Mee eens.quote:Op dinsdag 29 juli 2014 13:58 schreef NieuweNier het volgende:
Als je met 200km/u een treintje auto's ziet aankomen (hoe cliché dat dat altijd zwarte stations zijn) moet je jezelf daar niet voortduwen met je caravan / vrachtwagen / twingo. Als je zo langzaam rijdt dat vrachtwagens je inhalen doe je ook iets verkeerd.
Tevens moet je niet op de vluchtstrook gaan stilstaan om te pissen / bagage te pakken / te picknicken (echt serieus met klapstoeltjes enzo ). Als je dan toch stilstaat moet je eerst vaart maken voordat je weer naar de rijstrook gaat. Niet met 10km/u invoegen en dan gas geven
Daardoor was er trouwens bijna een ongelukkig. Een huismoeder die overduidelijk niet in een auto thuis hoort deed dat. Daardoor moest een vrachtwagen afremmen en uitwijken naar de linkerbaan. Een noodrem van 200 naar 40 voelt niet goed . Erger nog was mijn telefoon en drinken toen door de lucht gevlogen in de voetenruimte van de passagierstoel. Toen moest ik stoppen (bij een parking) om het weer te pakken
Nee een Belg __!quote:
Oh haha dat denk ik niet hoor. Het ding is echt oprecht tering langzaam. Van 180 naar 200 duurt oprecht een eeuwigheid. Alhoewel het uiteindelijk wel gebeurd -- dat kun je over optrekken op een berg niet zeggen.quote:Op dinsdag 29 juli 2014 14:02 schreef Zeetakje het volgende:
Denken dat je snel bent met met je mondeo
Gozer ik rij je het snot voor de ogen met die lelijke burgerbak van je
Nee. Dat staat hier ook nietquote:Op dinsdag 29 juli 2014 14:05 schreef HostiMeister het volgende:
Ah, was je weer met je dronken kop met 280KM/h in je eigen opgevoerde Focus aan het off road rally-en geweest in Duitsland zonder verzekering? Jouw verhalen zijn altijd zo geloofwaardig!
Ja lkkr 266 KM/h boeken op de Autobahn. Zo stoer mattie.quote:
dat is al een klacht waardig.quote:parking
Zo leuk dit. Vertel ons asjeblieft meer over je ervaring op de Duitse snelweg.Dit is zoooo boeiend!quote:Op dinsdag 29 juli 2014 14:11 schreef NieuweNier het volgende:
Wat ik trouwens wel apart vind is dat Duitsers niet rechts inhalen. Echt zo'n heel treintje achter iemand die links plakt.
Als het 1 iemand is, knipper ik eerst. Maar zo'n treintje passeer ik lekker rechts. Fuck die shit.
Zowiezo is het grappig hoe defensief Duitsers rijden. Als je wilt voordringen maken ze extra ruimte voor het geval je ze niet ziet.
Wij Nederlanders rijden het gat dicht
Niet dat ik dat vaak doe hoor. Maar bijvoorbeeld een vrachtwagen die wilt inhalen doet dat maar lekker achter mij. Of dus het rechts passeren van links plakkers.
Heel apart inderdaadquote:Op dinsdag 29 juli 2014 14:11 schreef NieuweNier het volgende:
Wat ik trouwens wel apart vind is dat Duitsers niet rechts inhalen.
Dit exactquote:
Nee. Ik ben heel hoffelijk in her verkeer. Hell ik check zelfs of ik mensen klem rij. Of als ik in zo'n treintje zit laat ik diegene voor me ook voor me blijven wanneer er iets gebeurd. Knipperen van ik heb je gezien en ga je niet klem rijden (super chill wanneer je dan ook weer een knipper terug krijgt)quote:Op dinsdag 29 juli 2014 14:12 schreef aspirantspierbundel het volgende:
Jij denkt vast dat je de beste chauffeur ter wereld bent terwijl jijzelf slechter rijdt dan de bestuurders waar je over klaagt.
Ja idd.quote:Op dinsdag 29 juli 2014 14:14 schreef Pharkus het volgende:
Gelukkig is TS het blakend voorbeeld van een goede chauffeur die zich keurig aan de regels houdt en nooit een medeweggebruiker tot last is.
Asjeblieft vertel me meer over jouw ervaringen in het verkeer met anderen. Het is namelijk mijn hoogtepunt van de dag. Zo boeiend.quote:Op dinsdag 29 juli 2014 14:16 schreef NieuweNier het volgende:
[..]
Nee. Ik ben heel hoffelijk in her verkeer. Hell ik check zelfs of ik mensen klem rij. Of als ik in zo'n treintje zit laat ik diegene voor me ook voor me blijven wanneer er iets gebeurd. Knipperen van ik heb je gezien en ga je niet klem rijden (super chill wanneer je dan ook weer een knipper terug krijgt)
Iemand moet niet zomaar naar de linkerbaan duiken. Als je alleen hard kan rijden wanneer iedereen dat doet, op alle banen, lijkt het natuurlijk nergens naar.quote:Op dinsdag 29 juli 2014 14:16 schreef Sapstengel het volgende:
Als 200 rijden gevaarlijke situaties oplevert moet je geen 200 rijden. Of beter anticiperen.
Hmm ok.quote:Op dinsdag 29 juli 2014 14:16 schreef NieuweNier het volgende:
[..]
Nee. Ik ben heel hoffelijk in her verkeer. Hell ik check zelfs of ik mensen klem rij. Of als ik in zo'n treintje zit laat ik diegene voor me ook voor me blijven wanneer er iets gebeurd. Knipperen van ik heb je gezien en ga je niet klem rijden (super chill wanneer je dan ook weer een knipper terug krijgt)
Jullie verloten het topic door te trollen.quote:Op dinsdag 29 juli 2014 14:21 schreef HostiMeister het volgende:
Ik hou het niet meer vol.
Wat een pure teringbagger is dit toch weer.
Spoel jezelf door de wc met je debiele autorij topics waarin je denkt heer en meester op de weg te zijn. Pure pauperzooi dit.
Omdat het niemand ene fuck boeit wat je met je pauperkop allemaal in de auto doet joh.quote:Op dinsdag 29 juli 2014 14:22 schreef NieuweNier het volgende:
[..]
Jullie verloten het topic door te trollen.
En dat terwijl dit een terechte klacht isquote:Op dinsdag 29 juli 2014 14:22 schreef NieuweNier het volgende:
[..]
Jullie verloten het topic door te trollen.
quote:Op dinsdag 29 juli 2014 14:02 schreef Zeetakje het volgende:
Denken dat je snel bent met met je mondeo
Hoe opvallend dat ik dat maar 1 keer heb gehad. (En toen reed er een vrachtwagen voor me op de linkerbaan, die die gozer overduidelijk moest zien )quote:Op dinsdag 29 juli 2014 14:25 schreef JazzJackrabbit het volgende:
Die Duitsers die met 200km/h aan komen janken op de linkerbaan en maar verwachten dat ik me achterin een vrachtwagen boor omdat ze te beroerd zijn om de cruise control even af te zetten . En maar seinen dat ik aan de kant moet. Hoe dan? Links is vangrail en rechts zit die vrachtwagen.
Ik gooi 'm echt niet met 90 km/h op de linkerbaan maar als ik een dot gas bij geef en een vrachtwaggel in haal met 140/150 is het een kwestie van cruisecontrol even afzetten en weer aanzetten als ik er voorbij ben en weer plek maak links. Niet tot op het laatste moment blijven gassen en dan vol in de ankers moeten en dan seinen
Hard rijden kunnen ze in Duitsland wel maar verkeerssituaties inschatten is een stuk minder
Ja joh. Echt he? Wat een skkltjes die niet zo goed auto rijden als jij he?quote:Op dinsdag 29 juli 2014 14:33 schreef NieuweNier het volgende:
[..]
Hoe opvallend dat ik dat maar 1 keer heb gehad. (En toen reed er een vrachtwagen voor me op de linkerbaan, die die gozer overduidelijk moest zien )
Je kan toch anticiperen in het verkeer? Normaal gesproken kijk je tijdens het rijden regelmatig in je binnenspiegel. Zie je dat er iemand hard aan komt rijden, dan maak je plaats. Voordat die gozer moet afremmen en weer moet accelereren omdat jij niet op zat te letten
Gebeurd mij ook zelden maar die keren dat het gebeurd kun je meteen aan de koppies al zien dat die schijt hebben aan alles en iedereen zolang ze zelf maar 200+ kunnen blazen En dat kan nu eenmaal niet altijd op de snelweg...quote:Op dinsdag 29 juli 2014 14:33 schreef NieuweNier het volgende:
[..]
Hoe opvallend dat ik dat maar 1 keer heb gehad. (En toen reed er een vrachtwagen voor me op de linkerbaan, die die gozer overduidelijk moest zien )
Je kan toch anticiperen in het verkeer? Normaal gesproken kijk je tijdens het rijden regelmatig in je binnenspiegel. Zie je dat er iemand hard aan komt rijden, dan maak je plaats. Voordat die gozer moet afremmen en weer moet accelereren omdat jij niet op zat te letten
De uitklapbare cupholder van mijn auto is kapot. Dus ik leg allemaal shit op de passagierstoel. Eten, drinken, een camera, headphones, etc.quote:Op dinsdag 29 juli 2014 14:35 schreef Dagoduck het volgende:
Ik geloof niet helemaal dat je drinken door de auto vloog, volgens mij heb je dat toegevoegd voor het dramatische. Verder wel terechte klacht natuurlijk. Daarnaast hoef je niet zo snel te fahren.
Haha ja dat is dan inderdaad wel een beetje debiel.quote:Op dinsdag 29 juli 2014 14:36 schreef JazzJackrabbit het volgende:
[..]
Gebeurd mij ook zelden maar die keren dat het gebeurd kun je meteen aan de koppies al zien dat die schijt hebben aan alles en iedereen zolang ze zelf maar 200+ kunnen blazen En dat kan nu eenmaal niet altijd op de snelweg...
Kwestie van 4 seconden de cruisecontrol ff afzetten en zodra er weer plek is kun je het ding weer aanzetten. Problem solved...
Als het stoplicht voor je op rood springt blijf je toch ook niet tot het laatste moment gas geven, vlak voor de streep vol op de rem en dan seinen dat het niet opschiet
Mwa, sommige stukken slaan ook nergens op. Toen we vorig jaar op de terugweg van Praag over een viaductje reden was dat stuk snelweg blijkbaar 100, vlak na het viaduct weer gas erop. (130 ofzo zal het geweest zijn denk ik wat je daar weer mocht). Dus alleen op het viaduct (wat net als de snelweg 3 baans was) mocht je ineens maar 100.quote:Op dinsdag 29 juli 2014 14:40 schreef NieuweNier het volgende:
[..]
Al is flitsen in Duitsland volgens mij veel minder agressief dan in nederland. Hier is het op her niveau middelvinger. Daar is meer "hey"
Haha ja dat kan prima. Maar bijvoorbeeld baustelle ofzo hou ik me netjes aan de 80 of 60.quote:Op dinsdag 29 juli 2014 14:45 schreef JazzJackrabbit het volgende:
[..]
Mwa, sommige stukken slaan ook nergens op. Toen we vorig jaar op de terugweg van Praag over een viaductje reden was dat stuk snelweg blijkbaar 100, vlak na het viaduct weer gas erop. (130 ofzo zal het geweest zijn denk ik wat je daar weer mocht). Dus alleen op het viaduct (wat net als de snelweg 3 baans was) mocht je ineens maar 100.
Dus ook daar heb je middelvinger situaties. Al zijn de boetes die je krijgt wel een stuk milder. Kostte 20 euro ofzo, gedeeld door 3 man valt het dus wel mee.
Jaag maar eens met 160+ langs zo'n baustelle, dan kom je er wel op terugquote:Op dinsdag 29 juli 2014 14:50 schreef NieuweNier het volgende:
[..]
Overigens zijn de boetes in Duitsland idd een giller. Van die normale 120 wegen voor het milieu enzo is het heerlijk door te kachelen
Zie je, in vergelijking met NL'ers/Belgen en andere nationaliteiten volgens mij niet vaak.quote:Op dinsdag 29 juli 2014 14:02 schreef NieuweNier het volgende:
[..]
Alhoewel Duitsers ook echt best wel enorme fouten kunnen maken.
tyfstraal een eind op ja, als ik aan 160 links rij ga ik echt niet ineens vol in de ankers gaan om naar rechts op te schuiven achter iemand die 120 rijdt omdat er een of andere klapjosti tegen 220 in mijn gat komt gevlogen.quote:Op dinsdag 29 juli 2014 14:33 schreef NieuweNier het volgende:
[..]
Hoe opvallend dat ik dat maar 1 keer heb gehad. (En toen reed er een vrachtwagen voor me op de linkerbaan, die die gozer overduidelijk moest zien )
Je kan toch anticiperen in het verkeer? Normaal gesproken kijk je tijdens het rijden regelmatig in je binnenspiegel. Zie je dat er iemand hard aan komt rijden, dan maak je plaats. Voordat die gozer moet afremmen en weer moet accelereren omdat jij niet op zat te letten
Als je 200 rijd moet je beter anticiperen en verder vooruit kijken.quote:Op dinsdag 29 juli 2014 13:58 schreef NieuweNier het volgende:
Een huismoeder die overduidelijk niet in een auto thuis hoort deed dat. Daardoor moest een vrachtwagen afremmen en uitwijken naar de linkerbaan. Een noodrem van 200 naar 40 voelt niet goed . Erger nog was mijn telefoon en drinken toen door de lucht gevlogen in de voetenruimte van de passagierstoel. Toen moest ik stoppen (bij een parking) om het weer te pakken
Dit bagger.quote:Op dinsdag 29 juli 2014 17:30 schreef Proximo het volgende:
Vraag de gemiddelde duitser maar eens hoe *goed* Nederlanders kunnen rijden op de autobahn
Als het druk is staat de hele rechterbaan vol. Dan is er altijd een vrachtwagen / auto die mogelijk naar links kan komen.quote:Op dinsdag 29 juli 2014 15:39 schreef kawa4 het volgende:
als je met 200 km / h rond gaat crossen in duitsland, kun je verwachten dat je af en toe ineens in de ankers moet, omdat er iemand ff moeite heeft met snelheid inschatten.
dus je eigen schuld,
je kunt ook gewoon kijke vann
aha, op 600 m een vracht wagen en 300m daarachter een auto, dan kun je doorrijden ja
of aha op 600 m een vrachtwagen en 50 m daarachter een auto, dan kun je wel verwachten dat die een keer naar links komt ja.
Haha echt he de Duitsers zelf gooien hem er vaak ook zomaar voor.quote:Op dinsdag 29 juli 2014 18:05 schreef hottentot het volgende:
[..]
Dit bagger.
Als ik met 230 van Bremen naar Nederland rijd dan zijn het meestal de Nederlanders die je vervloekt.
Hoewel het aantal kleine zuinige auto's in Duitsland ook snel toeneemt.
Zolang jij fatsoenlijk kunt remmen mogen ze hem er gewoon voor gooien.quote:Op dinsdag 29 juli 2014 18:09 schreef NieuweNier het volgende:
[..]
Haha echt he de Duitsers zelf gooien hem er vaak ook zomaar voor.
Wel debiel dat de Nederlanders die hem zomaar naar links gooien verdedigd worden. Als je zo hard rijdt ontkom je er gewoon niet aan dat je mensen moet inhalen. Het is hun verantwoordelijkheid te kijken of er ruimte is voordat ze van baan veranderen.
Maar het komt echt regelmatig voor dat je volop de rem moet
Natuurlijk niet. Je mag mensen niet hinderen tijdens het inhalen. Een noodrem is niet iets wat in een gezond verkeersbeeld past...quote:Op dinsdag 29 juli 2014 18:11 schreef hottentot het volgende:
[..]
Zolang jij fatsoenlijk kunt remmen mogen ze hem er gewoon voor gooien.
Een land als Zweden is pas crisis met dit soort dingen.
"He! een vrachtwagen over 600 meter, laat ik zonder in mijn spiegels te kijken maar snel naar links gaan"
1, Een noodstop is niet fatsoenlijk remmen.quote:Op dinsdag 29 juli 2014 18:13 schreef NieuweNier het volgende:
[..]
Natuurlijk niet. Je mag mensen niet hinderen tijdens het inhalen. Een noodrem is niet iets wat in een gezond verkeersbeeld past...
Als je op een provinciale weg inhaalt is het toch ook niet de bedoeling dat je gewoon inhaalt en hoopt dat de ander de berm in rijdt?
En in Zweden zijn de snelheidsverschillen minder.
???quote:Op dinsdag 29 juli 2014 18:07 schreef NieuweNier het volgende:
Heel langzaam rijden is echter geen goede oplossing.
Ja inderdaad. Het zijn echt niet alleen Nederlanders die het verloten... Maar dat soort bagger chauffeurs blijven irritant.quote:Op dinsdag 29 juli 2014 19:25 schreef Irritatie100 het volgende:
Laatste keer dat ik op de Autobahn reed was het stuk Hamburg - Oldenzaal en de enige keren dat ik vol in de ankers moest was voor Duitsers. Dus die mythe is voor mij ook ontkracht. Ben sowieso maar een paar Nederlanders tegen gekomen op dat stuk, maar die gingen wel allemaal 180+.
Lekker met je broer in de vrachtwagen gezeten?quote:Op dinsdag 29 juli 2014 13:58 schreef NieuweNier het volgende:
Als je met 200km/u een treintje auto's ziet aankomen (hoe cliché dat dat altijd zwarte stations zijn) moet je jezelf daar niet voortduwen met je caravan / vrachtwagen / twingo. Als je zo langzaam rijdt dat vrachtwagens je inhalen doe je ook iets verkeerd.
Tevens moet je niet op de vluchtstrook gaan stilstaan om te pissen / bagage te pakken / te picknicken (echt serieus met klapstoeltjes enzo ). Als je dan toch stilstaat moet je eerst vaart maken voordat je weer naar de rijstrook gaat. Niet met 10km/u invoegen en dan gas geven
Daardoor was er trouwens bijna een ongelukkig. Een huismoeder die overduidelijk niet in een auto thuis hoort deed dat. Daardoor moest een vrachtwagen afremmen en uitwijken naar de linkerbaan. Een noodrem van 200 naar 40 voelt niet goed . Erger nog was mijn telefoon en drinken toen door de lucht gevlogen in de voetenruimte van de passagierstoel. Toen moest ik stoppen (bij een parking) om het weer te pakken
quote:
Huh?quote:Op woensdag 30 juli 2014 02:20 schreef RagnarLK het volgende:
[..]
Lekker met je broer in de vrachtwagen gezeten?
[..]
Ze staan daar graag achter te flitsen in D en je bent snel je rijbewijs kwijt. Vriendje van is dat recent gebeurd, 3 maanden de lap kwijtquote:Op woensdag 30 juli 2014 19:48 schreef RamboDirk het volgende:
die Duitsers hebben anders ook wel de neiging bij elke snelheidsbeperking gelijk vol in de ankers te schieten ipv de auto te laten rollen tot de maximumsnelheid.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |