Dus je mag ook geen parkeerplaats hebben voor je huis in de straat volgens hun, dan moet je daar ook voor gaan betalen?quote:In het onderzoek zijn alle kosten voor de ongeveer 8,9 miljoen openbare parkeerplaatsen in Nederland bij elkaar opgeteld, zo is op Verkeersnet te lezen. Meegerekend werden grondkosten, kosten voor het aanleggen van voorzieningen, maar ook maatschappelijke kosten, zoals aantasting van het leefmilieu en verkeersonveiligheid.
Accijnzen, BTW over brandstof, bpm en wegenbelasting is ongeveer 16mld per jaar, max 2mld per jaar gaat terug naar wegen.quote:
Dat deeltje gemeentebelastingen is ongeveer 4,6 miljard per jaar? Tikje vreemd wanneer de totale OZB in Nederland pakweg 2 miljard oplevert.quote:Op woensdag 30 juli 2014 10:16 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Dus je mag ook geen parkeerplaats hebben voor je huis in de straat volgens hun, dan moet je daar ook voor gaan betalen?
Maar wacht even, zit dat niet al in jou gemeentebelastingen? Daar zit toch een berekening in voor openbare voorzieningen?
Onzin berekening en selectief verongelijkt. Derhalve onzin.
Waarschijnlijk rekenen ze 'verlies aan huur/pacht opbrengst' ofzo voor die vierkante meters?quote:Op dinsdag 29 juli 2014 21:04 schreef skrn het volgende:
[..]
Ik vind het op zich geen verkeerd idee om parkeerkosten in rekening te brengen in de hele discussie van autobezit en in hoeverre de automobilist wordt 'uitgemolken'. Alleen zijn directe kosten van 4 miljard veel te hoog natuurlijk. Zo'n 40 euro per vierkante meter! Per jaar!
Neen.quote:Op dinsdag 29 juli 2014 23:58 schreef Brum_brum het volgende:
[..]
Toen je je rijbewijs haalde en een auto kocht ging je ermee akkoord dat 130 een maximum snelheid was en niet slechts een vage indicatie voor een gemiddelde snelheid.
Ja, dat moet wel, maar dat is wel heel lucratief rekenen natuurlijk. Daarbij, ik denk dat er ook een behoorlijke correlatie is tussen autobezitters en belastingbetalers, zeker omdat autobezitters in de regel ouder zijn dan 18 en dus ook over het algemeen horen tot de werkende klasse in de maatschappij.quote:Op woensdag 30 juli 2014 13:07 schreef EdvandeBerg het volgende:
[..]
Waarschijnlijk rekenen ze 'verlies aan huur/pacht opbrengst' ofzo voor die vierkante meters?
We kennen het onderzoek inhoudelijk verder niet. Maar ecorys is niet echt een club die zomaar lukraak bedragen noemt. Daar zal best een redenatie achter zitten.quote:Op donderdag 31 juli 2014 23:17 schreef skrn het volgende:
[..]
Ja, dat moet wel, maar dat is wel heel lucratief rekenen natuurlijk. Daarbij, ik denk dat er ook een behoorlijke correlatie is tussen autobezitters en belastingbetalers, zeker omdat autobezitters in de regel ouder zijn dan 18 en dus ook over het algemeen horen tot de werkende klasse in de maatschappij.
Kijk, straten zonder auto's en parkeerplekken zijn gewoon veel leefbaarder en ik vind serieus dat een hoop leefbaarheid verloren is gegaan door autobezit. Maar om zulke bedragen lukraak te roepen, ja dat is gestoord. Bijna vijf miljard per jaar. Phoeh hee.
Zoals ik aangaf, dit is het onderzoek:quote:Op vrijdag 1 augustus 2014 09:56 schreef 99.999 het volgende:
[..]
We kennen het onderzoek inhoudelijk verder niet. Maar ecorys is niet echt een club die zomaar lukraak bedragen noemt. Daar zal best een redenatie achter zitten.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |