Dan moet je daar maar eens wat aan gaan doen he. Ga in een bestuur, bij de rechtswinkel, en haal in je master hoger dan een 7.5.quote:Op donderdag 7 augustus 2014 17:33 schreef solo020 het volgende:
Interessant topic om te volgen. Ik heb een beetje hetzelfde probleem als ts, ik ga nu naar mijn derde jaar van de bachelor en sta een 6.5 gemiddeld. Het zal heel moeilijk worden het gemiddelde van de bachelor nog veel te verhogen, aangezien ik voor de bachelor nog twee Engelstalige vakken moet doen en helemaal niet goed ben in Engels. Op dit moment heb ik ook nog geen groot netwerk en niets voor mijn cv.
Heb je geen enkele relevante ervaring? Bijbaantje gehad bij een advocatenkantoor bijvoorbeeld?quote:Op donderdag 7 augustus 2014 17:33 schreef solo020 het volgende:
Interessant topic om te volgen. Ik heb een beetje hetzelfde probleem als ts, ik ga nu naar mijn derde jaar van de bachelor en sta een 6.5 gemiddeld. Het zal heel moeilijk worden het gemiddelde van de bachelor nog veel te verhogen, aangezien ik voor de bachelor nog twee Engelstalige vakken moet doen en helemaal niet goed ben in Engels. Op dit moment heb ik ook nog geen groot netwerk en niets voor mijn cv.
Hmm.. iets zegt mij dat als hij bij een advocatenkantoor gewerkt had hij dat wel genoemd had.quote:Op zondag 10 augustus 2014 14:52 schreef Rechtsgeleerdheid92 het volgende:
[..]
Heb je geen enkele relevante ervaring? Bijbaantje gehad bij een advocatenkantoor bijvoorbeeld?
Ah, Suits wordt op de ROC's van Nederland dus ook steeds meer bekeken.quote:Dank voor je mail. Deze vraag krijg ik steeds vaker dus ik begrijp dat je deze stelt.
Klopt, een beeld krijgen van de advocatuur is erg belangrijk, ervaring in de advocatuur is ook minstens zo belangrijk. Heb naar aanleiding van die e-mail gesolliciteerd op een 'eigenzinnige' en 'ongebruikelijke' wijze bij een aantal gerenommeerde advocatenkantoren, met succes. Heb binnenkort 5 oriënterende gesprekken.quote:Op zondag 10 augustus 2014 16:24 schreef Ryon het volgende:
[..]
Ah, Suits wordt op de ROC's van Nederland dus ook steeds meer bekeken.
Verder lekker pro-actief om even te mailen. Dat zouden meer mensen moeten doen.Verder lijkt het erop dat afdeling HRM zich inderdaad vrij 'standaard' hebben uitgelaten. Stages, cijfers, scriptie zijn belangrijk en bij een enkel kantoor ook middelbare schoolcijfers. Ik denk dat het antwoord van Corine Bolt ook wel veel zegt: het is belangrijk dat de kandidaat een goed beeld van de advocatuur heeft.
Ik denk dan ook dat je tijdens je eerste stage er vrij snel achter komt wat er van je verwacht wordt en of je wel/niet goed bij de advocatuur past. Je eerder zorgen gaan maken over je achtergrond etc zorgt er alleen voor dat je te veel gaat stressen.
Paardenhoofd? Baksteen?quote:Op zondag 10 augustus 2014 16:59 schreef OoitEenPartner het volgende:
[..]
Klopt, een beeld krijgen van de advocatuur is erg belangrijk, ervaring in de advocatuur is ook minstens zo belangrijk. Heb naar aanleiding van die e-mail gesolliciteerd op een 'eigenzinnige' en 'ongebruikelijke' wijze bij een aantal gerenommeerde advocatenkantoren, met succes. Heb binnenkort 5 oriënterende gesprekken.
Lolquote:Op zondag 10 augustus 2014 17:03 schreef eriksd het volgende:
Je sollicitatie op ongebruikelijke wijze? Laat maar, zonder deze scherpte wordt het natuurlijk niets.
Maar jij bent cum laude afgestudeerd met een boordevol cv toch?quote:Op zondag 10 augustus 2014 16:59 schreef OoitEenPartner het volgende:
[..]
Klopt, een beeld krijgen van de advocatuur is erg belangrijk, ervaring in de advocatuur is ook minstens zo belangrijk. Heb naar aanleiding van die e-mail gesolliciteerd op een 'eigenzinnige' en 'ongebruikelijke' wijze bij een aantal gerenommeerde advocatenkantoren, met succes. Heb binnenkort 5 oriënterende gesprekken.
Lul.quote:Op donderdag 31 juli 2014 11:46 schreef RolStaart-Beer het volgende:
Met zulke cijfers kun je het wel vergeten, ja.
Wel cum laude afgestudeerd op het mbo (kan volgens mij niet eens), en het predicaat behaald op mijn hbo-propedeuse. Mijn CV is verre van boordevol, laat staan met relevante werkervaring, alhoewel mijn mbo-stages, vanzelfsprekend op mbo-niveau, er wel mogen wezenquote:Op zondag 10 augustus 2014 18:17 schreef evelien89 het volgende:
[..]
Maar jij bent cum laude afgestudeerd met een boordevol cv toch?
Dat zeg ik, lol. Jij bent niet zo scherp vandaag.quote:Op zondag 10 augustus 2014 19:22 schreef eriksd het volgende:
Dan nog, mbo zal niet in je voordeel werken.
Scherp hoor, dat dagdromertje. Overigens heb ik inderdaad op lange termijn niks aan mijn mbo-niveau 4 diploma (juridisch medewerker zakelijke dienstverlening). Op korte termijn daarentegen. Ik denk dat ik die vijf sollicitaties bij desbetreffende advocatenkantoren toch wel mede dankzij mijn voorgenoemde diploma te danken heb. Daar het om een bijbaan/werkzaamheden gaat van hoogstwaarschijnlijk een soortgelijk niveau dat gelijkstaat aan het niveau van een juridisch medewerker zakelijke dienstverlening.quote:Op zondag 10 augustus 2014 19:25 schreef eriksd het volgende:
Tsja. Begin nou maar eens, dagdromertje.
Ik vind het allemaal toch nogal arrogant overkomen voor een mbo'er. Maar succes met je studie in ieder geval.quote:Op zondag 10 augustus 2014 19:43 schreef OoitEenPartner het volgende:
[..]
Scherp hoor, dat dagdromertje. Overigens heb ik inderdaad op lange termijn niks aan mijn mbo-niveau 4 diploma (juridisch medewerker zakelijke dienstverlening). Op korte termijn daarentegen. Ik denk dat ik die vijf sollicitaties bij desbetreffende advocatenkantoren toch wel mede dankzij mijn voorgenoemde diploma te danken heb. Daar het om een bijbaan/werkzaamheden gaat van hoogstwaarschijnlijk een soortgelijk niveau dat gelijkstaat aan het niveau van een juridisch medewerker zakelijke dienstverlening.
Edit: indirect heb ik er dus ook baat bij op lange termijn, ervaring binnen de advocatuur opdoen is altijd goed, ook voor later.
Ben inmiddels een wo'er. Heb ik nu wel het recht om arrogant over te komen? Of doet mijn mbo verleden mij de das om?quote:Op zondag 10 augustus 2014 19:55 schreef evelien89 het volgende:
[..]
Ik vind het allemaal toch nogal arrogant overkomen voor een mbo'er. Maar succes met je studie in ieder geval.
Dit. Het leek me een beetje te vroeg voor de betweterigheid. Even goede vrienden though.quote:Op zondag 10 augustus 2014 20:02 schreef eriksd het volgende:
Ambitie is prima uiteraard, maar op de keper beschouwd moet je nog beginnen. Zou je die tijd niet in je bachelor steken ipv een baan als secretaresse?
Zo kwam het een beetje over in een paar posts die ik van je las. Maar dat kan zijn omdat ik het verkeerd interpreteer. Overigens vind ik je plan van aanpak en instelling erg goed. Ik wilde dat ik zo doelmatig aan de studie was begonnen.quote:Op zondag 10 augustus 2014 20:18 schreef OoitEenPartner het volgende:
Waar bespeur jij enige vorm van betweterigheid dan?
Zoveel tijd ben ik niet van plan in mijn bachelor te steken. Aangezien rechten een kwestie is van logisch nadenken en het herkennen van verbanden. Ik vertrouw in mijn eigen kunnen, dat ik mijn wo-bachelor en master met ruime cijfers zal behalen heb ik voor mezelf al gegarandeerd (niet arrogant bedoeld).
Moet toch ergens beginnen met het opdoen van ervaring binnen de advocatuur. Ik zie mijn baan als secretaresse met alle liefde tegemoet. Ik wil straks aan het einde van de race niet tot de conclusie komen dat ik mezelf te weinig heb ontwikkeld door slechts bezig te zijn met de theoretische kant van het recht.
De praktijk is minstens zo belangrijk, niet betweterig bedoeld. Tot deze conclusie ben gekomen na het hebben van telefonisch contact met alle advocatenkantoren die zijn aangesloten bij de LFS.
Zij doelen daarbij op stages op wo-niveau. Ik zie eerlijk gezegd de toegevoegde waarde van je voornemen niet zo. Richt je op relevante ervaring zou ik zeggen.quote:Op zondag 10 augustus 2014 20:18 schreef OoitEenPartner het volgende:
Waar bespeur jij enige vorm van betweterigheid dan?
De praktijk is minstens zo belangrijk, niet betweterig bedoeld. Tot deze conclusie ben gekomen na het hebben van telefonisch contact met alle advocatenkantoren die zijn aangesloten bij de LFS.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |