abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_142935814
quote:
0s.gif Op donderdag 31 juli 2014 21:43 schreef Twinkle20 het volgende:
Ik heb eigenlijk een vraagje nog voor de al bevallen mama's.

Na de vorige bevalling had ik best last van naweeen (heel ruk als de klus eenmaal geklaard is :') ). De verpleging bood mij toen paracetamol aan, gezien het feit ik geen bv gaf kon dat. Ik heb dat toen afgeslagen omdat paracetamol echt niks doet bij mij.

Wederom ga ik deze ronde geen bv geven. Ik ben van plan om ibuprofen in mijn bevaltas te doen.. mocht ik ze weer krijgen. Maar zet dat wel zoden aan de dijk?

Hoe was jullie ervaring met naweeen en hebben jullie tips?
Ik kreeg krampen tijdens het voeden/kolven (omdat de bm dan krimpt geloof ik) heb daar geen paracetamol voor genomen.

Hoe naweeën voelen weet ik niet, heftiger dan die krampen? (vraag voor de bv-moeders?) ik mocht wel paracetamol van de kraamhulp (geloof 3 per dag ofz)
pi_142935871
Geen idee twinkle. Ik heb toen wel pcm geslikt en dat hielp bij mij voldoende. Maar ze waren ook niet zo heftig geloof ik. En kwamen vooral bij het voeden. Dus geen goed vergelijk denk ik...
pi_142935943
Hier bij nummer 2 echt hele erge naweeën gehad :X Vooral idd bij voeden...
Ik kreeg in het ziekenhuis paracetamol aangeboden en die heb ik ook genomen. Eerste paar dagen 3 gram per dag (3x 1000 mg). Haalde wel de scherpe kanten eraf.
Bij nummer 1 waren die naweeën stukken minder erg (lees, daar kan ik ze me niet echt herinneren, bij 2 dus wel)
pi_142935972
Ik heb er de dag van de bevalling en de dag erna last van gehad. Logisch natuurlijk want je bm moet weer krimpen. En bij bv gaat dat net iets natuurlijker vanwege de hormonen denk ik.

Maar ik hoor overal dat het na iedere volgende zw.schap toe neemt dus ik probeer daar vast wat voor te verzinnen voor het geval dat. Had het gevoel dat er nog een kindje aan zou komen :X
pi_142936076
Ligt het ook niet aan de snelheid van je bevalling? Hoe sneller hoe meer naweeën?
pi_142936082
Suger, gefeliciteerd met je prachtige mannetje. Wat naar dat jullie even gescheiden zijn en dat hij in de couveuse moest. Fijn dat jullie nu weer thuis zijn!

Naweeen heb ik niet/nauwelijks gehad bij de geboorte van M, wel bij de meiden. Ik heb de indruk dat de duur (als in lengte) van de bevalling daar ook wat mee te maken heeft. Maar misschien kan Mignonne daar mee over vertellen.
pi_142936176
Ik heb geen weeën en/of naweeën gehad maar ik ken wel mensen die dat na een geplande ks wel hadden geen idee hoe dat zit. Mijn schoonzus had het na haar 2e ook erg. Was ook een snelle bevalling.
pi_142936209
quote:
0s.gif Op donderdag 31 juli 2014 21:56 schreef ferrari_rood het volgende:
Ligt het ook niet aan de snelheid van je bevalling? Hoe sneller hoe meer naweeën?
Dat dacht ik idd ook.
Nou was nummer 2 er hier ook in 4 uur, dus wel vrij snel.
Ik had toen ook het gevoel dat er nog 1 zou komen :P
  donderdag 31 juli 2014 @ 22:05:11 #84
149959 SQ
snelle trees
pi_142936464
Sugar wat een knapperd! Was dus toch nog even heftig, maar fijn dat nu alles goed gaat!

D'aww, dat breintje van atl O+
disclaimer
pi_142936486
Ik heb ze ook veel gehad en mijn bevalling duurde nog geen 3 uur, mij werd toen inderdaad verteld dat ze daardoor zo heftig waren. Ik slikte (gaf ook geen borstvoeding) 6 paracetamol per dag en dat deed voldoende.
Zwangerschapsdocent bij de vereniging Samen Bevallen ❤
pi_142936525
Ow en Sugar wat een plaatje! Nu heerlijk genieten :)
Zwangerschapsdocent bij de vereniging Samen Bevallen ❤
  donderdag 31 juli 2014 @ 22:06:12 #87
149959 SQ
snelle trees
pi_142936526
En net de eerste cursussessie gehad! Leuk gevarieerd groepje!
disclaimer
pi_142936755
Ik weet niet of ik mijn bevalling als snel of langzaam moet classificeren. Vanaf de eerste wee tot aan de geboorte ongeveer 12 uur :)

Maar dan stop ik de ibuprofen in dr tas. Just to be sure. En dan zien we wel.

Had er overigens nooit van gehoord tot ik er zelf mee te maken kreeg :D
pi_142936982
Volgens mij is dat heel gemiddeld Twinkle :D
pi_142937473
Ik ben benieuwd naar gm!

Lange dag, vandaag. En mijn hormonen flipten met hysterische huilbui tot gevolg. Toen kwam neefje mij knuffelen. O+

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik ga wel een stukje schrijven en voorlezen op de crematie. Ze zeiden dat ik me niet van streek moest maken want dat er iets mis ging met de baby was t allerlaatste wat oom wilde. Toen weer janken, natuurlijk. Ik had mijn kind echt zo'n oom gegund. O+
pi_142939241
Ik weet niet of er bewijs voor is, maar ik heb idd de indruk hoe sneller je bevalling hoe meer na ww. Ik moest ze bij E. Idd ook echt wegpuffen net als gewone ww, bij A wel gehad maar echt niet zo heftig. Die pcm mag je gewoon, ook met bv, neem het vooral, t kan echt pijnlijk zijn. En twinkle, ik zie geen redennwaaom ibu geen zoden aan de dijk zou zettem. Als je idd kv gaatmgeven zou k het lekker nemen.
:)
pi_142939368
Och, je neefje... Wat sneu ;(
Nog gecondoleerd met het verlies van je oom...

---

Sugar, wat een dotje!

---

Twinkle, ik slikte 2 PCM per keer. 1 PCM doet niks bij mij.

---

Ben heel benieuwd hoe t nu met gm is...
Tralalalaaa
pi_142939438
Ik heb die naweeën ook gehad en gevoeld. En bedenk me nu dat ik toen dus ook morfine, diclofenac en pcm kreeg.... :X
  donderdag 31 juli 2014 @ 23:15:51 #94
149959 SQ
snelle trees
pi_142939553
Mignonne, moet je ook met links typen? ;(

Cygne, heftige dag dus. Sterkte :*
disclaimer
pi_142939929
quote:
0s.gif Op donderdag 31 juli 2014 19:59 schreef Crumpette het volgende:
potver een naam voor een jongen is echt lastig :{ vooralsnog zijn we het er vooral over eens dat we maar niet meer dan 1 zoon moeten krijgen om er niet nog een te moeten verzinnen :') _O-
Ik had voor de geslachtsecho een lijst met 24 te gekke meisjesnamen en 2 mwah-als-het-echt-moet-jongensnamen. Imagine my despair. :+. Maar een week later of zo kwam ik ineens een jongensnaam tegen die ik super vond en waar zelfs mijn vriend enthousiast over was. Er rolde ook nog eens even zomaar een tweede naam achteraan!

Dus zo snel kan het gaan. :+.
Still a little bit of your face I haven't kissed.
pi_142940122
Niet bijgelezen maar vanavond om 20:12 zijn wij trotse ouders geworden van S.arah 3490 gram 49 cm.

Heel heftige bevalling maar we maken het nu allebei goed.
Ze is zo moooi! O+
S. 2014
J. 2016
pi_142940186
Gefeliciteerd, gm!
Still a little bit of your face I haven't kissed.
  donderdag 31 juli 2014 @ 23:31:43 #98
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_142940194
Gefeliciteerd! *O*
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
  donderdag 31 juli 2014 @ 23:33:59 #99
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_142940281
quote:
1s.gif Op donderdag 31 juli 2014 23:29 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
Niet bijgelezen maar vanavond om 20:12 zijn wij trotse ouders geworden van S.arah 3490 gram 49 cm.

Heel heftige bevalling maar we maken het nu allebei goed.
Ze is zo moooi! O+
Gefeliciteerd! *O* *O* *O*
Mooie naam ook O+
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_142940299
Gefeliciteerd GM!! *O*
Op dinsdag 9 november 2010 17:06 schreef DevilsWhore het volgende:
hehehe, LMN is raarder dan ik :D
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar: