abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_142905611
quote:
0s.gif Op woensdag 30 juli 2014 23:42 schreef TheMagnificent het volgende:

[..]

O wacht, de Jom Kipoeroorlog was in de jaren '70, zie ik. Ik bedoelde inderdaad de Zesdaagse Oorlog eind jaren '60.
Jep. Toen kon je dit echt zien:
Kwaliteit>kwantiteit.
"It's like my swag just rubbed off on everybody. It was unbelievable."
pi_142905626
quote:
0s.gif Op woensdag 30 juli 2014 23:44 schreef Stimorol- het volgende:

[..]

Is dat een teken van non moslim zijn of?
Blijkbaar. Je mag je "eigen volk" blijkbaar niet bekritiseren. :')
pi_142905635
quote:
0s.gif Op woensdag 30 juli 2014 23:44 schreef Stimorol- het volgende:

[..]

Is dat een teken van non moslim zijn of?
Nee, alleen jij bent een niet-moslim.
pi_142905652
quote:
0s.gif Op woensdag 30 juli 2014 23:43 schreef sylvesterrr het volgende:

[..]

Waarom reageer je alleen op het (gechargeerde) voorbeeld dat ik benoem?
Omdat ik bij de rest jou gelijk geef? Heb ik al paar keer gezegd.
pi_142905694
quote:
0s.gif Op woensdag 30 juli 2014 23:43 schreef Aloulou het volgende:

[..]

Is de Koerden groot onrecht aan gedaan? Ja.
Is het eenzelfde situatie? Nee, dan moet je toch echt beter kijken en vergelijken.
Leg mij het verschil dan uit? Ik wil best bijleren.
pi_142905713
bedankt dat je reageert he TM
pi_142905730
quote:
0s.gif Op woensdag 30 juli 2014 23:45 schreef sylvesterrr het volgende:

[..]

Je UI helpt je wel ja. :N
pi_142905740
quote:
1s.gif Op woensdag 30 juli 2014 23:43 schreef mrstylo het volgende:

[..]

Al de argumenten die jij hebt om toch achter de overheid en de leger te staan, zijn precies dezelfde argumenten die de Israëlische bevolking hebt.

Genoeg Koerdische steden waar Turken grond en geld mee kregen om te gaan wonen.

Alles is bijna 1 op 1.
Koerden zijn niet uit hun huizen verdreven en er is geen land afgepakt waar zij niet mogen wonen. Koerden worden verder ook geen huizen, land en weet ik veel wat nog meer afgepakt. Er zijn helemaal geen Koerdische steden in Turkije waar Turken heen kunnen om extra geld op te vangen. Er zijn misschien uitzonderingen gemaakt voor ambtenaren aangezien het Oosten van Turkije de minst favoriete plek is om te wonen voor de meeste Turkse ambtenaren. Maar voor het gewone volk is er nooit zo'n regeling geweest.

Dat Koerden in het verleden onrecht is aangedaan wat betreft taal, cultuur, identiteit ontken ik niet.
pi_142905755
quote:
0s.gif Op woensdag 30 juli 2014 23:46 schreef AbdulMalik het volgende:
:')
pi_142905785
quote:
0s.gif Op woensdag 30 juli 2014 23:47 schreef Stimorol- het volgende:

[..]

:')
stil
pi_142905805
quote:
0s.gif Op woensdag 30 juli 2014 23:45 schreef sylvesterrr het volgende:

[..]

Hmm, duidelijk dat het niet aan Borte ligt, 'lafi gotten anlamak' is een terugkerend symptoom bij jou begrijp ik.
pi_142905809
quote:
0s.gif Op woensdag 30 juli 2014 23:47 schreef AbdulMalik het volgende:

[..]

stil
Bepaal ik zelf.
pi_142905812
quote:
0s.gif Op woensdag 30 juli 2014 23:47 schreef Bortecinem het volgende:

[..]

Koerden zijn niet uit hun huizen verdreven en er is geen land afgepakt waar zij niet mogen wonen. Koerden worden verder ook geen huizen, land en weet ik veel wat nog meer afgepakt. Er zijn helemaal geen Koerdische steden in Turkije waar Turken heen kunnen om extra geld op te vangen. Er zijn misschien uitzonderingen gemaakt voor ambtenaren aangezien het Oosten van Turkije de minst favoriete plek is om te wonen voor de meeste Turkse ambtenaren. Maar voor het gewone volk is er nooit zo'n regeling geweest.

Dat Koerden in het verleden onrecht is aangedaan wat betreft taal, cultuur, identiteit ontken ik niet.
Er zijn Koerdische dorpen afgefikt, niet onterecht, maar wel gebeurd.
pi_142905865
quote:
0s.gif Op woensdag 30 juli 2014 23:47 schreef Bortecinem het volgende:

[..]

De Koerden is geen land/identiteit afgepakt?
pi_142905875
Vergeet ook niet dat toen de Turken Anatolie/Oost-Turkije veroverden, de Koerden helemaal niet zo verspreid leefden als nu. Deze verspreiden heeft zich pas kunnen plaatsvinden nadat de Ottomanen het gebied in handen hadden.
pi_142905898
quote:
0s.gif Op woensdag 30 juli 2014 23:43 schreef Aloulou het volgende:

[..]

Is de Koerden groot onrecht aan gedaan? Ja.
Is het eenzelfde situatie? Nee, dan moet je toch echt beter kijken en vergelijken.
Even los van het onrecht dat Koerden is aangedaan, konden Koerden altijd al posities van minister, premier of president bereiken en hebben ze dat ook gedaan. Ook is ze nooit een strobreed in de weg gelegd op economisch gebied, vooral niet onder de regering van Özal, toen ze landbouwsubsidies kregen maar besloten te investeren in hotels aan de kust. :') En als je de huidige ontwikkelingen in Turkije kent en nog de vergelijking met de situatie van de Palestijnen durft te maken, heb je er niets van begrepen. Hell, een Koerd is weer kandidaat voor de post van president...
pi_142905942
quote:
0s.gif Op woensdag 30 juli 2014 23:49 schreef Stimorol- het volgende:

[..]

De Koerden is geen land/identiteit afgepakt?
In het eerste stuk gaat het over materialistische zaken. En dat wordt al duidelijk wanneer je het laatste stukje ziet waar ik duidelijk zeg dat de Koerden onrecht is aangedaan m.b.t. taal/cultuur en identiteit.
pi_142905953
quote:
0s.gif Op woensdag 30 juli 2014 23:46 schreef AbdulMalik het volgende:
Sorry, wat heb ik gemist? :P
pi_142905972
quote:
0s.gif Op woensdag 30 juli 2014 23:50 schreef Bortecinem het volgende:

[..]

In het eerste stuk gaat het over materialistische zaken. En dat wordt al duidelijk wanneer je het laatste stukje ziet waar ik duidelijk zeg dat de Koerden onrecht is aangedaan m.b.t. taal/cultuur en identiteit.
Dat stukje mag wel uitgebreider dan.
pi_142905986
quote:
7s.gif Op woensdag 30 juli 2014 23:48 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Hmm, duidelijk dat het niet aan Borte ligt, 'lafi gotten anlamak' is een terugkerend symptoom bij jou begrijp ik.
Dit dus.
pi_142906023
quote:
0s.gif Op woensdag 30 juli 2014 23:51 schreef Stimorol- het volgende:

[..]

Dat stukje mag wel uitgebreider dan.
:') Het staat er luid en duidelijk.
pi_142906070
quote:
1s.gif Op woensdag 30 juli 2014 23:48 schreef xaban06 het volgende:

[..]

Er zijn Koerdische dorpen afgefikt, niet onterecht, maar wel gebeurd.
Er worden ook dagelijks PKK Koerden in de bergen afgemaakt. Dus?
pi_142906087
quote:
1s.gif Op woensdag 30 juli 2014 23:46 schreef mrstylo het volgende:
Leg mij het verschil dan uit? Ik wil best bijleren.
Is er in het Turks-Koerdische conflict een situatie waarin miljoenen Turken die in 2000 jaar geen voet op Turkse bodem "meer" hebben gezet en al 2000 jaar in Europa, voormalige Sovjet-Unie, diep in Azie en Noord-Afrika tot Ethiopie wonen allemaal in één keer verhuizen naar Oost-Turkije om de lokale Koerdische inwoners weg te trappen en hun land in te nemen "omdat G'd het ons beloofd heeft en we een eigen thuis moeten hebben" (dit is dé zionistische gedachte bij uitstek namelijk die ontstaan van Israel heeft veroorzaakt)?

Is er in het Turks-Koerdische conflict een situatie waarin Turkije nog steeds dagelijks nieuwe Turken wereldwijd uit de hele wereld laat overvliegen om na "2000 jaar terug te gaan naar hun land" en hen woningen te geven in gebieden die niet tot Turks grondgebied behoren en ten koste van de lokale bewoners?

Is er in het Turks-Koerdische conflict een situatie waarin men 500.000 gestoorde kolonisten heeft wonen tot diep in Oost-Koerdistan die worden beschermt door het Turkse leger, alleen zij wapens mogen dragen, de lokale Koerdische inwoners niet bij hen in de buurt mogen komen tot een cirkel van 250 meter enkel en alleen omdat de van het buitenland ingevlogen "rasturken het recht hebben hun door G'd gegeven land te bewonen"?
Oorlog is de verderzetting van de politiek maar met andere middelen - Clausewitz
pi_142906102
quote:
0s.gif Op woensdag 30 juli 2014 23:52 schreef Bortecinem het volgende:

[..]

:') Het staat er luid en duidelijk.
Ja, weggemoffeld. Zoals jij vaker doet bij onrecht van Turken. Je uitgebreide posts over de o zo boze Israel zijn dat wel. Typisch hoor.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')