Je hebt gelijk. Verdreven niet. Gewoon gedood of in gevangenis gezet. Maar heb genoeg bronnen om mijn bovenstaande punten te verdedigen. Maar dat zal ik doen wanneer ik achter mijn laptop zit.quote:Op woensdag 30 juli 2014 23:47 schreef Bortecinem het volgende:
[..]
Koerden zijn niet uit hun huizen verdreven en er is geen land afgepakt waar zij niet mogen wonen. Koerden worden verder ook geen huizen, land en weet ik veel wat nog meer afgepakt. Er zijn helemaal geen Koerdische steden in Turkije waar Turken heen kunnen om extra geld op te vangen. Er zijn misschien uitzonderingen gemaakt voor ambtenaren aangezien het Oosten van Turkije de minst favoriete plek is om te wonen voor de meeste Turkse ambtenaren. Maar voor het gewone volk is er nooit zo'n regeling geweest.
Dat Koerden in het verleden onrecht is aangedaan wat betreft taal, cultuur, identiteit ontken ik niet.
Jou kan ik ook nooit meer serieus nemen.quote:Op woensdag 30 juli 2014 23:48 schreef xaban06 het volgende:
[..]
Er zijn Koerdische dorpen afgefikt, niet onterecht, maar wel gebeurd.
Er zijn in het verleden ook veel Turken onterecht in de gevangenis gezet, opgehangen en wat nog meer. Turkije kent veel corruptie en heeft veel corruptie gekend, maar dit is in de meeste gevallen niet racistisch van aard geweest.quote:Op woensdag 30 juli 2014 23:54 schreef mrstylo het volgende:
[..]
Je hebt gelijk. Verdreven niet. Gewoon gedood of in gevangenis gezet. Maar heb genoeg bronnen om mijn bovenstaande punten te verdedigen. Maar dat zal ik doen wanneer ik achter mijn laptop zit.
Nogmaals, ik heb nooit beweerd dat het altijd koek en ei is geweest tussen de Koerden en de Turkse regering. Mijn punt is dat de vergelijking Gaza/Palestina-Koerden gewoon niet opgaat.quote:Probleem is dat jij niet onder de regime hebt geleefd die zogenaamd ons niets heeft aangedaan. Ik heb genoeg mensen om heen die het wel
mee hebben gemaakt en die geloof ik. En ik heb zelf genoeg meegemaakt daar(Turkije), dat ik ze daarom gewoon gelijk kan geven.
Nee, jij bent serieus bezig door Palestina met Turkije / Koerden te vergelijkenquote:Op woensdag 30 juli 2014 23:54 schreef mrstylo het volgende:
[..]
Jou kan ik ook nooit meer serieus nemen.
Het is helemaal niet weggemoffeld. Het staat er luid en duidelijk. Verder was de discussie een Koerden-Palestijnen vergelijking. Het was een hele gepaste reactie op deze discussie.quote:Op woensdag 30 juli 2014 23:54 schreef Stimorol- het volgende:
[..]
Ja, weggemoffeld. Zoals jij vaker doet bij onrecht van Turken. Je uitgebreide posts over de o zo boze Israel zijn dat wel. Typisch hoor.
Voordat zij Palestina kregen woonden er genoeg 'joden'. En die periode verkochten veel Palestijnen aan joden want toen waren ze al rijk. Dus toen de transactie plaats vond waren veel gronden al aan hun verkocht.quote:Op woensdag 30 juli 2014 23:53 schreef Aloulou het volgende:
[..]
Is er in het Turks-Koerdische conflict een situatie waarin miljoenen Turken die in 2000 jaar geen voet op Turkse bodem "meer" hebben gezet en al 2000 jaar in Europa, voormalige Sovjet-Unie, diep in Azie en Noord-Afrika tot Ethiopie wonen allemaal in één keer verhuizen naar Oost-Turkije om de lokale Koerdische inwoners weg te trappen en hun land in te nemen "omdat G'd het ons beloofd heeft en we een eigen thuis moeten hebben" (dit is dé zionistische gedachte bij uitstek namelijk die ontstaan van Israel heeft veroorzaakt)?
Is er in het Turks-Koerdische conflict een situatie waarin Turkije nog steeds dagelijks nieuwe Turken wereldwijd uit de hele wereld laat overvliegen om na "2000 jaar terug te gaan naar hun land" en hen woningen te geven in gebieden die niet tot Turks grondgebied behoren en ten koste van de lokale bewoners?
Is er in het Turks-Koerdische conflict een situatie waarin men 500.000 gestoorde kolonisten heeft wonen tot diep in Oost-Koerdistan die worden beschermt door het Turkse leger, alleen zij wapens mogen dragen, de lokale Koerdische inwoners niet bij hen in de buurt mogen komen tot een cirkel van 250 meter enkel en alleen omdat de van het buitenland ingevlogen "rasturken het recht hebben hun door G'd gegeven land te bewonen"?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt."It's like my swag just rubbed off on everybody. It was unbelievable."
Niet Palestina. Israël Palestina conflict.quote:Op woensdag 30 juli 2014 23:58 schreef xaban06 het volgende:
[..]
Nee, jij bent serieus bezig door Palestina met Turkije / Koerden te vergelijken
Ik weet niet of je wel eens gelezen hebt over de jaren '70 en '80 in Turkije, maar het land stond sowieso aan de rand van burgeroorlog. Ik verdedig het onrecht dat Koerden is aangedaan niet, maar de Turken zelf hebben net zo geleden in die jaren waarin totale chaos heerste. Rechtse en linkse groepen gingen dagelijks op de vuist, ASALA pleegde in binnen- en buitenland aanslagen op Turkse diplomaten en daarnaast werd de PKK opgericht. Na de staatsgreep van 1980 heeft overigens iedere groep ervan langs gekregen, rechts, links, Koerd of Turk.quote:Op woensdag 30 juli 2014 23:54 schreef mrstylo het volgende:
[..]
Je hebt gelijk. Verdreven niet. Gewoon gedood of in gevangenis gezet. Maar heb genoeg bronnen om mijn bovenstaande punten te verdedigen. Maar dat zal ik doen wanneer ik achter mijn laptop zit.
Probleem is dat jij niet onder de regime hebt geleefd die zogenaamd ons niets heeft aangedaan. Ik heb genoeg mensen om heen die het wel
mee hebben gemaakt en die geloof ik. En ik heb zelf genoeg meegemaakt daar(Turkije), dat ik ze daarom gewoon gelijk kan geven.
Wat heb ik gedeeld met Yvonne?quote:Op donderdag 31 juli 2014 00:12 schreef AbdulMalik het volgende:
[..]
Ik, je hebt al keer gedeeld met Yvonne enzo, nu wil ik ook zien
Wat is "genoeg" joden? Kom eens met een betrouwbaar cijfer? Ik garandeer je dat het verwaarloosbaar is op de hele bevolking. Het waren er stukken minder (procentueel) dan dat er nu Palestijnen binnen Israel nog wonen. En dat is circa 20% vandaag de dag.quote:Op donderdag 31 juli 2014 00:01 schreef mrstylo het volgende:
Voordat zij Palestina kregen woonden er genoeg 'joden'.
Hoeveel grond denk je? 50% wil je zeggenquote:En die periode verkochten veel Palestijnen aan joden want toen waren ze al rijk. Dus toen de transactie plaats vond waren veel gronden al aan hun verkocht.
Dat weet ik. En daarvoor stuurden ze Turken, die in de regio woonden en buren van Koerden zijn. In Israel sturen ze een joodse Levshenko uit Sovjet-Unie die in 2000 jaar geen voet heeft gezet in het hele Midden-Oosten. En die "komt zijn land terughalen wat hem door G'd is gegeven".quote:Tweede stuk gebeurde onder het CHP regime ook. Ze wilden steden als Diyarbakir minder 'Koerdisch maken'.
Erg, maar was mijn punt niet. Mijn punt was nederzettingen waar 500.000 kolonistengekkies wonen op grond waarvan algemeen geaccepteerd is dat het hun land niet is. Kan je mij voorbeelden daarvan geven in het Turks-Koerdische conflict? Laten we nog erbuiten dat Israel nog steeds in 2014 graag doorkoloniseert, en het dus niet iets van het verleden is maar het heden. Ik weet niet of Erdogan nog steeds in 2014 nederzettingen neerplempt in Oost-Turkije waar alleen etnische Turken mogen wonen "omdat het hun land is"?quote:En derde punt gebeurde ook. Je mocht zelfs ongestraft Koerden doden:
Ik heb geen foto's gedeeld met Yvonnequote:Op donderdag 31 juli 2014 00:13 schreef AbdulMalik het volgende:
[..]
Foto van je gezicht? Maar meerderen hadden het gezien van de modjes dacht ik.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |