abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 30 juli 2014 @ 10:16:52 #51
168739 Red_85
'echt wel'
pi_142875170
quote:
In het onderzoek zijn alle kosten voor de ongeveer 8,9 miljoen openbare parkeerplaatsen in Nederland bij elkaar opgeteld, zo is op Verkeersnet te lezen. Meegerekend werden grondkosten, kosten voor het aanleggen van voorzieningen, maar ook maatschappelijke kosten, zoals aantasting van het leefmilieu en verkeersonveiligheid.
Dus je mag ook geen parkeerplaats hebben voor je huis in de straat volgens hun, dan moet je daar ook voor gaan betalen?

Maar wacht even, zit dat niet al in jou gemeentebelastingen? Daar zit toch een berekening in voor openbare voorzieningen?

Onzin berekening en selectief verongelijkt. Derhalve onzin.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  woensdag 30 juli 2014 @ 10:18:59 #52
168739 Red_85
'echt wel'
pi_142875217
quote:
0s.gif Op woensdag 30 juli 2014 09:21 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

En hoe heb je dit berekend?
Accijnzen, BTW over brandstof, bpm en wegenbelasting is ongeveer 16mld per jaar, max 2mld per jaar gaat terug naar wegen.

Niet direct paraat, maar is vast te vinden in de landsbegrotingen.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_142877939
quote:
0s.gif Op woensdag 30 juli 2014 10:16 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Dus je mag ook geen parkeerplaats hebben voor je huis in de straat volgens hun, dan moet je daar ook voor gaan betalen?

Maar wacht even, zit dat niet al in jou gemeentebelastingen? Daar zit toch een berekening in voor openbare voorzieningen?

Onzin berekening en selectief verongelijkt. Derhalve onzin.
Dat deeltje gemeentebelastingen is ongeveer 4,6 miljard per jaar? Tikje vreemd wanneer de totale OZB in Nederland pakweg 2 miljard oplevert.
  woensdag 30 juli 2014 @ 13:07:46 #54
102757 EdvandeBerg
LETS GO BRANDON!
pi_142880470
quote:
10s.gif Op dinsdag 29 juli 2014 21:04 schreef skrn het volgende:

[..]

Ik vind het op zich geen verkeerd idee om parkeerkosten in rekening te brengen in de hele discussie van autobezit en in hoeverre de automobilist wordt 'uitgemolken'. Alleen zijn directe kosten van 4 miljard veel te hoog natuurlijk. Zo'n 40 euro per vierkante meter! Per jaar!
Waarschijnlijk rekenen ze 'verlies aan huur/pacht opbrengst' ofzo voor die vierkante meters?
Scratch a liberal and you will find a fascist
  woensdag 30 juli 2014 @ 22:52:01 #55
17568 GizartFRL
Ik ben jarig!
pi_142902786
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 juli 2014 23:58 schreef Brum_brum het volgende:

[..]

Toen je je rijbewijs haalde en een auto kocht ging je ermee akkoord dat 130 een maximum snelheid was en niet slechts een vage indicatie voor een gemiddelde snelheid.
Neen.
Toen was 120 nog de maximum snelheid.
Net zoals 80 de maximum snelheid was op wegen die nu 60 als max hebben.
"Charlotte Muis is een dief en heel Nederland weet het nu"
pi_142939626
quote:
0s.gif Op woensdag 30 juli 2014 13:07 schreef EdvandeBerg het volgende:

[..]

Waarschijnlijk rekenen ze 'verlies aan huur/pacht opbrengst' ofzo voor die vierkante meters?
Ja, dat moet wel, maar dat is wel heel lucratief rekenen natuurlijk. Daarbij, ik denk dat er ook een behoorlijke correlatie is tussen autobezitters en belastingbetalers, zeker omdat autobezitters in de regel ouder zijn dan 18 en dus ook over het algemeen horen tot de werkende klasse in de maatschappij.

Kijk, straten zonder auto's en parkeerplekken zijn gewoon veel leefbaarder en ik vind serieus dat een hoop leefbaarheid verloren is gegaan door autobezit. Maar om zulke bedragen lukraak te roepen, ja dat is gestoord. Bijna vijf miljard per jaar. Phoeh hee.
  donderdag 31 juli 2014 @ 23:20:13 #57
155616 Proximo
For god, king & country
pi_142939736
Joop :')

De site met het geluid wat nooit actueel was :')
Life is visceral, rather than intellectual. And the most visceral practitioners of life are those who characterise themselves as “intellectuals”
pi_142947560
quote:
2s.gif Op donderdag 31 juli 2014 23:17 schreef skrn het volgende:

[..]

Ja, dat moet wel, maar dat is wel heel lucratief rekenen natuurlijk. Daarbij, ik denk dat er ook een behoorlijke correlatie is tussen autobezitters en belastingbetalers, zeker omdat autobezitters in de regel ouder zijn dan 18 en dus ook over het algemeen horen tot de werkende klasse in de maatschappij.

Kijk, straten zonder auto's en parkeerplekken zijn gewoon veel leefbaarder en ik vind serieus dat een hoop leefbaarheid verloren is gegaan door autobezit. Maar om zulke bedragen lukraak te roepen, ja dat is gestoord. Bijna vijf miljard per jaar. Phoeh hee.
We kennen het onderzoek inhoudelijk verder niet. Maar ecorys is niet echt een club die zomaar lukraak bedragen noemt. Daar zal best een redenatie achter zitten.
  vrijdag 1 augustus 2014 @ 10:20:24 #59
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_142948017
quote:
2s.gif Op vrijdag 1 augustus 2014 09:56 schreef 99.999 het volgende:

[..]

We kennen het onderzoek inhoudelijk verder niet. Maar ecorys is niet echt een club die zomaar lukraak bedragen noemt. Daar zal best een redenatie achter zitten.
Zoals ik aangaf, dit is het onderzoek:

http://crow-site-app01.co(...)sten-en-batenpdf.pdf
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')