abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 29 juli 2014 @ 09:40:22 #51
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_142840535
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 juli 2014 09:36 schreef Jibberism_ het volgende:

[..]

Heel begrijpelijk. Denk ik ook. Anderzijds is de CIA er gek genoeg voor. Zie bijvoorbeeld operation northwoods.
Maar de VS zit niet te wachten op een oorlog met Rusland. En Oekraine is totaal geen interessant land op economisch gebied. Dus wat zou dan het motief moeten zijn?
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
  dinsdag 29 juli 2014 @ 09:41:39 #52
430139 Valerie.
C'est magnifique.
pi_142840554
Is er misschien een handige site waar ik de laatste +- vijf dagen kan teruglezen?
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
pi_142840560
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 juli 2014 09:40 schreef DustPuppy het volgende:
En Oekraine is totaal geen interessant land op economisch gebied.
Hoe kom je bij deze onzin?? :D
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_142840576
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 juli 2014 09:38 schreef Jibberism_ het volgende:

[..]

Heb over TWA 800(?) ook interessante dingen gelezen. Moet ze alleen nog ff napluizen.
Maar dit is wel het eerste waar ik aan dacht toen gisteren melding werd gemaakt dat de zwarte doos uitwees dat het een raket betrof.
Ja, die had ik ook gezien, weer es terugkijken. Deze kende ik nog niet. Die eerdere in Oekraine ook niet, Iran en TWA wel.
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

dinsdag 29 juli 2014 @ 09:43:22 #55
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_142840583
quote:
11s.gif Op dinsdag 29 juli 2014 09:42 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Hoe kom je bij deze onzin?? :D
Nou vertel maar dan.

Welke fantastische bodemschatten zitten er in de grond die het risico van een totale oorlog met Rusland rechtvaardigen?
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
pi_142840594
quote:
9s.gif Op dinsdag 29 juli 2014 09:41 schreef Valerie. het volgende:
Is er misschien een handige site waar ik de laatste +- vijf dagen kan teruglezen?
Je kunt de blogs van bijv. Volkskrant of NOS nalezen. Meerdere nieuwssites/kranten hielden een dagelijks blog bij.
Wer lesen kann, ist klar im Vorteil.
pi_142840637
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 juli 2014 09:43 schreef DustPuppy het volgende:

[..]

Nou vertel maar dan.

Welke fantastische bodemschatten zitten er in de grond die het risico van een totale oorlog met Rusland rechtvaardigen?
Ondergronds schaliegas in het oosten, steenkool, en bovengronds de voormalige graanschuur van de Sovjet-Unie. Om te beginnen.

pi_142840657
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 juli 2014 09:40 schreef DustPuppy het volgende:

[..]

Maar de VS zit niet te wachten op een oorlog met Rusland. En Oekraine is totaal geen interessant land op economisch gebied. Dus wat zou dan het motief moeten zijn?
Als Oekraïne niet interessant is, waarom zijn de Amerikanen er dan zo mee bezig denk je?

Ten eerste kun je Rusland verzwakken wanneer je Oekraïne in handen of onder je invloed hebt. Niet alleen economisch maar ook militair. Daarnaast bevindt ik meen een derde van de bekende schaliegas voorraad zich op Oekraïns grondgebied.
  dinsdag 29 juli 2014 @ 09:47:29 #59
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_142840662
quote:
14s.gif Op dinsdag 29 juli 2014 09:46 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Ondergronds schaliegas in het oosten, steenkool, en bovengronds de voormalige graanschuur van de Sovjet-Unie. Om te beginnen.
Steenkool, schaliegas en landbouwgrond? Dat kun je inderdaad nergens anders krijgen en dat is ook zeker het risico waard...

:{
pi_142840679
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 juli 2014 09:43 schreef Felixa het volgende:

[..]

Je kunt de blogs van bijv. Volkskrant of NOS nalezen. Meerdere nieuwssites/kranten hielden een dagelijks blog bij.
VK is erg gekleurd vind ik.
pi_142840705
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 juli 2014 09:48 schreef Jibberism_ het volgende:

[..]

VK is erg gekleurd vind ik.
Gekleurd mbt. de ramp? Waaraan merk je dat?
The fate of our times is characterized by rationalization and intellectualization and, above all, by the disenchantment of the world.
pi_142840708
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 juli 2014 09:47 schreef DustPuppy het volgende:

[..]

Steenkool, schaliegas en landbouwgrond? Dat kun je inderdaad nergens anders krijgen en dat is ook zeker het risico waard...

Nogmaals, waarom zijn ze er dan zo mee bezig?

Ja en geld verdienen aan bewapening door de spanningen.
pi_142840717
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 juli 2014 09:47 schreef DustPuppy het volgende:

[..]

Jij zei dat de Oekraine geen economische waarde had. Daar reageerde ik op.

Hoe anderen risico's inschatten kunnen wij moeilijk iets over zeggen, lijkt me.

pi_142840733
quote:
14s.gif Op dinsdag 29 juli 2014 09:42 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Ja, die had ik ook gezien, weer es terugkijken. Deze kende ik nog niet. Die eerdere in Oekraine ook niet, Iran en TWA wel.
Help me ff onthouden. TWA was mogelijk een heel andere oorzaak.
  dinsdag 29 juli 2014 @ 09:51:27 #65
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_142840749
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 juli 2014 09:49 schreef Jibberism_ het volgende:

[..]

Nogmaals, waarom zijn ze er dan zo mee bezig?

Ja en geld verdienen aan bewapening door de spanningen.
Ik denk dat dit ook een kwestie van Rusland klein houden is.
En er zijn genoeg Europeanen die zich maar al te goed beseffen dat WOII eenzelfde soort verloop had, dus die angst speelt waarschijnlijk ook mee.
  dinsdag 29 juli 2014 @ 09:52:17 #66
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_142840762
quote:
19s.gif Op dinsdag 29 juli 2014 09:50 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Jij zei dat de Oekraine geen economische waarde had. Daar reageerde ik op.

Hoe anderen risico's inschatten kunnen wij moeilijk iets over zeggen, lijkt me.
Dan had ik het anders moeten formuleren.

Ik bedoelde te zeggen dat Oekraïne niet een dermate grote waarde had die een gewapend conflict met Rusland zou rechtvaardigen.
  Eurovisie Songfestival Queen dinsdag 29 juli 2014 @ 09:54:22 #67
163650 Greys
pi_142840797
jaapvandeurzen twitterde op dinsdag 29-07-2014 om 09:51:52 #mh17 en weer gaat het niet door. Onderzoeksteam in Oekraine zit vast in t hotel. Situatie te gevaarlijk op toegangsweg naar crashsite reageer retweet
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_142840816
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 juli 2014 09:49 schreef tofastTG het volgende:

[..]

Gekleurd mbt. de ramp? Waaraan merk je dat?
Gekleurd mbt de berichtelgeving rond het conflict. Strikt de Amerikaanse lezing volgen, geen kritische vragen maar constant voortborduren op die visie, tot aan redactionele stukken aan toe. En zelfs Olaf Koens schreef bv over inwoners van Donetsk die werden opgepakt om loopgraven te graven. Dit bleek om wetsovertreders te gaan, maar de indruk werd gewekt, zeker in het huidige klimaat waarin de rebellen terroristen heten en maidan vrijheidsstrijd, dat er een soort razzia's plaatshadden.
pi_142840824
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 juli 2014 09:50 schreef Jibberism_ het volgende:

[..]

Help me ff onthouden. TWA was mogelijk een heel andere oorzaak.
Anders dan de missile van de US Navy? Ontploffing van de benzinetank? Zomaar, mid-flight? Dan zou er niemand meer in zo'n toestel gestapt hebben nadien, toch?

pi_142840847
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 juli 2014 09:51 schreef DustPuppy het volgende:

[..]

Ik denk dat dit ook een kwestie van Rusland klein houden is.
En er zijn genoeg Europeanen die zich maar al te goed beseffen dat WOII eenzelfde soort verloop had, dus die angst speelt waarschijnlijk ook mee.
Maar we zijn het er dan toch over eens dat de Amerikanen Oekraïne wel zien als een belangrijk gebied?
pi_142840849
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 juli 2014 09:55 schreef Jibberism_ het volgende:
Strikt de Amerikaanse lezing volgen, geen kritische vragen maar constant voortborduren op die visie, tot aan redactionele stukken aan toe.
Erg on-Volkskrant om zo pro-VSAmerikaans te zijn... Maar kijk die idioot van hun voormalig hoofdredacteur en echt verbazen doet het dan niet meer.

dinsdag 29 juli 2014 @ 09:57:31 #72
430139 Valerie.
C'est magnifique.
pi_142840857
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 juli 2014 09:43 schreef Felixa het volgende:

[..]

Thanks
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
  dinsdag 29 juli 2014 @ 09:57:52 #73
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_142840864
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 juli 2014 09:57 schreef Jibberism_ het volgende:

[..]

Maar we zijn het er dan toch over eens dat de Amerikanen Oekraïne wel zien als een belangrijk gebied?
Ja, maar alleen maar omdat Rusland het ziet als een belangrijk gebied, denk ik.
pi_142840874
quote:
19s.gif Op dinsdag 29 juli 2014 09:55 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Anders dan de missile van de US Navy? Ontploffing van de benzinetank? Zomaar, mid-flight? Dan zou er niemand meer in zo'n toestel gestapt hebben nadien, toch?
Nee dat is ook waar ik op doel. Ik had daar nog nooit van gehoord, of heb het simpelweg nooit het bekijken waard gevonden.
  dinsdag 29 juli 2014 @ 09:59:00 #75
361691 DeJori
Zorgt hier voor de veiligheid
pi_142840883
Je kunt gerust zeggen dat Oekraïne, in elk geval in economisch opzicht, niet interessant is voor ons. Het is daar een te grote rommel om op te ruimen in de komende jaren.

Veel corrupter als Oekraïne ga je ze niet vinden. Bijna 50% van de economie bestaat uit een schaduweconomie van criminele en corrupte praktijken:

quote:
And then there is the shadow economy: everything from cash-in-hand labour to corruption to illegal activities. A 2012 study by two Ukrainian academics reckons the shadow economy is equivalent to 44% of Ukraine's economic output.

In 2013, Ukraine was ranked 144 out of 177 in Transparency International's Corruption Perceptions Index.
http://www.bbc.com/news/world-europe-26767864
quote:
Corruption and poor governance are other major problems. The Ukrainian shadow economy is one of the biggest in the world—at around 50% of GDP, according to IMF research. Businesses operating underground tend not to pay taxes, further depriving the government of funds. And last week Ukraine’s new prime minister estimated that $37 billion had gone missing during Viktor Yanukovych’s rule.
http://www.economist.com/(...)3/ukraine-and-russia
Een groot gedeelte van het 'witte geld' wordt verdiend in het oosten, rond Donetsk, maar daar zijn ze zwaar afhankelijk van Rusland:

quote:
Ukraine has a lot of coal mining, especially around the eastern city of Donetsk, as well as ageing heavy industry including shipbuilding, steel and arms. However, because many industries are so energy-inefficient, they are highly dependent on imports of Russian gas, which have been heavily subsidised.

http://www.bbc.com/news/world-europe-26767864
Tel daar nog eens bovenop dat de Oekraïense bevolking al jaren daalt en dat waarschijnlijk voorlopig blijft doen:
quote:
It’s a very safe, indeed virtually certain, bet that, with each passing year, there will be fewer and fewer Ukrainian consumers and fewer and fewer Ukrainian workers. Each year the Ukrainian market grows smaller, as does the country’s productive capacity. Unlike Russia, Ukraine doesn’t even import labor to help smooth the difference. In fact Ukraine is a net exporter of labor and migrants and has been since the collapse of the Soviet Union. A swiftly declining population is not a particularly compelling formula for foreign investment or economic growth, and there is no reason whatsoever to suspect that Ukraine’s population decline will ever turn around. Ukraine’s future is a harrowing one of endless population decline.

http://www.forbes.com/sit(...)to-economic-decline/
Lijkt me dus geen land met een erg 'zonnige' economische toekomst.
Ik ben DeJori en ik wil aangesproken worden als DeJori. Ik heb handboeien en ik heb pepperspray. Ik los dat hier op op mijn manier. Aight?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')