abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_142956048
Al Arabiya - Al Jazeera Arabic - Al Jazeera English - Al Mayadeen - Al-Monitor - BBC Arabic - CBS News - CNN - Frankfurter Allgemeine Zeitung - Haaretz - Israel National News - Jerusalem Post - Le Monde - Ma'an News - New York Times - RT - Washington Post - Ynet - Zeit

• Bij het citeren van nieuwsberichten graag bronvermelding, liefst door een directe link naar de bron.
• Nog even de herinnering om van deze topics geen plakboek te maken vol met foto's en videofragmenten die niks toevoegen. Bloederige en schokkende afbeeldingen ook niet direct hier plaatsen, maar via een link, voorzien van een waarschuwing. Dank voor de medewerking.
• Emoties kunnen soms hoog oplopen, maar laat jezelf niet verleiden om anderen te kwetsen of te beledigen. Meld misstanden in NWS-feedback of via een topic-report; ga het niet hier lopen uitvechten. Dank voor de medewerking.

Belangrijk
quote:
0s.gif Op maandag 21 juli 2014 19:43 schreef timmmmm het volgende:

Basisschoolniveau hier, met je 'uitgeluld'. Vanaf nu gaan we hier strenger modden. Ik wil weer échte discussies kunnen houden, zonder users die persoonlijk worden of je aanvallen. De regels zijn zo simpel: ga fatsoenlijk met elkaar om, doe normaal

Toch schijnt dat niet zo simpel te zijn, dus ik zal het specificeren:
1 Het moment dat je iets over een user zegt, in plaats van (inhoudelijk!) over wat hij zegt, zit je fout
2 Niet schelden
3 Val andere users niet persoonlijk aan. Diploma niet gehaald, andere jijbakken, nergens voor nodig. Niet alleen zet je jezelf voor lul, je maakt de discussie onmogelijk
4 Ook al ben je het niet met elkaar eens: aan de andere kant van de computer zitten ook mensen. Als je het 'in het echt' niet tegen iemand zou zeggen, dan hier ook niet.

Er gaan hier meer posts verdwijnen als ze niet aan het bovenstaande voldoen. Kinderachtig zo, ik weet het, maar ik wil graag weer enig niveau terugbrengen.
Operation Protective Edge
Op dinsdag 8 juli is het Israëlische leger begonnen met 'Operation Protective Edge', een militaire operatie in Gaza volgens Israël 'gericht tegen Hamas in reactie op aanhoudende raketbeschietingen'.

Live updates
Ha'aretz - Ynet - The Jerusalem Post - RussiaToday - Al Jazeera - FirstPost - IDF blog

Gaza live stream
http://www.ustream.tv/occupiedair
pi_142956057
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 augustus 2014 14:16 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Het is natuurlijk op z'n minst ironisch dat de huidige generatie Israeli's rechts-extremistische trekjes krijgt.
Dat is dan weer onzin.
pi_142956110
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 augustus 2014 14:16 schreef ThePlaneteer het volgende:

[..]

Wat versta jij onder 'uit de hand lopen' dan?
Vervolging om maar een voorbeeld in deze te noemen.
pi_142956155
Titel aangepast: Ook al zo vaak gezegd.
pi_142956172
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 augustus 2014 14:19 schreef Frutsel het volgende:
Titel aangepast: Ook al zo vaak gezegd.
Het is toch zo, Hamas pleegde een bomaanslag schoot met granaten en ontvoerde een soldaat, kon ik moeilijk allemaal in een keer in de TT zetten.
pi_142956191
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 augustus 2014 14:20 schreef Taxandria het volgende:

[..]

Het is toch zo, Hamas pleegde een bomaanslag schoot met granaten en ontvoerde een soldaat, kon ik moeilijk allemaal in een keer in de TT zetten.
We houden de titel gewoon neutraal, klaar.
pi_142956192
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 augustus 2014 14:17 schreef Taxandria het volgende:

[..]

Dat is dan weer onzin.
Wat is onzin? De ironie of de constatering dat veel Israeli's rechts-extremistische trekjes krijgen?

Of denk dat wanneer je een joodse achtergrond hebt, je per definitie niet rechts-extremistisch kunt zijn?
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_142956225
Indications suggest an Israeli soldier has been taken captive by Palestinian militants in the Gaza Strip, the IDF Spokesman said Friday at noon, hours after a 72-hour humanitarian cease-fire agreed upon by Israel and Hamas collapsed after holding for less than two hours.
http://www.haaretz.com/news/diplomacy-defense/1.608331
-
pi_142956248
quote:
7s.gif Op vrijdag 1 augustus 2014 14:11 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Jawel, het voedt de onvrede en haat aan beide kanten.
alles voedt de onvrede en haat. een opstootje tussen een palestijn en een israelische settler ook, maar dat heeft verder niks te maken met de huidige escalaties.
pi_142956265
edit: blijf maar gewoon weg met je onzin

[ Bericht 31% gewijzigd door Frutsel op 01-08-2014 14:23:30 ]
pi_142956308
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 augustus 2014 14:22 schreef jamesdeen het volgende:

[..]

alles voedt de onvrede en haat. een opstootje tussen een palestijn en een israelische settler ook, maar dat heeft verder niks te maken met de huidige escalaties.
Is de ontvoering van die 3 gasten niet gewoon de indirecte aanleiding geweest tot het arresteren van diverse Hamas leden, wat er weer tot leidde dat de raketten van Gaza werden afgeschoten, wat uiteindelijk weer leidt tot dit offensief?

Ik vind dat nogal een vrij causaal verband hoor.
"Ik heb nog met hem gekoerst"
pi_142956331
quote:
10s.gif Op vrijdag 1 augustus 2014 14:20 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Wat is onzin? De ironie of de constatering dat veel Israeli's rechts-extremistische trekjes krijgen?

Of denk dat wanneer je een joodse achtergrond hebt, je per definitie niet rechts-extremistisch kunt zijn?
Wat zijn veel Israeli's??
Wat zijn rechts-extremistische trekjes??
pi_142956362
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 augustus 2014 14:25 schreef Taxandria het volgende:

[..]

Wat zijn veel Israeli's??
Wat zijn rechts-extremistische trekjes??
Misschien moet je het artikel eens lezen dat ik tien minuten geleden heb gepost.
pi_142956378
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 augustus 2014 14:24 schreef ThePlaneteer het volgende:

[..]

Is de ontvoering van die 3 gasten niet gewoon de indirecte aanleiding geweest tot het arresteren van diverse Hamas leden, wat er weer tot leidde dat de raketten van Gaza werden afgeschoten, wat uiteindelijk weer leidt tot dit offensief?

Ik vind dat nogal een vrij causaal verband hoor.
we hebben het nu over de moord op de israelische arabier Mohamed Abu Khdeir
pi_142956390
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 augustus 2014 14:25 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Misschien moet je het artikel eens lezen dat ik tien minuten geleden heb gepost.
Dat heb ik gedaan, "steeds meer" staat er, hoe wordt dat geconstateerd, wat is rechts-extremistisch, en nogmaals een artikel zegt toch niet alles of wel soms je mag kritisch zijn overigens!!
pi_142956423
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 augustus 2014 14:26 schreef Taxandria het volgende:

[..]

Dat heb ik gedaan, "steeds meer" staat er, hoe wordt dat geconstateerd, wat is rechts-extremistisch, en nogmaals een artikel zegt toch niet alles of wel soms??
Heb je de opiniepeilingen gezien waar aan wordt gerefereerd?

Of is dat allemaal Hamas-propaganda?
pi_142956440
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 augustus 2014 14:22 schreef jamesdeen het volgende:

[..]

Dit incident wordt natuurlijk breder aangehaald dan een opstootje.
pi_142956526
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 augustus 2014 14:27 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Heb je de opiniepeilingen gezien waar aan wordt gerefereerd?

Of is dat allemaal Hamas-propaganda?
Er staat volgens die peiling dat 62% van de jongeren zichzelf zou zien als nationalistisch of rechts, alhoewel je ook nationalistisch en links kan zijn maar dat terzijde, wat zegt dat over extremistisch dan??
pi_142956555
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 augustus 2014 14:29 schreef Taxandria het volgende:

[..]

Er staat volgens die peiling dat 62% van de jongeren zichzelf zou zien als nationalistisch of rechts, alhoewel je ook nationalistisch en links kan zijn maar dat terzijde, wat zegt dat over extremistisch dan??
Nationalistisch, rechts in combinatie met een gezonde afkeer van een bepaalde bevolkingsgroep noemen wij ook wel 'extreem-rechts'.
pi_142956597
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 augustus 2014 14:29 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Nationalistisch, rechts in combinatie met een gezonde afkeer van een bepaalde bevolkingsgroep noemen wij ook wel 'extreem-rechts'.
Wat een flauwekul, er staat nationalistisch of rechts, dat is niet hetzelfde als extremistisch. Afkeer van een bepaalde bevolkingsgroep verzin je er zelf bij.
pi_142956610
Ik heb trouwens net even dat stukje gelezen van Vrij Nederland wat in vorig topic werd geplaatst:

http://www.vn.nl/Archief/(...)ratie-Israeliers.htm

Sorry hoor, maar journalistiek vind ik dit echt een vrij treurig stukje. Ik ben neutraal in deze discussie en absoluut geen pro-Israel ofzo, maar hier probeert men een groeide polarisatie te beschrijven die er schijnbaar 20 jaar niet was, maar faalt daar faliekant in... Duidelijke argumentatie is hier men hier totaal vervreemd van.

Sterker nog, ik zou bijna zeggen dat de auteur van dit stuk bijna zelf uit is op polarisatie.
pi_142956722
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 augustus 2014 14:30 schreef Taxandria het volgende:

[..]

Wat een flauwekul, er staat nationalistisch of rechts, dat is niet hetzelfde als extremistisch. Afkeer van een bepaalde bevolkingsgroep verzin je er zelf bij.
Laat ik het anders stellen: een erg gezonde houding is het niet.
pi_142956783
quote:
14s.gif Op vrijdag 1 augustus 2014 14:34 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Laat ik het anders stellen: een erg gezonde houding is het niet.
In mijn ogen is er weinig mis met een gezonde laag nationalisme, maar de termen zijn vaag, wat betekent het als je rechts bent in Israel, of nationalistisch, dat stoppen in een artikel over extremisme gaat ver, en misschien zijn types als Lieberman wel de politici die een einde kunnen maken aan de patstelling, zie Sharon om maar een voorbeeld te noemen.
pi_142956800
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 augustus 2014 14:31 schreef ThePlaneteer het volgende:
Ik heb trouwens net even dat stukje gelezen van Vrij Nederland wat in vorig topic werd geplaatst:

http://www.vn.nl/Archief/(...)ratie-Israeliers.htm

Sorry hoor, maar journalistiek vind ik dit echt een vrij treurig stukje. Ik ben neutraal in deze discussie en absoluut geen pro-Israel ofzo, maar hier probeert men een groeide polarisatie te beschrijven die er schijnbaar 20 jaar niet was, maar faalt daar faliekant in... Duidelijke argumentatie is hier men hier totaal vervreemd van.

Sterker nog, ik zou bijna zeggen dat de auteur van dit stuk bijna zelf uit is op polarisatie.
Die man zegt gewoon hoe hij het ziet. Hij onderbouwt dat met gesprekken die hij heeft gevoerd en opiniepeilingen die zijn gehouden.
pi_142956855
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 augustus 2014 14:36 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Die man zegt gewoon hoe hij het ziet. Hij onderbouwt dat met gesprekken die hij heeft gevoerd en opiniepeilingen die zijn gehouden.
Onderbouwd?

Zijn stelling "Israëlische jongeren worden steeds radicaler" wordt echt nergens goed aangetoond in mijn ogen.
Dan begint ie nog over diverse Facebook pagina's... Ja dan snap je er zelf ook geen reet van natuurlijk.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')