Maar de VS zit niet te wachten op een oorlog met Rusland. En Oekraine is totaal geen interessant land op economisch gebied. Dus wat zou dan het motief moeten zijn?quote:Op dinsdag 29 juli 2014 09:36 schreef Jibberism_ het volgende:
[..]
Heel begrijpelijk. Denk ik ook. Anderzijds is de CIA er gek genoeg voor. Zie bijvoorbeeld operation northwoods.
Hoe kom je bij deze onzin??quote:Op dinsdag 29 juli 2014 09:40 schreef DustPuppy het volgende:
En Oekraine is totaal geen interessant land op economisch gebied.
Ja, die had ik ook gezien, weer es terugkijken. Deze kende ik nog niet. Die eerdere in Oekraine ook niet, Iran en TWA wel.quote:Op dinsdag 29 juli 2014 09:38 schreef Jibberism_ het volgende:
[..]
Heb over TWA 800(?) ook interessante dingen gelezen. Moet ze alleen nog ff napluizen.
Maar dit is wel het eerste waar ik aan dacht toen gisteren melding werd gemaakt dat de zwarte doos uitwees dat het een raket betrof.
Nou vertel maar dan.quote:
Je kunt de blogs van bijv. Volkskrant of NOS nalezen. Meerdere nieuwssites/kranten hielden een dagelijks blog bij.quote:Op dinsdag 29 juli 2014 09:41 schreef Valerie. het volgende:
Is er misschien een handige site waar ik de laatste +- vijf dagen kan teruglezen?
Ondergronds schaliegas in het oosten, steenkool, en bovengronds de voormalige graanschuur van de Sovjet-Unie. Om te beginnen.quote:Op dinsdag 29 juli 2014 09:43 schreef DustPuppy het volgende:
[..]
Nou vertel maar dan.
Welke fantastische bodemschatten zitten er in de grond die het risico van een totale oorlog met Rusland rechtvaardigen?
Als Oekraïne niet interessant is, waarom zijn de Amerikanen er dan zo mee bezig denk je?quote:Op dinsdag 29 juli 2014 09:40 schreef DustPuppy het volgende:
[..]
Maar de VS zit niet te wachten op een oorlog met Rusland. En Oekraine is totaal geen interessant land op economisch gebied. Dus wat zou dan het motief moeten zijn?
Steenkool, schaliegas en landbouwgrond? Dat kun je inderdaad nergens anders krijgen en dat is ook zeker het risico waard...quote:Op dinsdag 29 juli 2014 09:46 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Ondergronds schaliegas in het oosten, steenkool, en bovengronds de voormalige graanschuur van de Sovjet-Unie. Om te beginnen.
VK is erg gekleurd vind ik.quote:Op dinsdag 29 juli 2014 09:43 schreef Felixa het volgende:
[..]
Je kunt de blogs van bijv. Volkskrant of NOS nalezen. Meerdere nieuwssites/kranten hielden een dagelijks blog bij.
Gekleurd mbt. de ramp? Waaraan merk je dat?quote:
Nogmaals, waarom zijn ze er dan zo mee bezig?quote:Op dinsdag 29 juli 2014 09:47 schreef DustPuppy het volgende:
[..]
Steenkool, schaliegas en landbouwgrond? Dat kun je inderdaad nergens anders krijgen en dat is ook zeker het risico waard...
Jij zei dat de Oekraine geen economische waarde had. Daar reageerde ik op.quote:Op dinsdag 29 juli 2014 09:47 schreef DustPuppy het volgende:
[..]
Steenkool, schaliegas en landbouwgrond? Dat kun je inderdaad nergens anders krijgen en dat is ook zeker het risico waard...
Help me ff onthouden. TWA was mogelijk een heel andere oorzaak.quote:Op dinsdag 29 juli 2014 09:42 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Ja, die had ik ook gezien, weer es terugkijken. Deze kende ik nog niet. Die eerdere in Oekraine ook niet, Iran en TWA wel.
Ik denk dat dit ook een kwestie van Rusland klein houden is.quote:Op dinsdag 29 juli 2014 09:49 schreef Jibberism_ het volgende:
[..]
Nogmaals, waarom zijn ze er dan zo mee bezig?
Ja en geld verdienen aan bewapening door de spanningen.
Dan had ik het anders moeten formuleren.quote:Op dinsdag 29 juli 2014 09:50 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Jij zei dat de Oekraine geen economische waarde had. Daar reageerde ik op.
Hoe anderen risico's inschatten kunnen wij moeilijk iets over zeggen, lijkt me.
twitter:jaapvandeurzen twitterde op dinsdag 29-07-2014 om 09:51:52#mh17 en weer gaat het niet door. Onderzoeksteam in Oekraine zit vast in t hotel. Situatie te gevaarlijk op toegangsweg naar crashsite reageer retweet
Gekleurd mbt de berichtelgeving rond het conflict. Strikt de Amerikaanse lezing volgen, geen kritische vragen maar constant voortborduren op die visie, tot aan redactionele stukken aan toe. En zelfs Olaf Koens schreef bv over inwoners van Donetsk die werden opgepakt om loopgraven te graven. Dit bleek om wetsovertreders te gaan, maar de indruk werd gewekt, zeker in het huidige klimaat waarin de rebellen terroristen heten en maidan vrijheidsstrijd, dat er een soort razzia's plaatshadden.quote:Op dinsdag 29 juli 2014 09:49 schreef tofastTG het volgende:
[..]
Gekleurd mbt. de ramp? Waaraan merk je dat?
Anders dan de missile van de US Navy? Ontploffing van de benzinetank? Zomaar, mid-flight? Dan zou er niemand meer in zo'n toestel gestapt hebben nadien, toch?quote:Op dinsdag 29 juli 2014 09:50 schreef Jibberism_ het volgende:
[..]
Help me ff onthouden. TWA was mogelijk een heel andere oorzaak.
Maar we zijn het er dan toch over eens dat de Amerikanen Oekraïne wel zien als een belangrijk gebied?quote:Op dinsdag 29 juli 2014 09:51 schreef DustPuppy het volgende:
[..]
Ik denk dat dit ook een kwestie van Rusland klein houden is.
En er zijn genoeg Europeanen die zich maar al te goed beseffen dat WOII eenzelfde soort verloop had, dus die angst speelt waarschijnlijk ook mee.
Erg on-Volkskrant om zo pro-VSAmerikaans te zijn... Maar kijk die idioot van hun voormalig hoofdredacteur en echt verbazen doet het dan niet meer.quote:Op dinsdag 29 juli 2014 09:55 schreef Jibberism_ het volgende:
Strikt de Amerikaanse lezing volgen, geen kritische vragen maar constant voortborduren op die visie, tot aan redactionele stukken aan toe.
Thanksquote:Op dinsdag 29 juli 2014 09:43 schreef Felixa het volgende:
[..]
Je kunt de blogs van bijv. Volkskrant of NOS nalezen. Meerdere nieuwssites/kranten hielden een dagelijks blog bij.
Ja, maar alleen maar omdat Rusland het ziet als een belangrijk gebied, denk ik.quote:Op dinsdag 29 juli 2014 09:57 schreef Jibberism_ het volgende:
[..]
Maar we zijn het er dan toch over eens dat de Amerikanen Oekraïne wel zien als een belangrijk gebied?
Nee dat is ook waar ik op doel. Ik had daar nog nooit van gehoord, of heb het simpelweg nooit het bekijken waard gevonden.quote:Op dinsdag 29 juli 2014 09:55 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Anders dan de missile van de US Navy? Ontploffing van de benzinetank? Zomaar, mid-flight? Dan zou er niemand meer in zo'n toestel gestapt hebben nadien, toch?
quote:And then there is the shadow economy: everything from cash-in-hand labour to corruption to illegal activities. A 2012 study by two Ukrainian academics reckons the shadow economy is equivalent to 44% of Ukraine's economic output.
In 2013, Ukraine was ranked 144 out of 177 in Transparency International's Corruption Perceptions Index.
http://www.bbc.com/news/world-europe-26767864
Een groot gedeelte van het 'witte geld' wordt verdiend in het oosten, rond Donetsk, maar daar zijn ze zwaar afhankelijk van Rusland:quote:Corruption and poor governance are other major problems. The Ukrainian shadow economy is one of the biggest in the world—at around 50% of GDP, according to IMF research. Businesses operating underground tend not to pay taxes, further depriving the government of funds. And last week Ukraine’s new prime minister estimated that $37 billion had gone missing during Viktor Yanukovych’s rule.
http://www.economist.com/(...)3/ukraine-and-russia
Tel daar nog eens bovenop dat de Oekraïense bevolking al jaren daalt en dat waarschijnlijk voorlopig blijft doen:quote:Ukraine has a lot of coal mining, especially around the eastern city of Donetsk, as well as ageing heavy industry including shipbuilding, steel and arms. However, because many industries are so energy-inefficient, they are highly dependent on imports of Russian gas, which have been heavily subsidised.
http://www.bbc.com/news/world-europe-26767864
Lijkt me dus geen land met een erg 'zonnige' economische toekomst.quote:It’s a very safe, indeed virtually certain, bet that, with each passing year, there will be fewer and fewer Ukrainian consumers and fewer and fewer Ukrainian workers. Each year the Ukrainian market grows smaller, as does the country’s productive capacity. Unlike Russia, Ukraine doesn’t even import labor to help smooth the difference. In fact Ukraine is a net exporter of labor and migrants and has been since the collapse of the Soviet Union. A swiftly declining population is not a particularly compelling formula for foreign investment or economic growth, and there is no reason whatsoever to suspect that Ukraine’s population decline will ever turn around. Ukraine’s future is a harrowing one of endless population decline.
http://www.forbes.com/sit(...)to-economic-decline/
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |