je raakt er zo gewend aan vandaag besteld morgen in huis.quote:Op donderdag 31 juli 2014 00:44 schreef Cherna het volgende:
Mij maakt het niets uit.
Wel merk ik dat steeds meer mensen last krijgen van het moet vandaag. Geduld hebben is er niet meer bij.
Kan het ook niet zo zijn dat mensen vandaag de dag steeds meer moeite hebben met het plannen? Ik heb me nooit beperkt gevoeld in mijn vrijheid. Dat winkels op zondag open zijn heb ik totaal geen moeite mee. Maar om dit aan vrijheid te koppelen? Nou ja ieder zijn ding.quote:Op woensdag 30 juli 2014 16:22 schreef ClapClapYourHands het volgende:
Het grootste gedeelte van de mensen worden beperkt in hun vrijheid door mensen die hun zaken niet op orde hebben
Dan heb je geluk. Hier hangen ze het gewoon in een tasje aan de voordeur als je pech hebt (afgelopen dinsdag nog gebeurd) of zetten ze het onbewaakt in de voortuin. Zijn ze er ook vanaf.quote:Op woensdag 30 juli 2014 21:58 schreef Karina het volgende:
[..]
Ja dat is hier ook altijd al op andere dagen, soms komen ze rond een uur of 20:00 pas. En vaak ook als je niet thuis bent en ze zijn 's middags al geweest toch 's avonds nog een keer, zijn ze er vanaf.
2 dagen vooruit denken schijnt voor veel mensen een enorm probleem te zijn jaquote:Op donderdag 31 juli 2014 00:54 schreef Cherna het volgende:
[..]
Kan het ook niet zo zijn dat mensen vandaag de dag steeds meer moeite hebben met het plannen? Ik heb me nooit beperkt gevoeld in mijn vrijheid. Dat winkels op zondag open zijn heb ik totaal geen moeite mee. Maar om dit aan vrijheid te koppelen? Nou ja ieder zijn ding.
Dat kun je over elke dag van de week zeggen en is onzin natuurlijk.quote:Op woensdag 30 juli 2014 20:25 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Welnee, er is niemand die niet online koopt omdat ze op zondag niets bezorgd krijgen.
Doe niet zo zuur.quote:Op woensdag 30 juli 2014 21:01 schreef kurk_droog het volgende:
[..]
Nou en..het is kut volk. Allemaal!
Dit zit er al heel lang aan te komen. Werken zul je! Kapitalisme fuck yeahquote:Op donderdag 31 juli 2014 11:24 schreef Wespensteek het volgende:
Ik ben er niet zo voor. Nog even en van een weekend is geen sprake meer omdat werken op zaterdag en zondag net zo normaal wordt als op andere dagen waarna dus ook de extra beloningen komen te vervallen omdat het toch bijna een gewone werkdag is.
Alles voor geld en economische groei.quote:Op donderdag 31 juli 2014 13:33 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Dit zit er al heel lang aan te komen. Werken zul je! Kapitalisme fuck yeah
Dat niet alleen, het is natuurlijk ook in ''voordeel'' van de ultra materialistische mensen die je nu zo veel ziet. Ik bedoel, je wil toch die nieuwe iPhone, of die nieuwe UHD TV kunnen kopen? Fietsen? Ben je gek, ik koop wel een auto! Meer meer meer meerquote:
Mee eens ik moet altijd denken aan: waar stopt het?quote:Op donderdag 31 juli 2014 10:37 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
2 dagen vooruit denken schijnt voor veel mensen een enorm probleem te zijn ja
Ja geld is niet het goede woord inderdaad. Alles voor bezit en status, die net nieuwere telefoon of tablet als je buurman.Een tv die een half jaar oud is is natuurlijk al verouderd en moet vernieuwd worden.quote:Op donderdag 31 juli 2014 14:17 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Dat niet alleen, het is natuurlijk ook in ''voordeel'' van de ultra materialistische mensen die je nu zo veel ziet. Ik bedoel, je wil toch die nieuwe iPhone, of die nieuwe UHD TV kunnen kopen? Fietsen? Ben je gek, ik koop wel een auto! Meer meer meer meer
Gadverdamme man.
Dan moet je eerder kotsen op de schijn zzp constructie die POST.NL hanteert en hiervoor niet keihard door de overheid op de vingers getikt wordt.quote:Op woensdag 30 juli 2014 21:49 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Tuurlijk niet, dat zijn allemaal schijn-zzp'ers, ik verwacht niet dat ze er een cent bij krijgen en hun enige vaste vrije dag vervalt.
24-uurs economie
Dat hele subcontract systeem van ze is een farce inderdaad.quote:Op donderdag 31 juli 2014 14:21 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Dan moet je eerder kotsen op de schijn zzp constructie die POST.NL hanteert en hiervoor niet keihard door de overheid op de vingers getikt wordt.
oftewel: we onderbetalen onze bezorgers nog steeds, maar dwingen ze nu om ook op zondag op te komen dravenvoor dat hongerloontje waarmee we ze afschepen.quote:Toch zal dat niet direct extra banen opleveren. ''Hetzelfde aantal pakketten wordt nu over meer dagen verspreid. Wat er aan bezorgingen op zondag bijkomt, gaat er bij andere dagen van af."
Ja maar dat groeit het zonder zondagbezorging ook wel. Dus die bezorgers worden er niet beter van.quote:Op woensdag 30 juli 2014 20:32 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Online verkoop groeit in NL met ongeveer een miljard per jaar
Op termijn verleent een concurrent wel dergelijke service en hebben de bezorgers überhaupt geen werk meer. Vraag me af of ze daar beter van worden.quote:Op donderdag 31 juli 2014 17:00 schreef vinagrait het volgende:
[..]
Ja maar dat groeit het zonder zondagbezorging ook wel. Dus die bezorgers worden er niet beter van.
Nee, dat worden ze niet. Ik doe zelf ook wat postbezorging voor Sandd via zo'n onderaannemer.quote:Op donderdag 31 juli 2014 17:44 schreef Cracka-ass het volgende:
[..]
Op termijn verleent een concurrent wel dergelijke service en hebben de bezorgers überhaupt geen werk meer. Vraag me af of ze daar beter van worden.
je kan een euro maar 1 keer uitgevenquote:Op woensdag 30 juli 2014 20:32 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Online verkoop groeit in NL met ongeveer een miljard per jaar
PostNL komt bij mij meestal de pakjes pas tegen 22:00 bezorgen. Wel handig, want op doordeweeksedagen ben ik dan meestal wel thuis en overdag niet. Alleen 't moet ook niet later worden, want ik heb er weinig trek in dat ze me om 23:00 uit bed bellen.quote:Op woensdag 30 juli 2014 21:58 schreef Karina het volgende:
[..]
Ja dat is hier ook altijd al op andere dagen, soms komen ze rond een uur of 20:00 pas. En vaak ook als je niet thuis bent en ze zijn 's middags al geweest toch 's avonds nog een keer, zijn ze er vanaf.
Online ipv in winkels?quote:Op donderdag 31 juli 2014 18:44 schreef Abrikozentaart het volgende:
[..]
je kan een euro maar 1 keer uitgeven
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |