abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_142911372
Ik heb altijd een aardig slecht gebit gehad, geel en veel glazuur. Dit terwijl ik mijn tanden twee- à driemaal per dag poets en al zo'n vijf jaar geen cola drink en weinig koffie. Vorig jaar is er begonnen met het netter maken van mijn gebit en op zich was ik heel tevreden. De glazuurtanden werden opgevuld met naar ik geloof composiet en mijn voortanden werden helemaal opgekapt qua vorm. Ik weet niet precies hoe en wat maar volgens mij heb ik facings. Ik ben echt enorm blij met de perfecte vorm van mijn tanden. Nu is het probleem dat dit is aangepast op mijn eigen kleur gebit en zijn ze dus geel. De laatste tijd heb ik enorm veel last van schaamte omtrent mijn gebit. Eigenlijk heb ik dit altijd al wel gehad en vroeger was het natuurlijk veel erger maar die schaamte is er dus nog steeds en hoewel ik dacht dat ik mijn nieuwe tanden eerst maar wat moest 'afdragen' ben ik er nu helemaal klaar mee en wil ik gewoon nieuwe voortanden. Witte. De rest van mijn gebit heb ik al wit gemaakt zoals dat makkelijk kan tegenwoordig, met Crest Whitestrips. Uiteraard pakt die mijn voortanden niet mee. Ik schaam me echt kapot voor mijn tanden, het belemmert me in zoveel dingen in mijn leven. Vooral nu ik over een maand aan een nieuwe baan begin waarbij ik veel presentaties ga geven in een ontzettend licht gebouw zinkt de moed me in de schoenen terwijl ik er echt veel zin in heb verder. Ik kan er soms bijna niet van slapen, op zoek naar oplossingen.

Nu heb ik de tandarts twee maanden geleden gebeld zodat ik mooi op tijd was met mijn plan maar deze is op vakantie. Ik heb nu pas 31 augustus een afspraak wat betekent dat ik met dit gebit naar mijn werk moet. Vooral omdat ik er verder prima uitzie en heel tevreden over mezelf ben is de schaamte nog erger. Ik weet gewoon dat mensen gaan schrikken van mijn lelijke voortanden en dan gaat de aandacht dus naar iets wat ik beslist niet wil. En dat voor iets wat zo makkelijk te verhelpen is en wat een tandarts ongetwijfeld graag voor me zou willen doen. In een paar uur.

Ik heb gezocht op het internet naar alle mogelijke oplossingen maar de enige oplossing schijnt een soort stift/gloss te zijn voor op je tanden maar die schijnen bizar slecht te zijn. Ik heb zelfs gedacht aan enorm bruin worden en een rode lippenstift op doen voor optisch bedrog.

Ik ben nu op het punt dat ik denk: misschien moet ik dan maar een spoedafspraak forceren. Niet dat ik weet hoe. Daarbij kun je je afvragen of de tandarts bij zo'n afspraak de tijd gaat nemen om mijn voortanden te vervangen in plaats van ze gewoon weer opvult met dezelfde kleur.

Aangezien geld geen probleem is (niet dat ik rijk ben, maar gewoon omdat ik er alles voor over heb) moet er toch een oplossing zijn voor mij om een mooi gebit te kunnen krijgen? Al zijn het tijdelijke facings. Ze kunnen deze er toch afhalen en dan nieuwe facings op mijn tanden zetten? Ik heb weleens tijdelijke facings gehad en dat was zo klaar. Maar er moet iets gebeuren want hoe stom het misschien ook klinkt ben ik hier echt paniekerig over. In het zonlicht ziet het er zo afschuwelijk uit dat ik onmogelijk lekker in mijn vel kan zitten. Ik zit niet eens buiten om die reden. Ik weet nog goed dat ik er meteen onzeker over was toen de tanden 'gezet' waren en dat de tandarts toen zei dat het 'echt geen raar gezicht was' toen ik vroeg of ze niet te geel waren. Dat heb ik toen maar geloofd maar het valt binnen gewoon best mee, bij fel licht is het een verschrikkelijk lelijk gezicht. Het doet totaal afbreuk aan mij. Ik weet hoe gelukkig ik zal worden met een nieuw gebit (voortanden) en ben nu op zoek naar alle mogelijke oplossingen want ik ga hoe dan ook nieuwe tanden krijgen. Ik kijk altijd naar tanden bij mensen en werkelijk iedereen heeft een beter gebit dan ik.

Hoe kom ik zo snel mogelijk aan nieuwe voortanden?
  donderdag 31 juli 2014 @ 06:05:08 #2
427012 Brummetje2.0
Uw meest favoriete kutuser!
pi_142911584
Als je in plaats van nieuwe tanden nu eens jezelf gaat accepteren dat je er zo uitziet en gaat beseffen dat het er in jouw ogen wrs 100 keer erger uitziet. Ik durf te wedden dat het ontzettend meevalt, maar dat jij van een mug een olifant maakt.
pi_142911608
quote:
1s.gif
Op donderdag 31 juli 2014 06:05 schreef Brummetje2.0 het volgende:
Als je in plaats van nieuwe tanden nu eens jezelf gaat accepteren dat je er zo uitziet en gaat beseffen dat het er in jouw ogen wrs 100 keer erger uitziet. Ik durf te wedden dat het ontzettend meevalt, maar dat jij van een mug een olifant maakt.
Ik dacht eerst ook dat het er erger uitzag in mijn hoofd, vooral omdat de tandarts me gerust gesteld had (in 'gunstig' licht). Maar het is echt erg. Ik kan er niet omheen want ik heb mensen gevraagd om eerlijk te zijn en dat zijn ze geweest: ik heb echt gele tanden.
pi_142911817
quote:
0s.gif
Op donderdag 31 juli 2014 06:13 schreef VicG. het volgende:

[..]

Ik dacht eerst ook dat het er erger uitzag in mijn hoofd, vooral omdat de tandarts me gerust gesteld had (in 'gunstig' licht). Maar het is echt erg. Ik kan er niet omheen want ik heb mensen gevraagd om eerlijk te zijn en dat zijn ze geweest: ik heb echt gele tanden.
Je moet Brummetje ook niet geloven.
  Moderator donderdag 31 juli 2014 @ 07:24:42 #5
403652 crew  ChevyCaprice
Multidisciplinair simcoureur
pi_142911852
Gewoon geen neuk geven is de enige oplossing behalve tanden bleken met spoed

Maar wat boeit het wat ze van je tanden vinden? Je hebt de baan immers al en die witte tanden lopen heus niet weg
Gerieflijke groeten, ChevyCaprice
Moderator DIG
Russell-supporter (LET'S GO GEORGE!) F1 Watcher
🇺🇦 Fight Fight Fight! 🇺🇦
pi_142911876
Ach wanneer de tanden uit je bek geramd worden dan kun je mooie witte terug laten plaatsen.
pi_142911878
quote:
1s.gif
Op donderdag 31 juli 2014 07:24 schreef ChevyCaprice het volgende:
Gewoon geen neuk geven is de enige oplossing behalve tanden bleken met spoed

Maar wat boeit het wat ze van je tanden vinden? Je hebt de baan immers al en die witte tanden lopen heus niet weg
Een eerste indruk is belangrijk. En als een persoon die er verder prima uitziet haar mond open doet en verschrikkelijk gele tanden heeft is dat best wel erg :D. Al is het alleen maar om hoe ik me zelf voel, schaamte is niet prettig voor je houding. Het is echt een enorm naar gevoel.
pi_142911881
quote:
3s.gif
Op donderdag 31 juli 2014 07:29 schreef Piet_Piraat het volgende:
Ach wanneer de tanden uit je bek geramd worden dan kun je mooie witte terug laten plaatsen.
Dat zou alles oplossen :D. Spoedafspraak, nieuwe voortanden, hoppa.
pi_142911891
quote:
0s.gif
Op donderdag 31 juli 2014 07:30 schreef VicG. het volgende:

[..]

Een eerste indruk is belangrijk. En als een persoon die er verder prima uitziet haar mond open doet en verschrikkelijk gele tanden heeft is dat best wel erg :D. Al is het alleen maar om hoe ik me zelf voel, schaamte is niet prettig voor je houding. Het is echt een enorm naar gevoel.
Aan de andere kant vertrouw ik die met zo'n strakke rij witte tanden ook niet.
pi_142911895
Je hebt heel je leven al gelere tanden dan gemiddeld en kan nu niet nog een maandje wachten tot je afspraak?

Je kan natuurlijk altijd nog naar een kliniek gaan waar ze tanden bleken, daar kan je wellicht wat eerder terecht.
"We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further." - Richard Dawkins
pi_142911911
Neem nu Laurens van Dam, nou dat gebit lag aan gort met al dat vallen en hij heeft toch nog steeds zijn tanden.
pi_142911914
quote:
0s.gif
Op donderdag 31 juli 2014 07:33 schreef DroogDok het volgende:
Je hebt heel je leven al gelere tanden dan gemiddeld en kan nu niet nog een maandje wachten tot je afspraak?

Je kan natuurlijk altijd nog naar een kliniek gaan waar ze tanden bleken, daar kan je wellicht wat eerder terecht.
Nou, het is wel erger geworden hoor. Ze zijn wel geler geworden in de loop der jaren. En ik schaam me dus ook al jaren. En dan krijg ik gele facings. Die duur waren en waarvan gezegd werd dat 'ze echt niet raar zijn' maar ikw as eigenlijk meteen al ontevreden. Ik ben er gewoon echt zo klaar mee, ik schaam me kapot en het is nadelig voor mijn sociale leven. Ik spreek nooit af buiten en nu moet ik in een überlicht gebouw gaan werken.
pi_142911918
quote:
3s.gif
Op donderdag 31 juli 2014 07:35 schreef Piet_Piraat het volgende:
Laurens van Dam
Wel wit. En geen jonge vrouw.
pi_142911940
quote:
0s.gif
Op donderdag 31 juli 2014 07:37 schreef VicG. het volgende:

[..]

Wel wit. En geen jonge vrouw.
Een wielrenner met bek vol neptanden.
pi_142911942
quote:
0s.gif
Op donderdag 31 juli 2014 07:36 schreef VicG. het volgende:

[..]

Nou, het is wel erger geworden hoor. Ze zijn wel geler geworden in de loop der jaren. En ik schaam me dus ook al jaren. En dan krijg ik gele facings. Die duur waren en waarvan gezegd werd dat 'ze echt niet raar zijn' maar ikw as eigenlijk meteen al ontevreden. Ik ben er gewoon echt zo klaar mee, ik schaam me kapot en het is nadelig voor mijn sociale leven. Ik spreek nooit af buiten en nu moet ik in een überlicht gebouw gaan werken.
Als die facings wit waren geweest en de rest van je tanden geel zou het er ook raar hebben uitgezien toch? Maar hoe geel zijn je tanden dan?

om deze externe inhoud weer te geven is het noodzakelijk dat je toestemming geeft voor het gebruik van tracking en social mediacookies.
Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie
"We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further." - Richard Dawkins
pi_142911999
Zo'n bek vol met witte tanden is vaak nep.
pi_142912007
quote:
0s.gif
Op donderdag 31 juli 2014 07:36 schreef VicG. het volgende:

[..]

Bij wie ben je dan in godsnaam geweest, ik heb facings laten plaatsen en heb heel mooi natuurlijk wit gebit, ik had heel slecht glazuur en ben er super tevreden over, of was je vergeten dat jij de klant was, bij mij kwamen ze met een strookje kleurtjes en zeiden kies maar uit, ze gaven uiteraard wel even hun advies en voor de rest al wou ik sneeuwwitte tanden of pimpelpaars moest ik allemaal zelf weten
pi_142912009
quote:
3s.gif
Op donderdag 31 juli 2014 07:47 schreef Piet_Piraat het volgende:
Zo'n bek vol met witte tanden is vaak nep.
En ook niet mooi doordat het onnatuurlijk oogt. Wat natuurlijk niet wil zeggen dan een bek voor geel bruine tanden wel mooi is.
pi_142912023
quote:
0s.gif
Op donderdag 31 juli 2014 07:39 schreef DroogDok het volgende:

[..]

Als die facings wit waren geweest en de rest van je tanden geel zou het er ook raar hebben uitgezien toch? Maar hoe geel zijn je tanden dan?

[ afbeelding ]
Ik zou een moord doen voor Voor #2. En hoe geel kom ik later even op terug.
pi_142912024
quote:
0s.gif
Op donderdag 31 juli 2014 07:48 schreef DroogDok het volgende:

[..]

En ook niet mooi doordat het onnatuurlijk oogt. Wat natuurlijk niet wil zeggen dan een bek voor geel bruine tanden wel mooi is.
Dat stoot af maar het perfecte gebit is een utopie.
pi_142912032
quote:
0s.gif
Op donderdag 31 juli 2014 07:48 schreef LittleLady het volgende:

[..]

Bij wie ben je dan in godsnaam geweest, ik heb facings laten plaatsen en heb heel mooi natuurlijk wit gebit, ik had heel slecht glazuur en ben er super tevreden over, of was je vergeten dat jij de klant was, bij mij kwamen ze met een strookje kleurtjes en zeiden kies maar uit, ze gaven uiteraard wel even hun advies en voor de rest al wou ik sneeuwwitte tanden of pimpelpaars moest ik allemaal zelf weten
Ja, met mij is het totaal niet besproken. Ik had waarschijnlijk zelf mijn mond open moeten trekken ook. Ik was er meteen niet blij mee. Achteraf had ik eerst mijn andere tanden gebleekt zoals ik nu heb gedaan.
pi_142912036
quote:
0s.gif
Op donderdag 31 juli 2014 07:48 schreef DroogDok het volgende:

[..]

Nee daarom.
pi_142912043
quote:
12s.gif
Op donderdag 31 juli 2014 07:50 schreef Piet_Piraat het volgende:

[..]

Dat stoot af maar het perfecte gebit is een utopie.
Maar ik hoef ook geen perfect gebit. Ik wil een gebit dat niet geel is en een gebit waarmee ik vrijuit kan lachen en praten, wat heel belangrijk is voor mijn nieuwe baan. Ik dacht ook dat ik ruim op tijd belde maar had geen idee van de (lange) vakantie van mijn tandarts.
  † In Memoriam † donderdag 31 juli 2014 @ 07:53:32 #24
294940 badtripbob
GeK, no?
pi_142912048
Kunstgebit. Werkt ideaal. ^O^.
pi_142912052
quote:
0s.gif
Op donderdag 31 juli 2014 07:51 schreef VicG. het volgende:

[..]

Nee daarom.
En met strakke witte tanden ga je beter functioneren denk je?
pi_142912053
quote:
0s.gif

[..]

Ja, met mij is het totaal niet besproken. Ik had waarschijnlijk zelf mijn mond open moeten trekken ook. Ik was er meteen niet blij mee. Achteraf had ik eerst mijn andere tanden gebleekt zoals ik nu heb gedaan.
Heb je porselein of compesiet ( het is vroeg maar je snapt wel wat ik bedoel )
pi_142912063
quote:
5s.gif
Op donderdag 31 juli 2014 07:54 schreef Piet_Piraat het volgende:

[..]

En met strakke witte tanden ga je beter functioneren denk je?
Met witte, ja, zeker weten. Je gebit is enorm belangrijk in sociale interactie.
pi_142912065
quote:
0s.gif
Op donderdag 31 juli 2014 07:54 schreef LittleLady het volgende:

[..]

Heb je porselein of compesiet ( het is vroeg maar je snapt wel wat ik bedoel )
Composiet.
pi_142912077
quote:
0s.gif
Op donderdag 31 juli 2014 07:55 schreef VicG. het volgende:

[..]

Met witte, ja, zeker weten. Je gebit is enorm belangrijk in sociale interactie.
De mogelijkheden om er iets aan te doen die zijn er.
pi_142912082
quote:
0s.gif
Op donderdag 31 juli 2014 07:55 schreef VicG. het volgende:

[..]

Composiet.
Dat werd mij afgeraden ( verkleuring en kortere levensduur ), ik heb porselein, ik ben destijds bij Poulet in Arnhem geweest
pi_142912088
quote:
3s.gif
Op donderdag 31 juli 2014 07:56 schreef Piet_Piraat het volgende:

[..]

De mogelijkheden om er iets aan te doen die zijn er.
Maar bleken is dus geen optie bij neptanden. Ze moeten vervangen worden. De vraag is nu hoe ik dat op korte termijn voor elkaar krijg bij een tandarts.
pi_142912101
quote:
0s.gif
Op donderdag 31 juli 2014 07:57 schreef LittleLady het volgende:

[..]

Dat werd mij afgeraden ( verkleuring en kortere levensduur ), ik heb porselein, ik ben destijds bij Poulet in Arnhem geweest
Die van mij zijn ook verkleurd ja, weet ik zeker. Maar ze waren al te geel om tevreden te zijn in de eerste plaats.
pi_142912119
quote:
0s.gif
Op donderdag 31 juli 2014 07:50 schreef VicG. het volgende:

[..]

Ik zou een moord doen voor Voor #2. En hoe geel kom ik later even op terug.
Dus dan is het net zo geel als #1?
pi_142912124
quote:
0s.gif
Op donderdag 31 juli 2014 08:02 schreef DroogDok het volgende:

[..]

Dus dan is het net zo geel als #1?
Wel geler. Sowieso vind ik #1 niet echt geel, eerder wat donker in vergelijking met de witte tanden.
pi_142912130
quote:
0s.gif
Op donderdag 31 juli 2014 08:04 schreef VicG. het volgende:

[..]

Wel geler. Sowieso vind ik #1 niet echt geel, eerder wat donker in vergelijking met de witte tanden.
Ik ben benieuwd, gooi eens een foto online als je gelegenheid hebt.
pi_142912135
Besef wel hoe meer jij erop gaat letten des te geler worden ze in jou ogen
pi_142912139
quote:
0s.gif
Op donderdag 31 juli 2014 08:04 schreef VicG. het volgende:

[..]

Die 2 rechtse plaatjes zijn onnatuurlijk wit.
pi_142912165
quote:
0s.gif
Op donderdag 31 juli 2014 08:04 schreef DroogDok het volgende:

[..]

Ik ben benieuwd, gooi eens een foto online als je gelegenheid hebt.
Het komt nog het meest hierbij in de buurt denk ik.

om deze externe inhoud weer te geven is het noodzakelijk dat je toestemming geeft voor het gebruik van tracking en social mediacookies.
Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie
pi_142912184
quote:
0s.gif
Op donderdag 31 juli 2014 08:05 schreef LittleLady het volgende:
Besef wel hoe meer jij erop gaat letten des te geler worden ze in jou ogen
Het valt echt op, het valt anderen ook echt op. Laatst had ik ruzie met mijn jongere broertje en wees ook hij me er nog eens op. 'Rotte tanden' noemde hij het toen zelfs (dat zijn ze overigens niet maar ze zien er niet uit).
pi_142912189
Die met de bril is wel een lekker ding zo te zien.
pi_142912205
quote:
0s.gif
Op donderdag 31 juli 2014 08:09 schreef VicG. het volgende:

[..]

Het valt echt op, het valt anderen ook echt op. Laatst had ik ruzie met mijn jongere broertje en wees ook hij me er nog eens op. 'Rotte tanden' noemde hij het toen zelfs (dat zijn ze overigens niet maar ze zien er niet uit).
Tja dan ben je niet best geholpen door je tandarts, persoonlijk zou ik eens even kijken waar je een kan vinden die ook doet plaatsen en daarheen gaan, dan ben je echt klant
pi_142912212
Ik heb echt niets aan een oplossing voor hoe ik goed met dit gebit om kan gaan. Ik weet inmiddels zeker dat ik hier niet het leven mee kan lijden dat ik graag wil. Ik voel me alleen prettig en aantrekkelijk als ik ergens in de kroeg sta. Verder is het altijd maar schamen, zelfs bij de kassa. Ik kijk mensen niet eens aan. Ik kan dat ook beslist niet gebruiken bij mijn baan. Ik moet andere voortanden. Al zijn ze tijdelijk, ook goed.
pi_142912220
quote:
0s.gif
Op donderdag 31 juli 2014 08:11 schreef LittleLady het volgende:

[..]

Tja dan ben je niet best geholpen door je tandarts, zou eens even waar je een kan vinden die ook doet plaatsen en daarheen gaan, dan ben je echt klant
Heb ik net een DM van jou gehad? Ik kon die niet beantwoorden namelijk.

Maar hoe bedoel je, bij een speciale kliniek of zo? Kun je daar snel terecht? En wordt dat dan ook verzekerd?
pi_142912233
quote:
0s.gif
Op donderdag 31 juli 2014 08:12 schreef VicG. het volgende:

[..]

Heb ik net een DM van jou gehad? Ik kon die niet beantwoorden namelijk.

Maar hoe bedoel je, bij een speciale kliniek of zo? Kun je daar snel terecht? En wordt dat dan ook verzekerd?
Tja is gewoon erkende tandarts, kwamen ook mensen voor controle, mijn huidige tandarts doet ze ook plaatsen, ik kreeg 1000 euro vergoedt destijds
  donderdag 31 juli 2014 @ 08:14:33 #45
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_142912247
Ga eens rondbellen met tandartsen of tandtechnische bedrijfjes. Ik denk dat als je wilt betalen je nog best snel iets voor elkaar zou kunnen krijgen.
The love you take is equal to the love you make.
pi_142912262
TS: hoeveel geld heb je er voor over?
Make my day!
pi_142912268
quote:
0s.gif
Op donderdag 31 juli 2014 08:12 schreef VicG. het volgende:

En wordt dat dan ook verzekerd?
De tandarts zit niet echt meer in het basispakket.
pi_142912286
quote:
1s.gif
Op donderdag 31 juli 2014 08:14 schreef Lienekien het volgende:
Ga eens rondbellen met tandartsen of tandtechnische bedrijfjes. Ik denk dat als je wilt betalen je nog best snel iets voor elkaar zou kunnen krijgen.
Je zou wel denken dat het moet kunnen hè? Misschien moet ik eens buiten de 'normale tandarts' kijken.
pi_142912288
quote:
1s.gif
Op donderdag 31 juli 2014 08:14 schreef Lienekien het volgende:
. Ik denk dat als je wilt betalen je nog best snel iets voor elkaar zou kunnen krijgen.
Zo werkt het met alles wel.
pi_142912291
quote:
0s.gif
Op donderdag 31 juli 2014 08:15 schreef agter het volgende:
TS: hoeveel geld heb je er voor over?
Ik heb er wel een voorlopige schuld voor over. Het zal sowieso wel wat kosten, meer dan ik kan missen, maar het is te belangrijk om het niet te doen.
pi_142912295
quote:
11s.gif
Op donderdag 31 juli 2014 08:17 schreef Piet_Piraat het volgende:

[..]

Zo werkt het met alles wel.
Maar snel hè, dat is het een beetje. Mijn ervaring met tandartsen is dat ik altijd enorm lang moet wachten. Tenzij spoedgeval. Vandaar mijn horrorgedachten 's nachts.
pi_142912304
ik was voor 6 facings en bleken 3200 euro kwijt en kreeg 1000 vergoedt.
pi_142912343
quote:
0s.gif
Op donderdag 31 juli 2014 08:19 schreef LittleLady het volgende:
ik was voor 6 facings en bleken 3200 euro kwijt en kreeg 1000 vergoedt.
Oh zoiets heb ik er ook zeker voor over. En ik hoef maar twee (hoogstens drie) facings.
pi_142912362
Waarom facings en geen kronen?
Ik herken je klacht want door een val werden drie van mijn voortanden steeds donkerder, een werd bijna bruinig en lachen deed ik met mijn mond dicht.
In overleg met de tandarts heb ik alle vier mijn tanden (die net als bij jou) verder wel goed waren) laten vervangen door kronen. Niet spierwit natuurlijk, maar - omdat ik nu toch de kans had - wel een fractie witter dan de rest van mijn gebit.
De opluchting om weer breeduit te kunnen lachen was onbeschrijflijk.
Maar...
Snel ging het allemaal niet; al met al ben ik er wel een aantal maanden zoet mee geweest, imclusief een paar weken voor schut lopen met noodkronen.

Kortom ik begrijp je probleem en snap dat het je onzeker maakt op je nieuwe werk, maar waar jij jezelf reduceert tot een rij gele tanden zien anderen gewoon een heel mens, maak je daar alsjeblieft niet te druk om. Misschien kun je ook gewoon aan je nieuwe collega's vertellen dat je "in een behandelingstraject" zit voor mooiere tanden.
Succes!
pi_142912373
quote:
14s.gif
Op donderdag 31 juli 2014 08:23 schreef VicG. het volgende:

[..]

Oh zoiets heb ik er ook zeker voor over. En ik hoef maar twee (hoogstens drie) facings.
Dat ga je toch niet serieus menen, je loopt te klagen dat je gebit zo geel is en laat je maar 3 facings zetten?

Weet dat ze zo'n 650 euro per stuk, zat er 3 keer, 1 keer bleken, 1 keer slijpen en klei happen en 1 keer plaatsen
pi_142912378
quote:
0s.gif
Op donderdag 31 juli 2014 08:18 schreef VicG. het volgende:

[..]

Maar snel hè, dat is het een beetje. Mijn ervaring met tandartsen is dat ik altijd enorm lang moet wachten. Tenzij spoedgeval. Vandaar mijn horrorgedachten 's nachts.
Het huis van de tandarts moet ook betaald worden en wanneer je serieus geld wilt steken in je gebit dan zijn de specialisten op dat gebied erg snel.
pi_142912400
quote:
0s.gif
Op donderdag 31 juli 2014 08:25 schreef Gwywen het volgende:
Waarom facings en geen kronen?
Ik herken je klacht want door een val werden drie van mijn voortanden steeds donkerder, een werd bijna bruinig en lachen deed ik met mijn mond dicht.
In overleg met de tandarts heb ik alle vier mijn tanden (die net als bij jou) verder wel goed waren) laten vervangen door kronen. Niet spierwit natuurlijk, maar - omdat ik nu toch de kans had - wel een fractie witter dan de rest van mijn gebit.
De opluchting om weer breeduit te kunnen lachen was onbeschrijflijk.
Maar...
Snel ging het allemaal niet; al met al ben ik er wel een aantal maanden zoet mee geweest, imclusief een paar weken voor schut lopen met noodkronen.

Kortom ik begrijp je probleem en snap dat het je onzeker maakt op je nieuwe werk, maar waar jij jezelf reduceert tot een rij gele tanden zien anderen gewoon een heel mens, maak je daar alsjeblieft niet te druk om. Misschien kun je ook gewoon aan je nieuwe collega's vertellen dat je "in een behandelingstraject" zit voor mooiere tanden.
Succes!
Dank je voor je reactie! Mij lijkt het ook een enorme opluchting om eindelijk eens te kunnen lachen zonder me te schamen en zonder een hand voor mijn mond. Of naar beneden te kijken of whatever. Waarom ging het niet meer met jouw kronen? Kronen vind ik trouwens ook prima hoor, het hoeven geen facings te zijn.

Ik begrijp wel wat je zegt in je tweede alinea maar feit is dat er tegenwoordig een enorme druk op een wit gebit hebben ligt. Soms kijk ik een film uit de tachtiger jaren of zo en daar hadden mensen gewoon witte gebitten. Nu is dat - vooral voor een jonge vrouw - gewoon echt een ding. Ik wil me gewoon meteen ontspannen voelen op mijn werk en voor collega's staan in dat helse lichte gebouw en buiten zitten.
pi_142912411
quote:
0s.gif
Op donderdag 31 juli 2014 08:26 schreef LittleLady het volgende:

[..]

Dat ga je toch niet serieus menen, je loopt te klagen dat je gebit zo geel is en laat je maar 3 facings zetten?

Weet dat ze zo'n 650 euro per stuk, zat er 3 keer, 1 keer bleken, 1 keer slijpen en klei happen en 1 keer plaatsen
Ik heb mijn echte tanden al witter gemaakt, zelf. Met Crest Whitestrips. Die wil ik ook nog wel echt laten bleken denk ik. En dan de tanden vervangen die niet wit te maken zijn omdat ze nep zijn.
pi_142912424
quote:
0s.gif
Op donderdag 31 juli 2014 08:31 schreef VicG. het volgende:

[..]

Ik heb mijn echte tanden al witter gemaakt, zelf. Met Crest Whitestrips. Die wil ik ook nog wel echt laten bleken denk ik. En dan de tanden vervangen die niet wit te maken zijn omdat ze nep zijn.
Nou even op google naar iemand zoeken die dat doet en een belletje erheen doen, dan weet je meer
pi_142912627
quote:
0s.gif
Op donderdag 31 juli 2014 07:39 schreef DroogDok het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Ha, op die foto is de huid ineens ook veel lichter geworden _O-
pi_142913313
ga naar bulgarije of polen vriend

daar is t veel goedkoper

als je een beetje zoekt vind je bedrijfjes die alles voor je regelen, incl vlucht en verblijf
pi_142913638
quote:
0s.gif

[..]

Achteraf kijk je een koe in zijn kont. Je zult toch even moeten doorbijten (sorry) en wachten tot je afspraak.
Misschien kun je voor die facings naar een andere tandarts of kliniek? Een spoedbehandeling zit er ws. niet in omdat het geen spoed is maar cosmetisch. Dus ga rondbellen naar andere tandartsen, hups.
Supra Groningam Nihil
Postjubilea: 10.000 15.000 20.000 25.000
Sit jou kop in die koei se kont en wag tot die bul jou kom holnaai
Wat niemand je vertelt over de bioindustrie, geen bloed maar feiten
pi_142913714
Ik hoop trouwens niet dat je al je hoop hebt gevestigd op dat je leven met witte tanden veel beter wordt want dan vind je wel weer wat anders om ontevreden over te zijn. Succes ermee.
Supra Groningam Nihil
Postjubilea: 10.000 15.000 20.000 25.000
Sit jou kop in die koei se kont en wag tot die bul jou kom holnaai
Wat niemand je vertelt over de bioindustrie, geen bloed maar feiten
pi_142913855
quote:
3s.gif
Op donderdag 31 juli 2014 09:48 schreef Deetch het volgende:
Ik hoop trouwens niet dat je al je hoop hebt gevestigd op dat je leven met witte tanden veel beter wordt want dan vind je wel weer wat anders om ontevreden over te zijn. Succes ermee.
Dat kan dan weer in nieuw topic.
  donderdag 31 juli 2014 @ 10:38:33 #65
427012 Brummetje2.0
Uw meest favoriete kutuser!
pi_142914846
quote:
0s.gif
Op donderdag 31 juli 2014 08:07 schreef VicG. het volgende:

[..]

Het komt nog het meest hierbij in de buurt denk ik.

[ afbeelding ]
En dat bedoel ik dus. Dit valt echt zo ontzettend mee. Ik zou als ik jou was gaan richten op jezelf accepteren zoals je bent, daar heb je veel meer aan dan aan met je tanden lopen klooien.

Mensen kijken echt niet naar hoe wit of geel je tanden zijn hoor. Dat beeld je jezelf in dat ze dat zullen doen.
pi_142914892
quote:
1s.gif
Op donderdag 31 juli 2014 10:38 schreef Brummetje2.0 het volgende:

[..]

Mensen kijken echt niet naar hoe wit of geel je tanden zijn hoor. Dat beeld je jezelf in dat ze dat zullen doen.
:') zeker
pi_142915559
quote:
14s.gif
Op donderdag 31 juli 2014 08:23 schreef VicG. het volgende:

[..]

En dan zijn de rest van je tanden geler dan die drie...nee, dat gaat niet opvallen. :') Misschien moet je wat meer zelfvertrouwen kweken i.p.v. facings willen hebben. ;)
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
  donderdag 31 juli 2014 @ 12:38:34 #68
384601 HCFeestbeest
Behoort tot het patriciaat
pi_142917960
ik eet lekker een aardbeientaartje.
pics van je tanden
Gr gr. de KLB Keizer
pi_142927505
quote:
1s.gif
Op donderdag 31 juli 2014 06:05 schreef Brummetje2.0 het volgende:
Het zal vast voor andere mensen wel meevallen, maar als TS er echt mee zit, dan moet je er gewoon wat aan doen. Je kunt 'jezelf' wel blijven accepteren, maar wat accepteer je dan? Dat je ooit je tanden hebt verneukt en er nu onnodig lelijker uitziet dan je graag zou willen? Dergelijke passieve lol lijkt me niet goed voor jezelf.

TS, kun je niet een andere tandarts of kliniek bezoeken? Er moet toch wel iets te vinden zijn voordat je weer aan het werk gaat?

quote:
0s.gif
Op donderdag 31 juli 2014 11:06 schreef trovey het volgende:

[..]

En dan zijn de rest van je tanden geler dan die drie...nee, dat gaat niet opvallen. :') Misschien moet je wat meer zelfvertrouwen kweken i.p.v. facings willen hebben. ;)
Waarom wordt er zo gereageerd op iemand die graag (weer) mooie witte tanden wil? :P Maar een half-assed job moet je ook niet willen inderdaad.
pi_142940559
quote:
0s.gif
Op donderdag 31 juli 2014 09:29 schreef 16meter het volgende:
ga naar bulgarije of polen vriend

daar is t veel goedkoper

als je een beetje zoekt vind je bedrijfjes die alles voor je regelen, incl vlucht en verblijf
Het is 2014, zo moeilijk kan het toch nooit zijn :D.
pi_142940599
quote:
3s.gif
Op donderdag 31 juli 2014 09:48 schreef Deetch het volgende:
Mijn leven wordt véél makkelijker met witte tanden. Ik ben verder heel tevreden over mezelf. Ik schaam me dus alleen ontzettend voor mijn gebit wat me serieus in de weg staat sociaal gezien. Ik kan nooit volledig mezelf zijn, alleen in sfeervolle verlichting. Dat is toch triest? Dus het gaat juist heel erg veel veranderen in mijn leven.
pi_142940628
quote:
1s.gif
Op donderdag 31 juli 2014 10:38 schreef Brummetje2.0 het volgende:

[..]

En dat bedoel ik dus. Dit valt echt zo ontzettend mee. Ik zou als ik jou was gaan richten op jezelf accepteren zoals je bent, daar heb je veel meer aan dan aan met je tanden lopen klooien.

Ja, vind je het meevallen? In mijn omgeving heeft iedereen witte tanden. Letterlijk iedereen. Ik ken één jonge man (ik houd het even op twintigers nu) met gele(re) tanden en that's it.
pi_142940676
quote:
0s.gif
Op donderdag 31 juli 2014 10:39 schreef 16meter het volgende:

[..]

:') zeker
Dat doen ze zóóó wel. Ik zie het alleen al aan de non-verbale communicatie. Dat als ik met iemand praat in onflatteus licht dat ze aan hun tanden gaan likken of pulken. Als je een etensrestje tussen je tanden hebt doen mensen dat ook vaak. Ze worden ook duidelijk afgeleid door mijn gebit in mijn verhaal. Het is ook gewoon geen gezicht, iemand die er verder prima uitziet en dan haar mond opentrekt en dan zo'n lelijk gebit heeft.
pi_142940699
quote:
0s.gif
Op donderdag 31 juli 2014 11:06 schreef trovey het volgende:

[..]

De rest is al wit. Dat heb ik zelf gedaan want echte tanden kun je makkelijk thuis bleken met Crest Whitestrips. Alleen bij de nepperds wil dat dus niet, die moeten per se vervangen worden.
pi_142940718
quote:
0s.gif
Op donderdag 31 juli 2014 12:38 schreef HCFeestbeest het volgende:
ik eet lekker een aardbeientaartje.
pics van je tanden
Zal ik spoedig eens doen ja.
pi_142940905
quote:
11s.gif
Op donderdag 31 juli 2014 17:49 schreef Panzermaus het volgende:

[..]

Het zal vast voor andere mensen wel meevallen, maar als TS er echt mee zit, dan moet je er gewoon wat aan doen. Je kunt 'jezelf' wel blijven accepteren, maar wat accepteer je dan? Dat je ooit je tanden hebt verneukt en er nu onnodig lelijker uitziet dan je graag zou willen? Dergelijke passieve lol lijkt me niet goed voor jezelf.

TS, kun je niet een andere tandarts of kliniek bezoeken? Er moet toch wel iets te vinden zijn voordat je weer aan het werk gaat?

[..]

Waarom wordt er zo gereageerd op iemand die graag (weer) mooie witte tanden wil? :P Maar een half-assed job moet je ook niet willen inderdaad.
Ja precies. We leven nu eenmaal in een tijd en een wereld waarin het echt over je lelijke tanden gaat als je die hebt. Zoals al vaker gezegd heeft iedereen witte tanden tegenwoordig en dan heb ik het niet eens over bekende mensen met hun 'te perfecte' tanden maar ook over klasgenootjes vroeger etc.

Dit soort mensen vinden hun tanden niet wit genoeg en bleken ze, ik zou er een moord voor doen, maar het laat maar weer even zien hoe groot de druk op witte tanden is. En ja, ik bezwijk daarvoor, maar soit.

Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie

Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie

Nou nou, die waren geel :D.
pi_142940932
Dit is ook wel vergelijkbaar met mijn voortanden denk ik.

Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie
pi_142941892
Wanneer de tanden spierwit zijn dan ga je last krijgen van flaporen.
Of een iets te grote neus.

[ Bericht 19% gewijzigd door #ANONIEM op 01-08-2014 00:19:16 ]
pi_142942412
quote:
3s.gif
Op vrijdag 1 augustus 2014 00:18 schreef Piet_Piraat het volgende:
Wanneer de tanden spierwit zijn dan ga je last krijgen van flaporen.
Of een iets te grote neus.
Nee, hoor. Ik ben verder heel tevreden over mezelf, dat maakt dit ook extra beschamend.

Waarom is het zo raar om geen gele tanden te willen maar witte en je ervoor te schamen, specifiek voor dat? Het is geen Body Dysmorphic Disorder, het is geen plastische chirurgie, het is geen ingebeelde lelijkheid. Het is iets lelijks wat ik niet wil en wat dus moet veranderen. Ik ga er hoe dan ook iets aan doen, dus eerst maar eens rondbellen in mijn eigen stad met dit verhaal.
pi_142943601
quote:
0s.gif
Op vrijdag 1 augustus 2014 00:36 schreef VicG. het volgende:

[..]

Nee, hoor. Ik ben verder heel tevreden over mezelf, dat maakt dit ook extra beschamend.

Waarom is het zo raar om geen gele tanden te willen maar witte en je ervoor te schamen, specifiek voor dat? Het is geen Body Dysmorphic Disorder, het is geen plastische chirurgie, het is geen ingebeelde lelijkheid. Het is iets lelijks wat ik niet wil en wat dus moet veranderen. Ik ga er hoe dan ook iets aan doen, dus eerst maar eens rondbellen in mijn eigen stad met dit verhaal.
En toch maak je het probleem groter dan het is. :')
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
pi_142947388
quote:
0s.gif
Op donderdag 31 juli 2014 23:41 schreef VicG. het volgende:

[..]

Het is 2014, zo moeilijk kan het toch nooit zijn :D.
scheelt heel veel

kijk maar eens
pi_142947455
Ik heb er flink werk aan laten doen. Eerst bleken, toen facings. Ik ben er echt super blij mee. Misschien komend jaar een aanvullende verzekering afsluiten en goed aanpakken, als je er echt zo mee zit.
  vrijdag 1 augustus 2014 @ 10:46:05 #83
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_142948565
Sommige mensen hebben gewoon van nature wat gele tandjes.
Fun fact, deze zijn vaak sterker dan de parelwitte exemplaren.
  vrijdag 1 augustus 2014 @ 10:55:56 #84
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_142948827
quote:
7s.gif
Op vrijdag 1 augustus 2014 10:46 schreef Twiitch het volgende:
Sommige mensen hebben gewoon van nature wat gele tandjes.
Fun fact, deze zijn vaak sterker dan de parelwitte exemplaren.
Het zijn alleen niet haar eigen tanden.
pi_142949270
Lijkt mij dat die twee gele voortanden nu extra opvallen en dat het daarom storend is.. Alles die kleur geel is minder erg denk ik
Worry is a misuse of imagination
  vrijdag 1 augustus 2014 @ 11:33:30 #86
288545 PIETR
Facta non Verba
pi_142949974
Je kan toch gewoon naar een andere tandarts / tandtechnicus gaan voor nieuwe facings? Ik zie het probleem niet zo ..
Niets is sterker dan dat ene woord
  vrijdag 1 augustus 2014 @ 12:14:49 #87
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_142951381
quote:
0s.gif
Op vrijdag 1 augustus 2014 11:33 schreef PIETR het volgende:
Je kan toch gewoon naar een andere tandarts / tandtechnicus gaan voor nieuwe facings? Ik zie het probleem niet zo ..
Het probleem is dat het lang duurt.
pi_142951640
quote:
3s.gif
Op donderdag 31 juli 2014 07:35 schreef Piet_Piraat het volgende:
Laurens van Dam
Wie? ;(
JenHermes is gisteren terug gekomen van de kermis en hij decht is wer ber mis
  vrijdag 1 augustus 2014 @ 13:00:15 #89
288545 PIETR
Facta non Verba
pi_142953097
quote:
1s.gif
Op vrijdag 1 augustus 2014 12:14 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Het probleem is dat het lang duurt.
Onzin. Gewoon een paar uur voor uit trekken. Rustig alle tandheelkundige bedrijven bellen in je buurt en als dat niet lukt dan ga je iets verder kijken. Weet zeker dat het dan moet lukken om een bedrijf te vinden waar je nog voor de start van je nieuwe baan terecht kunt.
  vrijdag 1 augustus 2014 @ 13:13:23 #90
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_142953561
quote:
1s.gif
Op vrijdag 1 augustus 2014 13:00 schreef PIETR het volgende:

[..]

Onzin. Gewoon een paar uur voor uit trekken. Rustig alle tandheelkundige bedrijven bellen in je buurt en als dat niet lukt dan ga je iets verder kijken. Weet zeker dat het dan moet lukken om een bedrijf te vinden waar je nog voor de start van je nieuwe baan terecht kunt.
Ja flikker op man, met je 'onzin'. Dat rondbellen had ik gisteren ook al gepost.

Kom jij nog eens als spuit elf.
  vrijdag 1 augustus 2014 @ 13:18:17 #91
288545 PIETR
Facta non Verba
pi_142953764
quote:
1s.gif
Op vrijdag 1 augustus 2014 13:13 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Ja flikker op man, met je 'onzin'. Dat rondbellen had ik gisteren ook al gepost.

Kom jij nog eens als spuit elf.
Nou sorry hoor :') Overheen gelezen.

Blijft wel de beste optie.
  vrijdag 1 augustus 2014 @ 13:26:27 #92
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_142954070
quote:
1s.gif
Op vrijdag 1 augustus 2014 13:18 schreef PIETR het volgende:

[..]

Nou sorry hoor :') Overheen gelezen.

Blijft wel de beste optie.
Dan zijn we het eens met elkaar.
pi_143084224
1) je hebt recht tanden
2) geld is geen probleem
3) je wilt witte tanden

Bezoek tandarts(en) of van die speciale klinieken...
pi_143084955
quote:
0s.gif
Op donderdag 31 juli 2014 23:51 schreef VicG. het volgende:
Dit is ook wel vergelijkbaar met mijn voortanden denk ik.

[ afbeelding ]
Vind ik niet echt heel storend, het is geler dan gemiddeld, maar iedereen heeft wel iets dat afwijkt van de norm.
Aan de andere kant kan ik me ook wel voorstellen dat je ermee zit. Maar pak dan door en doe er wat aan!
pi_143088759
Zoek in de gele gids (sorry, kon het niet laten :)) of internet, naar tandartsen en klinieken en doe eens een belrondje en vraag waar je wel terecht kunt, als ze je niet meteen kunnen helpen.
Lijkt mij niet zo'n probleem om binnen een week al nieuwe facings te laten plaatsen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')

Het lijkt erop dat je onze advertenties blokkeert

Dat begrijpen we, maar is wel erg jammer. Je kunt FOK! namelijk wel gratis LEZEN, maar we kunnen FOK! niet gratis MAKEN. De inkomsten van de advertenties zorgen ervoor dat we de kosten van de site kunnen dragen zodat je ook morgen FOK! nog kunt bezoeken.

Zou je willen overwegen om voor FOK! een uitzondering te maken in je adblocker (of andere middelen die onze ads blokkeren)? Je krijgt deze melding dan nooit meer te zien.

Ja, ik wil fok.nl whitelisten, laat me zien hoe

Ik neem liever een premium account zodat ik geen advertenties hoef te zien (je moet eerst inloggen)
Ja, breng me naar de shop