sluitend kunnen bewijzen...

De vraag is dan ook nog waar de gemeenschappelijke voorouder van de mens en de aap vandaan is gekomen.
Jeetje, je snapt echt niets van de wetenschap he? Maar gelukkig heb je 'genoeg sites' gelezen!

Btw, als je ooit nog wat echte literatuur wilt lezen kan ik je wel wat peer-reviewed artikelen sturen.

...echt... aan de ene kant accepteer je het meest simpele - niet peerreviewed - bewijs mogelijk

quote:
genoeg sites te vinden met bewijzen tegen de evolutie
en aan de andere kant val je de wetenschap aan op hun werking dat ze zich richten op falsificeren en dus niet het bewijzen van...

quote:
Als zelfs wetenschappers na intensief onderzoek al niets sluitend kunnen bewijzen
Moet makkelijk leven zijn in jouw wereld.
pi_145336180
quote:

[..]

Er zijn ook genoeg sites te vinden met bewijzen tegen de evolutie.
Het lullige is dat niet 1 daarvan ooit een probleem is gebleken voor de theorie. Ik verwijs wat dat betreft graag naar de twee videos die ik heb gepost op 2 augustus, 10:11.

quote:

Die kan ik hier ook wel even neergooien, maar zo komt er nooit een discussie natuurlijk. Als zelfs wetenschappers na intensief onderzoek al niets sluitend kunnen bewijzen...
Nogmaals, zo werkt wetenschap niet.

quote:

Er is niet zoiets als 'de aap'. 'De aap' is geen soort. Als het gaat om de gemeenschappelijke voorouder van de mens en andere primaten, dan is dat juist iets dat vrij stevig door de feiten wordt bevestigd. Een fragment uit de presentatie van Ken Miller:

Uiteindelijk is ook die voorouder weer het resultaat van evolutie. 1 en ander hebben we op zich vrij veel informatie over, het is de vraag hoever terug je precies wilt kijken.
pi_145336235
quote:
0s.gif Op woensdag 8 oktober 2014 17:28 schreef Molurus het volgende:

[..]

Een paar goede bronnen hiervan zou wel fijn zijn.

Dat even terzijde: wil je zeggen dat dit aanleiding geeft om te denken dat de menselijke soort niet 200.000 jaar oud is, maar 500 miljoen? Dat idee heeft nogal wat problemen lijkt me.
Nee, ik wil daarmee zeggen dat de evolutietheorie niet zo bewezen is zoals veel mensen denken.
  woensdag 8 oktober 2014 @ 17:39:11 #91
pi_145336244
quote:

[..]

Wat wel gevonden is:

:D Dus jij gelooft dat de moderne mens in het precambrium al rondliep in zijn huidige vorm? Enig idee hoe lang dat geleden is en hoe de omstandigheden op aarde toen waren? Ik ga niet eens om een bron vragen want hier is geen goede bron van.
  woensdag 8 oktober 2014 @ 17:41:06 #92
pi_145336309
quote:
1s.gif Op woensdag 8 oktober 2014 17:38 schreef Halcon het volgende:

[..]

Nee, ik wil daarmee zeggen dat de evolutietheorie niet zo bewezen is zoals veel mensen denken.
Ah, oké. Ik denk dat je je daarin vergist, er kan best goed geschat worden hoe oud een fossiel is. Dat er fouten worden gemaakt van de grootte die jij noemt lijkt me op zijn minst onwaarschijnlijk. Daarbij, zoals al gezegd is de positie van de evolutietheorie niet afhankelijk van fossielen.
pi_145336310
Huh? Gaan we nu serieus aan de evolutie twijfelen? Waarom? Iedereen kan het zien, het is volop bewezen en te gebruiken.
pi_145336336
quote:

[..]

Nogmaals, bronnen zouden fijn zijn.

Maar even aangenomen dat die beweringen die je doet geen onzin zijn (voor het moment neem ik aan dat ze dat wel zijn), waar zou dat dan volgens jou op duiden?
  woensdag 8 oktober 2014 @ 17:42:14 #95
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_145336342
quote:

[..]

Wat wel gevonden is:

Hoaxes en onjuiste classificaties:

- De Klerksdorpbollen zijn gevormd door natuurlijke processen.
- De schoenafdruk is gevormd uit verschillende elementen die los van elkaar staan en buiten de 'afdruk' doorlopen
- De Dorchester pot is een gewone kandelaar waarvan geen aanwijzing is dat die in een steen uit het precambrische tijdperk kwam.
- Er is geen reden om aan te nemen dat de ijzeren spijker uit Kingoodie, Schotland, stamt uit het Devoon.
- De gouden draad uit Rutherford is waarschijnlijk een hoax.
- De ijzeren pot uit Oklahoma is ook een hoax.
  woensdag 8 oktober 2014 @ 17:44:18 #96
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_145336400
quote:

[..]

Het bestaan van God is ook nog nooit sluitend bewezen. Sterker nog, de bewijzen voor evolutie zijn stukken beter dan de bewijzen voor God. Waarom zou iemand daarom dan in God geloven?
  woensdag 8 oktober 2014 @ 17:45:06 #97
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_145336429
quote:

[..]

Hij is wel bewezen zoals veel mensen denken. Hij is niet bewezen in de strikte vorm van het woord, wel in de populaire zin van het woord.
pi_145336465
quote:
1s.gif Op woensdag 8 oktober 2014 17:23 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
Overigens blijkt uit het fossielenbestand overweldigend bewijs voor de evolutietheorie.
Niet zo overweldigend als het DNA van ieder levend organisme dat op aarde leeft
pi_145336604
quote:
0s.gif Op woensdag 8 oktober 2014 17:46 schreef Mr.44 het volgende:

[..]

Niet zo overweldigend als het DNA van ieder levend organisme dat op aarde leeft
Dit inderdaad. Het spreekt wellicht minder tot de verbeelding, maar DNA geeft ons ongekend veel details.
pi_145336704
quote:
0s.gif Op woensdag 8 oktober 2014 17:37 schreef Molurus het volgende:

[..]

Het lullige is dat niet 1 daarvan ooit een probleem is gebleken voor de theorie. Ik verwijs wat dat betreft graag naar de twee videos die ik heb gepost op 2 augustus, 10:11.

[..]

Nogmaals, zo werkt wetenschap niet.

[..]

Er is niet zoiets als 'de aap'. 'De aap' is geen soort. Als het gaat om de gemeenschappelijke voorouder van de mens en andere primaten, dan is dat juist iets dat vrij stevig door de feiten wordt bevestigd. Een fragment uit de presentatie van Ken Miller:

Uiteindelijk is ook die voorouder weer het resultaat van evolutie. 1 en ander hebben we op zich vrij veel informatie over, het is de vraag hoever terug je precies wilt kijken.
Blijft toch de vraag waar de overgangsvormen tussen bijvoorbeeld eencelligen en andere soorten zijn. Je zou toch een soort van overgangstijdlijn moeten kunnen maken. De overgangsvormen zouden behoorlijk talrijk aanwezig moeten zijn.

Ik zal zo het filmpje eens bekijken. :)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')