sturmpie | donderdag 31 juli 2014 @ 14:27 |
http://www.nu.nl/wetensch(...)floop-van-spel-.html Ok, dit is weer een voorbeeld van wetenschap die zich met "niks" bezig houdt. Het is al bekend dat muziek kan blijven hangen. Nu verwonderen ze zich dat gamers soms ook geluiden "vast houden". Dit heeft heel simpel met ' C O N C E N T R A T i E ' te maken. Het onderzoek kan imo gesloten worden. Wat een verkwisting van wetenschapsgelden en tijd, moeite, e.d. | |
Deetch | donderdag 31 juli 2014 @ 14:31 |
ik had vroeger vooral last van die honden uit CoD5 ![]() ![]() | |
leeell | donderdag 31 juli 2014 @ 14:33 |
"vroeger" "cod 5" | |
terrorsjaak | donderdag 31 juli 2014 @ 14:35 |
Ik heb nergens last van. Vanaf hoeveel uur per dag kan je dit krijgen dan | |
deadprez | donderdag 31 juli 2014 @ 14:36 |
Ik zag vaak nog een half uur die Guitar Hero shit nadat ik het spel al afgesloten had. | |
NightH4wk | donderdag 31 juli 2014 @ 14:38 |
![]() | |
xzaz | donderdag 31 juli 2014 @ 14:38 |
Zijn ze al bij CoD 5? | |
ClapClapYourHands | donderdag 31 juli 2014 @ 14:38 |
Ik schiet nog elke dag zombies weg | |
Klonk | donderdag 31 juli 2014 @ 14:39 |
Niet alleen explosies ![]() Uit de tijd van Just Cause 2 had ik als ik buiten was altijd vreemde gedachtes als ik een zendmastje zag met telefoondingen er aan ![]() | |
Treehut362 | donderdag 31 juli 2014 @ 14:39 |
| |
sturmpie | donderdag 31 juli 2014 @ 14:39 |
dit is echt een zielig onderzoek hoor. die universitair afgestudeerde wetenschappers verklaren hier een ei als een ei. | |
Frutsel | donderdag 31 juli 2014 @ 14:40 |
ik durf niet meer naar de Apenheul sinds Donkey Kong ![]() | |
Klonk | donderdag 31 juli 2014 @ 14:40 |
Zeker als er regentonnen staan ![]() | |
yucon187 | donderdag 31 juli 2014 @ 14:40 |
wat n bullshit. nooit gehad en al helemaal nooit 'last' van gehad. althans zeker niet in die maten van dat ik echt bij mn PC ging kijken of het misschien nog draaide. echt dikke bullshit door een trechter. dit is gewoon weer een druppel in de emmer vol argumenten om games de schuld te geven van dingen. | |
Klonk | donderdag 31 juli 2014 @ 14:41 |
Ik heb het trouwens ook met loodgieters, sinds ik Mario games speel komen er die niet meer in bij, linke gasten... | |
Hathor | donderdag 31 juli 2014 @ 14:41 |
Met uitzondering van mijn explosive shot valt er weinig te exploderen in WoW, nergens last van dus. ![]() [ Bericht 0% gewijzigd door Hathor op 31-07-2014 15:10:24 ] | |
SteveBudin | donderdag 31 juli 2014 @ 14:41 |
Ik verstop altijd de champignons als de loodgieter komt | |
PandaDrop | donderdag 31 juli 2014 @ 14:47 |
Vroeger had ik zo erge RuneScape verslaving, dat ik bij het zien van een boerderij aan kippen en koeien doden. ![]() ![]() En ik zag rode brandweerkranen aan als imps ![]() ![]() | |
sturmpie | donderdag 31 juli 2014 @ 14:50 |
ik heb daar regelmatig last van. muziek dat blijft hangen. maar dat is gewoon omdat ik op dat moment heel geconcentreerd luister. en als ik er dan 1 minuut later aan denk hoor ik het weer galmen. dat is gewoon de mate van concentratie die dat veroorzaakt. daar heb je geen Harvard voor nodig. | |
Nelvalhil | donderdag 31 juli 2014 @ 14:55 |
![]() | |
yucon187 | donderdag 31 juli 2014 @ 14:56 |
ja goed, dat is natuurlijk niet anders dan met normale muziek. is niet specifiek iets voor games. maar als je doorklikt naar het artikel staat er dat veel gamers zelfs naar hun pc zouden lopen om te kijken of het misschien nog aan staat. dat is natuurlijk gewoon achterlijk. k weet heus wel of ik mn pc/game heb uitgezet/afgesloten. en dat het zelfs gedrag zou beinvloeden... c'mon man ![]() | |
Zolder | donderdag 31 juli 2014 @ 14:56 |
Wat een matig onderzoek | |
Nelvalhil | donderdag 31 juli 2014 @ 14:57 |
Hééééél af en toe denk ik nog wel 's een 'Zergling' te zien als ik een hont zie ![]() ![]() | |
#ANONIEM | donderdag 31 juli 2014 @ 15:02 |
Ik ben niet meer welkom bij m'n schoonouders sinds ik hun schildpad kapot getrapt heb na een intense Mario sessie. | |
#ANONIEM | donderdag 31 juli 2014 @ 15:04 |
Ik denk overigens altijd oprecht aan Watch_Dogs als ik zo'n ding zie ![]() ![]() | |
Rezania | donderdag 31 juli 2014 @ 15:13 |
Echt nog nooit last van gehad. ![]() | |
sturmpie | donderdag 31 juli 2014 @ 15:18 |
net zoiets als 2 x kijken of je de voordeur wel op slot hebt gedaan. goh goh, onderzoekswaardig ..not. | |
ThePlaneteer | donderdag 31 juli 2014 @ 15:45 |
Waarvan er slechts 192 interessant genoeg waren ![]() | |
raptorix | donderdag 31 juli 2014 @ 15:46 |
Als ik snoepjes zie wil ik direct candy crush spelen (level 625 inmiddels ![]() | |
theguyver | donderdag 31 juli 2014 @ 15:52 |
Als ik ga karten verbaasd het mij nog steeds dat er geen kubus met een vraagteken op de weg ligt.. | |
ThePlaneteer | donderdag 31 juli 2014 @ 16:01 |
Als ik kersen eet val ik altijd collega's aan. | |
MakuMaku | donderdag 31 juli 2014 @ 16:16 |
Hmm... het woord tetris-effect is nog niet voorgekomen. http://en.wikipedia.org/wiki/Tetris_effect | |
StateOfMind | donderdag 31 juli 2014 @ 16:18 |
![]() | |
Brum_brum | donderdag 31 juli 2014 @ 16:20 |
Nooit last gehad van explosies, maar in mijn hardcore WoW tijd heb ik mij tijdens een lange regenachtige fietstocht serieus afgevraagd waar mijn Hearthstone was. Dat was toch wel een moment van bezinning. | |
Hathor | donderdag 31 juli 2014 @ 16:20 |
![]() | |
JaqenHghar | donderdag 31 juli 2014 @ 16:23 |
Wauw ![]() ![]() Ik had in Italie dat ik elke kerktoren wou beklimmen om eens de omgeving te gaan bekijken, maar geen hooiwagens te bekennen natuurlijk ![]() | |
Re | donderdag 31 juli 2014 @ 16:26 |
als ik een plas water zie wil ik gelijk strafen | |
StateOfMind | donderdag 31 juli 2014 @ 16:26 |
Ik zag pas halverwege de sprong dat er geen hooiwagens stonden ![]() | |
SjaakKlapkaak | donderdag 31 juli 2014 @ 16:27 |
wat | |
Azorius | donderdag 31 juli 2014 @ 16:28 |
Ik speel het af en toe nog steeds ![]() | |
#ANONIEM | donderdag 31 juli 2014 @ 16:29 |
Je gaat er altijd zo van uit he? Met die adelaars en alles. | |
CynicusRomanticusRob | donderdag 31 juli 2014 @ 16:30 |
Ik speel al jaren niet meer en hoor soms toch nog... C-c-c-c-c-c-Combo Breaker | |
StateOfMind | donderdag 31 juli 2014 @ 16:31 |
Schoften zijn het ![]() Maar sinds Assassins Creed moet ik bij elke kerktoren die ik zie idd wel aan de games denken ![]() | |
PandaDrop | donderdag 31 juli 2014 @ 16:33 |
Eh... hopelijk Runescape Classic/2007 toch? ![]() | |
El_Matador | donderdag 31 juli 2014 @ 16:34 |
Loop je een Alphens winkelcentrum binnen, hoor je nog steeds de "Killing Spree" uit Unreal Tournament om je heen. | |
Azorius | donderdag 31 juli 2014 @ 16:40 |
Voornamelijk EOC. Heb vrij hoge skills en ik vind het de moeite niet waard om overnieuw te beginnen. Ik speel wel met Legacy Mode aan (het bekende klikken en wachten). Is kort geleden geïntroduceerd en gebaseerd op het klikken en wachten van weleer.
| |
PandaDrop | donderdag 31 juli 2014 @ 16:43 |
Of je denkt aan beelden van winkelcentrums uit Call of Duty MW3 (Arkaden) of luchthaven COD MW2 (Terminal/ No Russian) | |
Skillstorm | vrijdag 1 augustus 2014 @ 05:20 |
Inderdaad, wat een fucking domme bron ook. ![]() | |
CynicusRomanticusRob | vrijdag 1 augustus 2014 @ 12:08 |
Sonic BOOM | |
NightH4wk | vrijdag 1 augustus 2014 @ 12:59 |
Vroeger wel eens dat na een halve dag CS spelen ik de hele tijd zat te letten op elke hoek en deuropening of er iemand opeens naar binnen kwam. | |
berthoogst | vrijdag 1 augustus 2014 @ 13:01 |
Vast een onderzoek uit Israël. (DAT RIJMT!!!!!!!!!!!!!!! ![]() ![]() ![]() | |
DrMabuse | vrijdag 1 augustus 2014 @ 13:12 |
Altijd nog beter dan de 24 uurs piep en fluittoon die duizenden jongeren zichzelf ondanks waarschuwingen en advies vrijwillig aandoen door hun dagelijkse muziekjes uit hun koptelefoon op een te hard niveau. Die gaat dus nooit meer voorbij. Is voor het leven. | |
SuperHarregarre | vrijdag 1 augustus 2014 @ 13:38 |
Als ik een mens zie denk ik gelijk aan het afhakken van 't hoofd en ermee voetballen. Teveel Postal gespeeld. Of in spe lid van ISIS. Een van de twee. | |
Antal | vrijdag 1 augustus 2014 @ 13:57 |
ik loop altijd springend over straat in de hoop dat niemand me raakt... | |
Blue_Panther_Ninja | vrijdag 1 augustus 2014 @ 14:41 |
Wetenschappers en idiote onderzoeken over gaming. ![]() | |
G_d | vrijdag 1 augustus 2014 @ 17:06 |
Wetenschappers mogen blijkbaar wel zeggen, Dat Ik niet besta, Maar videogame effecten vastleggen, Ammehoela! | |
CynicusRomanticusRob | vrijdag 1 augustus 2014 @ 17:09 |
En loop je ook zijwaarts? | |
Tassendief | vrijdag 1 augustus 2014 @ 22:49 |
Waar ben je dan op geland ![]() | |
Sfeermaker | zaterdag 2 augustus 2014 @ 10:07 |
Dan is muziek luisteren en porno kijken nog schadelijker voor de concentratie dan gamen. Flutonderzoek. | |
KreKkeR | zaterdag 2 augustus 2014 @ 10:40 |
Geweldig hoe TS wel even uit zijn duim weet te zuigen dat het niet meer dan logisch is dat gamers explosies blijven horen, omdat mensen soms ook een lied in hun hoofd kunnen hebben ![]() Nooit gedacht aan het feit dat het zou kunnen zijn dat muziek JUIST door de opbouw van de geluiden, oftewel, de melodie, eerder blijft hangen dan random geluiden? Je kan muziek niet 1-op-1 vergelijken met explosie/schietgeluiden/etc uit een game. Anders zouden we ipv naar muziek ook allemaal voor ons plezier luisteren naar game/schietgeluiden, zou men in discotheken cd's met game/schietgeluiden draaien, etc. Dit neemt overigens niet weg dat dit onderzoek mij inderdaad een baggeronderzoek lijkt... afgaan op reacties op internetfora? ![]() Dat zou m.i. hooguit een aanleiding kunnen zijn tot het opzetten van een echt onderzoek. | |
KreKkeR | zaterdag 2 augustus 2014 @ 10:40 |
Maar waarom precies zijn dergelijke onderzoeken idioot? | |
KreKkeR | zaterdag 2 augustus 2014 @ 10:49 |
Denken dat je geluiden hoort en daarom naar jouw pc lopen om te kijken of deze aanstaat lijkt me totaal wat anders dan even niet meer weten of je de voordeur op slot hebt gedaan (omdat je de handeling onbewust en/of uit gewoonte deed) en daarom nog even controleren of je de deur nou wel of niet op slot hebt gedaan. | |
RhytmicalRemedy | zaterdag 2 augustus 2014 @ 11:02 |
De politie sirene uit Mafia 1 haha. | |
Sfeermaker | zaterdag 2 augustus 2014 @ 11:08 |
Het onderzoek zal vast wel belangrijk zijn om aan een bepaald verschijnsel wat meer houvast te kunnen geven, dan heb je het over de wetenschappelijke waarde. Echter, is vaak de maatschappelijke meerwaarde matig en nauwelijks onderbouwd. Iets als ... En wat is daar het praktisch nut van? | |
Forbry | zaterdag 2 augustus 2014 @ 11:12 |
![]() ![]() ![]() | |
Shogo | zaterdag 2 augustus 2014 @ 11:35 |
![]() | |
RAVW | zaterdag 2 augustus 2014 @ 11:36 |
eerder die muziek uit mafia 1 voor die personen die geen genoeg kunnen krijgen liefst maar 5 uur lang | |
RhytmicalRemedy | zaterdag 2 augustus 2014 @ 11:39 |
![]() | |
KreKkeR | zaterdag 2 augustus 2014 @ 12:23 |
1 zo'n onderzoek heb je vaak niks aan, maar dit soort onderzoek (ik heb het niet over dit specifiek onderzoek aangezien ik zeer sterke twijfels heb over de toegepaste methodiek) kan sowieso vaak in combinatie met veel ander onderzoek meer duidelijkheid geven bijvoorbeeld op het gebied van concentratieproblemen en daaruitvoortkomende leerproblemen. Zeker wanneer het gaat om gamende pubers. En wanneer blijkt dat het echt (regelmatig) voorkomt dat gamers geluiden in de echte wereld beginnen te verwarren met gamegeluiden in hun fantasie, wanneer gamers echt geluiden horen die er niet zijn en deze toewijzen aan andere externe bronnen, etc, dan kan dat, zeker naarmate de technologie verder vooruitgaat waardoor de ervaring nog intensiever kan worden, dan kan het wel degelijk handig zijn te weten wat zo'n intensieve ervaring met mensen kan doen. Dit om nog maar te zwijgen van eventuele toepassingen/inzichten die niet game-gerelateerd zijn. Met wetenschappelijk onderzoek is komt het wel vaker voor dat 1 ontdekking nieuw inzicht als opzichzelfstaand iets, niet zo heel boeiend is. Maar combineren we het opeens met andere inzichten valt er een kwartje en 'verklaart' het opeens een hele hoop. Maar dan moet zo'n onderzoek natuurlijk wel goed zijn opgezet. |