abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 1 augustus 2014 @ 19:36:17 #201
361691 DeJori
Zorgt hier voor de veiligheid
pi_142966330
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 augustus 2014 19:35 schreef Eiwitshake het volgende:

[..]

Ja maar dat was dan ook het enige bericht.
Ik bedoelde het ondersteunend aan jouw boodschap ;) beetje knullig neergezet.
Ik ben DeJori en ik wil aangesproken worden als DeJori. Ik heb handboeien en ik heb pepperspray. Ik los dat hier op op mijn manier. Aight?
  vrijdag 1 augustus 2014 @ 19:39:16 #202
373277 IsaacCuenca
Alles was hetzelfde
pi_142966425
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 augustus 2014 19:32 schreef Eiwitshake het volgende:

[..]

Erg eigenlijk dat je zelf moet gaan zoeken hiernaar want bij ons wordt hier natuurlijk niet over verteld.
Hier lezen we alleen maar:

'Israël bombardeert school vol Palestijnse burgers'

Er wordt niet of nauwelijks gemeld dat dit de strategie van Hamas is, het schuilen tussen burgers om zo een media offensief te beginnen. En het erge is nog dat ze dit winnen, iedereens beeldvorming wordt beïnvloed puur en alleen omdat men er van uit gaat dat Israël extra bommen op scholen en ziekenhuizen gooit.

Het Iraakse leger paste dit ook toe in Fallujah in 2004. Ze wisten dat ze niet van de Amerikanen konden winnen dus verstopten ze zich tussen de burgerbevolking. De Amerikanen moesten die stad veroveren, natuurlijk ging dit gepaard met ongelofelijk veel burgerdoden dankzij de Irakese Republikeinse Garde. En ook hier kreeg Amerika van heel de wereld op zijn donder omdat ze 'moedwillig' op burgers zouden hebben geschoten.

als ik een ding heb geleerd op mijn opleiding dan is het dit wel:
Framing...
:r :r :r
:') pure onzin dit, de berichtgeving is hier zo pro-israel als wat. Het zijn overigens geruchten die verkondigd zijn door Netanyahu en andere zionisten dat hamas menselijke schilden gebruikt, dus nee dat wordt ook niet onafhankelijk vermeld.
Gisteren NOS nieuws gekeken bijvoorbeeld?
Israël bestookte een markt waar 17 burger doden vielen en bestookte Israël ook een VN school vol met vluchtelingen waarbij 20 doden vielen. Daar ging het 15 seconden over. Verder ging het hele item over Hamas die via een tunnel Israëlische soldaten doodde en over de angst van de Israëliërs naast Gaza.
pi_142966465
Video: Gespannen sfeer Amsterdam door Gaza-oorlog
http://nos.nl/video/68190(...)door-gazaoorlog.html
-
pi_142966498
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 augustus 2014 19:39 schreef IsaacCuenca het volgende:
Het zijn overigens geruchten die verkondigd zijn door Netanyahu en andere zionisten dat hamas menselijke schilden gebruikt
Geruchten? Hamas zegt het zelf en zegt zelfs dat die menselijke schilden effectief zijn.
  vrijdag 1 augustus 2014 @ 19:42:04 #205
361691 DeJori
pi_142966508
aradberg twitterde op vrijdag 01-08-2014 om 19:38:29 Israeli media - cabinet to decide between withdrawal of forces and air campaign or full scale assault on Hamas reageer retweet
Ik ben DeJori en ik wil aangesproken worden als DeJori. Ik heb handboeien en ik heb pepperspray. Ik los dat hier op op mijn manier. Aight?
  vrijdag 1 augustus 2014 @ 19:42:06 #206
373277 IsaacCuenca
Alles was hetzelfde
pi_142966510
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 augustus 2014 19:41 schreef oksel12 het volgende:

[..]

Geruchten? Hamas zegt het zelf en zegt zelfs dat die menselijke schilden effectief zijn.
geef maar bron
pi_142966586
quote:
Zondag Pro-Gaza-demonstratie in Amsterdam

Voor zondagmiddag 3 augustus is een pro-Gaza-demonstratie aangekondigd in Amsterdam. Het gaat om een tocht door de stad die om 14.00 uur ’s middags begint en die om ongeveer 18.00 uur zal eindigen. De gemeente en de politie zijn in overleg met de organisatie over de te volgen route. De politie zal er opnieuw scherp op toezien dat de demonstranten geen discriminerende of antisemitische uitingen doen, in woord, beeld of gebaar. Naar aanleiding van incidenten bij een eerdere betoging op 20 juli jl. heeft de driehoek (gemeente, Openbaar Ministerie en politie) bepaald dat het zondag tijdens de pro-Gaza-demonstratie nadrukkelijk verboden is om gezichtsbedekkende kleding te dragen met als doel het verstoren van de openbare orde.

Het recht op demonstreren is een grondrecht dat in Amsterdam bijkans heilig is. Maar dan wel binnen de grenzen van de wet. Zoals bij elke demonstratie zal de politie ook nu optreden als er strafbare feiten worden geconstateerd. Nazisymbolen, het brengen van de Hitlergroet en vlagverbrandingen zijn voorbeelden van uitingen die niet worden getolereerd. Hetzelfde geldt voor de ISIS-vlag; die mogen demonstranten zondag niet meedragen.
Naast het recht op demonstratie is ook de persvrijheid één van de basisbeginselen van de vrije, democratische maatschappij. De politie zal daarom zondag alert zijn op en optreden bij eventuele signalen dat de pers wordt gehinderd in haar werk van vrije nieuwsgaring.

Tot op heden zijn er nog geen tegendemonstraties aangemeld, maar de driehoek houdt rekening met mogelijke tegengeluiden. Uitgangspunt is dat elke demonstratie moet kunnen plaatsvinden, het gaat immers om het uitoefenen van een grondrecht. Om wanordelijkheden te voorkomen worden een voor- en een eventuele tegendemonstratie, zoals gebruikelijk, alleen op verschillende locaties toegestaan. Mochten zich tegendemonstranten melden dan zullen zij worden verwezen naar het Frederiksplein.

De driehoek constateert dat het conflict in de Gazastrook ook de gemoederen in Amsterdam bezighoudt, en dat gevoelens van onveiligheid, angst en woede in de stad de afgelopen weken zijn toegenomen. Het is daarom van groot belang dat Amsterdammers met verschillende achtergronden met elkaar in gesprek blijven. De burgemeester geeft hier invulling aan door de dialoog tussen Joodse en Islamitische Amsterdammers te stimuleren. Voor volgende week zijn afspraken gemaakt voor een aantal gesprekken.

De geplande demonstratie zal zondagmiddag mogelijk verkeershinder veroorzaken omdat de route van de tocht dwars door de stad loopt. Geprobeerd zal worden om de overlast tot een minimum te beperken, maar desondanks zal het waarschijnlijk nodig zijn straten tijdelijk af te sluiten voor het verkeer, en moet het openbaar vervoer mogelijk kortstondig worden omgeleid.
http://www.amsterdam.nl/a(...)228/zondag-pro-gaza/
-
  vrijdag 1 augustus 2014 @ 19:45:24 #209
361691 DeJori
pi_142966603
quote:

[..]

:') pure onzin dit, de berichtgeving is hier zo pro-israel als wat. Het zijn overigens geruchten die verkondigd zijn door Netanyahu en andere zionisten dat hamas menselijke schilden gebruikt, dus nee dat wordt ook niet onafhankelijk vermeld.
Israël bestookte een markt waar 17 burger doden vielen en bestookte Israël ook een VN school vol met vluchtelingen waarbij 20 doden vielen. Daar ging het 15 seconden over. Verder ging het hele item over Hamas die via een tunnel Israëlische soldaten doodde en over de angst van de Israëliërs naast Gaza.
De beleving van de partijdigheid van de media is waarschijnlijk sterk afhankelijk van ons eigen standpunt en is daarom subjectief. Toch heb ik wel heel sterk het idee dat in vergelijking met eerdere escalaties van het Israël-Palestina conflict de media meer pro-Palestijns is dan andere keren.
  vrijdag 1 augustus 2014 @ 19:45:54 #210
373277 IsaacCuenca
Alles was hetzelfde
pi_142966624
quote:
Dit gaat over Palestijnen die vrijwillig op hun huis gaan staan omdat ze niet willen dat hun huis opgeblazen wordt, begrijpelijk. Dat is iets anders als dat Hamas menselijke schilden gebruikt.
pi_142966644
quote:
Ik zie de topicreeks wel weer verschijnen.
pi_142966694
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 augustus 2014 19:45 schreef IsaacCuenca het volgende:

[..]

Dit gaat over Palestijnen die vrijwillig op hun huis gaan staan omdat ze niet willen dat hun huis opgeblazen wordt, begrijpelijk. Dat is iets anders als dat Hamas menselijke schilden gebruikt.
Nee, er wordt niet gezegd dat het hun eigen huis is.
'Vrijwillige' menselijke schilden zijn net zo goed een oorlogsmisdaad.
pi_142966725
quote:

[..]

Dat zijn geen geruchten, Hamas heeft dit zelf bevestigd op Al-Aqsa tv. Neemt niet weg dat ik nu kots van wat Israël aan het doen is.
pi_142966750
The Geneva conventions state: "The presence or movements of the civilian population or individual civilians shall not be used to render certain points or areas immune from military operations, in particular in attempts to shield military objectives from attacks or to shield, favour or impede military operations. The parties to the conflict shall not direct the movement of the civilian population or individual civilians in order to attempt to shield military objectives from attacks or to shield military operations."
Question authorities, fuck religion, educate yourself, Viva el individualismo!
There's only one way of life, and that's your own!
  vrijdag 1 augustus 2014 @ 19:52:29 #215
373277 IsaacCuenca
Alles was hetzelfde
pi_142966875
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 augustus 2014 19:47 schreef oksel12 het volgende:

[..]

Nee, wordt niet gezegd dat het hun eigen huis is.
'Vrijwillige' menselijke schilden zijn net zo goed een oorlogsmisdaad.
Er wordt meerdere malen gezegd 'their homes', en dan nog van wie moet het huis zijn? de buurman? alsof dat niet minder erg is.
Vrijwillige menselijke schilden een oorlogsmisdaad :') ? Als je dan gaat vuren, dat is een oorlogsmisdaad.
Ik snap best goed dat je op je eigen huis gaat staan, sommige mensen (veel) hechten nou eenmaal veel waarde aan hun huis, al helemaal als je in een hopeloze streek woont.
pi_142966896
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 augustus 2014 19:46 schreef Specularium het volgende:
Ik zie de topicreeks wel weer verschijnen.
ISIS-vlag is verboden. Maar zo te zien hebben ze een plan B :')

AbuSuhayb_DWR twitterde op vrijdag 01-08-2014 om 15:39:36 Dan smink je je gezicht toch gewoon RT @DeWareReligie: OM gaat islamvlaggen verbieden tijdens demonstraties - http://t.co/zjePfp3RIt reageer retweet
-
pi_142966933
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 augustus 2014 19:52 schreef IsaacCuenca het volgende:
Vrijwillige menselijke schilden een oorlogsmisdaad
Human Rights Watch stated that "civilians acting as human shields, whether voluntary or not, contribute indirectly to the war capability of a state. Their actions do not pose a direct risk to opposing forces. Because they are not directly engaged in hostilities against an adversary, they retain their civilian immunity from attack." Human Rights Watch also noted that the use by a state of human shields, voluntary or not, is a violation of international law, citing Protocol I of the First Geneva Convention.
pi_142966944
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 augustus 2014 19:53 schreef Charismatisch het volgende:

[..]

ISIS-vlag is verboden. Maar zo te zien hebben ze een plan B :')

AbuSuhayb_DWR twitterde op vrijdag 01-08-2014 om 15:39:36 Dan smink je je gezicht toch gewoon RT @DeWareReligie: OM gaat islamvlaggen verbieden tijdens demonstraties - http://t.co/zjePfp3RIt reageer retweet
Zwarte pieten! w/
pi_142967068
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 augustus 2014 19:54 schreef Nintex het volgende:
Zwarte pieten! w/
03/08/2014 - "Politie beëindigt onaangekondigde tegendemonstratie Quincy G. tijdens pro-Gaza-demonstratie Museumplein"
-
  vrijdag 1 augustus 2014 @ 20:14:46 #220
361691 DeJori
pi_142967641
UN_Spokesperson twitterde op vrijdag 01-08-2014 om 19:38:22 #UNSG condemns in the strongest terms the reported violation by Hamas of the mutually agreed humanitarian ceasefire http://t.co/rTyUckeWoK reageer retweet
pi_142967664
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 augustus 2014 20:14 schreef DeJori het volgende:
UN_Spokesperson twitterde op vrijdag 01-08-2014 om 19:38:22 #UNSG condemns in the strongest terms the reported violation by Hamas of the mutually agreed humanitarian ceasefire http://t.co/rTyUckeWoK reageer retweet
Tja, en nu?
  vrijdag 1 augustus 2014 @ 20:16:46 #222
361691 DeJori
pi_142967707
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 augustus 2014 20:15 schreef J0kkebr0k het volgende:

[..]

Tja, en nu?
Niets. De VN doet nooit iets want vetorecht.
pi_142967840
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 augustus 2014 20:16 schreef DeJori het volgende:

[..]

Niets. De VN doet nooit iets want vetorecht.
Daarom... allemaal loze kreten.
pi_142967944
IDFSpokesperson twitterde op vrijdag 01-08-2014 om 19:51:46 So far today, Palestinian terrorists in the Gaza Strip have fired 61 rockets at Israel. reageer retweet
IDFSpokesperson twitterde op vrijdag 01-08-2014 om 16:41:37 Maj. Benaya Sarel, 26, and Staff Sgt. Liel Gidoni, 20, were killed this morning by Hamas terrorists in the southern Gaza Strip. reageer retweet
pi_142968040
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 augustus 2014 20:22 schreef oksel12 het volgende:
IDFSpokesperson twitterde op vrijdag 01-08-2014 om 19:51:46 So far today, Palestinian terrorists in the Gaza Strip have fired 61 rockets at Israel. reageer retweet
IDFSpokesperson twitterde op vrijdag 01-08-2014 om 16:41:37 Maj. Benaya Sarel, 26, and Staff Sgt. Liel Gidoni, 20, were killed this morning by Hamas terrorists in the southern Gaza Strip. reageer retweet
Zionistische terroristen de dood ingejaagd,het enige positieve nieuws uit die zandbak daar.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')