Dit is volgens mij het eerste wat je over Canada zegt dat als positief opgevat kan wordenquote:Op zaterdag 16 augustus 2014 21:43 schreef DUTCHKO het volgende:
[..]
Ach een bergje of twee zou leuk zijn maar nee....laat ze maar hier....mijn terugkeer staat geplanned rond Maart/April volgend jaar.
Ja dat is mooi he.quote:Op zondag 17 augustus 2014 07:47 schreef Dven het volgende:
[..]
Bergenalhoewel ikzelf technisch gezet in de heuvels zit
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Kust is prima ja. Helaas in het hoogseizoen veel te veel toeristen . Kom wel graag in irakli, dat is nog vrij onontgonnen. Mooi natuurgebied, duinen, beekjes, prachtige kust, wilde paarden etc.quote:Op zondag 17 augustus 2014 17:39 schreef DUTCHKO het volgende:
[..]
Ja dat is mooi he.
Alhoewel ik hier ook heel veel plezier heb beleefd met de familie in BG.
[ afbeelding ]
Ik ga eerst alleen terug.quote:Op zondag 17 augustus 2014 08:57 schreef Fogel het volgende:
[..]
Dit is volgens mij het eerste wat je over Canada zegt dat als positief opgevat kan worden
Ga je je hele inboedel laten verschepen of alles opnieuw kopen in Nederland? Met zo'n afstanden is het natuurlijk net wat anders verhuizen dan wanneer je de mogelijkheid hebt om alles in een vrachtwagen te laten zetten.
Wij zaten vaak aan de Zuid kant van Varna op een kleine camping met "prive" strandje...lekker rustig...quote:Op maandag 18 augustus 2014 14:36 schreef Dven het volgende:
[..]
Kust is prima ja. Helaas in het hoogseizoen veel te veel toeristen . Kom wel graag in irakli, dat is nog vrij onontgonnen. Mooi natuurgebied, duinen, beekjes, prachtige kust, wilde paarden etc.
In Canada ja?quote:Op maandag 18 augustus 2014 15:37 schreef DUTCHKO het volgende:
[..]
Ik ga eerst alleen terug.
En wanneer de rest terug komt word alles daar gelaten. Inboedel is niets waard.
Koop alles wel nieuw.
Over de natuur ben ik wel positief hier ware het niet dat die mafketels hier op grote wijze de natuur aan het verpesten zijn. Vorige week was er wederom een lek bij een ijzer/koper mijn waardoor er miljoenen liters vervuild water wegstroomde. Dat is het zoveelste "ongelukje" in korte tijd.
http://www.cbc.ca/news/ca(...)y-watchdog-1.2737084
Ook om te "lachen" is dat ze nog steeds niet weten dat er vuilverbrandingsovens zijn die tevens energie opwekken. Geloof het of niet maar het huisvuil word hier in grotten gedonderd in de bergen oftewel de vrije natuur. Er word wel gepraat over een vuilverbrander maar de mensen zijn al zoo bang gemaakt, dat dit stinkt en vervuild, dat de publieke opinie nu al tegen is. Er zit teveel groot geld en contracten achter de oude methode. Corrupte zooi....
Tja kan niet voor heel Canada spreken maar hier in British Columbia is dit het geval. Deze provincie lijkt dan ook het meest op de USA met al haar merkwaardigheden.quote:Op maandag 18 augustus 2014 15:52 schreef Dven het volgende:
[..]
In Canada ja?dan doen ze het zelfs hier beter
contradictio in terminisquote:Op maandag 18 augustus 2014 21:40 schreef flipsen het volgende:
Dat is hier in Argentinie gewoon standaard ieder (half) jaar. Even afgezien van het hongerloontje dat ze krijgen, willen ze weer 30-35% extra geloof ik. Ook vrij standaard
HIer willen ze kleinere klassen, meer salaris (gemiddelde leraar verdiend 80,000 per jaar, is niet genoeg vinden de heren en dames) en meer geld voor de studenten in het algemeen.quote:Op maandag 18 augustus 2014 21:43 schreef Fogel het volgende:
Hier is het grootste probleem dat ze niet verplicht aanwezig willen zijn tijdens werktijd (de uren die ze niet voor de klas staan werken ze liever thuis ipv op school... en in het voorstel voor de nieuwe CAO staat dat ze verplicht kunnen worden om op school te zijn).
Terechte klacht dan wat mij betreft.quote:Op maandag 18 augustus 2014 21:43 schreef Fogel het volgende:
Hier is het grootste probleem dat ze niet verplicht aanwezig willen zijn tijdens werktijd (de uren die ze niet voor de klas staan werken ze liever thuis ipv op school... en in het voorstel voor de nieuwe CAO staat dat ze verplicht kunnen worden om op school te zijn).
Mijn echtgenote heeft lange tijd in het speciaal onderwijs gewerkt. Ik heb ook wel eens meegelopen in zo'n programma, als vrijwilliger, en verbaasde me over het gemak waarmee bepaalde kinderen meekunnen, als je ze maar onderwijs op maat geeft. Het ging in sommige gevallen om kinderen met hele zware problemen, die geduldig en ijverig aan het werk bleven, zo lang je ze maar op de juiste manier behandelde. Maar zodra ze net als alle andere leerlingen behandeld werden, ging het al snel mis.quote:Op dinsdag 19 augustus 2014 03:50 schreef DUTCHKO het volgende:
[..]
HIer willen ze kleinere klassen, meer salaris (gemiddelde leraar verdiend 80,000 per jaar, is niet genoeg vinden de heren en dames) en meer geld voor de studenten in het algemeen.
Maar vooral dat meer salaris......
Ook totaal bezopen wat ze hier hebben is dat ze Geestelijk gehandicapte kinderen (licht) tussen de gewone leerlingen zetten. Dat belast de leraar dubbel en dus kan deze minder aandacht besteden aan de leerlingen. En uiteraard nogal link voor beide partijen want zo'n (gehandicapt) kind kan zomaar "ontploffen" en iemand "aanvallen". En dat gebeurd nogal eens.
Oh ja en ze noemen deze kinderen geen geestelijk gehandicapten maar "special need children" want dat klinkt veel minder kwetsend. Vreemd dat ze kinderen die bijvoorbeed suiker ziekte hebben OOK special need kinderen noemen, dus het hele zooitje word op een hoop gegooid.
Kun je nagaan als 1 leraar 3 van deze special needs kids in zijn klas heeft....niet te doen bijna....
100+ eens.quote:Op dinsdag 19 augustus 2014 04:46 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Mijn echtgenote heeft lange tijd in het speciaal onderwijs gewerkt. Ik heb ook wel eens meegelopen in zo'n programma, als vrijwilliger, en verbaasde me over het gemak waarmee bepaalde kinderen meekunnen, als je ze maar onderwijs op maat geeft. Het ging in sommige gevallen om kinderen met hele zware problemen, die geduldig en ijverig aan het werk bleven, zo lang je ze maar op de juiste manier behandelde. Maar zodra ze net als alle andere leerlingen behandeld werden, ging het al snel mis.
Het probleem met Amerikaanse en Canadese onderwijzers is dat ze hyper politiek-correct zijn, dat ze het boerenverstand meestal thuis laten liggen als ze naar school gaan, en dat ze gewoonweg niet zo goed zijn in lesgeven.
Ik denk dat er wel degelijk ruimte is voor kinderen met leerproblemen in het reguliere onderwijs, maar dat politiek-correcte hippies niet de aangewezen personen zijn om daar over te oordelen.
Dus.... weg met het idee dat special needs children meekunnen in het reguliere onderwijs.
Yep.quote:Op dinsdag 19 augustus 2014 05:12 schreef Lyrebird het volgende:
In mijn kleuterjaren was er een buurjongetje dat naar dezelfde kleuterschool ging. Laat ik 'm maar J. noemen. Toen we naar de 1e (dit was eind jaren 70) gingen, ging J. naar het speciale onderwijs. Ik heb dat als een groot verlies ervaren, omdat ik goed met hem op kon schieten.
Toen mijn echtgenote een foto van mijn kleuterklasje zag, wees ze J. aan, en vroeg ze of dat het jongetje met leerproblemen was. Ik viel bijna van m'n stoel van verbazing, want ze had die foto en J. nooit gezien. Wat bleek, J. was de enige die niet naar de camera keek.
Ik snap ouders en onderwijzers wel: zodra je in het speciale onderwijs terecht komt, kom je niet meer af van het idee dat je een onhandelbaar kind bent. En nogmaals, met de juiste methoden kunnen veel kinderen gewoon mee. Helaas heb je daar heel goed personeel voor nodig, en ik ben bang dat het gros van de dames en heren onderwijzers niet uit het juiste hout gesneden zijn. Die hebben al moeite genoeg om kinderen te leren lezen.
Maar we dwalen af.
Je weet dast het in NL vaak net zo gaat, niet?quote:Op dinsdag 19 augustus 2014 05:43 schreef DUTCHKO het volgende:
[..]
Yep.
Maar wel leuk om mijn gedachtes hierover bevestigd te zien worden door een iemand die ervaring heeft met het speciale onderwijs.
Bedankt!
Punt is alleen dat het verplicht kan worden indien er een geschikte kantoorruimte beschikbaar is, en aangezien de scholen sinds de jaren 70 gebouwd zijn met in het achterhoofd dat leraren thuis werken is dat dus niet het geval. Anders krijgen ze ruzie met de arbeidsinspectiequote:Op dinsdag 19 augustus 2014 03:53 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Terechte klacht dan wat mij betreft.
Maar sowieso; massa-onderwijs.
Hoe was je bruiloft trouwens?
Hoe bedoel je?quote:Op dinsdag 19 augustus 2014 08:42 schreef Jagärtrut het volgende:
[..]
Je weet dast het in NL vaak net zo gaat, niet?
Omdat ouders bij het minste geringste een rechtszaak aanspannen, tenslotte is het tegenwoordig altijd de fout van de school en niet van de ouder/kind. Als je als onderwijzer ook maar een beetje "afwijkend" handelt dan heeft de school/onderwijzer een probleem, ook al handelde de onderwijzer pedagogisch misschien wel beter.quote:Op dinsdag 19 augustus 2014 04:46 schreef Lyrebird het volgende:
Het probleem met Amerikaanse en Canadese onderwijzers is dat ze hyper politiek-correct zijn, dat ze het boerenverstand meestal thuis laten liggen als ze naar school gaan, en dat ze gewoonweg niet zo goed zijn in lesgeven.
quote:Op dinsdag 19 augustus 2014 04:53 schreef DUTCHKO het volgende:
een aantal ouders die een rechtzaak aanspanden
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |