abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_142841908
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 juli 2014 10:46 schreef Loekie1 het volgende:

[..]

Waarom nu? Het kon ook maanden wachten dus waarom moet het opeens nu, terwijl ze weten dat het de hoogste prioriteit van de landen die slachtoffers hebben, is om de lichamen weg te halen?
De strijd is al maanden gaande. Kiev is aan de winnende hand. Wat verwacht jij precies van de regering? Dat die een gevechtspauze van enkele weken/maanden inlast, met als gevolg dat de vijand zichzelf kan hergroeperen en herbewapenen?
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  dinsdag 29 juli 2014 @ 10:48:06 #152
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_142841913
quote:

[..]

Waarom nu? Het kon ook maanden wachten dus waarom moet het opeens nu, terwijl ze weten dat het de hoogste prioriteit van de landen die slachtoffers hebben, is om de lichamen weg te halen?
Heb ik net uitgelegd. Langer wachten betekent een steeds sterkere oppositie dus een steeds kleinere kansen dat je het conflict kunt winnen.
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
pi_142841916
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 juli 2014 10:47 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

De strijd is al maanden gaande. Kiev is aan de winnende hand. Wat verwacht jij precies van de regering? Dat die een gevechtspauze van enkele weken/maanden inlast, met als gevolg dat de vijand zichzelf kan hergroeperen en herbewapenen?
Waarom beloven ze dan van alles?
  dinsdag 29 juli 2014 @ 10:48:29 #154
389063 JCats
zakelijk
pi_142841922
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 juli 2014 10:45 schreef DustPuppy het volgende:

[..]

De laatste gevechtspauze hebben de separatisten gebruikt om zichzelf opnieuw te bewapenen waardoor het Oekrainse leger uiteindelijk met een sterkere tegenstander van doen kreeg.

Ook nu nog zijn er verschillende getuigen die melden dat er nog steeds zwaar materiaal over de Russische grens naar DNR en LNR gebracht wordt.

En jij vind het raar dat het Oekrainse leger geen gevechtspauze wil inlassen?
Ach, het Oekraïense leger heeft de gevechtspauze gebruikt om te picknicken?
En dat Russische materieel wat over de grens komt, waar zijn de harde bewijzen daarvan?
En krijgt Kiev geen materiaal e.d. van zijn Westerse vrienden?
Life is what happens while planning other things
pi_142841929
Het zou Kiev trouwens wel sieren als ze eerlijk teggen Timmermans zouden zeggen dat ze nu gewoon de seperatisten willen verslaan omdat ze nu het momentum lijken te hebben en dat de rest momenteel van ondergeschikt belang is :D

Gaat niet gebeuren.
Evolution is from the Devil
Did you know that Ted Bundy's first dog, a collie, was named Lassie, did you know that?
pi_142841938
quote:

[..]

Waarom nu? Het kon ook maanden wachten dus waarom moet het opeens nu, terwijl ze weten dat het de hoogste prioriteit van de landen die slachtoffers hebben, is om de lichamen weg te halen? Waarom beloven ze een humanitaire luchtbrug als ze het niet kunnen waarmaken?
Je hebt niet meegekregen dat ze al tijden bezig zijn met een offensief?

Heeft gewoon in alle media gestaan hoor.
pi_142841940
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 juli 2014 10:48 schreef Loekie1 het volgende:

[..]

Om hun beloftes waar te kunnen maken, moet het gebied natuurlijk eerst in handen zijn van Kiev.

Snappie?
pi_142841951
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 juli 2014 10:48 schreef Neuroscience het volgende:
Het zou Kiev trouwens wel sieren als ze eerlijk teggen Timmermans zouden zeggen dat ze nu gewoon de seperatisten willen verslaan omdat ze nu het momentum lijken te hebben en dat de rest momenteel van ondergeschikt belang is :D

Gaat niet gebeuren.
De vraag is waarom ze dat niet doen. Waarom zeggen ze niet: haal al je onderzoekers weg want het wordt te gevaarlijk?
pi_142841952
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 juli 2014 10:42 schreef Neuroscience het volgende:

[..]

Dat is aanleiding, geen oorzaak.
Wat is het verschil precies?
  dinsdag 29 juli 2014 @ 10:50:20 #160
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_142841962
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 juli 2014 10:48 schreef JCats het volgende:

[..]

Ach, het Oekraïense leger heeft de gevechtspauze gebruikt om te picknicken?
En dat Russische materieel wat over de grens komt, waar zijn de harde bewijzen daarvan?
En krijgt Kiev geen materiaal e.d. van zijn Westerse vrienden?
Het Oekrainse leger heeft de gevechtspauzes ook gebruikt om troepen te verplaatsen e.d.

Er zijn genoeg beelden van materieel dat de grens overgaat gemaakt inmiddels en de NAVO meldt ook al enige tijd dat dit gebeurd. Maar voor sommige mensen zal het bewijs nooit 'hard' genoeg zijn.

En voor zover ik weet heeft het 'Westen' geen oorlogsmaterieel die kant op gestuurd (nog).
Volgens mij wel adviseurs.
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
pi_142841987
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 juli 2014 10:48 schreef Loekie1 het volgende:

[..]

Ken jij de exacte inhoud van die gesprekken? Het gaat om een oorlogsgebied, dan weet iedereen dat er een slag om de arm wordt gehouden...
pi_142842026
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 juli 2014 10:50 schreef Jibberism_ het volgende:

[..]

Wat is het verschil precies?
Aanleiding is de lont in het kruidvat, oorzaak is het kruidvat zelf. Dat heb je hopelijk toch wel op school gehad, bij geschiedenis bijvoorbeeld? :)

Dus oorzaak is de historische banden van Oost-Oekraine met Rusland, wat jij noemt is de lont.
Did you know that Ted Bundy's first dog, a collie, was named Lassie, did you know that?
pi_142842055
Timmermans zou zijn eigen speech nog eens moeten lezen: er worden spelletjes gespeeld en hopelijk gaat hij nu wel begrijpen waarom het zolang moet duren voordat de lichamen kunnen worden geborgen.
pi_142842068
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 juli 2014 10:53 schreef Neuroscience het volgende:

[..]

Aanleiding is de lont in het kruidvat, oorzaak is het kruidvat zelf. Dat heb je hopelijk toch wel op school gehad, bij geschiedenis bijvoorbeeld? :)

Dus oorzaak is de historische banden van Oost-Oekraine met Rusland, wat jij noemt is de lont.
Okee, daar ben ik het mee eens.
  dinsdag 29 juli 2014 @ 10:55:25 #165
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_142842070
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 juli 2014 10:54 schreef Loekie1 het volgende:
Timmermans zou zijn eigen speech nog eens moeten lezen: er worden spelletjes gespeeld en hopelijk gaat hij nu wel begrijpen waarom het zolang moet duren voordat de lichamen kunnen worden geborgen.
Verlicht ons allen met uw kennis, oh wijze...
pi_142842091
quote:
Het is niet direct een spelletje. Die plek ligt gewoon midden in oorlogsgebied.
pi_142842106
quote:
Ik denk dat Timmermans de situatie wel wat beter kan inschatten dan jij. Hij weet dondersgoed hoe precair die is. Laveren, op de tenen lopen en op tafel slaan als het moet doet hij heel bewust. En zijn optreden tot dusver is ronduit fantastisch.
  dinsdag 29 juli 2014 @ 10:56:50 #168
430548 homme7
vrijheid is niet gebonden zijn
pi_142842112
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 juli 2014 10:56 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Ik denk dat Timmermans de situatie wel wat beter kan inschatten dan jij. Hij weet dondersgoed hoe precair die is. Laveren, op de tenen lopen en op tafel slaan als het moet doet hij heel bewust. En zijn optreden tot dusver is ronduit fantastisch.
ben i khet mee eens
  dinsdag 29 juli 2014 @ 10:57:12 #169
389063 JCats
zakelijk
pi_142842121
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 juli 2014 10:55 schreef DustPuppy het volgende:

[..]

Verlicht ons allen met uw kennis, oh wijze...
Je zou bijv ook dit kunnen lezen.
"Some thug", lasterlijk, demagogisch
http://blikopnosjournaal.(...)timmermans-must.html
  dinsdag 29 juli 2014 @ 10:59:09 #170
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_142842164
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 juli 2014 10:57 schreef JCats het volgende:

[..]

Heb ik toevallig net gelezen, was niet echt onder de indruk.

Maar dat beantwoord nog steeds mijn vraag niet. Loekie denkt te weten waarom het allemaal zo lang moet duren. Dus ik wacht af.
pi_142842180
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 juli 2014 10:57 schreef JCats het volgende:

[..]

hij is een politicus, verkopen is zijn vak.
pi_142842182
Tot nu toe was zijn optreden goed, maar hij laat nu met zich sollen, over de hoofden van talloze onderzoekers die hun werk niet kunnen doen en over de hoofden van de lichamen die daar liggen te verteren.
  dinsdag 29 juli 2014 @ 11:00:43 #173
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_142842205
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 juli 2014 10:59 schreef Loekie1 het volgende:
Tot nu toe was zijn optreden goed, maar hij laat nu met zich sollen, over de hoofden van talloze onderzoekers die hun werk niet kunnen doen en over de hoofden van de lichamen die daar liggen te verteren.
Leg eens uit?
pi_142842249
quote:
Hoe denk jij dat diplomatie op het allerhoogste niveau precies in z'n werk gaat?

Je ramt een paar keer op tafel waarna het rode tapijt wordt uitgerold en 100+ onderzoekers moeiteloos een oorlogsgebied in kunnen rollen?
pi_142842351
Nabestaande:
Dat de onderzoekers de rampplek niet kunnen bereiken, maakt haar woedend. 'Waarom kunnen ze niet een week lang dat gebied afsluiten, daar niet vechten? Ik begrijp het gewoon niet. Hebben ze dan geen enkel inlevingsvermogen? (Nee dus.) Alles en iedereen moet gewoon terug, dat is voor ons het belangrijkste. Dat maakt het wachten op identificatie draaglijker, wetende dat Bryce en Daisy hier zijn. Al duurt het maanden. Als het maar gebeurt.'

Silene vestigt haar hoop op de regering. Haar vertrouwen in Frans Timmermans, de minister van Buitenlandse Zaken, is groot. 'Achter de schermen zal meer gebeuren dan wij weten. Ik geloof dat hij er alles aan zal doen om alle lichamen terug te krijgen.'

Gewapend de boel overnemen, dat heeft in haar ogen toch geen zin. 'Bovendien moeten de onderzoekers er alleen naartoe als het echt veilig is. Er moeten niet nog meer zinloze doden vallen.'

http://www.ad.nl/ad/nl/31(...)ussen-het-puin.dhtml
pi_142842358
quote:
Voortvarendheid lijkt even weg, maar oorlog hè?

De situatie vorige week was gunstiger, toen duidelijker was wie het in de omgeving van de rampplek het voor het zeggen hebben.
pi_142842380
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 juli 2014 11:06 schreef Loekie1 het volgende:
Nabestaande:
Dat de onderzoekers de rampplek niet kunnen bereiken, maakt haar woedend. 'Waarom kunnen ze niet een week lang dat gebied afsluiten, daar niet vechten? Ik begrijp het gewoon niet. Hebben ze dan geen enkel inlevingsvermogen? Alles en iedereen moet gewoon terug, dat is voor ons het belangrijkste. Dat maakt het wachten op identificatie draaglijker, wetende dat Bryce en Daisy hier zijn. Al duurt het maanden. Als het maar gebeurt.'

Silene vestigt haar hoop op de regering. Haar vertrouwen in Frans Timmermans, de minister van Buitenlandse Zaken, is groot. 'Achter de schermen zal meer gebeuren dan wij weten. Ik geloof dat hij er alles aan zal doen om alle lichamen terug te krijgen.'

Gewapend de boel overnemen, dat heeft in haar ogen toch geen zin. 'Bovendien moeten de onderzoekers er alleen naartoe als het echt veilig is. Er moeten niet nog meer zinloze doden vallen.'
Goede bijdrage aan de discussie. Een stuk dat tot de nok is gevuld met emoties van nabestaanden die deze kwestie logischerwijs niet rationeel kunnen benaderen.
pi_142842381
quote:
Nee, nu blijkt wederom dat Nederland een klein land is met weinig machtsmiddelen en weinig andere opties dan diplomatie. Dat dit voor sommige mensen telkens een openbaring blijkt te zijn :D
  dinsdag 29 juli 2014 @ 11:09:17 #179
389063 JCats
zakelijk
pi_142842416
Zou die staatsgreep in februari ook hebben kunnen plaats vinden zonder inmenging van het Westen?

Leidt inmenging van het Westen niet altijd tot een grote puinhoop, anarchie?
pi_142842430
En toch zouden de separatisten en Oekraïners toch samen niet anders moeten willen dat onderzoekers de rampplek moeten kunnen ingaan?

Dat moet toch te regelen zijn?
pi_142842434
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 juli 2014 11:07 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Goede bijdrage aan de discussie. Een stuk dat tot de nok is gevuld met emoties van nabestaanden die deze kwestie logischerwijs niet rationeel kunnen benaderen.
AD, net wat minder slecht dan de Telegraaf :D ;(
pi_142842444
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 juli 2014 11:10 schreef Neuroscience het volgende:

[..]

AD, net wat minder slecht dan de Telegraaf :D ;(
de illusie hebben dat er goede kranten zijn _O-
pi_142842487
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 juli 2014 11:10 schreef Webschip het volgende:
En toch zouden de separatisten en Oekraïners toch samen niet anders zouden moeten willen dat onderzoekers de rampplek moeten kunnen ingaan?

Nee, dat is niet te regelen.
Het is daar oorlog en er spelen andere belangen. Je doet naïef, ben ik bang ;(
  dinsdag 29 juli 2014 @ 11:12:23 #184
165633 eriksd
The grand facade...
pi_142842505
quote:

[..]

Dit. Maar Loekie weet het beter, veilig achter de
cmputer met een uitkering.
Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
  dinsdag 29 juli 2014 @ 11:12:54 #185
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_142842520
Ik denk dat we op enig moment toch moeten accepteren dat een objectief fatsoenlijk onderzoek inmiddels onmogelijk is. En dus ook dat we geen gerechtigheid gaan krijgen voor onze overleden landgenoten.

Dat is een pijnlijke constatering, maar helaas niet minder waar.
pi_142842539
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 juli 2014 11:10 schreef mschol het volgende:

[..]

de illusie hebben dat er goede kranten zijn _O-
Slecht, slechter, beter ;)
pi_142842562
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 juli 2014 11:11 schreef Neuroscience het volgende:

[..]

Nee, dat is niet te regelen.
Het is daar oorlog en er spelen andere belangen. Je doet naïef, ben ik bang ;(
Hun eigen belangen, waarover gevochten wordt, zijn uiteraard groter.
pi_142842563
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 juli 2014 11:10 schreef Webschip het volgende:
En toch zouden de separatisten en Oekraïners toch samen niet anders moeten willen dat onderzoekers de rampplek moeten kunnen ingaan?

Niet makkelijk natuurlijk als je beiden vecht voor dat gebied......
pi_142842583
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 juli 2014 11:12 schreef DustPuppy het volgende:
Ik denk dat we op enig moment toch moeten accepteren dat een objectief fatsoenlijk onderzoek inmiddels onmogelijk is. En dus ook dat we geen gerechtigheid gaan krijgen voor onze overleden landgenoten.

Dat is een pijnlijke constatering, maar helaas niet minder waar.
Het onderzoek is nu vrij onzinnig geworden. Het gaat alleen om lijken en delen daarvan weg te halen. Ik zou ook niet willen dat familie daar zou blijven liggen.
pi_142842605
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 juli 2014 11:14 schreef Marzoen het volgende:

[..]

Niet makkelijk natuurlijk als je beiden vecht voor dat gebied......
Een bestand regelen en handhaven...ook niet eenvoudig.
pi_142842623
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 juli 2014 11:15 schreef Webschip het volgende:

[..]

Een bestand regelen...ook niet eenvoudig.
Dat is inderdaad ver van eenvoudig. Oorlogen zijn ook ver van eenvoudig vaak.
pi_142842653
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 juli 2014 11:16 schreef Marzoen het volgende:

[..]

Dat is inderdaad ver van eenvoudig. Oorlogen zijn ook ver van eenvoudig vaak.
Maar hoe dan ook, de nabestaanden worden zo nog wanhopiger.
pi_142842683
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 juli 2014 11:17 schreef Webschip het volgende:

[..]

Maar hoe dan ook, de nabestaanden worden zo nog wanhopiger.
Dat kan ik mij voorstellen.Het is gewoon niet anders.
  dinsdag 29 juli 2014 @ 11:20:38 #194
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_142842751
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 juli 2014 11:18 schreef Marzoen het volgende:

[..]

Dat kan ik mij voorstellen.Het is gewoon niet anders.
quote:
God, grant me the serenity to accept the things I cannot change,
The courage to change the things I can,
And wisdom to know the difference.
Ben niet gelovig, maar ik vind dit altijd wel een mooie.
  dinsdag 29 juli 2014 @ 11:20:43 #195
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_142842754
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 juli 2014 11:06 schreef Loekie1 het volgende:
Nabestaande:
Dat de onderzoekers de rampplek niet kunnen bereiken, maakt haar woedend. 'Waarom kunnen ze niet een week lang dat gebied afsluiten, daar niet vechten? Ik begrijp het gewoon niet. Hebben ze dan geen enkel inlevingsvermogen? (Nee dus.) Alles en iedereen moet gewoon terug, dat is voor ons het belangrijkste. Dat maakt het wachten op identificatie draaglijker, wetende dat Bryce en Daisy hier zijn. Al duurt het maanden. Als het maar gebeurt.'

Daar is zij nabestaande voor, om niet te begrijpen waarom ze de gevechten niet even een weekje kunnen stoppen. Haar naaste ligt / lag daar, zij wil onderzoek.

Als je van afstand kijkt is het wel duidelijk waarom daar nog steeds gevochten wordt. Of weer, de meeste lichamen zijn terug, daar was het toch in eerste instantie om te doen? Dat is mogelijk gemaakt / gelukt. Dat men nu ook onderzoek wil is logisvh, maar in tijd van oorlog mag je blijkbaar al 'blij' zijn dat de lichamen terug zijn gekomen.
Die oorlog was er al een tijdje en zal ook nog wel een tijdje duren.

Gebrek aan inlevingsvermogen? Andere prioriteiten.
  dinsdag 29 juli 2014 @ 11:21:02 #196
321876 Cherna
Fuck the System
pi_142842765
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 juli 2014 11:09 schreef JCats het volgende:
Zou die staatsgreep in februari ook hebben kunnen plaats vinden zonder inmenging van het Westen?

Die zou ook zonder het westen hebben plaats gevonden. Maar door ons belangrijk optreden door 2 heren die de EU vertegenwoordigingen hebben we een zetje gegeven en hebben we Poetin van uitstekend materiaal voorzien om dat te tonen aan de Russen. Daarbij kan hij laten zien dat de EU de nationaal socialisten(knokploegen) steunen. Erger kan bijna niet. Een blunder
krik, krak, sjiemela, sjiemela, sjiemela
krik, krak, sjiemela, sjiemela
pi_142842782
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 juli 2014 11:09 schreef JCats het volgende:

Goeie vraag. De timing was in ieder geval apart, één dag nadat er afspraken zijn gemaakt. Dat er toen ook gedreigd is met afscheiding van westelijke regio's als dat akkoord niet van tafel ging hoor je ook niet zoveel over trouwens.

Het zal vast hebben gekund, maar of het hetzelfde was afgelopen is de vraag. Maar ook mogelijk
  dinsdag 29 juli 2014 @ 11:23:29 #198
321876 Cherna
Fuck the System
pi_142842840
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 juli 2014 11:21 schreef Jibberism_ het volgende:

[..]

Goeie vraag. De timing was in ieder geval apart, één dag nadat er afspraken zijn gemaakt. Dat er toen ook gedreigd is met afscheiding van westelijke regio's als dat akkoord niet van tafel ging hoor je ook niet zoveel over trouwens.

Het zal vast hebben gekund, maar of het hetzelfde was afgelopen is de vraag. Maar ook mogelijk
een klassieke putsch, meer kan ik er niet van maken.
krik, krak, sjiemela, sjiemela, sjiemela
krik, krak, sjiemela, sjiemela
pi_142842857
quote:

En zijn optreden tot dusver is ronduit fantastisch.
Prioriteit 1 van het kabinet was om alle stoffelijke overschotten terug te krijgen naar Nederland.
Dat is nog steeds niet gelukt en dat demagogische optreden voor de bühne mag dan door velen als fantastisch worden beschouwd, maar de gestelde prioriteit wordt daarmee niet behaald, dus netto is het allemaal niet zo indrukwekkend wat hij heeft weten te bereiken.
  dinsdag 29 juli 2014 @ 11:27:24 #200
262 Re
Kiss & Swallow
pi_142842964
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 juli 2014 11:23 schreef Kingstown het volgende:

[..]

Prioriteit 1 van het kabinet was om alle stoffelijke overschotten terug te krijgen naar Nederland.
Dat is nog steeds niet gelukt en dat demagogische optreden voor de bühne mag dan door velen als fantastisch worden beschouwd, maar de gestelde prioriteit wordt daarmee niet behaald, dus netto is het allemaal niet zo indrukwekkend wat hij heeft weten te bereiken.
en aan de zijlijn lopen roeptoeteren is ook effectief gebleken
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')