abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 10 augustus 2014 @ 13:34:40 #126
165633 eriksd
The grand facade...
pi_143258384
quote:
0s.gif Op donderdag 7 augustus 2014 17:33 schreef solo020 het volgende:
Interessant topic om te volgen. Ik heb een beetje hetzelfde probleem als ts, ik ga nu naar mijn derde jaar van de bachelor en sta een 6.5 gemiddeld. Het zal heel moeilijk worden het gemiddelde van de bachelor nog veel te verhogen, aangezien ik voor de bachelor nog twee Engelstalige vakken moet doen en helemaal niet goed ben in Engels. Op dit moment heb ik ook nog geen groot netwerk en niets voor mijn cv.
Dan moet je daar maar eens wat aan gaan doen he. Ga in een bestuur, bij de rechtswinkel, en haal in je master hoger dan een 7.5.
Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
pi_143261712
quote:
0s.gif Op donderdag 7 augustus 2014 17:33 schreef solo020 het volgende:
Interessant topic om te volgen. Ik heb een beetje hetzelfde probleem als ts, ik ga nu naar mijn derde jaar van de bachelor en sta een 6.5 gemiddeld. Het zal heel moeilijk worden het gemiddelde van de bachelor nog veel te verhogen, aangezien ik voor de bachelor nog twee Engelstalige vakken moet doen en helemaal niet goed ben in Engels. Op dit moment heb ik ook nog geen groot netwerk en niets voor mijn cv.
Heb je geen enkele relevante ervaring? Bijbaantje gehad bij een advocatenkantoor bijvoorbeeld?
  zondag 10 augustus 2014 @ 15:05:31 #128
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_143262262
quote:
0s.gif Op zondag 10 augustus 2014 14:52 schreef Rechtsgeleerdheid92 het volgende:

[..]

Heb je geen enkele relevante ervaring? Bijbaantje gehad bij een advocatenkantoor bijvoorbeeld?
Hmm.. iets zegt mij dat als hij bij een advocatenkantoor gewerkt had hij dat wel genoemd had.
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
pi_143263569
Heb trouwens een aantal mailtjes gestuurd naar verscheidene topadvocatenkantoren met de vraag waar ze precies naar opzoek zijn, en of je je met een mbo-diploma al bij voorbaat hebt gediskwalificeerd. Bij de meeste kantoren werd ik verzocht om telefonisch contact op te nemen, waar het op neerkomt is eigenlijk al meerdere malen langsgekomen in dit topic.

Relevante werkervaring en hoge cijfers is daarvan wel het belangrijkste wat ik keer op keer te horen heb gekregen per telefoon, met name bij Stibbe, Loyens & Loeff en Bird & Bird.

Dit zijn de enigste kantoren die per mail ook inhoudelijk antwoord hebben gegeven:

''Beste rechtenstudent aan een van de universiteiten in Nederland,

In afwezigheid van Florine Keizer beantwoord ik je email. Zoals je aangeeft selecteren wij alleen de allerbeste kandidaten voor ons kantoor, hetgeen noodzaak is aangezien onze cliënten van ons juridisch advies verwachten op het allerhoogste niveau. Om een optimale selectie te maken vragen wij mede de cijferlijst van de middelbare school op. Dit wil niet zeggen dat je bij ons per definitie geen kans maakt met een mavo diploma, van belang is dat je tijdens latere studies (en overige activiteiten/werkzaamheden) laat zien mee te kunnen draaien op het niveau dat wij vragen.

Mocht je naar aanleiding van mijn email nog vragen hebben dan kan je contact met me opnemen via onderstaand telefoonnummer.

Hartelijke groet,

Eline

HOUTHOFF BURUMA
Eline van de Kreeke
recruiter''

''Beste rechtenstudent,

Dank voor je mail. Deze vraag krijg ik steeds vaker dus ik begrijp dat je deze stelt.

Voor ons is het belangrijk dat je resultaten op de universiteit goed zijn en dat je ook naast je studie actief bent geweest (rechtswinkel, commissie, stages etc).

Welke vooropleiding iemand heeft gehad maakt daar niets voor uit.

Hopelijk is jouw vraag voldoende beantwoordt.

Met vriendelijke groet,

Maya Visser
Recruiter''

''Geachte heer of mevrouw,

We hebben uw vraag met belangstelling gelezen.

Om bij ons voor een advocaat-stage plaats in aanmerking te komen, is het van belang dat u uw rechtenstudie op een goede manier heeft afgerond.
Hiertoe beoordelen wij in elk geval uw bachelor- en master cijferlijst. Van bijzonder belang is hierbij uw afstudeerscriptie.
Daarnaast is het van belang dat u relevante nevenwerkzaamheden heeft verricht. U kunt hierbij denken aan relevante werkervaring, bestuurservaring, buitenlandervaring.
Ten slotte vinden wij het belangrijk dat u een goed beeld van de advocatuur heeft. Hiertoe is het van belang dat u tijdens uw studie één of meerdere student stages loopt. Daarom vragen wij sollicitanten een stage beoordeling mee te sturen bij een sollicitatie.

Het door u gevolgde voortraject is geen doorsnee traject, zoals u het omschrijft, maar hoeft een carrière in de advocatuur niet in de weg te staan. Van veel groter belang is de wijze waarop u uw rechtenstudie invulling geeft en op welke wijze u zichzelf introduceert en uw gemaakte keuzes motiveert.

Mocht u naar aanleiding van deze mail nog vragen hebben, verneem ik dat graag van u.

Wij wensen u veel succes toe met uw studie.

Met vriendelijke groet,

Corine Bolt
Senior Adviseur Hrm''

''Beste rechtenstudent,

Wij kijken zeker niet alleen naar de vooropleiding. Iedere student heeft zijn eigen verhaal en achtergrond. Wanneer je met een goede motivatie en resultaten je studie rechten doorloopt, dan nemen wij jouw sollicitatie zeker in behandeling.

Met vriendelijke groet,

Manon van der Meer | Senior Recruiter

Allen & Overy LLP''
  zondag 10 augustus 2014 @ 16:24:18 #130
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_143265686
quote:
Dank voor je mail. Deze vraag krijg ik steeds vaker dus ik begrijp dat je deze stelt.
Ah, Suits wordt op de ROC's van Nederland dus ook steeds meer bekeken. :')

Verder lekker pro-actief om even te mailen. Dat zouden meer mensen moeten doen. ^O^ Verder lijkt het erop dat afdeling HRM zich inderdaad vrij 'standaard' hebben uitgelaten. Stages, cijfers, scriptie zijn belangrijk en bij een enkel kantoor ook middelbare schoolcijfers. Ik denk dat het antwoord van Corine Bolt ook wel veel zegt: het is belangrijk dat de kandidaat een goed beeld van de advocatuur heeft.

Ik denk dan ook dat je tijdens je eerste stage er vrij snel achter komt wat er van je verwacht wordt en of je wel/niet goed bij de advocatuur past. Je eerder zorgen gaan maken over je achtergrond etc zorgt er alleen voor dat je te veel gaat stressen.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
pi_143267232
quote:
0s.gif Op zondag 10 augustus 2014 16:24 schreef Ryon het volgende:

[..]

Ah, Suits wordt op de ROC's van Nederland dus ook steeds meer bekeken. :')

Verder lekker pro-actief om even te mailen. Dat zouden meer mensen moeten doen. ^O^ Verder lijkt het erop dat afdeling HRM zich inderdaad vrij 'standaard' hebben uitgelaten. Stages, cijfers, scriptie zijn belangrijk en bij een enkel kantoor ook middelbare schoolcijfers. Ik denk dat het antwoord van Corine Bolt ook wel veel zegt: het is belangrijk dat de kandidaat een goed beeld van de advocatuur heeft.

Ik denk dan ook dat je tijdens je eerste stage er vrij snel achter komt wat er van je verwacht wordt en of je wel/niet goed bij de advocatuur past. Je eerder zorgen gaan maken over je achtergrond etc zorgt er alleen voor dat je te veel gaat stressen.
Klopt, een beeld krijgen van de advocatuur is erg belangrijk, ervaring in de advocatuur is ook minstens zo belangrijk. Heb naar aanleiding van die e-mail gesolliciteerd op een 'eigenzinnige' en 'ongebruikelijke' wijze bij een aantal gerenommeerde advocatenkantoren, met succes. Heb binnenkort 5 oriënterende gesprekken.
  zondag 10 augustus 2014 @ 17:01:11 #132
165633 eriksd
The grand facade...
pi_143267305
quote:
0s.gif Op zondag 10 augustus 2014 16:59 schreef OoitEenPartner het volgende:

[..]

Klopt, een beeld krijgen van de advocatuur is erg belangrijk, ervaring in de advocatuur is ook minstens zo belangrijk. Heb naar aanleiding van die e-mail gesolliciteerd op een 'eigenzinnige' en 'ongebruikelijke' wijze bij een aantal gerenommeerde advocatenkantoren, met succes. Heb binnenkort 5 oriënterende gesprekken.
Paardenhoofd? Baksteen?
Bis bis bis
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
pi_143267378
quote:
15s.gif Op zondag 10 augustus 2014 17:01 schreef eriksd het volgende:

[..]

Paardenhoofd? Baksteen?
Huh?
  zondag 10 augustus 2014 @ 17:03:55 #134
165633 eriksd
The grand facade...
pi_143267430
Je sollicitatie op ongebruikelijke wijze? Laat maar, zonder deze scherpte wordt het natuurlijk niets.
Bis bis bis
pi_143267552
quote:
15s.gif Op zondag 10 augustus 2014 17:03 schreef eriksd het volgende:
Je sollicitatie op ongebruikelijke wijze? Laat maar, zonder deze scherpte wordt het natuurlijk niets.
Lol :P.
pi_143270170
quote:
0s.gif Op zondag 10 augustus 2014 16:59 schreef OoitEenPartner het volgende:

[..]

Maar jij bent cum laude afgestudeerd met een boordevol cv toch?
  zondag 10 augustus 2014 @ 18:18:59 #137
382027 klaas_th
Klaas is mijn codenaam
pi_143270247
quote:
1s.gif Op donderdag 31 juli 2014 11:46 schreef RolStaart-Beer het volgende:
Met zulke cijfers kun je het wel vergeten, ja.
Lul.
ik
hou
van
...
pi_143271671
quote:
0s.gif Op zondag 10 augustus 2014 18:17 schreef evelien89 het volgende:

[..]

Maar jij bent cum laude afgestudeerd met een boordevol cv toch?
Wel cum laude afgestudeerd op het mbo (kan volgens mij niet eens), en het predicaat behaald op mijn hbo-propedeuse. Mijn CV is verre van boordevol, laat staan met relevante werkervaring, alhoewel mijn mbo-stages, vanzelfsprekend op mbo-niveau, er wel mogen wezen :'). Ik begin nu pas (21 jaar oud) aan mijn wo-bachelor.

Volgens mij had je niet helemaal door waar we het precies overhadden. Lol.

Kanttekening: mijn CV is binnenkort wel boordevol, en mijn wo-bachelor en master behaal ik ook met het predicaat cum laude, maak je niet druk.
  zondag 10 augustus 2014 @ 19:22:39 #139
165633 eriksd
The grand facade...
pi_143272580
Dan nog, mbo zal niet in je voordeel werken.
Bis bis bis
pi_143272653
quote:
0s.gif Op zondag 10 augustus 2014 19:22 schreef eriksd het volgende:
Dan nog, mbo zal niet in je voordeel werken.
Dat zeg ik, lol. Jij bent niet zo scherp vandaag.
  zondag 10 augustus 2014 @ 19:25:44 #141
165633 eriksd
The grand facade...
pi_143272696
Tsja. Begin nou maar eens, dagdromertje. :)
Bis bis bis
pi_143273561
quote:
0s.gif Op zondag 10 augustus 2014 19:25 schreef eriksd het volgende:
Tsja. Begin nou maar eens, dagdromertje. :)
Scherp hoor, dat dagdromertje. Overigens heb ik inderdaad op lange termijn niks aan mijn mbo-niveau 4 diploma (juridisch medewerker zakelijke dienstverlening). Op korte termijn daarentegen. Ik denk dat ik die vijf sollicitaties bij desbetreffende advocatenkantoren toch wel mede dankzij mijn voorgenoemde diploma te danken heb. Daar het om een bijbaan/werkzaamheden gaat van hoogstwaarschijnlijk een soortgelijk niveau dat gelijkstaat aan het niveau van een juridisch medewerker zakelijke dienstverlening.

Edit: indirect heb ik er dus ook baat bij op lange termijn, ervaring binnen de advocatuur opdoen is altijd goed, ook voor later.
pi_143274082
quote:
0s.gif Op zondag 10 augustus 2014 19:43 schreef OoitEenPartner het volgende:

[..]

Scherp hoor, dat dagdromertje. Overigens heb ik inderdaad op lange termijn niks aan mijn mbo-niveau 4 diploma (juridisch medewerker zakelijke dienstverlening). Op korte termijn daarentegen. Ik denk dat ik die vijf sollicitaties bij desbetreffende advocatenkantoren toch wel mede dankzij mijn voorgenoemde diploma te danken heb. Daar het om een bijbaan/werkzaamheden gaat van hoogstwaarschijnlijk een soortgelijk niveau dat gelijkstaat aan het niveau van een juridisch medewerker zakelijke dienstverlening.

Edit: indirect heb ik er dus ook baat bij op lange termijn, ervaring binnen de advocatuur opdoen is altijd goed, ook voor later.
Ik vind het allemaal toch nogal arrogant overkomen voor een mbo'er. Maar succes met je studie in ieder geval.
pi_143274319
quote:
0s.gif Op zondag 10 augustus 2014 19:55 schreef evelien89 het volgende:

[..]

Ik vind het allemaal toch nogal arrogant overkomen voor een mbo'er. Maar succes met je studie in ieder geval.
Ben inmiddels een wo'er. Heb ik nu wel het recht om arrogant over te komen? Of doet mijn mbo verleden mij de das om?
  zondag 10 augustus 2014 @ 20:02:32 #145
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_143274429
Niets mis met een beetje arrogantie. De wereld zou niet blijven draaien zonder.
--
  zondag 10 augustus 2014 @ 20:02:47 #146
165633 eriksd
The grand facade...
pi_143274440
Ambitie is prima uiteraard, maar op de keper beschouwd moet je nog beginnen. Zou je die tijd niet in je bachelor steken ipv een baan als secretaresse?
Bis bis bis
pi_143274737
quote:
0s.gif Op zondag 10 augustus 2014 20:02 schreef eriksd het volgende:
Ambitie is prima uiteraard, maar op de keper beschouwd moet je nog beginnen. Zou je die tijd niet in je bachelor steken ipv een baan als secretaresse?
Dit. Het leek me een beetje te vroeg voor de betweterigheid. Even goede vrienden though.
pi_143275158
Waar bespeur jij enige vorm van betweterigheid dan?

Zoveel tijd ben ik niet van plan in mijn bachelor te steken. Aangezien rechten een kwestie is van logisch nadenken en het herkennen van verbanden. Ik vertrouw in mijn eigen kunnen, dat ik mijn wo-bachelor en master met ruime cijfers zal behalen heb ik voor mezelf al gegarandeerd (niet arrogant bedoeld).

Moet toch ergens beginnen met het opdoen van ervaring binnen de advocatuur. Ik zie mijn baan als secretaresse met alle liefde tegemoet. Ik wil straks aan het einde van de race niet tot de conclusie komen dat ik mezelf te weinig heb ontwikkeld door slechts bezig te zijn met de theoretische kant van het recht.

De praktijk is minstens zo belangrijk, niet betweterig bedoeld. Tot deze conclusie ben gekomen na het hebben van telefonisch contact met alle advocatenkantoren die zijn aangesloten bij de LFS.
pi_143275822
quote:
0s.gif Op zondag 10 augustus 2014 20:18 schreef OoitEenPartner het volgende:

Zoveel tijd ben ik niet van plan in mijn bachelor te steken. Aangezien rechten een kwestie is van logisch nadenken en het herkennen van verbanden. Ik vertrouw in mijn eigen kunnen, dat ik mijn wo-bachelor en master met ruime cijfers zal behalen heb ik voor mezelf al gegarandeerd (niet arrogant bedoeld).

Moet toch ergens beginnen met het opdoen van ervaring binnen de advocatuur. Ik zie mijn baan als secretaresse met alle liefde tegemoet. Ik wil straks aan het einde van de race niet tot de conclusie komen dat ik mezelf te weinig heb ontwikkeld door slechts bezig te zijn met de theoretische kant van het recht.

De praktijk is minstens zo belangrijk, niet betweterig bedoeld. Tot deze conclusie ben gekomen na het hebben van telefonisch contact met alle advocatenkantoren die zijn aangesloten bij de LFS.
Zo kwam het een beetje over in een paar posts die ik van je las. Maar dat kan zijn omdat ik het verkeerd interpreteer. Overigens vind ik je plan van aanpak en instelling erg goed. Ik wilde dat ik zo doelmatig aan de studie was begonnen.
pi_143275854
quote:
0s.gif Op zondag 10 augustus 2014 20:18 schreef OoitEenPartner het volgende:

Zij doelen daarbij op stages op wo-niveau. Ik zie eerlijk gezegd de toegevoegde waarde van je voornemen niet zo. Richt je op relevante ervaring zou ik zeggen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')