abonnement Unibet Coolblue
  PR/Manusje van alles dinsdag 25 april 2017 @ 21:39:33 #201
148800 crew  Surveillance-Fiets
Toezicht is gezond!
pi_170486816
quote:
0s.gif Op maandag 24 april 2017 16:42 schreef Maanvis het volgende:
Ik vroeg me laatst af hoe het moest voelen als iemand ergens van schrikt en dan zegt 'ik kreeg zowat een hartverzakking/hartaanval'. Is dat dan niet net zo erg als schelden met kanker voor iemand die het heeft?
_O-

Dat zou ik persoonlijk erg triest vinden, als iemand een probleem zou hebben met die uitdrukking. :')
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
  PR/Manusje van alles dinsdag 25 april 2017 @ 21:51:07 #202
148800 crew  Surveillance-Fiets
Toezicht is gezond!
pi_170487180
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 april 2017 21:21 schreef Lois het volgende:

[..]

Ik kan alleen voor mezelf spreken maar ik gebruik die uitdrukkingen zelf ook vaak. En dan wordt de omgeving ongemakkelijk 😂
"Ik bleef er bijna in" ook zo'n leuke..
Beetje zwarte humor is toch juist lekker?
"Dat kan mijn hart / pacemaker echt niet aan hoor." Als je iemand iets van je vraagt.

Heb een collega wel eens gevraagd of ik z'n Samsung oplader even mocht lenen want m'n pacemaker moest even opladen. :o En dan gewoon z'n oplader geven he _O-
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
  Jubileum moderator dinsdag 25 april 2017 @ 22:07:53 #203
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_170487858
:D

Ik ben bijna uit hartrevalidatie gestuurd omdat ik mijn oude buurman bijna van het lachen van zijn hometrainer liet rollen.
Er lag een ballpointveertje op de grond en ik riep heel dramatisch: "mijn stent! Mijn stent is eruit"
Werd niet gewaardeerd :D
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
  vrijdag 28 april 2017 @ 06:17:45 #204
326858 Toekito
Fietst zich de pleuris
pi_170536846
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 april 2017 22:07 schreef Lois het volgende:
:D

Ik ben bijna uit hartrevalidatie gestuurd omdat ik mijn oude buurman bijna van het lachen van zijn hometrainer liet rollen.
Er lag een ballpointveertje op de grond en ik riep heel dramatisch: "mijn stent! Mijn stent is eruit"
Werd niet gewaardeerd :D
_O-

Dat is toch humor?
PS4-tag: TJDoornbos// Origin: Toek85
Sporten voor Sophia
  Moderator vrijdag 28 april 2017 @ 08:27:34 #205
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_170537411
quote:
10s.gif Op dinsdag 25 april 2017 21:51 schreef Surveillance-Fiets het volgende:

[..]

"Dat kan mijn hart / pacemaker echt niet aan hoor." Als je iemand iets van je vraagt.

Heb een collega wel eens gevraagd of ik z'n Samsung oplader even mocht lenen want m'n pacemaker moest even opladen. :o En dan gewoon z'n oplader geven he _O-
_O-

quote:
1s.gif Op dinsdag 25 april 2017 22:07 schreef Lois het volgende:
:D

Ik ben bijna uit hartrevalidatie gestuurd omdat ik mijn oude buurman bijna van het lachen van zijn hometrainer liet rollen.
Er lag een ballpointveertje op de grond en ik riep heel dramatisch: "mijn stent! Mijn stent is eruit"
Werd niet gewaardeerd :D
Dat is wel humor ! _O- :D
  zaterdag 29 april 2017 @ 08:49:36 #206
326858 Toekito
Fietst zich de pleuris
pi_170558782
Tussen 15 feb en nu 500 km gefietst. Ik ken een hoop 'gezonde' mensen die me dat niet na doen.

Dinsdag maar eens horen wat mr Cardio er van zegt.
PS4-tag: TJDoornbos// Origin: Toek85
Sporten voor Sophia
  dinsdag 2 mei 2017 @ 11:27:41 #207
326858 Toekito
Fietst zich de pleuris
pi_170628675
Compleet goedgekeurd. Hart gedraagt zich zoals voorspeld en ICD is zuiniger dan ooit. Dus volgende controles zijn over 6 maanden en een jaar.
PS4-tag: TJDoornbos// Origin: Toek85
Sporten voor Sophia
  PR/Manusje van alles dinsdag 2 mei 2017 @ 11:48:23 #208
148800 crew  Surveillance-Fiets
Toezicht is gezond!
pi_170629035
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 mei 2017 11:27 schreef Toekito het volgende:
Compleet goedgekeurd. Hart gedraagt zich zoals voorspeld en ICD is zuiniger dan ooit. Dus volgende controles zijn over 6 maanden en een jaar.
Nou, kost je weer 300 euro aan eigen risico :D
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
  woensdag 3 mei 2017 @ 11:56:52 #209
326858 Toekito
Fietst zich de pleuris
pi_170652570
quote:
10s.gif Op dinsdag 2 mei 2017 11:48 schreef Surveillance-Fiets het volgende:

[..]

Nou, kost je weer 300 euro aan eigen risico :D
Ja daar ben ik meteen weer doorheen. Gelukkig kan je het bij CZ meteen per maand betalen.
PS4-tag: TJDoornbos// Origin: Toek85
Sporten voor Sophia
  PR/Manusje van alles woensdag 3 mei 2017 @ 13:00:04 #210
148800 crew  Surveillance-Fiets
Toezicht is gezond!
pi_170653929
quote:
19s.gif Op woensdag 3 mei 2017 11:56 schreef Toekito het volgende:

[..]

Ja daar ben ik meteen weer doorheen. Gelukkig kan je het bij CZ meteen per maand betalen.
Wij hebben verdomme het verkeerde beroep gekozen. Een ECG en 10 minuten bij de cardioloog en bam! 170 eurie. _O_
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
  woensdag 3 mei 2017 @ 13:02:15 #211
326858 Toekito
Fietst zich de pleuris
pi_170653977
quote:
10s.gif Op woensdag 3 mei 2017 13:00 schreef Surveillance-Fiets het volgende:

[..]

Wij hebben verdomme het verkeerde beroep gekozen. Een ECG en 10 minuten bij de cardioloog en bam! 170 eurie. _O_
echo is wel langer...maar ICD technicus lijkt me wel tof.
PS4-tag: TJDoornbos// Origin: Toek85
Sporten voor Sophia
pi_170654312
quote:
10s.gif Op woensdag 3 mei 2017 13:00 schreef Surveillance-Fiets het volgende:

Wij hebben verdomme het verkeerde beroep gekozen. Een ECG en 10 minuten bij de cardioloog en bam! 170 eurie. _O_
Van dat geld moet dat hele gebouw betaald worden, de apparatuur, de arts, de ICD technicus, de schoonmakers, de receptionisten, de directie, management, middenmanagement, de telefonisten, onderhoud van de tuin en parkeerplaatsen, de verwarming, de techneuten die de apparatuur onderhouden, de logistieke dienst, de wasserij, de inkoop, het magazijn etc etc :7 Die arts krijgt daar niet zo veel van hoor.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_170654507
binnenkort eerste afspraak bij cardioloog (als het goed is..), ik heb een hartafwijking dat is inmiddels geconstateerd blijf aanhoudende klachten hebben zoals heel zware dreunen op borstkas of gevoel hebben dat je hart eruitspring als hart weer een slag inhaalt of een slag te snel maakt.
Soms dimt het licht ook in mn ogen bij een harde bons/dreun dus ja maak me wel een klein beetje zorgen ondanks dat het waarschijnlijk / hopelijk niks bijzonders is.
  PR/Manusje van alles woensdag 3 mei 2017 @ 13:34:09 #214
148800 crew  Surveillance-Fiets
Toezicht is gezond!
pi_170654780
quote:
0s.gif Op woensdag 3 mei 2017 13:15 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Van dat geld moet dat hele gebouw betaald worden, de apparatuur, de arts, de ICD technicus, de schoonmakers, de receptionisten, de directie, management, middenmanagement, de telefonisten, onderhoud van de tuin en parkeerplaatsen, de verwarming, de techneuten die de apparatuur onderhouden, de logistieke dienst, de wasserij, de inkoop, het magazijn etc etc :7 Die arts krijgt daar niet zo veel van hoor.
Mijn kortzichtige grap, wat doe je :D
Nee, dat klopt ook helemaal. Maar als daar 6 man in een uur tijd 160 euro aftikken blijft er echt wel wat over :7 Wat ik dan wel weer bijzonder vind, zijn de kosten die ik had toen ik m'n hartstilstanden kreeg.

quote:
Beoordelen van hartfilmpje, een 24-uurs hartfilmpje, inspanningsonderzoek, e.d.
Eerste polikliniekbezoek.
Eerste polikliniekbezoek.
Kosten: ¤ 208,17.

Ik kwam om kwart voor 12 binnen op de SEH van het Erasmus met toeters en bellen. Toen stond er al 8 man personeel klaar in de traumakamer. Werd gelijk zeven buizen bloed geprikt, een echo van m'n hart gemaakt, een neurologisch onderzoek en een algeheel lichamelijk onderzoek gedaan. Na 15 minuten gelijk de voorlopig uitslag van de echo en alle onderzoeken. Ik was op dat moment 'klachten vrij'. Ik heb daar vervolgens tot een uur of 17:00 op de traumakamer aan de bewaking gelegen.

En dat voor 208 euro 17. :o
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
  Jubileum moderator woensdag 3 mei 2017 @ 19:44:11 #215
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_170663349
Wat een bedragen :o

Mijn medicijnen kosten eigen bedrage zo'n 90 euro per week. Ik ben meestal half februari al door mijn eigen bijdrage heen.
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
  PR/Manusje van alles woensdag 3 mei 2017 @ 21:28:41 #216
148800 crew  Surveillance-Fiets
Toezicht is gezond!
pi_170667431
quote:
1s.gif Op woensdag 3 mei 2017 19:44 schreef Lois het volgende:
Wat een bedragen :o

Mijn medicijnen kosten eigen bedrage zo'n 90 euro per week. Ik ben meestal half februari al door mijn eigen bijdrage heen.
pfffffffffwaaaat. Dat is bizar. :o
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
  dinsdag 6 juni 2017 @ 21:10:00 #217
326858 Toekito
Fietst zich de pleuris
pi_171509912
Ik ga best lekker op de fiets, inmiddels bijna 700 kilometer sinds half februari. In september doe ik mede met andere hartpatiënten mee aan de Dam tot Dam fietsclassic. Waarom? Omdat ik fietsen enorm tof vindt. En om geld op te halen voor Hart4Onderzoek. De actiepagina is tot en met de zaterdag voor het fietsen online.
PS4-tag: TJDoornbos// Origin: Toek85
Sporten voor Sophia
pi_171509982
quote:
14s.gif Op dinsdag 6 juni 2017 21:10 schreef Toekito het volgende:
Ik ga best lekker op de fiets, inmiddels bijna 700 kilometer sinds half februari. In september doe ik mede met andere hartpatiënten mee aan de Dam tot Dam fietsclassic. Waarom? Omdat ik fietsen enorm tof vindt. En om geld op te halen voor Hart4Onderzoek. De actiepagina is tot en met de zaterdag voor het fietsen online.
^O^ Duit in zakje gedaan
  dinsdag 6 juni 2017 @ 21:13:15 #219
326858 Toekito
Fietst zich de pleuris
pi_171510003
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 juni 2017 21:12 schreef HaverMoutKoekje het volgende:

[..]

^O^ Duit in zakje gedaan
*O* dank u zeer !
PS4-tag: TJDoornbos// Origin: Toek85
Sporten voor Sophia
pi_171597860
Hoi. :)

Ik heb vandaag een (gratis) reanimatie en AED cursus gevolgd in het Kyocera stadion in Den Haag. Ik ben er wat laat achter gekomen dat deze gegeven werden en kon me gelukkig gisteren nog aanmelden voor vandaag.

We hebben instructies gekregen over het herkennen van een hartaanval de handelingen van de reanimatie zelf, gebruik van de AED en plaatsing in een stabiele zijligging, deze zelf in de praktijk gebracht en daarna een diploma gekregen en ons allen aangemeld als burgerhulpverlener

In de praktijk betekent dit dat wanneer er een hartaanval plaatsvind binnen 6 minuten van mijn locatie, ik (en andere BHVs) een app, sms of pushbericht krijgen met een oproep naar het slachtoffer te gaan of ergens een AED op te halen en daarna naar het slachtoffer te gaan.

Het doel is om binnen Nederland genoeg BHVs te krijgen en daarmee een 100% dekkingsgraad te creëren om op die manier slachtoffers altijd binnen luttele minuten bij te kunnen staan.

Zoals ik zei was ik er zelf helaas erg laat bij en de cursussen in Utrecht en Groningen zijn ook al geweest maar geïnteresseerden uit de omgeving van Eindhoven (of die het niet erg vinden er een stukje voor te rijden) kunnen zich nog aanmelden voor de gratis reanimatiecursus op zaterdag 1 juli in het Philipsstadion in Eindhoven.

De (vroege) opkomst in Den Haag was in ieder geval een groot succes! En ik heb er enorm veel van opgestoken. :) Dus bij deze voor de geïnteresseerden!

Edit: Nieuwsberichtje ter onderbouwing in de spoiler.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


[ Bericht 15% gewijzigd door Windhapper op 10-06-2017 15:43:14 ]
Jullie vinden wel héél snel iets. Vaak met een minimum aan kennis en een maximum aan oordeel.
  Moderator zaterdag 10 juni 2017 @ 16:39:10 #221
447051 crew  Peejtur
pi_171598995
Aangemeld samen met mijn vrouw! Dank :)
pi_171604375
Tof! IK ga me aanmelden ^O^
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_172133847
niet veel bijzonders, ik zit nu aan betablokkers aangezien er duidelijk iets meetbaars is tezamen met de klachten die ik ervaar . als een gelukje is het eenmalig geconstateerd met holter onderzoek en verder word nog gekeken wat ze kunnen doen aangezien "het probleem" zich maar eens in de paar dagen / week zich voordoet.
ecg=goed
echo=goed
fietstest=goed
24 uurs holter = eenmalig een opname geconstateerd
  PR/Manusje van alles maandag 3 juli 2017 @ 11:17:43 #224
148800 crew  Surveillance-Fiets
Toezicht is gezond!
pi_172134283
quote:
2s.gif Op maandag 3 juli 2017 10:56 schreef kovenant het volgende:
niet veel bijzonders, ik zit nu aan betablokkers aangezien er duidelijk iets meetbaars is tezamen met de klachten die ik ervaar . als een gelukje is het eenmalig geconstateerd met holter onderzoek en verder word nog gekeken wat ze kunnen doen aangezien "het probleem" zich maar eens in de paar dagen / week zich voordoet.
ecg=goed
echo=goed
fietstest=goed
24 uurs holter = eenmalig een opname geconstateerd
Wat voor klachten heb je :o
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
pi_172136571
quote:
11s.gif Op maandag 3 juli 2017 11:17 schreef Surveillance-Fiets het volgende:

[..]

Wat voor klachten heb je :o
tsja, eens per paar dagen of aantal keer per dag heb ik vanuit niks een "aanval" van heel zwaar / hard bonzen van het hart op een heel snel ritme wat 5 - 10 seconden duurt de effecten die ik ervan ervaar is dat ik duizelig word, licht in hoofd, soms bijna gevoel van flauwvallen ik moet dan even zitten of pas op de plaats maken om "bij te komen"

probleem is dus dat het te weinig voorkomt om er daadwerkelijk wat ermee te kunnen.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')