Ok, dus je komt dan ook op lokatie bij de klant.quote:Op woensdag 30 juli 2014 22:07 schreef hottentot het volgende:
[..]
Projecten die ik nu doe is ook met de klant overleggen, maar dat gaat heel anders dan met programmeren. De klant wil bijvoorbeeld de capaciteit van een machine vergroten of een nieuwe machine in zijn lijn toevoegen. Dat technisch helemaal uitwerken en uitvoeren vind ikzelf lekker en geweldig werk.
Ik zit op locatie bij een grote vaste klant, af en toe een andere fabriek, ons kantoor ben ik in vijf jaar tijd 3x geweest. (ik zei al dat ik geen kantoor type benquote:Op woensdag 30 juli 2014 22:13 schreef OOST het volgende:
[..]
Ok, dus je komt dan ook op lokatie bij de klant.
Ik heb ook met een machine te maken. Er worden voornamelijk functionaliteiten verkocht waardoor ik voldoende vrijheid heb om het naar eigen inzicht te implementeren. Maargoed, hierdoor heb ik dus ook veel meer met de klant te maken.
haha, ja op lokatie is wel het mooiste van het werk. Goed voor elkaar!quote:Op woensdag 30 juli 2014 22:16 schreef hottentot het volgende:
[..]
Ik zit op locatie bij een grote vaste klant, af en toe een andere fabriek, ons kantoor ben ik in vijf jaar tijd 3x geweest. (ik zei al dat ik geen kantoor type ben)
Dit.quote:Op woensdag 30 juli 2014 19:01 schreef pfaf het volgende:
Als je via een wesite moet berekenen hoeveel je ongeveer over houdt is dat een meer dan prima salaris.
Dit dus.quote:Op woensdag 30 juli 2014 21:30 schreef OOST het volgende:
[..]
Nu ben ik zelf software engineer en om bakken met geld te verdienen hoef ik echt het land niet uit. Enige voorwaarde is dat je een goede software engineer moet zijn. En die zijn er niet zoveel...
Klopt, ik heb ook nog geen privéjet.quote:Op woensdag 30 juli 2014 21:42 schreef OOST het volgende:
[..]
Tja, het is maar hoe je het bekijkt. Op een afstandje lijkt het dat ik het goed voor elkaar heb, huis, BMW en leuke baan. Maar er zijn in mijn ogen belangrijkere dingen dan dat... en die heb ik (nog) niet...
Je bent een ZZP-er neem ik aan? Een goede software engineer die als freelancer werkzaamheden uitvoert kan ook heel goed verdienen in NL, maar zelfs dan kan je veel meer verdienen door elders te gaan kijken. Ik had het zelf in mijn post over de startsalarissen in loondienst btw. Startsalarissen als $70k-$90k voor software engineers is in de VS normaal. Hier zou je dat nooit zien.quote:Op woensdag 30 juli 2014 21:30 schreef OOST het volgende:
[..]
Nu ben ik zelf software engineer en om bakken met geld te verdienen hoef ik echt het land niet uit. Enige voorwaarde is dat je een goede software engineer moet zijn. En die zijn er niet zoveel...
quote:Op woensdag 30 juli 2014 19:01 schreef pfaf het volgende:
Als je via een wesite moet berekenen hoeveel je ongeveer over houdt is dat een meer dan prima salaris.
Dit: in principe is dit een prima startsalaris. De meeste startende hbo-ers beginnen momenteel op 1900 bruto ofzo. Sterker nog, ook de meeste WO-geschoolden starten met iets van 2100.quote:Op woensdag 30 juli 2014 19:43 schreef Adames het volgende:
Voor iemand met HBO recht behoorlijk goed ja
quote:Op woensdag 30 juli 2014 19:43 schreef Adames het volgende:
Voor iemand met HBO recht behoorlijk goed ja
Welnee, gewoon gelijk 4k bruto eisen, wat denken die werkgevers wel niet, ze moeten blij zijn dat ik als pas afgestudeerde God bij hun wil aankloppen voor een baantje, now kiss my feet.quote:Op donderdag 31 juli 2014 10:23 schreef Catch22- het volgende:
In het begin van je carriere kan je je beter focussen op een goede werkplek waar je veel opsteekt dan puur op geld. Dat geld komt vanzelf wel als je goed bent.
misschien woon je in het zelfde dorp als ik...quote:Op woensdag 30 juli 2014 19:43 schreef JohnDoe12 het volgende:
[..]
Het kwam wel over als een mededeling, niet iets waarover ik kan onderhandelen. Ik ga wel vragen om een leaseauto, want ik woon in een dorp en werk in Deventer. OV is erg slecht, dus ik heb wel een auto nodig. Desnoods betaal ik hem zelf.
Wat was jouw startsalaris dan?quote:Op woensdag 30 juli 2014 19:15 schreef starla het volgende:
Ik vind 1800e voor 50 uur niet erg 'riant' zoals sommigen hier beweren, maar goed, ben andere normen gewend
Misschien ligt jouw levensstandaard gewoon een beetje hoog? Er zijn ook mensen die van een bijstandsuitkering kunnen rondkomen.quote:Op woensdag 30 juli 2014 19:28 schreef starla het volgende:
[..]
Je hebt gelijk, je kunt ook tot je 30ste thuis blijven wonen, met OV reizen (niet dat dat veel goedkoper is) en op broodkruimels leven
'eigen huurhuis'quote:Op woensdag 30 juli 2014 19:36 schreef starla het volgende:
[..]
Nee, maar wel 3400e met een eigen huurhuis + auto. En rij geen Audi maar BMW.
Precies. Wat denken die klote werkgevers van tegenwoordig wel. Je een beetje met die schrale 2500euro bruto in de maand je naar huis laten gaan.quote:Op donderdag 31 juli 2014 10:27 schreef Scorpie het volgende:
Welnee, gewoon gelijk 4k bruto eisen, wat denken die werkgevers wel niet, ze moeten blij zijn dat ik als pas afgestudeerde God bij hun wil aankloppen voor een baantje, now kiss my feet.
Haha, lachen joh!quote:Op donderdag 31 juli 2014 12:45 schreef _Dido_ het volgende:
[..]
'eigen huurhuis'Contradictio in terminis.
Ja.... maar met welk werk heb je dit niet? dan laat ik me omscholenquote:Op woensdag 30 juli 2014 19:18 schreef IkStampOpTacos het volgende:
[..]
Elke dag dezelfde koppen tegenover je, Qmusic aan en interesse veinzen in het leven van je collegae..
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |